Clomifen kokemuksia?

AVAUTUMIS VAROITUS!!

siis oonko mä oikeesti ihan tyhmä, oon niin kade ihmisille joilla on sellainen iso pyöreä maha (varsinkin nyt kesällä niitä näkee huomattavasti enemmän vaatetuksen takia) enkä silti ymmärrä, vaikkei koskaan itsellä raskausmahaa olekkaan ollut, miten nämä naiset jaksavat päivästä toiseen valittaa mahastaan kuinka se on edessä ja painaa jajaja... olisivat vaan tyytyväisiä, että heillä on se maha kun ei se kuitenkaan kaikille ole itsestään selvyys... :) olen puhunut!
 
Nessu.et sie oo kulmakunnan mantaan kummempi tuumimisines.Niin se vaan menee,vaikka sitä on kuinka oottanu,niin ihminen ruukaa turhautua.Sama se on sitten pikkuvauvan kanssa,vaikka ois niin maailman eniten toivottu ja ootettu,niin kun se väsy iskee ja valvomiset ja vauva itkee etkä tiiä miksi,niin sitä on vaan ihminen siinä,kaikkine tunteineen ja turhautumisineen jne.Toisaalta pitkä yritysaika voi altistaa jopa suuremmille pettymyksille niin raskaus kuin vauva-ajassakin.
Se on vähän sama illuusio kuin naimisiin menokin,jos uskottelee että avioliittoon mennessään muuttuu immuuniksi parisuhteen koetuksille riidoille ym ym.

Koitan omalla kolkolla tavalla lohduttaa sinuu Nessu :Heartpink
kaikki järjestyy.
Sinulle,eli teille miehenne kanssa,toivon hyvin pikaisia apuja mitä ikinä hoidoissa teettekin jne.Mie en sinun tarinaa tunne vielä ainakaan,joten en voi kuin arvailla miten raskaan tien ootte kulkenu.
Kaikelle on aikansa,niin myös teille !
 
Tervehdys kaikille. Olen jo useamman kuukauden seurannut tätä palstaa ja nyt oli pakko osallistua ja kertoa omasta tilanteesta.
Meillä on lokakuussa 3 vuotta täyttävä poika, joka sai alkunsa ihan luomusti toisesta kierrosta. Pikkusisarusta olemme pian kaksi vuotta yrittäneet ja viime syksynä menimme kunnalliselle selvittämään missä kiikastaa ja nyt kuukausi sitten menimme yksityisen puheille. Vikana lievä pcos ja nyt takana kolme clomikuuria joista viimeisintä tehostettiin menopurilla ja letrozoneilla. Nyt vaan toivotaan ihmettä tapahtuvaksi.
 
madh tuli hirveitä kuumia aaltoja iltasin ku meni nukkumaan.ja itketti kaikki.

r
tänään käyty ultrassa.vaste ollu liian suuri mut ultrataan vielä maanantaina ja katotaan voidaanko hyödyntää tää kierto.
 
elli, noi on tosi inhottavia noi clomi oireet... :confused: toivotaan parasta, että saatte hyödyntää tänkin kierron! :)

ON: kp 28, alamaha kipuilua oli jo kp 20 ja 21, sitten ei ollut mitään mutta nyt taas 27 ne palasi, vähän sellaista menkkamaista jomotusta, mutta ei kuitenkaan ihan... :eek: plussaan en silti kuitenkaan usko, oliskohan vaan kropan kiukutteluja clomien lopettamisen takia tai jos johtuu noista foolihapoista, joita olen tässä kierrossa alkanut syömään... :grin eiköhän menkat ala huomenna tai viimeistään alkuviikosta... :)
 
täällä siis kp 31, menkat myöhässä nyt kolmatta päivää... r-testin tein kuitenkin aamulla ja ihan tyylipuhdas nega, niinkuin aina... :sad001 no nyt vaan odotellaan... :sad001
 
vihdoin täällä vaihtumassa kp 1, pikkaisen kerkesi toivo heräämään kun kierto venyi näinkin pitkäksi mutta... tää on tätä... :)
 
Huah, täällä menossa kp 3 :( Menkat alkoi kp 30, joten onneks ei tarvinnut niitä ootella. Tehostettiin munarakkulan kasvua piikein, mut ei tepsiny :( Ens kuu mennään luomuna, kun sairaalan väki lomalla, mut elokuussa vaihdetaan clomit letroihin ja aletaan miettiin, josko sit syyskuussa alotettais inseminaatio... On tää rankkaa!!
 
