BBT - basal body temperature

Ok kiitti. Eli suositellaanko kielen alta mittaamista ensisijaisesti vai onko väliä?
Taidetaan suositella, mutta tärkeintä on että mittaat aina samasta paikasta samalla mittarilla. Myös kellonajalla on merkitystä, mutta mulla ainakin heittelee n. 3 tunnin aikaikkunassa mittailut.
muoks. Siis heti herättyään ennen mitään pitäis mittailla, mut heräämisaika mulla vaihtelee.:smiling-eyes:
 
Taidetaan suositella, mutta tärkeintä on että mittaat aina samasta paikasta samalla mittarilla. Myös kellonajalla on merkitystä, mutta mulla ainakin heittelee n. 3 tunnin aikaikkunassa mittailut.
muoks. Siis heti herättyään ennen mitään pitäis mittailla, mut heräämisaika mulla vaihtelee.:smiling-eyes:


Näin just. Ite mittaan suusta heti herättyäni, tavallinen digikuumemittari käytössä. Viikonloppuna en mitannut kun herättiin sen verran myöhemmin..
 
Lähti se lämpö nousuun. Saas nähdä mihin flo heittää oviksen. Itse veikkaan tuota 12.1
 

Liitteet

  • Screenshot_20220117_073327.jpg
    Screenshot_20220117_073327.jpg
    162.8 KB · Katsottu: 43
Foreverfever: kiva että lähti vihdoin selvästi nousuun! :)

Jossu123: äh :sad001 voikun se vielä tsemppais ittensä ylöspäin!

Mä muutin eilisestä mieltäni, ja palautin ton FF:n päättelemään itte sen ovulaation. Vaikka nyt tiiän että se on väärässä, niin haluan että mun datat on vertailukelposia aiempiin kuukausiin. Todennäkösesti se ovulaatio on joskus ennenkin sit tullu myöhemmin, kuin mitä FF:n mielestä näyttäis! Tänään vähän enemmän nousi lämmöt :)

Screenshot_20220117-101348.png
 
Jossu123 höh. Onko sulla yleensä kuinka pitkä luteaalivaihe?

Täällä uskon että ovis tapahtui, ärsyttää vaan kun en kyllä nyt pysty tarkkaa päivää sanomaan kun käyräkin menee niin siksakkia. En tiedä milloin odotella menkkoja/plussaa. Tekisi sittenkin mieli testailla ajoissa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220118_092438.jpg
    Screenshot_20220118_092438.jpg
    166.1 KB · Katsottu: 41
Höh jossu, voi harmi :sad001 oli niin lupaavat oireet :sad001

Foreverfever: tuosta on kieltämättä erityisen hankala sanoa! Jos ei olis tärpänny, niin ehkä lämmön lasku paljastaa sit menkkojen saapumisen tietty. Jos ei, niin jossain vaiheessa alkaa olee selvää, että nyt ei kyl enää voi olla normaalia :D

Mulla tällästä. Tosiasiassa siis joku dpo3 nyt.

Screenshot_20220118-093747.png
 
Jossu123 höh. Onko sulla yleensä kuinka pitkä luteaalivaihe?

Täällä uskon että ovis tapahtui, ärsyttää vaan kun en kyllä nyt pysty tarkkaa päivää sanomaan kun käyräkin menee niin siksakkia. En tiedä milloin odotella menkkoja/plussaa. Tekisi sittenkin mieli testailla ajoissa.
Ompas sulla tosiaan vaihteluita! Mä veikkaisin vahvasti kyllä että tuo flo ennustettu ovis ei oo kovin väärässä, voi olla päivä myöhemmin. Sun alkukierron lämpöjen perusteella näin ajattelisin että taso alkaa olla nyt samaa kuin ennen menkkoja.

Mun luteaali on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen harmillisen lyhyt, 10 päivää, mutta tasaisesti aina 10 päivän luteaalin jälkeen menkat tulleet. Tässä kierrossa ovis oli 3 pv myöhemmin kuin aiemmissa.
 
Oli lähellä ovisplussaa kp11, mutta plussaa ei näkynyt ja loppui testitkin siinä välissä, niin ajattelin että joko ovis oli tai oli tulematta. Lämpöjen mittailukin meni vähän ketuilleen.
Noh, tänään tullutkin selkeää kananmunalimaa pikkareihin asti ja kun vertasin edelliseen kiertoon lämpöjä, taitaakin ovis olla ihan just nyt nurkan takana sittenkin eikä ollutkaan viikonloppuna? :rolling:

Ainiin, mietin tuota kun mulla on ihan onnettomia aina nuo lämmönnousut. Että onko siitä mitään tietoa, että voiko olla jotain haittaa/kertooko jostain? Yleensä oviksen jälkeen vain noin puoli astetta nousee eikä välttämättä edes silleen kovin radikaalisti kerralla, vaan hissukseen. Olen huomannut että hyvin monella on jopa asteen nousuja.
 

