BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nukkelapsi Hyvä, et on muuta tekemistä ja ajateltavaa, niin ei ehdi näitä miettimään 👌

@minttutuuli Mulla kans ohje, et dpo14 pitäis viel ottaa. Mut sit ei enää tartte jatkaa. Erikoista, et pitäis viel jatkaa, jos vuotoa ei tuu, ku eihän se varmaan tuu lääkityksen takia. 😅 Mul joo n. 3pv myöhässä tuli menkat. Mähän viime kierrossa lopetin etuajassa kun dpo12 oli nega, niin en sinä päivänä enää laittanu. Kyl se vähän kuumotti, et jos siellä onkin joku supermyöhänen kiinnittyjä viel hommissa, mut aattelin, et ei se vaikutus heti lopu ja sit voi äkkiä jatkaa käyttöä, jos dpo13 tai 14 tulis viel plussa. Sillon syynä oli se lähestyvä joulu. Nyt tässä kierrossa ei sit niin kiire lopettaa, mut veikkaan et vähintään sen dpo14 skippaan kyl. Ehkä jos olis alkionsiirto tms. isot panokset niin sit yrittäisin viimeseen asti. 🤷‍♀️

Ja noi lisät, alan itekin olee aika kypsä niihin. 🙈 Katoin just vähän aikaa sit yhen komediasarjan jakson, mis pariskunta päätti ruveta tehostaa yritystä, kun ei meinannu tärpätä. Mua ja miestä huvitti ja samaistutti etenkin kohta: "Ok, how do we start?" "Swallow 35 vitamins each!" 😅😅 BBT myös mainittu 😄

Sit omaa napaa. Lämpöpomppu tuli jee jälleen 3pv progen aloituksesta. Joskin heräsin tänä aamuna yskään ja kurkkukipuun, et sekin voi selittää. 😑 Onhan edellisestä flunssasta vierähtänyt jo melkein 2vk aikaa. 🙃

Muuten ei mitään oireita. Joskin ruokahalu on palannu. Alkukierrossa ei tehny mtn ruokaa mieli, eikä tullu ees nälkä. Väkipakolla jtn pientä söin. Nyt on taas normaali ruokahalu. Oon ennenkin huomannu samaa, et alkukierrossa ei oikein maistu ja loppukierrossa sit senkin eestä. 😅 Onko jollain samaa?

Screenshot_20250404_085442_FF App.jpg

@Mustikkatäplä joo, lääkäri perusteli sitä jatkoa vielä dpo 14 jälkeen et ois kai pieni mahis, et testi vielä muuttuisi posiksi. Sit jos dpo 16 ois nega ja ei vuotoa, saisin lopettaa cyclot. Täytyy kattoo miten menee, että jaksaako noin kauan jatkaa. Kyllähän se nyt pitäs jo dpo 14 herkässä testissä ainakin näkyä jos on näkyäkseen. Ja voi ei, sielläkin jotain flunssaa 😩 just ehdin päivitellä ennen sua mun käyrän, olo vaa pahenee koko ajan. 🤒

@Mustikkatäplä nousiko siellä lämmöt nyt dpo6? On kyllä tosi tasaista noi lämmöt 😅 En olekaan tullut tuota ajatelleeksi, että jos on ollut pienempi /vähemmän kypsä folli niin se voisi heijastaa suoraan lämpöihin. Ja joo, mulla on yleensä tullut ovis aina seuraavana päivänä. En kyllä harmikseni koskaan tunne sitä irtoamista, vaan on muuten vaan kipeä/turvonnut olo. Vähän on kyllä jo nyt sellainen olo et sieltä se on jo irronnut (kivut loppuneet). Mut ehkä sitä voisi varmuudeksi tänään vielä tallettaa, vaikka on jo varmasti myöhäistä 😅

@minttutuuli joo jotenkin kaikki ”poppakonstit” alkaa jo kyllästyttää tässä vaiheessa kun 1,5v yritystä takana 😅 Minäkin pitänyt mukana matkassa vain ne perusvitskut. Ja voi hööööh tuo kuume, tsemppiä! Onneksi ehditte kuitenkin inssin tehdä juuri sopivasti. Kuume olisi saattanut sen estää. Toivottavasti menee pian ohi!

