BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Unitupuna oi, mahtavaa! 🥰 On siis ihan mahdollisuudet olemassa täälläkin 🤞

Tsempeistä ja peukuista kiitos @Yrttiteetä tekisi mieli , @Ansq , @Bella95 ja @summerlemon ❤️

@Bella95 mäkin käyn aina katselemassa uudet la-ryhmät, ja haaveilen, että jospa nyt… 🥺

Tullut jotenkin googlailtua aika paljon taas kaikkea… Mm. kun mietin miksei ole mitään kiinnittymisyrityksiäkään, vaikka miehen simpat huippuhyvät ja ajoituksetkin osuneet kohdilleen. Ja kun oli se kohdun ulkoinenkin. Mietin, onko mun munanjohtimien värekarvoissa jotain vikaa 😅 Jos alkio ei ikinä pääsekään kohtuun asti, tai ei ainakaan ajoissa? Kuka oikeasti miettii noin syvällisesti? 🤦‍♀️ Ei sitä ikinä edes saa selville, ei mikään taho koskaan tule tutkimaan niitä värekarvoja. 🙈

Mutta mietin nyt millä voisi buustata sitä alkion pääsemistä kohtuun. Nyt ykkösasiana pidän huolen etten ole enää kalorivajeella, vaikka sitten paino junnaakin tai jopa nousee (nesteiden takia lähinnä). Kunnon ruokaa, ei herkkuja. Toisekseen, koitan saada sen 10k askelta päivässä, mikä parantaa ainakin verenkiertoa jos ei muuta. Lugeja voisi laittaa mahdollisen kiinnittymisen aikaan kolme päivässä kahden sijasta. Salilla ehkä keskityn nyt tällä viikolla ainakin pitämään yllä nykyistä kuntoa enkä vedä enkkoja, jos se nostaa stressitasoja? Ja ehkä dpo5-10 voisi pitää lämmintä kauratyynyä vatsalla iltaisin? En tiedä, oon ihan epätoivoinen. 😂

IMG_1914.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ansq on ollut kyllä paljon rennompaa koko asian suhteen! Oli hyvä päätös jättää ovistestit pois ja en oo lukenut muuten palstaa kun tätä ketjua 🥰 jospa se fiilis siellä omasta kierrosta vielä muuttuu! Pidän niin kovaa teille sormet ristissä ✨

@Misa mahtava folli ja limis! Nyt on hyvät edellytykset 🌈 toivon teille niin kovasti plussaa! Varmasti hyviä ideoita tuo riittävä ruokailu ja askelmäärä. Muista pitää huolta myös henkisestä hyvinvoinnista ❤️

@summerlemon pahoittelut negasta ❤️ aina on kuitenkin toivoa, kunnes ne menkat alkaa!

@Yrttiteetä tekisi mieli toivottavasti siellä pian myös ovis! Laitan tohon alemmas omat kuulumiset 😊

@Mustikkamarja toivon sinnekin pikaista ovisplussaa 🌈

Veikkaan et ovis täällä tänään tai ihan just mennyt jo. Kaks edellistä päivää jomotteli huolella oikealle alavatsaan. Toivottavasti huomenna jo lämmöt nousussa 🌈

Screenshot_2024-10-09-07-53-14-84_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Misa, kyllä määkin mietin joskus että mikä ihme tätä vaikeuttaa. Sitä niin haluaisi tietää oikein ruohonjuuritasolla, mutta taitaa olla mahdotonta.
Tuosta kalorivajeesta tuli mieleen että eräässä toisessa ryhmässä joku sanoi olevansa ajoittaisesti paastolla ovikseen saakka ja sitten ovulaation jälkeen syö sitten normaaliin tapaan ja antaa itsensä myös herkutella.

@minttutuuli, toivottavasti huomenna on lämmöt jo nousussa 🍀

Täällä leposyke alkaa menemään laskusuuntaan ja lämmöt saattaa huomenna jo notkahtaa myös lisää alaspäin.
1000003605.jpg

Moikka, eilen oli jomottelua vatsassa ja tein myös illalla ovistestin ja tänään aamulla. Tulkitsisitteko plussaksi tämän aamun testin? Jännittää, lähteekö nuo lämmöt nousuun 😊

Screenshot_20241009_103853_FF App.jpg

20241008_222607.jpg

20241009_093311.jpg

@Mustikkamarja, vähän hankala sanoa, kun on kumpikin katkonaisia ja haaleat alemmassa testissä mutta näyttää olevan jo tosi lähellä positiivista. Sanoisin että melkein tai tänään ainakin muuttuu täysin positiiviseksi 🤩 Pääset siis pian piinailemaan ✨

@Misa Kuulostaa hyvin tutulta 😆😆 sitä kyllä miettii ihan maailman kaikki asiat millä vois auttaa, vaikka todellisuudessa niillä asioilla tuskin on ihan hirveesti merkitystä. Toisaalta, eipä niistä haittaakaan ole ja sit ei voi ainakaan sanoa ettei olis tehny itse kaikkea mitä voisi🤷🏼‍♀️

@minttutuuli Jännittävää! Toivottavasti lähtee lämmöt nousuun 🙏🏼🤩

@summerlemon Äh pahoittelut negatestistä😫 Toivottavasti pääset pian uutta yrityskiertoa kohti😊

@Mustikkamarja Hmmm… Vähän siinä ja tässä tulkitsisinko itse vielä posiksi, kannattaa ainakin varuiksi vielä jatkaa testaamista🤔 en tiedä miten selvää posia noilla testeillä ol mahdollisuus saada😁 Mutta luulen että tänään se piikki tulee, tai ihan viimeistään huomenna!

