BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla lämmöt laskenut paljon mutta en nyt tiedä miten jouluruoat ja viinitkin siihen vaikuttaa 😅 eilen jäi ip ovistesti tekemättä ja tänään en oo tehnyt edes aamulla. Eipä toki noiden lämpöjen kanssa varmaan tarviskaan enää tässä kierrossa. Saapahan olla uv stressaamatta myös syömisiä ja juomisia🙈

Mahtava että saitte jouluplussat @Ness ja @kaihotar !

Liitteet

• Screenshot_20241225_214238_FF App.jpg
    Screenshot_20241225_214238_FF App.jpg
    128.5 KB · Katsottu: 81
Kiitos monelle vastauksesta, onpa huojentavaa kuulla, että teidän mielestä ovulaatio on tapahtunut 🥹❤️ ehkä sitten nuo käyttämäni testit ovat olleet susia, toivotaan et tässä kierrossa preckchek toimii paremmin.

Hitsin pyhät ja postin hidas toiminta, täällä odotellaan lämpömittaria malttamattomana 😅 mutta onneksi nyt joulun ajan on pystynyt ajattelemaan välillä vähän jotain muutakin kuin tätä jatkuvaa yrittämistä.

Jei ovisplussista @Ness ja @kaihotar 😍

@Pottis jos sulla on ollut ovis kp9 tienoilla, niin kp5 on ihan normaali dippi lämmössä joka voi johtua joko estrogeenin noususta tai jos olisi aikainen kiinnityyminen, niin sitten kiinnittymisdippi. Eli yksittäisestä dipistä en niinkään olisi huolissaan. Miltä näytti lämmöt tänään?

@Calliope toivotaan, että siellä ei tarvitsisi ovista odotella kovin pitkää enää✨💕

@SyysSumu toivottavasti merkin vaihto auttaa! Ja tosiaan sit kun ovispäivät alkaa olla lähellä, niin testailua 2x päivässä 🤞✨

Mulla oli aamulla vielä ovistesti aika tumma, mutta kuitenkin haalenemaan päin. Testailen vielä tänään vähän myöhemmin, mut nyt oli kyllä niin selkeät ovisoireet ja limat. En oo koskaan ennen saanut esim ”eggistä” ja eilen oli ekaa kertaa 😆 muut kerrat ollut pelkästään vetistä. Jos sitä vielä tänään tekisi vikat talletukset, ja sit on tän kierron osalta tehty voitavamme 😆
IMG_6369.jpeg
IMG_6368.jpeg

Pakko päästä johonkin hehkuttamaan niin huudan nyt tänne: tänään raskaustestissä haalea toinen viiva!!!! 🤩 mun elämäni ensimmäinen positiivinen raskaustesti! Koko joulun söin ihan huoletta kaikkia kaloja ja juustoja, viiniä otin myös pienen lasillisen aattona. Eilen vielä oli testi nega ja jatkoin tänään homejuuston syömistä, mutta nyt illalla testissä näkyykin haalea viiva! Lämmöt lähti pari päivää sitten laskuun, eikä super korkealla ole ollut missään vaiheessa, niin epäilin kyllä, ettei inseminaatio olis onnistunut. Kummallista kramppailua ja nippailua kohdun seudulla on ollut kyllä tässä koko joulupyhät. Voi kumpa siellä joku tosiaan olisi ja voisi hyvin, kaikista homejuustoista ja viinistäkin huolimatta! 🙏🏽 Huomenna ajattelin tehdä digin ja sitten kertoa niille lähimmille, jotka tiesivät mun inssiin menostakin ja varmasti odottavat tuloksia. Jos siis digiin tulisi positiivinen.

