BBT - basal body temperature

Kyllä tämä menetelmä vaan tuntuu toimivan, vaikka aluks olinkin epäileväinen. Kierron alusta lämmöt 36.0-36.2, ovulaatiotesti plussa kp 14 ja kp15 aamuna lämmöt 36.6 ja siellä ovat pysyneet. Nyt jännätään, laskeeko lämmöt sit loppukierrosta :)
 
20190917_063203.jpg

Onkos täällä vielä ketään? Tuossa tämän kierron käppyrä, liuskat vähän epäselviä mutta plussa ehkä viime perjantaina ja limat tukisi ajankohtaa. Takana pari päivää flunssaa, joten lämmönnousu voisi selittyä sillä, tulkitsisin tämän aamun laskun jälkeen että lämpöjen mukaan ovista ei olisi vielä tapahtunut. Vähätkin limat kuivuneet, ovistestit haalentuneet ja FF näyttää punaista valoa. Miten tähän nyt pitäisi suhtautua?
 
View attachment 82154
Onkos täällä vielä ketään? Tuossa tämän kierron käppyrä, liuskat vähän epäselviä mutta plussa ehkä viime perjantaina ja limat tukisi ajankohtaa. Takana pari päivää flunssaa, joten lämmönnousu voisi selittyä sillä, tulkitsisin tämän aamun laskun jälkeen että lämpöjen mukaan ovista ei olisi vielä tapahtunut. Vähätkin limat kuivuneet, ovistestit haalentuneet ja FF näyttää punaista valoa. Miten tähän nyt pitäisi suhtautua?

Tulkitsisin samoin et ovista ei ollu, kun lämmöt ei noussu. Flunssahan voi kanssa siirtää ovista. Eihän tuoss auta ku joko jäähä oottaa tuleeko menkkoja, tai jatkaa tikutteluja. Limat kyllä ilmaantuu uudestaan, jos ovis vielä on tuloillaan.. :)
 
Tulkitsisin samoin et ovista ei ollu, kun lämmöt ei noussu. Flunssahan voi kanssa siirtää ovista. Eihän tuoss auta ku joko jäähä oottaa tuleeko menkkoja, tai jatkaa tikutteluja. Limat kyllä ilmaantuu uudestaan, jos ovis vielä on tuloillaan.. :)

Joo pahoin pelkään että olet oikeassa. :banghead: Taidan tikuttaa vain jos limat palaavat. Toivottavasti ei nyt hirveästi pitkittyisi kierto jos se jää anovulatoriseksi, haluaisin jo aloittaa uuden kierron puhtaalta pöydältä kun tässä on tuntunut menevän kaikki pieleen.
 
Imetätkö muuten vielä? Miulla imettäessä useammankin kerran käyny niin et ekat eggikset ei viel johda ovikseen, uus yritys tulee sit yleensä viikon/kahden päästä:meh:
 
Imetätkö muuten vielä? Miulla imettäessä useammankin kerran käyny niin et ekat eggikset ei viel johda ovikseen, uus yritys tulee sit yleensä viikon/kahden päästä:meh:

En imetä, kuopus teki jo parin kuukauden iässä totaalilakon ja pumpulle hyydyin joskus 5 kk paikkeilla. Nyt puoli vuotta pumppauksen loppumisesta ja 4 kk minipillereiden lopetuksesta.
 
20190921_112528.jpg

No mitäköhän tämä nyt sitten meinaa... Limoja ei ole joten ovis tuskin on nyt. FF sanoo että mahdollinen ovis kp 18-20 mutta voiko tällä lämpökäppyrällä oikeasti olla ovista. Teen yhden yövuoron viikossa ja se oli nyt to-pe, muttei se kolmen päivän matalia lämpöjä selitä, korkeintaan sen eilisen matalan.
 
Minä! :greet025 Mutta olen varmaan maailman surkein tässä puuhassa ja itsekin vasta aloittelijan kengissä vaikka muutama kierto tullut harjoiteltua.

Ja nyt pohdin mitähän tää oma käppyrä meinaa..
Flo sovelluksen mukaan olisi dpo 6, mutta itse epäilen onko ovista ollutkaan. Tähän kiertoon jäi ovistestitkin ostamatta, niin eipä oo tullu todennettua koko ovista.
Jännä nähdä miltä huominen näyttää :rolleyes:
 

Liitteet

  • Screenshot_20200131-073658__01.jpg
    Screenshot_20200131-073658__01.jpg
    15.6 KB · Katsottu: 167
Ite ainaki huomasin että se oli yllättävän tarkkaa mitata heti ekana kun herää ja aina samalla tavalla/ samasta kohdasta suusta.
Tsemppiä ja tärpikkäitä aikoja!
 
