BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä veikkaan kyllä että sulla oli kiinnittymisyritys tuo :) mutta syystä tai toisesta ei jäänyt matkaan. Tosiaan mun ymmärtääkseni suurin osa noin varhasista plussista päätyy lopulta menee kesken. Epäilen että tähän liittyen sit jotkut tulkitsee testit viallisiksi, vaikka oikeasti olis ollu hCG:t oikeastikin vähän koholla varhasen kiinnittymisyrityksen takia. Mut eipä sillä nyt niin väliä :) paitsi se on tietty positiivista, että jos oli kiinnittymisyritys, niin sit todistetusti teidän sukusolut reagoi toisiinsa kun siellä on hedelmöittyminen onnistunut! (Näin mulle sanoi lääkäri :D )

Tässä vielä kokonaisuudessaan tuo mun viime kierron käppyrä. Merkkasin ittelleni tuonne plussaksi sen ekana löytämäni haamun. Varmaan toi loppukierron sikasak lämmössä oli joku merkki siitä että yritystä oli mutta ei onnistunu!

Screenshot_20220104-151341.png

Mä luulen että mun mittailut ei kyllä tässä kierrossa ole kovin luotettavia. Ihmeen alhaisia lämpötiloja antaa koko ajan. Lapsella jo testasin että mittari toimii..

Liitteet

• Screenshot_20220106_111521.jpg
    Screenshot_20220106_111521.jpg
    127 KB · Katsottu: 130
On juu jonkunlainen laskusuhdanne sin lämmöissä.. jännä varmaan nähdä miten oviksen aikaan käyttäytyy.

Vertailun vuoksi laitan tähän mun sahalaitakäyrän tästä kierrosta. Ihme seilausta ollut.. mutta nyt tän loppukierron alkaa jännityskäyräkin nousemaan samaan tahtii lämpöjen kanssa!

Edit. Flon mukaan 5 päivää menkkoihin, että vielä ehtii tapahtua vaikka mitä..

Liitteet

• Screenshot_20220106-113904_Flo.jpg
    Screenshot_20220106-113904_Flo.jpg
    342.1 KB · Katsottu: 122
Noniin, nyt lämmöistä päätellenkin ovulaatio viimein eilen tapahtui! Nyt siis kp 17 , dpo 1 ja lämmöt lähti nousuun. Tuo yks harhapiikki jonka oon discardannu oli päivä rokotteen jälkeen joka teki vähä kummallisia olotiloja ja nosti lämpöä. Toivotaan parasta vaikka tallettelut saatiin vaan eilen muutama tunti jo tapahtuneen oviksen jälkeen ja dpo -3...

Liitteet

• Screenshot_20220108-091343_FF App.jpg
    Screenshot_20220108-091343_FF App.jpg
    331.4 KB · Katsottu: 129
Tällästä kääpyrää täällä :) eilen illasta oli liuska positiivinen, tänä aamuna oli myös digi samaa mieltä. Ja tänään oli inseminaatio aamupäivästä, ultrasta lääkäri kommentoi, että tästä ei nyt varmaksi voi sanoa, onko ovulaatio just ollut vai tuloillaan. Katsotaan, missä kohtaa lämpöjen (ja FFn) mielestä on! :)

Screenshot_20220114-162437.png

Täällä tämmöistä. Uskoisin että ovis ehkä oli jo tai sitten on ihan just kohta. Huonosti nukuttua öitä paljon takana ja lämmöt vetää siksakkia..

Liitteet

• Screenshot_20220114_165827.jpg
    Screenshot_20220114_165827.jpg
    159.8 KB · Katsottu: 119
Tässä tämän aamun tilanne. Illalla yhtäkkiä tosiaan hohkas posket punasena ja lämpö nousi puolessa tunnissa 36,1 -> 36,8. Kävi vielä 36,9. Ei kuitenkaan mitään flunssan oireita Eikö varsinaisesti mitenkään kuumeinen olo. Nyt aamulla oli edelleen lämpö koholla. Menkkajomotuksia ollut jo 3 pv. Ja tänään jatkuu. Lämmöt ei kuitenkaan enteile vielä menkkoja alkavaksi. Mulla yleensä laskee lämmöt päivää ennen jo vähän. Nännit ollut kipeät jo muutaman päivän ja eilen illalla tuli lisäksi vielä rinnat sivuilta kipeäksi. Jännittää. :folded: Jokohan huomenna uskaltais kokeilla testata herkällä... kun on kuitenkin lämpöjen mukaan todennäköisesti kiinnittyminen nyt tapahtunut...

