BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tää kyllä yhtä salatiedettä :D
Kiitos teidän analyyseista ja veikkauksista!
Oon iloinen, että edes vaikuttaisi ovis tapahtuneen, kun viime kierrossa en sitä bongannut ja kierto venyikin.

Pitääkin alkaa mielenkiinnosta vähän enempi tutkimaan näitä lämpöjuttuja.
Jännityksellä jään piinailemaan ja toivomaan tärppiä :)

Mulla ihan sama ongelma! Pitkät kierrot ja oviksesta ei mitään takeita... ainakaan tikkuun en sitä saa.

Näistä lämmöistä saa edes jotain infoa kierrostaan :)

c24aa80ab7bf9c057456e3bff5986169

Vielä tuohon vaianan käyrään.. edelleen oon sitä mieltä et ovis ois ollu ma :) ovisplussasta ovis on yleensä 1-2 päivän päästä, mutta hyvinkin voi olla vasta 3. päivänä. Siulla on ollut kuitenkin la ja su tullu eggistä, jotka enteilee ovista, eikä yleensä tuu oviksen jälkeen enää. (Ja ainakaan miulla ees ovispäivänä)

Mrs smith, miusta alkaa tuntuu et et oo vielä ovuloinut :( jos ovis ois ollut tuossa kp26 niin nyt ois kyllä jo plussa tai menkat.. ootko kokeillu nyt tehä o-testiä vielä? Eggiksen läsnäolo vois viitata oviksen tuloon.. ja joo tiedän et tommoset kierrot on perseestä. Tässä yks miun massiivinen kierto:
8953693bdc7dfa0380219b49dc9de3d4
ff pitkään ehotti et ovis oli kp26, mut todennäkösemmin oikeesti kp51 :rolleyes:

Ja vielä lisää :'D ff kun antaa katkoviivaisen ristin, niin ei ole varma ovispäivästä ja voi vielä vaihtaa sitä, mut sit jos antaa kiinteen ni pysyy yleensä siinä missä onkin.
Itse yleensä ajattelen oviksen tapahtuneen kun aamulämpö on yli 36.6 (pätee näköjään tuossa megakierrossakin)..

En tiiä MITÄ täällä tapahtuu... mulla on nyt jo reilun viikon tullu niin reippaasti valkovuotoa että tarviin pikkuhousun suojan!! Se on kirkasta ja eggwhitea ja myös semmosta paksumpaa. :D

Vatsa pömpöttää, sitä kiristää ja jomottaa. Eilen semmonen outo lämmön tunne. Meinasin oksentaa ja kaikki hajut tuntuu kovina.

Itse ajattelen että myöhäinen plussa tai (ehkä todennäköisempi) kysta joka erittää jotain hormoonia jotka aiheuttaa nää oireet.
Ei olis eka kerta :(

Oksetus+turvotus+eggis kuulostaa ihan miun ovisoireilta.. siullahan oli hormonaalinen ehkäsy, jos se vaan (vieläkin) sekottaa kiertoa :(

Heippa!
Mulle suositeltiin tätä ryhmää joten täytyy sitä tulla lukemaan ja seuraamaan keskustelua.

c8d350fce17ec4a7697588f4f71cdfb9

Mulla ei varmaan koko ovulaatiota ole tapahtunut, kun sain 12.11 hymynaaman clearbluen kaksoishormooni ovutestiin ja liuskaan tuli myös vahvat viivat. Lämmöt kuitenkin on aika alhaiset, että en tiedä mitä mieltä ois. Mua alkaa stressaa tää koko mittailu, maanantaina on progesteron verikoe josta sit toivottavasti selviää olenko ovuloinut.

Aamulämpökäyrä

2.11 36.0
3.11 35.96
4.11 36.0
5.11 35.90
6.11 36.11
7.11 35.78
8.11 35.89
9.11 36.0
10.11 35.78
11.11 35.90
12.11 36.01 pysyvä hymynaama O+
13.11 35.72
14.11 35.81
15.11 35.91
16.11 35.75

Mittaan sängyssä heti herättyäni suusta aamulämmön.

Sitten, tässä ei sitten päästy mahdollista ovista hyödyntämään tarpeeksi. Meillä oli viime viikolla ti, to, la ja su seksiä. Joten asennoidun jo valmiiksi siihen ettei tästäkään kierrosta tärppää..
Alkuviikosta ei enään ehditty hyödyntää..

Alinah oisko siulla ovis yrittänyt tapahtua, mutta sit ei kuitenkaan jostain syystä tapahtunut. Monesti kroppa kuitenkin yrittää uudestaan esim viikon päästä. Jatkasin vielä varuilta joka toinen päivä talletteluja, ja voit vaikka kokeilla o-testejä vielä. Jos on oikein pitkää kiertoa ja haluaa testejä säästellä, niin suosittelen seuraamaan limoja ja aloittaa o-testien teon vasta kun eggistä bongaa. Toinen vaihtoehto on se ovulaatiomikroskooppi, joka myös huomaa estrogeenin nousun (edeltää ovista).

