BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Flo:sta en osaa sanoa, mutta FF:ssä voi ainakin discardata mittauksen. Mulla oli influenssarokotuksen jälkeen lämpöpiikki jonka discardasin. Nyt se näkyy mun kaaviossa mutta sitä ei käytetä laskentaan.

Tuolla FF:ssä on myös tuollanen "pregnancy monitor" joka analysoi, onko tässä kierrossa näkynyt alkuraskauden merkkejä. Sit se antaa pisteitä "Early pregnancy signs", max 100, että kuin todennäkösenä se pitää raskautta. He arvioivat että yli 70 pistettä ni on viisinkertanen todennäkösyys olla raskaana. Mulla tähän asti ollu koko kierron 20 pistettä tuossa. Tänään dpo 14 se nousi 75:een :D mutta veikkaan että tuo johtuu tasan siitä, että yleensä ihmisillä luteaalin kesto on max ton 14, siks tässä kohtaa yleensä alkaa jo olla aika pitkälle päästy. Mulla luteaalit on keskimäärin 15, eli taitaa mun kohdalla olla laskenu vähän nyt vinoon tuon :Grinning Face:

Mieki liityn lämpöjen seuraajien joukkoon. Eka kierto siis jossa oon lämpöjä mittaillut. Kyllähän näemmä oviksen aikaa oli matalampi aalto ja nyt on lämmöt nousseet.. dpo 4 vasta menossa. Jännä nähdä miten loppukierron ajan käyttäytyy. Jos oikein ymmärsin niin korkeemmalla pysyttelee jos on tärpännyt..?
Aika työlästä vaan joka aamu mittailla, nyt jäi pari päivää välistä kun sai viettää peiton alla aamuja ja tehdä taikoja ❤

Joo, yleensä pysyttelee ylhäällä jos on raskaana! Ja erityisesti, joskus raskaana on vielä uusi lämmönnousu kiinnittymisen jälkeen. Ja joskus lämpökäyrässä on pudotus kiinnittymishetkellä, jonka jälkeen palataan takas ylös! Mutta näissä ei tietenkään ikinä ole sellasta 100% varmuutta :) mutta kyllä mulla on melkein joka kierrossa lähtenyt lämmöt alassuuntaan niihin aikoihin kun kuukautiset alkaa. Eli nään yleensä lämmöistä milloin alkaa.

Tänään kp1, joten laitan nyt mielenkiinnosta lopullisen käyrän kuva tänne. Tuosta aika hyvin näkyy tuo, kun lämmöt laski ihan useemman päivän ajankin tuossa ennen ku kuukautiset alkoi.

Screenshot_20211208-161953.png

Täällä tuli nyt pieni dippi ja nousu lämpöihin, kylläpä toiveet nousee, että olis kiinnittymistä, vaikka epäilin jo, että oliko tallettelut oikeaan aikaan :smiling-eyes: Vaikka on ennenkin dippejä ollut, vaan eihän sitä tiedä. Monesti oon tässä vaiheessa jättänyt lämpöjen mittailut pois, koska pelottaa se lämpöjen tippuminen, mutta nyt ajattelin jatkaa mittailua koko kierron :smiling-eyes:

Screenshot_20211208-170114.jpg

Joo kyllä mulla ainakin nousis toiveet tollasesta, kylläpä näyttää lupaavalta! Toivotaan kovasti että siellä on nyt joku jäänyt kiinni!

Hei, tässä olis mun onnistuneen kierron lämpötaulukko liitteenä. Nyt voin laittaa kun saatiin nt-ultrassa tietää viikot :) luulin ovulaation aluksi tapahtuneen vasta tuossa 5.10. joka on todnäk ollutkin kiinnittymisestä johtuvaa. Ovulaatiotestin tein 4.10. kun bongasin limaa, ja se näytti melko tasavahvoja viivoja. Oikea ovispäivä oli kuitenkin ollut jo viikonlopulla ja unohdin ottaa testit mukaan viikonlopunviettoon. En siis tiedä olisinko saanut ovispäivänä oikean tummemman plussan ovistestiin vai en. Parit harhaheitot näkyy myös lämmöissä. Saattaa johtua esim liikunnasta tms. Toivottavasti tästä on jollekin apua tai kiinnostavaa muuten :smiling-eyes:

Liitteet

• pixlr_20211208220533555.jpg
    pixlr_20211208220533555.jpg
    2.3 MB · Katsottu: 170
Mites muilla tuo ovulaation aikainen lämmön lasku ajoittuu? Onko se ennen ovulaatiota vai juuri samana päivänä?
Eilen ihmettelin että onkohan ovis tulossa tässä kierrossa normaalia aiemmin kun alkoi limailut, halut yms. Tänään olikin sitten lämmöt tippunut kunnolla ja mietin ehtiikö tänään enää talletella, kun muuten eilinen kerta jää ainoaksi yritykseksi.
Tässä käyrää
Screenshot_20211211_075423.jpg

Mites muilla tuo ovulaation aikainen lämmön lasku ajoittuu? Onko se ennen ovulaatiota vai juuri samana päivänä?
Eilen ihmettelin että onkohan ovis tulossa tässä kierrossa normaalia aiemmin kun alkoi limailut, halut yms. Tänään olikin sitten lämmöt tippunut kunnolla ja mietin ehtiikö tänään enää talletella, kun muuten eilinen kerta jää ainoaksi yritykseksi.
Tässä käyrää
View attachment 108830
Mulla laski lämmöt kp 12&13. Ovisplussa oli kp 14. Aamulämpöjen perusteella ovulaatio oli kp 16, eli 3-4 vrk ennen ovista oli lämmönlasku. Laski 35,7 ja normaalilämpö on 36,10.

