BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen tosi pahoillani @Opahc 💔 meille menetyksiä kokeneille on oma salainen ryhmä, jos tuntuu siltä, että sinne haluaa liittyä 💔

@Opahc voimia:red-heart:

@Puolikuu ehkä vähitellen alkaa hiipumaan vuoto mutta onhan sitä kyllä tullutkin.

Olin tänään eka päivää töissä ja siellä tuli useampi halaamaan kun kuuli tästä. Esihenkilö kysyi miten jaksan ja totesi että se kertoo paljon kun tuli syvä huokaus. Meinas tulla itku mutta se huokaus riitti tällä kertaa. Oon siis kaupungin kotihoidossa nyt kesän töissä niin siellä ymmärretään paremmin näitä kuin siellä mistä oon hoitovapaalla miesvaltaisesta paikasta.

@Opahc Voi ei! Toivotan sinne jaksamista. :sad-face:

@Jolinda Kiitos! :red-heart: Ja hui, toivon kans että ei tule hirveitä kipuja puhkeamisesta vaan poistuu hiljaisesti surkastuen!
Oliko siellä vielä tullut lisätutkimuksia? Elättelen vielä toivoa että olisi kaikki hyvin kuitenkin 🤞

@Puolikuu Letrojen minimiannos 2,5mg 8 päivän ajan otettuna toimi kyllä viime kierrossa (kun 5 päivän jälkeen ei oikein näkynyt mitään, käski syömään 3 päivää lisää ja sitten tuli 2 follia). Gyne vaan jostain syystä halusi nyt kesäsulkukierron aikana vielä varmistaa, että riittäisikö se minimiannos 5 päivällä. Mun mielestä se vaikutti aika selvältä jo viime kierrossa että ei riitä, mutta onpahan nyt kahteen kertaan todistettu...
Eli on tässä vielä testailtavana että joko nostaa taas annospäiviä (söisi vaikka heti sen 8 putkeen alkukierrosta), tai lääkeannosta voi nostaa 5 mg, tai jopa 7,5mg, mutta en usko että jälkimmäiseen asti pitää mennä. Tarkoitus olisi että sieltä ei irtoa esim. yli 5 follikkelia kerralla (ihan viittä esikoista ei ehkä kuitenkaan haluta kerralla), vaan 1-2 tai max 3, niin aika varovasti testaillaan annoksia.

Nyt on kiertopäivissä päästy siihen että CB jo valittaa siitä että on korkeita päiviä yli 10. Olikin vähän sellainen fiilis että kaikki ei välttis mene nappiin kun CB jo aloitti siitä korkeasta tasosta ja se ultra vaan vahvisti sen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toivon mukaan ovis tulis nyt kuitenkin 2 viikon sisään eikä tarvitsisi odotella yli KP35... Tai resettivuoto tähän väliin olisi kiva myös! Sitten kyllä popsisin omin toimin niitä letroja sen 8 päivää :rolling:

Liitteet

• Screenshot_20250710_233312_Ovy.jpg
    Screenshot_20250710_233312_Ovy.jpg
    119.3 KB · Katsottu: 45
@Opahc Voi ei! Olen todella pahoillani, voimia sinne hirveästi 💔

@Feronia Olipas siellä kurjia uutisia ultrassa. Toivon todella että ovis tulisi pian. Itellä on ollut myös tosi pitkiä kiertoja ja se oviksen odottelu on kyllä tympeää. 😐

@Pantis hyvältä näyttää lämmöt! Ja tervetuloa joukkoon 😊

@Jolinda mitä kuuluu? Oot kovasti ollut ajatuksissa ❤️

Täällä vuoto olisi taputeltuna, erikoista että näin lyhyesti ja kivuttomasti meni tällä kertaa. Voisiko Donaferty auttaa myös tähän? 🤔 Mielenkiintoista seurailla nyt kiertoa, tulisi ovis vihdoin paljon aikaisemmin. 🌈

Liitteet

• Screenshot_20250711_084457.jpg
    Screenshot_20250711_084457.jpg
    86.8 KB · Katsottu: 46
@Feronia tsemppiä oviksen odotteluun 💪 oliko gyne kuitenkin sitä mieltä, että sieltä voi folli vielä kasvaa ja ovis tulla, vaikka hitaasti kypsyvät?

