BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivotaan Minzku että olis lupaava merkki tällä kertaa! :smiling face with heart-eyes:
Tänään onneksi oli lämmöt desimaalin nousussa eilisestä. Ei paljon kuitenkaan mutta on sekin jotain. Nyt illalla ollut vihdoin sellanen vähä kuumeinen olo niinkuin viime kierrossa ovulaation jälkeen. Nyt pitäis olla dpo 4. Ja illalla Nyt olikin lämmöt taas desimaalin aamua korkeammat, 36,6. Saas nähdä mitä huomenna näyttää.

Tänään aamulla oli lämpö 36,7 eli koholla on vielä. Nyt kp 28 ja dpo 14/15 omien tuntemusten mukaan, toistaiseksi ei ole menkat alkaneet. Jotain pieniä jomotuksia on kyllä ollut jo muutaman päivän aina välillä. Jännittää kyllä kun menkat voi alkaa ihan milloin vaan tai olla alkamatta, toivottavasti ei alkaisikaan...

Minzku, toivotaan että ei alakaan! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulla tämmöstä käppyrää nyt, ja äsken tossa just sain ovulaatiotestiin plussan.

Screenshot_20211217-185531.png

Katotaan lähteekö lämmöt siitä nousuun! Ihme sekoilua ovispäivissä - viime kierrossa oli kp17, keskimäärin kp14 - ja nyt tuli plussaa jo kp10! Tietty eikö se plussa meinaa että ovulaatio on nyt sit huomenna tai ylihuomenna...?

Noniin, viimein lähti lämmöt nousuun ja ff discardasin lauantain ja sunnuntain lämmöt niin laski jopa ovulaation... mä väitän ovistestin perusteella että ovis oli sunnuntaina ja ff lämpöjen että maanantaina. Eli nyt oikeasti jo dpo 7. Digiin tuli hymy lauantaiaamuna ja rfsu oli tasavahva sunnuntaiaamuna josta lähti äkkiä haalistumaan. Ja rfsu ei edes yleensä ehdi mulla noin lujaa tummumaan niin että huomaisin sen. :tears:
Toivoa siis on!

Liitteet

• 20211219_093353.jpg
    20211219_093353.jpg
    188.4 KB · Katsottu: 153
Lämmöt lähti nousuun heti ekan ovulaatioplussan jälkeen, kuvittelin itte että ovulaatio olis ollu vasta lauantaina kun mukamas tunsin jonkun vihlaisun silloin! Onkohan mahdollista että lämmöt nousee LH nousu jälkeen vaikka munasolu ei olis vielä irronnut, vai onko lämmön nousu selvä merkki että nyt on jo irronnut? Toki mulla oli noi lämmöt korkeella tossa pari päivää ennen ovulaatiotakin että kai se vois periaatteessa olla sattumaltakin noussut vähän jo lauantaina... Noo, joka tapauksessa näyttäis siltä että ovuloitu on ja tähtäilytkin on menny melko hyvin, nyt siirryn piinailemaan!

Screenshot_20211220-080303.png

Täällä flo ei nyt suostu tuota ovista vahvistamaan, mutta kyllä mä uskaltaisin väittää että oli ja meni. Sen verran selkeät oireet oli ja lämmötkin siitä noussut. Mies vaan oli sitten juuri siihen aikaan kipeä..
Screenshot_20211221_062030.jpg

Taas nousussa dipin jälkeen... toivotaan parasta. Kaikenlaisia paineen tunteita ja nippailuja mutta kun katsoin aiempia kiertoja niin samoilla päivillä samoja oireita. Josko ennustelis menkkoja alkavaksi.

Liitteet

• 20211221_074304.jpg
    20211221_074304.jpg
    199.2 KB · Katsottu: 142
Onko kellään Fertility Friendin se maksullinen vippi? Yritin sitä ostaa, kun oli niin hyvä tarjous. FF ilmoitti maksun epäonnistuneen, mutta kuitenkin pankkiin jäi se varaus joka poistui vasta kahden viikon päästä. Yritin sitten joku hetki sitten uudestaan ja edelleen FF herjasi jotain maksun epäonnistumisesta ja taas meni summa varaukseen ja taitaa taas roikkua pari viikkoa. Tilillä on katetta :rolling: Ja ulkomaan maksut kaikkialle muualle onnistuu, mutta tuota FF:n vippiä en saa ostettua sitten millään. Parikymppiä vuodessa ei olisi ollut paha, koin vippi-ominaisuudet oikein hyviksi, kun oli ne hetken ilmaiset käytöt niihin.

Joo mulla on vippi eikä kyl ollu maksun kans ongelmia, mikähän ihme siellä sulla sit! :D tykkään kyllä noista vippiominaisuuksista!

