BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuun nyt törkeesti tähän omaa napaa laittamaan kun pyysitte silloin kuulumisia ultrista, mutta kävin äsken varhaisultrassa (viikkoja menkoista 6+4 ja oviksesta 6+5) ja sielä oli pieni nyytti vahvalla sykkeellä ❤️😭🥹 sai mittaamalla 6+6 ja 7+0 eli kokokaan ei ainakaan jätätä, ihan uskomaton fiilis 🥹

EDITTIÄ lisään käyrän ryhmän mukaisesti ja nyt napsautan kellosta mittauksen pois päältä🙏🏼 halusin sen tähän ultraan asti pitää päällä🙈
IMG_0675.jpeg

Muokattu viimeksi:
Hei kaikki, mä voisin kans liittyä mukaan tänne. Muutaman vuoden aina välillä selaillu tätä ketjua 😄
Meillä 3,5v yritystä takana, 2 kemiallista/varhaista keskenmenoa ja yksi ku takana. Mulla enää toinen munanjohdin jäljellä joka vähän vaikeuttaa tilannetta 😖 Oon jo pikkuhiljaa alkanut hyväksyä sen että meille ei luultavasti lasta tule mutta yritetään nyt kuitenkin kun ei siinä mitään menetä. Mulla terolut käytössä tiputteluvuotoon/lyhyt luteaali. Tässä edellisessä kierrossa ei niillä ollut mitään vaikutusta vaikka söin 2x annostuksen 🙄 Laitan tähän nyt tuon edellisen kierron lämmöt ja viestittelen varmaan enemmän sitten kun ovulaatio lähestyy 😄
1000018653.jpg

@Pogo Eikä, oon niin pahoillani 😭🥺

@Jolinda ompa hyvä että pääsit tutkimuksiin ja se kohdunulkoinen tosiaan poissuljettu. Hcg arvokin onneksi suht matala, joten eiköhän toivottavasti pian ala vuoto ja hcg sitä myötä myös laskea. Niin kurjaa vain odotella! Kovasti tsemppiä ja haleja 🫂

@Roosali ja @Romppainen tervetuloa! Kiva kun tulee uusia juttukavereita tänne 🥰

@Ansq Ihania kuulumisia! 😍 Oikein paljon onnea vielä ja tsemppiä eteenpäin raskaudessa 🌈🩷

Täällä edelleen testaamatta, hih 🤭
Tietysti tämän aamun herääminen ja mittaaminen meni nyt niin ja näin kun pienin herätti ihan liian aikaisin. Saatiin toki uudestaan nukahtamaan vielä, mies onneksi hoiti niin ei itse tarvinnut nousta sängystä.
Tässä nyt kaksi eri mittausta samalta aamulta, aikainen painoi lämmöt tosi alas joka viittaa ihan selvästi vuodon alkuun ja tuo uudelleen herääminen sitten taas menee ihan samaan kuin aiemmatkin mittaukset.
Laitoin varooksi muistiin tuon korkeamman lämmön ja jätin nyt sen ihan ensimmäisen mittauksen voimaan.

Oireita ei oikein hirveästi ole, hieman sellanen "vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä" - olo. Ehkä hieman pinna kireällä, mutta voi myös johtua reissuun lähtö stressistä joka mulle hyvinkin tyypillistä 😂 Ja noita repäisykipuja aivastaessa / nopeissa liikkeissä.
Katon varmaan huomisen lämmöt ja päätän sen mukaan tarviiko testata ellei nyt vuoto sit jo oo alkanut.

Liitteet

• Screenshot_20250705_082310_edit_866404286101939.jpg
    Screenshot_20250705_082310_edit_866404286101939.jpg
    134.9 KB · Katsottu: 68
  • Screenshot_20250705_082249_edit_866416309708028.jpg
    Screenshot_20250705_082249_edit_866416309708028.jpg
    108.8 KB · Katsottu: 70
Tää on ihan syvältä kun tän aamun testi on jo ihan selkeä nega mutta silti mulla on samanlainen olo kuin alkuraskaudessa. Kärsin ihan krapulamaisesta olosta vaikkei se ole edes mahdollista. Vuotoa ei näy eikä kuulu nyt kun sitä odottais enemmän kuin mitään muuta. En tiedä kauanko pitää odottaa ennen kuin on lähdettävä selvittämään miksei tyhjene.

