BBT - basal body temperature

ImageUploadedByVau Foorumi1539504769.148893.jpg
 
Ketju on suht hiljainen mutta jos joku sattuisi lukemaan: Laitatteko kuumemittarin mihin kohtaan suussa kielen alle? "lämpötaskuun" sanoi apteekkari muttei kertonut mikä se on... Olen saanut 36,31-36,79 ja 36,08-36,55 riippuen siitä missä kohtaa mittaria yrittää pitää.. Ja noista pisteparvista ei kyllä mitään dippejä pystyne tunnistamaan. Laitatteko keskemmälle vaiko lähemmäs ientä - (mahdollisimman syvälle tietysti)? Samaan kohtaan se varmaan pitäis laittaa. Pidättekö kädellä kiinni? Mulla mittarin vaikuttais olevan vaikeaa pysyä paikoillansa.
 
Moi! Itse kun maakulteni otan lämmöt suusta, tyrkkään mittarin aina kielen vasemmalle puolelle, tai oikestaan kielen alle vasemmalle. Siellä mittari pysyy. Alkoi kiinnostaa minuakin tuo apteekkarin mainitsema lämpötasku!
 
Tää on mulla eka kierto mistä mittailen. Jos kierto on niin pitkä kuin oletan, voi olla että olen onnistunut mittaamaan järkeviä tuloksia kuitenkin, vaikka kierron aluksi mittasin monta arvoa peräkkäin. Tikutan samalla, mutta sekään ei ole ihan hyvä - aamupissasta ja kellonaika hieman vaihtelee. Ei mitään toivoa että päivällä pystyis odottaan 4h vessakäyntien välillä ja tekeen testin pahimmillaan töissä :D.
 
Mulla on tullut aamun tokasta pissasta todella paljon vahvemmat viivat vaikka pidätystä ei ole ollut kuin 1-2h :)
 
Jahaa, hyvä tietää. Tyhjiä tikkuja tuijotellessa tulee juu mieleen että pitäiskö kuitenkin keksiä toinen kellonaika... Kyllähän ne sanoo että lh-hormoni on päiväsaikaan (kellonaikavälikin luki jossain) korkeammalla jolloin se kannattaa testata, mutta oon vaan aatellu kyllä se näkyy... :D

Heh, mitäköhän ne töis tuumais jos vessas olis kuivumas lavuaarinreunalla ovistikku :D.
 
Klo 10-20 välillä luki useammassakin ohjeessa :) Ja joku foorumilla sanoi että lääkärinsä oli suositellut klo 14 joka päivä.

Kai ne töissä olettaisivat raskaustestiksi ja pistäisivät vedonlyönnit käyntiin että kuka mahtaa olla pieniin päin:laughing001
 
Haha, mä tikuttelin töissä koska mulla oli paras pidätys just siinä puolenpäivän mais. Oli se kyllä aika ankeeta joten en mä kovin montaa kiertoa sit jaksanu tikutella, ehkä jonku 3 kiertoa niin että näin miten se asettuu käyrien kanssa ja sit luotin vaan pelkästään lämpöihin ja kierron säännöllisyyteen.
 
Haha, mä tikuttelin töissä koska mulla oli paras pidätys just siinä puolenpäivän mais. Oli se kyllä aika ankeeta joten en mä kovin montaa kiertoa sit jaksanu tikutella, ehkä jonku 3 kiertoa niin että näin miten se asettuu käyrien kanssa ja sit luotin vaan pelkästään lämpöihin ja kierron säännöllisyyteen.
Mut miten hoidit ohjeen "älä koske tikkuun 10minuuttiin" ??? Mä en voi asua toiletis ihan niin kauaa :D.

Bbt on kyl kätevää ja no, vuorotyö häirittee säännöllisyyttä mutta kaitpa käyrästä jotai selviää.

Onko teillä kaikilla tuo ovisdippi ja sitten heti seuraavana päivänä korkeampi lämpötila jossa lämpö pysyy? Kun mulla ovisen aikoihin kuoppa oli hyvin maltillinen ja oviksen jälkeen lämpö on kohonnut pikkuhiljaa eikä yhdessä yössä. Mielenkiinnolla odotan paljonko se sitten nousee. Tosin tänään ollut kuuma taas että varmaan pudonnutkin lämpötila jo (tai sit töis tuli riehuttua lämpimäs ympäristös).
 
Paha jos joku pölähtää paikalle kriittisellä dippaushetkellä :D.

Joo, oli kiva pälyyllä olan yli et näkyykö ketää ja muutenki vähä ällötti sitä kusipurkkia siinä pöydällä vekslata. Ja sit koittaa viritellä jotai kansiota siihen liuskan eteen ku se kehittyy ettei kukaa nää jos sattuu tulemaan. Ettei se kyllä kovin hauskaa ollu mut mulla on monesti niin usein pissihätä iltapäivällä ja illalla ettei olis saanu sit kovin kummosia pidätyksiä et kotona olis voinu tehdä. Ja toi toimi kuitenki hyvin et sain ovikset bongattua.
 
Tänään oli muuten tilastohäiriö eli alempi lämpötila kuin eilen... Nukuin huonosti tyyliin " joko nyt saa mitata" ja mittasin lopulta eri aikaan kuin aiemmin. Töissä on niin kuuma etten tiedä johtuuko se meikäläisestä vaiko ympäristöstä... Tämä menee kyllä jännittäväksi. Oletan että kiinnittymisdippi näkyy useampana päivänä?
 
Mä muistelin että mitä kattelin niitä kiinnittymisdippikäyriä fertility friendin galleriasta niin dippi oli vaan yhden päivän. Ja kaikilla ei tosiaan välttämättä tuu sitä ovisdippiäkään mutta itellä ainakin on ollu semmonen nähtävis. Ja oviksen jälkeen lämpö voi tosiaan nousta asteittain useamman päivän ajan, joillain progesteronipitoisuus nousee vähän hitaammin niin lämmönnousukin jatkuu useamman päivän.
 
Onko antaa mittarista suositusta? Ilmeisesti olis hyvä, että näkyisi pari desimaalia? Mulla on itellä niin vanha digitaalinen, että näyttää vaan yhden desimaalin tarkkuudella, joten vois olla hyvä hankkia uusi.
 
Takaisin
Top