BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Vaaveilija Höpsis, kyllä täällä saa kriiseillä! 💞 Täällä kaikki kyllä tajuaa miten isoja juttuja nuo on, kun talletukset ei meinaa onnistua!

Täällä FF asetti oviksen ja coverlinen. Melko erilainen käppyrä aiempiin nähden! Meinaakohan tuo hypätä noiden edellisten yli? 😆

Jos mennään ”sääntöjen” mukaan niin huomennahan pitäisi tulla se eka dippi. 😁

IMG_7898.jpeg

IMG_7897.png

@Vaaveilija tuun tuolta elokuisista huikkimaan tänne väliin noista talletuksista, että meillä oli samantapaista ettei saavutettu talletuksista haluttua lopputulosta vaikka kuinka yritimme ja se jos mikään lisäsi miehelle suorituspaineita ja itselle stressiä.
Tämä elokuinen saikin todennäköisesti alkunsa @Mamiksx5 vinkistä, toki ei ihan kuppitalletus mutta niin että mies hoiteli itse itsensä, kun itse odottelin valmiina lastauslaiturilla 😂 Kaikenlisäksi tätä ennen oli ihan jäätävä riita muista jutuista ja fiilistä ei ollut kyllä yhtään ja oli toivo menetetty siihen kiertoon kyllä jo , mutta tosiaan niin vain tärppi kävi. 🥰

Toivotaan kovasti tänne plussatuulia, käyn aina välillä täällä teidän kuulumisia lukemassa 🌈

No niin, tällaista tänään. Lh-piikki ei saisi kai kuitenkaan kestää kuin 1-2 päivää, sillä useamman päivän kestävä lh-piikki on mahdollisesti merkki jostain ongelmasta. Mulla toi on ollut yli 1,0 jo kolmatta päivää (ja lh muutenkin vähän koholla läpi kierron). 🤔 Ensi viikolla voisi olla sopiva ajankohta käydä lääkärissä, jos raaskin. 😝

Vai onko teillä muilla lh yli 0,7 useita päiviä ennen ovista?

Liitteet

• Screenshot_20260529_133707_Premom.jpg
    Screenshot_20260529_133707_Premom.jpg
    108.4 KB · Katsottu: 8
No niin, tällaista tänään. Lh-piikki ei saisi kai kuitenkaan kestää kuin 1-2 päivää, sillä useamman päivän kestävä lh-piikki on mahdollisesti merkki jostain ongelmasta. Mulla toi on ollut yli 1,0 jo kolmatta päivää (ja lh muutenkin vähän koholla läpi kierron). 🤔 Ensi viikolla voisi olla sopiva ajankohta käydä lääkärissä, jos raaskin. 😝

Vai onko teillä muilla lh yli 0,7 useita päiviä ennen ovista?
Oho, onpa kumma 😥 mä en oo oviksen jälkeen seurannut sen enempää kuin että on lähtenyt laskuun, mutta mulla alkukierron on 0,02-0,3 ja vasta vuorokausi ennen huippua nousee johonkin 0,5 kohdille.. ja about vrk huipusta tippuu jo takaisin 0,3 kohdille

Oho, onpa kumma 😥 mä en oo oviksen jälkeen seurannut sen enempää kuin että on lähtenyt laskuun, mutta mulla alkukierron on 0,02-0,3 ja vasta vuorokausi ennen huippua nousee johonkin 0,5 kohdille.. ja about vrk huipusta tippuu jo takaisin 0,3 kohdille
Joo. Pitäis kai käydä siel lääkäris... ei liene mikään hyvä merkki, jos r-testitkin antaa yhä positiivisia tuloksia, vaikka en tosiaan usko olevani raskaana. 😂 Lopetin siis kyllä niillä testaamisen, kun ne antaa kokoajan heikkoa positiivista, joka ei voi pitää paikkaansa. Kyl on vähän hormonit sekaisin. 🤪

Tää oli mun edellisen kierron käppyrä... lh ikään kuin yritti tehdä nousua pariin otteeseen, kunnes vasta 3. kerralla pääsi ihan huippulukemiin.

Liitteet

• Screenshot_20260529_142532_Premom.jpg
    Screenshot_20260529_142532_Premom.jpg
    139.9 KB · Katsottu: 13
O
Screenshot_20260529_224425_FF.jpg

Käppyräsekoilu palasi taas. Lämmöt tippui ja nousi sit just alle coverlinen, niin kaipa se on syy heivata koko cover line hemmettiin 😂🫠

@Vaaveilija Onpa erikoista tosiaan 🤔 Ootko miettiny käydä gynellä selvittämässä, et wattaa fak?

OView attachment 156619
Käppyräsekoilu palasi taas. Lämmöt tippui ja nousi sit just alle coverlinen, niin kaipa se on syy heivata koko cover line hemmettiin 😂🫠

@Vaaveilija Onpa erikoista tosiaan 🤔 Ootko miettiny käydä gynellä selvittämässä, et wattaa fak?
Joo, olen. Se 30 min + ultra maksaa mulle "vaan" sen 400 € (joka kerta), kun olen niin vanha. Kyllähän sen voi maksaa, jos on vakuuttunut että käynniltä saa konkreettista apua. Iän johdosta voi kuitenkin olla, että mikään apu ei enää riitä, joten kun menen sinne seuraavan kerran, niin haluan olla aseistautunut datalla mun kierrosta ynnä muusta tähän liittyvästä. Koitan siis jatkossa hoitaa käynnit tehokkaasti ja harkiten.
Olen yleensä aikamoinen hätähousu, joten yritän nyt kerrankin harjoittaa malttia edes tässä. (Vaikka nimenomaan nyt olisi aika kortilla.) 😅

Nousiko @Zebra lämmöt takaisin? Palauttaakohan FF crosshairit jos ottaa ne kerran pois? 🤔 Mun mielestä tossa sun käppyrässä näkyy kyllä luteaalivaihe dpo8/9 dipillä! Vähän pomppuinen kyllä, mutta niin ne ranne- ja sormilämmöt tuppaa olemaan.