Liitteet

• IMG_9512.jpeg
    IMG_9512.jpeg
    203.6 KB · Katsottu: 109
  • IMG_9506.jpeg
    IMG_9506.jpeg
    245.1 KB · Katsottu: 103
@käpylintu Onnea plussasta, miten siellä on viiva vahvistunut sunnuntain jälkeen? :smiling face with heart-eyes:

@salamana Harmi, että kierto päättyi kuitenkin pettymykseen lupaavasta käyrästä huolimatta. :disappointed-face:

@minttutuuli Kyl musta ainakin olisi kiva kuulla kuulumisia vaikka pitäisitkin taukoa mittaamisesta. Kuulut kuitenkin jo kalustoon ja ei täällä pelkästään käyristä puhuta. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@SyysSumu Joo kyl tuolta käyrissä näyttäisi olevan lämpöjen nousua vaikka onkin paljon siksakkia. Ehkä kello vähän epätarkasti välillä mittaa ja sit tulee noita heittoja. Ehkä sillä uudella mittarilla saat vähän tasaisempaa dataa. Ja toivottavasti pregcheckin testeillä saat oviksen kiinni :smiling-eyes:

@kaihotar Mahtavaa, et ovis sieltä lopulta tuli. Onko ollut yhtään enenmmän ovisoioreita tänään?

@Pottis Mulle kans tulee noilla paikkeilla luteaalia aina dippi kans. Oliko tänään taas takas ylhäällä?

@Calliope Tsemppiä oviksen metsästykseen!

@Ness Tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti hyvistä eggiksistä oli apua nyt tähän kiertoon. Ja tammikuussa onkin sit taas uutta tiedossa, mikä sulla itsellä on fiilis siitä suunnittelukäynnistä, toivotko suoraan IVF:ään pääsyä vai tuntusko ne inssit myös hyvältä vaihtoehdolta?

@Itsellinen Onnea plussasta! Mä oonkin miettinyt, että miten kävi tässä kierrossa, et osuiko ajoitukset kohdalleen. Mutta näköjään osui ja onnistunut tulos! :smiling face with heart-eyes: Ja ei tartte noita syömisiä ja juomisia kyl yhtään miettiä!

Tässäpä mun käyrää. Vähän taas omanlaisensa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Dpo5 aattelin, et perus alkuluteaalin dippi, mut sit se vähän jatkukin. Mut noi dpo6-8 oon nukkunu mun vanhemmilla ja siel viileempi makkari, et ehkä noi olis sit ollu normaalisti vähän korkeemmalla ja sit olis tyypillisempi käyrä. No tänään sit taas droppi, et siel ei ainakaan viel oo kyl mitään kiinni, mut katotaan, jos lähtis viel uudestaan nousuun. Nyt ollaan taas kotona, et voi olla, et tulee nousu ihan vaan siitä, et takas omassa makkarissa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tai sit huoneen lämpötilalla ei oo ollu mitään vaikutusta ja muuten vaan nyt tällä kertaa ollaan tälleen vähän matalammalla ku yleensä. Ehkäpä nuo joulumässäilytkin voi vaikuttaa, jos kaikki verenkierto keskittyy ruuansulatukseen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oireita ei oikeastaan ole. Ihan aavistus alavatsassa jtn tuntemusta, mut en nyt vieläkään oikeen oo varma, et onko sitä joka kierrossa vai vaan raskauskierroissa. Kuitenkin hyvin vähäistä, eikä sitä semmosta kunnon raskausjomotusta.

Joulu meni mukavasti, nautin kaikista joulupäydän herkuista. Eikä tullut pahemmin tätä asiaa mietittyä. Nyt on sit tämmönen vähän hassun apaattinen fiilis. Ei toiveikas, mut ei varsinaisest lohdutonkaan. Jotenkin semmonen meh. Ei oo oikeen fiilistä testatakaan, vaikka huomenna olis se millon yleensä alotan ja suurin osa raskauksista näkyny (dpo9). Varmaan kun ei käyrässä tai oireissa mitään erityisempiä viitteitä ole, niin aivan varmasti on nega. Tuntuu sit tyhmältä tuhlata testiä. Mut sit taas kyl täs viel olis punaviiniglögejä ja muita jouluherkkuja jäljellä, et ehkä sit taas pitäis ihan vaan varmuuden vuoksi testata, jos haluaa niitä vkl nauttia. Toisaalta voisihan sitä vähän niistäkin pitää taukoa, sen verran tänään ollu ähky olo. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kuitenkin kun tässä ihan lähipäivinä näkee kierron kohtalon.

1735236654483.png

@Ness hei hauskaa että sama ovispäivä, päästään piinaileen samoissa päivissä! Ihan selkee posi kyllä.

