BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Jolinda kyllä ne lääkkeet helpotti kipuja jonkun aikaa mutta nyt taas iski päälle. Liekö merkkinä siitä että tarvis lisää. Toisaalta jos nyt ottaa niin ei vaikutus riitä yöksi ja mä haluaisin nukkua yön kunnolla.

Lyhyesti vaan tähän väliin:

@Jolinda voi itku, ei kuulosta hyvältä 😥 Eipä näille hyvää aikaa ole, mutta jos loma menee tämän hoitamiseen niin sitten vaan matalalla kynnyksellä loman jälkeen sairaslomaa... (Ellei siellä oo samanlaista systeemiä kuin Suomessa että kesken loman voisi jäädä kela-korvatulle sairaspäivärahalle, ettei palautumiseen tarkoitetut lomapäivät pala sairastaessa). Toivottavasti saat vielä kolmannen mittauksen tai tilanne muuten selviää pian. ❤️

@Pogo oon niin pahoillani kemiallisesta/km:stä 🫂 Oon itse tarvinnut lääkkeellisissä tyhjennyksissä ihan max. annokset panadolia ja buranaa, ja lääkärin luvalla otin tilanteen ollessa päällä ottanut seuraavan tabletin myös tiheämmällä annosvälillä kuin mitä ohjeen mukaan saisi (yksittäisen kerran). Toivottavasti kivut helpottaa pian ❤️ Sitten kun jaksat, menetyksen kokeneiden puolella on salainen ryhmä josta voi saada vertaistukea asian henkisen puolen käsittelyyn tai muuten purkaa tuntoja jos ei halua ihan kaikkea julkiselle puolelle vuodattaa.

@Malttamaton145 täällä jännätään myös testituloksia... mutta jos ei tärpännyt nyt, voimia kierron vaihtumiseen ja tsemppiä ensi kiertoon.

@Yrttiteetä tekisi mieli mulla on taustalla vuodelta 2018 kkm ja silloin sain Naikkarilla jotain vahvempaa kipulääkettä mutta sitä ei saa jos ei mene päivystykseen eikä silloinkaan voi olla varma että saa. Yritän nyt kuitenkin selvitä tästä ja lähden kyllä hakemaan lisää kipulääkettä jos en näillä pärjää edes kohtuullisesti. En tiedä onko isompi ongelma se että mulla vuotaa nyt niin reilusti että meinaa päässä pimetä. Normi menkoissa vuoto on ihan kevyttä ja pärjäisin päivän ajan yhdellä siteellä jos ei muuten tarvis käydä vessassa. Nyt täytyy parin tunnin välein vaihtaa sidettä.

@Yrttiteetä tekisi mieli mulla on taustalla vuodelta 2018 kkm ja silloin sain Naikkarilla jotain vahvempaa kipulääkettä mutta sitä ei saa jos ei mene päivystykseen eikä silloinkaan voi olla varma että saa. Yritän nyt kuitenkin selvitä tästä ja lähden kyllä hakemaan lisää kipulääkettä jos en näillä pärjää edes kohtuullisesti. En tiedä onko isompi ongelma se että mulla vuotaa nyt niin reilusti että meinaa päässä pimetä. Normi menkoissa vuoto on ihan kevyttä ja pärjäisin päivän ajan yhdellä siteellä jos ei muuten tarvis käydä vessassa. Nyt täytyy parin tunnin välein vaihtaa sidettä.
Joo sama kokemus, toisella kerralla menin reseptivapailla ja kyllä siitä lopulta selvittiin mutta aloin kyllä miettiä (ennen sen ekstra-panadolin ottoa) tarvitseeko lähteä päivystykseen. Ja parempihan sinne on tilata kyyti jos verenpaineet alkaa laskea niin alas ettei meinaa pysyä pystyssä omin jaloin tai alkaa olla vaikeuksia nousta hitaastikaan liikkuen.