Ja vaikka nyt tuossa ei ovista näyttäisi olleen, nii ihan vastaisuuden varalle.. tallettelut o+ päivänä on just optimit! Dpo-3 - 0, eli 1-2 päivää ennen ovisplussa, plussapäivä ja sen jälkeinen päivä on hyviä tallettelupäiviä, ja niistä mikä vaan voi riittää plussaan.

Hei miten ootte sulkeneet pois sairauden takia noita lämpötilalukemia? Oon ollu tässä nyt alkukierrosta flunssassa ja siellä oli aika korkeita aamulämpöjä ku joku päivä oli kuumettaki. Nyt en vaan oikeen tiedä että mihin se sairauden merkkaaminen kannattais lopettaa ku tuntuu et aamulämmöt on aika koholla vieläkin vaikka oireet on lähinnä jäämäyskää ja kurkun käheyttä aamuisin enää. Normaalisti mulla on alkukierron lämmöt selkeesti alle 36 mutta nyt ei oo tässä kierrossa mennyt vielä alle 36 lämmöt. Kannattaisko vaan sitkeesti merkata sitä sairautta fflle kunnes viimeisetkin oireet häviää tai aamulämpö vajoaa alle 36? Kp 9 ja ovis kp13-15 paikkeilla niin alan murehtia että näkyykö se nyt ollenkaan.

edit: sori oli aika omaa napaa. Oon sen verran uusi tässä etten oikein osaa ottaa kantaa vielä teidän muiden käppyröihin. :)

Niin en tiedä, maanantaina selviää sitten. Tuo o+ tuli kp22, mä en muutenkaan ikinä tunne ovista. Edellisessäkin kierrossa olin ovuloinut vaikka sitä en kiinni ollut saanut. Siksi mulle naikkarilla tota kaksoishormooni ovulaatiotestiä suositeltiinkin, tässä kierrossa myös ekaa kertaa tota aamulämpö mittailua testaan..
Joku toisella foorumilla kertoi mittaavansa aamulämmöt alakerrasta. :o

Flo sovelluksen mukaan mulla tässä kierrossa ois ovis vasta ollut kp31. Että katsotaan sitten... :)

Eikä limoissakaan juuri ikinä mitään muutosta näy, kohdunnapukka oli pehmeä ja auki sunnuntaina ja maanantaina.

Muokattu viimeksi:
Gadian, käytätkö myös o-testejä? Kun ne on plussalla ja mielestäsi lämmöt noussut, eli ovis tapahtunu, pitäisi ffn myös se huomata, mutta jos nyt alkukierron lämmöt sotkeekin, eikä ff huomaa ovista, voit klikkailla sairaspäiville "temperature discarded", jolloin lämpötila näkyy käyrässä, mutta ff ei ota sitä huomioon. (Tulipas aika järkky lause :'D )

Mannikka, joo käytän. Siinä mielessä ovis varmaan jää kiinni mutta ainakin tuos edellises kierros se jossain vaiheessa vaihto tuon ovisajankohdan epävarmaks ku lämmöt sahas nii mietin että se ei näytä luottavan ovisplussaan yhtä paljon ku lämpöihin. Mut pitää miettiä lämpöjen sulkemista pois vasta sit loppuvaiheessa siis, kiitos!

Tässä vielä käppyrä tähän mennessä:
b_pw8CnU.png

Onpas kyllä tosi inhoittavaa Mrs Smith tuollaiset pitkät kierrot! Hirmu vaikea bongata ovis silloin :/

alinah, mä ehkä myös veikkaisin, että on koittanut ovuloida, mutta ei vielä onnistunut. Toivottavasti pian tulisi oikein selkeä ovis sulle!

On: tänään taas lämmöt 36,7.
Luin tuossa muistiinpanoja ja sunnuntaina oli kovaa jomotusta, mieskin mainitsi liukkaudesta talletuksen lomassa ja Kn olen merkannut olleen pehmeä ja auki.
Maanantaina jomotukset ohi ja Kn keskivaiheilla ja melko supussa(mulla tuntuu synnytyksen jäljiltä aina vähän avonaiselta).
Eli sanoisin, että ovis olisi ollut su-ma :) maanantai illalla varmasti jo ohi, kun Kn oli tuollainen ja limat kadoksissa.

Luin tuolta netin syövereistä myös, että joillakin progesteroni nousee hitaasti oviksen jälkeen, ja siksi voisi olla tuollaista tasaista viiva ensiksi.

Mutta niin tai näin :D
Kiva kun täällä saa aina joltakin neuvoja ja voidaan yhdessä pohtia sekä arvuutella. :)

Takaisin