BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Yrttiteetä tekisi mieli paljon onnea plussasta! Toivotaan että kaikki menee hyvin🥰
@Mamiksx5 Oon pahoillani! Mut voin toimia vertaistukena.. testasin vielä tänään rfsu liuskoilla puhtaan negan. Lämmöt ei oo vielä tullu aivan alas, mutta odotan että viikonlopun aikana tulee ja vaihtuu kp1.

Onneksi tänään jään kahden viikon lomalle, joka tulee kyllä sopivaan väliin. Ennusteen mukaan seuraava ovis pitäisi osua uudenvuoden aikoihin, jolloin tiedossa muutaman päivän reissu puolison kanssa kahdestaan. Pieni maisemanvaihto ja hotelliloma toivottavasti piristää kaikin puolin 😍 Oonki viimepäivät ajatellu, että paaaljon mielummin normaali negakierto kuin vaikka kemiallinen tähän väliin, niin loma menee kuitenkin kivemmissa tunnelmissa ja uusi mahdollisuus sitten vuodenvaihteessa. ❤️

Liitteet

• IMG_0912.jpeg
    IMG_0912.jpeg
    397.7 KB · Katsottu: 13
@Rollo jänkittävät päivät siellä edessä. Mä äänestän kyllä dpo8 puolesta 🤞🤞🤞

@Puolikuu kiva kun on aika varattuna, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos plussa yllättää 🤞🥰

@Kali vaikuttaa ehkä siltä että lämmöt sulla nousee ja parin päivän päästä voikin ovis vahvistua?

@Karkki12 Voi höhlä kun sielläkin negaa 😞 Ootko missä vaiheessa yleensä saanut plussan? Meillä on sit uudenvuoden hujakoilla samat puuhat edessä 🤭😅

Mulla kierto toivottavasti päättyy nopeasti. Tänään apteekin herkällä nega joten jätän illalla progen ottamatta ja siirryn jo mielessä seuraavaan kiertoon joka onkin sitten yk12 .
Jos kierto starttaa normisti eikä luget viivästytä niin uudenvuoden ympärillä yritetään sitten vauvaa aluille seuraavan kerran 🥰
Käppyrä tekee samanlaisen dropin ja pikku nousun niinkuin viime kierrossakin lopussa.
IMG_8695.jpeg

@Karkki12 ja @Mamiksx5 harmi jos (kun) uudet kierrot alkavat❤️‍🩹 oviksessa vuoden vaihteen aikaan kyllä vois olla jotain taikaa sit🙈

mulla alkaa olee tylsä follivaihe takanapäin ja ovis toivottavasti su tai ma tulossa. tänään käytiin siellä mehiläisen ensikäynnillä. ehkä vähän hukkaan heitetty käynti, mutta tulipahan pyörähettyä. muuten ultrassa näytti hyvälle, munarakkuloita kuulemma vähän vähänlaisesti. lääkäri sanoi, että yhteen lapseen on tosi suuret todennäköisyydet, mutta useampaan sit jo vähän heikommat. laitto lähetteen progetestiin ja amh:n, käyn niissä sit viikko oviksen jälkeen.

ja näky ultrassa yks n. 16mm johtofolli, joten sekin oli ihan hyvä🙈 tänään siis kp12, on kyl jotenki hämmästyttävän tasaset lämmöt ollu. pikkujoulupäivän voi toki bongaa😅

toisaalta turha käynti, mutta ehkä se nyt luo lohtua että kaikki näyttäis olevan hyvin.

