BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kimpsu tavallaan hienoa, että kaikki labrat vaikuttaa hyviltä, eikä niissä ole sinänsä vikaa. Toki se sitten aiheuttanee sen diagnoosin ”selittämätön lapsettomuus”, joka on varmasti henkisesti vähän hankalampi homma, kun ei selkeää syytä löydy. Hyvä kuitenkin että teilläkin asia etenee 🎉

@Nukkelapsi ei kyllä munkaan silmään näy noissa testeissä toista viivaa. Toki on vielä ehkä hieman aikaista?

@marik91 aivan joo, kiva kun avasit teidän tilannetta. Ylläriplussa pääsi siis tulemaan juuri kun pääsitte tutkimuksia aloittelemaan. Toivotaan että miehen simppatulos olisi nyt parempi 🤞🤞

@Jolinda joskus on kyllä hassua, miten alkukierron lämmöt vetää siksakkia ja tulee noita pomppuja. Ja sit joskus on tosi tasaista. Mun mielestä nyt kyllä näyttää siltä et ovis on tapahtunut ja lämmöt selvästi korkealla 🌈

@Kimpsu Hmm mä varmaan käyttäisin tota ekaa lämpöä, vaikka onkin poikkeuksellinen heräämisaika 😃

@Yrttiteetä tekisi mieli mielenkiintoista miten eri maissa noi lapsettomuusasiat menee. Kiva kuitenkin, ettei mitään ihan järkyttäviä summia tule maksettavaksi jos/kun hoitoihin hakeutuu.

Täällä FF vahvisti oviksen ja pisti sen jo torstaille. Se voi kyl olla, et oli silloin kun silloin oli ne kivut ja perjantaina ei oikeen enää mitää. Kyllä vähän masentava toi FFn analyysi yhdyntöjen ajoituksesta tässä kierrossa ”score Low” 😅 Mulla kans ollut jostain flunssaa muutaman päivän, yskää ja nuhaa, ei kuitenkaan mitään muuta, joka on hieman erikoista.
IMG_7560.jpeg

Ompas tänne tullut paljon viestejä!
Täällä viikonloppu meni niin kiireisesti ettei ehtinyt tänne mitään päivitellä.

Omanapailenpa vain nyt:

Miehellä tosiaan oli onneksi vain silloin kp 21 illalla kuumetta ja ottikin heti sit Panadol & Burana combon. Laski hyvin normi tasoille ja seuraavana päivänä ei enää mikään ollut. Huh 🤞 Luin @Kimpsu just paljo siitä että yli 3 päivän kuume vaikuttaa pahiten ja että lyhytkestoinen ei välttämättä. Myös joitain positiivia kokemuksia ehdin löytää.

Oma olo jo normaali ei oikein mitään kunnon tautia päälle iskenyt. Tsemppiä kaikille yhteisesti jotka sairaatelee, hirveesti nyt liikenteessä kaikkea! 😬

Täällä ei oikein kummoista, ovistestit seilaa eikä lämmöissäkään mitään kovin ihmeellistä. Kp 24 & 25 jäi päivätestit tekemättä kun ei oltu kotona. Mietinkin oisko eilen ollut testi tummempi kun illalla kuitenkin näytti noinkin paljon. Lämpödropin perusteella voisi olla et ovis ois nyt ollut, mielenkiintoista kattoa miten nyt lämmöt lähipäivinä käyttäytyy. Vai, tuleeko tästäkin pitkä kierto eikä ovis sittenkään vielä ollut. 🙄🙄

Liitteet

• Screenshot_20250407_074211_edit_3002104164817959.jpg
    Screenshot_20250407_074211_edit_3002104164817959.jpg
    98.2 KB · Katsottu: 27
  • Screenshot_20250407_074203_edit_3002093437814161.jpg
    Screenshot_20250407_074203_edit_3002093437814161.jpg
    174.3 KB · Katsottu: 26
En nyt ehdi ja jaksa muuten kommentoida, muuta kuin kovasti paranemisia @minttutuuli! ❤️

Täällä ihan ok jo muuten, mut inhottava yskä. Kurkkua ärsyttää ja kutittaa koko ajan. 😮‍💨 En saanut oikeen yöllä nukutuksikaan, mut ehkä saan otettua tässä päikkärit.

Lämmöt nousussa, ehkä progetuki nyt lopulta nostaa. Vähän toiveet kans heräsi joskin mitään oireita ei ole, joten siinä mielessä plussa oli epätodennäköinen. Eilen illalla myöhään oli vähän tuttua jomotusta, mut niin vähän/lyhyen aikaa, että ei tarkoittane mitään. Testi kuitenkin tänään dpo9 nega.

Screenshot_20250407_092240_FF App.jpg

Täällä näyttää tänään tältä. Tuli pieni lämpö-dippi dpo7.. Saa nähdä miltä huomenna näyttää, jos alkaisi taas nousta vai onko peli menetetty 😬 toki toivon, että olisi kiinnittymistä, mutta en kyllä usko siihen. Eilen oli pieniä kramppeja ja tuntemuksia kohdussa, mutta ei mitään muiden raskauksien kiinnittymisiin verrattuna.

