BBT - basal body temperature

Täällä uusi lämpöjen mittailija, hei! Onko kokemusta/mutua, kuinka paljon vaikuttaa se, jos mittaa vasta kylpyhuoneessa lämmön? Ymmärrän, että optimaalisin olisi mitata sängyssä ennen ylösnousua, mutta vieressä niin herkkäkuuluinen mies, että herää piippauksiin, joten sängyssä mittaaminen ei ole vaihtoehto. Ovatko mittaustulokset kuitenkin noin suurinpiirtein vertailukelpoisia, jos jokainen aamumittaus on vasta kylppärissä?
Mä sammutin piipittäjän välittömästi ekan inahduksen jälkeen. Sit kun nousin oikeasti ylös ja menin vessaan niin pistin sen päälle ja muistitoiminnon ansiosta luku oli vielä tallessa ja kirjoitin sen ylös sitten vasta.
 
Eikö kukaan enää mittaa aamuilämpöjä? :D Noh, höpisen vähän itsekseni.

Kp13 tulis ovisplussa ja FF piirsi samalle päivälle oviksen myös, samoiten kroppatuntemukset tukee sitä, että ovis tosiaan tapahtui. Kp14 oli jo lämmöt kohoamassa ja kaikki halut loppui kuin seinään.
Nyt menossa dpo12 ja kp25/~29. Tärppäämiseen viittaavia oireita ei ole, paitsi ihan jäätävä nännikipu. Vielä eiliseen asti vaikutti täysin samanlaiselle käyrälle kuin kaksi edellistä negakäppyrääkin, mutta vielä ei ole ainakaan dramaattista menkkoja edeltävää laskua lämmöissä tapahtunut, mikä tietysti vähän toiveita herättää.. Beaming Face With Smiling Eyes

yk3.jpg
 
Saakos tässä ketjussa höpötellä Ouran antamista lämpökäyristä, vai onko sille oma keskustelu? Olen vielä vähän ummikko :)

Olen nyt vähän yli vuoden seuraillut Ouran antamia lämpödatoja isolla mielenkiinnolla. Musta on tosi jännää kun usein jo aamusta näkee applikaatiosta yön lämmöistä että tänään alkaa menkat.

Luin myös, että pian julkaistavassa kolmosversion sormuksessa on kunnon kuukautiskierron seuraamisominaisuus. Lupailivat, että jo 6 päivää ennen kuukautisia osaavat ennustaa koska ne alkavat. Mun korvaanhan tuo kuulostaa siltä, että osaavat 6 päivää ennen odotettuja kuukautisia ennustaa että on raskaana! Oura on myös viimeaikoina tehnyt yhteistyötä yliopistojen kanssa tehden tutkimusta Ouran käytöstä raskauden tunnistamiseen ajoissa. Tilasin jo tuon kolmosversion sormuksen itselleni ja jännityksellä jään odottamaan että mitä se ennustelee :)
 
Saakos tässä ketjussa höpötellä Ouran antamista lämpökäyristä, vai onko sille oma keskustelu? Olen vielä vähän ummikko :)

Olen nyt vähän yli vuoden seuraillut Ouran antamia lämpödatoja isolla mielenkiinnolla. Musta on tosi jännää kun usein jo aamusta näkee applikaatiosta yön lämmöistä että tänään alkaa menkat.

Luin myös, että pian julkaistavassa kolmosversion sormuksessa on kunnon kuukautiskierron seuraamisominaisuus. Lupailivat, että jo 6 päivää ennen kuukautisia osaavat ennustaa koska ne alkavat. Mun korvaanhan tuo kuulostaa siltä, että osaavat 6 päivää ennen odotettuja kuukautisia ennustaa että on raskaana! Oura on myös viimeaikoina tehnyt yhteistyötä yliopistojen kanssa tehden tutkimusta Ouran käytöstä raskauden tunnistamiseen ajoissa. Tilasin jo tuon kolmosversion sormuksen itselleni ja jännityksellä jään odottamaan että mitä se ennustelee :)

