BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mustikkatäplä pahoittelut negasta 💔 miltä näytti lämmöt tänään? Onko nousua?

@kaihotar jatkoiko lämmöt nousua?

Hei @Pogo ja tervetuloa mukaan! Sanoisin tuon käyrän perusteella, että ovis ollut 21.12. Oviksen tapahduttua lämpötilat lähtee päivän/pari jälkeen nousuun ja näin sulla selvästi myös on. Tietysti tätä myös tukee tuo ovis+ jonka olet testistä saanut 😊

Täällä FF vielä hieman miettii, et onko ovis tapahtunut vai ei. Eiköhän se huomenna vahvistu, jos lämmöt pysyy ylhäällä. Nyt myös hieman flunssainen olo.. miehen velipoika oli ollut 1.5viikkoa sitten kovassa flunssassa ja tuli kuitenkin joulun viettoon, kun oireita ei enää ollut pl. Pientä tukkoisuutta. Noh, näinköhän minä nyt kuitenkin tämän nappasin 😅😅

IMG_6381.jpeg

@Ness voi ei, flunssa on kyllä todella ärsyttävä! 😩 Toivottavasti paranet pian. Vaatiikohan FF aina kolme peräkkäistä selvästi korkeampaa arvoa että vahvistaa oviksen?

Täällä lämmöt jatko nousua, itse asiassa nyt ovispäivän, dpo1 ja dpo2 lämmöt on tismalleen samat kun viime kierrossa 😄 oon kyllä niin huojentunu tosta oviksesta, vaikkei nyt onnistuiskaan niin on ainakin mahdollisuus.

1000024934.jpg

@kaihotar kiitos! Toivottavasti menisi tämä vain lievänä ohitse. Mä luulen, että tarvii sen kolme päivää. FF sanoo mulle analyysissa”You OPK has detected a possible ovulation on CD 17. Until a clear and sustained thermal shift is detected, it is still best to assume that you’re still fertile” … Eli odottaa tuota lämpöjen nousua. Toi punainen timantti käyrässä tarkoittaa sitä et havaitsee jo sen lämmön nousun, ennen kuin vahvistaa sen. Tämä lienee kylläkin VIP-ominaisuus 🤔

Pakko tulla nopsaa vaan heittää käyrä tänne. Eilen olin siirtänyt jo katseet vuoteen 2025, kun käyrässä ei oikeen mitään ja ei oo mitään merkittäviä oireita ollut. Tänä aamuna kuitenkin vähän selkeempi nousu lämmöissä ja en tiiä kuvittelenko nyt sit jtn jomotusta alavatsalle. Toiveet vähän heräs nyt. Mut jostain syystä jännittää nyt hirveesti tehdä testi. 😭

Screenshot_20241229_093803_FF App.jpg

@Pogo Mäkin sanoisin, et käyrän perusteella ovis ollut 21.12. 😊 Onko lämmöt nyt pysyneet ylhäällä?

@kaihotar ja @Ness joko FF merkkas teillä oviksen?

Noniin, nega se oli. Uuf. Tää kierto kolahti kyl tosi kovaa. 😞💔💔💔 Yk7 kohti, menkat mahdollisesti jo huomenna. Toivottavasti ei kauheesti veny, mut veikkaan kyl et venyy pari päivää, ku ovis oli niin aikaisin.

@Mustikkatäplä oooh nyt on lupaavaa, teetkö testin tänään? 😍

//ehditkin samalla päivittää, pahoittelut negasta 😭❤️‍🩹

@Ness joo noi punaset taitaa olla just VIP-ominaisuuksia 🤔 ja joo näemmä kolmen päivän jälkeen toi vahvistaa. Miltä sulla näyttää tänään?