Täällä lähtenee lämmöt huomenna nousuun, oletettavasti ovis jo tapahtunut.
IMG_7538.jpeg

@Nukkelapsi Hyvä, et on muuta tekemistä ja ajateltavaa, niin ei ehdi näitä miettimään 👌

@minttutuuli Mulla kans ohje, et dpo14 pitäis viel ottaa. Mut sit ei enää tartte jatkaa. Erikoista, et pitäis viel jatkaa, jos vuotoa ei tuu, ku eihän se varmaan tuu lääkityksen takia. 😅 Mul joo n. 3pv myöhässä tuli menkat. Mähän viime kierrossa lopetin etuajassa kun dpo12 oli nega, niin en sinä päivänä enää laittanu. Kyl se vähän kuumotti, et jos siellä onkin joku supermyöhänen kiinnittyjä viel hommissa, mut aattelin, et ei se vaikutus heti lopu ja sit voi äkkiä jatkaa käyttöä, jos dpo13 tai 14 tulis viel plussa. Sillon syynä oli se lähestyvä joulu. Nyt tässä kierrossa ei sit niin kiire lopettaa, mut veikkaan et vähintään sen dpo14 skippaan kyl. Ehkä jos olis alkionsiirto tms. isot panokset niin sit yrittäisin viimeseen asti. 🤷‍♀️

Ja noi lisät, alan itekin olee aika kypsä niihin. 🙈 Katoin just vähän aikaa sit yhen komediasarjan jakson, mis pariskunta päätti ruveta tehostaa yritystä, kun ei meinannu tärpätä. Mua ja miestä huvitti ja samaistutti etenkin kohta: "Ok, how do we start?" "Swallow 35 vitamins each!" 😅😅 BBT myös mainittu 😄

Sit omaa napaa. Lämpöpomppu tuli jee jälleen 3pv progen aloituksesta. Joskin heräsin tänä aamuna yskään ja kurkkukipuun, et sekin voi selittää. 😑 Onhan edellisestä flunssasta vierähtänyt jo melkein 2vk aikaa. 🙃

Muuten ei mitään oireita. Joskin ruokahalu on palannu. Alkukierrossa ei tehny mtn ruokaa mieli, eikä tullu ees nälkä. Väkipakolla jtn pientä söin. Nyt on taas normaali ruokahalu. Oon ennenkin huomannu samaa, et alkukierrossa ei oikein maistu ja loppukierrossa sit senkin eestä. 😅 Onko jollain samaa?

View attachment 142815
Mä oon huomannu itellä samaa ton ruokahalun suhteen! 😁

@minttutuuli ekalla yrityskierroksella 10/22-3/24 oli tikutukset ja vitskut, mut ei kaikkia vippaskonsteja, nyt ennen lapsettomuuspolin käyntiä me oikeen satsattiin tähän kiertoon, oli perusvitskujen ym lisäks geleet toista kiertoa, vehnänalkioöljyt, greipit, oviksen jälkeen kiinnittymispunkut ja tummat suklaat 🤣 eipä tuonut plussaa, hauska kokeilu, viini ja suklaa kyllä rentouttivat iltaisin 😁 mut en taida tavaksi ottaa 🤭 nyt synnytyksen jälkeen alkoi yk 4 ja en taida jaksaa tilailla enää geleitä jne vaan jatkan perus foolihappo, ym linjalla.

ON;
Täällä tosiaan oli toissapäivänä pari kertaa pyyhiessä vaaleanpunaista vuotoa ja eilen rusehtavaa, mut iltaa kohti muuttui punaiseksi ja vaikkei siteeseen asti mitään oo tullut, uskon menkkojen nyt alkaneen. Ne on elänyt niin omaa elämäänsä synnytyksen jälkeen 😁🙈 paljon niukemmat ja lopussa monta päivää tiputtelua. Aiemmissa kierroissa kyl alkanut heti kunnolla, verisellä reilulla tiputtelulla, et tarvinnut kuukupin heti, siks vähän elättelin toiveita vielä toissapäivänä et olisko kiinnittymiseen liittyvää vuotoa, mut tänään oli lämmötkin laskenut. Eli uuteen kiertoon, vika ennen lapsettomuuspolia, ovis ehtii just olla ennen sitä 😊 ja meidän vika mahku saada vauva tälle vuodelle, LA menis tammikuulle mut käynnistettäisi tämän vuoden puolella vielä 😊

