BBT - basal body temperature

Kiitos vinkistä! :) Ja hyvä tietää tuo, että sille riittää kolme peräkkäistä nousupäivää. Jos menee taas alhaisiksi nuo yölämmöt niin käyn laittamassa nuo pois. Mut jos ei mene, niin jätän ne sinne. Ei ole mitenkään luonnottoman korkeita eikä kuumekaan ole ollut kauhean paha, eli periaatteessa voisivat olla ihan oikeasti koholla. Katsotaan :)
 
Toiveet herää, että voisko kyseessä olla kiinnittymisdippi. Eilen illalla oli parin tunnin ajan sellaisia viiltäviä menkkakipujen tyylisiä kipuja. Ei kuitenkaan aivan niinku menkkakivut. Tuntui aivan nivusessa asti. Huomenna testaan jo herkällä testillä, mut kumpihan olis parempi; raskauskeijun liuska vai apteekin oma herkkä puikko? Kummankin vissiin pitäis mitata jo hcg 10.
 

Liitteet

  • 20211128_091808.jpg
    20211128_091808.jpg
    275 KB · Katsottu: 62
Toiveet herää, että voisko kyseessä olla kiinnittymisdippi. Eilen illalla oli parin tunnin ajan sellaisia viiltäviä menkkakipujen tyylisiä kipuja. Ei kuitenkaan aivan niinku menkkakivut. Tuntui aivan nivusessa asti. Huomenna testaan jo herkällä testillä, mut kumpihan olis parempi; raskauskeijun liuska vai apteekin oma herkkä puikko? Kummankin vissiin pitäis mitata jo hcg 10.
Apteekin omaa suosittelen,se uusi Apteekin Ultra-testipuikko on hyvä. Ei antanut haamua eikä viivanpaikkaa…Selkeä negatiivinen. Ja on 10 mIu/ml. Raskauskeijun liuskat on vähän mitä on. Haamuilee turhaan ja varsinkin kun on niin kapea liuska että tiirailua ja tiirailua vaatii.
Muoks. Ja Apteekin testi on luotettava. En ole sillä plussannut joten en tiedä kuinka siinä haamut erottaa…?
 
Toiveet herää, että voisko kyseessä olla kiinnittymisdippi. Eilen illalla oli parin tunnin ajan sellaisia viiltäviä menkkakipujen tyylisiä kipuja. Ei kuitenkaan aivan niinku menkkakivut. Tuntui aivan nivusessa asti. Huomenna testaan jo herkällä testillä, mut kumpihan olis parempi; raskauskeijun liuska vai apteekin oma herkkä puikko? Kummankin vissiin pitäis mitata jo hcg 10.
Tuo on kyllä lupaavan näköinen käppyrä! :) Mitä näyttää sulla nyt ne prosentit siellä FF:ssä?

Mä tuota omaa käppyrääni tuijottelin ja menin omaa viestihistoriaani lukemaan (kultakalan muisti, niin ei muuten muistu mieleen että milloin testasin mitä :D ). Mulla on lämmöissä ollut kaksi dippiä tuossa, ja molempien aikoihin olen saanut tummempaa viivaa rfsu:n testeihin. FF merkkasi myöhemmän noista ovulaatioksi, mutta periaatteessa kun tuota katsoo, voisi tuo ensimmäinenkin dippi sellainen olla. Harmi etten muista oliko jommassakummassa/molemmissa muitakin oireita :D Tuolla alkukierrossa on yksi selvä lämmönnousu, se oli influenssarokotteen aihettama.

Kai tuo vois olla jotain, että ensin vähän yritti ovuloida, eikä onnistunut? Ja sit uudestaan sama. Tuossa Ouran datassa on vaan 0,1 tarkkuudella lämmöt, niin ei ole ihan niin tarkkaa tuo seuranta. Mutta nyt en kyllä ole ihan varma että olenko vielä ovuloinut, ja jos olen, niin kumpi se noista on :P noista ekalla olisi nyt dpo 10, tokalla dpo 5. Tai sit tosiaan ei mikään dpo vielä.