Täällä lämmöt ei nyt noussu ollenkaan eilisestä mikä vähän jännittää. Toki mittasin myös pari tuntia aiempia päiviä aiemmin et en tiedä johtuuko siitä, kun nukahdin pariks tunniks uudestaan niin lämpö nousi 36,55 -> 36,65 mutten sitä viittiny merkkailla. Myös leposyke on poikkeuksellisen alhaalla tässä kohtaa mutta kai toi kuvaaja kuitenkin ihan ovulaation todentaa 😬 laitoin äsken myös ekan cyclon, jännää nähdä miten ne vaikuttaa lämpöihin ja kaikkeen, toki niiden jälkeen lämpöjä ei voi enää juurikaan tulkita 😅

1000024943.jpg

@Pogo Mäkin sanoisin, et käyrän perusteella ovis ollut 21.12. 😊 Onko lämmöt nyt pysyneet ylhäällä?

@kaihotar ja @Ness joko FF merkkas teillä oviksen?

Noniin, nega se oli. Uuf. Tää kierto kolahti kyl tosi kovaa. 😞💔💔💔 Yk7 kohti, menkat mahdollisesti jo huomenna. Toivottavasti ei kauheesti veny, mut veikkaan kyl et venyy pari päivää, ku ovis oli niin aikaisin.
Lämmöt on korkeammalla kuin aiemmin keskikäyrä mutta dippaus kuitenkin oli tänä aamuna. Tän lisäks mulla on pyyhkiessä tullut vaaleanpunaista limaa. Siis ihan sen väristä kuin lapsivesi on mutta vain sen verran että paperiin on jäänyt.

Hei tyhmä kysymys mutta miten nuo viivat tulee kun ovulaatio on ollut ja miten sovellus laskee nuo dpo:t? Montako korkeampaa lämpötilaa pitää olla merkittynä ja saako olla sen ovulaatiota edeltävän ajan lämpöjä mukana luteaalivaiheessa?

Pahoittelut negasta @Mustikkatäplä 💔😞 Toivotaan kuitenkin että ne menkat alkaa sieltä pian ja pääset uuteen kiertoon

@kaihotar mun mielestä käyrä näyttää hyvältä. Lämmöt kuitenkin perustasoa korkeammalla kuten kuuluu. Yleensä ne korkeammat lämmöt tulee sit myöhemmin.

Plaah, täällä kuumeyö takana. Kyllä se sit sieltä tulikin päälle. Normaalisti mulla ei kipua luteaalissa 37c asti lämmöt, maksimissaan siellä 36.8. Sykkeetkin mukavan korkealla 😅😅 Toivottavasti ei pitkity tää tauti.

IMG_6392.jpeg

@Pogo tosiaan kun lämpö on noussu kolme päivää putkeen niin FF tunnistaa ovulaation ja merkkaa viivat. Ilmaisversiossa ei tuu dpo-laskuria automaattisesti, mutta loin sen ite Custom data - kohtaan ja merkkaan oikeen dpo:n samalla kun merkkaan lämmöt

@Ness voi eiii, aikamoiset lämmöt kyllä 🙁 nyt vaan kovasti lepoa!

@Mustikkatäplälle pahoittelut negasta 😔 toivotaan, että menkkojen alku ei veny.

@kaihotar minustakin näyttää hyvältä käppyrältä. Tyhmä kysymys, mutta onko cyclo siis cyclogest? 😅 Luteaalivaiheen tueksi?

@Pogo voisiko olla kiinnittymisdippi ja -vuotoa? 🤔

Äh paranemisia @Ness 😕

Täällä ollaan taas jännän äärellä...viime kierrossa ovisplussa tuli kp 27/40 ja sitä aikaisemmissa en ole saanut ovista kiinni pillereiden lopettamisen jälkeen (kierrot n. 34pvää). Eli ei ollut oikein mitään hajua, milloin ovis tässä kierrossa tulee. Pieni merkki mahdollisesti normaalimmasta kierrosta oli, että menkkavuoto kesti pidempään tässä kierrossa.