Minäkinpä liityn tänne.

Pillerit jätetty pois 12/2012. Menkkakierto muuttui epäsäännölliseksi, niin kolme kuuria teroluttia 09-11/2013. Melkein 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen positiivinen raskaustesti 21.3.2014. Keskeytynyt keskenmeno todettu huhtikuun 2014 lopussa viikoilla 9+4. Keskenmenon jälkeen kierto tasoittunut suht normaaliksi, viimeksi kierto oli 31 päivää. Nyt clomi resepti kourassa, mutta ennen lääkkeiden aloittamista tarkistetaan vielä kilpirauhaset.

Toivottavasti saan alottaa clomit elokuussa ja ne toisivat toivotun tuloksen :). Sivuvaikutukset vaan hieman pelottaa..
 
E, pahoittelut keskenmenosta! :sad001 toivotaan että clomit tekevät teillä tehtävänsä... :) kyllä ne haittavaikutukset kestää kun hyvän asian puolestä kärsii... :) muutenkin niin yksilöllistä miten vaikuttaa, voi olla ettet edes oireita pahemmin saa... :)
 
Mä kirjauduin tänne sivuille ihan vain sen takia kun olen nyt jo hetken seurannut tätä ketjua ja halusin kommentoida. Mä täytän pian 30 ja me mun miehen kanssa päätimme vuoden alusta jättää ehkäisyn pois. Puhuttiin et tulkoon vauva jos on tullakseen. Mä en ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä koska mun mieliala on ollu aika herkkä hormooneille joten en ole uskaltanut.
Mun elämän tilanne on tällä hetkellä superstressaava, monta isoa ja aikaa vievää projektia yhtä aikaa, että tämä luonnollinen ehkäisy, stressaa itsesellesi mahdollisimman pitkä kierto, on toiminut nyt neljä kiertoa tosi hyvin! Stressin aiheuttajat eivät ole kaikki itse aiheuteuttuja ja sen takia hulluna ärsyttää et aikaa ja mahdollisesti hyviä kiertoja menee hukkaan. Neljä kiertoa odottelin, enkä sinällään huolestunut koska järjellä ymmärrän että stressi vie kyllä raskautumisen mahdolisuuden tosi hyvin. Menin sitten tuossa kesäkuussa käymään gynellä vuosihuollossa. Oon käyny aina yksityisellä.
Hän sit kysyi mun tilannetta ja kerroin tosiaan et mun kierto on aina ennen ollut 29 päivää mutta nyt on sit mennyt melkein 40 päivään. Hän sitten iski mulle clomifen reseptin käteen, annostuksena 1 tabletti 5.-9. päivänä. Sanoi että lääke auttaa munasolun muodostuksessa ja irtoamisessa. Eipä kertonut mitään haitta vaikutuksista tai mahdollisista monikkoraskauksista.
Minä sitten onnellisena menin apteekkiin päivittelemään pienten pinkkien pillereiden hintaa ja tulin kotiin. Sit löysin tän ketjun ja luin muutamaa muutakin. Mua nyt vähän alkoi arveluttamaan, mutta lääkäri kuitenkin mulle sanoi että ei ole mitään järkeä yrittää vuosikausia. Jos tuo neljän kuukauden clomifen kuuri ei tuota toivottua tulosta, ei kun takas ja tutkitaan tarkemmin. Hän kyllä ultrasi kohdun ja munasarjat ja sanoi että kaikki on päällisin puolin oikein hyvin. Pidin erityisesti siitä että hän otti minut tosissaan ja ei ollut asenteella "yrittäkää nyt vaikka vuosi niin katotaan sit ehkä.." vaan sano että aikaa ei kannata tuhlata. Minulle ei varattu mitään ultra aikaa että selvitetään ovuloinko. Luulen että tämä siksi, koska yleensä aina tunnen selkeästi kun munasolu irtoaa ja hän näki ultrassa että sieltä munasolu on tulossa ja irtoaa varaan viikon kuluessa. Ilmeisesti nämä lääkkeet oli mun kohdalla tarkoitettu että menkkaväli saadaan normaaliksi.
Nyt yhden kierron tabletit oon syöny ja oireet alkoi ehkä kolmentena clomi-päivänä. Voimakkaita kuumia aaltoja ja hikoilua, jatkuvaa vellovaa kuvotusta, välillä voimakkaammin ja välillä vähän kevyemmin, paha olo tehostui aina ruokailun jälkeen. Turvotusta vatsassa on ollut myös välillä. Välillä voimakasta juilintaa alavatsassa ja selkeästi munasarjoissa. Viime lauantaina piti olla laskennallinen ovulaatio, to-la päivinä kaikki oikeet paitsi kuumat aallot voimistui entisestään. Sunnuntaina ja eilen ei ollut mitään oireita, tänään kuumat aallot ja vatsan juilinta palanneet. kuumuus voi kyllä johtua helteestä :D
Nyt päälimmäisenä tunteena on hiukan pelokas ja odottava fiilis. Suurin ihmetyksen aihe on se että mielialaan clomifen ei oo vaikuttanut, ainakaan että olisin itse huomannut. Monikkoraskaus "sivuoireena" on hiukan pelottava ajatus, koska kipua ja juilintaa olen tuntenut molemilla puolilla munasarjoissa. Munasolun irtoamista en ole tuntenut nyt clomi-kierrossa ollenkaan, minkä siis aiemmin olen aina tuntenut. Tai ehkä se on vain peitynyt clomien sivuoireiden alle. Mutta katsotaan mitä tulee.
Tälläistä minulla! :)
 
