BBT - basal body temperature

@Juliet92 oiii tsemppiä!! Hyvää hihittelyä 🤭

@Nurppu Jos tänään näyttää vielä negaa niin nauti ihmeessä pari lasillista ❤️ Sun lämmöt näyttää vielä hyviltä! Mut ymmärrän ton, drinkkien juonti kuukautisten aikana on niin erilaista kuin oviksen ja luteaalin aikaan 😅

@Summerwalk Jee no nyt sait -2 dpo tallattelut siihen 😉 Toki toi tiputtelu on varmasti rasittavaa. Oliko siinä viimeksi syynä rautalisän ottaminen? Ootko ottanu rautalisää nyt? Vai sekoitanko johonkin muuhun?
 
Täällä kp8 ja flunssa selätetty. Menkat oli poikkeuksellisen pitkät, 6 päivää. Tänään lämpö oli todella alhainen, 35,6. Täältä on hyvä lähteä etsimään ovista ensi viikolla. 😉
 

Liitteet

  • C494DDC9-A1AB-4861-B2CC-EB1A1BCBB173.jpeg
    C494DDC9-A1AB-4861-B2CC-EB1A1BCBB173.jpeg
    532 KB · Katsottu: 22
@Empsu94 Tuolta alhaalta on tosiaan hyvä lähtee ovista bongailee 🧐 Kiva että flunssa hellitti hyvissä ajoin ennen ovista 🥰
Mulla tosiaan oli se hypoteesi että rautalisä saattaisi aiheuttaa luteeaalitiputtelua, kun se alkoi samaan aikaan kun aloin säännöllisesti syömään lisärautaa. Mutta ei näköjään auttanut rautalisän pois jättäminen. Kai tämä nyt sitten on keltarauhasen vajaatoimintaa tai estrogeenin vähäisyyttä. Luget kuitenkin on ainakin tähän asti vuotoa hillinnyt. Katsotaan miten tässä kierrossa.
 
Yli 20 follia tyhjennettiin, saldona 18 solua toivottavasti mahdollisimman moni olis kypsä ja lähtis sit hedelmöittymään ja kehittymään hyvin punktio meni mukavasti pöllyissä ja kivuliain osuus oli kanyylin laitto. Tuoresiirtoon päästään ens ke 5 päivästä siirtelee jos on siirrettävää.

Kattellaan millai lämmöt lähtee mukailee, et tunnistako suoraan tän päivän ovikseks vai joutuuko overrideta?
 

Liitteet

  • Screenshot_20230203-114351_FF App.jpg
    Screenshot_20230203-114351_FF App.jpg
    330.8 KB · Katsottu: 21
@Summerwalk hyvä että vahvistui ovis oikeelle päivälle! Tylsää että tiputtelu alko jo nyt, ääh 😔 toivotaan että luget rauhoittaisi sitä.

@Juliet92 superisot onnittelut hienosta solusaaliista!! :)) Toivotaan tosiaan että jatko sujuisi mahdollisimman hyvin! Mä sain HUSissa ennen punktiota jotain rauhoittavaa ja hihittelin kans sen vaikutuksesta, ja myös siinä ite punktiossa hihittelin kun se suonensisänen kipulääke humahti 😄 jännää tosiaan nähä miten FF sulle arvaa oviksen nyt kun ajankohta on varmuudella tiedossa 😄

@Empsu94 hienoa että flunssa on selätetty! :) Tosiaan hyvä tuolta alhaalta lähteä oviksen metsästykseen 😄

Mulla lämmöt aika samoissa ku aiemmin. Vieläkin näyttää mun silmään siltä että ehkä nyt onkin vasta dpo6 😅 Testi on tänäänkin puhdas nega. Mut hei jee, ei menny siksakille ainakaan vielä vaikka pelkäsin!