Meillä on pidempi yritystaival kanssa taustalla. Lämpöjä olen nyt seurannut varmaan 14 kierron ajan ihan digitaalisella mittarilla ja se on ollut tosiaan hyvä ovulaation varmistamisessa ja juuri menkkojen alkamisen ennustamiseen. Myös ainoassa plussakierrossa oli selkeästi lämmöt jääneet koholle ja valitettavasti myös keskenmenon näki lämmöistä hyvin :sad001

Miehellä on Oura ja itse tänään jo ääneen totesin, että voisin sellaisen haluta joululahjaksi nyt varsinkin kun hoidot alkamassa Beaming Face With Smiling Eyes Sitten toisaalta taas kun hoidot alkaa, en haluaisi enää stressata keltarauhasesta jne jne vaan odotella sinne testipäivään. Ja kaikinta kamalinta olisi jos plussan jälkeen taas näkisi ne tippuvat lämmöt Anxious Face With Sweat- Kaksijakoiset fiilikset siis, toisaalta tuo Oura nappaisi paljonkin, niin ei tarvitsisi sählätä tuon digimittarin kanssa, toisaalta taas ei vaan haluaisi tietää.... Liikaa..?
 
Meillä on pidempi yritystaival kanssa taustalla. Lämpöjä olen nyt seurannut varmaan 14 kierron ajan ihan digitaalisella mittarilla ja se on ollut tosiaan hyvä ovulaation varmistamisessa ja juuri menkkojen alkamisen ennustamiseen. Myös ainoassa plussakierrossa oli selkeästi lämmöt jääneet koholle ja valitettavasti myös keskenmenon näki lämmöistä hyvin :sad001

Miehellä on Oura ja itse tänään jo ääneen totesin, että voisin sellaisen haluta joululahjaksi nyt varsinkin kun hoidot alkamassa Beaming Face With Smiling Eyes Sitten toisaalta taas kun hoidot alkaa, en haluaisi enää stressata keltarauhasesta jne jne vaan odotella sinne testipäivään. Ja kaikinta kamalinta olisi jos plussan jälkeen taas näkisi ne tippuvat lämmöt Anxious Face With Sweat- Kaksijakoiset fiilikset siis, toisaalta tuo Oura nappaisi paljonkin, niin ei tarvitsisi sählätä tuon digimittarin kanssa, toisaalta taas ei vaan haluaisi tietää.... Liikaa..?
Joo, ihmiset on tosi erilaisia näissä asioissa! :) Itse tykkään kovasti siitä että saa kaiken mahdollisen tiedon (mulla on ton Ouran lisäks vielä aktiivisuusrannekekkin mittailemassa juttuja mitä Oura ei raportoi...!) Jotkut ystävät taas on kommentoineet että olis kamalan ahdistava ajatus pitää tollasta kokoajan raportoivaa laitetta.

Ja vaikka on raastavaa aamulla nähdä lämmöissä pudotus, niin rehellisesti sanottuna, kyllä minä siitä huolimatta aina salaa haaveilen että "no ehkä mun käsi oli yön ajan peiton ulkopuolella ja oura sekoilee siks?!" siihen asti että kuukautiset oikeasti alkaa ;D että kyllä se itsensä huijaaminen onnistuu silti! Siinä vaan on ehkä vähän pienempi pudotus sit kuukautisten alkaessa, kun pohjimmiltaan jo tiesi. :P
 
Mulla käytössä Fitbit, jossa myös yölämmön mittausominaisuus (tai kertoo vain eron keskiarvoon) ja nyt raskaana ollessa (rv 11+) välillä on ollut niitä "kylmempiä" öitä, jotka vähän säikäyttäneet (kuten myös jossain vaiheessa leposykkeen lasku), mutta olen todennut, että on taitanut johtua juurikin viileämmästä ilmasta tai "käsi peiton ulkopuolella" ilmiöstä :) Hyvin saa kyllä näillä(kin) stressiä aikaiseksi. Aamulämpöjen mittaus oli pakko lopettaa jo heti raskauden "varmistuttua", kun olisin sitäkin sitten stressannut turhan päiten, jos olisi joku aamu ollut matalampi.
 
