BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos paljon! Tää auttoi kovasti ja vahvistaa omaa fiilistä. En näitä tulkinnut ekan lapsen kanssa, niin oon vähän pihalla vielä 🤣 NC käytin joskus 10v sitten ehkäisyyn.

Tässä toi kp13 ovistesti. Tätä ennen en testannut kun ei ollut testejä, mutta heräsin tuona aamuna jäätävään seksihimoon niin oli pakko hakea nää testit ja alkaa seuraamaan 🤣 mut en tietenkään tajunnut testata enää myöhemmin samana päivänä, tää on joskus klo 15 aikaan, enkä todellakaan muista kauanko olin ollut pissaamatta jne. RFSUn testi

View attachment 153915
Monet on muuten kommentoineet noita rfsu:n testejä, että niillä ei saa yhtä vahvoja viivoja kuin pc:llä tai apteekin liuskoilla! Noi on hyviä sellaiselle, jolla tasot on normaalistikin vähän korkeammat niin näkyy selkeästi kun tulee plussa, mutta esim. mulla jää hailakoiksi. On varmasti ollut plussa toi kp13. 😊

Monet on muuten kommentoineet noita rfsu:n testejä, että niillä ei saa yhtä vahvoja viivoja kuin pc:llä tai apteekin liuskoilla! Noi on hyviä sellaiselle, jolla tasot on normaalistikin vähän korkeammat niin näkyy selkeästi kun tulee plussa, mutta esim. mulla jää hailakoiksi. On varmasti ollut plussa toi kp13. 😊

Joo tarkoitus oli ostaa raskauskeijusta isompi erä mutta en malttanut mieltä ja marssin sunnuntaina kauppaan. Eiköhän se plussa oo sitten ollut.

@Kumpare ehkäpä huomenna. Mulla kyl monesti nousee +0,4-0,6 ouran omassa appissa, en tiiä miks nyt on näin matalat, ja tarkoittaako se jotain 😅.

Tässä mun ovistestit , ei siis rfsu oo mulle tarkoitettu. Ehkä loput käytän sitten testaishimoissani pois. Muuten en testaa r testeillä ennenku dpo13 lugesteronin takia.

Pidin pientä taukoa täältä ja nyt en kerkee vastaa kellekään erityisesti. Mutta kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin .
Oma käyrä tässä, yövuorolämpö toi tän päivän, jota ei kannattais ehkä tässä ottaa tosissaan mutta katsotaan löytääkö ff oviksen noista huolimatta.

Todennäköisesti maanantaina aloitan luget sitten.
IMG_0300.jpeg

Liitteet

• IMG_0296.jpeg
    IMG_0296.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 36
Mä tulen pitkästä aikaa taas tänne. Viime kierto meni harakoille kun just oviksen aikaan sattui lapsille influenssa ja mies oli yhden lapsen kans muutaman päivän sairaalassa.

Nyt on se puoli vuotta lusittu eikä mitään estettä raskautumiselle ole. Tässä alla on käyrä josta en kyllä pysty päättelemään yhtään mitään muuta ku että lämmöt seilaa.

Liitteet

• Screenshot_2026-03-13-06-01-39-63_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-03-13-06-01-39-63_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    162.4 KB · Katsottu: 27
@Kumpare ehkäpä huomenna. Mulla kyl monesti nousee +0,4-0,6 ouran omassa appissa, en tiiä miks nyt on näin matalat, ja tarkoittaako se jotain 😅.
No nyt oli Ourassakin noussut lämpö +0,4 eli noususuhdanne jatkuu. Tänään dpo11. Tein aamulla testin, ja kännykän kuvassa siinä näkyy ehkä joku varjo tai paikka. Postasin sen tuonne 40+ kuumeilijoihin, jos jotain huvittaa käydä kurkkaamassa. Mut oman tietokoneen näytöllä en kyl oikein meinaa nähdä mitään siinä, kännykällä vaan.

Saa siis nähdä, mihin kääntyy! Mut kiva että lämpö nousee ja luteaali ei ainakaan näytä jäävän mitenkään lyhyeksi, se tuntuu jo voitolta.

Kivan näkönen tämä mun käyrä eilisen hirveän pudotuksen jäljiljtä. 😂 Melkein epäilisin että eilen oli ovulaatio, oli myös nimittäin oikealla puolella munasarjojen kohdalla kovia kipua melkein kahden tunnin ajan. Onneksi talleteltiin vielä eilen ja juuri sopivasti ennen kuin kivut alkoivat. No jos lämmöt nousee huomenna ja ylihuomenna niin ff varmaan merkkaa ovulaation torstaille kp11. Se olisi myös sinänsä outoa kun ikinä ennen näin aikaisin ole ovulaatio ollut, ainakaan niinä aikoina kun testannut ovulaatiota. 🤣 Katsotaan mihin lämmöt huomenna menee ylös vai alas....