Screenshot_20211128-133233.png
 
Eilen illalla oli taas olo niinku kuume nousis ja toiveet jo kohos että aamulämmöt olis korkeammalla. Kuitenkin vielä sama 36,9 niinku eilenkin... Anguished Face- Odotellaan... Jotenkin alkaa usko loppumaan vaikka oon ollu tähän asti ihan satavarma että nyt on tärpännyt. Raskauskeijun herkkä liuska näytti aamulla negaa. Toki nyt vasta dpo 10, kp 24. Edellinen kierto oli 24 pv mutta nyt pitäis oviksen perusteella alkaa menkat vasta pe.
 
Mä oon vähän sillä asenteella, että ei se lopulta meinaa mitään varmaa vaikka käppyrät olis mitä! Niitä on kiva tuijotella ja jos siellä näkyy esim sitä dippiä niin kylhän siitä tulee kiva olo! Mutta loppujen lopuksi voi ihan hyvin olla raskaana vaikka lämmöt olis ihan hassusti. Eli onnea matkaan, toivotaan että se nega vielä sieltä muuttuu plussaksi! :)

Mä eilen vähän oikasin mun lämpöjä tuolla FF:ssä. Discardasin sen rokotenousun, sekä pari arvoa mitkä olin merkannu väärin (oli Ourasta loppunu yöllä akku eikä se ollu mitannu mitään, jollon se näytti "keskiarvoa"). Se siirsi sit mun arvatun ovulaation päivällä eteenpäin. Mulla on nyt sen kuumeen jälkeen pysynyt lämmöt ylhäällä, eli oli mulla kuitenkin ovulaatio siellä jossain välissä, vaikka muuta luulin!

Tällä hetkellä tuo antaa mulle prosentit: 54% pregnancy, 36% ovulatory. Mut vieläkin alle 20 vastaavaa charttia, että aika kovaa arvailua Beaming Face With Smiling Eyes
 
Jatkanpa höpöttelyä, tältä näyttää tällä hetkellä lämpökaavio:

View attachment 108508

FF:ssä muihin vastaaviin verrattuna: 37% pregnancy, 48% ovulatory.
Kyllä se selkeästi näyttää sen ovulaation olleen tuolloin. Beaming Face With Smiling Eyes Ja eikös ihan normaalisti tuu tuo eka droppi jossain dpo 3-5. Itte jännitän miltä mun kaaviot näyttää nyt ku mittaan oikeaoppisesti suusta. Heti ainakin tänään oli taas aamulämpö koholla, kp 2. En tiedä voiko vaikuttaa eilen aloitetut gelee royalit? Astonished Face ainakin vuoto on paljon massiivisempaa...
 
Kyllä se selkeästi näyttää sen ovulaation olleen tuolloin. Beaming Face With Smiling Eyes Ja eikös ihan normaalisti tuu tuo eka droppi jossain dpo 3-5. Itte jännitän miltä mun kaaviot näyttää nyt ku mittaan oikeaoppisesti suusta. Heti ainakin tänään oli taas aamulämpö koholla, kp 2. En tiedä voiko vaikuttaa eilen aloitetut gelee royalit? Astonished Face ainakin vuoto on paljon massiivisempaa...
Joo niin näköjään oli se ovulaatio kuitenkin tuolla! :) Mä olen kanssa suunnitellut aloittavani gelee royalit ens kierrossa jos nyt ei nappaa. Tässä kierrossa aloin syömään greippejä ja maca-pillereitä!
 