Minä! :greet025 Mutta olen varmaan maailman surkein tässä puuhassa ja itsekin vasta aloittelijan kengissä vaikka muutama kierto tullut harjoiteltua.

Ja nyt pohdin mitähän tää oma käppyrä meinaa..
Flo sovelluksen mukaan olisi dpo 6, mutta itse epäilen onko ovista ollutkaan. Tähän kiertoon jäi ovistestitkin ostamatta, niin eipä oo tullu todennettua koko ovista.
Jännä nähdä miltä huominen näyttää :rolleyes:

Jee, edes joku :wink
Tippuipa jännän alas :wideyed: mä en osaa yhtään tulkita näitä vielä :joyful:
Seuraillaan :dance008
 
Ja se miten siihen voi vaikuttaa juurikin esim huonosti nukuttu yö takana, kuten itsellä oli viime yö. Joten mene ja tiedä näistä. Tarkkaa puuhaa kyllä on ja mitä lueskellut, niin toisilla toimii hyvinkin tarkasti ja kokonaiskuva merkitsee enemmän kuin yksittäiset luvut. :pompus:

Varminhan kai olisikin mitata kielen alta mutta itse tykkään kainalosta napata lukemat.

Boris, Tippui tosiaan, ei oo ennen tuollaista droppia ollut. :p
Katsotaan nyt mihin tästä etenee!
 
Oviskuoppa? Onko sulla jotain arvausta kierron pituudesta - pystyykö siitä arvelemaan mitään tulkinnan arvauksien tueksi...?

Jos minusta kyse, niin suht säännöllinen kierto kyllä ja tosiaan Flo ennusti ovista 25. päivä (yleensä osunut oikeaan) mutta tällä kertaa kun mulla ei ollut ovistestejä tarkistaakseni, en tosiaan yhtään tiedä.
Jospa ovis vaikka viivästynyt syystä X ja olisikin vasta nyt. :wideyed:
 
Minäkin harrastan tätä, tosin vähän heikolla menestyksellä nykyään. Peruslämpö on 36.1-36.3 tai siellä kieppein ja ns kunnon oviksen jälkeen nousee 36.6-36,7kieppeille. Nykyisin saatan kierrossa saada tikkuun ja digiinkin plussan mut lämmöt ei nouse, sahaa maksimissaan 36,5 kohdala. Vuoto alkaa kuitenkin ihan normaalisti. Silloin kun olen raskautunu ja niissä kierroissa missä mitannut tuo nousu on aivan selkee eikä mitään saahaamista tapahdu. Lämpö on heti sen 36,6 ja nousee sitten josssakin. Kohtaa 36,8-37 asti.
 
9385E154-C8A1-456F-A74A-63EBB084F638.jpeg
tässä kierrossa oli pitkästä aikaa tällanen. Raskauteen en tosin usko mutta moni aikaisempi kierto vaan sahannut ees taas poislukien luge/terokierrot joissa lämmöt nousee aina lääkkeen takiakin.
 
View attachment 86193
tässä kierrossa oli pitkästä aikaa tällanen. Raskauteen en tosin usko mutta moni aikaisempi kierto vaan sahannut ees taas poislukien luge/terokierrot joissa lämmöt nousee aina lääkkeen takiakin.

Tuohan näyttää lupaavalta munkin silmiin, vaikka aika aloittelija näissä oon! :)
Mutta jonkin verran tullut kuitenkin taulukoita opiskeltua.
 
Mulla Flo ennustikin että ovis olisi myöhästynyt viikolla.. Ja lämpökäppyrä on jotenkin selkeämpi kuin muissa kierroissa.
Yleensä mullakin sahaa vaan ees taas, ees taas, eikä Flo aina onnistu edes ovista laskemaan.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200210-124636__01.jpg
    Screenshot_20200210-124636__01.jpg
    15.9 KB · Katsottu: 127
Mulla Flo ennustikin että ovis olisi myöhästynyt viikolla.. Ja lämpökäppyrä on jotenkin selkeämpi kuin muissa kierroissa.
Yleensä mullakin sahaa vaan ees taas, ees taas, eikä Flo aina onnistu edes ovista laskemaan.
Tämä näyttää hyvältä kans :)!
 
Takaisin
Top