Clomifen kokemuksia?

Alby, meillä onkin sitten yhtä pitkä aika esikoista yrittäessä vierähtänyt... :sad001 toivotaan, että teillä tärppää mahdollisimman pian! :) ps. ei ollut yhtään sekava teksti! :)

TK, onnea!:Heartbigred
 
Mitähän minun kannattaisi tehdä, kun Clomit kiinnostaisivat? Olen joulukuuss käynyt yksityisellä mittauttamassa kilpirauhasarvot ja prolaktiinin, ne olivat ok. Pian on vuosi täynnä tuloksetonta yritystä tulla raskaaksi ja mietin noita Clomifenejä. Kannattaisiko minun marssia "kysymään" niitä jälleen yksityiseltä vai onko järkevämpää hakeutua julkisen puolen jonoon? Miten te palstailijat olette toimineet?
 
Mitähän minun kannattaisi tehdä, kun Clomit kiinnostaisivat? Olen joulukuuss käynyt yksityisellä mittauttamassa kilpirauhasarvot ja prolaktiinin, ne olivat ok. Pian on vuosi täynnä tuloksetonta yritystä tulla raskaaksi ja mietin noita Clomifenejä. Kannattaisiko minun marssia "kysymään" niitä jälleen yksityiseltä vai onko järkevämpää hakeutua julkisen puolen jonoon? Miten te palstailijat olette toimineet?



Mikä " vaivaa " sulla on? Miten kauan yritätte?

Meillä 4 v yritystä tuloksetta. Sitten terkkari lähetti Naistenklinikalle . Sain aikaa suht nopeasti (n 2 kk) . Tehty kaikki verikokeet , siemennestet tarkistettu, torvet on auki! Kaikkien tämän jälkeen sain clomifenit! AI nii mulla siis lievä pco ja ovuloimattomuus !


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Alby, esikoista tässä vieläkin yritetään alulle saada... :) syyskuussa jatketaan pistoishoidoilla ja tarpeen vaatiessa myös inseminaatiolla... :)

PandaKarhu, vuosi ei ole vielä pitkä aika... :) monella menee esikoista yrittäessä tuon verran... :) eli no panic... :) itse pidän julkisesta puolesta hinnan takia... :) samat toimenpiteet yksityisellä voi maksaa useempia satoja euroja, tosin jos raha ei ole este niin sitten... :) ensin käytiin terveyskeskuksessa juttelemassa ja tutkimukset aloitettiin miehen siemennesteistä (siellä kaikki paremmin kuin hyvin), sen jälkeen vasta siirrettiin naistentautien polille, verikokeisiin kierron eri päivinä, "varjoainekuvauksella" katsottiin onko munanjohtimet auki jne. sen jälkeen vasta clomi resepti saatiin... :)
 
Alby, esikoista tässä vieläkin yritetään alulle saada... :) syyskuussa jatketaan pistoishoidoilla ja tarpeen vaatiessa myös inseminaatiolla... :)

PandaKarhu, vuosi ei ole vielä pitkä aika... :) monella menee esikoista yrittäessä tuon verran... :) eli no panic... :) itse pidän julkisesta puolesta hinnan takia... :) samat toimenpiteet yksityisellä voi maksaa useempia satoja euroja, tosin jos raha ei ole este niin sitten... :) ensin käytiin terveyskeskuksessa juttelemassa ja tutkimukset aloitettiin miehen siemennesteistä (siellä kaikki paremmin kuin hyvin), sen jälkeen vasta siirrettiin naistentautien polille, verikokeisiin kierron eri päivinä, "varjoainekuvauksella" katsottiin onko munanjohtimet auki jne. sen jälkeen vasta clomi resepti saatiin... :)
No niin, just mullakin oli mielessä ett luin jostain ett esim ivf yksityisellä per kerta on About 500€ , simennestetutkimus n 150€ ( ja julkisilta meille lasku 29€) . Kyll se ero on suuri . Mutta tietysti mikä hinta tahansa maksaisin sen pikkuisen vuoksi!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on melko paha pco, bmi32 joten puolen vuoden yrityksen jälkeen mentiin väestöliiton klinikalle hoitoihin jossa vuoden verran kokeiltiin tuloksetonta clomihoitoa ensin 1tbl sitten 2tbl. Sain ehkä kaks kolme kertaa positiivisen ovistestin mutta ultrassa rakkula oli max 9-17mm. Sitten lääkäri totes että mä oon clomiresistentti? Mulle se oli kyllä selvää jo paljon aiemmin.