@Malttamaton145 herranjestas miten pitkä kierto ollu aiemmin 😵 Mut joo totta tuo et synnytys ja imetys varmasti vielä vaikuttaa. Toivottavasti tasaantuu pian! Ja pahaan aikaan iski tauti miehelle 😖 Löysitkö sä onnistuneita kokemuksia jostain? Meillä kans miehellä jotaki päällä, kuumetta ei vielä ainakaan oo. Harmittaa jos tulevat kierrot menee metsään taudin takia. Onneks teillä oli ennen kuumetta talletteluja niin mahikset on kuitenki hyvät 🤞🏼

@Ness Aika mielenkiintosta, jotenki tuntus että oisko se Donaferty tosiaan sit auttanu tohon kiertoon 🤔 Harmi että se ovis+ pärähti sit huonoon aikaan 😬 Toivottavasti siellä on ollu joku supersitkee yksilö ✨

@Yrttiteetä tekisi mieli tsemppiä uuteen kiertoon ❤️‍🩹 Tuo luteaalin pituus kuulostaa kuitenkin hyvältä 🌈 Saitko jo selville missä uuden asuinmaan kustannukset pyörii?

@Opahc pahoittelut menetyksestä 🥺❤️‍🩹

@Mustikkatäplä hieno pomppu sieltä tuli kuitenki, toivottavasti ei ois taudin aiheuttamaa. Joko piinailet yhtään paremmilla mielin?

@minttutuuli voi ei toi sun tauti 🥺🥺 Jospa sillä ei ois tässä vaiheessa niin merkitystä? Mun eka plussa tais tulla hirveessä flunssassa. Ja muistelisin täältäki foorumilta lukeneeni et ihmiset on saanu plussia vaikka ollu kipeinä. Toivotaan parasta! 🤞🏼✨ Ja pikaista paranemista 🫶🏼

@marik91 harmi ettei lupaavasta käyrästä ja oireista huolimatta vielä näyttäis tärpänneen 😕 Onneks teillä on hoidot ihan lähellä ✨

Täällä oli nyt hyvä nousu, noin korkeella ei lämmöt ollu ees plussakierrossa. Mutta me saunottiin eilen 🤔 Onko kellään kokemusta nostaako saunominen seuraavan aamun lämpöjä? Jotenki maalaisjärjellä tuntuis et vois nostaa?

Liitteet

• Screenshot_2025-04-04-06-33-36-48_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-04-04-06-33-36-48_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    163.5 KB · Katsottu: 19
@Malttamaton145 herranjestas miten pitkä kierto ollu aiemmin 😵 Mut joo totta tuo et synnytys ja imetys varmasti vielä vaikuttaa. Toivottavasti tasaantuu pian! Ja pahaan aikaan iski tauti miehelle 😖 Löysitkö sä onnistuneita kokemuksia jostain? Meillä kans miehellä jotaki päällä, kuumetta ei vielä ainakaan oo. Harmittaa jos tulevat kierrot menee metsään taudin takia. Onneks teillä oli ennen kuumetta talletteluja niin mahikset on kuitenki hyvät 🤞🏼

@Ness Aika mielenkiintosta, jotenki tuntus että oisko se Donaferty tosiaan sit auttanu tohon kiertoon 🤔 Harmi että se ovis+ pärähti sit huonoon aikaan 😬 Toivottavasti siellä on ollu joku supersitkee yksilö ✨

@Yrttiteetä tekisi mieli tsemppiä uuteen kiertoon ❤️‍🩹 Tuo luteaalin pituus kuulostaa kuitenkin hyvältä 🌈 Saitko jo selville missä uuden asuinmaan kustannukset pyörii?

@Opahc pahoittelut menetyksestä 🥺❤️‍🩹

@Mustikkatäplä hieno pomppu sieltä tuli kuitenki, toivottavasti ei ois taudin aiheuttamaa. Joko piinailet yhtään paremmilla mielin?

