BBT - basal body temperature

Tervetuloa mukaan @Däumeline 😃
Mulla oli aiemmin Flo käytössä ja kulkenut ff:n rinnalla vieläkin osittain. Mutta oon tykännyt nimenomaan lämpöjen seurailussa enemmän ff:sta, koska se on monipuolisempi. Tuntui että Flo merkitsee aina oviksen automaattisesti plussatestistä seuraavaan päivään, huomioimatta lämpöjä. Ja ei tosiaan merkkaa missä menee se peruslämpöjen raja eikä dpo:ita. Ja siellä on tosiaan kaikkia kivoja analysointityökaluja.
Mutta selkeästihän se käyrän muoto ja käyttäytyminen on luettavissa Flostakin. Tuo on ehkä vaan hifistelyä mitä sovellusta käyttää.
 
Tervetuloa mittailemaan! :) FF on tosiaan suosituin appi täällä, mut kyllä moni on Flo:n kin laittanu lämpöjä. En oo ite Flota käyttäny, mut FF on hauska kun siellä on kaikenlaisia oheisfeatureja, niinkuin se että voit katsella muiden käyriä ja filtteröidä niitä eri juttujen mukaan, ja FF antaa jotain pientä "analyysiä" sun käyrästä :D siis että onko siellä dippiä lupaavassa kohdassa tai nouseeko lämmöt hienosti kolmivaiheisesti tms. Mutta FF:ssäkin varmaan suurin osa ominaisuuksista on maksun takana, ite maksoin melkeen heti niin en osaa sanoa mikä kaikki on mukana ilmaisversioissa. Flo on oikeen hyvä alkuun, kun ei tiedä vielä kuinka kauan harrastus jatkuu!
Kuulostaa hyvältä tuokin 🤔
Mulla on se Flo maksullisena, siksi sitä pohtisin. Toki voin koittaa ekan kierron nyt ainakin Flolla ja sit tuota FF.
 
@Däumeline Minä käytän pelkästään Flota, jo reilu 2 vuotta. Enkä jaksa enää alottaa muun apin käyttöä, kun kaikki tiedot on Flossa. Ihan on ajanut asiansa meikäläisellä 😊
Kiitos tiedosta ja kuvista, nyt tiedän miltä pitäis sit näyttää ja et nähtävästi toimii hyvin ihan sielläkin, kun vähän sama ajatus et en jaksais perehtyä FF:ään jos nyt vaikka heti tässä kierrossa tärppäisikin 👍:smiling-eyes:🌈
 
@Däumeline tervetuloa! Mukava saada lisää käppyröitä tulkittavaksi! :D Itse käytän FF:n lisäksi Countdown to pregnancya, kun en saa ostettua jostain syystä FF:n vippiä, jolla sais paljon ilmaisversiota enemmän dataa tiedonnälkäesille. Tuo CtP on tosi hyvä ja selkeä myös ja siinä saa oikeastaan kaikki ne FF:n vippiominaisuudet ilmaiseksi, esim. tallettelun ajoitus ja sit se laskee myös jos merkkaa oireita, että miten usein ne on indikoinut raskautta.

@Nurppu ompas jänniä sun lämmöt! Toi kp15 näyttäis ihan selkeälle ovispäivälle, mut mites sulla nyt noin matalat lämmöt, kun yleensähän sulla pomppasee heti oviksen jälkeen reilusti :think005

@Summerwalk vähän (noh, paljon) tuo kyllä harmittaa, mut ei näille aina voi mitään. Sama kuin sun miehen miesflunssa, tulipa huonoon aikaan, mut toivotaan että vielä irtoaisi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Joko testaat useammin päivässä?

@Harmi89 oijoi, onneksi tiistai tulee äkkiä ja sit alkaakin jännitys! :Smiling Face With Sunglasses:

Mulla plussa on koko ajan tänään ollut melko nurkilla, mut ei sit kuitenkaan. Käyn kylläkin vessassa useammin, kun otin tavoitteeksi juoda enemmän nesteitä päivää kohden mitä normaalisti menisi. Että voi olla että on/oli plussa, mutta vessassa ramppailun takia ei vaan näy. Pitää lämmöistä sit tulkita. Mut mukavaa vaihtelua, että on näinkin selkeitä ovisoloja normaaliin verrattuna, toivottavasti olisi ens kierrossakin :Smiling Face With Sunglasses:
 