Liitteet

• 20220115_074934.jpg
    20220115_074934.jpg
    219.5 KB · Katsottu: 130
Jossu123 eihän siitä testaamisesta ainakaan mitään haittaa ole, jos näyttääkin negaa niin voi olla myös vaan liian aikaista ja toivoa silti on :)

Mä ajattelin että alan mittaamaan lämmöt aamuyöstä kun vauva ekan kerran herää. Siinä vaiheessa olen kuitenkin sen 4h ainakin nukkunut. Noh, kokeilin ja olin ihan varman että katsoin mittarin näyttävän 36,8. Jostain syystä??? sitten aloin mittaamaan uudestaan ja aamulla herätessä mittari näytti pysähtyneen 36,2. Aloin pohtimaan olenko nähnyt unta tuon ekan tuloksen, sekin ihan mahdollista että yrittäminen tulee uniin.
Mittasin sitten kuitenkin normaaliin tapaan herätessä 36,5 ja sen merkkasin kun samalla tavalla mitannut aiemminkin. Nyt sitten flo sanoo oviksen olleen 3 päivää sitten, eikä eilen. Sekin ihan mahdollista. Samapa tuo, en kuitenkaan (ehkä) testaa aikaisin. Ainakin lämpö nyt vähän nousussa.

Tässä tämän aamun tilanne. Illalla yhtäkkiä tosiaan hohkas posket punasena ja lämpö nousi puolessa tunnissa 36,1 -> 36,8. Kävi vielä 36,9. Ei kuitenkaan mitään flunssan oireita Eikö varsinaisesti mitenkään kuumeinen olo. Nyt aamulla oli edelleen lämpö koholla. Menkkajomotuksia ollut jo 3 pv. Ja tänään jatkuu. Lämmöt ei kuitenkaan enteile vielä menkkoja alkavaksi. Mulla yleensä laskee lämmöt päivää ennen jo vähän. Nännit ollut kipeät jo muutaman päivän ja eilen illalla tuli lisäksi vielä rinnat sivuilta kipeäksi. Jännittää. :folded: Jokohan huomenna uskaltais kokeilla testata herkällä... kun on kuitenkin lämpöjen mukaan todennäköisesti kiinnittyminen nyt tapahtunut...
Jee, näyttää tosi lupaavalta!! :) Voikun olisi nyt joku tarrannu kiinni!

Tältä näyttää tänään täällä :) tostaina illalla tuli liuskatestiin eka positiivinen, perjantaiaamuna oli digitaalinenkin plussa. Sit oli sillon pe inseminaatio, missä lääkäri totes että follikkelista ei ihan voi sanoo onko just puhjennu vai viel puhkeemassa (mut ainakaan toi torstain pudonnu lämpö ei siis vielä ollu sitä!). Sit illalla eilen vielä varmisteltiin, sekä tänään aamulla. Ainakin on nyt yritystä ollu :)

Edit: vielä maininta, että eilen illalla oli ihan selkeet menkkakivut, eli ite arvaisin että eilen illalla oli ovulaatio! Mut ainakaan vielä ei näkyny lämmöissä!

Screenshot_20220115-114919.png

Muokattu viimeksi:
Miltäs Jossu123 käyrä ja testi tänään näyttää?

Lämmöt taas vähän laski, saas nähdä lähteekö huomenna nousuun.