Täällä lämmöt aika tasaiset ja niissä lukemissa mitä yleensäkkin tässä kohtaa kiertoa

IMG_5389.jpeg

Kiitos tulkinta-avusta @summerlemon ja @Ansq. Katsoinkin tässä ketjussa, että olisi hyvä olla vielä vähän vahvempi tuon testiviivan, mutta olen kyllä iloinen, että kolmessa päivässä viiva ilmestyi, vaikka alkutilanne oli hädin tuskin nähtävä viiva 😊 Eilen illalla meillä olikin sopivasti petipuuhia, jospa vielä tänään/huomenna myös 😍

Ja sitten alkaa jännitys! Tässä juuri pari vauvauutista tuli lähipiiristä, olisipa älytön onni, jos me päästäisiin samoihin aikoihin viettää vauva-aikaa.

@minttutuuli kiitos 🥺❤️ Joo, täytyy pyrkiä myös huomioimaan sitä henkistä hyvinvointia ja vältellä stressiä jos vaan mahdollista! Toivotaan että siellä olisi huomenna lämmöt jo nousussa, niin ovis varmistuisi 😊

@summerlemon voispa tosiaan tietää! Paastohommiin en itse lähde, oon aika vannoutunut säännöllisten ruoka-aikojen noudattaja enkä tykkää siitä järkyttävästä nälästä. Mutta periaatteessa tuota samaa ajatusta voisin nyt noudattaa myös, eli ennen ovulaatiota voisin pitää vajetta yllä, jolloin saisi sitä rasvaakin sitten poltettua paremmin, ja sitten luteaalivaiheessa pitäisi kalorit kulutuksen tasolla. 🤔 Mitään sokeriövereitä en halua vetää, vaikka herkkuja toki aina välillä syön mutta tosi maltillisesti, koska se verensokerin heittelykään ei taida olla hyväksi.

@Ansq joo tuskin kovin suurta vaikutusta on millään, mitä itse tekee luteaalivaiheessa… Mutta kaikkea pitää kokeilla, kun on epätoivoinen 😁

Ihan kauhea alavatsan, kylkien ja alaselän särky ollut tässä pari tuntia nyt 😅 Nyt on kulunut 40h Ovitrellesta. Luulen, että ovis on nyt meneillään, ja on kyllä normaalia tuskallisempi. Lääkärin mukaan ovis on 36-40h Ovitrellesta, joten täsmäisi aika tarkasti siihen. (Vaikka tietty joillain voi olla jo 24h kuluttua, tai vasta 48h kuluttua, yksilöllistä)

Mä voisin tulla myös tähän ketjuun ihmettelemään. Lämpöjä oon yrittäessä aina seuraillut, mutta lähinnä vaan sen, että milloin lämmöt on noussu. Nyt täs kolmatta yrittäessä on Oura käytössä, joka huomattavan tarkemmin osaa nuo lämmöt mitata kuin tavis kuumemittari. On kyl nähny selkeesti, et lämmöt plussalla oviksen jälkeen. Tähän mennessä käyttäny Kindaraa charttailuun, mut nyt innostuin kokeilemaan tuota fertility friendiä kun huomasin, että se osaa ottaa Ourasta tiedot. Nyt olen vähän tietoja sinne naputellut. Monipuolisempi kuin Kindara, mutta huh, että tää käyttöliittymä on kökkö. No mutta ajaa asiansa. 😅 Mitkähän tiedot olis niitä parhaimpia tuonne syöttää? 🤔

Eniveis tässä olis mun tämä kierto. Tadaa! 😄 Nouseeko asiantuntijoilla mitään huomioita? :Eyes:

s_2PODIr.webp

@Mustikkamarja Toivotaan parasta, se on ihanaa kun lähipiirissä on joku joka on raskaana samaan aikaan!😍

@Misa Jee eli pian piinailemaan!👏🏼

@Mustikkatäplä Tervetuloa! Käyrä näyttää oikein hyvältä!😊

Huomasitteko tämän uutisen:

Ensi vuoden alusta alkaen esimerkiksi hedelmöityshoidoista saa Kela-korvausta niin, että korvaus kattaa noin 40 prosenttia hedelmöityshoitojen kustannuksista.

– Tarkoituksena on auttaa tahattomasta lapsettomuudesta kärsiviä ja parantaa hedelmöityshoitojen saatavuutta, Grahn-Laasonen sanoi.

Ennen vuotta 2023 määrä on ollut reilu 12 prosenttia. Kela-korvausta ei ole saanut hedelmöityshoidoista vuoden 2023 alusta alkaen.

