BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Mittari tuli viimein viime viikon lopulla ja aloinkin heti mittailemaan lĂ€mpöjĂ€. Mutta tĂ€mĂ€ ei nyt nĂ€ytĂ€kÀÀn olevan niin yksinkertaista tÀÀllĂ€ 😅 ensinnĂ€kin olen vessassa ravailija yöllĂ€ ja toisekseen mies palasi takaisin lomilta töihin ja olen todella herkkĂ€uninen, joten herĂ€ilen aamulla hĂ€nen lĂ€htiessĂ€ töihin. Joten sellaisia yhtenĂ€isiĂ€ unia ei oikein tule, joten mietin ettĂ€ pitÀÀköhĂ€n nĂ€mĂ€kÀÀn lĂ€mmöt nyt sitten paikkaansa. TĂ€ytys nyt miettiĂ€ ettĂ€ mikĂ€ olisi jĂ€rkevin kohta ottaa se lĂ€mpö, kun herĂ€ilen ekoja kertoja vai sitten ennenkuin oikeasti nousen sĂ€ngystĂ€. YritĂ€pĂ€ tĂ€ssĂ€ nyt ottaa joka kerta samaan aikaan lĂ€mpö 😀

Ovulaation pitÀisi olla ihan lÀhipÀivinÀ. On vÀhÀn tullut parempi fiilis noista pregchekin ovulaatiotesteistÀ kun ne on nÀyttÀnyt haaleaa viivaa jo useamman pÀivÀn, kun aiemmin kÀyttÀmÀni testit ei ole ovulaation ympÀrillÀ nÀyttÀnyt viivan viivaa. Tuntuu ettÀ nyt siellÀ jotain lh:n kohoamisia havaitaan.

Niin puolensa tÀssÀkin @kaihotar ettÀ pÀÀsee uuteen yritykseen nopeammin mutta vahvistaa omaa tunnetta ettei tm jÀlkeen ole kaikki kunnossa. Jos tÀmÀkin kierto menee plörinÀksi niin hakeudun johonkin tutkimuksiin.

@SyysSumu myönnĂ€n ettĂ€ mun mittailu on kans ihan lapsenkengissĂ€ kun edelleen annan kellon tehdĂ€ sen eikĂ€ mulla oo mitÀÀn havaintoa mihin aikaan se mittaa ja kuinka tarkka se on 😅 ei varmastikaan riittĂ€vĂ€n tarkka mutta kyllĂ€ siinĂ€ jotain trendiĂ€ kĂ€yrĂ€stĂ€ nĂ€kee joka on toistaiseksi riittĂ€nyt mun mittausmielenkiinnolle.

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli voi ei, niin suuret pahoittelut menetyksestĂ€ 😞😞💔 ei edes sanat riitĂ€. Hurjasti voimaa teille ❀

@Pottis tsempit menkkoihin. EhkĂ€ tosiaan kierto vielĂ€ sekaisin, sulla oli kyllĂ€ erityisen lyhyt kierto đŸ€” Ehkei sitĂ€ ovista tapahtunut, jos kerta jĂ€i noin lyhyeksi? Hirmu vaikea sanoa, ettĂ€ kuinka kauan tm voi vaikuttaa kiertoon. Toivottavasti seuraava olisi jo normaalimpi. Muuten ehkĂ€ hyvĂ€ kĂ€ydĂ€ gynellĂ€ tsekkaamassa.

@SyysSumu kiva ettĂ€ olet pÀÀssyt mittailemaan! Onko kuinka pahaa siksakkia, tai haluatko jakaa kĂ€yrÀÀ? Toisaalta, jos ravaat jokayö vessassa ja miehesi herĂ€ttÀÀ sut toistuvasti aamulla, niin ehkĂ€ nuo lĂ€mmöt ovat sitten vertailukelpoiset, kun noita unen keskeytyksiĂ€ tapahtuu toistuvasti 😆 jos olisi joka toinen tai kolmas yö, niin sit vois olla vĂ€hĂ€n vaikeampi tulkita. Ja todennĂ€köisesti huomaat trendin jokatapauksessa. Harvalla se follikkelivaiheen lĂ€mpö on tasaista kĂ€yrÀÀ, vaan siellĂ€ voi olla erilaista pomppua ja dippiĂ€, mut eron kyllĂ€ yleensĂ€ huomaa verrattaessa ovulaation jĂ€lkeisiin lĂ€mpöihin. Kiva, ettĂ€ pc:n liuskat pelittÀÀ 😊 toivottavasti saat niillĂ€ oviksen kiinni!

