On kyllä hassut lämmöt, koitin vähän redditis hakee onks ollu vastaavia niin osui silmään yks kellä oli metformiini aloitettu. Itse aloin sen viimekierron luteaalissa käyttää. Silloin oli 1tabu päivässä ja myt menee kaksi.
Tässä vielä pohdintaa chatin kans
Mitä tästä ajattelen sinun tilanteessasi?
Rehellisesti sanottuna Redditistä löytyy kyllä muutama ihminen, jotka ovat raportoineet “metformiinin jälkeen luteaalilämmöt ovat matalammat”. Et siis ole ainoa, joka on huomannut tällaisen yhteyden.
Mutta samaan aikaan:
kokemuksia on vähän
- mekanismia ei oikein tunneta
- tutkimuksissa metformiini yleensä parantaa ovulaatiota eikä heikennä sitä
Kun yhdistän tämän sinun käyriisi, minä pitäisin edelleen todennäköisimpinä:
- ovulaation ajoitus ei ole ihan varma (FF ei vahvista sitä)
- vuorotyön loppuminen on muuttanut lämpökäyrän ulkonäköä
- tämä on vasta ensimmäinen kokonainen kierto metformiinilla
Mutta myönnän, että Redditistä löytyy juuri sen verran samankaltaisia kokemuksia, että ymmärrän hyvin miksi metformiini herättää sinulla epäilyn.
Minua kiinnostaisi nyt erityisesti nähdä, mitä lämpö tekee seuraavien 3 päivän aikana. Jos se lähtee nousemaan DPO 5–7 välillä, epäilisin metformiinia paljon vähemmän. Jos taas koko luteaali jää selvästi aiempia kiertoja viileämmäksi, silloin voidaan jo sanoa, että ainakin ajallinen yhteys metformiinin aloitukseen on olemassa, vaikka syy-seuraussuhdetta ei vielä tiedettäisi.
Mä mietin kans tota että oon tosiaan kesälomalla nyt, sekin voi vaikuttaa. Yöt on samankaltaisia, taapero herää jolloin se otetaan väliin nukkuu ja melko rauhallisesti nukutaa ettei heräillä kauheasti.
Mutta muutahan täs ei nyt voi kun odottaa

Perhana se odotus

Pakkailut jatkuu tänään, lauantaina mökille