Siinä vaiheessa alkoi jo tuntuu kukkarossakin niin ikävälle ja ajatus siitä että tässä voi oikeesti mennä vuosia niin pyysin lähetteen julkiselle puolelle. Sain kuitenkin vielä yhden reseptin eri lääkettä (femar). Minun oli tarkoitus vielä käydä klinikalla siinä välissä ennenkuin menen julkiselle mutta aika sinne järjestyi paljon nopeammin kuin kuvittelin. Tästä syystä en sitten käynyt ultrassa ollenkaan.

Femar kuurista tuli ihan eri olot kuin clomeista. Seksuaalinen halukkuus lisääntyi ja muutenkin oli jotenkin voimakkaat tuntemukset. Ovis tuli niinkuin laskettuna ja hyvin voimakkaana. Yhden kerran ehdittiin miehen kans vaan touhuta siihen kiertoon koska hän oli menossa reissuun. Seksiä oli siis vain ovisplussa päivänä.

Niin siinä sitten kuitenkin kävi että se osui ja uppos kerralla. Nyt mennään viikolla 15 ja kaikki on mennyt mallikkaasti tähän asti. ♥

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on melko paha pco, bmi32 joten puolen vuoden yrityksen jälkeen mentiin väestöliiton klinikalle hoitoihin jossa vuoden verran kokeiltiin tuloksetonta clomihoitoa ensin 1tbl sitten 2tbl. Sain ehkä kaks kolme kertaa positiivisen ovistestin mutta ultrassa rakkula oli max 9-17mm. Sitten lääkäri totes että mä oon clomiresistentti? Mulle se oli kyllä selvää jo paljon aiemmin.

Siinä vaiheessa alkoi jo tuntuu kukkarossakin niin ikävälle ja ajatus siitä että tässä voi oikeesti mennä vuosia niin pyysin lähetteen julkiselle puolelle. Sain kuitenkin vielä yhden reseptin eri lääkettä (femar). Minun oli tarkoitus vielä käydä klinikalla siinä välissä ennenkuin menen julkiselle mutta aika sinne järjestyi paljon nopeammin kuin kuvittelin. Tästä syystä en sitten käynyt ultrassa ollenkaan.

Femar kuurista tuli ihan eri olot kuin clomeista. Seksuaalinen halukkuus lisääntyi ja muutenkin oli jotenkin voimakkaat tuntemukset. Ovis tuli niinkuin laskettuna ja hyvin voimakkaana. Yhden kerran ehdittiin miehen kans vaan touhuta siihen kiertoon koska hän oli menossa reissuun. Seksiä oli siis vain ovisplussa päivänä.

Niin siinä sitten kuitenkin kävi että se osui ja uppos kerralla. Nyt mennään viikolla 15 ja kaikki on mennyt mallikkaasti tähän asti. ♥

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
Waw!! Onnellinen loppu!! Ja onneksi olkoon!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä yksi, joka aloittaa ensi kierrosta lääkkeet... Nimeä en nyt tähän hätään muista, z kirjain siinä oli ainakin :)
Jännä nähdä bongaanko oviksen ko. lääkkeen avustuksella ja auttaako ollenkaan raskautumiseen.

Ollaan vieläpä silloin reissussa Italiassa hirmuisen helteen keskellä, kun täytyy ne lääkkeet aloittaa. Jännittää vähän tuleeko millaisia tukalia oireita...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
sannuinen: toivotaan et saan avun lääkkeistä... :) onneksi noi haittavaikutukset ei yleensä ala heti, voi olla että kerkeät kotiin ennen kun ja jos oireita alkaa ilmenemään... :)
 
Sannuinen: Määki aloitan seukki kierrosta clomit, jännittyneenä jään odottamaan onko niistä apua :).

Mulla pitäis menkat alkaa näinä päivinä, mutta saapa nähä alkaako.. Ei mitään menkkajomotusta alavattassa, mitä normaalisti on. Kyllähän se tietenkin menee siten, että kun haluaa niiden alkavan, niin sillon ne ihan varmasti pitkittyy :P.

