BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt aloin epäilee mittarin sekoilua eiliselle. Tänään heräsin 4.35 ja laitoin mittarin suuhun noin 30s ja painoin päälle. Eka mittaus yli 39. Toka 37.8 ja kolmas sitten 36.9 jonka laitoin. Mikäköhön homma? Patterin vaihto vai uusi mittari? No katsotaan ensin se patteri minkälainen se oikein on. Ennoo mittareihin koskaan tarttenu vaihtaa.

En tiedä kannattaako tuokin eilinen mittaus pyyhkiä pois?

Aijuu teinhän mä testin 😜 dpo8 ja negaa.

Hiivatulehdus oiretta alkoi eilen olee. Kutisee 😝

Liitteet

• IMG_7831.jpeg
    IMG_7831.jpeg
    341.2 KB · Katsottu: 58
  • IMG_7830.jpeg
    IMG_7830.jpeg
    987 KB · Katsottu: 53
Nyt aloin epäilee mittarin sekoilua eiliselle. Tänään heräsin 4.35 ja laitoin mittarin suuhun noin 30s ja painoin päälle. Eka mittaus yli 39. Toka 37.8 ja kolmas sitten 36.9 jonka laitoin. Mikäköhön homma? Patterin vaihto vai uusi mittari? No katsotaan ensin se patteri minkälainen se oikein on. Ennoo mittareihin koskaan tarttenu vaihtaa.

En tiedä kannattaako tuokin eilinen mittaus pyyhkiä pois?

Aijuu teinhän mä testin 😜 dpo8 ja negaa.

Hiivatulehdus oiretta alkoi eilen olee. Kutisee 😝
Mulla kerran kuumemittari näytti että mulla kuumetta yli 39. Sitten epäilin sitä että niin paljon niin ostin toisen mittarin ja lämpöä oli vain jotain 37, en tarkalleen muista mutta voi olla että vaihto uuteen mittariin paikallaan! 🤔

Sitten vähän omia selityksiä, tänään lämpöt pomppasivat ylös vähän. Suunnilleen 0,17 astetta... Ihan jännä näitä seurailla vaikka tuskin mitään tästä ainakaan tällä kierrolla tulee. Oonpahan mä tosi positiivilla päällä tämän suhteen. 😆 Tuntuu vaan että vaikka kuinka etsisi niin positiivisuudesta ei tietoakaan... Mitenköhän tässä sitä saisi kaivettua edes vähän? 😭

Liitteet

• 74431.png
    74431.png
    68.5 KB · Katsottu: 69
@Saaruski nyt sormet ristissä 🤞💕

@Kali ja @Mamiksx5 lupaavat käyrät! 💖

@Malttamaton145 ja @Ness kuten aiemmin arveltiin niin FF piirti ovulaation kp17 paikkeille, tämä kierto kyllä erittäin outo, ikinä ei ole ovis tuolta kp13 yli mennyt ja mikä ihme se kp20 ovisplussakin oli 😆
Joten menkkoja odottelen yhä huomiselle tällä kertaa, r testi negaa joten ei toiveita sen suhteen enää. ❤️‍🩹

Liitteet

• Screenshot_20251027-092601_FF App.png
    Screenshot_20251027-092601_FF App.png
    220.5 KB · Katsottu: 40
Mulla kerran kuumemittari näytti että mulla kuumetta yli 39. Sitten epäilin sitä että niin paljon niin ostin toisen mittarin ja lämpöä oli vain jotain 37, en tarkalleen muista mutta voi olla että vaihto uuteen mittariin paikallaan! 🤔

Sitten vähän omia selityksiä, tänään lämpöt pomppasivat ylös vähän. Suunnilleen 0,17 astetta... Ihan jännä näitä seurailla vaikka tuskin mitään tästä ainakaan tällä kierrolla tulee. Oonpahan mä tosi positiivilla päällä tämän suhteen. 😆 Tuntuu vaan että vaikka kuinka etsisi niin positiivisuudesta ei tietoakaan... Mitenköhän tässä sitä saisi kaivettua edes vähän? 😭
Vaihdoin nyt patterin ens alkuun. Katsotaan huomenna aamulla mitä näyttää.

Miksköhön mulla katosi se luteaali linja toi punanen katkoviiva. Muutin kierron pituutta lyhyemmäksi ja se hävisi.

Sitten tänään vessakäynnillä vaaleanpunaista kirkkaan liman seassa 🤞

Mä vielä peukkuja pidän @Rollo 👍

Ja @Kali meinaatko millon testata?

Vaihdoin nyt patterin ens alkuun. Katsotaan huomenna aamulla mitä näyttää.

Miksköhön mulla katosi se luteaali linja toi punanen katkoviiva. Muutin kierron pituutta lyhyemmäksi ja se hävisi.