Sain kans vihdoin kellon lämpömittaukset toimimaan, mikä näytti että olen ollut yön kuumeessa ja päänsärky joka alkoi eilen, oli aamulla vaan pahempi, niin oli pakko ottaa nyt aamulla panadol. Vähän ärsyttää, olisin mielummin käyttämättä 🙄 nyt pitää kans päättää alanko kirjaamaan ranteen lämmöt FF:n vai jatkanko suusta otetulla seuraavan kierron 🤔 ehkä päädyn ranteeseen oman laiskuuden takia, vaikka lämmöt onkin sen kautta vain yhden desimaalin tarkkuudella.. miten te muut teette? Oon ainakin nähnyt käyristä, että osa käyttää Ouran lämpöja?

Liitteet

• Screenshot_20250408_064026_FF App.jpg
    Screenshot_20250408_064026_FF App.jpg
    150.5 KB · Katsottu: 16
Sain kans vihdoin kellon lämpömittaukset toimimaan, mikä näytti että olen ollut yön kuumeessa ja päänsärky joka alkoi eilen, oli aamulla vaan pahempi, niin oli pakko ottaa nyt aamulla panadol. Vähän ärsyttää, olisin mielummin käyttämättä 🙄 nyt pitää kans päättää alanko kirjaamaan ranteen lämmöt FF:n vai jatkanko suusta otetulla seuraavan kierron 🤔 ehkä päädyn ranteeseen oman laiskuuden takia, vaikka lämmöt onkin sen kautta vain yhden desimaalin tarkkuudella.. miten te muut teette? Oon ainakin nähnyt käyristä, että osa käyttää Ouran lämpöja?
Mulla on käytössä Apple Watch lämpöjen seuraamiseen ja se on kyllä tosi kätevä! En tiedä mikä kello sulla on mutta mulla noi kellon datat menee suoraan FF eikä niitä tarvii siis erikseen sinne merkata. Eli vaikka nytkin oon seuraamatta lämpöjä niin silti saan sen datan sinne appiin ja voin sit käydä kierron lopussa kattomassa miltä sielä näyttää, tosi kätevää🙈 Toki kellon lämpöjä ei voi niin suoranaisesti verrata aamulämpöihin mittarilla kun kello mittaa koko yöltä lämmön ja kuumemittari sit taas nimenomaan sen aamulämmön. Mutta kunhan koko kierron laittaa samalla mittaustavalla niin eipä sillä väliä😊

@Jolinda Mulla ainakin Oura on ollut tarkempi, kuin kuumemittari, tekemään käyrää. Ja kiva, ettei tartte ite tehdä mitään. Sähän voi hetken nyt seurata molempia ja testata kummalla tulee selkeempää käyrää.

Tääl dpo10 nega. Alkaa katse kääntymään seuraavaan kiertoon, vaikka on tässä toki pieni mahdollisuus vielä. Mitään oireita ei oikein oo. Yskiessä kovaa tuntuu kohdun paikkeilla. Viime yö oli horror, yskitti, kova närästys (tai joku?), nenä tukossa. Sykkeet taas taivaissa. Oon aika naatti, miten näissä oloissa pystyisi mitään edes kiinnittymään. 😮‍💨

Screenshot_20250408_093225_FF App.jpg

Screenshot_20250408-094836_FF App.jpg

Täällä testit negaa ja lämmöt rajusti tippuneet jo kolmatta päivää. Kertoispa tää nyt wws siitä että menkat tulis normaalisti.
Soittelin tänään terkkariin, että sais lähetteen polille. Virallisesti 6kk tulee täyteen vasta kesäkuussa, mutta hoitaja oli sitä mieltä et kannattaa yrittää jo nyt mun taustalla ja painonpudotuksella.

Kiitos vastauksista @Ansq ja @Mustikkatäplä ! Harmi kun Samsungin kelloa ei saa suoraan yhdistettyä FF:n, olisi ihanaa varsinkin alkukierrosta, että ei tarttis itse mitään merkkailla 😅

Mä luulen, että siirryn ranne-lämpöihin sit ensi kierrossa, tää aamulämpöjen mittaus on vähän stressaavaa, kun lapsi heräilee yöllä/aamulla ja itsekin herään outoihin aikoihin, niin lämmöt ei todellakaan oo otettu samaan aikaan.. ehkä se yhden desimaalin puuttuminen ei ole niin vakavaa 🤗

Tuun omanapailee vaan pikaisesti, ei riitä energiat vielä muuhun. Kiitos kaikille paranemistoivotuksista ❤️ Nyt mennään viidettä päivää kuumetta, tänään oli eka aamu että kuume oli herätessä alle 38, eli ehkä toivottavasti kohta jo voiton puolella. Aivan kauhea tauti, aamusta iltaan kuume 38-39,5 ja ihan hirveä yskä. Ouran valmius oli tänään 20, se on laskenut tasaisesti joka päivä ja jos se vielä tosta tippuu nii seuraavaks varmaan sitte kuolema käy ja korjaa 😅 siltä alkaa kyllä olokin tuntua, oon henkisesti ja fyysisesti aivan loppu tähän.