En nyt tiennyt minne tätä linkittää niin laitan tänne, en tiedä onko ennen tullut esille?

https://ouraring.com/blog/temperature-increase-pregnancy/

Tuossa puhutaan tutkimuksesta jossa seurattiin Ouran raportoimia lämpöjä naisilla jotka tuli tutkimusaikana raskaaksi. Tuon mukaan tutkijat pysty lämmöistä tunnistamaan keskimäärin dpo? 5,5 että nainen oli raskaana!

"These results show that researchers would have been able to identify pregnancies early – an average of 5.5 days after self-reported conception and an average of 9 days before they received a positive at-home pregnancy test."

Siis ihan hurja jos lämmöistä voi noin aikasin tunnistaa raskauden! Vitsi olis hienoa jos Ouran tulevassa kuukautisseurannassa tulis ominaisuus joka ilmottais että "taidat olla raskaana" dpo 5-6 :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

En nyt tiennyt minne tätä linkittää niin laitan tänne, en tiedä onko ennen tullut esille?

https://ouraring.com/blog/temperature-increase-pregnancy/

Tuossa puhutaan tutkimuksesta jossa seurattiin Ouran raportoimia lämpöjä naisilla jotka tuli tutkimusaikana raskaaksi. Tuon mukaan tutkijat pysty lämmöistä tunnistamaan keskimäärin dpo? 5,5 että nainen oli raskaana!

"These results show that researchers would have been able to identify pregnancies early – an average of 5.5 days after self-reported conception and an average of 9 days before they received a positive at-home pregnancy test."

Siis ihan hurja jos lämmöistä voi noin aikasin tunnistaa raskauden! Vitsi olis hienoa jos Ouran tulevassa kuukautisseurannassa tulis ominaisuus joka ilmottais että "taidat olla raskaana" dpo 5-6 :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Hah, tuollainen ominaisuus olis todella kiva :rolling:

Nyt oli lähteny lämmöt sitten laskuun... että menkkoja odottelen. Eilen oli jo illalla niin kipuja että eiköhän ne pian ala. No saapahan jouluna juoda lasin punaviiniä ja syödä kaloja. :tears: Vaikka toiveet oli taas korkealla. En tiedä oonko oikeasti edes ovuloinut tässä kierrossa. Ens kierrossa ois taas vasen puoli vuorossa ja siitä ainakin selvästi viime kierrossa ovuloin. Josko ens kierto olis meidän tärppikierto. :folded:

Nyt oli lähteny lämmöt sitten laskuun... että menkkoja odottelen. Eilen oli jo illalla niin kipuja että eiköhän ne pian ala. No saapahan jouluna juoda lasin punaviiniä ja syödä kaloja. :tears: Vaikka toiveet oli taas korkealla. En tiedä oonko oikeasti edes ovuloinut tässä kierrossa. Ens kierrossa ois taas vasen puoli vuorossa ja siitä ainakin selvästi viime kierrossa ovuloin. Josko ens kierto olis meidän tärppikierto. :folded:

Toivotaan että seuraava on se onnen kierto! Nautiskellaan joulusta herkkuineen :Two-hearts:

Mikähän lämpödroppi tänään iski.. kuitenkin vasta kp 8!! Peitonheilituskin kyllä kelpais taas vaikka varmuuden vuoksi :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Liitteet

• Screenshot_20211222-122555_Flo.jpg
    Screenshot_20211222-122555_Flo.jpg
    305.8 KB · Katsottu: 126
Jossu123: Sulla nyt dpo9 vai? Kuinka pitkät luteaalit yleensä? Ainahan voi periaatteessa heitellä ne lämmöt (tykkään kattella FF:ssä raskautuneiden chartteja kun siellä on joskus ihan kunnon heittelyäkin). Mut itte kyllä oon kans jo oppinu omista lämmöistäni kattomaan että lasku meinaa lähestyviä menkkoja. Mut joo, jos nyt ei nappaa, niin toivotaan että seuraava on sit the-one!

Maakku: Joo varmuuden vuoksi on hyvä vähän puuhastella! :D joskus tosiaan sattuu ovulaatiot vähän odottamattomiin aikoihin, niin mullakin tässä kierrossa!

Foreverfever: Mustakin näyttää selvältä ovulaatiolta tuo lämpöjen perusteella :)

Mulla on ny aika tasasta ollu lämpöjen kanssa! Vähän erikoisen alhaset ehkä nyt. Mut kyl tuo musta vaikuttaa selvältä ovulaatiolta, oli kuitenkin limat, testiplussa, ja lämmöt nousi kuitenkin sen jälkeen edes jonkun verran. Mulla ei kovin tarkka mittari ole kun menen niillä Ouran lämmöillä, varmaan vaikuttaa tuohon tasaisuuteen :D on näköjään jossain aiemmissakin kierroissa ollut vastaava tasanen meno vaikka yleensä heittelee enemmän.

