BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Unitupuna oi, mahtavaa! đŸ„° On siis ihan mahdollisuudet olemassa tÀÀllĂ€kin đŸ€ž

TsempeistĂ€ ja peukuista kiitos @YrttiteetĂ€ tekisi mieli , @Ansq , @Bella95 ja @summerlemon ❀

@Bella95 mĂ€kin kĂ€yn aina katselemassa uudet la-ryhmĂ€t, ja haaveilen, ettĂ€ jospa nyt
 đŸ„ș

Tullut jotenkin googlailtua aika paljon taas kaikkea
 Mm. kun mietin miksei ole mitÀÀn kiinnittymisyrityksiĂ€kÀÀn, vaikka miehen simpat huippuhyvĂ€t ja ajoituksetkin osuneet kohdilleen. Ja kun oli se kohdun ulkoinenkin. Mietin, onko mun munanjohtimien vĂ€rekarvoissa jotain vikaa 😅 Jos alkio ei ikinĂ€ pÀÀsekÀÀn kohtuun asti, tai ei ainakaan ajoissa? Kuka oikeasti miettii noin syvĂ€llisesti? đŸ€Šâ€â™€ïž Ei sitĂ€ ikinĂ€ edes saa selville, ei mikÀÀn taho koskaan tule tutkimaan niitĂ€ vĂ€rekarvoja. 🙈

Mutta mietin nyt millĂ€ voisi buustata sitĂ€ alkion pÀÀsemistĂ€ kohtuun. Nyt ykkösasiana pidĂ€n huolen etten ole enÀÀ kalorivajeella, vaikka sitten paino junnaakin tai jopa nousee (nesteiden takia lĂ€hinnĂ€). Kunnon ruokaa, ei herkkuja. Toisekseen, koitan saada sen 10k askelta pĂ€ivĂ€ssĂ€, mikĂ€ parantaa ainakin verenkiertoa jos ei muuta. Lugeja voisi laittaa mahdollisen kiinnittymisen aikaan kolme pĂ€ivĂ€ssĂ€ kahden sijasta. Salilla ehkĂ€ keskityn nyt tĂ€llĂ€ viikolla ainakin pitĂ€mÀÀn yllĂ€ nykyistĂ€ kuntoa enkĂ€ vedĂ€ enkkoja, jos se nostaa stressitasoja? Ja ehkĂ€ dpo5-10 voisi pitÀÀ lĂ€mmintĂ€ kauratyynyĂ€ vatsalla iltaisin? En tiedĂ€, oon ihan epĂ€toivoinen. 😂

IMG_1914.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ansq on ollut kyllĂ€ paljon rennompaa koko asian suhteen! Oli hyvĂ€ pÀÀtös jĂ€ttÀÀ ovistestit pois ja en oo lukenut muuten palstaa kun tĂ€tĂ€ ketjua đŸ„° jospa se fiilis siellĂ€ omasta kierrosta vielĂ€ muuttuu! PidĂ€n niin kovaa teille sormet ristissĂ€ ✹

@Misa mahtava folli ja limis! Nyt on hyvĂ€t edellytykset 🌈 toivon teille niin kovasti plussaa! Varmasti hyviĂ€ ideoita tuo riittĂ€vĂ€ ruokailu ja askelmÀÀrĂ€. Muista pitÀÀ huolta myös henkisestĂ€ hyvinvoinnista ❀

@summerlemon pahoittelut negasta ❀ aina on kuitenkin toivoa, kunnes ne menkat alkaa!