Liitteet

  • yk10x2.jpg
    yk10x2.jpg
    54.2 KB · Katsottu: 49
Oli lähellä ovisplussaa kp11, mutta plussaa ei näkynyt ja loppui testitkin siinä välissä, niin ajattelin että joko ovis oli tai oli tulematta. Lämpöjen mittailukin meni vähän ketuilleen.
Noh, tänään tullutkin selkeää kananmunalimaa pikkareihin asti ja kun vertasin edelliseen kiertoon lämpöjä, taitaakin ovis olla ihan just nyt nurkan takana sittenkin eikä ollutkaan viikonloppuna? :rolling:

Ainiin, mietin tuota kun mulla on ihan onnettomia aina nuo lämmönnousut. Että onko siitä mitään tietoa, että voiko olla jotain haittaa/kertooko jostain? Yleensä oviksen jälkeen vain noin puoli astetta nousee eikä välttämättä edes silleen kovin radikaalisti kerralla, vaan hissukseen. Olen huomannut että hyvin monella on jopa asteen nousuja.
Mä just eilen törmäsin johkin tutkimukseen, joka vertas noita BBT lämmönnousuja progesteroniarvoihin. Siinä todettiin, että progesteroniarvojen suuruudella ei ollut vaikutusta lämmönnousun suuruuteen. Eli esim. ei voi päätellä progesteronitasoja siitä, että lämpö nousee vähemmän! Jos tästä oli mitään apua :D oli kyllä vanha tutkimus, -87, eli ehkä viimeisimmät tutkimukset olis parempia :D tässä kuitenki: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3125209/
 
Oli lähellä ovisplussaa kp11, mutta plussaa ei näkynyt ja loppui testitkin siinä välissä, niin ajattelin että joko ovis oli tai oli tulematta. Lämpöjen mittailukin meni vähän ketuilleen.
Noh, tänään tullutkin selkeää kananmunalimaa pikkareihin asti ja kun vertasin edelliseen kiertoon lämpöjä, taitaakin ovis olla ihan just nyt nurkan takana sittenkin eikä ollutkaan viikonloppuna? :rolling:

Ainiin, mietin tuota kun mulla on ihan onnettomia aina nuo lämmönnousut. Että onko siitä mitään tietoa, että voiko olla jotain haittaa/kertooko jostain? Yleensä oviksen jälkeen vain noin puoli astetta nousee eikä välttämättä edes silleen kovin radikaalisti kerralla, vaan hissukseen. Olen huomannut että hyvin monella on jopa asteen nousuja.
Mulla omasta mielestä yleensä noussut n. puoli astetta. Tässä kierrossa jostain syystä paljon normaalia matalammat lämmöt ollut ja siksi rajummat vaihtelut.

Jee, nyt se flo vahvisti oviksen olleen 12.1. Eli sen perusteella nyt olisi dpo 7. Jos dpo 11 ei näy tiputtelua, niin käyn testiostoksilla. Yhtään en voi etuköteen ostaa, kun en pysty pitämään niistä näppejäni erossa :smiling-eyes:
 
Dpo4, lämmöt jatkaa mulla samalla tasolla, ei mitään jännää. Tosin viimekin kuussa pysy aika alhaalla, ennen kuin dpo7 lähti nousemaan! Eli vielä saa odotella rauhassa :D eikä oo mitään oireita. Toivon, että parin päivän sisään alkais taas rinnat kipeytymään!

Mä jo vähän säikähin aamulla, kun raportoin lämmöt FF:ään, ja se charts like mine ilmotti jonkun melkeen 90% todennäkösyyden sille että ei oo raskauskierto! Vähän jo ehdin maani siinä myydä! Mutta sit äsken kun katoin, niin oli vaihtunut että onkin 49% ovulatory, 46% pregnancy! En mitään muuttanut välissä, miks se tollee pelottelee!
 
Dpo4, lämmöt jatkaa mulla samalla tasolla, ei mitään jännää. Tosin viimekin kuussa pysy aika alhaalla, ennen kuin dpo7 lähti nousemaan! Eli vielä saa odotella rauhassa :D eikä oo mitään oireita. Toivon, että parin päivän sisään alkais taas rinnat kipeytymään!