@Pottis voi kyllä tosiaan olla ihan normaali alkuluteaalin droppi, toivotaan niin 😊

@SyysSumu onpa hyvä että oot pystyny ajatteleen muutakin, yleensä piinailupäivät vaan matelee 😅 toivottavasti saat hyviä uutisia pian.

@Itsellinen ihania uutisia, onnea tosi paljon ❤️ tuskin muutamista homejuustoista ja viineistä on haittaa ollu vielä tossa vaiheessa.

@Mustikkatäplä kieltämättä vähän erilainen kuvaaja kun sulla aiemmin ollu, mutta ainakin selkeesti lämpö luteaaliviivan yläpuolella ja ihan varmasti eri paikassa nukkuminen voi vaikuttaa myös. Mä kyllä suna varmaan testaisin että vois lopettaa kielletyt syömiset ja juomiset jos sais hyviä uutisia 🤔
Eilen illalla ja tänään aamulla on tuntunu tosi selkeitä jomotuksia ja eggiksetkin saapu, joten oviksesta ei sen puolesta epäselvyyksiä!

Täällä selkeän näköinen ovulaatiopäivän dippi, ihan samanlainen kun aiemmissa kierroissa. Ja tosiaan oireet ollu selkeät myös, jee!

1000024912.jpg

Onnea @Itsellinen !

Täälä on onneks niin kiva porukkaa kenen tukemana opetella oman kehon ja kierron tulkintaa @Calliope 😄

Tänään lämmöt oli taas pykälää korkeammalla mutta mulla ei oo kyllä mitään ajatuksia että tästä kierrosta olisi voinut mitään tulla kun ei meillä osunut tallettelutkaan kohdilleen. Kp10 olisi hyvin epätodennäköinen onnistuminen erityisesti kun mies ei edes päässyt loppuun asti silloin. Merkitsin nyt kuitenkin sen kun onhan siinä teoreettinen mahdollisuus. Tuo aikaisen oviksen munasolu myös ahdistaa etten haluaisi edes sellaista hedelmöittyvän kun mielessäni se päättyisi toiseen tuulimunaan.

Samaistun siis @Mustikkatäplä apaattisiin fiiliksiin. Ei ole mitään ajatuksia testailla tässä kierrossa kun ei oo mieli mitenkään siinä ajatuksessa että mitään olisi voinut tapahtuakaan. Josko tammikuussa tulisi sen pari päivää myöhemmin ovis 🤞

Liitteet

• Screenshot_20241226_223521_FF App.jpg
    Screenshot_20241226_223521_FF App.jpg
    141.4 KB · Katsottu: 70
Tsemppiä kaikille oviksen metsästäjille ja piinapäivien kuumottelijoille 😁

Ja paljon onnea @Itsellinen 😍

@Mustikkatäplä maltoin olla joulunpyhät testailematta ja tänä aamuna jännitin että viiva on varmaan joko haalistunut, tai sitten tulee kunnon leffaviivat .. No, ei ollut oikein kumpikaan. On tää tähän mennessä tehdyistä vahvin kyllä 🤔. Pitänee tuhlata johonkin Clearbluen viikkonäytölliseen luksustestiin jos siitä sais lisää mielenrauhaa 😅
20241227_091021.jpg

Meikäläisen varmaan pitää hiljentyä tän kanavan puolella nyt kun en mittaile lämpöjä (toivotaan et tilanne pysyykin niin...) Mutta se vielä todettakoon että oon helpottunut tästä plussasta siinäkin mielessä, että pihistelin ja ostin sen halvimman mahdollisen Beurerin ovulaatiomittarin, olikohan jotain 15e. Varsinki tälleen pimeään vuodenaikaan nimittäin onnistuin aina herättämään miehen ja koirankin kun ensinnäkin sehän tietysti piippaa ääneen, ja sitten kun siinä näytössä ei ole kunnon valoa eikä mitään toimintoa että se mittaustulos siirtyisi itse johonkin, piti vielä jostain hankkia valoa sen verran että lukemasta saa selvää. Yksi muistipaikka siinä olisi kyllä ollut, mutta jotenkin en luottanut siihen, varsinkaan sen jälkeen kun vahingossa painoin mittarin ainoaa nappia kertaalleen "väärin", eli silleen että se resetoi sen lukeman ja aloitti uuden mittauksen. :| Eli jos joku täällä vasta harkitsee mittarin hankintaa, niin halvimmallakin periaatteessa pärjää, mutta sillä on sitten hintansa 😅