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli toivottavasti siellĂ€ pian myös ovis! Laitan tohon alemmas omat kuulumiset 😊

@Mustikkamarja toivon sinnekin pikaista ovisplussaa 🌈

Veikkaan et ovis tÀÀllĂ€ tĂ€nÀÀn tai ihan just mennyt jo. Kaks edellistĂ€ pĂ€ivÀÀ jomotteli huolella oikealle alavatsaan. Toivottavasti huomenna jo lĂ€mmöt nousussa 🌈

Screenshot_2024-10-09-07-53-14-84_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Misa, kyllÀ mÀÀkin mietin joskus ettÀ mikÀ ihme tÀtÀ vaikeuttaa. SitÀ niin haluaisi tietÀÀ oikein ruohonjuuritasolla, mutta taitaa olla mahdotonta.
Tuosta kalorivajeesta tuli mieleen ettÀ erÀÀssÀ toisessa ryhmÀssÀ joku sanoi olevansa ajoittaisesti paastolla ovikseen saakka ja sitten ovulaation jÀlkeen syö sitten normaaliin tapaan ja antaa itsensÀ myös herkutella.

@minttutuuli, toivottavasti huomenna on lĂ€mmöt jo nousussa 🍀

TÀÀllÀ leposyke alkaa menemÀÀn laskusuuntaan ja lÀmmöt saattaa huomenna jo notkahtaa myös lisÀÀ alaspÀin.
1000003605.jpg

Moikka, eilen oli jomottelua vatsassa ja tein myös illalla ovistestin ja tĂ€nÀÀn aamulla. Tulkitsisitteko plussaksi tĂ€mĂ€n aamun testin? JĂ€nnittÀÀ, lĂ€hteekö nuo lĂ€mmöt nousuun 😊

Screenshot_20241009_103853_FF App.jpg

20241008_222607.jpg

20241009_093311.jpg

@Mustikkamarja, vĂ€hĂ€n hankala sanoa, kun on kumpikin katkonaisia ja haaleat alemmassa testissĂ€ mutta nĂ€yttÀÀ olevan jo tosi lĂ€hellĂ€ positiivista. Sanoisin ettĂ€ melkein tai tĂ€nÀÀn ainakin muuttuu tĂ€ysin positiiviseksi đŸ€© PÀÀset siis pian piinailemaan ✚

@Misa Kuulostaa hyvin tutulta 😆😆 sitĂ€ kyllĂ€ miettii ihan maailman kaikki asiat millĂ€ vois auttaa, vaikka todellisuudessa niillĂ€ asioilla tuskin on ihan hirveesti merkitystĂ€. Toisaalta, eipĂ€ niistĂ€ haittaakaan ole ja sit ei voi ainakaan sanoa ettei olis tehny itse kaikkea mitĂ€ voisiđŸ€·đŸŒâ€â™€ïž

@minttutuuli JĂ€nnittĂ€vÀÀ! Toivottavasti lĂ€htee lĂ€mmöt nousuun đŸ™đŸŒđŸ€©

@summerlemon Äh pahoittelut negatestistĂ€đŸ˜« Toivottavasti pÀÀset pian uutta yrityskiertoa kohti😊

@Mustikkamarja Hmmm
 VĂ€hĂ€n siinĂ€ ja tĂ€ssĂ€ tulkitsisinko itse vielĂ€ posiksi, kannattaa ainakin varuiksi vielĂ€ jatkaa testaamistađŸ€” en tiedĂ€ miten selvÀÀ posia noilla testeillĂ€ ol mahdollisuus saada😁 Mutta luulen ettĂ€ tĂ€nÀÀn se piikki tulee, tai ihan viimeistÀÀn huomenna!

TÀÀllÀ lÀmmöt aika tasaiset ja niissÀ lukemissa mitÀ yleensÀkkin tÀssÀ kohtaa kiertoa

IMG_5389.jpeg

Kiitos tulkinta-avusta @summerlemon ja @Ansq. Katsoinkin tĂ€ssĂ€ ketjussa, ettĂ€ olisi hyvĂ€ olla vielĂ€ vĂ€hĂ€n vahvempi tuon testiviivan, mutta olen kyllĂ€ iloinen, ettĂ€ kolmessa pĂ€ivĂ€ssĂ€ viiva ilmestyi, vaikka alkutilanne oli hĂ€din tuskin nĂ€htĂ€vĂ€ viiva 😊 Eilen illalla meillĂ€ olikin sopivasti petipuuhia, jospa vielĂ€ tĂ€nÀÀn/huomenna myös 😍

Ja sitten alkaa jÀnnitys! TÀssÀ juuri pari vauvauutista tuli lÀhipiiristÀ, olisipa Àlytön onni, jos me pÀÀstÀisiin samoihin aikoihin viettÀÀ vauva-aikaa.