@Vaaveilija En kyllä itsekään raskisi laittaa 400e haisemaan ennen kuin on itsellä on selkeät kysymykset ja lähtötiedot valmiina. Onko gynen ultra aina noin kallis vai nostaako ikä tosiaan sitä? Itse oon käynyt gynen ultrassa vaan päivystyksessä ja sitten pari kertaa oon tissit ultrauttanut, kun on tullut epäilys että onko silikoni-implantit lähteneet paikaltaan.

Oon kyllä miettinyt, että kesän jälkeen voisin käydä jos ei ole tärpännyt.

Mulla tylsä alkukierron käppyrä. Tuli tämä perus dpo4 -dippi. 😁

IMG_7912.jpeg

@Kumpare , Felicitaksessa on ainakin tuon hintaista. 42 ja sen alle saa (oliko se...) 40 % alen kelalta, mutta itse olen jo tuon yli, enkä siis saa mitään lisäalea. Ultra lisää kyllä käyntihintaa roimasti. Tuohon päälle tulee vielä labramaksut.
Otan ehdottomasti vinkkejä vastaan, jos joku tietää jonkun perusgynen, joka hoitaa halvemmalla. 🙃

@Kumpare , Felicitaksessa on ainakin tuon hintaista. 42 ja sen alle saa (oliko se...) 40 % alen kelalta, mutta itse olen jo tuon yli, enkä siis saa mitään lisäalea. Ultra lisää kyllä käyntihintaa roimasti. Tuohon päälle tulee vielä labramaksut.
Otan ehdottomasti vinkkejä vastaan, jos joku tietää jonkun perusgynen, joka hoitaa halvemmalla. 🙃
Ite menin pienelle vasta aloittaneelle yksityiselle, jolla on vain kaksi toimipistettä. Siellä 30 min gyne + ultra ilman kelakorvausta olisi 145+105€. Kela korvaus tulisi pelkästä gynen tapaamisesta 75€ ja en tiiä miks se olisi ikörajattu... Koska gynen palveluja käytetään hyvin moneen asiaan kuin vain raskautumiseen. Toki tuossa ei oo mitään labroja.

Itse shoppailisin vielä eri yksityisiä. Itse päätin kans vain soittaa viime viikolla tuohon samaan paikkaan ja pyytää varhaisultraa, vaikka sitä ei oo listattu heidän tarjonnassaan. Sieltä löytyi puhelun kautta sopivan koulutuksen omaava gyne ja saan varhaisultran 100€ halvemmalla verrattuna muihin tän alueen varhaisultria tarjoaviin (tai sit mulle ajanvarauksen tehnyt henkilö oli hämmentynyt ja ei osannut kertoa hintoja oikein). Jos saan siihen Kela alennuksen gynekologin tapaamisen osalta, niin puolet halvempi kuin muut.

Muoks. Joskus saattaa tulla jopa halvemmaksi matkustaa päiväreissu toiselle paikkakunnalle tekee tutkimukset. Vaikka matkustus kulut lisäisi hintaan niin se silti saattaa jäädä halvemmaksi.

Ite menin pienelle vasta aloittaneelle yksityiselle, jolla on vain kaksi toimipistettä. Siellä 30 min gyne + ultra ilman kelakorvausta olisi 145+105€. Kela korvaus tulisi pelkästä gynen tapaamisesta 75€ ja en tiiä miks se olisi ikörajattu... Koska gynen palveluja käytetään hyvin moneen asiaan kuin vain raskautumiseen. Toki tuossa ei oo mitään labroja.

Itse shoppailisin vielä eri yksityisiä. Itse päätin kans vain soittaa viime viikolla tuohon samaan paikkaan ja pyytää varhaisultraa, vaikka sitä ei oo listattu heidän tarjonnassaan. Sieltä löytyi puhelun kautta sopivan koulutuksen omaava gyne ja saan varhaisultran 100€ halvemmalla verrattuna muihin tän alueen varhaisultria tarjoaviin (tai sit mulle ajanvarauksen tehnyt henkilö oli hämmentynyt ja ei osannut kertoa hintoja oikein). Jos saan siihen Kela alennuksen gynekologin tapaamisen osalta, niin puolet halvempi kuin muut.

Muoks. Joskus saattaa tulla jopa halvemmaksi matkustaa päiväreissu toiselle paikkakunnalle tekee tutkimukset. Vaikka matkustus kulut lisäisi hintaan niin se silti saattaa jäädä halvemmaksi.
Joo. 70 € saa pois gynekäynnistä kaikki, mutta se on jo vähennetty tossa mun laskussa, ja tosiaan toi 400 € jäi maksettavaks. 😅

Seuraavan kerran kun menen, saattaa kokeiluun tulla letrot, ja gyne haluais niiden takia seurantakäynnin ultralla, jotta nähdään vaste. Tämän johdosta mun täytyy käytännössä varautua maksamaan 2 × 400 € = 800 € + mahdolliset labrat (ja tietty lääkkeet). Mun täytyy katsoa, jos saan joitakin labroja vaikka työterveydestä etukäteen... Tästä syystä olen nyt hieman himmaillut. Koitan myös parantaa munasolujen laatua lisäravinteilla, jotta tilanne olisi mahdollisimman suotuisa, kun seuraavan kerran sinne menen.

Mulle voi tosiaan vinkkaa vaikka yv:llä jonkun sopivan gynen pk-seudulla, jos sellainen on tiedossa. 🙂

Takaisin