@Itsellinen voi että miten ihania uutisia!! Onnea selvästi onnistuneesta inssistä🤩 Nyt vaan pidetään peukkuja, että pysyy mukana ja on tarpeeksi tarrasukkia💕 Mahtaa olla upea fiilis - aivan ihana joululahja💫 Ja noin aikaiseen nautitut viinit tai juustot ei haitanne mitään - tuossa kohtaa ei moni tiedä edes olevansa raskaana.

@Mustikkatäplä niinpä niin, toivotaan parasta! Kiitos kysymästä💕 Nämä odotteluajat tässä kyllä aktiivisesti yritetään, vaikkei ehkä ne mahdollisuudet mitkään ihanteelliset ole. Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset et miten itse haluisin, että hoidot etenee. Haluan enemmän tietoa mahdollisuuksista. Jos lääkäri on sitä mieltä, että miehen siemennesteellä ok onnistumisprosentti inssissä ja sen siittiövasta-aineen saa pestyä pois, niin sit ehkä olisin inssin kannalla. Jos taas pesusta huolimatta mahdollisuudet alhaiset, ni ehkä haluaisin suoraan siihen IVF-jonoon. Eli avoimin mielin kohti suunnittelukäyntiä✨✨ Voihan se olla, että viileämpi makkarikin vaikuttanut lämpöihin. Kuitenkin selkeesti ovis tapahtunut ja mahdollisuus on 🤞 Ymmärrettävää kuitenkin, et vähän ”meh” fiilikset, sillä olit tainnut jo aika aikaisessa vaiheessa tehdä sen päätöksen, ettei tähän kiertoon ladata kauheasti odotuksia. Lähtikö lämmöt nousuun kun olet takaisin kotona?

@kaihotar päästänkin piinaviikoille sit yhdessä 😆 jee!

@Pottis ymmärrän oikein hyvin, ettei testailu kauheasti innosta🩷 Toivotaan kuitenkin, että tammikuussa kierto olisi hieman pidempi ✨ Oletko ajatellut käydä gynellä tms, jossei kierto tuosta lähde pitenemään?

@käpylintu hyvältä näyttää testi🤩 oliko sulla mikä dpo nyt? Ja onnea vielä!❤️

Täällä dpo1 ja lämmöt lähti nousuun, eli hyvältä näyttää!
IMG_6371.jpeg

Kiitos kaikille! ❤️ kyllä kovasti nyt jännään että tarttuko todella kiinni, vai jäikö yritykseksi. Liuskatesti ei yhtään eilisestä vahvistunut.
@käpylintu mittailitko lämpöjä vielä plussan jälkeen? Miltä ne näytti?
Mulla tänään aamulla myös lämmöt tipahti 0,3 astetta. Pitäiskö lämpöjen pysyä ylhäällä koko raskauden ajan?

@Itsellinen lämmöt pysyy ylhäällä raskauden aikaan. Pienistä dropeista ei kuitenkaan kannata olla huolissaan, vaan tässä määrittänee enemmän pidemmän ajan trendi. Siksi moni plussannut lopettaa lämpötilamittailut, ettei tule turhaa paniikkia jos jonakin aamuna lämmöt ovat alemmat kuin edellisenä. Tuosta pienestä dipistä en siis olisi vielä huolissani 🌈

Hyvältä näyttää lämmöt @Ness !

Kyllä mua kiinnostaisi käydä gynellä katsomassa onko asiat kunnossa. Kierukka poistettiin kesäkuussa, yritys alkoi heinäkuussa, eka plussa tuli syyskuussa josta sitten se tm ja nyt toka kierto menossa sen jälkeen ettei tässä nyt kauaa ole vielä mennyt. Silti mietityttää kun 34v kolkuttelee ovella ja kierto on ollut nyt säännöllisesti lyhyehkö 24 päivää että onko siellä munasolut ja ovulaatio vielä kunnossa. Julkiselle ei varmaankaan ole mitään asiaa vielä, mutta yksityisen kautta sitten voisi ensi vuonna katsoa tutkimuksia.