@Malttamaton145 kiitos kysymästä ❤️ lääkäri just soitti, mun arvo oli taas noussut 62.9 %, kun normaalin raja heillä on 63 % 🙈 nyt se on 277.. Huomenna otetaan uusi verikoe.. Tosi piinaava tilanne ja vähän sellainen olo, että mua pidetään pakolla raskaana, vaikka siellä vatsassa ei mitään oikeasti kasvakaan.. lääkäri kuitenkin muistutti, että olen raskaana ja joku sitä HCG:ta nostaa. Voi olla vähän mikä vaan 😵‍💫 puoliso on sitä mieltä, että nää nousut on hyvä merkki ja optimistina uskoo, että meille tulee vauva tästä raskaudesta.. itse vaikea uskaltaa toivoa mitään, vaikka toivo kyllä herää, kun ollaan niin lähellä raja-arvoja.. toisaalta pudonneet lämmöt, pieni vuoto ja vatsakivut ei kyllä mitkään ole kovin hyviä oireita tähän kaveriksi ja ennusta mitään "positiivista". Ärsyttää kun aikaa vaan valuu.. Varasin ensi viikolle 6+6 varhaisultran, jos en sitä ennen pääse lääkärin kautta ultrattavaksi. Sieltä sit saa viimeistään vastauksia siihen, mitä siellä vatsassa tapahtuu..

Muokattu viimeksi:
Kertokaa nyt onko tässä toivoa… tämmöstä käyrää 🫣 oviksen flo veikkas tälle päivälle, olot on et pian olis tässä lähipäivinä. aloin siis mittaamaan vasta tollon kp8. Ollut kyllä vähän levottomia öitä ja heräilyjä et voikohan vaikuttaa tohon ees taas seilailuun. Muilla samaa?

Liitteet

• IMG_3334.jpeg
    IMG_3334.jpeg
    752.4 KB · Katsottu: 65
Niin ja anteeksi omanapailu… jotenkin ihan blaah olo tämmösestä ja yrittäny vähän lepuuttaa ajatuksia ennen seuraavaa siirtoa. Tsempit kaikille tilanteisiin ja @Opahc tsempit sinne:/ @Jolinda myös, tilanteesi on ollut ajatuksissa ja todellakin toivon että tilanne selviää pian 💚

@Opahc tsemppihalit sinne😔❤️‍🩹

@Jolinda onpa omituinen tilanne kyllä siellä🙁 toivotaan, että pian saisitte jotain selkoa tohon🤞🏼

ON: täällä alkoi tänään limat ja ovisoloja ollut jo jonku aikaa. Testi lähti tänään pikkuhiljaa tummenemaan ja veikkaan ovista sunnuntaille tai maanantaille. Appivanhemmat tulee maanantai illalla yöksi, mut onneks mies vapaalla ni pääsee tallettelemaan päivällä ennen ku tulevat👍🏻 tässä ollan jo eilen ja tänään alettu tallettelemaan niin pysyy tavarakin tuoreena. Seuraavaksi sit sunnuntaina tallettelut, jos vaan miehellä töiden jälkeen illalla vielä riittää energiaa😂 niin toivon, että tässä kierrossa tärppäis🥹

Liitteet

• IMG_0920.jpeg
    IMG_0920.jpeg
    522.7 KB · Katsottu: 56
Täällä tänään eka kokonaan vuodoton päivä. Menihän siinä 6 päivää ja osa tosi runsasta vuotoa. Kohta vois alkaa metsästää ovista jos se tulisikin suht normaaliin aikaan.

Otin tänään uuden mittarin käyttöön ja ihan täysin ei voi vertailla aiempia lämpöjä tän aamun lukemiin kun on eri mittari. Nähtäväksi jää miten lämmöt käyttäytyy tällä mittarilla. Onneksi on BT yhteys niin ei tarvi manuaalisesti lisätä lämpöjä kun käyttää premomia. Syötä ne samat lukemat FF:ään mitä tykkään enemmän käyttää vertailuna lämpöjen osalta.

Premom ei muuten nyt tunnista mikä kp on menossa kun ei laske tätä päättynyttä vuotoa menkoiksi.

Kahta eri lämpöä on käyrät. Sininen ihan tavallisella BT mittarilla suusta ja oranssi kellon antama lämpö. On aika paljon heittoa näiden välillä.

