BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä testattu ovisplussa. Ei siis mennyt sekaisin kierto kemiallisen jälkeen. Harmi vaan kun mies on huomiseen asti reissussa niin ei pääse nyt hyödyntämään. Yritin kyllä jos mies ois tullut tänään takaisin kotiin mutta ei jaksanut lähteä ajamaan kun eilen ajoi koko päivän. Jospa ei huomenna päivällä olis liian myöhäistä.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-19-15-52-20-68_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-19-15-52-20-68_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    178.7 KB · Katsottu: 64
  • Screenshot_2025-07-19-16-14-52-49_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-07-19-16-14-52-49_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    92.4 KB · Katsottu: 65
@Puolikuu joo mietin sitä, et jos illalla viel tallettelis varmuudeks, jos vaan mies jaksaa töiden jälkeen. Limojen perusteella saattoi olla tänään aamulla ovis ja munasolu elää sen 24h ni vois hyvin auttaakin vielä tänää illalla talletella ja ei siitä haittaakaan oo
Laitoin miehelle töihin viestiä, et tänään olis kyllä hyvä vielä talletella niin sieltä tuli vihreetä valoa😏👌🏼

1000087979.jpg

Oon lukenut tätä ketjua edes ja takas ja vaikka mitä. Mittaan ekaa kertaa lämpöjä ja sain kahden desimaalin mittarin vasta kierron jo ollessa käynnissä.
Digitaalinen vilkkui ma-ke ja pysyvä hymy tuli to. Liuskat antoi pe vahvimman tuloksensa.
Tiedostan että lämpöjä pitäis mitata useammalta kierrolta yms. mutta antakaa joku viisaampi joku kommentti. Nyt kun mahdollinen oviksen ajankohta on ohitettu ja kaikki mitä annettavissa on on annettu, kirjaimellisesti, niin meinaa ihan levetä taas oma kuuppa vaikka meinasin et oon ollu ihmeen zen tässä kierrossa. 😂 Paskat. 😎

View attachment 146318

Oon lukenut tätä ketjua edes ja takas ja vaikka mitä. Mittaan ekaa kertaa lämpöjä ja sain kahden desimaalin mittarin vasta kierron jo ollessa käynnissä.
Digitaalinen vilkkui ma-ke ja pysyvä hymy tuli to. Liuskat antoi pe vahvimman tuloksensa.
Tiedostan että lämpöjä pitäis mitata useammalta kierrolta yms. mutta antakaa joku viisaampi joku kommentti. Nyt kun mahdollinen oviksen ajankohta on ohitettu ja kaikki mitä annettavissa on on annettu, kirjaimellisesti, niin meinaa ihan levetä taas oma kuuppa vaikka meinasin et oon ollu ihmeen zen tässä kierrossa. 😂 Paskat. 😎
Uskoisin, että huomenna-ylihuomenna sulla lämmöt nousee enemmän, jos ovis ollut eilen. ☺️ On kiertokohtaista vaihtelua ainakin itselläni. Sitten nämä kesäsäätkin saattaa tehdä tepposia, jos nukkumaolosuhteet esim. vaihtelee.

Ovisplussa jäi tällä kertaa yhteen päivään kun joskus on tullut useampi päivä putkeen plussaa. Saa nähdä onko huomenna lämmöt kohonneet. Vaikka mulla on iltavuoro niin kello herättää samaan aikaan että saan mitattua lämmön.

Sain miehen vieteltyä ja tilanne on käytetty hyväksi vielä tänä iltana vaikka en tiedä oliko jo myöhäistä. Toki jos huomenna vielä onnistuu miehen kans niin voidaan kokeilla. Nyt vaan jäädään odottamaan ja piinailemaan. Vaikka meinaan etten testaa ennen kuin menkat on oikeasti myöhässä eli tyyliin dpo 15 niin katsotaan miten pitkään pystyn olemaan sortumatta kun testejä on kotona.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-20-21-57-59-04_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-20-21-57-59-04_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    195.8 KB · Katsottu: 37
Uskoisin, että huomenna-ylihuomenna sulla lämmöt nousee enemmän, jos ovis ollut eilen. ☺️ On kiertokohtaista vaihtelua ainakin itselläni. Sitten nämä kesäsäätkin saattaa tehdä tepposia, jos nukkumaolosuhteet esim. vaihtelee.
Kiitos vastauksesta, se vähän rauhoitti mun mieltä! Hassua etten tähän asti oo ollu tietoinen miten mun lämmöt käyttäytyy, enkä nytkään ole koko kiertoa niitä mitannut ja meinaan nyt näiden tietojen perusteella mitä nyt on, aivan heittää jo kirvestä kaivoon. 🫠 Vielä tänään ei ollut lämpö koholla.