En millään jaksa uskoa, että tän kaiken keskellä ois raskaus voinut alkaa. Kroppa on ollut niin kovilla. Aloitin ne cyclot kuitenkin ohjeen mukaan lauantaina ja en kyllä tykkää tästä lääkkeestä. Sivuoireita en oo osannut huomata kun olo on muutenkin niin paska, mut ällöttää toi möhnä mitä siitä jää jälkeen. Pitäsköhän pyytää seuraavaan kiertoon terot, kun nytkin oisin saanut valita. Lääkäri vaan sanoi, että heidän tiimissä kaikki suosii ennemmin cycloja, niin otin sitten ne.

Otin FF:stä fever-merkinnät pois mielenkiinnosta hetkeksi, että saa käppyrän näkyviin. Tästä nyt ei tosin muuta päätellä ku että hyvin kipeänä on oltu ja ollaan edelleen.

IMG_20250408_142441.jpg

Paranemisia kaikille muillekin kellä ollut nyt jotain tautia, tais olla useampia teistä flunssassa ❤️

@marik91 tsemppiä polin ensikäynnille ja tutkimuksiin! Mahtavaa että miehesi sai lopetettua tupakoinnin, jospa se nyt muutama kk jälkeen alkaisi saada siittiöihinkin vauhtia (jos matalat arvot aiemmassa näytteessä eivät tosiaan johtuneet vaan näytteen kuljetuksesta tms.) Kerro sit mitä sanovat fosfolipidivasta-aine-oireyhtymän suhteen. Ymmärrettävää kyllä odottaa muuta mietittävää töihinpaluun myötä ❤️‍🩹

@Nukkelapsi en nää näissä viivoja. Tiedän kyllä tunteen kun mieli haluaisi niitä niin kovasti näkemäänsä sovitella, ja sit alkaa epäilemään että olisiko tuossa kuitenkin... Kurjaa ettei ovista vielä kuulu. Viikon/parin päästä uudestaan, vai oliko sulla säännölliset oviksen tikutukset käynnissä nyt tuota reissua lukuunottamatta?

@Kimpsu hyvältä näyttää alkuluteaalin käyrä ja kuulostaa mökkeily. Tuutteko alkuviikosta takaisin vai ootteko pidempään?

@Ness toivotaan parasta, eihän sinne tarvita kuin yksi vähän muita nopeampi (tai pitkäikäisempi/sitkeämpi 😄) yksilö 🌈 Hyviä piinapäiviä!

@minttutuuli paranemista ja huilitaukoa sinne ❤️

@Mustikkatäplä mikä vointi siellä? Toivottavasti menee ohi pienellä kuumeilulla. Lisäravinteista on hankala sanoa, mulla menee pelkkä fooli ja d-vitamiini. Yhteisvaikutusten tutkimukset on supertyöläitä eli mulla on pieni epäilys ettei kaikkia mahdollisia kombinaatioita ole tutkittu sellaisella otoskoolla et pystyttäisiin sanomaan onko vai eikö (minkä seurauksena olisi tuo 'ei havaittu'), mutta saattaahan se olla että oon vaan super-konservatiivinen kaiken uuden tiedon suhteen ja epäilen kaikkea mistä en oo itse alkuperäistutkimuksia lukenut 🙄😅 Mutta mitä th-henkilöstö suosittelee niin niitä kyllä söisin, ja greippimehua oon kyllä joskus ostanit.
Tuosta ruokahalusta, en tiiä olisinko kiinnittänyt huomiota ellet olisi sanonut, mutta 'voisin syödä melkein milloin vaan melkein mitä vaan'-olo (joo välillä oon vähän pohjaton kattila 😄) loppui kuin seinään ainakin kp1:n tienoilla.

@Pogo tsemppiä uuteen kiertoon!

Niinpä! Ja sit kun on vielä omalla kohdalla epäilys että kyse on kroonistuneesta tunteesta, niin että sinä aikana kun selvitän miten tarkalleen tehdä enemmän/paremmin, ehdin kyllä keksimään seuraavan asian huolehdittavaksi/optimoitavaksi. Jos yrittäisin selvittää kaikkea mistä voisi olla hyötyä, en ehtisi tekemään mitään muuta. En tiedä miten selvitä asian kanssa muuten kuin laskemalla rimaa ja yrittämällä jättää tän tunteen huomiotta ❤️

Kiitos @Malttamaton145 ❤️ Voi ei sielläkin huonoon aikaan osunut kuume! Toivottavasti ei kuitenkaan ehtisi vaikuttamaan, onko lämmöt lähteneet nousuun dropin jälkeen?