@kaihotar hyvÀn nÀköinen kÀyrÀ siellÀ! Tuosta sykkeestÀ mietin, ettÀ onko se aina luteaalissa koholla, siis myös ennen kiinnittymistÀ? MÀ ymmÀrsin ettÀ se nousisi selkeÀsti vasta mahdollisen kiinnittymisen jÀlkeen, mutta voin toki olla vÀÀrÀssÀkin.

TÀÀllĂ€ uv menee kotona lepĂ€illessĂ€. Onneksi uusivuosi ei ole mikÀÀn lemppari juhlapyhĂ€, niin eipĂ€ edes harmita 😆 lĂ€mmöt laskeneet about normaaleihin luteaalivaiheen tasoihin. EhkĂ€ hintsusti vielĂ€ koholla. Yö oli kuumeeton, samoin aamu joten toivotaan ettĂ€ parantelu alkaa tĂ€stĂ€! ✹ ihanaa uutta vuotta teille kaikille kanssamittailijoille! Toivotaan, ettĂ€ 2025 se onnen vuosi meille kaikille đŸ’«âœš
IMG_6413.jpeg

@SyysSumu kyllÀhÀn noihin lÀmpöihin selvÀsti vaikuttaa herÀilyt, suositushan on ottaa lÀmpö neljÀn tunnin yhtÀjaksoisen unijakson jÀlkeen ettÀ olis luotettava.

@Pottis joo ymmĂ€rrĂ€n tĂ€ysin 😔 mullakin kierrot heitteli keskenmenon jĂ€lkeen pari kiertoa. Toivottavasti ens kierto olis sulla jo normaali.

@Ness joo siis progesteroni nostaa myös leposykettÀ, mulla on yleensÀ follikkelivaiheessa leposyke alle 50 ja luteaalivaiheessa yli 50. Posin jÀlkeen toki jatko nousua (samalla kun progekin) ja nousi sinne johonkin 60 tienoille.
HyvÀ ettÀ kuume jo laskenu eikÀ oo lempijuhla mikÀ menee ohi.

TÀÀltĂ€ myös hyvÀÀ uutta vuotta kaikille ja paljon vauvapölyĂ€ alkuvuodelle ❀

MĂ€kin toivottelen tÀÀltĂ€ hyvÀÀ uutta vuotta kaikille ✹ tÀÀllĂ€ on ollut aika rentoa loman viettelyĂ€ ja ovista odottelen loppuviikkoon. Ei oo ainakaan vielĂ€ stressannut, ettei oo mittaillut lĂ€mpöjĂ€. Tauko on tehnyt ihan hyvÀÀ. Jatkan varmaan hiljaiseloa vielĂ€, mut kĂ€yn ehkĂ€ pĂ€ivittelemĂ€ssĂ€ kuulumiset sit sen perjantaisen gynen puhelun jĂ€lkeen. Toivotaan, ettĂ€ vuosi 2025 ois meille kaikille hyvĂ€ ❀

Moikka, lupasin tulla vÀlillÀ pÀivittelemÀÀn kuulumisia tÀnne "alkuperÀiseen ryhmÀÀn", josta nyt siirryin elokuiset 2025 puolelle plussattuani.

KÀvin tÀnÀÀn aamulla varhaisultrassa ja siellÀ kaikki hyvin, kasvu vastasi ff:n bongaamaa ovulaatioajankohtaa ja sykekin löytyi (rv6+3). Seuraavaksi odottelen nt-ultraa, jollei tule mitÀÀn poikkeavaa ennen sitÀ.

