Entisenä himomittailijana(nyt onnellisesti raskaana viikolla 21) pakko tulla kommentoimaan kans omia kokemuksia. Eli ymmärtääkseni sillä ei ole juurikaan väliä, että mittaako kainalosta vai suusta vai mistä, jos olosuhteet ovat muuten suht samat. Eli käytännössä aina aamulla kutakuinkin samaan kellon aikaan. Kuitenkin siinä etitään vain sitä puolen asteen nousua, eikä noille pienille heittelyille kannata kovinkaan paljoa antaa painoarvoa, koska niihin voi vaikuttaa niin moni asia; unirytmi, alkoholi yms yms.
Tärkeintä on kaiketi selvittää, että tapahtuuko ovulaatio, eli jos tuo lämpötilan noin puolen asteen nousu pysyy ylhäällä sen kolmesta viiteen päivää, niin ovulaatio on tapahtunut. Mulla yleensä aina joka kierrossa, missä ovulaatio tapahtui, tuli dpo 4-6 paikkeilla tuo pudotus, mikä viittaa juurikin siihen Katjushankin mainitsemaan entrogeeni"ryöppyyn". Sen jälkeen lämpö nousee vielä joksikin aikaa ylös, kunnes laskee menkkojen merkiksi takas alas.
Eli itse olen sitä mieltä, että ei kannata liikaa analysoida erilaisia heilahduksia, koska erilaiset elämät vaikuttavat siihen monella tapaa. Lisäksi on niin eri mittaisia kiertoja, niin senkin takia ei kannata liian tarkkaan vertailla noita taulukoita toisiinsa. :)