@Ansq ihanaa että toimenpideaika hyppäsi aiemmaksi! Leppoisaa foorumi-/mittailutaukoa 🪷

@ihmeellä1 oon pahoillani keskenmenosta ❤️

Jos en ymmärtänyt ihan väärin, uudessa asuinmaassa olisi reilun parintuhannen euron omavastuu per vuosi lapsettomuusasioihin, ja tietty maksimimäärä hoitokierroksia (sis. tietyn määrän ivf:ää) jonka yksi pari saa käydä julkisella läpi (ehkä per lapsi?).

Eipä oikeen ottanu kantaa tohon fosfolipidivasta-aineoireyhtymään, et voiko vaikeuttaa raskautumista tai kiinnittymistä lähinnä 🤔 oon paljon tutkaillut jenkkien tutkimustietoa asiasta ja siellä herkästi ilmeisesti suositellaan syömään jo yrittäessä esim aspiriinia 100mg päivässä.

ON;
Tänään sit oli ensikäynti lapsettomuuspolilla. Ihan hyvä fiilis jäi. Ultrattiin munasarjat, molemmilla puolin oli noin 16-20 munarakkulaa (nyt kp 5) ja kohdun limakalvon paksuus oli jotain reilu 6mm, kuulemma hyvä tässä kohtaa kiertoa.

Miehen uusintanäyte siemennesteestä käydään viemässä vasta toukokuun alussa (kun tulee se 3kk edellisestä täyteen) ja se pitkälti määrittelee miten jatketaan. Lääkäri kyseli meidän toiveita, halutaanko kokeilla inseminaatiota vai suoraan IFV/ICSI, jotka tehtäisi sit Turussa tai Tampereella, onnistumisprosentti toki yli puolet korkeampi kuin inssissä. Oltiin sitä mieltä molemmat et suoraan ohitetaan inssit. Pitkälti toki miehen näytteen tulokset sit määrittelee myös jatkoa.

Sain myös 3 kk respan Cyclogestia, luteaalia tukemaan/pidentämään. Ihan hyvä fiilis jäi käynnistä 😊 nyt jäädään ootteleen ens kuuta ja jännäämään miehen uusintanäytteen tuloksia. Onko täällä jolloin kokemuksia Cyclogestistä? @minttutuuli ainakin? Laitatko aamuin illoin? Monentena päivänä oviksesta sait ohjeen aloittaa? Mun käskettiin kokeilla ensin iltaisin 400mg ja seuraavassa kierrossa vaikka aamuin illoin. Paranemista sinne ja muillekin jotka sairastelee! 🩷

Kysyin myös olisko järkeä lääkkeellisesti koittaa aikaistaa mun suht myöhäisiä oviksia, mut meinas et ei tässä kohtaa, jos miehen näyte on yhä "huonohko", et sit vasta kun ollaan otettu se ja mennään hoitoihin. Ymmärrän kyllä pointin tässä. Mut iloinen et sain ton keltarauhashormonin 😊 sanoivat et paikallinen emättimeen annosteltava olis tehokkaampi ja vähemmän sivuvaikutuksia, kuin esim Terolutissa.

Kiva kuulla, että käynti meni hyvin @marik91 ! Harmi kun lääkäri ei osannut oikeen tuosta syndroomasta sanoa, mutta voisihan sitä kokeilla tuota aspiriinia, tiedän että Suomessa sitä on myös suositeltu alkuraskaudessa, jos on tukos taipuvuutta.

Mä käytän kans cycloja, laitan aamuin illoin ja aloitan kolmantena päivänä oviksesta. Eihän se tahna mitä valuu ole mikään kiva juttu, mutta tykkään muuten paljon enemmän näistä kuin esim. Proverasta, jota taas syödään.. vähemmän sivuvaikutuksia kun on lokaali lääke 🤗 raskaaksi tullessa jatkoin eka täydellä lääkityksellä ja sit vähensin iltaan ja viikolla 8 taisin lopettaa kokonaan. Mun mielestä illalla laitettu lääke on aika OK, kun se lääke tahna ainakin itsellä valuu aika hyvin pois sit vessassa käydessä aamulla, mutta aamulla laitettu lääke kyllä sotkee, niin parempi käyttää pikkuhousunsuojia yms.

@Mustikkatäplä ja @minttutuuli paljon paranemisia!

Täällä lämmöt nousi luteaalitasoolle taas. Ollut tosi väsynyt ja kipeä olo, päivällä lämmöt on 37.5 luokkaa, eli ei kuumetta, mutta ei ihan terveenäkään. Aika usein loppukierrosta tälläinen olo, vaikka nyt kurkkukipu ja nuha, niin lasken enemmän sairastelun piikkiin.

Tänään 10 päivää ovitrellen otosta ja testissä näkyy yhä vaalea haamu. Mun mielestä vaaleampi, kuin mitä esim. viime plussakierrossa, harmittaa kun ei oo kuvia muista ovitrelle kierrosta, joissa ei raskauduttu, niissäkin siis plussa vielä 10 päivää lääkkeen otosta. Saa nähdä testaanko huomenna vai maltanko odottaa perjantaihin, silloin viimeistään pitäisi näkyä katoaako plussa vai voisko se olla vahvistunut.