En ole lÀmpöjÀ jaksanut kirjailla enÀÀ joka pÀivÀ, mutta ovat tasoittuneet tuonne n. 36.7C hujakoille.

Toivotan teille kaikille hyvÀÀ alkavaa uutta vuotta ja toivottavasti kaikkien toiveet toteutuisivat ainakin onnistuneen raskauden osalta ❀
Screenshot_20241231_143232_FF App.jpg

@Mustikkamarja ihana kuulla, kaikkea hyvÀÀ ❀

TÀÀllĂ€ lĂ€mmöt jatkaa samaa nousua. Toki viime yö oli mitĂ€ oli, ilta oli alkoholiton mutta valvottiin myöhÀÀn ja nukuin vajaa kuusi tuntia 😅 sykkeet taas sillĂ€ tasolla millĂ€ "pitĂ€iskin". Sillon tĂ€llön tuntuu jotain jomotuksia mutta oon lukenu ettĂ€ noi cyclot voi niitĂ€ aiheuttaa eli pyrin oleen ylitulkitsematta mitÀÀn.

1000025006.jpg

@Mustikkamarja mukavaa kun kĂ€vit kertomassa kuulumisia ja ihana kuulla, ettĂ€ kaikki hyvin varhaisultrassa! Onnellista odotusta ❀✚

@minttutuuli kiva kuulla ettĂ€ tauko on tehnyt hyvÀÀ! Tule ihmeessĂ€ pĂ€ivittelemÀÀn kuulumisia silloin tĂ€llöin, vaikka tauolla mittailusta oletkin🙏

TÀÀllĂ€ vĂ€hĂ€n siksakkia lĂ€mmössĂ€, mutta nyt on vihdoin kuumeet kuumeiltu! TĂ€mĂ€ tauti paljastuikin koronaksi. Eilen illalla oli vielĂ€ 37.2 jne kun mittailin, eli pientĂ€ lĂ€mpöÀ piteli, mutta yö oli ihan jo tavallisella tasolla ✹ Katsellaan miten lĂ€mmöt tĂ€stĂ€ eteenpĂ€in kĂ€yttĂ€ytyy 😆 Ens viikolla saa mennĂ€ sinne kilpparikokeeseenkin, kiva nĂ€hdĂ€ onko ne arvot tulleet alas viime mittauksesta, toivottavasti 🙏🙏
IMG_6432.jpeg

Hei taas, voisin liittyĂ€ taas keskustelu jatkoksi pienen tauon jĂ€lkeen. HyvÀÀ uutta vuotta kaikille! 😍

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli oon todella pahoillani ❀ Voimia menetyksen kĂ€sittelyyn.

@Mustikkamarja Onnea odotukseen! HyvĂ€, ettĂ€ varhaisultrassa oli kaikki hyvin 💝

@Ness Àh, miksi pitÀÀkin aina lomalla sairastaa. Toivottavasti ei jÀÀ mitÀÀn jÀlkioireita koronasta, vaan menis nyt kunnolla ohi!

@kaihotar TsemppiĂ€ piinailuun! HyvĂ€n nĂ€köinen kĂ€yrĂ€ 🌈

@minttutuuli hyvĂ€, ettĂ€ oot saanut viettÀÀ rentouttavaa lomaa. Pieni tauko mittaolusta teki kyllĂ€ hyvÀÀ 😊 Mulla aika ja loma antoi ainakin vĂ€hĂ€n perspektiiviĂ€ tĂ€hĂ€n yritykseen ettei oo niin paniikki ja hĂ€tĂ€ sen raskautumisen kanssa, vaan se tapahtuu sitten kun sen aika on. Toivottavasti tĂ€mĂ€ fiilis jatkuisi 😅

@SyysSumu hyvÀ, ettÀ löytyi semmoset ovistestit, jotka sopii. Tuosta lÀmpötilojen mittauksesta semmoista, ettÀ mulla on monesti hirmuista siksakkia kÀyrÀt mutta kyllÀ sen luteaalivaiheen erottaa sieltÀ kuitenkin tosi selkeÀsti, kun se siksakkia on keskimÀÀrin paljon korkeampana.