Liitteet

• IMG_4361.jpeg
    IMG_4361.jpeg
    147 KB · Katsottu: 18
@Karkki12 ja @Mamiksx5 harmi jos (kun) uudet kierrot alkavat❤️‍🩹 oviksessa vuoden vaihteen aikaan kyllä vois olla jotain taikaa sit🙈

mulla alkaa olee tylsä follivaihe takanapäin ja ovis toivottavasti su tai ma tulossa. tänään käytiin siellä mehiläisen ensikäynnillä. ehkä vähän hukkaan heitetty käynti, mutta tulipahan pyörähettyä. muuten ultrassa näytti hyvälle, munarakkuloita kuulemma vähän vähänlaisesti. lääkäri sanoi, että yhteen lapseen on tosi suuret todennäköisyydet, mutta useampaan sit jo vähän heikommat. laitto lähetteen progetestiin ja amh:n, käyn niissä sit viikko oviksen jälkeen.

ja näky ultrassa yks n. 16mm johtofolli, joten sekin oli ihan hyvä🙈 tänään siis kp12, on kyl jotenki hämmästyttävän tasaset lämmöt ollu. pikkujoulupäivän voi toki bongaa😅

toisaalta turha käynti, mutta ehkä se nyt luo lohtua että kaikki näyttäis olevan hyvin.
Millainen tilanne siellä oli sit?

Mulla oli nyt ke kp8 ultra ja siellä oli vasemmalla johtofolli jo 14-15mm ja limakalvo kohdussa 8mm.. Sit mikä oli yllättävää, nyt AFC pikemminkin 6+5 tai jopa 6+6, kun viimeksi oli se 4+4. Tietty kierto oli nyt pidemmällä tässä uusimmassa ultrassa. Mutta ei kai se huono asia ole.. Olen yli 35.v

Ovistestit täysin negoja eilen ja tänään ja heitän ne varmaan romukoppaan. En edes jaksa rajoittaa juomista tai pidättää.. Mulla on sylkiovulaatiotestissä kuitenkin jo saniaista tänään ja muutenkin jo hieman tuntemuksia siellä täällä alhaalla. Ovis taitaa tulla normaalia aikaisemmin kyllä, jos tulee sit lopulta ollenkaan 😊 Varmaan jos aivolisäkkeen vuoksi LH ei nouse, niin sit se varmaan jää tapahtumatta.

Mullakin sama, lämmöt oudon tasaisena. Varmaan jotenkin normaalia enemmän estrogeenia tässä alkukierrossa kaikesta päätellen (lämmöt tasaisen alhaalla ja limakalvo kasvanut nopeasti).

Muokattu viimeksi:
Millainen tilanne siellä oli sit?

Mulla oli nyt ke kp8 ultra ja siellä oli vasemmalla johtofolli jo 14-15mm ja limakalvo kohdussa 8mm.. Sit mikä oli yllättävää, nyt AFC pikemminkin 6+5 tai jopa 6+6, kun viimeksi oli se 4+4. Tietty kierto oli nyt pidemmällä tässä uusimmassa ultrassa. Mutta ei kai se huono asia ole.. Olen yli 35.v

Ovistestit täysin negoja eilen ja tänään ja heitän ne varmaan romukoppaan. En edes jaksa rajoittaa juomista tai pidättää.. Mulla on sylkiovulaatiotestissä kuitenkin jo saniaista tänään ja muutenkin jo hieman tuntemuksia siellä täällä alhaalla. Ovis taitaa tulla normaalia aikaisemmin kyllä, jos tulee sit lopulta ollenkaan 😊 Varmaan jos aivolisäkkeen vuoksi LH ei nouse, niin sit se varmaan jää tapahtumatta.

Mullakin sama, lämmöt oudon tasaisena. Varmaan jotenkin normaalia enemmän estrogeenia tässä alkukierrossa kaikesta päätellen (lämmöt tasaisen alhaalla ja limakalvo kasvanut nopeasti).

