BBT - basal body temperature

Joo tuo pieni nousu viittaa usein mulla ovista, ja jos huomenna tuosta vielä noususuunnassa niin voisin melkein oviksen uskoa tänään olevan. Eilen illalla testi oli jo lähellä posia mutta nyt aamulla ehkä vähän haaleampi 🤔 Nännit kipeytyy mulla yleensä heti oviksen jälkeen, mutta sitä ei vielä ole. Jospa huomenna 🙏🏻 Tämähän on siis mulle vielä ihan normi kp ovulaatiolle 17-19, mutta kun nyt nuo tallettelut on jo tehty niin saisi tulla asap.

Liuskatestit toimii joo mullakin aika vaihtelevasti, digi on luotettavampi. Oon käyttänyt sitä kaksoishormonidigiä kun sen kanssa helpompi ennustaa ovista. Yleensä tilaan sen raskauskeijusta kun on siellä ollut halvin, mutta tässä kierrossa havahduin liian myöhään tilaamaan ja Rk:lla on ollut tosi pitkät toimitusajat nykyään niin päätin nyt jättää väliin tässä kierrossa.
 
@Metu tervetuloa mittailemaan😍 oot näköjää samaa vuosikertaa ku iteki😅

@Summerwalk toivotaan, et se ovis on sit tänää tai viimestää huomen👌

Noniin tulin päästää teidätkin jännityksestä!

Ultrassa hyviä uutisia ja perjantaina olis jo tosiaan punktio

Omakantaan oli jo tullu teksti folleista:

"Ultraäänellä endometrium proliferatiivinen 9.4 mm. Oikealla 2 follikkelia 20 mm, tämän lisäksi 2 x 15 mm, 1 x 14.5 mm, 3 x 11 mm, sekä kymmenkunta pientä. Vasemmalla suurin follikkeli 16.5 mm, tämän lisäksi 15 mm, 2 x 13 mm, 1 x 12 mm, sekä noin 10 pientä."

Eli kyllä siellä satoa on kuulemma hyvinkin sopivasyi kypsynyt lääkäri laski et 7 noista olis ideaalikokosia perjantaina ja noista pienemmistäkin saattaa keritä mukaan vielä, et perjantaina selvinnee todellinen luku. Noi pari isompaa varmaankin menee jo ylikypsiks. Vähän ehkä hitusen isommasta saaliista haaveilin, mut tähän täytyy olla tyytyväinen kun lääkäri ja hoitaja olivat erittäin tyytyväisiä. Ja eipä oo hyperivaaraa ilmassa.

Tänään ja huomenna vielä jatkuu kasvattelupistokset samalla annoksella ja rinnalla jarrut. Ke aamuna viel jarrupistos ja sit illal 21 ovitrellen pistän. Hui kun jännää ja etenee nopeasti! Oon tällä hetkellä vähän pyörällä päästäni. Lääkäri oli kirjannu tekstiin myös icsi hoidosta, et onkohan se sit jo päätetty et käytetää sitä eikä ivf? Oon kyl tyytyväinen jos näin, mut luulin et sen päätöksen tekee vasta biologi punktiossa


Lämmöt pikkuse alemmat tänää varmaankin ku pari tuntii aikasemmin mittasin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230130-145425_FF App.jpg
    Screenshot_20230130-145425_FF App.jpg
    353.8 KB · Katsottu: 30
Mulla meni tosiaan kesken keskiviikkona, jolloin oli 5+5 (sen kierron 40.päivä) eli nyt olis kiertopäivä 4 siitä laskettuna, vähän epämääräistä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ajattelin odottaa ovistestien tekoon ainakin viikon vielä.
Tänään tuli postissa uusi kuumemittari niin lämpöjä voisin aloittaa mittailemaan jo huomisesta ihan mielenkiinnosta 🤔 Tänään tullut tosi niukasti vuotoa, hetkeksi jo lopettikin vuotamisen, mutta alkoi uudestaan.
Otan syvästi osaa keskenmenosta :disappointed-face: toivotan plussatuulia!

@Metu lle myös tervetuloa, jee lisää käyriä kyylättäväksi! Mihin merkkaat lämpöjä?