Sitten tänään vessakäynnillä vaaleanpunaista kirkkaan liman seassa 🤞

Mä vielä peukkuja pidän @Rollo 👍

Ja @Kali meinaatko millon testata?
Testasin tänään sillä clearbluen monitorin testillä, ei raskaana tulos tuli. 😅 No tosin täälläkin mulle sanottu että ei kannata ennen dpo11 sillä testata ja netissä muualla luki samaa. Kun se ei siis ole herkkä testi. En tiedä menenkö käymään kaupassa jotain herkkiä hakemassa, yritän kyllä olla menemättä. 🙈

Ennakkoon merkitsin jo XX tälle päivälle, se ois tavoite.

Ovistesti tosiaan varma plussa nyt jo kahdesti tänään testattu, toivottavasti munasolu irtoaa 😊

Samantyyppinen käyrä kuitenkin kuin 5 vuotta sitten tähän mennessä.. Kattoo nyt. Nukkumisolosuhteet hieman eri nyt ja kellojakin siirretty, niin varmaan vähän sekoittaa.

Liitteet

• Screenshot_20251027_125214_FF App.jpg
    Screenshot_20251027_125214_FF App.jpg
    173.5 KB · Katsottu: 44
  • Screenshot_20251020_111221_FF App.jpg
    Screenshot_20251020_111221_FF App.jpg
    155.1 KB · Katsottu: 44
Mitäs mieltä tästä käyrästä? Ovulaatiotestit (4 kpl) näytti positiivista ke ja to, FF näyttää et la. Siirto oli nyt tiistaina. Vähän mietityttää kun lämmöt ei oo noussut messevästi 😮‍💨🫢

Terolut käytössä viime viikon pe alkaen ja cyclogest tiistaista alkaen, tietääkö joku vaikuttaako nämä lääkkeet lämpötiloihin?
Kommentoin vähän jälkijunassa tähän terolut/cyclogest-teemaan:

Mulla ainakin ne nosti jonkin verran (0,2-0,3) astetta lämpöjä kierron loppuvaiheessa (noin dpo 8 eteenpäin). Tuli aina sellanen tavallista reippaampi lämpönousu noin viikoksi. Lämmöt jatkui koholla pari päivää keltarauhashormonin lopetuksen jälkeen ja iso lämpötipahdus tuli vasta samana päivänä kun menkat alkoi. 😊

Testasin tänään sillä clearbluen monitorin testillä, ei raskaana tulos tuli. 😅 No tosin täälläkin mulle sanottu että ei kannata ennen dpo11 sillä testata ja netissä muualla luki samaa. Kun se ei siis ole herkkä testi. En tiedä menenkö käymään kaupassa jotain herkkiä hakemassa, yritän kyllä olla menemättä. 🙈
Mun kokemuksen mukaan monitorin testit oli kyllä tosi herkkiä. Mut voi tulos ja sen luotettavuus voi vaihdella tietty kiinnittymisen ajankohdan yms. tekijöiden takia. 😊

Mun kokemuksen mukaan monitorin testit oli kyllä tosi herkkiä. Mut voi tulos ja sen luotettavuus voi vaihdella tietty kiinnittymisen ajankohdan yms. tekijöiden takia. 😊
Okei, no sitten se muuttaa vähän tilannetta koska sain kyllä muutamaa tuntia myöhemmin sekä clearbluen herkällä digillä ja apteekin herkällä testillä plussat. Nyt alkoi vähän epäilyttää onko ne sitten oikeassa... 🥴

Plussa tuli ❤️😭 Olen niin onnellinen ja hämmentynyt 💕

Nimittäin tästä niin oudosta lämpökäyrästä huolimatta plussa! Joten luulen että terot ja cyclogest vaikutti mun lämpöihin, että nousivat vain niin vähän.

Kiitos tuesta kaikille ❤️

Liitteet

• 20251027_181627.jpg
    20251027_181627.jpg
    374.8 KB · Katsottu: 23
Onnea @Saaruski ! Tosi selkeä plussa. Tosi onnellinen sun puolesta, etenkin pitkän hoitotaipaleen jälkeen 💕💕paljon tarrasukkia matkaan! 😍

@Kali varovaiset onnittelut myös sinne! Toivotaan, että alkaa vahvistumaan. Eiköhän se monitorikin pian plussaa näytä 🤩

Muokattu viimeksi:
Eilen siis vaihdoin mittarini patterit,eli tän aamun tulos uudella patterilla. Mulla epäilys ettei se yks 37,3 lämpö ole oikea vaan patterin sekoilua niin poistin sen tuolta nyt pois. Tein parikin testiä koska olin näkevinäni wondfossa jotain hailua. Ni en vielä kunnolla päässyt tiirailee ku esikoinen hiipparoi alakerrassa 😅 lataan sit paremmassa valossa tänne kuvat testeistä.

