BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt näyttää tältä. Muutoin täysin samaa kaavaa edelleen kuten kaikki negakierrot, mutta vielä ei ole lämpö tipahtanut, tosin ihan vielä ei menkkojen pitäisi alkaakaan, että kerkee tuo tippua.
(tän aamun lämpö oli siis 36,58'C, ei 35,58'C kuten olin näköjään eka kirjoittanut)

yk9.jpg

Lueskelin tosta pistejutusta, niin ei se taida oikein kellään pitää paikkansa, osa plussanut alhaisilla pisteillä ja osa saanut negan isoillakin pisteillä. Ja jaahas, nyt mun pisteet olikin jo 55, ei mitään käryä minkä tähden ne on yks kaks aamusta muuttunut :rolling:

Sieltä se vaan taas lörpsähti alas :crying-face: Se oli nyt virallisesti vika kierto ennen hoitoja. Tammikuussa inssi (tosin oon 99% varma, että jää välistä kun ovulaatio la-su ja ollaan julkisella.)

Screenshot_20211230-114534_Flo.jpg

Sieltä se vaan taas lörpsähti alas :crying-face: Se oli nyt virallisesti vika kierto ennen hoitoja. Tammikuussa inssi (tosin oon 99% varma, että jää välistä kun ovulaatio la-su ja ollaan julkisella.)

View attachment 109575
Nooh, tuo ei ihan kauheen paha lässähdys vielä ole! Tuommosia oon nähny vielä tuolla FF:ssä raskauscharteissa. Sulla on kuitenkin vielä koholla lämmöt. Mikä dpo sulla oli nyt, ja kuin pitkä luteaali yleensä?

Mulla lässähti tänään paljon pahemmin. Mun haamu on myös himmentynyt nyt niin paljon että näkyy enää ainoastaan jos on tarpeeksi mielikuvitusta. Tänään dpo12 / 14-15.

Screenshot_20211230-115456.png

Sama homma, tämä oli vika kierto ennen hoitoja. Tosin nyt kun tästä tulikin haamu, niin alkoi mietityttää nuo suunnitellut hoidot. Mut taidan höpötellä siitä lisää tuolla lapsettomuuspuolella, ei enää liity lämpöihin :P

Nooh, tuo ei ihan kauheen paha lässähdys vielä ole! Tuommosia oon nähny vielä tuolla FF:ssä raskauscharteissa. Sulla on kuitenkin vielä koholla lämmöt. Mikä dpo sulla oli nyt, ja kuin pitkä luteaali yleensä?

Mulla lässähti tänään paljon pahemmin. Mun haamu on myös himmentynyt nyt niin paljon että näkyy enää ainoastaan jos on tarpeeksi mielikuvitusta. Tänään dpo12 / 14-15.

View attachment 109576

Sama homma, tämä oli vika kierto ennen hoitoja. Tosin nyt kun tästä tulikin haamu, niin alkoi mietityttää nuo suunnitellut hoidot. Mut taidan höpötellä siitä lisää tuolla lapsettomuuspuolella, ei enää liity lämpöihin :P

Ei se katastrofi ole, mutta kokemuksesta tietää, että kun se alas lähtee, ei ylös ole tulemista enää :Grimacing Face: Nyt on dpo 10. Pc edelleen ihan blanco ja enempää testejä ei ole, eikä tähän kiertoon myöskään tule. Pitää osata luovuttaa :Grinning Face: Luteaali on yleensä 13 päivää, menkat alkaa 14. päivänä. Tiputtelu yleensä alkaa pari päivää ennen. Sekin on jännä, että joissain kierroissa tiputtelee ja toisissa ei. Nyt pari kiertoa on ihan uus juttu ollut luteaalin krampit.

Ei kai siinä sitten, kp 3 ekat Letrot naamaan ja uusia seikkailuja kohti :Nerd Face:

Ei se katastrofi ole, mutta kokemuksesta tietää, että kun se alas lähtee, ei ylös ole tulemista enää :Grimacing Face: Nyt on dpo 10. Pc edelleen ihan blanco ja enempää testejä ei ole, eikä tähän kiertoon myöskään tule. Pitää osata luovuttaa :Grinning Face: Luteaali on yleensä 13 päivää, menkat alkaa 14. päivänä. Tiputtelu yleensä alkaa pari päivää ennen. Sekin on jännä, että joissain kierroissa tiputtelee ja toisissa ei. Nyt pari kiertoa on ihan uus juttu ollut luteaalin krampit.