@minttutuuli voi ei toi sun tauti 🥺🥺 Jospa sillä ei ois tässä vaiheessa niin merkitystä? Mun eka plussa tais tulla hirveessä flunssassa. Ja muistelisin täältäki foorumilta lukeneeni et ihmiset on saanu plussia vaikka ollu kipeinä. Toivotaan parasta! 🤞🏼✨ Ja pikaista paranemista 🫶🏼

@marik91 harmi ettei lupaavasta käyrästä ja oireista huolimatta vielä näyttäis tärpänneen 😕 Onneks teillä on hoidot ihan lähellä ✨

Täällä oli nyt hyvä nousu, noin korkeella ei lämmöt ollu ees plussakierrossa. Mutta me saunottiin eilen 🤔 Onko kellään kokemusta nostaako saunominen seuraavan aamun lämpöjä? Jotenki maalaisjärjellä tuntuis et vois nostaa?

En kyllä tiiä tosta saunomisesta, oon ite niin huono saunoja alhaisten verenpaineiden takia 🙈😁 mut vois ajatella et saattais vaikuttaakin vähän. Hyvän näköiset lämmöt siellä enivei 🤩

Mä ostin muuten hetken mielijohteesta tänään Puhdas+ Myo-inositolia, eiks tossa Donafertyssä oo sitä ja foolihappoo ainakin? En muista kuka kirjoitti tosta Donafertystä!

Oon ihan täpinöissäni täällä, meen ensikäynti piti lapsettomuuspolille olla vasta 28.4, mut tuli tänään viesti, et vapautuu pidempi aika tiistailta, et päästäänkö. Ja se sopi meille hyvin 😍 jee!

@Malttamaton145 hyvältä näyttää droppi lämmöissä, mutta onpa tympeää, että miehellä on kuume 🫠 toivottavasti siellä silti simpat pysyisi kunnossa

@minttutuuli eikä toi kuume! Toivotaan nyt, että se ei vaikuttaisi teidän mahdollisuuksiin 🫤

@marik91 ihan mahtavaa, että pääsitte hoitokäynnille jo ensiviikolla! Kerrankin jotain pieniä hyviä uutisia 🤩

@Mustikkatäplä onko kuume noussut? Tosi inhottavaa jos teillä taas on tauti 🫣 milloin oot muuten ajatellut testata tässä kierrossa?

@Kimpsu nousu näyttää hyvältä! Toivottavasti tämä olisi hyvä merkki plussakierrosta 🤩 En oo kyllä kuullut että sauna vaikuttaisi, mutta voihan se olla!

@Nukkelapsi kiva kun on kiirettä, niin ei ehdi miettiä testailua niin paljon! Kivaa loppulomaa 😄

Täällä lämmöt sahaa, toki ovitrelle voi vaikuttaa, mutta mun mielestä ne ei oo ihan näin vaikuttanut aiemmin. Olo on kans aika vahvasti sellainen, että tämä ei oo tärppikierto, mutta aloitan silti cyclot tänään ja toivon ihmettä 😊 ff ei oo tunnistanut ovista lämmöistä vielä..

Noista vitamiineista: mulla meni ne heti keskenmenon jälkeen vähän yli (ja kans kesällä kun yritystä tuli täyteen 2 vuotta), nyt meidön ulkomaan loman jälkeen oon yrittänyt keskittyä rautaan, raskausvitamiiniin, D:n ja B12n. Mulla on kaapissa kans vielä donafertya, royalgeleeta yms.. aloitan varmaan ne uudessa kierrossa, mutta yritän varmaan olla ostamatta uusia paketteja niitä. Aina vaan tuntuu, että voisi tehdä enemmän/paremmin, mutta en jaksa sitä vitamiinien syömistä ja ajoittamista, se vie sikana energiaa kun osa pitää syödä aamulla ennen aamupalaa, osaa ei voi syödä kuin vasta ruuan jälkeen ja sit ei saa syödä/juoda tiettyjä juttuja tiettyjen ravinteiden kanssa, en vaan jaksa miettiä niitä 😬 haluaisin lomaa yrityksestä, mutta samalla sellainen olo, että ei voida pitää taukoa, kun ei tässä tulla nuoremmaksi ja jokainen kierto pitää yrittää, kun mitä jos se olisi just se meidän kierto.. en vaan haluaisi joutua odottamaan taas vuosia sitä plussaa 🙄 jos sitä enää edes tulee

Liitteet

• Screenshot_20250404_190157_FF App.jpg
    Screenshot_20250404_190157_FF App.jpg
    116.4 KB · Katsottu: 13
Muokattu viimeksi:
Täällä starttasi tänään uusi kierto. Täytyy tähän kiertoon panostaa ja yrittää saada se plussa nyt. Menkoista laskettuna menis laskettu aika miehen synttäri päivälle ja se vois tietää hyvää. Meidän isommilla lapsilla on lasketut ajat sattuneet usein johonkin jo aiemmin merkityksellisen päivään. Vanhimman la oli mun jo kuolleen papan synttäripäivä, keskimmäisen tytön la oli mun isän synttäripäivä, toiseksi nuorimman la oli mun nuorimman veljen synttäripäivä.