Toiveet vähän nousi tuon lämpödipin myötä + aamulla herätessä hirveä nälkä/pieni vellova olo.. tämäkin siis voi hyvin olla luteaali-oire, mutta on myös ollut raskausoire 😅 musta tuntuu, että oksentelu ja totaali-väsymys on ainut "vain raskausoire" mulla, eli oireista ei oikeasti voi sanoa mitään vielä. Eli rauhallisin mielin odottelen yhä enemmän menkkoja kuin raskautta.

Liitteet

• Screenshot_20250409_055144_FF App.jpg
    Screenshot_20250409_055144_FF App.jpg
    149.9 KB · Katsottu: 33
  • 20250409_060132.jpg
    20250409_060132.jpg
    103.4 KB · Katsottu: 34
Moikka! Uutena mukana. 😊 Mulla tulee tässä kuussa vuosi yritystä täyteen, lääkäriaika terveyskeskuksessa on just ens viikolla.

Ovistestejä käyttänyt aiemmin mutta nyt on ekaa kertaa BBT syynissä! Mulla on PCO-tyyppiset munasarjat ja kierrot ihan miten sattuu, usein ei tule ovulaatiota ollenkaan. Esimerkiksi nyt pari kiertoa käynyt niin että ClearBlue-tietokone näyttää pelkkää korkeaa joku yli 12 päivää, kunnes se putoaa alhaiseksi ilman hymynaamaa ja noin 46 kiertopäivän jälkeen tulee joku vuoto.

Tässä kierrossa putosi CB:n mukaan matalaksi KP28 ja aattelin että jahas, siinäkö oli se kierto. Ostin kuitenkin halvempia testejä millä jatkoin sen CB-testi-ikkunan jälkeen testailua päivittäin ja kas - testien mukaan KP34 keho yrittikin uudestaan ovuloida! Oli limat, libido, ovulaatiokipu ja näköjään BBT sopi siihen ajankohtaan myös! Ei nyt ehtinyt oikein varautua tähän ovis-yllätykseen, mieskin oli juuri käynyt analyysissä edeltävänä päivänä (jee normaali tulos!) mutta yritettiin äkkiä heiluttaa peittoja kun oireet alkoi. En kestä, tää oli mun eka ovulaatio sitten marraskuun!! :) Oon nyt syönyt 2 pakettia Donafertyä (myo-inositol), jos se auttoi mua ovuloimaan, en kyllä aio lopettaa!!

Nyt menossa DPO11, jännittää!! Yritän odottaa DPO14 ennen kuin testaan etten innostu liian aikaisin.
1000050202.jpg

Moikka! Uutena mukana. 😊 Mulla tulee tässä kuussa vuosi yritystä täyteen, lääkäriaika terveyskeskuksessa on just ens viikolla.

Ovistestejä käyttänyt aiemmin mutta nyt on ekaa kertaa BBT syynissä! Mulla on PCO-tyyppiset munasarjat ja kierrot ihan miten sattuu, usein ei tule ovulaatiota ollenkaan. Esimerkiksi nyt pari kiertoa käynyt niin että ClearBlue-tietokone näyttää pelkkää korkeaa joku yli 12 päivää, kunnes se putoaa alhaiseksi ilman hymynaamaa ja noin 46 kiertopäivän jälkeen tulee joku vuoto.

Tässä kierrossa putosi CB:n mukaan matalaksi KP28 ja aattelin että jahas, siinäkö oli se kierto. Ostin kuitenkin halvempia testejä millä jatkoin sen CB-testi-ikkunan jälkeen testailua päivittäin ja kas - testien mukaan KP34 keho yrittikin uudestaan ovuloida! Oli limat, libido, ovulaatiokipu ja näköjään BBT sopi siihen ajankohtaan myös! Ei nyt ehtinyt oikein varautua tähän ovis-yllätykseen, mieskin oli juuri käynyt analyysissä edeltävänä päivänä (jee normaali tulos!) mutta yritettiin äkkiä heiluttaa peittoja kun oireet alkoi. En kestä, tää oli mun eka ovulaatio sitten marraskuun!! :) Oon nyt syönyt 2 pakettia Donafertyä (myo-inositol), jos se auttoi mua ovuloimaan, en kyllä aio lopettaa!!

Nyt menossa DPO11, jännittää!! Yritän odottaa DPO14 ennen kuin testaan etten innostu liian aikaisin. View attachment 142964
Tervetuloa mukaan ja tsemppiä piinapäiviin! Hyvän näköinen käyrä siellä 👌😊

Kiva kuulla, että käynti meni hyvin @marik91 ! Harmi kun lääkäri ei osannut oikeen tuosta syndroomasta sanoa, mutta voisihan sitä kokeilla tuota aspiriinia, tiedän että Suomessa sitä on myös suositeltu alkuraskaudessa, jos on tukos taipuvuutta.