Saakos tässä ketjussa höpötellä Ouran antamista lämpökäyristä, vai onko sille oma keskustelu? Olen vielä vähän ummikko :)

Olen nyt vähän yli vuoden seuraillut Ouran antamia lämpödatoja isolla mielenkiinnolla. Musta on tosi jännää kun usein jo aamusta näkee applikaatiosta yön lämmöistä että tänään alkaa menkat.

Luin myös, että pian julkaistavassa kolmosversion sormuksessa on kunnon kuukautiskierron seuraamisominaisuus. Lupailivat, että jo 6 päivää ennen kuukautisia osaavat ennustaa koska ne alkavat. Mun korvaanhan tuo kuulostaa siltä, että osaavat 6 päivää ennen odotettuja kuukautisia ennustaa että on raskaana! Oura on myös viimeaikoina tehnyt yhteistyötä yliopistojen kanssa tehden tutkimusta Ouran käytöstä raskauden tunnistamiseen ajoissa. Tilasin jo tuon kolmosversion sormuksen itselleni ja jännityksellä jään odottamaan että mitä se ennustelee :)

siis mä ainakin enemmän kuin mielellään kattelisin muuden ouran käppyröitä täällö kuvina :D
 
siis mä ainakin enemmän kuin mielellään kattelisin muuden ouran käppyröitä täällö kuvina :D

Joo mäkin haluan nähdä Ouran käyriä! Mulle on toi gen3 tulossa ja oon tähän asti mitannu ensin kainalosta, nykyään suusta ja odotan et pääsen vertailemaan!
 
Koitan laittaa tähän pari kuvaa mun Ouran lämpökäyristä ("Trend" näkymä)! Jos muistan oikein niin tuossa gen3:ssa taisi olla tarkemmat lämmönmittaukset vielä kuin tässä nykyisessä gen2:ssa :)

Tässä ensin melko tyylipuhdas suoritus. Valkoinen viiva kohdistettu päivälle kun kuukautiset alkoi. Melko hyvin näkyy tuo kierron lämpöjen vaihtelu, ja menkkoja edeltävä jakso kun lämmöt laskee.

Screenshot_20211118-194528.png


Tässä viime kesältä - tosi sekavaa säksätystä! Epäilen, että tässä meni Oura ehkä sekaisin, kun kuumalla kelillä helposti nukkui kädet peiton ulkopuolella, ja mulla on vähän heikko ääreisverenkierto eli helposti sormet kylmät. Tai sit mulla vaan tässä oli joku tosi outo kierto?

Screenshot_20211118-194546.png


Ja tässä lopuksi lokakuun kierto, jossa oli kyllä jotain hämärää! Viiva näyttää taas missä kuukautiset alkoi, mutta tällä kertaa lämmöt pysyi tosi kauan koholla kuukautisten alun jälkeen. Ja tätä seurannut kierto puolestaan oli viikon liian pitkä. Liekö ollut joku varhainen keskenmeno sit, en tiedä!

Screenshot_20211118-194608.png
 
Ja tässä lopuksi lokakuun kierto, jossa oli kyllä jotain hämärää! Viiva näyttää taas missä kuukautiset alkoi, mutta tällä kertaa lämmöt pysyi tosi kauan koholla kuukautisten alun jälkeen. Ja tätä seurannut kierto puolestaan oli viikon liian pitkä. Liekö ollut joku varhainen keskenmeno sit, en tiedä!

View attachment 108158[/QUOTE]


Tässä on mun viimeisin kierto, viiva myös kuukautisten alkamispäivässä ja lämmöt hassusti koholla.
 