Pahoittelut, ettĂ€ mulla jĂ€i varmasti vastaamatta monelle. Aktivoidun nyt taas enemmĂ€n tĂ€hĂ€n keskusteluun 😊 Alla omaa kĂ€yrÀÀ. Luotto tĂ€hĂ€n kiertoon on lĂ€hes nolla, kun ollaan tosiaan miehen kanssa eri paikkakunnilla just ovulaation aika. Ovulaatio taisi olla oireiden perusteella tĂ€nÀÀn ja lĂ€mmöt olikin jo nousseet nyt iltaa kohti. En tikutellut tĂ€tĂ€ kiertoa. Jos ovis oli nyt, niin tallettelut olis O-3 ja O-4, mutta en lĂ€hde hirveĂ€n optimistisesti piinaviikkoihin. Mieli on tĂ€mĂ€n suhteen kuitenkin levollinen ja lupasin itselleni, ettĂ€ raskaustestejĂ€ en tĂ€ssĂ€ kierrossa kaivele, ellei menkat ole myöhĂ€ssĂ€. Katsotaan, muuttuuko mieli kierron loppupuolella 😄

s_dCJLnB.png

@Ness hyvĂ€ ettĂ€ vihdoin alkaa sairastelu helpottaan! Tuntuu ettĂ€ tota koronaa on taas ollu paljon lĂ€hipiirissĂ€kin. Mittauksista varmaan lĂ€mpöilyn jĂ€lkeen vaikea tulkita mutta hyvin nĂ€yttÀÀ olevan korkeella edelleen 😊

@Bella95 tervetuloa takaisin! Dpo-3 on onneks vielĂ€ melko hyvĂ€ tallettelupĂ€ivĂ€ joten kaikki mahdollisuudet on olemassa đŸ€žđŸ» kunnioitettavaa jos maltat pysyĂ€ erossa raskaustesteistĂ€ 😄

TÀÀllÀ lÀmmöissÀ ei mitÀÀn erityistÀ, ihan marginaalisesti matalampi kun eilen mutta toki herÀsinkin tÀnÀÀn aiemmin. Matalammat lÀmmöt tÀssÀ kohtaa kun viime kierrossa, mutta sitten kun kÀvin taas kattomassa plussakiertoa niin tÀssÀ vaiheessa mun lÀmmöt oli jo selkeessÀ laskussa joku 36,46. Ei voi siis pÀÀtellÀ oikein mitÀÀn. Cyclot aiheuttaa ikÀvÀsti nippailua, huomaa selkeesti ettÀ johtuu niistÀ koska se on heti laiton jÀlkeen pahimmillaan.

1000025015.jpg

palailen myös tauoltani, rauhallista alkavaa vuotta kaikille ❀

Screenshot 2025-01-02 at 9.07.15.png

PyhĂ€t ja vĂ€lipĂ€ivĂ€t meni erittĂ€in levollisissa merkeissĂ€ kun esikoinen on ollut joulupĂ€ivĂ€stĂ€ asti isovanhemmilla talvilomalla ja mĂ€ oon nukkunut niin paljon kun vaan mahdollista 😁 luulen ettĂ€ nuo erittĂ€in vaihtelevat lĂ€mmöt voi ehkĂ€ johtua siitĂ€ ettĂ€ unirytmi on muuttunut merkittĂ€vĂ€sti verrattuna normaaliin, eiköhĂ€n ne tĂ€stĂ€ taas palaudu kun haetaan huomenna tyttö kotiin. Tuo vaihtelu on silti ihan normaalien folli-vaiheen lĂ€mpöjen rajoissa.

En muista tarkalleen mihin kohtaan merkkasin tuon kierron alun mutta luulen ettĂ€ se meni pĂ€ivĂ€n "myöhÀÀn" eli kiertopĂ€ivĂ€ heittÀÀ ehkĂ€ yhdellĂ€. tĂ€ssĂ€ kierrossa oon kĂ€yttĂ€nyt vanhoja (ja kesĂ€llĂ€ vanhentuneita 👀) onestepin ovistestejĂ€, tuntuu etten saa niihin muuta kuin hailuraa viivaa vielĂ€, toki se on ehkĂ€ vĂ€hĂ€n vahvistunut tĂ€ssĂ€ pikkuhiljaa.