Liitteet

• Screenshot_20220116_092502.jpg
    Screenshot_20220116_092502.jpg
    167.4 KB · Katsottu: 108
Muaki kiinnostaa jossun käyrä! Ja toivotaan et foreverfeverillä lähtee nousuun :)

Mitähän tää lämpö ny jäkittää :D periaatteessa tietty voisin jännitellä että mitä jos mulla ei ollukaan sit ovulaatioo? Mut toinen juttu on, että siirsin kierron alussa sormuksen eri käteen, ja taidan välil pitää tätä kättä pois peiton alta, varsinkin ku on kuuma, ja viime yönä oli! Kattellaan :D

Screenshot_20220116-094443.png

Tältä näyttää, pieni notkahdus lämmöissä. Pitää toivoa että lähtee huomenna taas nousuun... oireet jatkuu eikä menkkoja kuulu. Tiistaina pitäis alkaa. Menkkakivutkaan ei oo jatkuvasti päällä vaan aina sillon tällöin tulee. Enemmän selkäkipuja kuin vatsakipuja. Mulla harvoin edes menkkojen aikana on kauheasti kipuja... Yleensä vaan ekana vuotopäivänä vähän. Ja rinnat sivuilta kipeät, kuumottaa ja nännit arat. Mieskin kommentoi että on "täyttyneet" eli turvoksissa. Testi nega tänäänkin. Huomenna uusi yritys. Tänä aamuna uutena nenä tukossa.. :Smirking Face:

Liitteet

• 20220116_105324.jpg
    20220116_105324.jpg
    207.5 KB · Katsottu: 122
Kun toi FF ei osannu päätellä vielä ovulaation ajankohtaa, niin mä sit taas vähän säätelin lämpöjäni siellä sen perusteella, miltä noi Ourassa näyttää. Ennenki oon valitellu, mut Oura pyöristää 0,1 asteen tarkkuudelle, vaikka selkeesti mittaa tatkemmin. Silmällä näkee eron niiden lämpöpalkeissa, vaikka siinä appissa useampi päivä näyttäis pyöristettynä muka samaa arvoa. Hinkkaamisen jälkeen FF läimäs ovulaation torstaille. Mä tiesin, että ei muuten ollu vielä torstaina, koska perjantaina ultrattiin, ja sillon oli joko just ollu, tai just tulossa. Kävin sit vaihtaa asetuksista "käytä ovulaatiotestejä päättelemään ajankohta" sillon se heivas ovulaation lauantaille, vaikka torstaina oli liuskatesti plussa, ja perjantaina oli digitestissä huippupäivä :Eyes: ja mulla oli perjantai-iltana ja lauantaiyönä tosi menkkamaisia kipuja, eli siinä pe iltana / pe-la yönä se mun oletuksen mukaan oli. Ehkä tuo lauantai on siihen nähden ihan OK arvaus, eli nyt olis sit dpo1 :Smiling Face With Smiling Eyes:

Screenshot_20220116-170036.png

Moi, kyselisin täältä että millaisella mittarilla mittaatte lämpöjä, mistä ostettu tms? Ja suusta vai kainalosta?

Mä mittaan myös jollain apteekin halvimmalla 1 desimaalin kainalosta. Hoituu samalla kun syötän vauvaa, suusta ei onnistu kun kiinnostaa pientä liikaa.. Ostin kyllä myös uuden 2 desimaalin mittarin, mutta jostain syystä antoi tosi alhaisia lukemia pitkälläkin mittauksella.

Moi, kyselisin täältä että millaisella mittarilla mittaatte lämpöjä, mistä ostettu tms? Ja suusta vai kainalosta?
Mä kopioin Ouran raportoimia lämpöjä tuonne FF:ään :) kyllä ne vaihtelut näkyy Ouran käppyröissäkin, mutta FF:ssä on niin hienoja muita ominaisuuksia, että se vietteli puolelleen. Vähän houkuttais joku kahen desimaalin tarkkuudella mittaava mittari, mutta toi Oura on niin kätevä kun ei tarvi yhtään mitään tehdä asian eteen, että loppupelissä voittaa kuitenkin!

Ok kiitti. Eli suositellaanko kielen alta mittaamista ensisijaisesti vai onko väliä?

Takaisin