@Däumeline tervetuloa! Mukava saada lisää käppyröitä tulkittavaksi! :D Itse käytän FF:n lisäksi Countdown to pregnancya, kun en saa ostettua jostain syystä FF:n vippiä, jolla sais paljon ilmaisversiota enemmän dataa tiedonnälkäesille. Tuo CtP on tosi hyvä ja selkeä myös ja siinä saa oikeastaan kaikki ne FF:n vippiominaisuudet ilmaiseksi, esim. tallettelun ajoitus ja sit se laskee myös jos merkkaa oireita, että miten usein ne on indikoinut raskautta.
Okei, kiitos suosituksesta, toiki kuulostaa tosi hyvältä 🤔
CtP:tä voisin sit kokeilla jos ei tästä kierrosta tule mitään :smiling-eyes:👍
 
@Däumeline tervetuloa! Mukava saada lisää käppyröitä tulkittavaksi! :D Itse käytän FF:n lisäksi Countdown to pregnancya, kun en saa ostettua jostain syystä FF:n vippiä, jolla sais paljon ilmaisversiota enemmän dataa tiedonnälkäesille. Tuo CtP on tosi hyvä ja selkeä myös ja siinä saa oikeastaan kaikki ne FF:n vippiominaisuudet ilmaiseksi, esim. tallettelun ajoitus ja sit se laskee myös jos merkkaa oireita, että miten usein ne on indikoinut raskautta.

@Nurppu ompas jänniä sun lämmöt! Toi kp15 näyttäis ihan selkeälle ovispäivälle, mut mites sulla nyt noin matalat lämmöt, kun yleensähän sulla pomppasee heti oviksen jälkeen reilusti :think005

@Summerwalk vähän (noh, paljon) tuo kyllä harmittaa, mut ei näille aina voi mitään. Sama kuin sun miehen miesflunssa, tulipa huonoon aikaan, mut toivotaan että vielä irtoaisi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Joko testaat useammin päivässä?

@Harmi89 oijoi, onneksi tiistai tulee äkkiä ja sit alkaakin jännitys! :Smiling Face With Sunglasses:

Mulla plussa on koko ajan tänään ollut melko nurkilla, mut ei sit kuitenkaan. Käyn kylläkin vessassa useammin, kun otin tavoitteeksi juoda enemmän nesteitä päivää kohden mitä normaalisti menisi. Että voi olla että on/oli plussa, mutta vessassa ramppailun takia ei vaan näy. Pitää lämmöistä sit tulkita. Mut mukavaa vaihtelua, että on näinkin selkeitä ovisoloja normaaliin verrattuna, toivottavasti olisi ens kierrossakin :Smiling Face With Sunglasses:
Sain miehen vietettyä, vaikka ei ihan helposti käynytkään 😅 Ja huominen taas luultavasti ison urakan takana 🥺 Nyt vaan puuttuis enää se ovis.
Mäkin otin tällä viikolla tavoitteeksi juoda vettä normaalia enemmän kun tuntuu että jää vähän liian vähille nesteiden saaminen. Joten sama juttu, ravaan vessassa ja aika laimeeta on pissa. Mutta silti kovin haaleita on viivat vielä. Kaksi kertaa pöivässö nyt tikutan kolmatta päivää, mutta ei tummu ei.

Mutta sun ovisoireille peukku. Se antaa aina vähän toivoa jos edes oireiden perusteella bongaa oviksen ja voi olettaa jotain tapahtuvan 👍🏻 Toivottavasti sama juttu ensi kierrossa!
 
@Däumeline toivotaan, että käyntisi on lyhyt eikä tarvitse ottaa :Winking Face: Koska aloitat mittailun?

@Summerwalk jee, hyvä että tänään saitte talleteltua! Hyvät pohjathan siinä jo on! Toivotaan, että ovis tulisi asap :Smiling Face With Smiling Eyes: mulla myös aika onnetonta tuo nesteiden juominen varsinkin näin talvisaikana. Saattaa olla että havahdun yks kaks armottomaan janoon ja muistan et oho, olen juonut vain kahvia viime päivät :Grimacing Face:

Mulla lykkäs nyt plussan o-testiin, kun pidätin niin että rakko meinasi haljeta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: km:n jälkeinen kierto oli pidentynyt muutamalla päivällä 33 päivään, joten tämä seuraava on jo varmasti normaalipituinen.
 