Hei kaikille!
Uusi aamulämpöilijä ilmoittautuu mukaan jännäilemään. :thumbs-up:
Ikä nyt 38v, kolmatta lasta kuumeilen (lapset 19 ja 14) uuden mieheni kanssa…aamulämpömittauksessa olen ensikertalainen, mutta nyt kärryillä kun lukenut netistä tietoa ja asensin FF-sovelluksen.
Kp 14,tuli O+ . Kp 15,oli lievä lämmönlasku,Eggikset oli kp 16 sekä aamulämpö nousi ja FF antoi ovulaatiopäiväksi juurikin tuon kp 16,aamulämpöjen perusteella. Varmensin sen vielä,laskemalla 6 pv keskiarvon ja vertailin dpo 1,2,3-aamulämpö arvoihin. Eli koholla näyttäisi olevan. Jos siis kuitenkin ovuloisi,vaikka sitä epäillyt olen oviskipujen puuttuessa. :Two-hearts::folded:
Naisen kroppa on niin herkkä muutoksille ja siksi juuri tämä on varmasti todella herkkä tapa testailla ovista.
Tässä kierrossa otin Maca-jauheen kp 10- ovikseen asti käyttöön. Eli viikon ajan käytin Macaa.
Ja nyt oviksen jälkeen aamuisin juon lasillisen ananasmehua(auttaisi kiinnittymiseen?) sekä otan aamuisin vehnänalkioöljykapselin ja monivitamiinin.

Maca nopeutti ovulaatiota ja sain selkeän ovisplussan, aiemmin sain ovisplussan vasta kp 15 ja testiviiva jäi aina tasavahvaksi kun taasen nyt Macan jälkeen se oli jopa paljon tummempi kuin kontrolliviiva.
Huomasin myös valkovuodon muuttuneen todella hedelmällisen runsaaksi ja rinnat aristi entisestään enemmän kuin aiemmin ilman Macaa. Nämä kaikki siis Macan käytön aikaan,eli se selvästi itselläni lisäsi hedelmällistä valkovuotoa/nosti luteinisoivaa hormonitasoa.Suosittelen kokeilemaan jos haluaa. Mutta muistaa kuumentaa sen ensin. Eli ei raakana saa syödä. :smiling-eyes:
Nyt dpo 3 ja aamulämpö oli 36,60.
Peruslämpö on itsellä 36,10.
 
Kiva saada lisää lämpöilijöitä! :Smiling Face With Smiling Eyes: mä olen vetänyt (laiskuuttani? :Face Savouring Delicious Food:) maca-pillereitä jauheen sijaan. Tai oikeasti mun lähikaupassa ei kai edes jauheena ollut. En edes tiennyt että voisi kypsentääkin! Mä olen kiinnittänyt huomiota, että tuon käytön kanssa alavatsa tuntuu turvonneelta. Haaveilin, että liittyisi johonkin suotuisiin olosuhteisiin :Relieved Face: enpä tajunnut kiinnittää vuotoihin erityistä huomiota! Aloin käyttää FF:ää vasta ovulaation jälkeen. Ens kierrossa sit vähän kovemmalla tsempillä!

Tässä tän päivän (dpo11) käppyrä. Tänään Ourassa näkyi myös, että leposyke oli hitusen laskenut, ja sykevälivaihtelu vähäsen noussut. Mun päässä kumpikaan ei menisi tuohon suuntaan jos olisi raskaana, eli nyt on sit aika vahvasti olo että tässä kierrossa(kaan) ei napannut. Mut ei se mulla jotenkin nyt tunnu niin pahalta, koska tiedän että ollaan piakkoin pääsemässä hoitoihin! :)

FF:
Screenshot_20211204-105741.png

Oura:
Screenshot_20211204-110621.png
 
Tänään dpo 12/13 ja lämmöt lähti alaspäin. Mut huomasin tuolta overlay chartista, että aiemminkin on just tässä kohtaa piipahdettu alhaalla. Hauska tuo, että voi helposti verrata aiempiin kiertoihin!

Screenshot_20211206-150913.png
 
On kyllä alkanut kiinnostaa teidän lämpöjä seuranneena tuo Fertility Friend -sovellus, itsellä nyt käytössä Flo.
Tässä osa minun tämän kierron lämmöistä, ihan alusta asti en mitannut. Ja kainalosta mittaan. Vähän ihmetyttää kun ei ole kovin korkealle vielä lämmöt nousseet, yleensä nousee vähän enemmän oviksen jälkeen. Tuosta oviksen ajankohdasta en ole ihan varma, torstaina oli limaa ja perjantaina alamahakipua.

