BBT - basal body temperature

793c2eb30f11e6ae36615b8b0ed13732


Mitäs luulette :s ja huomatkaa nega VERItesti dpo11...
 
Mrs.Smith mä innostuin analysoimaan tota sunnlämpökäyrääsi ja vertailin sitä omiini. Pitäisin melko todennäköisenä, että sun ovis on tapahtunut myöhemmin, ehkä vasta tossa dpo 4 tai jopa dpo 6-7. Mulla on yleensä ollut oviksen jälkeen yksi pienempi pudotus. Milloin lopetit ovistestien tekemisen?

Täällä muuten useampi käyttää ilmeisesti vain yhden desimaalin kuumemittaria? Mä melkein suosittelin vaihtamaan kahden desimaalin mittariin. Sillä on nimittäin oviksen määrittämisen kannalta aika paljonkin väliä, onko lämpö esim. 36,15 vai 36,24. Molemmat kuitenkin on pyöristettynä sen 36,2.
 
Mrs R, joo hyvä pointti :) Mulla on ollut jopa perinteinen epädigimittari käytössä ja kelpasi tarkoitukseensa: mulla nousua tulee 0,3-0,4 astetta ovulaatiosta. Mutta katsotaan nyt, eipä täyty mitkään kriteerit kun kipeällä olkapäällä ”nukkuu” kuorsaavan puolison vieressä.
 
Mrs R. Erittäin hyvä pointti! Mulla on jo laatikossa kahen desimaalin mittari mut ajattelin jatkaa tän kierron loppuun tällä vanhalla mittarilla.

Noi ovistestit on mulla lähinnä vitsi :sad001 en oo ikinä kikinä saanu ovulaatiota tikkuun :sad001

Täysin mahdollista mitä ehdotit et ovis oliski tullu super myöhään! Kuka näistä tietää :) vatsaa jomottaa ja pelottaa. En oo uskaltanu testata...
 
Mrs.Smith mä innostuin analysoimaan tota sunnlämpökäyrääsi ja vertailin sitä omiini. Pitäisin melko todennäköisenä, että sun ovis on tapahtunut myöhemmin, ehkä vasta tossa dpo 4 tai jopa dpo 6-7. Mulla on yleensä ollut oviksen jälkeen yksi pienempi pudotus. Milloin lopetit ovistestien tekemisen?

Täällä muuten useampi käyttää ilmeisesti vain yhden desimaalin kuumemittaria? Mä melkein suosittelin vaihtamaan kahden desimaalin mittariin. Sillä on nimittäin oviksen määrittämisen kannalta aika paljonkin väliä, onko lämpö esim. 36,15 vai 36,24. Molemmat kuitenkin on pyöristettynä sen 36,2.

Pakko vielä kysyä että miksi luulet niin?? Eikö oviksen jälkeen pitäisi olla 3 mittausta yli coverlinen?
Tänä aamuna pissasta nega :sad001
 
Pakko vielä kysyä että miksi luulet niin?? Eikö oviksen jälkeen pitäisi olla 3 mittausta yli coverlinen?
Tänä aamuna pissasta nega :sad001
Huomasin, että oot käyttänyt yhden desimalin mittaria, joten en uskalla tosta niin varmasti sanoa. Mulla on lämpöjen mittailusta kokemusta vain Natural Cyclestä, joka ei käytännössä ikinä määritä mulle ovista, ennen kuin mennään pysyvämmin yli noiden ovulaatiota edeltävien lämpötilojen. Sulla on myös ollut jo ennen tuota oletettua ovista useamman kerran mitattu lämpö ton 36,5, joten sun peruslämpö voi olla vähän ylempi kuin tuo coverline antaa olettaa.

Mulla on usein ollut ovulaation jälkeen yksi pieni pudotus ja sen jälkeen parin päivän sisällä selkeämpi piikkaus ylös, kuten sulla tuossa dpo 8 -kohdassa, joten senkin perusteella ajattelin, että dpo 8 ei välttämättä olisi vielä dpo 8 ja pudotus tuossa dpo 13 -kohdassa ei välttämätt olisi dpo 13, vaan kiinnittymistä enteilevä lämmön lasku vähän aikaisemmin.
 
Huomasin, että oot käyttänyt yhden desimalin mittaria, joten en uskalla tosta niin varmasti sanoa. Mulla on lämpöjen mittailusta kokemusta vain Natural Cyclestä, joka ei käytännössä ikinä määritä mulle ovista, ennen kuin mennään pysyvämmin yli noiden ovulaatiota edeltävien lämpötilojen. Sulla on myös ollut jo ennen tuota oletettua ovista useamman kerran mitattu lämpö ton 36,5, joten sun peruslämpö voi olla vähän ylempi kuin tuo coverline antaa olettaa.