@Däumeline toivotaan, että käyntisi on lyhyt eikä tarvitse ottaa :Winking Face: Koska aloitat mittailun?
Mulla meni tosiaan kesken keskiviikkona, jolloin oli 5+5 (sen kierron 40.päivä) eli nyt olis kiertopäivä 4 siitä laskettuna, vähän epämääräistä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ajattelin odottaa ovistestien tekoon ainakin viikon vielä.
Tänään tuli postissa uusi kuumemittari niin lämpöjä voisin aloittaa mittailemaan jo huomisesta ihan mielenkiinnosta 🤔 Tänään tullut tosi niukasti vuotoa, hetkeksi jo lopettikin vuotamisen, mutta alkoi uudestaan.
 
No täällä on ollut ahkeraa kirjoittelua!

@Däumeline tervetuloa mittailemaan ja pahoittelut km💔 ff puolesta liputan kans vaikka ilmaisversiota itse käytän. On jotenkin selvempi ja kätevämpi. Flo:ta myös käyttänyt rinnalla, mutta laiskemmin. Samalle päivälle kumpikin heittäny ovikset.

@lepus timidus harmin paikka, et mies ei nyt päässytkään tulemaan, millo teil nyt olikaa edelliset tallettelut?

@Nurppu jännän matalal sul kyl lämmöt, mut käyrä silti näyttäis et ovis tapahtunu🤔 mistähän lie johtuu.

@Summerwalk voihan miesflunssa, ratsaille vaan jos mies yhtään innostuu😅 voit hoitaa homman kotii👌

@Empsu94 pahoittelut kp1❤️ toivottavasti ens kierrosta onnistais❤️

@Harmi89 sulla ei kyllä enää montaa päivää punktioon! Jännää! Huomenna illalla tais olla ovitrelle? Onko siis tänään alkanu tuntumaan enempi vasta tukalalta?

Mä oon ollu huolissani ku vielä yllättävän hyvä olo ollut. Pientä paineen tunnetta ja satunnaisia nippasuja tuntunee kyllä, mutta ei mitään älyttömän häiritsevää. Tänään kp9 ja siis 7 kasvattelupiikkiä pistäny plus 3 jarrua. Maanantaina tosiaan seurantaultra ja vähän tosiaan ahdistaa, et mitä siellä näkyy ja kuinka paljon🙈
Oon ollu ny jotenkin tosi uninen ja väsy ja mittailu ollu tosi laiskaa. Lupaan punktiosta alkaen viiimeistään taas päivittäin mittailla😅
 
@Juliet92 Tänään aamulla pistin tosiaan vikana jarrun ja illalla 21:15 sitten ovitrelle. Maanantaina saakin sitten kaikista piikeistä vapaapäivän! 🙏👌
Ei mulla ihan hirveen tukalaa oloo ole, enemmän tuntuu esim. jos autolla ajaa jossain tärisevällä tiellä. Ja sit iltasella kun käy maaten. Muuten ihan vaan semmonen "täys" olo. 😅
 
Jee, musta on ihanaa @Harmi89 ja @Juliet92 seurata teidän hoitoja nyt! @Harmi89 oon niin ilonen että teillä näyttää tällä kertaa paljon paremmalta ku viimeks! :) Enää pari päivää punktioon, iik!! Ja @Juliet92 saa ihan pian kuulla mitä siellä kypsyy! :) Ainiin, ja suosittelen ehkä jo esim punktiota edeltävänä päivänä alkaa mittailee jos jaksaa, mulla ainakin jostain syystä oli jo punktioaamuna noussu lämmöt!

@Summerwalk hyvä että viettely tuotti tulosta! :D onko vielä viitteitä oviksesta?

Mun ovismysteeri jatkuu. Oli nimittäin eilen taas sellasta vihlontaa ja vähän limojakin että olis taas voinu olla ovis! Ja tänään vihdoin nousi lämmöt kunnolla normaaleihin ovulaation jälkeisiin lämpöihin. Että nyt kyllä en oikeesti tiedä. :D

Screenshot_20230129-105445.png
 
@Juliet92 Tänään aamulla pistin tosiaan vikana jarrun ja illalla 21:15 sitten ovitrelle. Maanantaina saakin sitten kaikista piikeistä vapaapäivän! 🙏👌
Ei mulla ihan hirveen tukalaa oloo ole, enemmän tuntuu esim. jos autolla ajaa jossain tärisevällä tiellä. Ja sit iltasella kun käy maaten. Muuten ihan vaan semmonen "täys" olo. 😅
Aah no kuulostaa sit melko samalta ku itel et tietyis tilanteis tärinä ja just illal maatessa. Ku välil lukee niin tukalista oloista jo monta päivää ennen punktioo niin ajattelee et itelki pitäs olla.
Menköön tää ja huominen sulla nopeesti😍 sulla varmaan sit tuoresiirtokin loppuviikosta👌 oliks sulla eilen tauko jarrusta muuten vai pistitkö illallaki jarrun?