Tässä käyrää
View attachment 108830

Laskee meikäläisellä samana aamuna kun ovistesti näyttää plussaa. Ja koska oon "viallinen" myös ovuloin samana päivänä :tears:

Tässä käyrää
View attachment 108830
Itselläni lämpö laskee yleensä ~ 0.15 - 0.5 astetta päivää ennen ovisplussaa, plussapäivän aamuna on jo nousemaan päin. Ovisplussasta (joka sattuu tulemaan näköjään aina lauantai-iltaina :rolling:) seur. aamuna mulla on jo lämmöt reilusti yleensä koholla ollut ja ovisoireet tipotiessään, eli nopeaa on itse oviksen toiminta täälläkin ilmeisesti.

Muokattu viimeksi:
Tässä mun tätä kiertoa ja viime kiertoa päällekkäin. Viime kierron ekat mittaukset kainalosta, siksi noin paljon matalampia. Suusta tässä kierrossa kaikki. Ovisplussa digiin lauantaiaamuna (kp12) ja rfsu liuskaan eilen aamulla (kp13). Lämmöt kuitenkin dippas vasta eilen illalla ja tänään aamulla? Kivut ei ollenkaan sellaiset kuin viime kierrossa. Tiesin sillon sekunnilleen koska ovulaatio tapahtui. Siksi vähän pelottaa että se ei nyt tapahtunutkaan.. :Grimacing Face: No sen näkee huomenna jos lämmöt on nousussa. Toivottavasti, tallettelut olis mennyt nyt niin täydellisesti. :Kissing Face With Smiling Eyes:

Liitteet

• 20211213_121350.jpg
    20211213_121350.jpg
    403 KB · Katsottu: 116
Screenshot_20211213-211051.jpg

Tässä minun kiertoa tähän asti. Flo heittikin oviksen tuohon kp18 vaikka itse kyllä epäilen ja ajattelen että se oli oireiden perusteella kp13-14. Vähän näyttää jo laskusuunnassa olevan lämmöt, saa nähdä miten käy.

Flo ennustaa huomiselle ovista, omista oireistakaan en kyllä osaa sanoa oliko jo vai onko vasta tulossa. Huomenna varmaan näkee nouseeko lämmöt korkeammalle, vai oliko tuo alempi piikki joku satunnainen droppi vain..
Screenshot_20211214_091333.jpg

Eikö tästä nyt voi päätellä että en oo ovuloinut? Ovisplussa kp 12 digiin ja kp 13 rfsu liuskaan.

Liitteet

• 20211215_071039.jpg
    20211215_071039.jpg
    193.6 KB · Katsottu: 120
Eikö tästä nyt voi päätellä että en oo ovuloinut? Ovisplussa kp 12 digiin ja kp 13 rfsu liuskaan.
Mä vielä odottaisin muutaman päivän lähteekö lämmöt nousuun. Mun edellisessä plussa kierrossa ei ainakaan ihan oikeaoppisesti heti noussut. Tässä käyrä, ovis ultrien ja raskaustestin plussan mukaan kp 15, kun flo sanoo lämpöjen perusteella kp 22

Liitteet

• Screenshot_20211207_112343_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20211207_112343_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    323.1 KB · Katsottu: 121
Lupaavan näköinen käppyrä :smiling-eyes:
Mulla takana eka kierto, jossa seuraan lämpöjä ja mielestäni todella jännittävä seurata miten elimistö toimii! Lähinnä sitä vaan jälkikäteen näkee mitä on tapahtunut, mutta pääasia että tapahtuu! Lämpökäyrää ei nyt ole muille jaettavaksi, mutta selvästi oviksen aikaan oli droppi ja kenties kiinnittymisyrityskin. Lämmöt oli loppukierron lupaavasti koholla, kunnes päivää-kahta ennen menkkoja lähti laskuun. Nyt sitten taas uusi startti! Taidan seurata lämpöjä jatkossakin, etenkin loppukierron piinapäiviä ajatellen mielenkiinnolla jännäten kuinka meitin käy :smiling-eyes::folded:

Tänään pomppasikin lämmöt taas 36,8:aan vähän yllättävästi. Huominen näyttää paljon, kerran aiemmin kävi niin, että kierron lopussa lämmöt nousi, ja seuraavana päivänä alkoikin menkat, joten nyt jännittää mitä lämmöt huomenna sanoo ja alkaako menkat.
Laitan tähän nykyisen kierron käyrän ja sen missä oli se ihmeellinen nousu just ennen menkkoja.

Screenshot_20211216-202206.jpg

Screenshot_20211216-202241.jpg

Takaisin