BBT - basal body temperature

Keskustelun 'Kuumeiluklubit' aloitti mannikka, 12 syys 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Hankikanto Ihastunut foorumiin Joulukuun äidit 2019

Mä ostin apteekin viimesen 2-desimaalisen. Se maksoi jotain 6 e. Pharmacare lukee kyljes ja näitä on muistaakseni kolmea väriä (tää sattu oleen pinkki). Joustava pää, mittaa minuutis ja piippaa hirveän kauan kun on valmis ja hälytyspiippaa jos on kuumetta (käyttöohjeen mukaan ainakin). Tykkään ominaisuudesta että se säilyttää edellisen mittauksen numeron, jolloin voi lukea sen myöhemmin. Näytössä ei ole valoa mikä vois lukemisen kannalta olla kätevä (kun aamutuimaan meidän makkarissa ainakin on lukemiseen liian pimeää). Samaa mittaria myytin jossain triplahinnalla. Mittaustapaa kannattaa vähän aluksi harjoitella, mä sain aika isoja eroja riippuen siitä mihin kohtaan mittarinpään asetti.
    Ja kyllä kai 1-desimaalisellakin voi näkyä mutta ite olen tykännyt vähemmän portaittaisesta käyrästä. Itse piirtelen toistaiseksi ruutupaperille mutta saa nähdä jos alkais jotain sovellusta kokeileen joskus.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  2. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Joo apteekista saa aika hyviä perusmittareita halvalla nykyään missä on kaks desimaalia. Taustavalo ja nopea mittausaika on plussaa jos on valinnanvaraa. Jos haluaa panostaa niin mä tilasin amazonista ihan bbt mittauksiin tarkoitetun mittarin joka maksoi jotain parikymppiä ja on ollut kyllä mahdottoman kätevä. Siinä on kaks desimaalia, taustavalo, hiljainen piippaus ettei häiritte miestä ja se tallentaa 30 viimeisintä lukemaa päivämäärä- ja kellonaikatiedolla niin ei tarvi muuta tehdä ku mitata ja tiedot voi täytellä myöhemmin appiin. Monesti mittailin useamman päivän ja syötin appiin sit lukemat kerralla joku ilta.

Apeista suosittelen Fertility friendiä, siitä on myös nettiversio ja siellä on paljon muidenkin käyriä mitä voi selata. Sinne liittyessä myös tulee aika iso tietopaketti mittailusta ja sen perusteista että pääsee hyvin alkuun.
    • Tykkää Tykkää x 2
  3. Hankikanto Ihastunut foorumiin Joulukuun äidit 2019

Aika tehokasta tuo lämpötilojen seurailu :wink. Heti ekasta mittauskierrosta tärppäs. No, se on meille tyypillistä, mutta tulin tänne kehuakseni miten selkeät lämpötilat oli seurata. Edullista ja kerran päivässä suoritettava toimenpide riitti piinailijan järjissäpitämiseen oikein hyvin. :)
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Hauska Hauska x 1
  4. Sammie Peruskäyttäjä

Onnea Hankikanto :happy:
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Kosmoskukka Peruskäyttäjä

73CBB119-D23E-4A91-8050-66E519CE567C.jpeg
    Tulin mun uuden kuumemittarin kunniaksi kysymään, että onko täällä ketään?:) Mulla on tosi vähän kokemusta tästä mittailusta, mutta nyt ajattelin testata. Tämä kierto nyt ei tainnut ff:ssä onnistua, kun olin alkukierrosta pois kotoa muutaman päivän ja mittari kotona. Muutenkaan käyrässä ei ole mitään järkeä, kun heittää niin paljon. Samalla tavalla olen mitannut joka aamu ennen ylösnousemista kielen takanurkasta.

Lisäys:
    Ff:n Kalenteri muuten ennustaa ovista kp13, niin ehdin muuten ehkä juuri ja juuri mitata sen 6 kertaa ennen sitä. :bookworm: Sellaisen muistelisin jostain lukeneeni, että kuutta mittausta tuo ohjelma edellyttää oviksen laskemiseen.

Nämä kaikki mun spekulaatiot ihan arvailuja, kun oikeasti mulla on ovikset nykyään kokonaan puuttuneet. Tässä kierrossa kuitenkin Letrot ekaa kertaa avustamassa.
    • Tykkää Tykkää x 1
    Last edited: 6 kesä 2019
  6. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Kosmoskukka, menkkojen aikaan lämmöt voi käydä hyvinki alhaalla joten eihän sitä tiedä vaikka ihan järkevää käyrää tulis vielä kunhan kierto etenee. Lykkyä tykö oviksen bongaukseen!
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Kosmoskukka Peruskäyttäjä

Niinkö, minusta tuo näytti ihan vääränlaiselle, kiitos.:)
    Olette ilmeisesti saaneet vauvankin sitten viime keskustelun. Ihanaa:Heartpink Myöhästyneet onnittelut!:joyful:
  8. Hankikanto Ihastunut foorumiin Joulukuun äidit 2019

Mun kokemuksesta: ei lämötiloihin tarvita mitään appsia :) oma silmä sanoo kyllä kans jos lämpötila on noussut tai kuopallansa.
  9. Kosmoskukka Peruskäyttäjä

Mä unohtaisin kaiken, jollen kirjaisi heti sinne ylös.:whacky011
    En ole koskaan saanut myöskään kunnolla positiivista ovistestiä, niin nyt salapoliisina yritän tutkia asiaa.

Jaa tämä sivu