@Pottis oon kĂ€sittĂ€nyt ettĂ€ ne mittaa yön lĂ€mmönvaihtelun keskiarvon. nyt onkin ollut tosi mielenkiintoista vertailla tota kellon dataa lĂ€mpömittarin dataan. LĂ€mmöt ei oo ollut samoja ja kellosta tulee kyllĂ€ selkeĂ€sti enemmĂ€n siksakkia, mutta kyllĂ€ nuo kĂ€yrĂ€t noin suunnilleen liikkuu samalla tavalla molemmissa, et uskon kyllĂ€ ettĂ€ niillĂ€ ihan suuntaa antavaa tietoa saa 😊

@Ness no itseasiassa ei oo ollut ihan niin suurta siksakkia kuitenkaan, vaikka noi mittausajat ei ehkĂ€ ihan nyt oo ollutkaan kohdillaan! 😀 Joo mĂ€ voisin jakaa tota kĂ€yrÀÀ sitten kun ff mÀÀrittelee ton ovulaation kohdan (se vielĂ€ odottelee vissiin lĂ€mmön nousuja), niin nĂ€kee sitten olenko lĂ€mpöjen kanssa samaa mieltĂ€. Ei ollut tĂ€mĂ€kÀÀn kierto nyt niin yksinkertainen noitten pregchekkienkÀÀn kanssa, en taaskaan saanut maanisesta testailusta huolimatta (😅) sitĂ€ korkeinta lh piikkiĂ€ kiinni, mutta noilla sentÀÀn sain nĂ€htyĂ€ sen kohoamista, mikĂ€ toi jonkinlaista lohtua. Aion kyllĂ€ kĂ€yttÀÀ nĂ€itĂ€ jatkossakin.

@kaihotar no jep, tÀytyy ottaa tÀÀ nyt sellaisena suuntaa antavana tietona, eikÀ totuutena. TÀrkeintÀ on mulle et sais nyt jotenkin hahmotettua tota kiertoa, kun ovistestit ei mulla ihan tÀysin nÀköjÀÀn toimi.

@Bella95 hyvĂ€ tietÀÀ ettĂ€ muillakin on vĂ€hĂ€n siksakkia 😊 kyllĂ€hĂ€n siihen lĂ€mpöön vaikuttaa niin moni asia. Harmi ettĂ€ teillĂ€ ovis osui nyt huonoon kohtaan, mutta hyvĂ€ se ettĂ€ olet ihan levollisin mielin kuitenkin. Ja ainahan sitĂ€ kannattaa ainakin varmuuden vuoksi talletella 😀 ja kyllĂ€hĂ€n nuo sovellukset ainakin mÀÀrittelee nuo pĂ€ivĂ€t vielĂ€ hedelmĂ€llisiksi pĂ€iviksi.

@Mustikkamarja ihania uutisia ❀ Kaikkea hyvÀÀ teille ❀

Ja hei ihanaa uutta vuotta kaikille ✹ toivotaan ettĂ€ se toisi kaikille hyviĂ€ uutisia pian!

@Bella95 tervetuloa takaisin! LĂ€htikö siellĂ€ lĂ€mmöt nousuun ja vahvistuiko oviksen ajankohta? Jos ovis oli tuossa niin eikös tÀÀllĂ€ bandoo just plussanut yhdellĂ€ dpo-3 tallettelulla joulukuussa, eli toivoa on đŸ€©

@salamana tervetuloa myös takaisin! SiellĂ€ onkin sitten oviksen metsĂ€stys kĂ€ynnissĂ€ parhaillaan 😊 toivottavasti tulee pian plussa. Ei muuten mitÀÀn tietoa et miten nopeasti ovistestit oikeasti vanhentuu 😆 ainakin jotain nĂ€yttĂ€vĂ€t!