Mulla on usein ollut ovulaation jälkeen yksi pieni pudotus ja sen jälkeen parin päivän sisällä selkeämpi piikkaus ylös, kuten sulla tuossa dpo 8 -kohdassa, joten senkin perusteella ajattelin, että dpo 8 ei välttämättä olisi vielä dpo 8 ja pudotus tuossa dpo 13 -kohdassa ei välttämätt olisi dpo 13, vaan kiinnittymistä enteilevä lämmön lasku vähän aikaisemmin.

Okei mielenkiintoista!! Oon nimittäin täällä ihan köyteni päässä kun negaa vaan näyttää ja olo on kuin raskaana....

En oikein itse vielä osaa tulkita lämpöjä niin että kiitos avusta!! Toivon todella että olet oikeassa :) :)
 
Heip! Aloittelin vasta viime kierrossa mittailemaan. Ei ollut mitään järkeä koko kierrossa ja venyikin 42 päivän mittaiseksi.
Nyt muistin vasta kp9 alkaa mittailemaan lämpöjä.
Tosi tasaista 36,4 koko ajan.
Sitten sain kp16 pysyvän hymynaaman CB kaksoishormoni digitestiin ja samana aamuna lämmöt 36,3.
Kp17-19 lämmöt taas 36,4 ja vasta kp20 nousi 36,5.
Tänään siis kp21. Lämmöt olivat aamulla jo 36,7 ja iltaa kohden munasarjoissa sekä kohdussa (tai jossain siellä :) ) pistelyä ja kipristelyä. Eikai ovis nyt vasta tänään ole?! Sitten kyllä meni mönkään tallettelut kun viimeksi sunnuntaina ollut actionia.

Miltäs teistä jo harjaantuneet mittaajat lämmöt kuulostaa? FF ennustaa ovista vasta tälle loppuviikolle edellisen kahden kierron mukaan (ollut vain 2kiertoa imetyksen lopetuksen jälkeen).
Voiko lämmöt nousta vasta muutama päivä oviksen jälkeen?? Mille päivälle merkkaisitte dpo1? Onko hymynaama dpo -1?
Anteeksi ummikon tyhmät kysymykset :shy:

Lisään vielä, että vkloppuna oli kyllä kovaa jomotusta, vähän eggwhite-limoja ja jäätävää turvotusta :D eli menisi kyllä yksiin oviksen kanssa.

Tiivistelmä:
Kp9-15: 36,4 tyhjärinkula ovistestissa(kierron eka testi)
Kp16: 36,3 hymynaama
Kp17-19: 36,4
Kp20: 36,5
Kp21: 36,7

Vaiana, yk3, kp21/?, dpo?
 
Muokattu viimeksi:
Vaiana, lämpökäppyrästä ois helpompi kattoa :wink mut sanoisin et ovis oli maanantaina.
 
Noniin! :D
Todella tasaista on ja siis ihan samaan aikaan en aamusta ole saanut mitattua. Noin puolen tunnin heitolla kylläja aina herätessä.
Lämmöt olleet myös päivisin aikalailla 36,4.. nyt tänään aamun jälkeen noussut 37,2 (vaikka eihän ne päivälämmöt mitään kerro).
 

Liitteet

  • 1C0D1723-B05C-43CD-9F6C-1A14AF71788C.png
    1C0D1723-B05C-43CD-9F6C-1A14AF71788C.png
    112.2 KB · Katsottu: 341
Juu, kyllä mie maanantaiks sanoisin ovispäivän :) lisäähän huomiselle vaikka sama lämpö mikä tänään oli, näet toteaako ff oviksen, ja mille päivälle.. tulee välillä testailtua :p toki huomenna aamulla tiiät sit oikeen lämmön, mut kiva vähän yrittää ennakoida ..
 
mannikka, kiitos vinkistä! :) kokeilin ja ff näyttäisi oviksen olleen tuolloin kp16 kun hymynaaman sain!
Nyt jännäillään onko mitenkään osunut tallettelut kohdilleen.. kp13 talleteltu, mutta tuolloin kp16 vasta illalla :/
Ja tietty katsotaan mitä todellista lämpöä huomenna näyttää.
Saapahan taas piinailla.. :D
 
Mä pistäisin myös painoa ovistestille eli jos saa arvata niin kp16 :) (mut en oo järin kokenu näiden käyrien kanssa)

Joo vähän itsekin kallistun tähän kp16 :) saa nähdä! Jännä seurailla miten käyrä tästä eteenpäin jatkaa kulkuaan.
Sormet ristissä, että kp13 illan talletuksista olisi joku simppa jaksanut vielä kp16 olla tyrkyllä :D
(Olettaen, että ovis ollut ennen kp16 illan talletuksia..)
 
Vaiana, mäkin laittaisin aika paljon painoa ovisplussalle, mutta ovishan on vasta n. 24-48 siitä ovisplussasta eli hymynaamasta. Näin ollen sanoisin, että ovis on ollut lauantaina tai sunnuntaina, todennäköisemmin lauantaina. Sopis hyvin tohon lämpökäppyrään.
 
Takaisin
Top