Screenshot_20230203-114212.png
 
Ensinnä @Harmi89 olen todella pahoillani, sanat eivät riitä tässä hetkessä. Olette ajatuksissani, voimia teille ❤️

@Juliet92 jee! Toivottavasti ja nähtävästi olikin hyvät pöllyt 🤣 onneks viikko on jo lopuillaan ja kohta keskiviikko! 😍

@Nurppu plussa tuli su iltana ja ma aamuna oli vahva plus. Oikein optimistinen käyrä sulla! 😎 Mä en usko, että voi aiheuttaa mitään vahinkoa hiprakalla varsinkaan, jos se jää yhteen kertaan. Tietysti jos plussa tulee tai ees haamulainen, niin alkosta on toki hyvä syy kieltäytyä, mut noin muuten normaali elämä on aivan varmasti sallittua siihen plussaan asti, vaikka se sisältäisikin yhden tai useammankin ryypyn 😄

@Empsu94 oho ootpa kylmäverinen ihminen! 😁 Mut siitä se lähtee! Aiotko testata ovista myös testein?

Nyt nous mulla sen verran lämpö että FF merkkas oviksen maanantaille, jolloin oli myös ovis?kipuja, mut en ole lainkaan vakuuttunut lämmöistä tähän mennessä ja epäilen edelleen ovuloimatonta kiertoa tai häikkää progetuotannossa 🤔 siihen nähden Terot varmaan tulee tarpeeseen. Kävinkin jo hakemassa ne, katsotaan miltä ens kierrossa näyttää lämmöt sen turvin. Hitto kun nuo lääkärit ei oikein arvosta bbt:n mittausta, niin eivät ota kantaa käppyröihin, vaikka varmasti ne kertovat myös omaa tarinaansa. Mä kerkesin jo miettiä et pitäiskö ottaa se Puhdin progetesti omakustanteisesti, mut miten lie nuo julkiset lääkärit reagoi noihin omin päin tehtyihin testeihin?

Screenshot_20230203_115818.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Ensinnä @Harmi89 olen todella pahoillani, sanat eivät riitä tässä hetkessä. Olette ajatuksissani, voimia teille ❤️

@Juliet92 jee! Toivottavasti ja nähtävästi olikin hyvät pöllyt 🤣 onneks viikko on jo lopuillaan ja kohta keskiviikko! 😍

@Nurppu plussa tuli su iltana ja ma aamuna oli vahva plus. Oikein optimistinen käyrä sulla! 😎 Mä en usko, että voi aiheuttaa mitään vahinkoa hiprakalla varsinkaan, jos se jää yhteen kertaan. Tietysti jos plussa tulee tai ees haamulainen, niin alkosta on toki hyvä syy kieltäytyä, mut noin muuten normaali elämä on aivan varmasti sallittua siihen plussaan asti, vaikka se sisältäisikin yhden tai useammankin ryypyn 😄

@Empsu94 oho ootpa kylmäverinen ihminen! 😁 Mut siitä se lähtee! Aiotko testata ovista myös testein?

Nyt nous mulla sen verran lämpö että FF merkkas oviksen maanantaille, jolloin oli myös ovis?kipuja, mut en ole lainkaan vakuuttunut lämmöistä tähän mennessä ja epäilen edelleen ovuloimatonta kiertoa tai häikkää progetuotannossa 🤔 siihen nähden Terot varmaan tulee tarpeeseen. Kävinkin jo hakemassa ne, katsotaan miltä ens kierrossa näyttää lämmöt sen turvin. Hitto kun nuo lääkärit ei oikein arvosta bbt:n mittausta, niin eivät ota kantaa käppyröihin, vaikka varmasti ne kertovat myös omaa tarinaansa. Mä kerkesin jo miettiä et pitäiskö ottaa se Puhdin progetesti omakustanteisesti, mut miten lie nuo julkiset lääkärit reagoi noihin omin päin tehtyihin testeihin?