Liitteet

  • 345D4AE2-0F35-46BA-89A9-1DA1887FB1AD.jpeg
    345D4AE2-0F35-46BA-89A9-1DA1887FB1AD.jpeg
    162.5 KB · Katsottu: 161
Mäkin liityn vielä tänne keskustelemaan. Alkanut tää bbt mittailu kiinnostamaan, joskin tehnyt sitä itse tämän kierron ajan vähän just niinku ei pitäis. Kainalosta, vasta vessassa (jonne kävelen suoraa sängystä) ja 1 desimaalin mittarilla. Cat With Tears Of Joy Uskoisin että nämäkin jotain suuntaa antaa.
Mittaileeko täällä vielä joku aktiivisesti?
 

Liitteet

  • 20211121_100901.jpg
    20211121_100901.jpg
    284.5 KB · Katsottu: 90
Mä alan myös taas mittaamaan joka aamu kunhan uusi kierto alkaa kerta ei plussaa testissäkään näy. Satunnaisesti nyt mittaillut ja aiempien kiertojen perusteella ainakin nyt loppu kierron lämmöt meneillään. Kp 29 siis nyt, mutta oviksesta ei mitään tietoa..
 
Tää fertility friendin charts like mine prosenttiosuus saa vähä toivonkipinää kuitenki nousemaan. Eilen prosentit oli vielä 60 ovulaatiolle ja 35 raskaudelle. Vaikka yksilöllisiä asioita nää on. Beaming Face With Smiling Eyes Aamulämmöt pyörii suusta otettuna siellä 37-37,5 eli kuumetta tää ei oo, olo on kuitenkin välillä jopa kuumeinen vaikka mitään muuta esim flunssan oiretta ei oo olemassa... Astonished Face Iltasin vähän tukkoisuutta mutta ei muuta. Kainalosta lämpö pyörii siellä 36 tienoilla. Mulla kuumeinen olo vaatii kainalosta sen 37,5 lämmön.
 

Liitteet

  • 20211127_102426.jpg
    20211127_102426.jpg
    56.7 KB · Katsottu: 44
Asensinpa kokeeksi tuon fertilityfriendsin ja syötin Ouran lämpöjä sinne! :D Aika hauska, kun saa noita arvioita muiden käyttäjien datojen perusteella! Syöttelin lämmöt myös kolmesta edellisestä kierrosta. Esim. Elokuun kierto oli 64% pregnancy, kun taas syyskuun kierto vain 20%! Ja tuo arvioi, että mulla olisi nyt itseasiassa dpo 4 (itse arvioin, että ovulaatiota ei olisi vielä tullut). Mulla ollut kyllä nyt vähän kuumetta pari päivää, epäilen että se vähän hämää tuota lämpökäyrää. No mutta, seurataan tilannetta, oli mulla jotain vähän tummempaa viivaa ovulaatiotesteissä noihin aikoihin vaikka nega olikin - ehkä ajoitus vaan sattui olemaan huono!
 
Tämmöstä sanoo mulle tähän kiertoon. 40% pregnancy. Mutta näyttäis että mulla olis melko uniikki käyrä kun alle 20 vastaavaa charttia löytyy tietokannasta :P

Screenshot_20211127-180941.png
 
Asensinpa kokeeksi tuon fertilityfriendsin ja syötin Ouran lämpöjä sinne! :D Aika hauska, kun saa noita arvioita muiden käyttäjien datojen perusteella! Syöttelin lämmöt myös kolmesta edellisestä kierrosta. Esim. Elokuun kierto oli 64% pregnancy, kun taas syyskuun kierto vain 20%! Ja tuo arvioi, että mulla olisi nyt itseasiassa dpo 4 (itse arvioin, että ovulaatiota ei olisi vielä tullut). Mulla ollut kyllä nyt vähän kuumetta pari päivää, epäilen että se vähän hämää tuota lämpökäyrää. No mutta, seurataan tilannetta, oli mulla jotain vähän tummempaa viivaa ovulaatiotesteissä noihin aikoihin vaikka nega olikin - ehkä ajoitus vaan sattui olemaan huono!

Se laskee ilmeisesti ovulaation kans kun on 3 päivää lämmöt ollu koholla, jos sulla on selkeästi kuumetta ne lämmöt voi itte klikata niin, ettei laske niitä kiertoon. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Takaisin
Top