Mä käytän kans cycloja, laitan aamuin illoin ja aloitan kolmantena päivänä oviksesta. Eihän se tahna mitä valuu ole mikään kiva juttu, mutta tykkään muuten paljon enemmän näistä kuin esim. Proverasta, jota taas syödään.. vähemmän sivuvaikutuksia kun on lokaali lääke 🤗 raskaaksi tullessa jatkoin eka täydellä lääkityksellä ja sit vähensin iltaan ja viikolla 8 taisin lopettaa kokonaan. Mun mielestä illalla laitettu lääke on aika OK, kun se lääke tahna ainakin itsellä valuu aika hyvin pois sit vessassa käydessä aamulla, mutta aamulla laitettu lääke kyllä sotkee, niin parempi käyttää pikkuhousunsuojia yms.

@Mustikkatäplä ja @minttutuuli paljon paranemisia!

Täällä lämmöt nousi luteaalitasoolle taas. Ollut tosi väsynyt ja kipeä olo, päivällä lämmöt on 37.5 luokkaa, eli ei kuumetta, mutta ei ihan terveenäkään. Aika usein loppukierrosta tälläinen olo, vaikka nyt kurkkukipu ja nuha, niin lasken enemmän sairastelun piikkiin.

Tänään 10 päivää ovitrellen otosta ja testissä näkyy yhä vaalea haamu. Mun mielestä vaaleampi, kuin mitä esim. viime plussakierrossa, harmittaa kun ei oo kuvia muista ovitrelle kierrosta, joissa ei raskauduttu, niissäkin siis plussa vielä 10 päivää lääkkeen otosta. Saa nähdä testaanko huomenna vai maltanko odottaa perjantaihin, silloin viimeistään pitäisi näkyä katoaako plussa vai voisko se olla vahvistunut.

Toiveet vähän nousi tuon lämpödipin myötä + aamulla herätessä hirveä nälkä/pieni vellova olo.. tämäkin siis voi hyvin olla luteaali-oire, mutta on myös ollut raskausoire 😅 musta tuntuu, että oksentelu ja totaali-väsymys on ainut "vain raskausoire" mulla, eli oireista ei oikeasti voi sanoa mitään vielä. Eli rauhallisin mielin odottelen yhä enemmän menkkoja kuin raskautta.
Vähän omin päin ajattelinkin tota pientä annosta aspiriinia kokeilla 🙈😁 kun napapiikkikin aloitetaan sit jo heti plussatestistä kuitenkin.

Ai sulla on Cyclot myös! Kiva kuulla kokemuksia! Mulle tarjottiin vaihtoehtona toisiaan Terolutia, mut valitsin nämä. Aattelin et varsinkin jos alkuun annostele iltaisin, niin ei kai ne valumiset niin paljon häiritse.. tai sit laitan päiväks kuukupin 🤣 Mun mielestä lääkäri sanoi et toisena päivänä oviksesta aloittaisin, tarvii se vielä varmistaa. Mut pääasia siinä kai se, et ovis on jo varmasti tapahtunut, ennen ku aloittaa 😊 ja neuvoi jatkamaan 14 vrk ja jos testi nega, lopettamaan. Muutoin voin jatkaa jokusen päivän jos raskaus alkaa, tai lopettaa plussaan. Mietin ite vaan ku mulla saattaa ovisplussa hyvin tulla kp 19-21, et tulee pitkät kierrot jos 14 pv pidän vuodon näillä pois 🥺 pysyykö teillä muilla hyvin vuoto pois vai alkaako tiputtaa näistä huolimatta?

Mullakin sekä tärppikierrossa että negakierroissa usein flunssaista oloa, päänsärkyä, jomottelua vatsassa, jopa kuvotusta nykyään synnytyksen jälkeen, aiemmin ei ollut.. Mut ainoat oireet jotka ollu tärppikierrossa ainoat, niin lievä närästys ja loputon nälkä ennen plussaa 🤣 sekä väsymys! Ja jännästi ennen synnytystä tuli luteaalissa rinnat aina raskaiksi ja kipeiksi, mut tärppikierrossa vain nännit araksi ja oikea rinta sivulta kipeeks ennen plussaa😁 synnytyksen jälkeen rinnat ei oo kipuillut lainkaan.

Ai juu ja voi piru, rikoin tänään aamulla unenpöpperössä kuumemittarini 🤣🙈 Onko suosituksia mikä mittari olis ihanteellinen näihin mittauksiin?