@minttutuuli kiitos đŸ„ș❀ Joo, tĂ€ytyy pyrkiĂ€ myös huomioimaan sitĂ€ henkistĂ€ hyvinvointia ja vĂ€ltellĂ€ stressiĂ€ jos vaan mahdollista! Toivotaan ettĂ€ siellĂ€ olisi huomenna lĂ€mmöt jo nousussa, niin ovis varmistuisi 😊

@summerlemon voispa tosiaan tietÀÀ! Paastohommiin en itse lĂ€hde, oon aika vannoutunut sÀÀnnöllisten ruoka-aikojen noudattaja enkĂ€ tykkÀÀ siitĂ€ jĂ€rkyttĂ€vĂ€stĂ€ nĂ€lĂ€stĂ€. Mutta periaatteessa tuota samaa ajatusta voisin nyt noudattaa myös, eli ennen ovulaatiota voisin pitÀÀ vajetta yllĂ€, jolloin saisi sitĂ€ rasvaakin sitten poltettua paremmin, ja sitten luteaalivaiheessa pitĂ€isi kalorit kulutuksen tasolla. đŸ€” MitÀÀn sokeriövereitĂ€ en halua vetÀÀ, vaikka herkkuja toki aina vĂ€lillĂ€ syön mutta tosi maltillisesti, koska se verensokerin heittelykÀÀn ei taida olla hyvĂ€ksi.

@Ansq joo tuskin kovin suurta vaikutusta on millÀÀn, mitĂ€ itse tekee luteaalivaiheessa
 Mutta kaikkea pitÀÀ kokeilla, kun on epĂ€toivoinen 😁

Ihan kauhea alavatsan, kylkien ja alaselĂ€n sĂ€rky ollut tĂ€ssĂ€ pari tuntia nyt 😅 Nyt on kulunut 40h Ovitrellesta. Luulen, ettĂ€ ovis on nyt meneillÀÀn, ja on kyllĂ€ normaalia tuskallisempi. LÀÀkĂ€rin mukaan ovis on 36-40h Ovitrellesta, joten tĂ€smĂ€isi aika tarkasti siihen. (Vaikka tietty joillain voi olla jo 24h kuluttua, tai vasta 48h kuluttua, yksilöllistĂ€)

MĂ€ voisin tulla myös tĂ€hĂ€n ketjuun ihmettelemÀÀn. LĂ€mpöjĂ€ oon yrittĂ€essĂ€ aina seuraillut, mutta lĂ€hinnĂ€ vaan sen, ettĂ€ milloin lĂ€mmöt on noussu. Nyt tĂ€s kolmatta yrittĂ€essĂ€ on Oura kĂ€ytössĂ€, joka huomattavan tarkemmin osaa nuo lĂ€mmöt mitata kuin tavis kuumemittari. On kyl nĂ€hny selkeesti, et lĂ€mmöt plussalla oviksen jĂ€lkeen. TĂ€hĂ€n mennessĂ€ kĂ€yttĂ€ny Kindaraa charttailuun, mut nyt innostuin kokeilemaan tuota fertility friendiĂ€ kun huomasin, ettĂ€ se osaa ottaa Ourasta tiedot. Nyt olen vĂ€hĂ€n tietoja sinne naputellut. Monipuolisempi kuin Kindara, mutta huh, ettĂ€ tÀÀ kĂ€yttöliittymĂ€ on kökkö. No mutta ajaa asiansa. 😅 MitkĂ€hĂ€n tiedot olis niitĂ€ parhaimpia tuonne syöttÀÀ? đŸ€”