6-7 näkyi molemmilla puolilla. mä en oo tähän perehtyny, mutta ilmeisesti ei hyvä määrä mut ei ihan toivotonkaan?😅 mennään näköjään melko samoissa päivissä🙈 eipä ne testit onneks välttämättömiä oo, varmasti ihan hyvä välillä ois osata päästä niistä irti🫠 kuinka usein sä testailet sitä sylkitestiä?

yhdellä parhaista ystävistä on kans esikoisprojekti käynnissä, hänellä kolme keskenmenoa takana tälle vuodelle. asiassa ei oo tietenkään mitään hauskaa, mut vähän tossa pari päivää sitten hihiteltiin kuin meidän kierrot on asettunu samoihin kaiken tän murheilun jälkeen😅 kiva jännää aina samaan aikaan hänen kanssaan.

lämmöt samalla tasaisen matalalla linjalla, ovistestissä aika willi pomppi eilisaamuun nähden😅 pitänee tänään tehdä vielä iltapäivällä toinen.

Liitteet

• IMG_4365.jpeg
    IMG_4365.jpeg
    127.7 KB · Katsottu: 18
@Rollo Kiitos! Eihän sitä juu koskaan tiedä.. Varmaan menee just niin seuraava kierto, että on joku dpo10-12 sinä päivänä, kun pitäis hypätä junaan. 🤭 Toivottavasti siellä aika menee nopeasti vieraiden kanssa. ☺️

@Karkki12 Kävikö siellä, niin kuin uumoilit? Mukavaa, jos/kun voi ottaa tähän vuodenvaihteeseen kunnon breikin ja irtioton arjesta. Hyvin teillä kyllä osuu reissu ja ovis kohdilleen! 🤩 (Jos ei tilanne ole muuttunut tässä välissä..)

@Metsäkaiku Ihan hyvältä määrältään tuo follimäärä kuulostaa tosiaan ja pääsette nyt hyödyntämään oviksenkin sopivasti. Pidetään peukkuja! ☺️

@Mamiii Hienoa, että oli follimäärä noussut! 🥳 Ootko muuttanut jotain elintavoissa, vai mistähän voisi johtua positiivinen käänne? ☺️ Hyvä limakalvon paksuus myös lupaavaa, toivottavasti ovis tulee nyt niin kuin oireista päättelet. 🤗

Täällä selvitty melkein joululomalle asti, vielä tunnin -parin työ pitäisi tehdä jossain välissä. On sellainen puolen toista vuoden rutistus isossa projektissa takana ja nyt sellaisessa vaiheessa, että pitäisi alkaa helpottaa työkuorman suhteen. 🙏 Voi olla merkitystä myös raskautumiseen.. 🤔 Ehtii ja jaksaa paremmin panostaa esim. liikkumiseen. ☺️

Ihanaa joulun odotusta kaikille! 🥰

@Puolikuu mukava kun pääset rentoutumaan joulun odotukseen, minä olen hoitovapaalla ja on kyllä niin mukava olla kotona vaan joulu kun aina edelliset vuodet menneet työn merkeissä. Toki viime joulu oli myös kotona elokuisen kanssa 🥰

@Mamiksx5 ja @Karkki12 ollaanko siellä jo uuden kierron puolella? Vahva tunne että perästä tullaan, dpo7 menossa ja ei sitten mitään tuntemuksia 🫣

Liitteet

• Screenshot_20251220-072807_FF App.png
    Screenshot_20251220-072807_FF App.png
    213.9 KB · Katsottu: 6
Muokattu viimeksi:
@Rollo täällä dpo13 menossa. Eilen jätin illalla lugen ottamatta. Aamulla mittari taas häröili, ensin yli 38 astetta ja sit yli 37 ja lopuksi sit sain jotenkin tolkumman lukeman mut voi olla et sekin väärä eli liian korkea. Jos muistais vaihtaa patterin tänää . Pieni flunssa yrittää puskea päälle joten vähän reilumpaa vitskuannosta menee. Toivotaan ett jouluaattona olis kunnossa. Joku tuntuu aina olevan ihan kipeenä kun sinne päästään.
IMG_8727.jpeg

Toivottavasti uusi kierto alkaa nyt vaikka tänään. Mulla ne alkaa ilman tuntemuksia niin ei voi sanoo juuta eikä jaata.