View attachment 118927
Mä kävin omatoimisesti Lounan kautta ottaa kaikenmaailman arvot mm. sen AMH:n vuosi sitten keväällä ja otin sit syksyllä tulokset mukaan lapsettomuusklinikalle ja kyllä se lääkäri niitä tutkiskeli ihan kiinnostuneena ja kirjasi arvoja ylös. Oli toki yksityinen lääkäri mutta Ihan yhtä luotettaviahan nuo testit on kuin julkisen puolen lääkärin lähetteellä tehdyt. Mä oon kans miettinyt tuota progearvon mittauttamista omatoimisesti. Meinasin jo tässä kierrossa varata mutta sitten ajattelin että jos vuodot pysyy poissa niin ehkä ei tarvikaan. Mutta eipä pysynyt joten seuraavassa kierrossa tod.näk käyn ottaa ne. Mut sehän suositellaan otettavan kolmessa kohtaa kiertoa jotta on mihin verrata, joten saa ravata verikokeessa oikein kunnolla ja tietty maksaakin siitä ilosta triplasti tai ainakin tuplasti.
 
Yli 20 follia tyhjennettiin, saldona 18 solua toivottavasti mahdollisimman moni olis kypsä ja lähtis sit hedelmöittymään ja kehittymään hyvin punktio meni mukavasti pöllyissä ja kivuliain osuus oli kanyylin laitto. Tuoresiirtoon päästään ens ke 5 päivästä siirtelee jos on siirrettävää.

Kattellaan millai lämmöt lähtee mukailee, et tunnistako suoraan tän päivän ovikseks vai joutuuko overrideta?
Upea saalis, aivan huikeeta ✌🏻🥳🤩 Onnea siitä! Toivotaan että iso osa niistä hedelmöittyy ja jatkaa kehittynistöän. Jännittävän pian sulla jo siirto 🫣❤️🌈
 
@Summerwalk ja @lepus timidus kiitokset❤️ nyt on olo ku manaatil kun vatsa niin turpee😅 toivottavasti helpottaa tässä vkl aikana.
Käykää kumpikin ehdottomasti progekokeessa yksityisellä jos vain mahdollisuus, jos olis siitä kiinni❤️

@Empsu94 mukavaa, että flunssa selätetty👌 ja kiitokset❤️

@Nurppu kiitokset täälläkin❤️ mulla se suonensisänen ei enää hihittelyitä aiheuttanu, rennon ja alkuun lievän humalaisen olon. Huomenna mielenkiintost lähteekö lämmöt nousuu😅 sul kyllä jännää noi lämmöt, kiinnostavaa nähdä tosiaan kumpaan se ovis sulla osuu👌
 
Huhhih. Turvottaa vieläki melkosesti. Ja painoa on torstaihin verrattuna n. 1,5kg enemmän. Toivottavasti alkais laskemaan.

Lämmöt lähti selvään nousuun, ff heitti oviksen jostain syystä jo torstaille😅🤔mut muutin torstain lämpöä vähän alemmas ni otti sit ovisarvion pois. Miten tohon saa pakotettua itse valitseman oviksen?
 

Liitteet

  • Screenshot_20230204-071403_FF App.jpg
    Screenshot_20230204-071403_FF App.jpg
    374.2 KB · Katsottu: 36
  • Screenshot_20230204-075509_FF App.jpg
    Screenshot_20230204-075509_FF App.jpg
    358.7 KB · Katsottu: 34
@Juliet92 No nyt on selvä nousu. Uskoisin että FF laittaa sen oviksen eiliselle noilla korjtuillla lämmöillä parin päivän päästä.
Mutta sen saa määriteltyä sieltä settings -> detector/override settings, kun vaihtaa advanced -> manual.
Ikävää tuo turvotus, kunpa lähtis nesteet nopeesti kiertoon nyt.

Mullla lämmöt nousee, heräsin vähön ennen kuutta vessassa käymään ja yllättävän korkeet oli lämmöt jo siihen aikaan. Tai no, ihan samoissa mennään kuin keskimäärin aiemmissakin kierrossa.

D05562EE-9E37-4E46-AA3B-018D957D7060.jpeg
 
@Juliet92 No nyt on selvä nousu. Uskoisin että FF laittaa sen oviksen eiliselle noilla korjtuillla lämmöillä parin päivän päästä.
Mutta sen saa määriteltyä sieltä settings -> detector/override settings, kun vaihtaa advanced -> manual.
Ikävää tuo turvotus, kunpa lähtis nesteet nopeesti kiertoon nyt.