@Nurppu joo ajattelin kyl nyt vähän ryhdistäytyy, mielenkiintost nähä kyl miten sut punktiot ja siirrot vaikuttaa lämpöihin. Ja varmaan menee kans sit isompi lugemääräkin🤔 oliks sulla 2×200mg vai mikä annostus? Nää on toki yksilö ja lääkärikohtasia. Nyt veti kiinnostavaks sun ovistilanne. Vois toiki olla ovis nyt ja olis ehk vähän jopa selkeempi🤔 jos yritti aikasemmi ja epäonnistu ja nyt sit tapahtu?

Edit. Ja niin hei viel lämmöt, jaksoin tänää mittailla, aika tasasilta näyttää hajanaisesta mittaamisesta huolimatta👌
 

Liitteet

  • Screenshot_20230129-100100_FF App.jpg
    Screenshot_20230129-100100_FF App.jpg
    350.7 KB · Katsottu: 21
Muokattu viimeksi:
@Empsu94 tikutin tässä kierrossa kyllä, kp13 iltapäivästä oli melkeen plussa ja kp14 päivällä oli selkee plussa, mikä tukis kyllä tuota kp15 ovista. Sen jälkeen en testannu. Eli mäkin vähän mietin tuota samaa ku @Juliet92 että olisko eka voinu epäonnistua ja toka onnistu? Tai kaks ovista? 🧐

@Juliet92 mulla oli tuoresiirrossa 3x200mg luget. Ja kun olin huolissani vuodosta niin nostettiin 4x200mg (tai oikeesti olis vaihtunu lääke ja ollu 2x400mg) koska jossain tutkimuksissa oli osotettu että jotkut toistuvista keskenmenoista kärsivät hyötyy tosta annostuksesta. Mut sitä ei kauaa jatkunu ku meni sit kesken. Sillon kun oli inssit niin annostus oli 2x200mg. Mut tosiaan vaihtelee aika paljon nää, katotaan mitä sulle tulee!
 
@Empsu94 tikutin tässä kierrossa kyllä, kp13 iltapäivästä oli melkeen plussa ja kp14 päivällä oli selkee plussa, mikä tukis kyllä tuota kp15 ovista. Sen jälkeen en testannu. Eli mäkin vähän mietin tuota samaa ku @Juliet92 että olisko eka voinu epäonnistua ja toka onnistu? Tai kaks ovista? 🧐

@Juliet92 mulla oli tuoresiirrossa 3x200mg luget. Ja kun olin huolissani vuodosta niin nostettiin 4x200mg (tai oikeesti olis vaihtunu lääke ja ollu 2x400mg) koska jossain tutkimuksissa oli osotettu että jotkut toistuvista keskenmenoista kärsivät hyötyy tosta annostuksesta. Mut sitä ei kauaa jatkunu ku meni sit kesken. Sillon kun oli inssit niin annostus oli 2x200mg. Mut tosiaan vaihtelee aika paljon nää, katotaan mitä sulle tulee!
Tota oon kyl miettiny et miten pysyy se päiväannos tarpeeks kauan sisäs et ehtii imeytyä? Ja juodakin pitäs hyvin ja saa sit ravata pissala😅 onkos tosta mitään tarkkaa tietoa et missä ajassa imeytyy itse lääkeaine? Jotain Taysin ohjeistuksia lueskelin, niin osu silmää 2×400mg cyclogest annostus siirtojen jälkeen, olis kyl ehkä kivempi just illal ottaa ja ehtis imeytyy rauhas ja aamul ehtis ehkä kans hetkisen rauhas ol sen laito jälkee jos ajois herää😅 mut en tiiä yhtää saanko reseptit tukilääkkeisii Taysist vai Satasairaalast. Nähtäväks jää. Hui ku jännää, jos huomenna jo selviäis punktion ajankohta😱🥰 to ja pe olis kp 14 ja 15 et jos follit yhtään kasvanu oman kierro tyylillä ni vois olla otollinen aika.
 
