BBT - basal body temperature

Onko antaa mittarista suositusta? Ilmeisesti olis hyvä, että näkyisi pari desimaalia? Mulla on itellä niin vanha digitaalinen, että näyttää vaan yhden desimaalin tarkkuudella, joten vois olla hyvä hankkia uusi.
Mä ostin apteekin viimesen 2-desimaalisen. Se maksoi jotain 6 e. Pharmacare lukee kyljes ja näitä on muistaakseni kolmea väriä (tää sattu oleen pinkki). Joustava pää, mittaa minuutis ja piippaa hirveän kauan kun on valmis ja hälytyspiippaa jos on kuumetta (käyttöohjeen mukaan ainakin). Tykkään ominaisuudesta että se säilyttää edellisen mittauksen numeron, jolloin voi lukea sen myöhemmin. Näytössä ei ole valoa mikä vois lukemisen kannalta olla kätevä (kun aamutuimaan meidän makkarissa ainakin on lukemiseen liian pimeää). Samaa mittaria myytin jossain triplahinnalla. Mittaustapaa kannattaa vähän aluksi harjoitella, mä sain aika isoja eroja riippuen siitä mihin kohtaan mittarinpään asetti.
Ja kyllä kai 1-desimaalisellakin voi näkyä mutta ite olen tykännyt vähemmän portaittaisesta käyrästä. Itse piirtelen toistaiseksi ruutupaperille mutta saa nähdä jos alkais jotain sovellusta kokeileen joskus.
 
Joo apteekista saa aika hyviä perusmittareita halvalla nykyään missä on kaks desimaalia. Taustavalo ja nopea mittausaika on plussaa jos on valinnanvaraa. Jos haluaa panostaa niin mä tilasin amazonista ihan bbt mittauksiin tarkoitetun mittarin joka maksoi jotain parikymppiä ja on ollut kyllä mahdottoman kätevä. Siinä on kaks desimaalia, taustavalo, hiljainen piippaus ettei häiritte miestä ja se tallentaa 30 viimeisintä lukemaa päivämäärä- ja kellonaikatiedolla niin ei tarvi muuta tehdä ku mitata ja tiedot voi täytellä myöhemmin appiin. Monesti mittailin useamman päivän ja syötin appiin sit lukemat kerralla joku ilta.

Apeista suosittelen Fertility friendiä, siitä on myös nettiversio ja siellä on paljon muidenkin käyriä mitä voi selata. Sinne liittyessä myös tulee aika iso tietopaketti mittailusta ja sen perusteista että pääsee hyvin alkuun.
 
Aika tehokasta tuo lämpötilojen seurailu :wink. Heti ekasta mittauskierrosta tärppäs. No, se on meille tyypillistä, mutta tulin tänne kehuakseni miten selkeät lämpötilat oli seurata. Edullista ja kerran päivässä suoritettava toimenpide riitti piinailijan järjissäpitämiseen oikein hyvin. :)
 
Aika tehokasta tuo lämpötilojen seurailu :wink. Heti ekasta mittauskierrosta tärppäs. No, se on meille tyypillistä, mutta tulin tänne kehuakseni miten selkeät lämpötilat oli seurata. Edullista ja kerran päivässä suoritettava toimenpide riitti piinailijan järjissäpitämiseen oikein hyvin. :)

Onnea Hankikanto :happy:
 
73CBB119-D23E-4A91-8050-66E519CE567C.jpeg
Tulin mun uuden kuumemittarin kunniaksi kysymään, että onko täällä ketään?:) Mulla on tosi vähän kokemusta tästä mittailusta, mutta nyt ajattelin testata. Tämä kierto nyt ei tainnut ff:ssä onnistua, kun olin alkukierrosta pois kotoa muutaman päivän ja mittari kotona. Muutenkaan käyrässä ei ole mitään järkeä, kun heittää niin paljon. Samalla tavalla olen mitannut joka aamu ennen ylösnousemista kielen takanurkasta.

Lisäys:
Ff:n Kalenteri muuten ennustaa ovista kp13, niin ehdin muuten ehkä juuri ja juuri mitata sen 6 kertaa ennen sitä. :bookworm: Sellaisen muistelisin jostain lukeneeni, että kuutta mittausta tuo ohjelma edellyttää oviksen laskemiseen.

Nämä kaikki mun spekulaatiot ihan arvailuja, kun oikeasti mulla on ovikset nykyään kokonaan puuttuneet. Tässä kierrossa kuitenkin Letrot ekaa kertaa avustamassa.
 
Muokattu viimeksi:
Kosmoskukka, menkkojen aikaan lämmöt voi käydä hyvinki alhaalla joten eihän sitä tiedä vaikka ihan järkevää käyrää tulis vielä kunhan kierto etenee. Lykkyä tykö oviksen bongaukseen!
 