Muokattu viimeksi:
@Yrttiteetä tekisi mieli joo, pitää matalalla kynnyksellä ilmoitella työnantajalle loman vaihtamisesta sairaslomaksi, jos tämä prosessi pitkittyy.. lueskelin aiempien aikaisten km merkintöjä ja pahimmat kivut oli pari päivää ja sit helpotti.. Harmittaa vaan jos vuoto jää päälle, niin ei pääse uimaan.. ja siis paljon tsemppiä alkuraskauteen, toivon todella, että on teidän vuoro saada pieni syliin asti ❤️ tuuthan päivittelemään kans tänne sit ❤️

@Ansq huomenna lääkäri soittaa, mennään sit sen mukaan, toivon että haluavat ottaa vielä kontrollin vaikka vuoto nyt alkais kunnolla, ihan vaan KU:n pois sulkemiseksi 🙏

Mulla alkoi äsken järkyt vatsakivut ihan yhtäkkiä, ilman mitään varoitusta. Ja pyyhittäessä tuli vaaleanpunaista.. eli tämä taisi "onneksi" mennä helposti itsekseen kesken.. pitää katsoa alkaako vuoto kunnolla ja mitä lääkäri tuumaa.. muistan oksentaneeni pari kertaa vastaavissa tilanteissa kivusta/krampeista.. voi olla vähän ikävä yö tiedossa, mutta pitää vaan yrittää syödä särkylääkkeitä niin paljon kun niitä saa syödä 😅 tämä nyt neljäs keskenmeno, kyllähän nää aikaisetkin km aina harmittaa tosi paljon, mutta omalla historialla osasin jo odottaa, enkä ollut mitään raskaus-sovelluksia tai muita onneksi lataillut ja myöhäiseen km verrattuna tuntuu helpotukselta, että menee aikaisin ja "helposti" kesken 💔 vielä toivon, että vuoto alkaa kunnolla ja kyseessä ei vaan olisi KU 🙏

Tästä vaan uutta kiertoa kohti sit 🙏🌈

Tsemppiä @Feronia oviksen metsästykseen! Toi odottaminen on kyllä niin ikävää, jännä kans nähdä minne ovis päätyy "vaan" viidellä letrolla..

@Pogo toivottavasti kipulääkkeet auttAA ja saat nukuttua kunnolla vuodosta ja kivuista huolimatta💚

@Jolinda Tuntuu niin oudolta sanoa mut toivottavasti vuoto alkaa nyt kunnolla eikä tartte lopulta ees KU epäillä. Tuntuu niin kurjalta ku oot joutunu kokeen tän monta kertaa…. Tsemppiä!

Ja tsemppiä kaikkille piinailijoille.

Itellä alkukierron lämmöt sahaa ylös ja alas et ei tästä selvää ota. Oviksen pitäis tulla ens viikon lopulla. Lisäilen sitten käyrää tänne ihmeteltäväksi. FF merkkaa oviksen lämpöjen perusteella? Ei tartte ite ns varmistaa laittamalla täppää manuaalisesti. Ja kiitos edellisistä vinkeistä sovelluksen suhteen, onnistuin lisäämään rhr👌👌

@Ansq ihana kuulla että siellä kaikki menee hyvin ❤️ onnellista odotusta teille ✨☀️

@Feronia synttärionnea sinulle, vaikka tässä touhussa se tuntuu vaan toisinaan raastavalta, että ikää senkun tulee lisää mut mitään ei tapahdu 😅 olitko tähän kiertoon jo aloittanut tikuttelun? Toivottavasti ovis tulee nyt aikaisemmin

@Jolinda voi itku sentään 😔💔 Mitähän tuo nyt meinas, kun hcg käyttäytyy näin? Toivotaan että jos menisi nyt itsestään kesken eikä kummempia temppuja tarvitsisi tehdä. Menetkö tänään taas testiin tai oletko ollut yhteydessä klinikalle? Onpa kyllä raastavaa kun jotuuu arpomaan ja jo neljäs km kyseessä 😭 Halauksia ❤️

@Pogo pahoittelut kemiallisesta 😔 toivottavasti vuotaa nyt pikaisesti pois, että pääsette uuteen yritykseen 🙏

@Roosali Tervetuloa mukaan ryhmään 🥰 appi vahvistaa oviksen sitten, kun on ollut kolme päivää putkeen lämmöt baselinen yläpuolella. Ja sit jos teet ovistestejä, niin ne myös tukee sitä oviksen vahvistamista. Toki pelkillä lämmöilläkin voi mennä 😄