Liitteet

• IMG_20250705_124510.jpg
    IMG_20250705_124510.jpg
    385.3 KB · Katsottu: 61
Heippa! Olen tätä(kin) ketjua hetken seuraillut, ja kun tajusin, että Ouran saa synkkaamaan suoraan fertility friendiin niin latasin appin ja kokeilin miltä saan käyrät näyttämään. Onko kukaan muu käyttänyt Ouran lämpötiloja, onko kokemusta siitä? Olen niin laiska etten jaksaisi mitään erityistä lämpömittarisäätöä aamuisin, lisäksi aamut on optimoitu todella tehokkaiksi kun on niin pitkä työmatka ja aikaiset lähdöt töihin.

Lisäksi mietin onko teillä tuosta maksulliset versiot, vai miten saatte näkymään tuon luteal phase -viivan ja ovulaatiopäivän? Lisäilin sinne siis jo ovulaatiotikkujen plussapäivän ja lämpöarvot vaihtoivat väriä sinisiksi graafissa, mutta en saa ovulaatioviivaa, dpo-numeroa tai muita näkyviin. Ja samalla ne lämpötilat ei tule sinne alas näkyviin enää samalla tavalla numeroina, piirtyvät vain graafiin.

Sinänsähän tuo käyrä nyt on se tärkein, mutta mietin vaan onko joku kikka mitä en ole tajunnut, vai onko se vain se maksuttomuus.

Kivoja mittailuja ja plussatoiveita kaikille!

@Pantis mulle tuli automaattisesti DPO-numerot näkyviin että vähän ihmettelen miten ne ei sulle oo tullu🤔 en ottanu maksullista versiota mut ilmeisesti mulle tuli jotenki automaattisesti premium-versio päälle ku aloitin niin saa nähä miten käy kun se parin päivän päästä loppuu. Tarjosko se sovellus sulle premium-kokeilua?

Ihan hyvä että kokeilin ff-sovellusta nyt jo kesken tän kierron eli alotin ovulaation jälkeen ku mulla ollu nyt lämmöt yli 37, tänään 37,5 ja eilen 37,6 ja muuten 37 tuntumassa. Ni oisin saattanut tulkita väärin jos en ois jo tässä kierrossa tutkinu. Varmaan ku nukun niin lämpimän peiton alla ni lämmötki ylhäällä. Tänään ku mittasin vartin hereilläolon jälkeen oli jtn 36,7. Ja siis en oo kipeenä ollenkaan eli sekään ei selitä lämpöjä.

Onnea vielä kaikille plussanneille 💖

Tästä lähdetään liikkeelle. Mulla ei ole synnytysten jälkeen ollut ollenkaan menkkakipuja mutta nyt olen suunnilleen kivusta kaksinkerroin. Tää kipu on jotain ihan järkyttävää. Viimeksi kun mulla oli vuonna 2018 kkm niin ne kivut oli niin kovat että piti lähteä päivystykseen. Nyt en halua lähteä vaan yritän selvitä kotona.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-06-05-13-20-36_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-06-05-13-20-36_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    132.7 KB · Katsottu: 54
@Pogo Tsemppiä kipujen kanssa, toivottavasti menis nopsaa ohi 😌

@Puolikuu Mitä sinne kuuluu?

@Jolinda Mikäs siellä vointi?