@Pogo Tsemppiä uuteen kiertoon!

@marik91 Harmi, että uusi kierto alkoi, mut mahtavaa, et teillä käynti ihan kohta!! 🤩

@Jolinda Samoja fiiliksiä, et tuntuu, et vois tehdä asioita paremmin ja samaan aikaan ei jaksais ja kaipais taukoa. Mut sit kun kaikki hyvät valinnat ym. vaikuttaa pidemmän aikaa, että ei voi yhtä kiertoa vetää ranttaliks, kun sit seuraavatkin kierrot on mahdollisesti huonoja. 😒

Mut toisaalta oon alkanu myös miettii, et pitäiskö vaan lopettaa kaikki lisät paitsi ehkä foolihappo ja kattoo mitä siitä seurais. Et onksne syypää, et kierrot on nykyään vähän oudot. Vaik luin kyl kaikista laajasti, et mikä niden vaikutus on ja onko vaaraa ottaa liikaa ym. Ja voiko ne keskenään reagoida tms. Ja en löytänyt mtn riskejä. Et siinä mielessä ei sit haluis lopettaakaan, jos ne kuitenkin olis ennemmin hyväksi. 😮‍💨

Mut toivotaan, et saatte viel uuden plussan ja mahdollisimman pian! 🌈

@Kimpsu Hyvä nousu! Mä kävin kattoo omia lämpöjä saunapäivien jälkeen (käydään 1-2xviikossa) ja en huomannut saunan vaikuttaneen lämpöihin.

@Ness Miltäs lämmöt näyttää tänään, tuliko nousu? Saitteko eilisen viel hyödynnettyä?

@minttutuuli Voi eii, sielläkin tauti päällä. Pikaista paranemista! Ja heh täällä kans alko loma tänään, et mielummin olisin sairastanut joskus toiste. 🙈

Täällä kans ihan kunnon tauti päällä. Ääntä ei oikeen lähde ja kurkku kauheen kipee. Eilen oli vähän lämpöä. Tänä aamuna Oura kauhisteli, et mikä on vialla. 😅 Leposyke ainakin melkonen. 🫣 Lämmöt kuitenkin extra alhaalla. Otin nukkumaan mennessä panadolin, et ehkä eilinen pomppu oli taudin lämpöä ja oikeesti alamäki lämmöissä jatkuu. 😒 Aika huonolta vaikuttaa.

Screenshot_20250405_101606_FF App.jpg

@Ness kerkesittekö vielä hyödyntää oviksen? 🤞

@marik91 tsemppiä uuteen kiertoon ❤️ ja ihan mahtavaa, että saitte peruutusajan 😍

@Kimpsu hieno nousu lämmöissä! Miltä näyttää tänään? Mie en oo kova saunoja, niin en osaa sanoa sen vaikutuksesta lämpöihin.

@Jolinda ihan samoja fiiliksiä täällä. Tuntuu, et kaipais niin kovin muutamaa kuukautta edes, ettei tarttis ajatella koko asiaa. Mut samaan aikaan kello tikittää koko ajan eikä haluais hukata mahdollisuuksia. On tää vaikeeta välillä 😔

@Mustikkatäplä pikaista paranemista sinnekin ❤️

Täällä tuli tauti ihan kunnolla päälle. Otin nukkumaan mennessä panadol extendin X2 ja silti Ouran lämpö yöltä FF:ssä 38,2. Ja aamusta heti myös saman verran kuumetta. Leposyke oli 71, keskiarvo yöltä 82 😵 On aika lyöty olo ja vaikee pitää positiivista fiilistä yllä. Mie vetäydyn nyt parantelee itseni, tsemppiä kaikille omiin kierron vaiheisiin ❤️

@marik91 ihanaa, että saitte ensikäynnille peruutusajan! ✨ Harvoin sitä näin käy! Onko teillä jo kaikki tutkimukset tehtynä? En tiedä/muista historiaanne, että saitteko ensimmäisen plussan myös lapsettomuushoitojen kautta. Ja mä kirjoittelin siitä Donafertysta, mulla taisi vaikuttaa kiertoja tasaavasti/lyhentävästi. Täytyy nyt katsoa otanko uudelleen käyttöön.