Mä olen pitänyt enemmän ja vähemmän hiljaiseloa. Tämä kierto jäänee yrittämättä, (ellei nyt ovis yllätä) kun ollaan miehen kanssa viikon verran eri osoitteissa 😄 ehtii tässä muutaman talletuksen alle, mut jos ovis haluaa tulla taas siellä kp18-20 niin ei aikaiset tallettelut paljon auta 😆 Nyt sitten vaan metsästelen ovista, jotta osaisi ennustaa mihin elokuun ovis sattuu, että millaisen sotasunnitelman teen sen inssin kanssa 🤷‍♀️ muuten täällä ei oikein mitään uutta. Vihdoin loma!
IMG_9308.jpeg

@Ness vuoto ainakin on selkeästi normi menkkoja runsaampaa ja kipuja on mitä mulla ei ekan raskauden jälkeen ole ollut. Mä niin toivon että tää menis nopeasti ja helposti ohi eikä tulis mitään komplikaatioita. Viimeksi mulla tuli kohtutulehdus ja söin siihen antibiootit.

Eilen illalla sain pari ystävää tänne mulle seuraksi kun mies lähti jo aiemmin kaikkien lasten kans reissuun. Nämä ystävät toi mulle kukkia ja herkkuja. Sain edes hetkeksi ajatukset pois tästä tilanteesta.

Oon nyt ottanut ihan perus mittarilla lämmöt ja ne näyttää laskevan selkeästi viime viikon lukemista. Odotan että saan sen BT mittarin niin ei tarvitse itse muistaa merkitä lukemia.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-07-09-44-43-54_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-07-09-44-43-54_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    141 KB · Katsottu: 43
@Ness aattelin kokeilla pelkillä lämmöillä bongaamista ja ens kiertoon testit kans avuksi, koska silloin mahollisesti pääsis siitä kierrosta siirtoon. 💪🏽 voishan sitä ehkä harjotella jo nytki bongaamista testeillä🧐
Toivotaan et aikaset tallettelut riittäis ja ovis tulis pian ja pääsisit piinaileen tai sit pieni kedätauko piinailusta😜

@Pogo ihana ku ystävät tuli seuraksi ja saat ajatukset ehkä hetkeks johki muuhun💛 ihania ystäviä

Sen verran rikkonaisia öitä ollu ja lämmöt tullu mitattua vähän eri aikoihin ni käyrä pomppii edelleen. Pikku hiljaa oppii tämänkin

Täällä sitten eilinen vaihtuikin kp1 🫡
Vähän kyllä aavistelin, ihan erilainen olo oli kuin edellisessä plussakierrossa. Onneksi ollaa lomareissussa ja tehdään kaikkea kivaa perheen kesken. Saa ajatukset muualle. Vaikka en nyt tiedä oliko niin korkeat odotukset muutenkaan Ku jälkeen.

@Puolikuu Sielläkin sitten uusi kierto startannut, mennään kyllä hyvin samoissa taas. Onneksi sullakin lomaa niin saa stressiä pienemmälle.

@Pogo onko kivut nyt hallinnassa?

@Jolinda Kuinkas siellä kipujen laita? Ihan hirveetä että tosiaan jo neljäs keskenmeno 🥺

@Ness kiva kuulla pitkästä aikaa! Vaikkakin kurja että vaikea saada talletteluja onnistumaan. Mukavaa lomaa! 😍

@Ness Kiitos paljon! ❤️ Yritin positiivisella asenteella sen ottaa vastaan vaikka nyt alkaakin synttärit ahdistaa kun nimenomaan ikää tulee eikä mitään tapahdu 😅
Mä aloitin tikutuksen KP9 mutta ei ole vielä tullut positiivista, haluaisin tehdä etsintäkuulutuksen oviksesta... Ymmärrän tuon hiljaiselon, kurjaa että sielläkin on ovis hukassa ja kohta miehestäkin erossa mutta toi on hyvä sotasuunnitelma että jos ei nyt kunnon yritystä saa tässä kierrossa tulille niin ainakin saat oviksen kiinni, tietää ehkä paremmin milloin se voisi ensi kierrossa tulla! 😊