@Juliet92 kaksi viikkoa edelliskerrasta ennen miehen reissuun lähtöä, joten ei toivoakaan tässä kierrossa :Face With Tears Of Joy: mielenkiinnolla seurailen nyt sunkin matkaa ja käppyrää miten etenee! Hyvät lähtökohdat ainakin :Heartred

@Harmi89 toivotaan peukut pystyssä, että täysi olo tuottaa tulosta! :Face With Stuck Out Tongue:

@Nurppu toistan itseäni, mutta johan on mysteerilämpöjä (ja ovis!) sulla! :D tuo vois kyllä näyttää siltä, että ovis ois tullut vähän laiskemmin ja ois sittenkin ollut kp18 🤔 alkoi itseäni vähän naurattaa kun mulla nuo terot on 2x10mg, ja sulla luget 3-4x 200mg, että onkohan tosta mun 10mg mitään hyötyä.. :Face With Tears Of Joy:

@Summerwalk no mut ratsailla on hyvä olla, eikä tarvitse paljoa miehen panostusta siihen, kunhan aloillaan vaan pysyy ja miesflunssassa varmaan niin tekee käskemättäkin :rolling: mut missä ovisplussa!? Mitä liuskatestejä siis käytät? Toivotaan, että huomenna nousee lämmöt jolloin vlopun tallettelut oiskin optimaaliset! :folded:

Mulla lienee myös tänään dpo0, koska tuli aamulla supervahva ovisplussa ja lisäksi ihan kaameet sukkapuikkokivut ollut muniksessa ja tuntuu siltä, kuin alkaisi vetää suonesta, sellainen kireä olo tuolla jossain. Lämmöt vähän koholla luultavasti siksi, koska oli tosi kuuma nukkua viime yönä. Josko huomenna pomppais selkeämmin. Nyt on vaan tylsä kierto, kun ei oo mitään piinailtavaa.

jan-16-23.jpg
 
@Summerwalk jännää, toivotaan nyt että tallettelut meni just optimaalisesti! On kyl ihme ku joskus ne oireet on muka ihan selvät ja sit ei ookaan ovis, mulla viime kierrossa tosiaan lämmöt nousi vast pari päivää niiden "selvien" ovisoireiden jälkeen 🤔

@Metu tervetuloa! 😊Toivotaan että lämmöt osottaakin oviksen onnistuvan, mutta lääkkeillä voi kyllä oikeen hyvin saada kadoksissa olevan ovulaation löytymään!

@Juliet92 tuol IVF keskustelussa jo fiilistelinkin mut jee, tosi hyvältä kuulostaa! 😊 Toivotaan kovasti et kypsimmät ei ylikypsyiskään!

@Harmi89 jännittelen tääl sun puolesta 😆 tai en kyllä jännitä vaan oon vaan innoissani! Hyvää reissua huomiselle ja tuuhan sit raportoimaan kokemuksesta!!

@lepus timidus oho, joku megaovis siellä! Mulla oli kerran oviksen aikoihin jokku megakovat hetkelliset kivut, kierin vaan sohvalla tuskissani ja oletin että oli virtsakivet tms kun niin älytön kipu! Onneks se meni sit ohi eikä lopulta kestäny kovin kauaa vaik sil hetkel tuntu ikuisuudelta. En tiiä mikä superovis sekin sit oli 😅 tai tietty oikeesti oli varmaan jotain ihan muuta!

Lämmönnousu jatku tänään ja on tää kyl tällänen mysteeri 😅 nooh, oli se sit kp15 tai kp18 ni molempii osu tallettelu ihan hyvin että saa piinailla luvan kanssa!

Screenshot_20230130-193739.png
 
Kiitos lämpimistä tervetulotoivotuksista 😄

@Juliet92 jee, 92 united!

@lepus timidus Fertility Friend käytössä, niin kuin täällä monella näyttää olevan 😊

Oho @Nurppu, onpa korkeat lämpötilat! Onko tavallista sulle olla yli 37C oviksen jälkeen?
 
Kiitos lämpimistä tervetulotoivotuksista 😄

@Juliet92 jee, 92 united!