Liitteet

• 79.png
    79.png
    48.3 KB · Katsottu: 24
Kivan näkönen tämä mun käyrä eilisen hirveän pudotuksen jäljiljtä. 😂 Melkein epäilisin että eilen oli ovulaatio, oli myös nimittäin oikealla puolella munasarjojen kohdalla kovia kipua melkein kahden tunnin ajan. Onneksi talleteltiin vielä eilen ja juuri sopivasti ennen kuin kivut alkoivat. No jos lämmöt nousee huomenna ja ylihuomenna niin ff varmaan merkkaa ovulaation torstaille kp11. Se olisi myös sinänsä outoa kun ikinä ennen näin aikaisin ole ovulaatio ollut, ainakaan niinä aikoina kun testannut ovulaatiota. 🤣 Katsotaan mihin lämmöt huomenna menee ylös vai alas....
Jos sulla tulee nyt jo ovis niin päästää piinailee yhdessä sitten 🥰 @Kali karkasi viesti mutta kaskas, unohdin totaalisesti oliko mulla muuta 😂

No toivottelen vaikka hyvät viikonloput kun ei aivot toimi 🤣

Ei kai sit muuta kuin kuukautisia odottelemaan 🙄.

Edit. Laitoin liitteeksi vielä eilisen (dpo11) testin, en tiiä kuvittelenko vaan et siinä olis jotain ollut.

IMG_1173.png

Liitteet

• IMG_1162.jpeg
    IMG_1162.jpeg
    901.3 KB · Katsottu: 50
Muokattu viimeksi:
Tässä mun käyrät, eli pari yötä peräkkäin oli lämmöt alhaalla. Tänään vähän koholla, mut alhaalla edelleen. CB:n lila näyttää kolmatta päivää vilkkuvaa hymyä. En usko (enkä toivoa) viel huomiselle pysyvää.

Eilen oli vähän jotain kiputuntemuksii alavatsalla, samoin tänään. Maha ei myöskään toimi normaalisti. Pari näppyä ilmestynyt naamaan, ja tänään särkee päätä. Valkovuoto muuttumassa vetisemmäksi, joten ovis tuloillaan ensi viikolla.

Kaikista omituisin juttu tulee tässä:
- aukkarin jälkeen verensekaista vuotoa, jossa riekaleita ja hiutaleita mukana. Vuoto loppui klo 14 jälkeen omia aikojaan (tässä ei itsessään ole mitään kummallista, päin vastoin).
- eilen illalla klo 18 jälkeen vuoto alkoi uudestaan, nyt vaaleanpunertavana ja iltaa kohti jopa vähän runsastuen. Jopa veren hajua tuli vuodon mukana. Laitoin kupin yöksi.
- aamulla oli vain kupin reunoilla rusehtavaa sotkua ja vuoto vaikutti lakanneen, joten otin kupin pois.
- aamupalan jälkeen vessareissulla bongasin taas vuotoa, edelleen vaaleanpunertavaa, ja veren hajua tuli mukana. Laitoin pikkuhousunsuojan.

Kaksi päivää sitten ultralla löytyi 10-milliset follikkelit molemmilta puolilta, joten ovis on tulossa kyllä, mutta millään se ei voi olla tulossa vielä. Kyseessä ei siis voi olla ovulaatiovuoto. Keittosuolaliuoskin on jo poistunut elimistöstäni, eikä kuukautiset pitäisi tulla viel kp 9.

Ovulaatiovuotoa mulla on normaalisti ovispäivänä sillä tasolla, että pyyhkiessä jää aavistus paperiin. Kestää muutaman tunnin korkeintaan. Koskaan ennen ei oo ollut mitään välivuotoja.

Mietin tässä, että pitääkö huolestua. Kipuja ei ole.

Liitteet

• IMG_9948.jpeg
    IMG_9948.jpeg
    322.2 KB · Katsottu: 14
@Maana Mannila Seurailisin pari päivää jos kipuja ei ole. Jos jatkuu tai kipeytyy niin soittelisin sitten hoitavalle taholle. Voihan se olla, että kun on kohtuun viety romuja niin siellä on seinämä ottanut vähän osumaa? 🤔

Täällä lämmöt nousivat ylemmäs ja jämähtivät siihen. Tein tänä aamuna ekan testin, mutta negaa näytti.