Noh torstaina ovistesti oli lähes plussa (premom 0.74), mutta on sen jälkeen haalennut, lämmöt myös lähtivät nousuun. Nyt en tiedä tapahtuiko ovista vielä vai yrittikö vain, merkkaanko tuon 0.74 testin plussaksi vai merkkaanko plussan joulupäivälle. Joulupäivän aamuna testi ollut 0.29, mutta periaatteessa lh on voinut nousta päivän/yön aikana. Harmiksi olen ollut vähän laiska testailemaan eli illalta ei ole testiä siltä päivältä ollenkaan. Unirytmi on myös myöhäisempi, joten siksi myöhäisemmät heräämisajat. Ei varmaan auta, kuin jatkaa mittailua ja testailua 🧐

Liitteet

• Screenshot_20241229-092409~2.png
    Screenshot_20241229-092409~2.png
    109 KB · Katsottu: 83
  • Screenshot_20241229-092727~2.png
    Screenshot_20241229-092727~2.png
    322.8 KB · Katsottu: 81
@Calliope aika selkeä dippi kyllä ois jos tuosta nousisi.

Poistin yhden lämmön viime viikolta kun silloin en nukkunut kunnolla niin lukema voi olla ihan pielessä siltä aamulta. Samalla tuli nuo punaiset katkoviivat näkyviin. Mutta mietin vaan miten vois tulla tuo dippi vasta dpo 8 kun jossain raskaudessa oon saanu jo samassa vaiheessa plussan. Kai sekin on ihan mahdollista.

Sitä punertavaa ei ole tullut aamun jälkeen. Ihmettelen vähän sitä kun jos nyt ois tärpännyt niin olis ihan eka kerta kun sellaista havaitsen.

Liitteet

• Screenshot_2024-12-29-17-59-30-80_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2024-12-29-17-59-30-80_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    353.3 KB · Katsottu: 78
@Calliope joo cyclogestit just luteaalivaiheen tueks! 😊 Mä luulen että toi sun kp17 testi olis ollu posi jos siinä ois mitannu esim jo klo 16, eli luottaisin siihen. Lämmötkin viittais siihen täysin koska kp18 pieni lasku ja siitä nousuun.

@Pogo ootko mittaillu joka aamu suunnilleen samaan aikaan ja yhtenäisillä unilla? Ton lämpöjen sahauksen takia vaan mietin. Miltä näytti tänään?

Täällä ei edelleenkään kovin kummoista nousua. Tällä mun pessimistiasenteella oon jo päätyny siihen että oli jotenkin huono ovulaatio eikä oo toivookaan, plussakierrossa oli lämmöt tässä kohtaa 0,1 astetta korkeemmalla. Mutta kai sitä tässä kohtaa vaan yrittää suojata itteensä pettymyksiltä. Sentään leposyke noussu vähän. Cyclojen käyttö lähti hyvin käyntiin, tuntu eilen kuin ne olis jo aiheuttanu jonkin verran pientä kramppailua, ehkä alkaa siellä vaikuttaa. Toki tiedostan että cyclot itessään ei vielä mitään auta mikäli on ollu huono munasolu.

1000024948.jpg

Onpa harmi että sairastuit @Ness. Onko vointi helpottanut?

Pahoittelut negasta @Mustikkatäplä 😔 se on erityisen paha kun omat toiveet on jo noussut että nyt tärppää.

Mä tulkkaisin noiden haalenevien testien ja lämpöjen mukaan että plussa olis tullut kp 16 illasta @Calliope ei se oo varmaan nii merkitsevä kumman vuorokauden puolelle sen laittaa tossa kohtaa jos illasta tullut. Ihan hyvä idea kuitenkin vielä testailla ettei tuu mitään ylläri uusia nousuja jotka jäis huomaamatta 😅

Miltä sulla näytti @Pogo tänään lämmöt? Oliko koholla taas?

Mä en luopuisi @kaihotar toivosta vielä 0,1 eron vuoksi vaikka samaistun vähän pessimistiseen ajattelumalliin itsekin 😅 sulla on kuitenkin lämmöt koholla ja nousussa.