Tässä muutama tyhmä kysymys. Millä viiveellä clomien haittavaikutukset alkavat ja kuinka kauan ne yleensä kestää? Onko ovista pakko tikuttaa (luo paineita, niin en haluaisi testailla)? Kun olen aloittanut clomit, menen ultraan kp 10-12. Pystyykö lääkäri jotenkin nähdä, onko ovis tulossa ja milloin? Entä onko lääkäri antanut teille reseptiä irrotuspiikkiin tms, jolla munasolu saataisiin varmasti irtoamaan?
 
Kannattaa tikuttaa jotta selviää pystytkö ovuloimaan ollenkaan ja kuinka pitkä kierto sinulla on ja mihin kohtaan ovulaatio tulee. Se ei kaikilla ole tasan 14 päivää. Käytännössä se voi olla mitä vaan riippuen kierron pituudesta. Lääkäri voi arvioda ovulaation munarakkulan koosta. Munarakkula irtoaa suurinpiirtein kun se on 20-24mm ja kasvua tapahtuu noin pari milliä vuorokaudessa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
E: clomioireet on tosi yksilöllisiä, mulla ne alkoi vasta toisesta clomikierrosta... :) ja seuraavat clomikiertoje oireet oli melkein niin, että vähäisen ennen menkkoja loppui ja toisesta tabletti päivästä jatkui... :grin niinkuin bluemoonkin sanoi niin kyllä se kannattaa tikuttaa, koska ei voi kuitenkaan tarkalleen tietää tuleeko ovis vai ei ja jos tulee niin milloin... :) juu ja arvioimaan pystyy, mutta ei sekään kuitenkaan niin varmaa ole kuin tikuttaminen... :) ei ole antanut ainankaan minulle, en ole ihan varma, mutta mulla sattuu olemaan sellainen käry, että ne irroituspiikit tulee sitten piikityshoitojen kanssa? jos olen siis väärässä saa korjata! :)
 
Mulla clomit toi mukanaan päänsäryn, heti ekasta kierrosta. Se kesti yleensä liki kierron loppuun eli ei mitään herkkua kun neljä kiertoa niitä popsin. Ja jos ilmaantuu enempikin oireita niin heti soitto lekurille, lääkevaihtoehtoina on mm. Femar.
Olen samaa mieltä oviksen tikuttamisesta ja lekurissa follikkeliultran yhteydessä siihen myös kehottavat. Pari kiertoa kun tikutat niin rupeat jo muutenkin ymmärtämään oviksesi ajankohtaa. 14pv ei todella pidä paikkaansa. Itsellä vaihteli hieman kierrosta riippuen 13-15pv.
Irrotuspiikit on käsittääkseni aivan tapauskohtaisia, itselleni niitä ei määrätty. Tosin ystävä jolle inssi tehtiin sai joka kerta myös irrotuspiikin.
Tsemppiä :)
 
Mulla sivu oireet alkoi noin toisena päivänä, voimakkaita kuumia aaltoja, jatkuvaa juilintaa alavatsassa, välillä huomattavasti voimakkaammin. Ruokailun jälkeen tuli melko etova ja pahoinvoiva olo, mutta meni nopeasti ohi. Oireet kestivät noin 2 viikkoa. Seuraava kierto en syönyt clomifenejä, ja olen huomannut nyt juuri ennen ovulaatiota lievää alavatsan juilinta, mitä ennen ei ole ollut. En viittinyt nyt toisessa kierrosa niitä syödä kun mulla on hullun stressaavat pari viikkoa, tai oikeastaan stressi vuoden huipennus sekä joudun olemaan 5 päivää reissussa just ovulaation aikaan, ainakin laskennallisen. Mä oon päättänyt että en tikuta, enemmänkin säännöllistä seksiä :grin Tiedän että ovuloin.
 
Ilmottaudun keskusteluun..

Eli n 4 vuotta suojaamatonta seksiä ja n 2 vuotta kunnon yritystä ilman tulosta. Heinäkuun alussa soitin vihdoin perhesunnitteluun ja sain ajan 13.8. Jännittää jo nyt että mitä ne siellä sanoo ja mitä tehdä.
Olen itse ylipainoinen (30 kg ylipainoa) ja mieheni polttaa. Mutta en halua uskoa että se olisi ainoa syy meidän lapsettomuuteen... En ole joka kierrosta tikuttanut ovista.
 
Takaisin
Top