@Ness kiitos 🥰 toivottavasti tää onni kestää. Tän aamun testi on dpo 19.

@Itsellinen edellisen sivun (560) alussa on viimeisin kunnollinen käyrä jonka saan Flosta ulos kun vaihdoin sitten raskaustilan 😅 mutta seuraavana aamuna dpo 14 oon vielä kirjannut muistiinpanoihin itselleni, että al 36,69. Eli siinä sahaillut vielä samoissa lämmöissä kuin koko luteaali ylipäänsä. Minulla ei harmillisesti ole tietoa omista kierron alkuvaiheen tyypillisistä lämmöistä, mutta oletan että olisi jossain < 36,5. Eli siis plussan jälkeen lämmöt ainakin noina päivinä pysyneet ylhäällä. Iltalämpöjä oon huvikseni pariin kertaan tässä viikolla myös mittaillut, ja ne jossain 37 tuntumassa.

@Pottis kuulostaa hyvältä! Toki teillä yritystä vielä vähän takana ja ehkäisyn jättämisen jälkeen saattaa kuitenkin mennä oma aikansa, että kierto tasaantuu. Vaikka tuo yksi raskaus nyt olikin harmillisesti tuulimuna, niin antaa kuitenkin toivoa, että asiat ovat suht ok, sillä jotakin on yrittänyt tapahtua ja vieläpä noin pian ehkäisyn jättämisen jälkeen 💕 Jos kierrot jatkuu lyhyenä, niin yksityiseltä saa onneksi aika helposti tukilääkettä ja erilaisia testejä otettua, ettei tarvitse odotella julkisen puolen hoitoihin.

@kaihotar Jes hyvältä vaikuttaa, nyt sit toivotaan nousua huomiselle tai ylihuomiselle ja sit piinailemaan. 👌

@Pottis Oliko teil yritystä ollenkaan ennen tuota kp10 vai oliko se sit eka kerta? Mäkin oon aikaisia oviksia mietiskelly. Yleensä niitä ei oo ollu paitsi nyt 2 kertaa kun yritys päällä. Varmaan venähtäneet kierrot on ehkä ollu syyllinen, mut silti mietityttää. Ite varasin Felicitakselta taas maksuttoman hedelmällisyyshoitajan puhelinajan ja aattelin kysellä siitä, et pitääkö olla huolissaan ja olisko sille jtn mitä tehdä, jos niitä alkaa tulla lisää. Vinkkinä sullekin tämä vaihtoehto. Etäajan ku ottaa, niin voi ottaa ajan mistä päin suomee vaan ja voi saada ihan lähipäiville.

Oon kahesti aiemminkin sinne jostain yrittämiseen liittyvistä huolista varannu ajan ja saanu tosi ihanaa palvelua. Oon tullu kuulluksi, mut samalla saanu paljon rohkaisua, et tuskin on hätää. Ja saanu vinkkejä mitä kaikkee vaihtoehtoja omaan tilanteeseen on. Se voi olla hyödyllinen myös vaikka varaiskin sit viel erikseen gynelle ajan. Siin voi esim. miettiä mihin kohti kiertoa käynnin ajoittaa tai haluisko jtn labroja ottaa etukäteen tms. 😊

@Itsellinen Kun raskaustesti näyttää plussaa, niin silloin kiinnittyminen on tapahtunut, että sen suhteen on kaikki onnistunut. 😊 Ja lämmöt voi heitellä yksittäisi arvoja ja vedelöä siksakkia, kunhan yleisesti pysyis kuitenkin siellä luteaalitasolla arvot. Mulla kemiallisissa kyl jossain vaiheessa lämmöt romahtanut pysyvästi alas. Mut myös viimeks onnistuneessa raskaudessa lämmöt heitteli ja oli pari arvoa myös luteaalirajan alla. Mut pääasiassa toki sen yläpuolella. Ja raskaustesti alkuun vahvistuu kyl hitaasti kun sitä hcg:tä on alkuuun niin vähän, et vaikka tuplaantuu, niin sitä on edelleen tosi vähän. Toivottavasti huomenna taas lämmöt ylempänä ja testi vahvempi 😊🌈