Eniveis tĂ€ssĂ€ olis mun tĂ€mĂ€ kierto. Tadaa! 😄 Nouseeko asiantuntijoilla mitÀÀn huomioita? :Eyes:

s_2PODIr.webp

@Mustikkamarja Toivotaan parasta, se on ihanaa kun lĂ€hipiirissĂ€ on joku joka on raskaana samaan aikaan!😍

@Misa Jee eli pian piinailemaan!đŸ‘đŸŒ

@MustikkatĂ€plĂ€ Tervetuloa! KĂ€yrĂ€ nĂ€yttÀÀ oikein hyvĂ€ltĂ€!😊

Huomasitteko tÀmÀn uutisen:

Ensi vuoden alusta alkaen esimerkiksi hedelmöityshoidoista saa Kela-korvausta niin, ettÀ korvaus kattaa noin 40 prosenttia hedelmöityshoitojen kustannuksista.

– Tarkoituksena on auttaa tahattomasta lapsettomuudesta kĂ€rsiviĂ€ ja parantaa hedelmöityshoitojen saatavuutta, Grahn-Laasonen sanoi.

Ennen vuotta 2023 mÀÀrÀ on ollut reilu 12 prosenttia. Kela-korvausta ei ole saanut hedelmöityshoidoista vuoden 2023 alusta alkaen.

Tervetuloa @MustikkatĂ€plĂ€ ! 😊 HyvĂ€nnĂ€köinen kĂ€yrĂ€, toivotaan ettĂ€ pieni dippi dpo8 meinaisi hyvÀÀ đŸ€žđŸŒˆ

@Ansq joo, tuo on kyllÀ hieno juttu! Toivotaan vaan, ettei tuon myötÀ yksityiset nosta hintoja. Mutta on kyllÀ huomattava ja ihana helpotus hintoihin. PienemmÀllÀ kynnyksellÀ mÀkin varmaan tuon myötÀ meen taas Dextraan tekemÀÀn ehkÀ jonkun OI-hoidon tai ylimÀÀrÀisiÀ tutkimuksia, jos nyt HUS:lla tulee jossain kohtaa jotain pidempiÀ odotuksia (esim. IVF-jono, jos sinne joudutaan).

Onnea piinapĂ€iviin @Misa ✚

Tervetuloa mukaan @MustikkatĂ€plĂ€, hyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ kĂ€yrĂ€ 😊

@Ansq, onpas hyvÀ homma! En ollutkaan huomannut tuota uutista. Kohta voikin mennÀ pienemmÀllÀ kynnyksellÀ yksityiselle sitten tekemÀÀn tutkimuksia, kuten Misakin mainitsi aiemmin.

Jee, nyt nÀyttÀÀkin jo posilta @MustikkatÀplÀ!

Viesti karkasi, joten muokkaanpa heti perÀÀn.
Tiputtelu alkoi, joten huomenna onkin sitten kp1 ja yk10. Saa nĂ€hdĂ€ aukeaako hanat tĂ€nÀÀn kunnolla, nimittĂ€in tiputtelua ei ole nyt ollutkaan esikoisen syntymĂ€n jĂ€lkeen vaan aina on aika nopeasti alkanut vuoto. JĂ€nnĂ€ ettĂ€ lĂ€mmöt ei pudonnut, mutta leposykkeestĂ€ heti huomasi ettĂ€ kierto on pÀÀttymĂ€ssĂ€. Jospa ensi kierrosta tĂ€rppĂ€isi sitten đŸ€âœšïž

Muokattu viimeksi:
@summerlemon, voi harmi, ettÀ taas alkoi uusi kierto. Toivottavasti seuraavalla kerralla kÀvisi onni.