No nyt on mitattu prolaktiini- ja kilpirauhasarvot. Arvot ovat mielestäni normaalit, mutta saa lääkäri vielä kattoa ne. Uskon siis, että elokuussa saan alottaa clomit :).

Ilpuri: Mulle gynekologi sano, että pitää tulla kierron 10-12 päivä käymään ultrauksessa, jossa katotaan ettei ole liikaa munia kasvanu. Mutta en sitte tiiä, että onko siinä jotakin eroa, kun ite tulen ottamaan clomit kierron 3.-7. päivinä ja sulla näkyy olevan 5.-9.!?
 
Joo, tuota ultra juttua mä vähän oon miettinytkin kun oon seurannu näitä keskusteluja.. mut sit mietin et o se on jollain tavalla liitännäinen just noihin pilleripäviin. Mutta tää kieron ultran takia joka tapauksessa on jo menny, pitää kattoa ens kierrosta jos varaa sen ajan. Mikäli siis on tarve :)
 
Hey kaikille!!
Olen aloittelija ja tässä tarinani :)
Eli esikoista yritetty 4 vuotta ilman tulosta. Ja vuoden alusta käytiin tutkimuksissa . Mulla lievä pco , epäsäännöllinen kierto( 2013 menkat tulivat 2 kertaa) , ovuloimattomuus . Miehelläni kaikki hyvin. Terolutteja aloitin syödä tammikuussa . Mutta ei ovulaatiota. Sain clomifen käyttöön 1 tab pvä . Nyt eilen vihdoinkin näin hymynaama ovistestissa :)) odottelen innoissani hyviä uutisia!! Kertokaa lisää vaan miten teille kävi ! On niin ihanaa lukea tätä ketjua! Ja anteeksi sekavasta tekstistä kun äidinkieli ei ole suomi!
 
Heippa, puolentoista vuoden hoitorumba takana ja nyt onnellisesti rv 12+5. Hoitona primot, clomit ja inssi.

Mun oli pakko tulla sanomaan noista clomeista ettei ne ole kierron säännöllistämiseen, vaan ovulaatioon tarkoitettuja. Julkisella hoidoissa oli ehdotonta käydä kontrolliultrassa kierron 10-12pv. Kahdella follikkelilla sai itse valita tehdäänkö inssi, kolmella eivät sitten suostu enää tekemään.
 
Takaisin
Top