Screenshot_20211222-152133.png

Jossu123: Sulla nyt dpo9 vai? Kuinka pitkät luteaalit yleensä? Ainahan voi periaatteessa heitellä ne lämmöt (tykkään kattella FF:ssä raskautuneiden chartteja kun siellä on joskus ihan kunnon heittelyäkin). Mut itte kyllä oon kans jo oppinu omista lämmöistäni kattomaan että lasku meinaa lähestyviä menkkoja. Mut joo, jos nyt ei nappaa, niin toivotaan että seuraava on sit the-one!

Maakku: Joo varmuuden vuoksi on hyvä vähän puuhastella! :D joskus tosiaan sattuu ovulaatiot vähän odottamattomiin aikoihin, niin mullakin tässä kierrossa!

Foreverfever: Mustakin näyttää selvältä ovulaatiolta tuo lämpöjen perusteella :)

Mulla on ny aika tasasta ollu lämpöjen kanssa! Vähän erikoisen alhaset ehkä nyt. Mut kyl tuo musta vaikuttaa selvältä ovulaatiolta, oli kuitenkin limat, testiplussa, ja lämmöt nousi kuitenkin sen jälkeen edes jonkun verran. Mulla ei kovin tarkka mittari ole kun menen niillä Ouran lämmöillä, varmaan vaikuttaa tuohon tasaisuuteen :D on näköjään jossain aiemmissakin kierroissa ollut vastaava tasanen meno vaikka yleensä heittelee enemmän.

View attachment 109355
Me taidetaan mennä aika samoilla päivillä :) ja kyllä se flo tänään sitten merkkasi sen oviksen ja sen + omien olojenkin mukaan olisi dpo 6.

View attachment 109355
Mulla nyt ovistestien mukaan dpo 10, ff laskee sen päivää myöhemmäksi. Luteaali ollut nyt hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen vaan vaivaiset 11 pv... :Grimacing Face: Mutta ostin jo viiniä ja kaloja :Face With Tears Of Joy:

Onkos kellään raskaustestin teko lähellä?

Mä en taida tässä kierrossa kovin aikaisin tehdä, kun ei ole suuret odotukset plussasta kun yritystä oli niin vähän. Hyvin kyllä silti ainakin lämmöt noussut.

Liitteet

• Screenshot_20211223_100239.jpg
    Screenshot_20211223_100239.jpg
    187.9 KB · Katsottu: 216
Sulla on joo hyvin noussu, lupaavaa! :)

Mulla jatkaa vaan tasasta viivaa, en kyllä usko että olis napannu tällä(kään) kertaa tän perusteella :P ihmeen tasasta kyllä! Ei mulla ennen tällästä oo ollu :D mutta oli kyllä ihmeen aikanen ovulaatiokin että kokonaisuudessaan erikoinen kierto on.

Screenshot_20211223-101858.png

Hyvää joulua lämmönmittailijoille! :)

Tänään meni mun tasainen lämpöputki rikki ja nousi hitusen. Ilahdutti että nyt dpo7 nousi lämpö, ehkä ei vielä kaikki toivo tälle kierrolle olekaan menetetty! Mut sit FF:ssä tuo aiheutti sen että heivas mun ovulaation kaks päivää myöhemmäks! Nyt en kyllä sit tiiä et mikä dpo tässä on :D ite kyllä sen dpo7:n puoleen ennemmin kääntyisin!

Screenshot_20211224-112241.png

Edit: tuijottelin tarkemmalla silmällä Ouran lämpöjä. Se kyllä raportoi 0,1 asteen tarkkuudella lämmöt, mutta kuitenkin saattaa näyttää kaksi lämpöpalkkia eri korkuisina vaikka muka sama lämpö... Eli se taitaa pyöristää tuohon 0,1 tarkkuuteen vaikka vois raportoida tarkemminkin. Esim:

Screenshot_20211224-113822.png

Valkoinen pystyviiva on arvossa jonka Oura raportoi +0.1C. Seuraava oikealle, joka selvästi vähän korkeampi, on myös +0.1C. Ja sitä seuraava on sit +0.2C. Harmi ettei tuolle voi sanoa, että raportoi pliis tarkemmin :D mutta päivitin FF:n lämmöt tuosta ovulaation jälkeen niin, että vastaa paremmin tuota Ourassa silmälle näkyvää nousua, nyt se sanoi sit että olis dpo6!

Screenshot_20211224-114253.png

Muokattu viimeksi:
Takaisin