Täällä lämmöt edelleen matalat, unet jäi hieman lyhyeen ja reissuun lähdettiin. Vielä ei ainakaan vuotoa näy, FF ennustaa tälle päivälle, jei 🫠
Katseet kyllä jo enemmän seuraavassa kierrossa, koska ei oikein uskoa enää tähän kiertoon 🌈

Liitteet

• Screenshot_20250706_082016.jpg
    Screenshot_20250706_082016.jpg
    138.1 KB · Katsottu: 55
Jännää @Malttamaton145 😍 toivon, että siellä olisi plussa tulossa! Hyvin kyllä maltettu odottaa testin kanssa! Ihanaa lomaa kans ❤️

@Puolikuu mites siellä? Ootko vielä testaillut?

Täällä vuoto pysynyt poissa, testit vähän vahvempaa, nyt toki vasta 1.5h vanha testi, niin ei aivan kuiva, mutta myös tuoreena oli tummempi kuin aiemmat.. Oon niin onnellinen, että tänään mitataan HCG uudestaan, niin ei tarvii yksin tätä pohtia.. en usko, että arvo on kaksinkertaistunut, mutta ainakin näitä pissatestejä analysoimalla siellä vielä jotain tapahtuu.. Toivon vaan, että tähän saisi nyt huomenna sit päätöksen kun lääkäri soittaa. Sellainen olo, että oma kroppa ei tuu nopeasti tajuamaan tilannetta, enkä jaksaisi odotella viikko tolkulla (tai edes montaa päivää 😅) vuotoa.. tuntuu, että nyt on vaan tälläisessä yrityslimbossa, varsinkin kun kokemuksesta tiedän, että omalla kropalla kestää pitkään palautua kaikista hormooni-muutoksista, niin tuntuu että ensi plussalle on mahis aikaisintaan muutaman kierron päästä, mutta ehkä oon toiveekkampi jos saan ovista kiinni ensi kierroissa 😅🌈

Liitteet

• 20250706_080943.jpg
    20250706_080943.jpg
    208 KB · Katsottu: 92
  • Screenshot_20250706_081453_FF App.jpg
    Screenshot_20250706_081453_FF App.jpg
    178.3 KB · Katsottu: 92
@Jolinda Kiitos 😍
Täällä jännään sun kassa hcg tuloksia. Tuli vain mieleen että kun sulla oli ultrassa aika pieni se hcg arvo, ja jos nyt olisikin arvo nousussa
Niin vaatisin uutta ultraa vielä sen kohdunulkoisen poissulkemiseksi. 🤔Mulla se arvo oli jotain 265 ja lääkäri kauan aikaa ultras, oli niin niin pieni raskausmateriaali että sitä oli vaikea havaita munanjohtimesta.
Toivon kuitenkin että testeistä huolimatta arvo siellä olisi laskusuunnassa 🙏

@Ansq Ihanaa, että kaikki näytti olevan hyvin! 🥰 Helpottava käynti varmasti, ja lämpöjen seurannan lopetus hyvä päätös. 👌

@Pogo Tsemppiä sinne, toivottavasti kivut helpottaisi pian. ♥️

@Romppainen Tervetuloa mukaan! Pitkä yrityshistoria ja epäonnea on siellä takana.. 😔 Se on totta, että yrittämällä ei mitään menetä, jos sen kanssa pystyy itse pysymään "sinuina". Toivotaan, että vielä tulisi ihana yllätys! 💖

@Pantis Tervetuloa myös mukaan! ☺️

@Malttamaton145 Piinapäivien huipennus käsillä siis.. Kyllähän tuo lämpöjen lasku 2pv putkeen vähän siihen suuntaan viittaisi, että menkat kolkuttelee, mutta eihän sitä tiedä, ennen kuin ne oikeasti alkaa. Tsemppiä! 🤗

@Jolinda Voi vitsit, siellä nyt jännitys lisääntyy..! Onpa tosiaan hyvä, että pääset verikokeisiin nyt, niin saa selkeyttä asiaan! 🙏 Täällä jännitetään tuloksia myös.

Täällä alkoi eilen jo uusi kierto, päivää aikaisemmin kuin oli odotus. Lämmöt kun oli vielä suht. korkealla tasolla eilen ja tänä aamuna. No, eiköhän se huomenna tipahda. Olipa lyhyt kierto mun mittapuulla, näitä lisää! 😅 Toivottavasti seuraavan oviksen aikaan ja jälkeen olis otollisemmat olosuhteet. Ainakin loma vielä auttaa stressitasojen alhaalla pidossa. 🙏

Liitteet

• Screenshot_2025-07-06-10-38-04-11_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-07-06-10-38-04-11_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    213.5 KB · Katsottu: 36
@Malttamaton145 ja @Puolikuu otin gramman Panadolia ja 600 mg Buranaa niin helpotti vähän. Enköhän mä näiden kans pärjää jos ei pahene enää. Sain saikkua 3 päivää eli torstaina meen seuraavan kerran töihin.

Pitäis jotain syödäkin että jaksaa mutta mitään ei tee mieli. Sen verran koville ottaa että ei mikään maistu eikä mikään kiinnosta.

@Puolikuu pahoittelut uuden kierron alkamisesta 💔

@Ansq unohtui ihan edelliseen viestiin laittaa onnittelut 😍🥳 ihania ultrakuulumisia! Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta laittaa lämpöjen seuranta nyt pois päältä 🙏

@Pogo hyvä, että lääkkeet helpottaa 🙏 uuden kierron alku, varsinkaan kemiallisen jälkeen ei kyllä oo kivaa 😩

Tänne kuuluu vähän ristiriitaista.. hcg oli tänään 110, eli ei ihan oo tuplaantunut 48 tunnissa, mutta noussut kuitenkin 68 ylös selvästi 😵‍💫 en oikeen tiedä mitä ajatella, pelottaa että koko kesäloma nyt menee tämän hoitamiseen ja stressaamiseen 😩

Muokattu viimeksi:
@Roosali @Romppainen Tervetuloa mukaan! :smiling-eyes:
Ja @Romppainen ei mullakaan pidentynyt luteaali viime kierrossa yhtään vaikka otin aamuin illloin cyclogestiä. :loudlycrying: Täytyy toivoa että plussakierrossa sitä progea tulisi tarpeeksi...

@Ansq Paljon onnea! :smiling face with heart-eyes:

@Pogo ja @Puolikuu Tsemppiä uuteen kiertoon! Oon pahoillani @Pogo ettei plussa pysynyt :sad-face:

@Malttamaton145 Pitää vielä pitää sormia ristissä, ei ole toivo menetetty! 🤞 Mutta jos alkaa uusi kierto niin tsemppiä sinnekin!

@Jolinda Voi ei, onpa harmi kun plussaa nyt varjostaa tuo tilanne! :sad-face: Kumma tilanne kun hcg nousee mutta hitaasti, mikähän sen voi aiheuttaa? Onko sulla tulossa tiedossa jotain seuraavaa käyntiä tai tarkastusta? Jaksamista sinne :red-heart:

Täällä KP16 ja ovista jo tikutettu niin pitkään että ikääkin kerkesi tulla tällä viikolla jo vuosi lisää :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: Ehkä se ovis sieltä pian tulee! Ja saispa jo plussan raskaustestiin ennen seuraavaa syntymäpäivää 🙏

1000056057.jpg

Tänne kuuluu vähän ristiriitaista.. hcg oli tänään 110, eli ei ihan oo tuplaantunut 48 tunnissa, mutta noussut kuitenkin 68 ylös selvästi 😵‍💫 en oikeen tiedä mitä ajatella, pelottaa että koko kesäloma nyt menee tämän hoitamiseen ja stressaamiseen 😩
Johan nyt on epäselvää, kun toi hcg on kuitenkin sinänsä suht reippaassa nousussa edelliseen verraten🫣 saatko vielä kolmatta mittausta vai mikäköhän on seuraava steppi?😬

Kiitos kaikille yhteisesti onnitteluista🥹❤️

Takaisin