@lepus timidus Fertility Friend käytössä, niin kuin täällä monella näyttää olevan 😊

Oho @Nurppu, onpa korkeat lämpötilat! Onko tavallista sulle olla yli 37C oviksen jälkeen?
Mulla noi lämpötilat ei oo ihan oikein 😅 kun mä käytän Ouraa mun lämpötilan mittaamiseen, ja se ilmottaa noi lämmöt vaan sillee "-0,2" tai "0,3", eli se vaan kertoo minkä verran lämpötila poikkeaa sun "omasta keskilämpötilasta" mutta ei osaa kertoa että mikä se sun keskilämpötila sit on. Ja näihin appeihin ei voi lämpöjä tollee ilmottaa. Ni mä vaan lasken niin että 0,0 vastais 37,0:aa ja miinustan ja plussailen siitä sit 😅 valkkasin vaan uskottavan tasaluvun mistä on helppo laskea nopeasti noita päässälaskuja :D
 
Tervetuloa @Metu 🥰 Laitahan käppyrää heti näytille kun oot saanut mittaillut vauhtiin.

Onnea @Juliet92 hienoista uutisista 🥰🌈 Sullahan kasvaa siellä vaikka ja mitä 😃 Luulis tuosta sadosta nyt irtoavan perjantaina 🌈

Ja onnea matkaan @Harmi89 🌈🥰 Tuu sit kertoon meille kuin kävi. Hyvin siinä käy!

@Nurppu n ovis on kyl nyt vähän mysteeri, mutta onneksi talletetut osunut hyvin, niin voi hyvillä mielin odotella lopputulosta 🌈 Nyt on kyllä hyväö nousua!

Onpa harmi @lepus timidus että ette päässyt hyödyntää megaovista. Se on jännä miten nuo ovisoireet ja testiviivojen vahvuudetkin vaihtelee niin paljon kierrosta toiseen.
Mulkakin nyt semmoiset oviskivut ettei voisi millään jäädä huomaamatta. Kunnon tärinäkipu tuolla munisten tietämillä, nivusissa ja selässä ja vihlontaa etenkin oikealla. Ja jalkoja särkee. Miten voi yhden pienen munarakkulan puhkeaminen tuntua näin isosti. Tai vielä oudompaa on että mistä se kipu johtuu juuri ennen ovista. Kyllä menkkakivut käy enemmän järkeen.

Tänään oli nyt kyllä selkeä plussa vihdoin. Ehkä se oli jo illallakin. Tein kolme testiä eilen, aamulla aivan haalea, ip lähes yhtä vahvat viivat ja illalla vielä tummempi viiva. Mut nyt aamulla ehkä vielä vähön tummunut eilisestä illasta. Eli olkoon se plussa nyt sit tänään. Nuo liuskat on vähön vaikeita tulkita. Käytän Sofin liuskoja jotka ihan ok, mutta ei niihin kyllä mitään supervahvoja viivoja tuu mulla koskaan, tasavahvat kuitenkin.
Oletan että tänään on Dpo0. Lämmöt kuitenkin noususuunnassa vaikkei mitään selvää pomppausta vielä tehnytkään. Nännit kipeytyi ja se on hyvä merkki ✌🏻 Vähän nyt siinä ja siinä riittääkö nuo vkonlopun tallettelut. Mutta ainakin saatiin se dpo-2 😅 Ehkä 🤔

B06A00A4-CC44-48D9-B1FF-E88350E434BA.jpeg
 
Kerrotaan tännekin, että punktiossa on nyt käyty ja saldo oli 4 munasolua.
Seuraavaks saa jännittää, että kuinka niille nyt käy. Huomenna biologi soittaa, kuinka moni hedelmöittyi..