Mä yritän metsästää ovista. Vielä ei mitään merkkejä ole havaittavissa ja todellakin toivon ettei tulis just silloin kun miehen pitäis lähteä hakemaan reissussa olevat lapset kotiin. Joko sitä ennen tai sen jälkeen mielellään. Paras jos sitä ennen.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-14-14-06-36-18_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-14-14-06-36-18_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    164.3 KB · Katsottu: 44
@minttutuuli kiitos kysymästä ❤️ täällä HCG nyt noussut 529, eli viime nousut on olleet vain 52% ja sen jälkeen 25% nousu.. eilen alkoi myös verisempi vuoto ja vatsa oli tosi kipeä. Tänään vuoto jatkunut, ei vieläkään todellakaan menkkavuotoa vastaavaa, pärjäisin helposti yhdellä siteellä/pikkuhousun suojalla.. (nyt vähän graafista, jos ei halua lukea, lopeta tähän) Mutta tänään ulos tuli joku "kalvo", luulisin ruskuaispussiksi, mutta vaikea olla varma.. nyt jännittää jatkaako HCG nousua yhä (olin ihan varma, että olisi jo lähtenyt laskuun) ja haluaako lääkäri mitata sitä vielä (tänään oli viimeksi mittaus). Lääkäri sanoi, että olisin voinut mennä ultraan tänään, mutta en jaksanut mennä jonottelemaan, kun mun mielestä tämä on selvä keskenmeno.. meni kai kesken 6+2 💔 mutta huomenna varmaan lääkäri taas soittaa ja sit kuulee lisää.. en onneksi usko kohdun ulkoiseen enää, eniten vaan jännittää kuinka kauan toipumisessa ja vuodossa menee. Yhdessä keskenmenossa suunnilleen samoilla viikoilla mulla tuli istukka ulos vasta 2.5kk km jälkeen. Voin tosi huonosti sen ajan kun km ei ollut "valmis" mutta lääkärit/hoitajat ei ottaneet tosissaan, vaikka raskaustesti näytti yhä positiivista.. olin silloin kyllä nuorempi, 25, nyt ikää jo 33 ja tuntuu että lääkärit valitettavasti ottaa mut enemmän tosissaan kuin nuorempana opiskelijana..

Mutta luulen että tämä seuraava kierto ei tule olemaan ovis/yritys-kierto, kun en voi aloittaa tähän letroja + meillä turhan paljon matkoja/vieraita, jolloin ei tallettelut onnistu.. eli tässä taitaa tulla pakkoloma yritykseen ja piinailuun ja vähän aikaa miettiä, halutaanko yhä yrittää.. tää nyt tosiaan 4 keskenmeno ja mun mieli alkaa olla aika rikki tästä pitkästä yrityksestä ja näistä menetyksistä. Vaikka tiesin melkein heti, että tää plussa tuskin on pysyvä, ei sekään fiilis ollut kiva. Ajatus raskaaksi tulosta vaan ahdistaa, kun sitä odottaa vaan menetystä ja meillä valitettavasti ei NT-ultrankaan hyvät uutiset ole taanneet eläviä lapsia, niin jotenkin nyt kokoajan konkretisoituu se, että jos vielä tulen raskaaksi, ne ekat kuukaudet tulee olemaan yhtä kidutusta, eikä meillä ole takeita mistään.. eli saa nähdä mihin päädytään.. mä luulen, että ehkä annetaan yritykselle pienen tauon jälkeen vielä tämä syksy, mutta sit on ehkä aika laittaa hanskat tiskiin.. saa nähdä 🙏 mieli alkanut kaartua siihen suuntaan, että nyt meidän perheelle tekee enemmän hallaa tämä jatkuva yritys ja menetykset, kuin se, että meistä tulisi vain yksilapsinen perhe. Tuntuu, että on vaikeaa olla läsnä meidän kohta 4-vuotiaalle, kun itse kamppailee surun ja pettymyksen kanssa. Hän tosin sanoi viime viikolla, että hänestä tulee 4-vuotiaana isosisko, niin saa nähdä, toivotaan että hän olisi oikeassa 🌈❤️

@Jolinda voi itku, olen todella pahoillani 😔❤️‍🩹 olisi niin suonut teillekin jo onnistumisen 🫂 jos sinusta näyttää nyt selvästi siltä, että raskaus on menossa kesken, niin toivon kovasti että se sujuu ongelmitta ja nopeasti. Toivottavasti hcg lähtee laskusuuntaan ja toivut hyvin ❤️ ehkä pieni breikki tekee hyvää. Pohdit asiaa hirmu fiksusti. En osaa edes kuvitella, miltä noin monta menetystä tuntuu 😔 onneksi teillä on siellä se yksi ihana pieni kuitenkin, ja toivotaan että hänen ennustus pitää paikkansa 😍 tsemppihalit ja voimia teille kaikille!