Sulla on @Rollo vielä jännät päivät edessä. Mä pidän kovasti peukkuja. Kaikille muille kans tsemppiä omiin tilanteisiin 🥰

Miten @Karkki12 siellä menee?

Omaanapaa. No mittausolosuhteet on muuttuneet ja kellot siirtyneet, niin en taida varmaksi saads tietää irtosiko munasolu.

Mulla joku ihme kutina, että munasolu irtosi tosi nopeasti tai sit ei irronnut ollenkaan. Oltiinko liian myöhässä? Eikö toi kartta vähän näytä siltä, että nopeasti irtosi? Ja oon todella tarkkaan testaillut, ihan su illalla vielä tein eikä ollut plussa ja ma aamuna oli. Voiko se jotenkin erittyä virtsaan viiveellä?

Tosin juuri tänään meni monella tavalla mönkään lämpöjen mittaus. No miehen aloitteesta vielä kaksi talletusta tänään, mikäs siinä 😆 Nyt ollaan kyllä aivan kaikki voitava tehty. Varmaan mulla alkaa kohta bakteerivaginoosi tai pissatulehdus 🤣
Mulla ainakin jos ovulaatio oli niin se meni multa ohi, mutta lämmöt enemmän mulla nyt viittaa että ovulaatio tosin saattoi ollakkin. Niin se voi tosiaan olla ilmeisesti huippu todella nopea. Joten tohon käyrään varmaan kannattaa ennemmin luottaa sanoisin myös? 🤔

Täällä lämmöt nousseet eilisestä 36,55 vähän korkeammalle 36,74. 🥴 Katoin tuota edellisen kierron käyrää josta kuva tallella niin silloin paljon enemmän nousi lämmöt ovulaation jälkeen. Niin en tiedä onko huono merkki... Naurattaa melkein jo kun kaikki tuntuu huonoilta merkeiltä ja huonoilta jutuilta. 😅

Liitteet

• Screenshot_20251220_103507_FF App.jpg
    Screenshot_20251220_103507_FF App.jpg
    152.4 KB · Katsottu: 13
6-7 näkyi molemmilla puolilla. mä en oo tähän perehtyny, mutta ilmeisesti ei hyvä määrä mut ei ihan toivotonkaan?😅 mennään näköjään melko samoissa päivissä🙈 eipä ne testit onneks välttämättömiä oo, varmasti ihan hyvä välillä ois osata päästä niistä irti🫠 kuinka usein sä testailet sitä sylkitestiä?

yhdellä parhaista ystävistä on kans esikoisprojekti käynnissä, hänellä kolme keskenmenoa takana tälle vuodelle. asiassa ei oo tietenkään mitään hauskaa, mut vähän tossa pari päivää sitten hihiteltiin kuin meidän kierrot on asettunu samoihin kaiken tän murheilun jälkeen😅 kiva jännää aina samaan aikaan hänen kanssaan.

lämmöt samalla tasaisen matalalla linjalla, ovistestissä aika willi pomppi eilisaamuun nähden😅 pitänee tänään tehdä vielä iltapäivällä toinen.

Okei joo 😊 Niin no riippuu tietysti iästä. Mutta kuukostaa omaan korvaan ihan ok:lta vähintään. Mutta lääkärikö sanoi, että on vähänlaisesti?

Mulle lääkäri sanoi, että ihan iänmukaiset lukemat.
Kiva saada kiertokaveri, ainakin hetkeksi, oon jo pitkään ollut täällä ihan täysin eri vaiheessa kuin muut 😅 Oon sylkitestillä testannut 1-2 kertaa päivään, mutta voi olla että aloitin liian myöhään. Varmaan ois jo to tai ke näyttänyt saniaista. Nyt aamulla unohdin heti ottaa. Pitää kohta sit koettaa..