Oi, jänmät paikat @Harmi89 ja @Juliet92 molemmilla siellä 🫣 Toivotaan nyt että kasvattelu on tuottanut kunnolla tulosta!! 🌈

@Juliet92 mä oon jostain saanut päähäni että lugeissa kestäis noin puoli tuntia että lääkeaine imeytynyt ja sen jälkeen ei niin väliävaikka täyteaineet valuis pois. Tällä ajatuksella oon aamulugejen kanssa toiminut. Mutta en kyllä yhtään tiedä/muista mistä tämän ohjeen olen lukenut 🤷‍♀️😅

Pahoittelut @Däumeline km:sta ❤️ Toivottavasti vuoto loppuu pian ja pääset kunnolla uutta kiertoa seurailemaan. Kiva saada tänne lisää lämpökäyriä tulkittavaksi 😃

@Nurppu Mä kyllä melkein löisin enemmän vetoa tuplaoviksen puolesta, kun onhan nuo lämmöt kuitenkin noussut selvästi uudelle tasolle tuossa kp15 jälkeen, mikä puhuis sen puolesta että keltarauhanen on aktivoitunut. Mutta jos siellä on toinen melkein kypsä muna odottanut irtoamista niin voi olla että se on vähön jarruttanut lämpöjen nousua ja nyt sen irrottua keltarauhanen(set) päässyt kunnolla vauhtiin 🤷‍♀️ Mieleniintoista 🧐

Täällä ei vieläkään ovistesti plussa. Jonkin verran kipuilua on oikealla muniksessa ja selässä, mutta tässä kierrossa kyllä kummallisen epäselvät oireet kun kunnon limojakaan ei oo näkynyt. Veikkaisin kuitenkin (tai toivon epätoivoisesti) että tänään illalla tai huomenna aamulla alkais olla plussa. Tänään pitää vielä saada talletetut hoidettua. @Juliet92 joo ei tässä tosiaan mitään tyyli- tai romantiikkapisteitä nyt jaeta 😂 Pitäähön tuo miehen kokopäiväinen makuuasento jotenkin hyödyntää 😜🏇 Harvemmin se lopputulos kumpaakaan harmittaa 😂
 
@Juliet92 Joo, eilen illalla oli vielä kans jarru ja viimenen Pergoveris.
Ja perjantaina tosiaan olis sit tuoresiirto, jos vaan kaikki menee suunnitelmien mukaan. 😊

Sullakin huomenna mielenkiintoinen päivä! 😍

Mulla oli ekassa ivf:ssä käytössä cyclogest 400mg aamuin illoin, jota ei sitten tarvinnutkaan jatkaa kun ei siirtoon päästy. Muuten ei oo luget ollu käytössä.
 
Kuumottavaa peliä tämä oviksen metsästäminen. Eilen saatiin kyllä tallettelut vielä tehtyä ja selvät oviskivut alkoi illalla ja jatkuu vielä kovempina nyt aamulla, mutta ovistesti ei vieläkään plussa 🤦🏼‍♀️ Oireiden perusteella olisin ihan varma että se on nyt. Viime kierrossa sain digillä plussan päivää aikaisemmin kuin liuskoilla, mutta nyt ei ole digit käytössä tässä kierrossa. Tai no yksi digi olisi, ehkä mä sen käytän illalla.
Tänään eikä huomenna onnistu enää tallettelut joten näillä vkonlopun saavutuksilla mennään nyt ja toivotaan että lämmöt lähtis jo huomenna nousuun 🙏🏻
52E23A51-587D-43AF-884F-15998A742DBB.jpeg
 
@Summerwalk Toivotaan että ovis ois jo tullut noiden oireiden perusteella ja lämmöt huomenna lähtee nousuun kunnolla. 🌈 Toi pieni notkahdus ylöspäin näyttää lupaavalta mun silmiin, vai onko sulla yleensä lämpö noussut nopeasti päivässä oviksen jälkeen?

On toi oviksen testailu liuskoilla myös yhtä hommaa… Hankin kanssa ekaa kertaa nyt digit tähän kiertoon. :)
 
Takaisin
Top