@käpylintu Kiva, että on vahvistunut, tsemppiä raskauteen! 😊

@Ness Itse varmasti ajattelisin samoin, et jos inssillä voidaan kunnolla parantaa mahkuja, niin sithän se varmasti olis kiva vaihtoehto. Mut itseä kans turhauttas tehä niitä, jos se parantais mahdollisuuksia vain marginaalisesti. Toivottavasti lääkärikäynnin jälkeen on selkee hyvä suunnitelma, josta ootte sit lääkärin kaa samaa mieltä. Ja ihaninta tietty olis, jos nyt ihan itekseen onnistuis 🌈

Tääl lämmöt oli vähän korkeemmalla ku eilen. Aamulla oli kyl eka taas 0,1 astetta vähemmän, mut ku nukuin viel vähän lisää niin nous viel pikkasen. Ja vaikee nyt muutenkin sanoa, et onks toi vähän korkeemmalla tänään vai johtuuko nousu vaan omaan makkariin palaamisesta, mut oikeesti ois laskussa. No huomenna pystyy sit vertaa mihin suuntaan ollaan menossa. Toivottavasti ylöspäin. 🥲

Screenshot_20241227_152720_FF App.jpg

Toi maksuton puheluaika ois kyl tosi hyvä idea alkuun, kiitos @Mustikkatäplä ! Ei ollut yritystä ennen kp10. Piti olla mutta väsytti niin kauheesti ettei vaan jaksanut 😅 ens kierrossa skarpataan 🙈 toivottavasti sulla pysyis lämmöt nousussa🤞

@Pottis hyvältä näyttää lämmöt ainakin sen kannalta että olis ovis tapahtunu, tietysti harmi jos tallettelut ei oo nyt osunu hyvin 🙁

@Ness hurja nousu siellä ainakin lämmöissä, ei tarvi jäädä ihmetteleen!

@Mustikkatäplä merkatun lämmön perusteella ainakin näyttää lämpö hyvältä 😊 toivotaan että huomenna nousee vielä. Meinasitko sillon testailla?

Täälläkin lämmöt nyt viittais ovulaation tapahtumiseen, toki lähes samanlainen nousu ollu jo tuolla aiemminkin kierrossa eli toivottavasti jatkaa nousuaan myös huomenna.

1000024917.jpg

@kaihotar Noniin hyvännäköinen nousu siellä! Katoinkin näköjään edellisessä viestissä sun eilistä käyrää, eli tietty nousu sit odotettavissa tälle tai huomiselle eikä huomiselle tai ylihuomiselle, niin kuin kirjoitin. Ja näköjään tuli tänään 👍

Tein tänä aamuna jo testin, mut nega se tietty oli. Pitää kattoo mikä fiilis huomenna, et testaanko. Muuten on vähän tosiaan turha nyt tehdä, kun ei mitään merkkejä viel oo, mut sit toisaalta olisin vähän vainoharhainen, jos ny vaik sitä glögiä ottaisin. Jos olis vaan tavan työviikko menossa, niin en varmaan nyt testailis. Mutku olis ihan kiva kuitenkin viel näistä joulun välipäivistäkin nauttia ja ottaa hetki rennosti tässä yrittämisen lomassa. Ja jotkuthan ottaa lasin viiniä kiinnittymistä tukemaankin 😅😅 Mut joo, pitää katoo miltä käyrä näyttää aamulla. Jos on nousua, niin sit ehkä testaan. Muuten en.

Arvon naiset nyt kaipasin analyysiä tästä mun käppyrästä. Menkkoja ei vielä edellisen synnytyksen jälkeen ole tullut ja lämpöjen merkkaukset on aloitettu sattumanvaraisesta päivästä. Lukemat on aamuisin lähes samaan aikaan otettu mutta ne on merkitty pitkin päivää niin siksi heittää siitä herjaa.

Liitteet

• Screenshot_2024-12-28-10-37-35-43_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2024-12-28-10-37-35-43_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    255 KB · Katsottu: 88
Takaisin