Mullla lämmöt nousee, heräsin vähön ennen kuutta vessassa käymään ja yllättävän korkeet oli lämmöt jo siihen aikaan. Tai no, ihan samoissa mennään kuin keskimäärin aiemmissakin kierrossa.

View attachment 118956
Olo kyllä paljon parempi kuin eilen eikä niin turpea, eikä mahakaan kipuile😊 mieski sano et maha vähemmän turpee kuin eilen. täytyy tarkkaan silti seurata tota painoa ja oloa, et o n turvallista mennä sit tuoresiirtoo ton hyvän vasteen jälkeen. Olis sillee kiva saada tarkka selvennys mikä on normaalia turvotusta ja painonnnousua punktion jälkeen ja kuinka pian sen pitäs laskee kunnolla😅 kova hinku tuoresiirtoon, et en halua just in case sitä väliin jättää. Mutta en myöskään henkeni uhalla siihen mennä.

Joo täytyy korjata se sit jos ei tunnista ite täs parin päivä sisää😅

Siellä hyvin lähteny lämmöt nousuun!

@Empsu94 mä pääsen piinailee vasta enempi sit keskiviikon siirron jälkeen jos siihen päästään😊
 
Kiitos selvennyksestä 🥰 Ja totta, niinhän se meneekin. Myönnän että luen tota IVF keskustelua oppiakseni ja ymmärtääkseni lisää aiheesta, on kivempi tässäkin ketjussa seurata teidän tilanteita kun ymmärtää about mistä kyse 😊
Tulihan noita itekin luettua jo vähän esikoisen yritysaikana, mut ei kannata liikaa itseään ns. Pelotella myöskään, sulla on lyhyt yritys vasta takana😊 toki ne on itseäkin kiinnostanu ammatillisessa mielessä ku oon melkeen valmis sh ja kaikki raskauteen, lisääntymiseen ja synnyttämiseen liittyvä kiinnostaa. Ja varmaan juu tänkin ketjun kirjottelijoiden vuoks kiinnostaa noi jutut, kun ollaan tälläkin puolella noista höpisty😅
 
Mäkin seuraan noita IVF-keskusteluja ymmärtääkseni muita paremmin ja jos sit itellä menee yli se vuosi niin on joku käsitys asioista kun hakee apua.

Tuntuu että oon päässyt hyvin näiden lämpötilojen mittaamisen makuun ja aika tasaista tää on ton ihan alun jälkeen ollut 😄 Gyne toivottavasti soittaa tänään prolaktiinin tuloksista ja että mitä lääkkeitä ois raskautumisen tueksi.
 

Liitteet

  • FC0674E6-AD93-45D2-A44D-07D868FAD99D.jpeg
    FC0674E6-AD93-45D2-A44D-07D868FAD99D.jpeg
    305.5 KB · Katsottu: 40
@Nurppu Voi kun jäiskin nyt lämmöt tuonne ylös sulla niin olis todella toiveita herättävä käppyrä 😍
Mulla tiputtelu vielä jatkuu mutta väheni selvästi luget aloitettuani. Se on semmoista todella haalean vaaleanpunaista, ei mitään selkeän veristä vuotoa, mutta silti todella ärsyttävää, kun muistuttelee koko ajan murehtimaan onko jokin vialla. Mietin voisiko se kohdun myooma kuitenkin aiheuttaa tuota vuotoa vaikka Ovumian lääkäri ei pitänyt todennäköisenä. Kai se vaan on keltarauhasen vajaatoimintaa, kun sitä ei oo koskaan ennen ovista ja alkaa dpo2-4 paikkeilla. No jospa se taas pian häviäisi hetkeksi.

@Metu Hyvin oot päässyt mittailuun mukaan 😃 Mielenkiintoista nähdä millaista käyrää alkaa liittymään. Toivottavasti labratulokset vähön selventäisi tilannetta 🌈
 
Takaisin
Top