@marik91 kiva, että siellä oli onnistunut käynti! Toivottavasti miehen uusintanäyte on hyvä ja pääsette pian sitten etenemään hoitopolulla 😊 mulla on nyt ekaa kertaa käytössä tämä cyclogest. Mulla on pitkä luteaali (14-15pv) eikä mitään tiputteluja koskaan omasta takaakin, mutta kai tämä lääkitys kuuluu pakettiin kun on lääkitty nyt kierrossa kaikki muutkin vaiheet ja tehtiin inssi. Sain nyt inssin jälkeen ohjeen aloittaa dpo 3 iltana. Käytän 400mg ja vain iltaisin. Ja ohje oli että käyttää dpo 14 saakka, testata, jos testi on nega enkä vuoda vielä (tuskin tulis cyclojen läpi muutenkaan?) niin pitäs jatkaa vielä 2 päivää ja tehdä vielä uusi raskaustesti. Sit jos on nega edelleen niin saisin lopettaa. Kuulostaa tietysti itsestä lähinnä kamalalta, koska noin luteaali venyy 18 päivään jos menkat alkaa keskimäärin 3. päivänä cyclojen lopetuksesta. 😩

Mua lähinnä itseä mietityttää tän lääkkeen suhteen seksin kannalta 😅 se on varmaan ainoa syy, miksi haluaisin ennemmin jonkun suun kautta otettavan lääkkeen. Suurin osa valuu kyllä aamulla pois, mut kyllä sitä vaan sinne jää silti... Haluaisin itse harrastaa seksiä läpi kierron ja jotenki toi lääkemöhnä kyllä vie vähän fiiliksiä ajatuksesta 😵 miten teillä muilla @marik91 @Mustikkatäplä @Jolinda?

@Jolinda siellä näyttää käyrä kyllä hyvältä! Toivotaan parasta 🤞

@Haaveilija25 tervetuloa mukaan ja tsemppiä loppukierron jännäilyyn!

@Mustikkatäplä ja @Ness mites teidän flunssat, toivottavasti jo paranemaan päin? Miltä käyrät näyttää?

Täällä eka aamu ilman kuumetta 🥳 FF temppuilee jotain ja ei suostu synkkaamaan Ouran kanssa vaikka mitä kokeilin. Jännä nähdä, mihin lämmöt asettuu nyt kun tervehtyy ja on nuo cyclot käytössä.

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli sua on kyllä pyydetty käyttämään pitkään noita cycloja! Mä varmaan lopetan omin päin dpo 12-14 välillä, jos ei ole tullut plussaa.. en just halua, että kierto venyy, kun on jo ennestään pitkä. Tässä kierrossa olisi tärkeää, että saisin venytettyä luteaalin vähintään 12 päivään, niin ensi kuun hoidot voisi onnistua, muuten sattuu ovis samaan aikaan työmatkan kanssa 😅 ja siis seksi ja cyclot ei kyllä sovi omasta mielestä yhteen, mietin jo voiko se lääke vaikuttaa mieheen jotenkin 😅 (tuskin, kun ei siitä varoitella), mutta ei se tahna ole kyllä haluja nostavaa.. Meillä ei siis peitto heilu cyclo-kierroissa, mua se ei niin häiritse, kun haluja ei hirveästi ole hormoonihäiriön yms takia ollut nyt viime vuosina, mutta ymmärrän, että mielummin söisi toista lääkettä, niin ei häiritsisi omaa luonnollista rytmiä.

@marik91 mä oon käyttänyt cycloja nyt vaan edellisen raskauskierron ja nyt. Sitä ennen oli provera käytössä monta kiertoa. Eli kokemusta vuotamisesta niiden läpi ei ole.. ajattelin lopettaa cyclot dpo12-14 jos plussaa ei näy ja toivon, että vuoto alkaisi 1-2 päivän sisään.

Kuumemittarista: itse ostin premomin mittarin amazonista, se oli edullinen ja toiminut hyvin 🤗 nyt jos valitsisin uudestaan, niin hankkisin sen version, jossa bluetooth, niin lämmöt siirtyisi suoraan edes yhteen sovellukseen 😅

@Haaveilija25 tervetuloa mukaan! Käyrä näyttää hyvältä 🤗

@marik91 Mulla on mittarina Beurer OT30, ostin sen kun sitä näytti löytyvän laajasti Suomen apteekeista ja jopa Prismasta. Ainakin kuukauden käytön jälkeen on ollut ihan kätevä, siirtää Bluetoothilla tiedot Ovy-sovellukseen automaattisesti. Siitä tuo mun kuva oli. Muistaakseni jos Ovy-sovelluksesta haluaa jotain ekstrajuttuja näkyviin piti joku kuukausitilaus ottaa (ihanaa lisärahastusta), mutta muistaakseni ihan pelkkään lämpöjen tarkkailuun ei sitä tarvitse!

@marik91 Mulla on mittarina Beurer OT30, ostin sen kun sitä näytti löytyvän laajasti Suomen apteekeista ja jopa Prismasta. Ainakin kuukauden käytön jälkeen on ollut ihan kätevä, siirtää Bluetoothilla tiedot Ovy-sovellukseen automaattisesti. Siitä tuo mun kuva oli. Muistaakseni jos Ovy-sovelluksesta haluaa jotain ekstrajuttuja näkyviin piti joku kuukausitilaus ottaa (ihanaa lisärahastusta), mutta muistaakseni ihan pelkkään lämpöjen tarkkailuun ei sitä tarvitse!
Mulla on tää sama ja oon tykänny 😊 Ilmasella versiolla tosiaan saa siirrettyä bt:llä siihen tuon omaan sovellukseen lämmöt, muut toiminnot vaatii sit lisätilauksen.