Täytyy sanoa että ei hyvältä näytä, kävin just omakustanteisesti toisella yksityisellä ultrassa kun heräsin aamulla pieniin kipuihin, mulla on jo koko kierron ollut sellainen fiilis että on kysta vasemmalla puolella (ei ole koskaan ennen ollut kystaa mutta oli sellainen tuntemus) ja halusin nähdä miten iso se on, ja samalla tarkistaa että onko siellä folleja vai ei. Fiilis osui oikeaan, se edellisen kierron isompi folli jäi sinne asumaan. 😭 Onneksi on kokoa vaan 3 cm, voi kuulemma viettää normaalia elämää ja toivoa että se sieltä lähtee ajan kanssa surkastumaan. Ja oli tosi hyvä limakalvo ja limat ja gyne arveli että ovis vois tulla ihan lähipäivinä, paitsi sitten kun päästiin munasarjojen ultraamiseen eikä ollut folleja näkyvissä ollenkaan kummallakaan puolella... Ei taida se letrojen minimiannos riittää mulle. Oon tosi pettynyt, saa nähdä tuleeko ovista ollenkaan ja jos tulee, onko se taas tyyliin KP34 niin kuin ennen letroja. 😩 Tällaista tänään.

Liitteet

• Screenshot_20250707_150112_Ovy.jpg
    Screenshot_20250707_150112_Ovy.jpg
    122.1 KB · Katsottu: 41
Muokattu viimeksi:
@Pantis kiva saada uusia piinailijoita kerhoon!

@Feronia ei oo totta 😭 siis niin inhottavaa, että ei ollut folleja kasvamassa 😔 mulla kans ollut noita neste kystiä tän mun toisen kystan lisäksi. Muistan itse, että joskus niiden puhkeaminen sattui aivan hirveästi. Toivon, että sulla menee kysta huomaamatta pois ❤️🌈 nyt ei crazyja uimahyppyja tai tramppailua. Toivottavasti jo ensi kierrossa voisit kokeilla 2× letroja

@Malttamaton145 pahoittelut uudesta kierrosta 😟 mutta hyvää lomaa teidän perheelle ❤️

@Ness toivottavasti jos tässä kierrossa ovis menee juuri väärään aikaan kumppanin ollessa eri osoitteessa, saisitte vihdoin inssin elokuulle ❤️ tosi tylsää odottaminen

Omaa napaa:

Mulla HCG taas noussut, mutta ei tuplaantunut. Nyt se on 170. Kivut pari päivää sitten loppui parin tunnin sisään eikä vuotokaan alkanut. Nyt taas ollut ihan pientä ruskeaa valkovuotoa, mutta sitä ei edes tule paperiin asti pyyhittäessä. En oikeen tiedä mitä ajatella 😟 mies on optimisti ja siteraa tutkimuksia, joissa tälläinen hidas tuplaantuminenkin on johtanut vauvaan, itse en vaan usko. Ärsyttää vaan kun on etomista ja järkkyä väsymystä.. ja kokoajan saa pelätä milloin kivut ja vuoto taas alkaa. Testit on yhä tosi haaleita, mutta vaikka mun mieli odottaa vaan keskenmenoa, on näitä testejä vaikea olla katsomatta ilman, että edes vähän toivo herää 🥲😔 en vaan jaksaisi tätä limboa, kun pitää odottaa ja luultavasti kärsiä raskausoireita ilman "onnistunutta raskautta"..

Tänään taas lääkäri soittaa ja katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu..

//edit: lääkäri soitti ja uusi seuranta huomenna. Mitään vaihtoehtoa ei kuullema vielä voi sulkea pois.

Liitteet

• Screenshot_20250709_070223_FF App.jpg
    Screenshot_20250709_070223_FF App.jpg
    165.2 KB · Katsottu: 106
  • 20250709_065948.jpg
    20250709_065948.jpg
    131.1 KB · Katsottu: 102
Muokattu viimeksi:
@Ness Kiva kuulla kuulumisia! Vähän on pitkä odotus siellä, mutta toivottavasti loma tuo mukanaan kivoja asioita. ♥️ Ehkä sitä kroppakin kaipaa välillä pientä "lomaa" yrityksestä. Toivottavasti loppukesästä sitten (viimeistään) natsaa oviksen kanssa hyvin! 🙏

@Malttamaton145 Vai niin sielläkin kävi. Samoissa mennään juu.. Toivotaan molemmille parempaa onnea tulevaan kiertoon! ☺️

@Feronia No voi että..! 😔 Onko nyt jatkotoimia sitten jotain, kun ei nuo letrot ole auttaneet?

@Jolinda Kylläpä menee jännäksi..! On varmasti hankalaa tasapainotella veitsenterällä pienen toiveen ja toisaalta pettymykseltä suojautumisen kanssa.. ♥️ Toivottavasti tilanne ratkeaisi pian.