Mä jo vähän säikähin aamulla, kun raportoin lämmöt FF:ään, ja se charts like mine ilmotti jonkun melkeen 90% todennäkösyyden sille että ei oo raskauskierto! Vähän jo ehdin maani siinä myydä! Mutta sit äsken kun katoin, niin oli vaihtunut että onkin 49% ovulatory, 46% pregnancy! En mitään muuttanut välissä, miks se tollee pelottelee!
Musta tuntuu et mulla se on aina vaan 65% ovulaatio ja 35% raskaus, mistähän se johtuu. :tears:
 
Dpo 8 mahdollisesti. Viime kierrossa lämmöt romahti yhtäkkiä jo dpo 9.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220120_071208.jpg
    Screenshot_20220120_071208.jpg
    182.4 KB · Katsottu: 40
Heippa! Liityn tähänkin keskusteluun. :White Smiling Face:

Tässä kierrossa havaitsin ovisoireita kp 16-17 (kivut, limat), jolloin myös lämpö oli alhaalla ja sen jälkeen kp 18 lähti nousuun. Kuitenkin kp 19 tuli uusi dippi alas, mutta ei ole enää ollut mitään oireita ovulaatiosta. Ihmettelen miksi lämpö putosi uudelleen alas. Eikö ovulaatiota tapahtunut ollenkaan. :sad001 Tai jos ovis tapahtui vasta jälkimmäisen dipin aikana (kp19), niin miksi oireiden ja oviksen välissä on niin pitkä aika..? Kp18 jälkeen on ollut ihan kuivaa, kuten yleensäkin oviksen jälkeen on.

085D8631-3BD5-4C91-8718-2E595E9763B8.jpeg


Tässä viime kierron negakäppyrä. Siinä oviksen & oireiden jälkeen lähti selkeästi lämmöt nousuun.

24AE9F92-2ADC-4DDF-9CD3-1403BD6CBE1A.jpeg
 
Heippa! Liityn tähänkin keskusteluun. :White Smiling Face:

Tässä kierrossa havaitsin ovisoireita kp 16-17 (kivut, limat), jolloin myös lämpö oli alhaalla ja sen jälkeen kp 18 lähti nousuun. Kuitenkin kp 19 tuli uusi dippi alas, mutta ei ole enää ollut mitään oireita ovulaatiosta. Ihmettelen miksi lämpö putosi uudelleen alas. Eikö ovulaatiota tapahtunut ollenkaan. :sad001 Tai jos ovis tapahtui vasta jälkimmäisen dipin aikana (kp19), niin miksi oireiden ja oviksen välissä on niin pitkä aika..? Kp18 jälkeen on ollut ihan kuivaa, kuten yleensäkin oviksen jälkeen on.

View attachment 110274

Tässä viime kierron negakäppyrä. Siinä oviksen & oireiden jälkeen lähti selkeästi lämmöt nousuun.

View attachment 110276
Kantsii kattella tulevien päivien lämpöjä! Joskus tosiaan voi käydä niin, että ovis tollee tuleekin päivän pari myöhemmin ku eka vaikutti. Tai ehkä lämmöillä vaan menee hetki nousta! Toivotaan joka tapauksessa että ne ny tsemppaa ittensä kohta ylös ja ovis tapahtui! :)
 
Tässä tän päivän käppyrää. Pikkuhiljaa kipuaa ylöspäin! Oikeesti mun arvion mukaan siis ~dpo5 nyt. Huomasin myös, että tuo FF ei suostu tekemään mulle sitä raskauspisteytystä! Se ei halua arvailla, koska mulla on nyt apuna lääkitys, mikä voi vaikuttaa niihin oireisiin :P

Screenshot_20220120-170228.png
 
Kantsii kattella tulevien päivien lämpöjä! Joskus tosiaan voi käydä niin, että ovis tollee tuleekin päivän pari myöhemmin ku eka vaikutti. Tai ehkä lämmöillä vaan menee hetki nousta! Toivotaan joka tapauksessa että ne ny tsemppaa ittensä kohta ylös ja ovis tapahtui! :)

Kiitos Nurppu! Seurailen ja toivon että lähtee nousuun. :)
 
Heippa!
Aloin vasta viimekierron lopulla seurailemaan lämpöjä. Tässä yllärinä ovis tapahtui jo kp 9. Ikinä ei nui aikaseen oo ku oon seuraillu sitä. Oli kyllä semmoset kivut et ei voinu erehtyy. Varmaan toi viimekierrossa aloitettu letrotzol aikaistaa ovista ja tekee ne kipeemmiks. Ei oo eläissään nui kipeenä ovista ollu. Mut ihana oli kuitenkin todeta et ovis tapahtuu
 

Liitteet

  • 14FBB964-4568-4D6F-B099-9BFDFC8B2050.png
    14FBB964-4568-4D6F-B099-9BFDFC8B2050.png
    271.1 KB · Katsottu: 42
Takaisin
Top