@Nukkelapsi Toivottavasti olis hyvä merkki, et jotain ovikselta vaikuttavaa tapahtui kierrossa. Ja kannattaa kyl kokeilla jo sitä lähetettä. 👍

@marik91 Mul on lugesteron, mut periaatteessa samaa tavaraa. Mä laitan aamuin illoin 200mg. Ja käyttö dpo3-dpo14. Jos raskaus alkaa niin varhaisultraan asti tai jopa 8-10 viikolle asti halutessaan. Viime kierrossa lopetin jo aiemmin, jatkossa varmaan tunnollisemmin laitan, joskin viimesen päivän ehkä skippaan. Kiinnittyminenhän voi tapahtua esim. vasta dpo12, jolloin plussakin tulis vasta esim. dpo14, niin ei sitä liian aikaisin kannata lopettaa. Mulle lääkäri sano, et 12pv luteaali on vähän liian lyhyt, et pidempi parempi. Mut kyl mä itekin heitän kirveen kaivoon about täs dpo11 paikkeilla, jos ei plussaa näy. Kerran oon kyl saanu plussan vasta dpo13, mut sillon heti mietin, et saleen kemiallinen, kun niin myöhään ja niinhän se olikin sit. 🫤 Mut saatto se olla sattumaakin.

Viime kierrossa dpo11 oli vika päivä ku laitoin ne. Dpo12 tyypillisesti menkat alkaa, mut nyt tuli dpo15. Eli vähän niinku 3pv myöhässä/progetuen lopetuksesta. Ei ollu mitään tiputtelua ennen sitä.

Mitään oireita en oo huomannu, mut toi möhnän määrä kyl häiritsee. 😒 Oon kans miettiny, et auttasko kuukuppi, mut toisaalta noin pitkään sen käyttö olis kans aika raskasta + meniskö se kaikki möhnä sit sinne kuppiin eikä vaikuttaus limakalvoilla. Pikkuhousunsuojat mulla aina lähtee irti ja menee rullalle pyllyvakoon tms. et nekään ei oikeen sovi. Side sit olis vaihtoehto, mut toistaiseksi olen tyytyny useampiin alapesuihin ja pikkarinvaihtoihin. 🙃 Seksiä ei tuu pahemmin harrastettua luteaalissa, mut tää vie kyl viimesetkin halut. Kaipa sitä kumin kanssa voisi, jos oikein haluaisi, mut eipä oo viel kokeiltu. @minttutuuli

@Jolinda Lupaava käyrä kyl, toivotaan, että testit lähtee vahvistumaan 🌈

@Haaveilija25 Tervetuloa mukaan!

@minttutuuli Mahtavaa, et alkaa tauti talttua. Siellä olikin tosi raju tauti. Tietkö mtn testejä, et oliko koronaa tai influenssaa?

Ja täällä kans ei oo Oura suostunu tänään siirtää tietoja FFiin. Varmaan joku isompi ongelma nyt. Onkohan vika Ourassa vai FFssä. 🤔 Mites Apple watchin käyttäjät, onko tiedot siirtynyt tänään normaalisti FFiin?

Mä unohin illalla ouran laturiin, mut laitoin sen sit kahen aikaan sormeen. Valvoin tunnin pari yskien ja nenää avaten, ennen kuin sain taas unta. Sit lapsi herätti kuudelta ja oura oli sitä mieltä, et olin nukkunut vaan parin tunnin päikkärit, eikä antanu mitään arvoja. Sanoin miehelle, et on pakko saada nukkua, et saan ouraan arvot, et sen pitää nousta 😂😂 Nukuin sit ysiin ja sit ouran makuun oli riitävät unet laskelmiin. Lämmöt ja syke poikkeuksellisen korkeella, mut vaikee niistä nyt toisaalta mitään sanoa, kun hankala yö takana + tauti viel päällä. Et voi johtua ihan siitä. Ja progetuesta kans.

Oireita poikkeuksellisen vähän. Eli aika epätodennäköistä, et vois viel plussaksi muuttua. Sillon dpo13 myöhäsessä plussasakin oli kuitenkin kovat oireet jo tässä vaiheessa (minkä takia ihmettelin negatestiä silloin ja plussaksi se sit muuttu). Ite vaan vaikee luottaa enää näin myöhäisiin plussiin, et vaikka plussa vielä tulisi, niin luotto jatkoon olis aika minimaalinen. Katseet siis seuraavaan kiertoon. 😭 Alla ouran käyrä, kun ei nyt FFssä mitään oo.

Screenshot_20250409_151426_Oura.jpg

Takaisin