Ei kai siinä sitten, kp 3 ekat Letrot naamaan ja uusia seikkailuja kohti :Nerd Face:
Joo, kylhän lämmöistä sit näkis jos nyt ne ei lähtis tosta enää alaspäin. Mut jooh ymmärrän kyl! Mulla olis kans letroihin resepti, mut katotaan ehtiskö viel keskustella lääkärin kans ennen menkkoja, jos mentäskin pelkällä tukilääkityksellä alkuun...!

Hei! Tämä on toinen kierto,jossa mittailen aamulämpöjä.
Ovulaatiotesti oli positiivinen kiertopäivä 13 aamulla.
Aamulämpöni on normaalisti 36,10.
Ovulaatiotestin ollessa positiivinen kp 13 samaan aikaan aamulämpö laski alle 36,10 mutta nousi seur.pv ja taas laski kp 15.
Kp 16 aamulämpö lupaavasti nousi.
Nyt jo kolmena peräkkäisenä aamuna ollut lämmöt koholla,ollen n.36,40. Mutta silti sovellus ei osoita/havaitse ovulaatiota. Osaako joku sanoa missä mättää?
Tässä kuvakaappaus.
F0864ECA-EE2E-40CD-B087-A24C7715C917.jpeg

Olitko syöttäny joka päivän arvon? FF on kyllä mulle vieras sovellus.

Oma käppyrä on aikamoista sahalaitaa! Oviksen bongasin tikkuun kp 15. Jännä nähdä miten luteaalin lämmöt käyttäytyy.. kaiken järjen mukaan pysyttelis yläkantissa ja jäisvätkin sinne toivottavasti :smiling face with heart-eyes:

Liitteet

• Screenshot_20211231-073805_Flo.jpg
    Screenshot_20211231-073805_Flo.jpg
    322.9 KB · Katsottu: 138
Ovulaatiotestin ollessa positiivinen kp 13 samaan aikaan aamulämpö laski alle 36,10 mutta nousi seur.pv ja taas laski kp 15.
Nyt jo kolmena peräkkäisenä aamuna ollut lämmöt koholla,ollen n.36,40. Mutta silti sovellus ei osoita/havaitse ovulaatiota. Osaako joku sanoa missä mättää?
Tässä kuvakaappaus.
View attachment 109601
Oho, en osaa sanoa miks ei piirrä viivaa :O mäkin kyllä vasta käyttäny pari kuukautta. Tässä kuussa se vaihteli mulla kovasti kans sitä ovulaation paikkaa.

Maakulla kans ihme sahailua! Ehkä se tasasaantuu nyt, mulla heitteli kans ennen ovulaatiota ja tasaantu sit :)

Mulla nous tänään taas lämpö! Mikähän lie ollu toi pudotus? Tänään taas Oura on ihan huolissaan mun arvoista ja käskee lepäämään :Relieved Face:

Screenshot_20211231-101536.png

Tuo FF muuten nosti tuon dipin seurauksena pisteet 20->65 :P eli ainakin tuolla niitä pisteitä saa korotettua!

Tältä näyttää mun tän hetkinen käyrä verrattuna neljään edelliseen kiertoon:

Screenshot_20211231-151337.png

Nyt kun oon tässä kierrossa nähny haamun (ja vähän vielä haaveilen että se vahvistuis), niin veikkaan että tuossa syyskuun kierrossa oli varmaan kemiallinen. Siinä menkat alkoi myöhässä, lämmöt pysyi korkealla vielä noin viikon menkkojen alusta, ja seuraava ovulaatio tuli myöhässä. Sillon en tajunnu että olis voinu testata ja varmistaa! Mut noi merkit on aika samat. Muissa kierroissa ollu täs kohtaa enemmän alassuunnassa.