@Pogo tsemppiä sinne testailun hillitsemiseen🫶🏼

Piti hiljaiseloa pitää, mutta oli pakko tulla laittamaan tää kaavio vielä tänne, kun aamulla lepolämpö 37 ja se on mulle jopa korkea luteaalilämpö. Tää anto aika ison toivonkipinän tähän kiertoon, että taitaa tärpätä🥹 viimeksi esikoisesta oli tälläsiä luteaalilämpöjä🤞🏼

Liitteet

• IMG_1102.jpeg
    IMG_1102.jpeg
    502.7 KB · Katsottu: 66
Ei noussut vielä aamulämmöt eli niiden perusteella ei vielä ole ovista tapahtunut. Menee siis pidempään että voin taas aloittaa terot mutta eipä sillä väliä ole vaikka päivän tai pari myöhemmin aloittaisi. Jospa huomenna olis jo korkeammat.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-21-09-36-31-71_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-21-09-36-31-71_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    186.1 KB · Katsottu: 37
@Haaveilua96 lupaavan näköinen käyrä! Toivotaan että tämä on nyt SE kierto 🧡

@vauvahaave36 mulla vähän sama, että käyrä nakkeli aluksi ylös ja alas ilman mitään logiikkaa. Mutta pikkuhiljaa alkoi piirtämään ihan fiksua käyrää. Eiköhän sinullakin pian näytä käyrä luteaaliajan käyrältä! Tsemppiä 💛 aloitin kyllä mittaamisen nyt ihan kesken kierron kp8 mutta bongasi käyrä oviksen, oireiden perusteella myös veikkasin tähän kohtaan.

Tässä omaa tämänhetkistä käyrää. Miltäs vaikuttaa 😆 Loppuviikosta pitäisi alkaa menkat, toivotaan et käyrä pysyy ylhäällä eikä alakaan. Oireita ei nyt nippailuja ja alavatsan vihlontoja enempää ole. Nämä nippailut tuttua kauraa melkein joka kierrossa.

Liitteet

• IMG_3403.jpeg
    IMG_3403.jpeg
    448.1 KB · Katsottu: 67
@Islala Kiitos paljon tsempeistä! :red-heart: Pari päivää piti mököttää mutta alkaa nyt helpottaa, toki toivon että se kysta ei kuitenkaan ihan 4kk pistäisi kiertoja sekaisin. Se olisi kyllä aika pitkä aika tässä kun ens kesänä täytän 35 ja kun äidin menopaussi taisi alkaa vähän etupeltoon, mulla ei välttämättä ole hirveän montaa vuotta jäljellä yrittää. Toivoisin että ei menisi melkein puolta vuotta hukkaan jonkun kystan takia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Täytyy maanitella sitä lähtemään nopeasti, voisikohan sitä lahjoa jotenkin...
Miltäs siellä näyttää, lähtikö lämmöt tippumaan?

@Puolikuu No niinpä, toivon että kysta häviäisi nopeasti! Miltäs siellä kierto näyttää, mille päivälle on arvio oviksesta?

@vauvahaave36 Ovulaatio tulee yleensä positiivisesta ovistestistä 24-36 tunnin kuluessa, ja BBT lähtee nousuun 1-3 päivää ovulaation jälkeen, eli ovistestin jälkeen voi joutua odottamaan 2-4 (melkein jopa 5) päivää ennen kuin lämmöt nousee! Eiköhän se pian siellä näy! :smiling-eyes: Esimerkiksi mulla edellisessä "onnistuneessa" kierrossa ovistestit näytti positiivista 2 päivää ennen kuin haalistui (KP22 ja KP23), ja lämmöt nousi 3 päivää sen jälkimmäisen ovulaatiotestin jälkeen (KP26).

@Haaveilua96 Jes, hyvä että käyrä näyttää lupaavalta! 🤞 Onnea piinaamiseen!

@Roosali Samoin paljon onnea matkaan, sehän näyttää kovasti täällä aiemmin esiintyneiltä kiinnittymisdipeiltä! 🫣 Peukut pystyssä!

Täällä lusitaan vikoja menkkapäiviä, lauantaina ekat ovistestit käyttöön ja täytyy toivoa että nyt ei olisi heti arvot korkealla jo kättelyssä. Täytyy myös soitella klinikalle ja kysellä olisiko gyne ensi viikolla jo saapunut lomilta jos pääsisi tekemään uutta sotasuunnitelmaa.