@SyysSumu oliko sulla myös kÀytössÀ premom ovistestien analysointiin? Harmi ettei sieltÀ selkeÀsti plussa erottunut, mutta kuitenkin tuli jonkinlainen vahvempi viiva, ennen kuin lÀhti taas testit haalistumaan? Toivottavasti sieltÀ tulee kohta oviksen varmennus, taisi vaatis sen 3 pÀivÀÀ korkeampia lÀmpöjÀ, kunnes FF merkitsee sen oviksen.

TÀÀllĂ€ nĂ€kyy kĂ€yrĂ€llĂ€ perinteinen dpo6 dippi, nĂ€itĂ€ siis on ollut aika usein, eli enpĂ€ tuosta nyt mitÀÀn kiinnittymisdippiĂ€ jaksa toivoa 😆 mutta hyvissĂ€ lĂ€mmöissĂ€ seikkaillaan edelleen. Koronaoireet loppumaan pĂ€inđŸ€ž

IMG_6448.jpeg

@SyysSumu ootko tikuttanu kuitenkin useamman kerran pÀivÀssÀ kun on lÀhteny vahvistuun, voiko olla ettÀ olis huippu ehtiny mennÀ ohi?

@salamana tervetuloa takaisin, kuulostaa ihanan rentouttavalta tauolta 😍 mulla noi onestepit on pĂ€ivĂ€yksellĂ€kin ollu aika huonoja, en saa niihin selkeetĂ€ viivaa toisin kuin PC:llĂ€.

@Ness lÀmmöt on ainakin vielÀ hyvin korkeella. Onks sulla ollu mitÀÀn oireita?

TÀÀllÀ lÀmmöt noussu edelleen vÀhÀn, toki tÀytyy just muistaa ettÀ progetuki saattaa nostaa sitÀ jonkinverran keinotekoisesti. Viime kierrossa lÀhti tÀssÀ vaiheessa jo laskuun, toissakierrossa lÀmmöt tippu dpo9. Ei mitÀÀn normaalista poikkeavaa oiretta, ainoostaan tota samaa nippailua mitÀ tuntunu jo viikon.

1000025062.jpg

Tervetuloa takaisin @salamana ! Ihanaa, ettĂ€ oot saanu levĂ€ttyĂ€ kunnolla 😍 TsemppiĂ€ oviksen metsĂ€stykseen.

@Ness valitettavasti lĂ€mmöt ei noussukaan ja tĂ€nÀÀnkin ne oli vielĂ€ aika matalat. Ovislimat on edelleen voimakkaat. TĂ€nÀÀn kyllĂ€ pisti aika voimakkaasti oikealle alavatsalle ja jomotteli kunnolla hetken aikaan, eli voi hyvinkin olla ettĂ€ ovis olisikin tĂ€nÀÀn. Talletteluista on jo 5 pĂ€ivÀÀ, joten ei oo toivoa enÀÀ tĂ€hĂ€n kiertoon. Huomenna pÀÀstÀÀn vasta miehen kanssa saman katon alle, niin sekin voi olla liian myöhĂ€istĂ€. Ens kiertoa kohti 😅 HyvĂ€, ettĂ€ sulla on taudin oireet helpottamassa!

@kaihotar hyvin on koholla lĂ€mmöt 🌈

@SyysSumu jep, O-3 taitaa olla jonkin verran mahdollisuutta raskaudelle mutta ovis ei ollutkaan vielĂ€, niin en laske tĂ€mĂ€n kierron varaan. Seuraavaa kohti siis 😊 Joko sulla lĂ€hti lĂ€mmöt nousuun?

@kaihotar hyvĂ€nnĂ€köinen lĂ€mpökĂ€yrĂ€! 🌈

@Ness siellĂ€ myös lĂ€mmöt hyvissĂ€ lukemissa! Kiva kuulla, ettĂ€ korona on helpottamaan pĂ€in 😊

@salamana oih, kuulostaa tosi rentouttavalta pyhien ja vÀlipÀivien vietolta! Me mennÀÀnkin aika samoissa, oon kp 13 nyt. Mulla nuo onestepit toimii hyvin, mut tosiaan oon kuullut et joillekin ne ei oo riittÀvÀn herkkiÀ. Jospa saisit oviksen kiinni!

