BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kai mä siirryn tän tuloksen myötä odottajiin. Pääsee hän sieltä takaisin jos käy ikävästi.

Liitteet

• IMG20250702161913.jpg
    IMG20250702161913.jpg
    2.8 MB · Katsottu: 87
@Puolikuu en oo vielä päättänyt, mieli saattaa muuttua tässä vielä monen monta kertaa että parempi kun ei "päätä" mitään 😂 Ootko sä ajatellut testailla?

@Jolinda 💔🫂 Oliko niin että perjantaina joka tapauksessa otat yhteyttä johonkin/joku ottaa suhun yhteyttä? Mietin vain, pääsisitkö tosiaan vaikka hcg mittauksiin/tutkimuksiin kohdunulkoisen poissulkemiseksi?
Tokihan voi olla myös kemiallinen joka tässä tilanteessa olisi se paras vaihtoehto, kuten itsekin sitä mietit. Nää on niin vaikeita asioita kun testiin piirtyy kaksi viivaa, ilman sitä onnellista lopputulosta 🥺

@Pogo Tsemppiä alkuraskauteen, toivottavasti lähtee testit hienosti vahvistumaan! 😊

@Jolinda Ei se nyt sitten vain vahvistunut. 😔 Voimahali! ♥️ Menetykset tietenkin tuo epävarmuutta jatkoon.. Mutta yhtälailla ajattelisi, että seuraavalla olisi isommat todennäköisyydet onnistua. 🙏

@Pogo Onnittelut plussasta! 😍

@Malttamaton145 Haha, se on kyllä totta, että ehtii mieli muuttua. 🤭 Aika näyttää siis. ☺️ En vielä ainakaan oo testiä ostanut.. Näkee varmaan parin päivän aikana, että lähteekö lämmöt laskusuuntaan.. Siitä sit voi jo päätellä kierron lähestyvän loppuaan..

@Malttamaton145 niin tuttuja tunteita testauksesta! Mä en kyllä koskaan malta odottaa 🙈 ja joo, perjantaina uusi testi ja sit soitto klinikalle.. nyt alkoi todella pelottaa kohdunulkoinen, kun tänään testi oli vähän vahvempi ja vuoto pysynyt poissa 😩 ärsyttää kans sit perjantaita vasten ehkä tehdä HCG testi, kun sit taas odotellaan koko viikonloppu sitä mitä seuraavaksi tapahtuu.. mutta minkäs teet.. taisi olla aika sama tilanne sulla viimeksi?

@Malttamaton145 niin tuttuja tunteita testauksesta! Mä en kyllä koskaan malta odottaa 🙈 ja joo, perjantaina uusi testi ja sit soitto klinikalle.. nyt alkoi todella pelottaa kohdunulkoinen, kun tänään testi oli vähän vahvempi ja vuoto pysynyt poissa 😩 ärsyttää kans sit perjantaita vasten ehkä tehdä HCG testi, kun sit taas odotellaan koko viikonloppu sitä mitä seuraavaksi tapahtuu.. mutta minkäs teet.. taisi olla aika sama tilanne sulla viimeksi?

Aivan. On kyllä kurja viikonloppua vasten, mutta eipä siinä oikein muu auta kun odotella. 😔
Joo oli aika samantyylistä, toki mullahan oli sitä onoff vuotoa josta ajattelin että keskenmeno mutta eipä sitten ollutkaan. Mutta testit kuitenkin tummeni, jokseenkin hitaasti ja myöhäisillä dpo päivillä. Kunnes tuli haaleampia ja en enää testaillutkaan kun pääsin hcg mittauksiin.
Hcg arvothan seilas, välillä matalempi ja sit taas vähän oli noussut. Eli testauksessa olis varmana just näkynyt niin että on tummempaa ja haaleampaa testitulosta näkyvissä.

Toki kätilö sanoi mulle että ei oo ennen hänelle tullut vastaan tämmöistä hcg käyttäytymistä kun mitä mulla oli 🤔

Äsken teetti jo vaikeuksia, kun meinasin vessareissulla tikun kastaa. Maltoin silti vielä 😂 Tissejä täällä vähän väliä puristelen, olisko arat. Varmana vähemmästäkin kopeloinnista on jo arat 😂😂

Heippa, uusi täällä. Aloin nyt klinikan kesäsulun ajaksi harjoityelemaan oviksen bongaamista tarkemmin. Alkion siirtoon ollan menossa syksyllä taas. Pari viikkoa sitten epäonnistunut PAS. Siirto tehdään luonnolliseen kiertoon joten ovis on bongattava. En oo suuremmin testeillä ovista bongaillut ikinä, muuta kuin hoitojen velvoittamana.
Oon lueskellut mielenkiinnolla tätä ketjua ja kello ilmoittaa leposykkeen ja siitä kans nähtävissä millon menkat alkaa. Leposyke tippuu aina 58->53 ja plöts, menkat kylässä 😆
Aattelin nyt kumminki mittailla lämpöjä oviksen bongaamiseksi ja sit jos testeillä varmistais. Tommonen perus kai alomittari ei nyt ehkä tarkin ole, mutta onko kokemusta et ajaako sillä asiansa kuiten? Näkee nousut ja laskut?
Latasin myös FF sovelluksen johon merkkaan lämmöt. Pystyykö siihen ilmaisversioon lisäämään sykkeitä manuaalisti? Yritin kaikkia klikkailla enkä löytäny syke kohtaa, onkohan sitten maksullisessa. Itsellä kp8 menossa, lisäilen omaa käyrää sit tänne kun jotain mielenkiintoista käyrällä tapahtuu 🫣
Vertaistukenne on kultaakin arvokkaampaa tässä vauvankaipuussa 🧡plussapuhuria täältä!

@Jolinda On kyllä inhottava tilanne.. 😞 Kokemusta ei ole verikokeista viikonlopun kynnyksellä, sekö tosiaan on niin, että ne ei valmistu viikonloppuisin? Vai että tulkinta menee viikonlopun yli?

@Roosali Tervetuloa! Mulla on ihan normaali kainalomittari ja oon sillä päässyt riittävään tarkkuuteen. ☺️ FF sovelluksesta mulla ei ole kokemusta. Kellontarkat sykkeet sulla! 🤭

@Malttamaton145 Hih, hauskaa... 😅

Mulla tipahti aamulämmöt ja vähän pientä alustavaa menkkajuilintaa tuntunut.. Eiköhän se ole selvä peli. 😕

@Puolikuu kiitos. Joo menkat kyllä sykkeistä on selvsti nähtävissä mut ovulaatiota en hoksi. Ja hyvä et kainalomittarilla saa tarvittavan tarkkuuden.
Sormet ja varpaat ristiin ettei menkat sulla alkaiskaan mut noi lämpötila/sykelaskut kyl karistaa usein sen optimismin…. Ääh
Tsemppiä tilanteisiin itse kullekin

@Roosali tervetuloa mukaan 🌈 mun mielestä RHR:n pystyy lisäämään täältä (kuvat) 😊 voi valita "add other data" ja sit "numeric value". Sen jälkeen ne löytyy päiväkohtaisen data-täytön pohjalta "Custom data" valikon alta 😊 sit pitää vielä lisätä se käyrä näkymään, sen pystyy mun mielestä tehdä kun painaa "chart duo" käyrän alla 😊

@Pogo toivotaan, että viiva huomenna vahvistuu 😊

@Puolikuu ikävä kuulla lämmöistä 😟 toivon tietysti yhä positiivista käännettä sulle! 🌈 lähinnä tarkoitin sitä, että mitään ei tehdä viikonloppuna, eli jos pitää uusia hcg koe 48 tunnin jälkeen, sunnuntain takia mun pitää odottaa 72h ja koska kyseessä on yksityinen klinikka, voi olla, että hcg-tulosta ei ilmoiteta "yleisessä" journalissa ja en välttämättä kuule sitä perjantaina.. mutta saa nähdä, turha stressata etukäteen, mutta yritän valmistella itseäni siihen, että tässä voi mennä aikaa, että kaiken saa eteenpäin.. jos ei nyt ihmeen kaupalla vuoto ala, siitä ei kyllä ole mitään merkkejä.. huomenna olis 4+6, eli kohta "päästään" jo "kemiallisen rajan yli"..

Liitteet

• Screenshot_20250703_202830_FF App.jpg
    Screenshot_20250703_202830_FF App.jpg
    98.6 KB · Katsottu: 41
  • Screenshot_20250703_202807_FF App.jpg
    Screenshot_20250703_202807_FF App.jpg
    144.8 KB · Katsottu: 46
@Jolinda Kiitos ♥️ Aivan, on kyllä tympeä ajoituskin kaiken lisäksi. 😞 Hyvähän se on itseään valmistella, että ei turhaudu odottamiseen. 🙏 Voimia ja toivon, että asiat menisi helpoimmalla mahdollisella tavalla! ♥️

@Jolinda täällä taustalla elän mukana ❤️ en nyt muista varmaksi, mut oliko niin että et käyttänyt ovitrellea tässä kierrossa? Katsoin sun viimeisimmäksi laittamaa käyrää, oisko mitään saumaa että ovis ois ollutkin myöhemmin mitä luulet? 🌈 Niin tai näin, toivon että saat tilanteeseen selkoa pian ❤️ ja tietysti toivon että parhaaseen suuntaan!

@Jolinda täällä taustalla elän mukana ❤️ en nyt muista varmaksi, mut oliko niin että et käyttänyt ovitrellea tässä kierrossa? Katsoin sun viimeisimmäksi laittamaa käyrää, oisko mitään saumaa että ovis ois ollutkin myöhemmin mitä luulet? 🌈 Niin tai näin, toivon että saat tilanteeseen selkoa pian ❤️ ja tietysti toivon että parhaaseen suuntaan!
Kiitos ❤️ siis mä oon yrittänyt laskea (ja toivoa 😅) olisko mahdollista, että ovis oli myöhemmin (ei ovitrellea tässä kierrossa), mutta ovistesti ja lämmöt kaikki tukee nykyistä laskelmaa.. +me ei olla harrastettu seksiä sit FF:n tunnistaman oviksen (dpo0) jälkeen 😅🙈 eli olis kyllä super-simppoja, jos olisivat selvinneet 5 päivää seuraavaan lämpöpomppuun 😅 ollaan juhannuksen sukulaismökkeilyä lukuunottamatta oltu pari viikkoa eri maissa, niin ei oo ollut mitään mahiksia 🥲 testi taas vähän vahvistui, mutta en vaan ymmärrä miten "hyvä raskaus" voisi olla yhä näin heikko ja miten vahvistuminen voisi olla niin hidasta 🤔 yritän pitää toiveet pohjassa, mutta kyllä noi heikostikin vahvistuvat testit aina taas herättelee toivoa 🥲 viikkodigi näytti tänään 1-2 viikkoa (ei kyllä sinällään yllätys) eli vahvistaa kans sitä tunnetta, että kehitys ei mee ihan normaalisti..

Tosi ärsyttävää olla nyt tässä limbossa, pää sanoo että ei olla raskaana oikeasti, sydän toivoo, että ehkä tää olisikin vaan tosi hidas, mutta terve tyyppi 😅❤️ ärsyttää elää "raskaussuositusten" mukaan luultavasti turhaan ja kärsiä näistä alkuraskauden oireista..

Toivon, että kukaan ei nyt pahastu näistä testi-spämmeistä 🫣 en koe kuuluvani enää maaliskuisiin tällä testisuoralla, vaan tänne odottelemaan uutta kiertoa..

Liitteet

• 20250704_061118.jpg
    20250704_061118.jpg
    303.3 KB · Katsottu: 110
  • Screenshot_20250704_061654_FF App.jpg
    Screenshot_20250704_061654_FF App.jpg
    173.1 KB · Katsottu: 111
@Jolinda mä oon niin pahoillani 😔 kunpa asia nyt ratkeaisi mahdollisimman pian. Kurja nyt vain joutua odottelemaan, että mitä oikein tapahtuu. Ihan hurjasti voimia sinne ❤️ ja täällä kanssa eletään taustalla mukana.

@Jolinda Tuskinpa täällä kukaan pahastuu, myötäeletään sun tilannetta. ♥️ Onhan se teoriassa mahdollista, että siittiöt eläisi 5 päivää. Mut jos ovistesti sen vahvisti olevan aikaisemmin.. Toisaalta kiinnittyminen voi kai tapahtua myöhemminkin, mut lämpökäyrä ei ehkä sitäkään teoriaa tue. Uskon kyllä, että mieli toivoo niin kauan, kuin se on mahdollista. 🥹

Mä odotan vaan vuodon alkua kun en jaksa uskoa että tästä mitään tulis. Viivat on tosi haaleita. Viimeisin terolut on otettu toissapäivänä ja viime kierrossa meni 2 päivää että alkoi vuoto niin eiköhän viimeistään viikonloppuna aukea hanat.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-04-10-41-10-33_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-04-10-41-10-33_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    393.1 KB · Katsottu: 59
@Roosali tervetuloa mukaan 🌈 mun mielestä RHR:n pystyy lisäämään täältä (kuvat) 😊 voi valita "add other data" ja sit "numeric value". Sen jälkeen ne löytyy päiväkohtaisen data-täytön pohjalta "Custom data" valikon alta 😊 sit pitää vielä lisätä se käyrä näkymään, sen pystyy mun mielestä tehdä kun painaa "chart duo" käyrän alla 😊

@Pogo toivotaan, että viiva huomenna vahvistuu 😊

@Puolikuu ikävä kuulla lämmöistä 😟 toivon tietysti yhä positiivista käännettä sulle! 🌈 lähinnä tarkoitin sitä, että mitään ei tehdä viikonloppuna, eli jos pitää uusia hcg koe 48 tunnin jälkeen, sunnuntain takia mun pitää odottaa 72h ja koska kyseessä on yksityinen klinikka, voi olla, että hcg-tulosta ei ilmoiteta "yleisessä" journalissa ja en välttämättä kuule sitä perjantaina.. mutta saa nähdä, turha stressata etukäteen, mutta yritän valmistella itseäni siihen, että tässä voi mennä aikaa, että kaiken saa eteenpäin.. jos ei nyt ihmeen kaupalla vuoto ala, siitä ei kyllä ole mitään merkkejä.. huomenna olis 4+6, eli kohta "päästään" jo "kemiallisen rajan yli"..
Hei ihana kun jaksoit ohjeistaa näin tarkastikin vielä 🥰 kiitos!

Kiitos kaikille myötäelämisestä ❤️🥰 olette kyllä ihania!

Hcg oli nyt kontrollissa vain 68 ja ultrassa ei suoraan näkynyt mitään: ei merkkiä ulkoisesta, mutta ei myöskään suoraan raskaudesta, mikä ei näillä viikoilla sinällään ole outoa. Tänään pitäisi olla 4+6 ja labran viitearvojen mukaan pitäisi HCG:n olla yli 100 viikolla 5, eli huomenna.. sunnuntaina uusi kontrolli verestä, mutta tuo alhainen HCG ja kohdun tila kyllä laittaa mut vielä lopullisemmin aikaisen km kannalle.. eli vuotoa odotellessa, toivon todella, että alkaa itsestään, eikä tarttee lääkkeitä 🙏 mun vatsakivut mitä luultavimmin johtunut isosta kystasta, eli pelko KU:sta vähän onneksi hälveni 🙏

Takaisin