Mulla on tullut alaspäin ja reilusti. Menkkoja odotellessa! Ensi viikolla alkaa

Liitteet

• Screenshot_20241230_152927_FF App.jpg
    Screenshot_20241230_152927_FF App.jpg
    140.1 KB · Katsottu: 74
Muokattu viimeksi:
@Calliope mä kans sanoisin et plussa olisi tullut kp16 illasta. Joskus ne lh-piikit menee tosi nopeasti ohi, että 2x päivässä testailu kannattaa, jos on tärkeää saada se piikki kiinni. Toi kp17 testi on kyl jo sen verran lähellä plussaa, ja joku laskis sen jo plussaksi. Lämmötkin lähteneet jo siellä nousuun, joten ovis kuitenkin tapahtunut

@kaihotar en mäkään vielä kirvestä kaivoon heittäis, mulla on usein ne dpo 1-4 lämmöt matalampia ja nousee vasta sit sen jälkeen korkeammalle, mut toki tää lienee jokaisella yksilöllistä 😊 Toki sitä ymmärtää ettei halua liikaa toiveita nostattaa, ettei sit tule niin suurta pettymystä jossei nappaakaan.

@Itsellinen onko siellä viiva vahvistunut?

Mä en viitsii nyt ees käyrää laittaa, toinen kuumeyö takana ja lämmöt reilusti yli 37 😅 täytyy varmaan pistää FF:stä, ettei huomioi noita kuumepäivien lämpöjä kun ne on niin korkeat. Tänään aamulla ei ollut kuumetta, mut nyt taas iltaa kohden lähtee nousemaan. Oon kans joutunut ottamaan särkylääkettä kun tuntuu et koko naamaa särkee niin ettei saa yöllä nukutuksi, mut koitan pärjätä pelkällä panadolilla, ettei burana sekoita kiertoa.

Lämmöt oli eilisestä noussut mutta kyllä mä silti oletan että menkat nää on vaikka pärjäänkin lähes phs eikä siteeseen tuu niin paljon ku normimenkoissa aiemmin. On siis ihan samanlaista ku menkoissa mutta selkeästi vähemmän.

@Ness kiitos kysymästä, iha hyvin on vahvistunut. Melko hitaasti, mutta kai ihan normaalia. Tämän aamun viiva ei ollut yhtään eilistä vahvempi, mutta selvästi edellispäiväistä vahvempi kyllä. Kai siinä jotain perää on, että parin vuorokauden välein hcg tuplaantuu ja viivat vahvistuu. Digi näyttää vielä samaa 1-2 viikkoa, nyt on dpo14. Lämmötkin pystnyt ylhäällä. Aika uskomaton olo, mutta kai tässä vähän varovasti uskaltaa alkaa uskomaan! Raskaana kunnes toisin todistetaan.

Pikaista paranemista sinne! Kumpa vuosi 2025 olisi meille ja teille kaikille onnistumisen vuosi!

@Pottis ei hitto, pahoittelut menkoista 😔 mutta ehkä siinä mielessä hyvä että pääsee uuteen kiertoon eikä tarvi turhaan odotella? Vaikka tietysti kierron sekasin oleminen aiheuttaa omaa epävarmuutta.

@Ness ähh onpa ikävä että sairastelu vaan jatkuu... Pystytkö tänään nyt tekeen mitään kivaa uudenvuoden kunniaks vai meneekö päivä lepäillessä?

@Itsellinen ihana juttu, onnea kovasti ❤️

Joo oikeestihan tollaset 0,1 erot ei varmaan merkkaa mitään mutta tässä kohtaa ei vaan uskalla nostaa toiveita ollenkaan.
Lämmöt yhä todella lievässä nousussa, toki vähän ihmetyttää että eikö pitäis vähän korkeemmat olla kun on se progetukikin käytössä, eli olisiko nousua ollenkaan ilman sitä? Myös leposyke taas laskenu mikä ihmetyttää.

1000024982.jpg

Takaisin