@Bella95 kannattaa se huominen vielĂ€ hyödyntÀÀ, jos mahdollista! Ihana kuulla, ettĂ€ sait loman aikaan rauhaa tĂ€hĂ€n yritysprojektiin. Mullakin on vĂ€lillĂ€ ihan seesteinen mieli, ettĂ€ tulee kun aika on, mutta tÀÀ ikĂ€ vĂ€hĂ€n pistÀÀ siihen tietysti kapuloita rattaisiin 😅

@Mustikkamarja ihana kuulla, ettĂ€ kaikki on siellĂ€ hyvin 😍 onnellista odotusta ❀

@SyysSumu itsekin herÀilen usein öisin miehen lÀhtiessÀ töihin todella aikaisin jne. Oon todennut, et parasta on vaan pÀÀttÀÀ joku tietty kellonaika milloin mittaa, ja pysyÀ siinÀ. MÀ mittaan klo 6 joka aamu, olipa herÀtys mihin aikaan vaan. Sit jos joudun nousta joskus harvoin ennen klo 6, niin toki siihen aikaan kun herÀtys on. Itse oon saanut ainakin tosi tasaista ja selkeÀÀ kÀyrÀÀ tÀllÀ tyylillÀ.

Ja sit omia kuulumisia. Se gynen soittoaika peruuntui tĂ€ltĂ€ pĂ€ivĂ€ltĂ€, plÀÀh 😔 lÀÀkĂ€ri oli tehnyt vaan kirjauksen, ettĂ€ siirretty tiistain listalle. Ja mĂ€ kun tarkoituksella varasin sen vielĂ€ tĂ€hĂ€n lomalle, ku työpĂ€ivĂ€n aikana voi olla haastava pÀÀstĂ€ vastaamaan puhelimeen. Toivotaan, ettĂ€ onnistuu. Harmittaa!

Nyt siis kp 13. En malttanut jĂ€ttÀÀ kaikkee seurantaa pois, niin eilen illalla tuli jo ovistesteihin selkeĂ€t plussat. PĂ€ivÀÀ/kahta aiemmin kun normaalisti, en tiedĂ€ onko lomalla tekemistĂ€ asian kanssa 😅 Nyt tietty alkaa vĂ€hĂ€n kuumotella, et pitĂ€s saada ne lĂ€mmöt nĂ€kyviin, et nouseeko ne 😂 yleensĂ€ kyllĂ€ tunnistan oireistakin oviksen tapahtumisen, et saa nĂ€hdĂ€ mitkĂ€ fiilikset huomenna. SeksiĂ€ on ollut tiuhaan eli hyödynnetty on. Eli ehkĂ€pĂ€ tĂ€stĂ€ pÀÀsee jĂ€nnĂ€ilemÀÀn taas pikkuhiljaa.

@salamana Mulla ei Onestepit nĂ€ytĂ€ ikinĂ€ muuta kuin valkoista tai hailuraa 😄 Pregcheckit nĂ€yttÀÀ vahvempaa viivaa (kuva), mikĂ€ on hassua, kun Onestepit on muistaakseni herkempiĂ€ đŸ€”

@Bella95 MinĂ€kin lupasin itselleni, etten tekisi raskaustestejĂ€ tĂ€ssĂ€ kierrossa, mutta saapi nĂ€hdĂ€ 😄 Ei vaan taas kerran haluaisi joutua pettymÀÀn...

@SyysSumu TÀÀllÀkin meni lh-piikki ohitse, olin odottanut sen tulevan myöhemmin, niin pÀÀsi yllÀttÀmÀÀn.

@minttutuuli Äh, harmi, ettĂ€ soittoaikaa siirrettiin. Toivottavasti puhelu onnistuu tiistaina đŸ€ž

@kaihotar ja @Ness HyviltÀ nÀyttÀvÀt lÀmmöt!

TÀÀllÀ luteaalin lÀmpötilat alhaisemmat kuin viime kierrossa ja odotukset ovat aika alhaalla. Iski joku pms-angsti, joten nyt kyllÀ vahvasti olo, ettÀ menkat varmaan alkavat ensi viikolla.