@Jolinda isot halaukset! 💔🫂 Tilanne tosiaan on tosi ikävä teillä, juuri kun ei ole takeita positiivisestä testistä tai siitä nt ultrastakaan. 🥺 Voin vain kuvitella mitä käytte läpi ja uskon sekä ymmärrän hyvin nuo ajatukset jatkon suhteen. Ehkä tosiaan tauko tekee hyvää, vaikkakin se on pakko taukoa Mutta hyvää aikaa tasata ajatuksia ja pohdiskella. ❤️
Itse uskon paljonkin uniin yms sattumiin ja niin toivon että teidän ihana pikkuinen siellä olisi oikeassa 😍

On: täällä ihan perus alkukierron lämpökäyrää. En edes odota ovista vielä. Nämä helteet varmaan vaikuttaa käyrään jonkun verran, kun makuuhuone lämpöisempi. Tilasin myös lisää ovistestejä Amazonista, minä kun oon tykästynyt ihan noihin easy@home testeihin.

Liitteet

• Screenshot_20250715_084717.jpg
    Screenshot_20250715_084717.jpg
    89.1 KB · Katsottu: 48
Täällä lämmöt ihan normaalit vaikka lämmintä muuten riittääkin. Ihmettelen vaan voiko kierto olla heti kemiallisen jälkeen ihan normaali kun tänä aamuna tuli eggiksiä ja se on mulle aikaisin. Vaikka eilen tulikin harjoiteltua miehen kans niin kyllä mä hajusta erotan kummasta on kyse. Täytyy vaan nyt jatkaa siihen asti harjoituksia kunnes ovis on varmuudella ohitettu.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-15-09-05-00-24_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-15-09-05-00-24_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    169.9 KB · Katsottu: 41
Lämmöt sahailee ja LH lähti pieneen nousuun ja sit yhtäkkii vaa viivat katos… ovisoireitaki oli mut neki katos… lämmöt ei oo luteaalilukemissa eikä oo tullu muutenkaa ovis lämpöjä niin vissiin pitää vielä odotella ovista. Tänään kp16 ni ehkä tässä voi joutua vielä odottelemaan, kun imetän. Nyt on kuitenki nää helteet tehny sen, että vähän tekis mieli hakea korviketta ja kokeilla kelpaisko se neidille🫠 ei yhtään nappais enää tää imettäminen. Muutenki yhtä pelleilyä neitokaisen syöminen niin ei mitenkään miellyttävää enää itselle.

Liitteet

• IMG_1050.jpeg
    IMG_1050.jpeg
    510.7 KB · Katsottu: 46
@Jolinda Paljon voimia sinne. ♥️ On varmasti ollut raskas taival ja luonnollisestikin sitä alkaa pohtimaan yrittämisen jatkoa tuossa tilanteessa. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että toisille sattuu niin paljon menetyksiä. 💔 Toivoisihan sitä, että kaiken jälkeen vielä tuo teidän pienen tytön "ennustus" kävisi toteen. 💖

@Haaveilua96 Tsemppiä sinne oviksen metsästämiseen ja imetystaistoihin.♥️ Nämä helteet tuo siihen kyllä vielä oman haasteensa.

@Jolinda Voi ei, ihan valtavat tsemppihalaukset! Kauheaa kun on noin kurja putki menossa, tuntuu niin epäreilulta 😭 Pieni tauko voi tehdä hyvää ja toivon mukaan syksyn aikana haaveet toteutuu ja tärppää niin että jää matkaan! ❤️

@Haaveilua96 Lämmöt sahailee täälläkin, joinakin aamuina on tuntunut että kiehuu elävältä ja aamulämpö on sen mukainen. 😅 Kyllä on helle tukalaa aikaa!

Täällä KP26 ja vieläkin näyttää ovistestit negaa, ainakin selvittiin viikonlopun 3 yön reissuerosta ilman että tuli ovisplussaa sen aikana, kaipa se on hopeareunus tässä asiassa. 😅 Ovy alkoi jo värjätä vihreällä päiviä kun viime kierroissa oli ovis KP27 ja KP22 (jälkimmäinen oli se onnistunut letrokierto) mutta saa nähdä tää tuleeko vielä lähipäivinä vai vasta myöhemmin! Oon kyllä myös syönyt kaikenlaisia sokeriherkkuja nyt loman aikana ja paino noussut, kun PCOS on sokerille herkkä niin sekin voi vaikuttaa... Päätin nyt tehdä korjausliikkeen mutta muutaman jäätelön varaan itselleni vielä näihin helteisiin!

Liitteet

• Screenshot_20250716_101140_Ovy.jpg
    Screenshot_20250716_101140_Ovy.jpg
    121.4 KB · Katsottu: 41
Takaisin