Sympatiat myös ystävällesi, ei tää niin helppoa ole nyt jotenkaan ❤️

Tallettelut aloitettiin eilen x 3. Jotenkin tuntuu, että ollaanko liian myöhässä nyt, mutta välimatkan takia oli mahdoton aloittaa aiemmin. Ja nytkin tämä sattui ns. väärään aikaan, niin onneksi saatiin edes onnistumaan. Ois ollut mahtavaa aloittaa jo heti ke tallettelut.

Että ke aamulla johtofolli oli jo 14-15mm niin periaatteessa eilen ois voinut jo olla ovulaatio aikaisimmillaan.. Mutta testi täysin nega aamupäivällä, enkä halunnut pidättää sit enää tai rajoittaa juomista. Ja nyt limakalvo varmaan jo yli 10mm tänään oloista päätellen. Eilen jo alkoi himotukset ja limat..

Muokattu viimeksi:
@Rollo Kiitos! Eihän sitä juu koskaan tiedä.. Varmaan menee just niin seuraava kierto, että on joku dpo10-12 sinä päivänä, kun pitäis hypätä junaan. 🤭 Toivottavasti siellä aika menee nopeasti vieraiden kanssa. ☺️

@Karkki12 Kävikö siellä, niin kuin uumoilit? Mukavaa, jos/kun voi ottaa tähän vuodenvaihteeseen kunnon breikin ja irtioton arjesta. Hyvin teillä kyllä osuu reissu ja ovis kohdilleen! 🤩 (Jos ei tilanne ole muuttunut tässä välissä..)

@Metsäkaiku Ihan hyvältä määrältään tuo follimäärä kuulostaa tosiaan ja pääsette nyt hyödyntämään oviksenkin sopivasti. Pidetään peukkuja! ☺️

@Mamiii Hienoa, että oli follimäärä noussut! 🥳 Ootko muuttanut jotain elintavoissa, vai mistähän voisi johtua positiivinen käänne? ☺️ Hyvä limakalvon paksuus myös lupaavaa, toivottavasti ovis tulee nyt niin kuin oireista päättelet. 🤗

Täällä selvitty melkein joululomalle asti, vielä tunnin -parin työ pitäisi tehdä jossain välissä. On sellainen puolen toista vuoden rutistus isossa projektissa takana ja nyt sellaisessa vaiheessa, että pitäisi alkaa helpottaa työkuorman suhteen. 🙏 Voi olla merkitystä myös raskautumiseen.. 🤔 Ehtii ja jaksaa paremmin panostaa esim. liikkumiseen. ☺️

Ihanaa joulun odotusta kaikille! 🥰

Luulen, että on vaan nyt ns.parempi kierto tämä. Luonnollista vaihtelua 😊 Ultrat tehty muistaakseni peräkkäisissä kierroissa ja toki eri kierron vaiheessa.

Tämä kierto on jo alusta asti tuntunut sellaiselta poikkeukselliselta jotenkin tuntemuksien ja lämpöjen osalta 😅

Kp1 lopetin kofeiinin kokonaan ja olen ottanut lääkettä, että pystyn nukkumaan.

Sit myös nyt toka kierto, kun käytän Donafertya. Tosin joinakin päivinä vain yhden pussillisen 😊 Tämän kierron pohjalta voin lämpimästi suositella.

Joo toi limakalvo on kasvanut tosi hyvin, lienee jo nyt yli 1cm kun oli ke 8mm..

Hienoa, että pääset nyt vapaille. Mukavaa lomaa! 😊

Muokattu viimeksi:
Jatkan yksinpuhelua sori 😅

En oo rajoittanut juomista yhtään tai erityisesti pidättänyt ja nyt kävi näin.. Näköjään ihan sit ykskaks yllättäen kaikki tapahtuu hetkessä.