Screenshot_20250103-162126~2.png
Screenshot_20250103-174213~2.png

@kaihotar sulla on kyllĂ€ lĂ€mmöt hyvĂ€ssĂ€ ja tasaisessa nousussa, ainakin kun vertaa tĂ€hĂ€n mun siksakkiin đŸ€Ł ei oikein ole mitÀÀn oireita, rintoja turvottelee, mut se on mulla ihan perus pms-oire. Oireita on muutenkin tosi vaikea nyt tulkita tĂ€n flunssan takia. Tuntuu ettĂ€ janottaa ja viluttaa kokoajan, mut se on todennĂ€köisesti tĂ€tĂ€ flunssaa eikĂ€ muuta 😆

@Bella95 kuulostaa et siellÀ ovis ihan lÀhellÀ! LÀhtikö vielÀ lÀmmöt nousuun vai vielÀkö antaa odottaa? Toki siinÀ voi mennÀ pÀivÀn pari oviksen jÀlkeen, ennen kuin edes nousee. Jos se ovis on ollut eilen tai vaikka vasta tÀnÀÀn, niin ehkÀ vielÀ ehtii tallettamaan!

@minttutuuli voihan harmitus, ettĂ€ soittoaika siirtyi 😞 onneksi kuitenkin tiistaina jo, ettei sen pidemmĂ€lle mennyt. Toivottavasti pÀÀset vastaamaan puhelimeen đŸ™đŸ€ž ja onnea piinaviikoille đŸ€©

@Calliope eikun ne pc:n on just ne herkemmĂ€t, onestepeistĂ€ kuulee usein palautetta, ettei nĂ€ytĂ€ piikkiĂ€ monella! Eli sulla testit on ihan oppikirjamaisen nĂ€köiset 😀 TsemppiĂ€ tunnemyrskyn keskelle 💕 NÀÀ piinaviikot on aina yhtĂ€ vaikeat ja lĂ€hestyĂ€t menkat aina jotenkin harmittaa.

TÀÀllĂ€ myös lĂ€mmöt laskusuunnassa 😀 Veikkaan, ettĂ€ tĂ€hĂ€n saattaa tulla vielĂ€ yksi ”pomppu” ennen kuin lĂ€htee ennen menkkoja laskuun đŸ€”
IMG_6451.jpeg

@Bella95 ÀlÀ heitÀ vielÀ kirvestÀ kaivoon, voi olla ettÀ jomottelut tuli etukÀteenkin, kyllÀ kannattaa vielÀ hyödyntÀÀ!

@minttutuuli Àhh onpa mÀlsÀÀ ettÀ soittoaika siirty eteenpÀin, toivottavasti soittelee silleen ettÀ pÀÀset vastaamaan. TsemppiÀ piinailuihin!

@Calliope joo siis onestepit taitaa olla pakkausmerkintöjen perusteella herkemmĂ€t mutta kĂ€ytĂ€nnössĂ€ ei kyllĂ€ oo nĂ€in 😅 toivottavasti onkin nyt jotain muuta kun PMS-oireita noi tunteet.

@Ness toi flunssa kyllĂ€ varmaan vaikeuttaa oireiden tulkintaa merkittĂ€vĂ€sti 😅 toivotaan ettĂ€ lĂ€mmöt tulis ylös vielĂ€.

TÀÀllÀ kyllÀ ihan selkeesti toi tuki nostaa lÀmpöjÀ keinotekoisesti. Aiemmissa kierroissa olisin innostunu tÀstÀ mutta nyt en usko nÀiden todellisuudessa juurikaan kertovan. MitÀÀn oireita ei oo, tÀnÀÀn ei oo tuntunu enÀÀ ees keltarauhasnipistelyjÀ. Myös leposyke taas tippumassa alaspÀin. Ajattelin ettÀ olisin testannu huomenna jos olis oireita mutta en taida tÀssÀ tilanteessa, testaan maanantaina ja jos on nega niin sitten lopetan tuen ja saa menkat tulla.

1000025072.jpg

Takaisin