Tervetuloa @Mustikkatäplä ! 😊 Hyvännäköinen käyrä, toivotaan että pieni dippi dpo8 meinaisi hyvää 🤞🌈

@Ansq joo, tuo on kyllä hieno juttu! Toivotaan vaan, ettei tuon myötä yksityiset nosta hintoja. Mutta on kyllä huomattava ja ihana helpotus hintoihin. Pienemmällä kynnyksellä mäkin varmaan tuon myötä meen taas Dextraan tekemään ehkä jonkun OI-hoidon tai ylimääräisiä tutkimuksia, jos nyt HUS:lla tulee jossain kohtaa jotain pidempiä odotuksia (esim. IVF-jono, jos sinne joudutaan).

Onnea piinapäiviin @Misa ✨

Tervetuloa mukaan @Mustikkatäplä, hyvältä näyttää käyrä 😊

@Ansq, onpas hyvä homma! En ollutkaan huomannut tuota uutista. Kohta voikin mennä pienemmällä kynnyksellä yksityiselle sitten tekemään tutkimuksia, kuten Misakin mainitsi aiemmin.

Jee, nyt näyttääkin jo posilta @Mustikkatäplä!

Viesti karkasi, joten muokkaanpa heti perään.
Tiputtelu alkoi, joten huomenna onkin sitten kp1 ja yk10. Saa nähdä aukeaako hanat tänään kunnolla, nimittäin tiputtelua ei ole nyt ollutkaan esikoisen syntymän jälkeen vaan aina on aika nopeasti alkanut vuoto. Jännä että lämmöt ei pudonnut, mutta leposykkeestä heti huomasi että kierto on päättymässä. Jospa ensi kierrosta tärppäisi sitten 🍀✨

Muokattu viimeksi:
@summerlemon, voi harmi, että taas alkoi uusi kierto. Toivottavasti seuraavalla kerralla kävisi onni.

Olin itse yllättynyt, että noin nopeasti se LH nousee, mutta niinhän se taitaa olla, että keskiarvoisesti 36 h se nousee maksimiin ja siitä sitten hiipuu. Joten kyllähän tuota tikutusta on hyvä tehdä tiheämmin kuin 1 krt/pv, jos haluaa sen huipun napata.

@summerlemon no voi harmi! Nyt kaikki toivo taas uuteen kiertoon ❤️🤞

@Mustikkamarja onnea ovisplussasta! Tsemppiä piinailuun ja toivotaan parasta mahdollista lopputulosta teille 🌈

@Ansq toi on kyllä ihan mahtava uutinen!

@Mustikkatäplä tervetuloa! Hyvän näköinen käyrä! Toi dpo 8 dippi ja nousu näyttää oikein lupaavalta 🌈 onko teillä mones yk?

@Misa oiii onnea nyt piinailuun! Päästäänköhän jännäilemään taas samassa tahdissa 🤭

@Mustikkatäplä tervetuloa! Hyvän näköinen käyrä! Toi dpo 8 dippi ja nousu näyttää oikein lupaavalta 🌈 onko teillä mones yk?

Enpä ollu ite kiinnittäny tohon dippiin huomiota, vaikka olen kyl implantation dipistä kuullut. Kannatti siis tänne laittaa, kun tarkkasilmäiset bongasi. 😁 Heti kyl toiveet vähän taas heräs, vaikka tänä aamuna oli testi nega. 👀 Tää kierto on nyt yk3.

Enpä ollu ite kiinnittäny tohon dippiin huomiota, vaikka olen kyl implantation dipistä kuullut. Kannatti siis tänne laittaa, kun tarkkasilmäiset bongasi. 😁 Heti kyl toiveet vähän taas heräs, vaikka tänä aamuna oli testi nega. 👀 Tää kierto on nyt yk3.
Okei, no ei se sit mitään ollutkaan. Negatiivinen vieläkin. Aamulämpö myös tullu pari pykälää alas.

@minttutuuli varmaankin joo päästään taas samaa matkaa piinailemaan! 😍🤞

@Mustikkatäplä voi höh! 😥💔 Vielähän se voi muuttua plussaksikin, pidän sen puolesta peukkuja täällä. ❤️

Lämmöt nousussa! Laitoin overridella oviksen paikan, kuten FF suosittelee silloin kun irrotuspiikkiä käytetään. Tämä kp14 on HUS:n puolesta se milloin ovis lasketaan tapahtuneeksi, ja myös vaikuttaa vahvasti (käyrän ja kipujen perusteella) siltä että silloin se myös oli.

IMG_1938.jpeg

Nyt vaan odottelua ja itsestään huolehtimista tässä odotteluaikana. 😊 Pientä flunssanpoikasta oli eilen, mutta tänään ei onneksi enää oikein mitään, eli kroppa taisi taas (jo toka kerta lyhyen ajan sisään) pystyä torjumaan alkavan taudin! Meillä siis koko ajan jotain tautia kotona, kun lapsonen tuo niitä viruksia päiväkodista... 🤪

Takaisin