Olin itse yllÀttynyt, ettÀ noin nopeasti se LH nousee, mutta niinhÀn se taitaa olla, ettÀ keskiarvoisesti 36 h se nousee maksimiin ja siitÀ sitten hiipuu. Joten kyllÀhÀn tuota tikutusta on hyvÀ tehdÀ tiheÀmmin kuin 1 krt/pv, jos haluaa sen huipun napata.

@summerlemon no voi harmi! Nyt kaikki toivo taas uuteen kiertoon â€ïžđŸ€ž

@Mustikkamarja onnea ovisplussasta! TsemppiĂ€ piinailuun ja toivotaan parasta mahdollista lopputulosta teille 🌈

@Ansq toi on kyllÀ ihan mahtava uutinen!

@MustikkatĂ€plĂ€ tervetuloa! HyvĂ€n nĂ€köinen kĂ€yrĂ€! Toi dpo 8 dippi ja nousu nĂ€yttÀÀ oikein lupaavalta 🌈 onko teillĂ€ mones yk?

@Misa oiii onnea nyt piinailuun! PÀÀstÀÀnköhĂ€n jĂ€nnĂ€ilemÀÀn taas samassa tahdissa đŸ€­

@MustikkatĂ€plĂ€ tervetuloa! HyvĂ€n nĂ€köinen kĂ€yrĂ€! Toi dpo 8 dippi ja nousu nĂ€yttÀÀ oikein lupaavalta 🌈 onko teillĂ€ mones yk?

EnpĂ€ ollu ite kiinnittĂ€ny tohon dippiin huomiota, vaikka olen kyl implantation dipistĂ€ kuullut. Kannatti siis tĂ€nne laittaa, kun tarkkasilmĂ€iset bongasi. 😁 Heti kyl toiveet vĂ€hĂ€n taas herĂ€s, vaikka tĂ€nĂ€ aamuna oli testi nega. 👀 TÀÀ kierto on nyt yk3.

EnpĂ€ ollu ite kiinnittĂ€ny tohon dippiin huomiota, vaikka olen kyl implantation dipistĂ€ kuullut. Kannatti siis tĂ€nne laittaa, kun tarkkasilmĂ€iset bongasi. 😁 Heti kyl toiveet vĂ€hĂ€n taas herĂ€s, vaikka tĂ€nĂ€ aamuna oli testi nega. 👀 TÀÀ kierto on nyt yk3.
Okei, no ei se sit mitÀÀn ollutkaan. Negatiivinen vielÀkin. AamulÀmpö myös tullu pari pykÀlÀÀ alas.

@minttutuuli varmaankin joo pÀÀstÀÀn taas samaa matkaa piinailemaan! đŸ˜đŸ€ž

@MustikkatĂ€plĂ€ voi höh! đŸ˜„đŸ’” VielĂ€hĂ€n se voi muuttua plussaksikin, pidĂ€n sen puolesta peukkuja tÀÀllĂ€. ❀

LÀmmöt nousussa! Laitoin overridella oviksen paikan, kuten FF suosittelee silloin kun irrotuspiikkiÀ kÀytetÀÀn. TÀmÀ kp14 on HUS:n puolesta se milloin ovis lasketaan tapahtuneeksi, ja myös vaikuttaa vahvasti (kÀyrÀn ja kipujen perusteella) siltÀ ettÀ silloin se myös oli.

IMG_1938.jpeg

Nyt vaan odottelua ja itsestÀÀn huolehtimista tĂ€ssĂ€ odotteluaikana. 😊 PientĂ€ flunssanpoikasta oli eilen, mutta tĂ€nÀÀn ei onneksi enÀÀ oikein mitÀÀn, eli kroppa taisi taas (jo toka kerta lyhyen ajan sisÀÀn) pystyĂ€ torjumaan alkavan taudin! MeillĂ€ siis koko ajan jotain tautia kotona, kun lapsonen tuo niitĂ€ viruksia pĂ€ivĂ€kodista... đŸ€Ș

Takaisin