Huomenna laitan lämpökäyrää, kun "ovulaatio" on nyt 100 varmasti ollu 😁
 
@Harmi89 jeee, toivotaan parasta jatkoa kaikille neljälle! 🥰 Ja joo, katotaan miten lämmöt nyt lähtee sulla nousuun :D

@Summerwalk hienoa että sattu just osumaan siihen dpo-2 (ehkä) 😆 nyt jäädään oottelee lämmönnousuja sit! :)

Mulla lämmöt palautu hieman alaspäin mut ei mitään järisyttävää :) jos en olis tehny ovistestejä ni lämpöjen ja oireiden perusteella kyl varmaan kääntyisin olettamaan et ovis oli kp18 🤔 vaik turha tätä on joka päivä uuestaan ihmetellä 😆

Screenshot_20230131-095556.png
 
@Harmi89 Ihania uutisia 😍 Sitten vaan pidetään peukkuja että kaikki neljä hedelmöittymisen ja lähtee kehittymään hienosti. Melko varmasti niistä nyt osa ainakin pääsee jatkoon ja siirrettäväksi 🌈🙏🏻 Nyt on jännää!! 🫣

@Nurppu Älä nyt, tämä ketjuhan on suorastaan luotu sitä varten, että saa ihmetellä näitä outouksia sydämensä kyllyydestä 😂
Mä ainakin käytän sitä mahdollisuutta häikeilemättömästi hyväkseni 😜 Nähtäväksi jää mihin ovis sulla lopulta ajoittui. Sehän tässä koko lämpöjen mittailun suola on, että pystyisi niistä päättelemään oviksen ajankohdan ja aina on mielenkiintoista spekuloida kun se ei mene ihan yksiin muiden oireiden kanssa.
 
@Harmi89 jeee, toivotaan parasta jatkoa kaikille neljälle! 🥰 Ja joo, katotaan miten lämmöt nyt lähtee sulla nousuun :D

@Summerwalk hienoa että sattu just osumaan siihen dpo-2 (ehkä) 😆 nyt jäädään oottelee lämmönnousuja sit! :)

Mulla lämmöt palautu hieman alaspäin mut ei mitään järisyttävää :) jos en olis tehny ovistestejä ni lämpöjen ja oireiden perusteella kyl varmaan kääntyisin olettamaan et ovis oli kp18 🤔 vaik turha tätä on joka päivä uuestaan ihmetellä 😆

View attachment 118843
Mut hyvä että saitte tallattelut hoidettua molempina ajankohtina! Toi eka nousu vei sun lämmöt ehkä jopa ”normiasteille”, kun tässä kierrossa sun lämpö oli poikkeuksellisen matala? 🤔 Voi olla että projisoin, mun käyrä oli niin samankaltainen kun sulla nyt. 😯 Eli poikkeuksellisen matalat lämmöt, ovisplussan kohdalla nousi, mutta nousu jäi oikeastaan ”normilämpöihin”, joista 3-4 päivää myöhemmin kunnon piikki.

Mutta totta, mitäpä sitä enää jälkikäteen liikaa miettiä kun ei voi vaikuttaa 😅 hyvä että ette jättäneet tallatteluja siihen plussaan.

Täällä kp5 ja menkat alkaa olla taputeltu. Lämmöt normialhaalla, vaikka flunssassa olenkin.
 

Liitteet

  • D7168FD2-D682-406C-B835-DC94C5FE28E4.jpeg
    D7168FD2-D682-406C-B835-DC94C5FE28E4.jpeg
    491.2 KB · Katsottu: 43
@Summerwalk oli hyvin sanottu, jatkan spekulaatiota niin paljon ku huvittaa 😆 ja @Empsu94 totta, on tosi samanlainen ku sulla oli! Sullahan oli sit se aikasempi? Ehkäpä mullaki sit on se aikasempi näistä, tän todistusaineiston valossa 😄

Lopetin tikuttamisen ekaan nousuun, niin en ole varma! Tai se näytti negaa seuraavana päivänä, joten en tiedä oisko ollut uudestaan plussa jos oisin jatkanu tikuttelua. Mutta nyt tolla ”aikaisemmalla oviksella” mun luteaali oli 9 päivää, eli uskon senkin takia ton ekan olleen se oikea. Jos se oli toi toka nousu niin sit mun luteaali jäi vaan 6 päivään, enkö suostu (halua) uskoa siihen 😝😅
 
@Nurppu Miltä tuo hidas (tai kaksivaiheinen) nousu näyttää verrattuna keskimäärin sun kiertoihin? Jossain kohtaa laitoitkin sen avg-käyrän mut en nyt muista missä vaiheessa 🤔
Muuten tuo olis mun mielestä ihan normaalia hidasta nousua mut tuo sun dpo3 pudotus vähön hämää. No mut luteaalin pituudesta tai plussastahan sen sitten näkee. @Empsu94 lla varmaan tosiaan oli aiempi se ovis kuitenkin, kun 6 päivän luetaali kuulostaa aika lyhyeltä.
@Empsu94:lla hyvin asettunut lämmöt alkukierron väijymisasemiin 😃 Kivan tasaista.