Ööö what, ei vielä tätiä, ei edes tuhrua kn:stä, pisteet nous mullaki 69:n mutta testi täysin puhdasta negaa.. Nyt tietysti kun kirjoitan tänne, niin varmaan heti kohta alkaa menkat ja oli väärä hälytys :rolling: Menkat ei varsinaisesti vielä myöhässä (27-32 väliin yleensä, ka 29) ja testi ei ole herkkä, mutta mutta. Röyhtäyttää edelleen joka kerta kun syön tai juon. FF kuitenkin sanoo, että 77% r-testeistä olisi jo tässä vaiheessa positiivisia, joten ei nyt hirmu korkealla ole toiveet kuitenkaan.

yk9.jpg

Edit. Tämän sain tänä aamunapäivänä, mutta tuli aika myöhään ja mielestäni viivanpaikka enemminkin kuin haamu.

IMG_20220102_110442.jpg

Muokattu viimeksi:
Ööö what, ei vielä tätiä, ei edes tuhrua kn:stä, pisteet nous mullaki 69:n mutta testi täysin puhdasta negaa.. Nyt tietysti kun kirjoitan tänne, niin varmaan heti kohta alkaa menkat ja oli väärä hälytys :rolling: Menkat ei varsinaisesti vielä myöhässä (27-32 väliin yleensä, ka 29) ja testi ei ole herkkä, mutta mutta. Röyhtäyttää edelleen joka kerta kun syön tai juon. FF kuitenkin sanoo, että 77% r-testeistä olisi jo tässä vaiheessa positiivisia, joten ei nyt hirmu korkealla ole toiveet kuitenkaan.

View attachment 109665

Edit. Tämän sain tänä aamunapäivänä, mutta tuli aika myöhään ja mielestäni viivanpaikka enemminkin kuin haamu.

View attachment 109667
Oijoi miten lupaava käppyrä! Toivotaan kovasti parasta!! Tuliko tuo viiva siis maksimiodotusajan jälkeen? Kyl tuo mun silmään on haamu jos tuli odotusajan sisällä :)

Mulla selvästi lähestytään nyt menkkoja. Lämmöt pudonnu kunnolla ja alavatsalla juilii jo menkkakivut. Vieläkin mulla kummittelee haamu testeissä, mut ei tummu. Eli joku epäonnistunut kiinnittymisyritys siellä varmaan oli!

Screenshot_20220102-122944.png

Tässä kuvakaappaus.
View attachment 109601
Koita laittaa discard tuolle yhdelle korkealle heitolle. Se voi sekoittaa? Vaatii myös 3 pvn lämmön nousun että laskee ovulaation tapahtuneeksi. Mulla kävi viime kierrossa noin mutta lämmöt ei edes nousseet positiivisen ovulaatiotestin jälkeen joten näytti ovulaatio jääneen tapahtumatta...

Oijoi miten lupaava käppyrä! Toivotaan kovasti parasta!! Tuliko tuo viiva siis maksimiodotusajan jälkeen? Kyl tuo mun silmään on haamu jos tuli odotusajan sisällä :)

Mulla selvästi lähestytään nyt menkkoja. Lämmöt pudonnu kunnolla ja alavatsalla juilii jo menkkakivut. Vieläkin mulla kummittelee haamu testeissä, mut ei tummu. Eli joku epäonnistunut kiinnittymisyritys siellä varmaan oli!

View attachment 109671

Siinä ja siinä - ehkä minuutin yli, omaan silmään se on viivanpaikka. Muuutta koska olen testihullu ja kaapissa on kaikenlaisia testejä miljoona, niin äsken sain ehkä jopa oikeasti haamun tuolla ei-herkällä ja melko nopeasti.. Ainakin tuohon aamupäiväiseen verrattuna ero oli selkeä. Kastoin samaan kippoon ovistestin (niitäkin kun on jokunen, heh) ja sekin on lähes plussa, just semmonen puol päivää max. päivä ennen plussaa. Kuvaan tuo haamuntapanen ei oikein meinaa tarttua, mutta livenä huomaa ainakin näin tarkkasilmäisenä :D Pitää liittää kuva myöhemmin.

Pitää katsoa mitä huominen tuo tullessaan, tänään tuskin viisaammaksi tulee.