Niagaran putoukset ja on tosi kovat kivut ja jomotukset ja sit tein kuitenkin vielä ovistestin, että tiedän etten kuvittele 😅 Tulkitsen sen kuitenkin positiiviseksi jo.. Sitä vaan sit, että onko eilen illalla tai perinteisesti yöllä alkanut LH:n eritys. Eilen aamupäivällä täysin blankko. En aio testata enää.

No eilen talleteltiin kolmesti, tänään jatkuu sit 😊 En tiiä oltiinko myöhässä eilisen suhteen. Mieltäisin kuitenkin nyt, että kivut liittyvät siihen että folli on lähellä puhkeamista. Ihmeellistä, että nyt O+ neljä päivää normaalia aiemmin 😅 Tänään Kp11.

Liitteet

• 20251220_115112.jpg
    20251220_115112.jpg
    329.5 KB · Katsottu: 17
  • 20251220_115315.jpg
    20251220_115315.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 17
  • Screenshot_20251220_120014_FF App.jpg
    Screenshot_20251220_120014_FF App.jpg
    196.3 KB · Katsottu: 18
Muokattu viimeksi:
Vaihdoin mielenkiinnon vuoksi kp16 lämmöt 36,78 jotka sain parin tunnin aamu unien jälkeen. Vaihdoin toki takas siihen 36,22 kun luulen että se kumminkin pitää enemmän paikkaansa kun silloin oli 4 tuntia kumminkin nukkunut. Niin sen mukaan olisi nyt dpo3 eli lämmöt sen verran ylhäällä silti että ff tulkitsisi että ovulaatio olisi silti ollut. Menen kumminkin sen mukaan että se kp16 lämmöt sen 36,22. Joten jos huomenna lämmöt nousee vielä... 🤞 Niin sen mukaan tänään dpo2 jos nousu jatkuu huomenna tai ainakaan ei hirveästi tipu lämmöt. Kun mulla edellisen kerran käyrässä lämmöt tippu dpo3, mutta ff vahvisti ovulaation kun ei lämmöt hirveästi tippuneet. Pitää toivoa samaa huomiselle että joko nousee tai jos tippuu niin ei paljoa! 👀

Mä en ole jaksanut mittarilla lämpöjä nyt kun on raskautumiskielto päällä enkä ole käyttänyt lugejakaan. Vähän harmittaa kun lämmöt on jääneet mittaamatta kun nyt ois kiva tietää missä mennään. Kävi nimittäin niin että mulla saattoi olla ovis myöhemmin kuin kuvittelin ja oltiin ilman ehkäisyä puuhailtu kun ajattelin oviksen olleen. Viime yönä heräsin selkeään vihlaisuun jossain kohdun seudulla ja tuli mieleen nuoremman pojan ajalta kun tunsin kiinnittymisen. Nyt on kuitenkin luget käytössä tästä kierrosta kun verikokeen mukaan mulla oli vähän matalahko progearvo. Ajattelin testata jouluaattona kun silloin ois kuitenkin jo edellisen kierron pelkkien päivien mukaan mekkojen pitänyt alkaa.

@Pogo Onko sulla vielä pitkään kielto päällä? Mä oon kans jossain kierrossa herännyt yöllä tuollaiseen vihlaisuun ja ajattelin silloin, että oliko kiinnittymiseen liittyvää, mutta ei se sitten ollut.

@Pogo Onko sulla vielä pitkään kielto päällä? Mä oon kans jossain kierrossa herännyt yöllä tuollaiseen vihlaisuun ja ajattelin silloin, että oliko kiinnittymiseen liittyvää, mutta ei se sitten ollut.
Kielto on 6 kk leikkauksesta ja kun se tehtiin syyskuun alussa niin nyt on jo puoliväli ylitetty. Maaliskuun alkuun asti pitäis odottaa ja se tuntuu ikuisuudelta.

Takaisin