Screenshot_20211206-204151.jpg
 
On kyllä alkanut kiinnostaa teidän lämpöjä seuranneena tuo Fertility Friend -sovellus, itsellä nyt käytössä Flo.
Tässä osa minun tämän kierron lämmöistä, ihan alusta asti en mitannut. Ja kainalosta mittaan. Vähän ihmetyttää kun ei ole kovin korkealle vielä lämmöt nousseet, yleensä nousee vähän enemmän oviksen jälkeen. Tuosta oviksen ajankohdasta en ole ihan varma, torstaina oli limaa ja perjantaina alamahakipua.

View attachment 108682
Hehee, sullahan on tasaiset lämmöt ollu nyt! Maksaako Flo jotain? Mä en edes selvitellyt että mikä olis hyvä, bongasin vaan että täällä tuntu moni käyttävän tuota FFää joten latasin sen, sit paljastui että iso osa ominaisuuksista on maksullisia joten maksoin :P
 
Flosta on ilmainen versio ja maksullinen lisäsisältö, reilut 30€ vuosi, niin itse ostin lisäjutut myös. Oon kyllä Flostakin tykännyt, lisähinnalla saa mm. Päivittäisiä artikkeleita kierron vaiheen mukaan.
 
Aivan, vähän sama kuin tuossa FF:ssä siis! Ilmainenkin versio löytyy mutta olikohan vastaava summa jolla saa vuodeksi VIP version.

Mä päätin repästä, ja näpyttelin kaikki lämmöt mitä Oura on mulle tässä 14kk aikana mittaillu tuonne FF:ään! :Smiling Face With Open Mouth: sai aika kivasti nyt sinne tietoa keskimääräsistä pituuksista jne! Ja tuo osaa arvioida asioita nyt vähän paremmin. Kiva myös kattella vähän vanhoja kiertoja tuolla FF:ssä ja kattella niitä prosentteja jne :)

Screenshot_20211207-004014.png
 
Muokattu viimeksi:
Tässä esim statistiikat mun luteaalivaiheen pituuksista:

Screenshot_20211207-003019.png

Tuota kun katsoo, niin kyllähän sitä näin jälkikäteen miettii että mahtoiko noi 16-17 pitkät "luteaalivaiheet" kuitenkin sisältää jonkun varhaisen keskenmenon? Jälkikäteen tietysti mahdoton sanoa. Mutta jos aika tasasesti painotutaan tonne 14-15 maille, niin kyllähän jotain on vähän erilailla sillon kun venyy pidemmäksi, eikö luulis? Lämpöjen puolesta nuo näytti ihan uskottavilta nuo FF:n tekemät arvaukset ovulaatioiden ajankohdasta.

Yhdelle kierrolle se oli arponut luteaaliksi 7pv mikä oli kyllä ihan metsässä, sinne kävin silmällä arvioimaani päivään heittämässä "positiivisen ovulaatiotestin" niin sain sen järkevämmäksi eikä sekoittanut turhaan keskiarvoja :Smiling Face With Open Mouth:

Edit: päivitin vielä tuon kuvan - mulla oli pari kiertoa mihin tuo arpoi 12 luteaalin pituudeksi, mutta niissä näytti kyllä olevan molemmissa harhamittaus mikä hämäsi. Kävin diskardaamassa molemmista ne harhamittaukset, niin päivittyivät fiksummiksi.
 
Muokattu viimeksi:
Mites muut tekee lämpöjen kanssa jos on kipeänä? Mulla eilen oli kuumetta, niin jätin vaan kokonaan lämmöt merkkaamatta ettei Flo (ilmainen versio) mene ihan sekaisin. Nyt mietin pitäisikö sinne jotain kuitenkin merkata.

Mä en tiedä mitä tässä välissä on tapahtunut kun edellistä plussakiertoa katselin. On käynyt muuttamassa oviksen kp 22, kun silloin se merkkasi kp 20. Ja ultrien ja plussatestin perusteella on kuitenkin ollut kp 15 ja sovellukseen olen kuitenkin pos. testin merkannut.
 
Takaisin
Top