Siinä ja siinä - ehkä minuutin yli, omaan silmään se on viivanpaikka. Muuutta koska olen testihullu ja kaapissa on kaikenlaisia testejä miljoona, niin äsken sain ehkä jopa oikeasti haamun tuolla ei-herkällä ja melko nopeasti.. Ainakin tuohon aamupäiväiseen verrattuna ero oli selkeä. Kastoin samaan kippoon ovistestin (niitäkin kun on jokunen, heh) ja sekin on lähes plussa, just semmonen puol päivää max. päivä ennen plussaa. Kuvaan tuo haamuntapanen ei oikein meinaa tarttua, mutta livenä huomaa ainakin näin tarkkasilmäisenä :D Pitää liittää kuva myöhemmin.

Pitää katsoa mitä huominen tuo tullessaan, tänään tuskin viisaammaksi tulee.
Oi miten lupaavaa!! Jännityksellä odotan tarinan jatkoa! :)

IMG_20220102_145655.jpg
Vihreä siis ovistesti ja sininen sofin ei-herkkä. En tiedä näkyykö mitään kuvassa muiden silmillä :tears:

Tosin juilii nyt hyvin menkkamaisesti alakerrassa, että uskon huomenna menkkojen alkavan, mutta toisaalta saattoi ehkä jotain yritystä ollakin. Näin ei ainakaan ole koskaan röyhtäytellyt aikaisemmin eikä nuo lämmöt ole tolleen noussut vielä kertaakaan kerran alhaalla käytyään. Plus ovistesti ei ikinä oo loppukierrossa tuollainen, aina ollut ihan hailura ovisplussan jälkeen.

View attachment 109674
Vihreä siis ovistesti ja sininen sofin ei-herkkä. En tiedä näkyykö mitään kuvassa muiden silmillä :tears:

Tosin juilii nyt hyvin menkkamaisesti alakerrassa, että uskon huomenna menkkojen alkavan, mutta toisaalta saattoi ehkä jotain yritystä ollakin. Näin ei ainakaan ole koskaan röyhtäytellyt aikaisemmin eikä nuo lämmöt ole tolleen noussut vielä kertaakaan kerran alhaalla käytyään. Plus ovistesti ei ikinä oo loppukierrossa tuollainen, aina ollut ihan hailura ovisplussan jälkeen.
Kyllä siellä jotain haaleaa näkyy! Mulla ainakin viimeksi sofi näytti tosi haaleaa viivaa verrattuna pc ja rfsu.

Kyllä siellä jotain haaleaa näkyy! Mulla ainakin viimeksi sofi näytti tosi haaleaa viivaa verrattuna pc ja rfsu.
Hui, se on aina jännää jos joku muukin näkee jotain :Eyes: ei se auta kuin odottaa mitä se kuuluisa huominen tuo tullessaan.

Edit seur. pvänä.

En tullut laisinkaan viisaammaksi. Lämmöt vähän häröilee mahdollisesti ja on pari vaihtoehtoa. Eka on kun heräsin 2:lta jolloin kävin vessassa (ja sofi puhtaasti nega) ja lämmöksi tuli 36,40'C ja toinen vaihtoehto ns. normaaliin herätysaikaan 2 tunnin päästä ed. heräämisestä ja silloin lämpö 36,55'C. Yöllä oli ihan jäätävä hiki, tunsin miten lämpö lähti laskuun.

Mutta ei silti menkkoja vieläkään ja esim. kn on niin kaukana että ei ole näkynyt eikä röyhtäily ole poistunut keskuudestamme. Uskon kuitenkin, että saatto olla yritystä ja täti tulee ihan koska vain.

Outo kierto, mutta laskevat lämmöt loppukierrosta ei ikinä ole ollut kovin positiivinen asia.

yk9.jpg

Vielä edittii taas yks pvä eteenpäin, kun ei kehtaa uutta viestiä spämmiä :tears:

Myöhässä täti edelleen, kaikki oireet ennallaan, kn yhä ihan ulottumattomissa ja negaa paukkuu ei-herkissä.. mutta tämän aamun lämmöt ei valehtele tulevasta. Ehkä oli jotain yritystä tässä kierrossa kuitenkin..?

yk9.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin