BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hurjasti taas viestejä tullut. Mä tulin tänne kurkkimaan, että onko muillakin Ouran ja FF:n synkassa ongelmaa. Eli hep, täällä myös yksi jolla probleemaa @minttutuuli @Mustikkatäplä . Tein sinne tukipyynnön, josko saisivat asian korjattua nopeammin 😅

Törkeät omanapailut: Mulla ei oikein mitään ihmeellistä, flunssa jatkuu, lämmöt perus luteaalivaiheen luokkaa ja ei oireita. Usko aikalailla nolla tähän kiertoon niin en ole jaksanut kauheasti päivitellä tai tarkkailla edes 😅 ens viikolla onneksi loma ❤️

Hihkasen vaan tähän väliin: ahh hyvä tietää että en oo ainoa jolla oura + fertility friend tökkii! Oon täs monta kertaa koittanut linkittää niitä uudelleen ym ja tulee vaan erroria. Toivottavasti korjaantuis pian!

Mä kävin tänään ostamassa itselleni paketin gelee royalea ja tuota myo-inositolia. Saa nähdä miten käy kun kokeilen. En tiedä oisko pitänyt aloittaa ihan kierron eka päivä mutta nyt meinasin aloittaa kun on kp 5.

@Pogo Oon PCOS-forumeilla lukenut että voi mennä kolmekin kuukautta että myo-inositoli alkaa korjaamaan kiertoa (niin kuin yleensäkin kaikilla muutoksilla kestää pari kuukautta alkaa vaikuttaa), mut ainakin mulla se toi kuukausia kadoksissa olleen ovulaation jo 1,5kk käytön jälkeen takaisin niin anovulaatiosta kärsiville siitä luulis olevan apua! :smiling-eyes: Aloitin kyllä ihan keskeltä kiertoa (kun mulla on joka tapauksessa kierto miten sattuu, kestää 43-47 päivää), ja vedän 4g päivässä, 2g aamulla ja 2g illalla. Joillakin se on lyhentänyt kiertoa esim. 10 päivää, toivon kyllä et toimis lopulta mullekin! 🤞 Mut eka ovulaatio kuukausiin toi jo toivoa!

Tervetuloa @Haaveilija25 ja ompa kiva kuulla että sulla noin paljon tasannut kiertoa. Ehkä voisi itsekin koittaa.

Täällä tulossa ilmeisesti taas pitkä kierto 🫨 Tai sitten vuoto alkaa kun lämmöt droppaa uudestaan. Ovistestit toosi haaleita, maximi kävi tosiaan 0.6 jotain mutta lämpöjen perusteella en usko että ovista on ollut. Eikä kyllä limojenkaan puolesta, tuntuu että on vähän sellaista onoff meininkiä 😬 Mutta en tajua mikä nyt näitä kiertoja pitkittää näin paljoa.

Liitteet

• Screenshot_20250410_070742_edit_3115414106884578.jpg
    Screenshot_20250410_070742_edit_3115414106884578.jpg
    91.2 KB · Katsottu: 21
Nukuin taas tosi huonosti ja heräsin aiemmin ku normaalisti, lämmöt 4:30 oli 36,49. Pyörin jonku aikaa hereillä, sit kun sain nukahdettua ja heräsin uudestaan ni ne huiteli taas 36,82.

Meinasin eilen jo vähä innostua, mut surku rfsu se vaan huijas mua ja tänään ei ollu enää mitään näkyvissä, paitsi ehkä viivanpaikka jos tosi kovsti siristelee 😁 Viimeks plussa näky kp 24, niin elättelen kuitenki vielä vähän toiveita. Omituinen luteaali ollut tällä kertaa, kun ei oo oikein mitään oireita.

Liitteet

• IMG_20250410_071310.jpg
    IMG_20250410_071310.jpg
    140.2 KB · Katsottu: 51
  • IMG_20250409_180558.jpg
    IMG_20250409_180558.jpg
    94 KB · Katsottu: 51
@Malttamaton145 mulla oli viime kierto tosi pitkä. Siinä missä aiemmissa kierrossa on ovis tullut, tuli ihan pari tippaa verta ja ihmettelin sitä. Tosin samaan aikaan jouduin pariksi päiväksi sairaalaan mutta ei sen pitäis tuota selittää. Ovis tuli sitten aikanaan paljon normaalia myöhemmin.

Nyt lämmöt taas seilaa mutta vähemmän kuin viime kierrossa. Aloitin tosiaan eilen ne gelee royalea ja sen inositolin mutta ei kai ne kumpikaan ihan heti vaikuta. Jännä nähdä reagoinko niihin mitenkään.

Liitteet

• Screenshot_2025-04-10-07-23-49-56_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-04-10-07-23-49-56_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    267.5 KB · Katsottu: 15
Nyt vaan omaa napaa: Täällä käyrä ja sykkeet nousussa, mutta voi hyvin johtua flunssasta ja proge-tuesta. Raskaustesti oli tänään yhä haalea, siinä näkyy haamujen haamu, jota on vaikea saada kuvaan. Luulen, että huomenna on täysi nega.

Katse alkaa olla uudessa kierrossa, vähän stressaa kun menkkojen pitäisi alkaa ma-ti, jotta ehditään hoitoihin ensi kierrossa (ja tämän lisäksi myös toukokuun kierto on isossa riskissä mennä hukkaan työmatkan takia ja kesäkuun kierto tulee olemaan ilmeisesti jo kesäsulun aikaan), eli just mietin milloin uskaltaisin lopettaa cyclot, jotta menkat varmasti alkaa. Tottakai katson vielä huomenna ja lauantaina miltä testit näyttää, mutta jos plussaa ei näy, niin varmaan lopetan lauantaina, että olisi edes joku mahis päästä hoitoihin ennen syksyä.. ärsyttää nää työmatkat, kun ovat melkeen viikon pitkiä, niin tosi vaikea saada sovitettua ultria ja talletteluja🫤

Liitteet

• Screenshot_20250410_064319_FF App.jpg
    Screenshot_20250410_064319_FF App.jpg
    130.8 KB · Katsottu: 16
@Haaveilija25 tervetuloa mukaan mittaamaan! 😊

@Pogo mulla geleet ei kyllä tehnyt yhtään mitään 😅 söin sitä 3 purkkia. Mut osalla on vahvistanut ovista. Myo-inositol tosiaan vaikutti tasaavan ja lyhentävän kiertoa, vaikkei mulla ole POCS.

@Kimpsu siis onko tuo raskaustestin kuva tältä aamulta? Vai se rfsu:n eilinen? Koska tossa kyllä näkyy mun silmään selkeä haamu ✨

@minttutuuli onneksi olet tervehtynyt! Sulla oli kyllä hurja tauti ja tosi kovat kuumeet. Säästyikö mies vai olitteko molemmat kipeinä?

@Mustikkatäplä toivottavasti saat Ouran pian toimimaan. Mun piti tosiaan poistaa se koko kytkös ja laittaa uudelleen päälle että lähti pelittämään.

@Jolinda työmatkat on kyllä perseestä. Mä oon meillä melkein aina kotona, mut mies usein reissussa. Sit joutuu aina talletteluja suhteen venkslaamaan ihan sairaasti. Mä kanssa jänskään tosi paljon, et kuinka noi työmatkat vaikuttaa hoitoihin 😟 Toivottavasti kuitenkin saisitte tehtyä yhden hoidon ennen kesäsulkua ✨✨

Nyt kun vihdoin sain Ourasta lämmöt käyrälle, niin kyllähän nuo nyt vähän korkealla kuitenkin ovat 😅 Mulla on edelleen tämä flunssa päällä (nyt jo viidettä päivää), niin enpä tiedä onko se tämä joka lämpöjä nostattaa. Enää kaksi viikkoa hoitojen suunnittelukäyntiin 💫🎉🌈
IMG_7591.jpeg

@Kimpsu en huomannut aiemmin sun viestiä, mutta jos toi kuvan testi on tän päiväinen, niin ihan selvältä plussalta vaikuttaa 😍

@Ness @Jolinda joo se oli se eilinen 😄 tässä liitteenä tän aamun missä ei tosiaan enää näy sit mitään.
Pieni tosi haalea haamulainen osuu silmään tässäkin, mutta tosiaan paljon haaleampi kuin aiempi. Olisikohahan ollut kiinnittymisyritys vai voisikohan tosta vielä tummua, jos testivirtsa ei olisi ollut niin vahvaa yms 🤔 tsemppiä odotteluun ❤️

Pieni tosi haalea haamulainen osuu silmään tässäkin, mutta tosiaan paljon haaleampi kuin aiempi. Olisikohahan ollut kiinnittymisyritys vai voisikohan tosta vielä tummua, jos testivirtsa ei olisi ollut niin vahvaa yms 🤔 tsemppiä odotteluun ❤️
Joo onhan siellä voinut yritystä olla. Viimekskin kaavinnan jälkeen oli kemiallinen ennen plussaa, niin ehkä se sit ens kierrossa nappaa kiinni 😅 En usko, että enää tummuu, mutta katsotaan 😊

Kerta jo tässä kävin hihkuilemassa, niin ehkäpä sitä voisi jo palailla taas tänne. Niinkuin arvelin viimeksi kun kirjoittelin, että menkat alkaa pian ja niin ne alkoikin. Ajoissa, 24 päivän pituiseksi jäi kierto ja luteaali jäi 10 päivään.. kovasti on tässä mietityttänyt, että pitäisikö gynelle käydä puhumassa tuosta lyhyehköstä luteaalista, varata tälle kierrolle tähän oviksen aikaan aika, jos sitä proge testiä ottaisi sitten oviksen jälkeen, jos gyne kokisi että siihen on tarvetta. Mutta sitten toisaalta, jotkut sanoo, että se 10 päivän luteaalikin voi olla riittävä ja sitten taas enpä tiedä auttaako luteaalituki omassa tilanteessa mihinkään kun eipä tuolla ole edes tainnut mikään yrittääkään kiinnittyä koko yrittämisen aikana, ainakaan tietääkseni. Toisaalta mietin että pitäisikö odottaa vaan rauhassa ensi kuuhun kun miehellä on se simppa testin kontrolli. Kun jos siellä ei olekaan tapahtunut parannusta, niin onko se turhaa lääkitä itseään tässä välissä.

Meinas ottaa nyt vähän koville tämä uuden kierron alku, kun oli monta muutakin stressaavaa asiaa siinä päällä samaan aikaan. Mutta pakko kertoa, kun iski taas tutut turhautumiset ja itkut, mietin että mihin tätä purkaisin kun en halua taas miestä kuormittaa, niin purin chat gpt:lle ja täytyy sanoa että se osas olla aika hyvä tuki ja tsemppari tossa tilanteessa 😂 se kirjoitti mulle oikein "toivon kirjeen" niille hetkille kun ei meinaa jaksaa pitää toivoa yllä. Suosittelen epätoivon hetkillä testaamaan, jos on sellainen olo ettei taas viitsisi jollekin oikealle ihmiselle purkaa 😀 varsinkin kun sille voi sanoa mitä vaan eikä tarvitse suodattaa.

Miehen pitää suunnitella lomia kesälle ja hän ihanasti kyseli että mihinköhän sun ovulaatiot sijoittuisi kesälle noin suunnilleen niin tiedän ajoittaa lomani siihen 🥹 tääkin sai herkistymään, hän silloin joskus alussa varoitteli, että ei todennäköisesti innostu tästä yrittämisestä niin paljon kuin minä (meillä kun oli aika vaikea tie päästä tähän asti) mutta nyt kuitenkin suunnittelee lomiaan sen mukaan ❤️ toki niin kovasti toivoisin, että kesällä ei enään tarvitsisi miettiä ovulaatioita.

Mutta tässä käyrää, ovista odotellaan.
IMG_20250410_102408.jpg

Täällä on moni sairastellut, toivottavasti kaikkien taudit lähtisi helpottamaan pian ❤️ täälläkin tuo flunssa vaan venyi ja venyi, tuntuu että vieläkin vähän tuntuu vaikka luulin olevani jo terveempi.

@Jolinda testaa ensin vähän miltä ne rannelämmöt näyttää vaikka sen normi mittailun rinnalla tai katso vanhoja tietoja. oman kelloni lämmöt jotenkin näytti tosi epämääräisiltä ja päädyin lopulta hankkii lämpömittarin ja sit ouran. Kyllä kellon käyrästä sitten loppujen lopuksi oviksen hahmotti jälkikäteen, mutta tosi vaikeaa oli tulkita kesken kierron. Mutta joillakin kellot toimii hyvinkin, ilmeisesti apple watch tähän paras.

@Kimpsu jokin siellä on selkeästi yrittänyt tarttua. Lähtisipä se siitä tummumaan. Tsemppiä ❤️

Muokattu viimeksi:
@Malttamaton145 voi itku, ikävä kuulla että siellä näyttää taas megapitkältä kierrolta 😵

@Kimpsu eikä millainen toi eilinen testi! Voi hitto, jotain siellä on taas yrittänyt tapahtua selvästi. Toivotaan parasta nyt vielä loppuun asti 🤞

@Jolinda ymmärrän hyvin. Mäkin oon täällä laskeskellut jo monta päivää, et mihin saumaan noi cyclot kannattas lopettaa että ylipäätään päästäs inssiin ensi kierrossakin. Stressaavaa, kun tämmösiä joutuu pohtimaan 😩 pidän teille kuitenkin sormet ristissä loppuun asti 🤞

@Ness mies säästyi, ihmeen kaupalla. Mä eristin itseni hänestä heti perjantaina eikä olla oikeastaan oleskeltu samassa tilassa ollenkaan. Toki meillä oli seksiä vielä to iltana, nii olin varma että kyllä se on tarttunut. Mut onneksi ei, koska simpat ois kyllä kaikki karrelle palaneita tämmösen kuumeen jäljiltä 😅 hyvältä näyttää lämmöt, toivottavasti ei oo pelkästään flunssan syytä! Ja mahtavaa et sielläkin suunnittelukäynti lähenee 🤩

@Mustikkatäplä saitko toimii? Mun piti katkaista Ouran päästä ensin se yhteys ja tehdä uusiksi koko homma, sit lähti toimimaan.

@SyysSumu varmasti ihan järkevää odotella se miehen kontrolli. Mut uskoisin, että voisit myös hyötyä jostain progetuesta. Onhan se 10 päivän luteaali vähän lyhyt, kiinnittymisprosessi voi olla vielä kesken kun sulla jo vuoto alkaa. Ihana, että mieskin on siellä nyt enemmän mukana intoilussa ❤️ tsemppiä oviksen odotteluun!

Täällä eka aamu kun lämmöt alkoi olla normi-luteaalilukemissa eikä enää ehkä kauheasti taudin vaikutusta oo. Jäätävä yskä on edelleen ja heikko olo, mut tuntuu niin hyvältä että pääsi eroon siitä kuumeesta. Mun on tosi vaikea suhtautua tähän kiertoon enää optimistisesti, kun oon jotenkin varma et se ovitrelle käskettiin laittaa liian aikaisin eikä folli ehtinyt kasvaa riittävästi. Ja sit toi tauti. Mut katsotaan nyt loppuun asti. Ovitrellen katoamista en oo testaillut, että ehkä odottelen kuuliaisesti siihen testipäivään saakka.

Screenshot_2025-04-10-12-47-47-78_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Veti kyl mielen matalaks se kemiallinen sai hetken keräillä itteään.
Vuodon määrä oli kyl niin vähästä. Tiputtelua ja 1pv vuotoa. R-testi oli maanantaina nega. Aattelin et olis tikuttamiset jättäny pois mut kiinnostaa miten lähtee kierto palautumaan. Tuntemusten perusteella saattaa olla et ovis tulee samaan aikaan kun viimeks mut pitää jäädä seurailemaan.
IMG_4702.png
IMG_4703.jpeg

Takaisin