Liitteet

• Screenshot_20250721_213819_Ovy.jpg
    Screenshot_20250721_213819_Ovy.jpg
    95.4 KB · Katsottu: 35
@Feronia Vielä on ollut testit haaleita, mut vanhojen merkkien perusteella huomenna voisi alkaa tummumaan.. Yleensä mulla tulee plussa jo samana päivänä tai sitä seuraavana. Katsotaan 🙏

Toivottavasti pääsette tekemään uutta sotasuunnitelmaa ensi viikolla! ☺️

Kiitos @Feronia ja @Roosali rauhoittelusta. 😄 Jatkamme mittailua. 😁 Meillä tärppäs viimeksi yhdestä ainoasta kerrasta tammikuussa, se oli toki kohdunulkoinen. Nyt on mennyt muutamia kiertoja negaa. Meille raskautuminen on yleensä ollut helppoa mutta normaalit raskaudet kiven alla. Mutta tässä kierrossa kyllä talletettiin viimeistä pisaraa myöten. 😂🥵
Ei auta ku odottaa. Piinaviikot on karmeeta. 😂

Edit: tänään 0,4 astetta korkeampi lämpö mitä eilen aamulla. 😄 Toivottavasti tää on pysyvä trendi eikä mun mieli oo aiheuttanut kepposia. 😂 Heräsin nimittäin yöllä vessaan ja ekana mietin lämmön mittausta! 🤦🏼‍♀️ Oon ihanan zen ja rauhallinen näköjään. 😂

Muokattu viimeksi:
@Roosali mun silmään näyttää tosi hyvältä käyrä. Ihan kuin ois kiinnitymisdippi tuossa ja sen jälkeen lämmöt ylempänä.

Lämmöt nousussa mutta hitaasti. Kyllä ne vielä ehtii nousta. Yleensä mulla on lämmöt noussut heti ovisplussan jälkeisenä päivänä selkeästi mutta nyt on erilainen mittaustapa ja lämmöt on otettu joka aamu huomattavasti aikaisemmin.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-22-09-07-41-16_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-22-09-07-41-16_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    186 KB · Katsottu: 41
@vauvahaave36 tässä helteessä kyllä tallettelujen kanssa tulee annettua ja saatua vaikka minkälaisia pisaroita 😁 ja jes siellä lämmöt nousussa!

@Pogo on kuitenkin nousussa 👍 näillä helteillä mittailu on vähän haastavaa. Oon yrittäny et ikkuna ei olis auki öisin, tai et olis just samat olosuhteet kun mittailee,mutta kyllähän nää kelit haastaa. Toivotaan et huomenna tekee kunnon nousun

Oma käyrä on kyllä lupaava, MUTTA (tuntuu et aine tulee se mutta) googgeli palautti maanpinnalle kertoessaan että kiinnittymisdipille ei ole mitään tieteellistä selitystä et tapahtuuko semmosta ees oikeesti. Ja tämä on sit ainut mikä jäi mieleen vaikka lueskelin paljon tarinoita just kiinnittymisdipin saaneita ja onnistuneita raskauksista… mieli on kyllä vihollinen välillä.

Nyt piirtyi viivat sunnuntaille mitä mä itse arvelinkin. Aloitan tänään terot ja katsotaan miten lämmöt ja olot kehittyy. Todelliset piinapäivät siis meneillään. Onneksi on töitä ettei paljon ehdi miettiä koko asiaa.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-23-05-52-24-06_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-23-05-52-24-06_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    195.9 KB · Katsottu: 39
Nopeat aamunapailut. Täydellisestä toiveikkuudesta kohti menkkoja olo …. No alkais uus kierto kohta ni sais laskeskella pääseekö elokuussa siirtoon vai meneekö syyskuulle 🫣😓😜

Liitteet

• IMG_3423.jpeg
    IMG_3423.jpeg
    451.7 KB · Katsottu: 52
Onpa kyllä tosi lupaava lämpöpomppu @Haaveilua96!

Mä en vielä heittäis kirvestä kaivoon @Roosali. Tuolta FF:n sivuilta oon kattonu useampia raskauskäyriä, joissa monessa on laskua dpo12 tienoilla ennen paluuta ylös. Toivottavasti sullakin ois kyse sellasesta. 😊

Onnea kystan lahjomiseen @Feronia, auttaiskohan vaikka laskuvarjohyppäys pelottamaan sen matkoihinsa? 😂 Tai toivottavasti tulis joku superfolli ensin syömään kystan elintilan ja sitten saisit vielä tärpin samaan kiertoon.

Mulla oli myös tässä mökötyspäivät päällä: lämmöt tipahti ja menkat alkoivat päivän etuajassa sunnuntaina. Hormonien heittely veti fiilikset taas pohjamutiin, vaikka en ihmeitä kierrolta odottanutkaan. Ajattelin pitää ehkä pitää seuraavan kierron taukoa cycloista, jos sitten mieliala pysyis vähän parempana ja välivuodot suostuis pysymään poissa.

Ennusteessa ovista edeltävät päivät osuu ens viikolle ja ikävästi kumppanin matkan kanssa päällekkäin. Pääpäivä päästään toivottavasti hyödyntämään, jos ei vaan tuu ovis superajoissa. 🤞🏻

Liitteet

• IMG_3184.jpeg
    IMG_3184.jpeg
    237.2 KB · Katsottu: 41
Takaisin