Aamulla vessassa pyyhkäisystä noin ruokalusikallisen alueen verran tuhrua paperiin. Näytti tummemmalta kuin eilen. Edelleen toivon että olis vain harmitonta 🤞

Muoks. Saattaapa tuo 36,9 lämpö olla kans sekoilua mut jääköön tohon nyt..

Ja siinä wondfo ja apteekin ultra. Ei näy mitään 🫥 no vielä on aikaa ja mun kaikki nää viimeisimmät kolme raskautta näkyny vasta dpo10.

Sit kun pystyis olee testaamatta enää tänään vaan odottelisi nätisti huomiseen.

Liitteet

• 9A61D77B-9699-4879-9946-6DD358F52618.jpeg
    9A61D77B-9699-4879-9946-6DD358F52618.jpeg
    349.6 KB · Katsottu: 64
  • IMG_7840.jpeg
    IMG_7840.jpeg
    973.5 KB · Katsottu: 58
Muokattu viimeksi:
@Mamiksx5 ihan kuin näkisin jotain tai sitten on vaan viivalasit 🙈

Täällä erikoinen päivä, kaupoilla aamupäivällä alkoi järkyttävä kipu kohdun seudulla ja sain raahattua itseni autoon kärsimään. Kipu kesti n.15min ja sen jälkeen kohtia aristanut koko päivä. Huoli heräsi jo kohdunulkoisesta kun kipu oli niin kovaa mutta ei ollut toispuoleista. Nyt kuitenkin jo ihan hyvä olo ja menkkoja odotellen yhä..

Liitteet

• Screenshot_20251028-085519_FF App.png
    Screenshot_20251028-085519_FF App.png
    218.6 KB · Katsottu: 40
@Mamiksx5 ihan kuin näkisin jotain tai sitten on vaan viivalasit 🙈

Täällä erikoinen päivä, kaupoilla aamupäivällä alkoi järkyttävä kipu kohdun seudulla ja sain raahattua itseni autoon kärsimään. Kipu kesti n.15min ja sen jälkeen kohtia aristanut koko päivä. Huoli heräsi jo kohdunulkoisesta kun kipu oli niin kovaa mutta ei ollut toispuoleista. Nyt kuitenkin jo ihan hyvä olo ja menkkoja odotellen yhä..
Voi kunpa olisit oikeassa.
Odotatko sä menkkoja mille päivälle? Toivotaan ettei tulis ollenkaan. Ootko testaillu ?

Täällä monella jännät paikat! En jaksa kuroa keskusteluja kiinni, mutta pidän kaikille peukkuja ketään erityisesti mainitsematta. ♥️

@Saaruski Sinulle suuret onnittelut! 💖 Vahva viiva on! Nauti hämmentyneestä onnen tunteesta! 🥹🥰

Omaa napaa: Tästä lähtee luteaalin lämpöseuranta, eilen illalla oli ovisplussa, aamulla jo haalistunut ja päivällä oviskivut + limat. Harvoin oon näin hyvin sen paikantanut. Alla tallettelut eilen illalla ja lauantaina aamulla. Että kerrankin osui hyvin kohdilleen. 👌 Tää on melkein paras hetki kierrosta, kun onnellisesti on yritys takana ja voi vain alkaa odottelemaan tulevia oireita. 😅 Vielä ei ole muuta kuin paljon toivoa ilmoilla. 🌈

Liitteet

• IMG_20251028_202918.jpg
    IMG_20251028_202918.jpg
    203.7 KB · Katsottu: 26
Omaanapaa. No mittausolosuhteet on muuttuneet ja kellot siirtyneet, niin en taida varmaksi saads tietää irtosiko munasolu.

Mulla joku ihme kutina, että munasolu irtosi tosi nopeasti tai sit ei irronnut ollenkaan. Oltiinko liian myöhässä? Eikö toi kartta vähän näytä siltä, että nopeasti irtosi? Ja oon todella tarkkaan testaillut, ihan su illalla vielä tein eikä ollut plussa ja ma aamuna oli. Voiko se jotenkin erittyä virtsaan viiveellä?

Tosin juuri tänään meni monella tavalla mönkään lämpöjen mittaus. No miehen aloitteesta vielä kaksi talletusta tänään, mikäs siinä 😆 Nyt ollaan kyllä aivan kaikki voitava tehty. Varmaan mulla alkaa kohta bakteerivaginoosi tai pissatulehdus 🤣

Liitteet

• Screenshot_20251028_213619_FF App.jpg
    Screenshot_20251028_213619_FF App.jpg
    168.3 KB · Katsottu: 38
@Mamiii Plussa voi olla tosi nopea, aina ja kaikki ei sitä saa kunnolla kiinni ollenkaan. Ihan hyvin on käyrän mukaan voinut olla ovis, tulevat päivät näyttää, toivottavasti lämmöt nousee yli alkukierron keskiarvon. 👍

Takaisin