Mulla näköjöön nousee lämmöt keskimäärin aika maltillisesti ja yltää sinne maksimilämpöihin vasta dpo4-5.

AD4048BA-B908-4BB5-A8FD-8DEC361BD8D2.jpeg
547ED069-807E-4710-ABFA-3F3EC4771929.jpeg


Nyt mennään siis aika samoissa kuin ennenkin, ehkä vähän loivempaa nousua.
Mutta uskon oviksen olleen viimeistään eilen. Kipuja oli koko päivän ja nännit kipeytyi oikein kunnolla iltaa kohti. Testi oli tänään vähön haalistunut eilisestä mutta melkein plussa edelleen.
 
@Summerwalk söpön tasainen nousu! Jännä nähä mihin FF vetää oviksen 🤔

Mulla tänään putos alas lämmöt taas, alle normaalien luteaalilämpöjen (mut ei alle tän kierron normaalien luteaalilämpöjen 😛). Dippi? Siksakin alku? Aika näyttää!

Screenshot_20230201-080112.png

Keskiarvokäyrän perusteella tuo kp18 kyllä taas kerran näyttäis sopivammalta ovulaatiolta, kun siinä lämmöt olis oviksen kohalla just ne mitä yleensäkin ja nousu sen jälkeen jyrkkä 😅

Screenshot_20230201-080020.png
 
Mittailuja takana 3 päivää, aloitin kp6, tänään kp8. Tästä ei vielä voi muuta todeta kuin että suht alhainen mun normilämpö. Tämän toki tiesinkin, koska mulla tosi harvoin on ollu kuumetta ja sit kun on 37+ niin on jo herkästi kuumeinen olo.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230201_075707.jpg
    Screenshot_20230201_075707.jpg
    163.1 KB · Katsottu: 47
@Summerwalk söpön tasainen nousu! Jännä nähä mihin FF vetää oviksen 🤔

Mulla tänään putos alas lämmöt taas, alle normaalien luteaalilämpöjen (mut ei alle tän kierron normaalien luteaalilämpöjen 😛). Dippi? Siksakin alku? Aika näyttää!

View attachment 118865

Keskiarvokäyrän perusteella tuo kp18 kyllä taas kerran näyttäis sopivammalta ovulaatiolta, kun siinä lämmöt olis oviksen kohalla just ne mitä yleensäkin ja nousu sen jälkeen jyrkkä 😅

View attachment 118866
No joo, totta, jos katsoo noita huippulämpöjä tässä kierrossa niin kp18 olis todennäköinen, Mutta jos katsoo vaan käyrän muotoa niin täsmäis hyvin myös tuohon kp15 kohtaan ovis, kun siinä käyrä käyttäytyy samannäköisesti (jopa dpo3 notkahduksen osalta) kun ka käyrä. Kulkee vaan alempana niin kuin preovis lämmötkin kaiken kaikkiaan. 🤔🤔🤔 Onpas mystistä. Mutta onneksi mysteeri ratkeaa, tavalla tai toisella 😅
 
Mittailuja takana 3 päivää, aloitin kp6, tänään kp8. Tästä ei vielä voi muuta todeta kuin että suht alhainen mun normilämpö. Tämän toki tiesinkin, koska mulla tosi harvoin on ollu kuumetta ja sit kun on 37+ niin on jo herkästi kuumeinen olo.
Matalat on tosiaan peruslämpöä, mutta ei sillä onneksi oviksen bongaamisen kannalta oo merkitystä jos vaan nousee näkyvästi oviksen jälkeen. Tuolta alhaalta on hyvä lähteä metsöstämään ovista 😃👌🏻
 
Takaisin
Top