IMG_7473.jpeg

Täällä lämmöt lähes samat kuin eilen. Ja tein vielä ovulaatiotestin ja se oli haalea joten ei ainakaan ovulaatio ole tulossa enään, niin epäilen tosiaan että se on ollut, vaikka lämmöt ei noussutkaan yhtään eilisestä. Oli siis 0,01 vähemmän kuin eilen. 🤣 Eli periaatteessa sama lämpötila kuin eilen mitatessa. Mittasin kyllä 2 kertaa kun ekalla kerralla näytti 0,2 vähemmän mutta samantien kun mittasin uusiksi olikin se 36,94. Niin uskon että tuo korkeampi on se oikea että joku virhe ekassa mittauksessa. Eihän se nyt oikeasti voi nousta 0,2 astetta alle minuutissa ilman että olisi virhe ollut? 🤔 Pitäisiköhän patterit vaihtaa mittariin?

Liitteet

• 710.png
    710.png
    48.4 KB · Katsottu: 13
@Moosee Kyllä mäkin nään siinä jotain varjoa... Tiedä sitten onko haamulaisen haamu vai viivanpaikkaa.

@Kumpare joo niin mä varmaan nyt teen, ja itse asiassa googlettelu kertoi, että vuoto voi pari päivää kestää. Seuraillaan tilannetta. Sulla hyvän näköinen käyrä, viel aika aikaiset päivät, joten ehkä testi ylihuomenna uudestaan?

@Kali en tiedä, mutta kuulostaa erikoiselta. Ei varmaan huono idis vaihtaa paristot.

@Moosee ehkä testin alareunassa jotain pientä punerrusta. En kyl oo satavarma. Testaa parin päivän päästä uudelleen, niin saat varmemman tuloksen. ❤️

@dootti ja @Maana Mannila joo, siis itsekin näen jotain, verrattuna aiempiin testeihin jotka on olleet ihan täysin vitivalkoisia. Livenä olin näkevinäni jotain punaistakin, mutta voi olla tietty toiveajattelua 😅

@Moosee Kyllä minäkin näen tuossa toisen viivan. 👀 Pitäisikö sun kuitenkin tehdä huomenna aamulla toinen testi..? ei nuo lämmötkään ole niin alas menneet.

@Kali Toivotaan kunnon lämpörallia sulle ensi yöksi! 📈

Siis kävin ostamassa nyt apteekin ultria muutaman ja teen huomenna aamulla testin aamupissasta. Mahassa kunnon polttelua aina välillä, vähän kuin joku sytkärillä kärventäisi sisäpuolelta. 😵 Rinnat myös tosi arat ja sellanen kuumottunut olo. Mittasin nyt päivälämmönkin pimperosta niin näytti 37,36. Olispa nyt joku poraamassa itselleen asemapaikkaa tonne!

Mies muuten kommentoi, että ”Vaginal temp” olis törkeen hyvä nimi punkkibändille 😆😆

Muoks// Tämähän oli muuten mielenkiintoinen! Nykyinen käyrä verrattuna aiempien käyrien keskiarvoon. Periaatteessa ensi yönä pitäisi notkahtaa jos ei ole ketään kyydissä. 👀

IMG_7484.png

Muokattu viimeksi:
@Kumpare mistä tuon aiempien käyrien keskiarvon saikaan? Mä löysin sen yks päivä ihan vasta viimeksi mutta ehdin jo unohtaa.

Ei mitään uutta. Lämmöt nousi eilisen dipin jälkeen taas ja nyt täytyy vaan odottaa mihin tää kehittyy. Jos pystyn odottamaan niin ens vkl voisin testata joku päivä jos ei menkat sitä ennen ala. Eipä mulla kyllä ole muita ku raskauskeijulta onestepin tikkuja jotka on mulla näyttänyt raskauden vasta tosi myöhään silloin kun oon niillä testannut.

Liitteet

• Screenshot_2026-03-14-19-07-57-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-03-14-19-07-57-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    179.1 KB · Katsottu: 16
Tänä aamuna alkoi tulla positiivinen tunne tästä kierrosta, koska lämmöt on tippuneet näin aikaisin. Tänään on vasta kp7/24 niin ovulaation pitäisi tapahtua mieluusti 12. päivä mennessä. Kun lämmöt oli tippunut jo nyt niin tähän ehkä olisi mahdollisuus tässä kierrossa.

Tavallisesti mun ovulaatio on 16. päivä

Takaisin