Kosmoskukka, menkkojen aikaan lämmöt voi käydä hyvinki alhaalla joten eihän sitä tiedä vaikka ihan järkevää käyrää tulis vielä kunhan kierto etenee. Lykkyä tykö oviksen bongaukseen!
Niinkö, minusta tuo näytti ihan vääränlaiselle, kiitos.:)
 
Muokattu viimeksi:
View attachment 78810
Tulin mun uuden kuumemittarin kunniaksi kysymään, että onko täällä ketään?:) Mulla on tosi vähän kokemusta tästä mittailusta, mutta nyt ajattelin testata. Tämä kierto nyt ei tainnut ff:ssä onnistua, kun olin alkukierrosta pois kotoa muutaman päivän ja mittari kotona. Muutenkaan käyrässä ei ole mitään järkeä, kun heittää niin paljon. Samalla tavalla olen mitannut joka aamu ennen ylösnousemista kielen takanurkasta.

Lisäys:
Ff:n Kalenteri muuten ennustaa ovista kp13, niin ehdin muuten ehkä juuri ja juuri mitata sen 6 kertaa ennen sitä. :bookworm: Sellaisen muistelisin jostain lukeneeni, että kuutta mittausta tuo ohjelma edellyttää oviksen laskemiseen.

Nämä kaikki mun spekulaatiot ihan arvailuja, kun oikeasti mulla on ovikset nykyään kokonaan puuttuneet. Tässä kierrossa kuitenkin Letrot ekaa kertaa avustamassa.
Mun kokemuksesta: ei lämötiloihin tarvita mitään appsia :) oma silmä sanoo kyllä kans jos lämpötila on noussut tai kuopallansa.
 
Mä unohtaisin kaiken, jollen kirjaisi heti sinne ylös.:whacky011
En ole koskaan saanut myöskään kunnolla positiivista ovistestiä, niin nyt salapoliisina yritän tutkia asiaa.
 
Tällainen tästä nyt sitten tuli. Epäilen helteiden ja sen jälkeen ilmojen viilenemisen olleen osallisina tuohon rajuun alkukierron käyrän nousuun ja syöksyyn. Letrot olivat tosiaan ekaa kertaa nyt käytössä ja aloitin ne vahingossa päivää liian myöhään kp6. Kp26 digi näytti raskaana 1-2. Olikohan se Letrojen vai tämän ketjun ansiota niin kuin Hankikanto sanoi.:joyful:

D673BDE0-D411-4D91-9845-858BF3942431.jpeg
 
Onkos täällä vielä ketään lämpöjä mittailevia..? Meillä ovis bongattu tässä kierrossa puolivahingossa limoista ja vahvistettu ovistikulla, päätetty tähdätä siihen ja vaihdettu samalla tjottailu lennosta tosiyritykseen. Lämpöjen mittailut tarkoitus aloittaa nyt heti, vaikka kunnon käppyrää tietty saa vasta seuraavasta kierrosta. FF ladattu uuteen puhelimeen, muttei jostain syystä päästä salasanan päivittämisestä huolimatta sisään. :wideyed: Suosituksia seuraavaksi parhaasta hedelmällisyyssovelluksesta otetaan siis vastaan, jos ei tuo FF ala suostumaan yhteistyöhön.
 
Minä oon vasta opetellut, ihan mielenkiinnosta siis ja Flo sovellus käytössä.

Onko teillä kokeneemmilla vinkkejä, tai neuvoja mitä ottaa huomioon näin aloittelijana? :)
 
Mulla on käytössä FF ja Natural Cycles. Se kylläkin maksaa, mutta koen sen ainakin tosi käteväksi. Ennustaa useamman kierron päähän.
 
Mä varmaan siirryn tohon FF:n verkkoversioon, kun se appsi ei nyt mulla kertakaikkiaan toimi. Oon nyt käyttänyt Flo:ta, mutta tykkään vaan FF:stä niin paljon enemmän. Ovia vaikutti muuten hyvältä, mutta lämmöt oli väärissä yksiköissä enkä jaksanu ruveta aina laskemaan. :woot:
 
Ai niin Miitu, antaisin mielelläni vinkkejä, mutta olen itsekin vasta muistelemassa tätä hommaa puolentoista vuoden tauon jälkeen, niin en uskalla neuvoa ettei mene pieleen. :bag:
 
Mä varmaan siirryn tohon FF:n verkkoversioon, kun se appsi ei nyt mulla kertakaikkiaan toimi. Oon nyt käyttänyt Flo:ta, mutta tykkään vaan FF:stä niin paljon enemmän. Ovia vaikutti muuten hyvältä, mutta lämmöt oli väärissä yksiköissä enkä jaksanu ruveta aina laskemaan. :woot:

Hei ne saa sieltä asetuksista muutettua :) mäkin aluks tuskastuin siihen mutta sit hoksasin muuttaa ne yksiköt!
 
Minä oon vasta opetellut, ihan mielenkiinnosta siis ja Flo sovellus käytössä.

Onko teillä kokeneemmilla vinkkejä, tai neuvoja mitä ottaa huomioon näin aloittelijana? :)

Minäkin oon vasta aloittelija, mutta tärkeimmät kai on, että aina mittaa suunnilleen samaan aikaan, samasta paikasta. Mulla oli aluks hakemista tuon paikan kanssa mutta nyt jo onnistuu.
 
Takaisin
Top