Mä merkkaan nyt tuohon normaali lämpöön ihan tavallisella mittarilla otetun aamu lämmön. Toinen lämpö on tuo oranssilla viivalla kellon antama lämpö. Nähtäväksi jää miten se seilaa.

Täällä vuoto on edelleen runsasta ja selkeästi enemmän kuin normi menkoissa. Eilen viestittelin kätilöystäväni kanssa ja hän kehotti menemään johonkin ultraan jos ei vuoto ala vähenemään yhtään.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-09-14-00-37-28_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-09-14-00-37-28_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    155.1 KB · Katsottu: 52
Täällä ovistestit tumnuu hitaasti, mutta selkeesti tummenee. Taitaa ovis olla ensviikolla, ellei tää imetys kauheesti häiritse. Premom kuitenkin heitti ovisepäilyn jo edellispäivään, kun oli pieni lämpöpiikki, mut samalla oli laskenut mut peruslämpörajan alemmas ni ei ihan pidä paikkansa🙈jatkan oviksen tikutusta ja katotaan miten käy

@Pogo Voi alkaispa siellä vuoto jo vähenemään itsellään.. 🙏

@Haaveilua96 Tuo Premom on kyllä ärsyttävän nopeasti merkkaamassa ovista ainakin alkuvaiheessa sovelluksen käyttöä. Mulla käynyt parissa viime kierrossa niin, että en oo vielä edes testannut kun tiedän että se on turhaa pitkän kiertoni vuoksi. No sovellus on sit jo halunnut kuitenkin asettaa jonkun lämpöpompun takia oviksen jonnekin tosi aikaiseen vaiheeseen. Sit vaikka testaa, niin ei silti lähde sitä muuttamaan. Oon sit muokannut alkukierron lämpöpumppuja pienemmiksi vain sen takia, et se siirtäisi oviksen oikeaan kohtaan. 😶 Jos tekee samaa, vaikka koko ajan testaa lisäksi, niin onpa aika rasittavaa. Muuten hyvä sovellus ja etenkin testien tallentamismahdollisuus on tosi hyvä ominaisuus. Toivotaan, että siellä ovis saapuu ensi viikolla! 🙏☺️

@Pogo Voi alkaispa siellä vuoto jo vähenemään itsellään.. 🙏

@Haaveilua96 Tuo Premom on kyllä ärsyttävän nopeasti merkkaamassa ovista ainakin alkuvaiheessa sovelluksen käyttöä. Mulla käynyt parissa viime kierrossa niin, että en oo vielä edes testannut kun tiedän että se on turhaa pitkän kiertoni vuoksi. No sovellus on sit jo halunnut kuitenkin asettaa jonkun lämpöpompun takia oviksen jonnekin tosi aikaiseen vaiheeseen. Sit vaikka testaa, niin ei silti lähde sitä muuttamaan. Oon sit muokannut alkukierron lämpöpumppuja pienemmiksi vain sen takia, et se siirtäisi oviksen oikeaan kohtaan. 😶 Jos tekee samaa, vaikka koko ajan testaa lisäksi, niin onpa aika rasittavaa. Muuten hyvä sovellus ja etenkin testien tallentamismahdollisuus on tosi hyvä ominaisuus. Toivotaan, että siellä ovis saapuu ensi viikolla! 🙏☺️
Joo vähän ärsyttävä piirre kyllä ja mulla nyt noita testejä on paljon ku just tilasin ni oon joka päivä testaillu vaikka mulla tulee aina selkeät limat ja oireet ennen ovista ni meinasin eka sillon vasta alottaa testaamaan. No onneks aloin testaamaan jo nyt, koska saattaisin olla vähän hämillään, että onko kroppa pettänyt ku ei ovisoireita ole😅 mutta joo toivotaan, et ovis saapuu, ainakin ovikseen viittaavia alkuoireita jo on ja testit tosiaan vahvistunut joka päivä pikkuhiljaa👍🏻🤞🏼

Ei saatu helmikuista ❤️‍🩹 vuodon takia kävin nkl ja todettiin kkm 6+. Tänään olisi ollut viikkoja 10+1. Olin jo henkisesti varautunut mut silti eli joku toive et olis harmitonta vuotoa.
Kerroin lapsille etteivät ihmettele mun itkemistä yms. Kuopus herkistyi myös.
Katsotaan ku täältä noustaan yritetäänkö vielä.

Takaisin