@Jolinda joo sama juttu mulla noiden lisäravinteiden kanssa. Ihan järkyttävä homma säätää 😅 mun täytyy viel ottaa aamuisin kilpparilääke niin siitä ei saa 4h ottaa mitään vitskuja…. Ja sit jotain monivitamiini/ubukinoli yms ei viitsi kovin myöhää ottaa, kun tuntuu mua ainakin piristävän, niin kyllä siiinä saa säätää tablettien kanssa 🤣

@Kimpsu mulla vähän saunat tai myöhään tehty treeni tuppaa vaikuttavan lämpöihin ja leposykkeeseen nostattavasti. Sulla siellä tosi hyvännäköinen nousu, oikeaoppinen luteaalinousu todellakin. 😆

@Mustikkatäplä @minttutuuli pikaista paranemista molemmille! Toivottavasti alkaa pian helpottaa 🙏🙏 ja joo, kyllä me vielä ehdittiin perjantaina talletella. Saatiinpa edes dpo-4 ja dpo0, eihän ne nyt tän ikäisellä mitenkään kovin todennäköiset kai ole, mut näillä nyt mennään.

Käyrällä maltillista nousua havaittavissa, kuten yleensä..
IMG_7552.jpeg

Autossa 7h istuessa on taas aikaa miettiä, kun horroksesta herätti kaikenlainen paineentunne ja tuikkiminen. Tänään oletettavasti dpo8, joten herättelee toiveita. Låmmöt myös pikkuhiljaa matkanneet ylöspäin. Donaferty ollut nyt tässä kierrossa käytössä. Vielä pitäisi malttaa odottaa testaamista järkevämmille päiville. Onneksi maanantaina pääsee takaisin töihin 🤣

@marik91 olipa ihana juttu et saitte ajan aiemmin 😍 meilläkin on 28.4. lääkäriaika toistuvien keskenmenojen tutkimuksiin liittyen ja mullekin sopis oikein hyvin jos sen sais aiemmin 😅

@Jolinda ihan sama juttu täällä vitamiinien ja yrittämisen kanssa 🥺 Ei jaksais, mut pakko vaan jaksaa koska kuten viimeks lääkäriki meille sano niin "ei se tilanne tästä enää ainakaan parane" 🥲

@Pogo toivottavasti la osuminen merkitykselliseen päivään tarkottais tälläkin kertaa toivottua lopputulosta 🤞🏼

Teille tosiaan osu @Mustikkatäplä ja @minttutuuli tosi huonoon ajankohtaan noi taudit. Molemmilla vielä lomakin 🥺 Koittakaahan parannella 🫶🏼

@Ness joo no se nousu loppu yhtä nopeesti ku tuliki 🤣

@Nukkelapsi lupaavan kuulosia oireita 🤩 toivotaan parasta 🤞🏼

Ollaan mökillä ja saunottiin taas eilen ja nyt lämmöt oli laskenu normaalille luteaalitasolle. Mikä lie pomppu se korkeempi oli, vai oisko tänään voinu olla sit secondary estrogen surge 🤔 Onko sille muuten mitään suomenkielistä nimeä? Redditissä tuo ainaki nousee monissa bbt-ketjuissa esiin et kai se on ihan oikee juttu..? Huomennahan sen taas näkee et mitä tapahtuu. Ja en tiiä miten vaikuttaa sekin et nukkuu eri ympäristössä.

Kävin muuten kaivelemassa omakantaa ja nyt siellä oli tuloksia niistä labrakokeista. Siellä oli otettu just AMH, LH, FSH ja prolaktiini, pitkäaikanen sokeri, kilppari ja mitähän lie muuta. AMH näytti olevan ainoo mistä ei ollu vielä tulosta, muut oli normaalitasolla niin kun vähän osasin odottaakin. Sinänsä hyvä jos mitään vikaa ei oo, mut sit taas toisaalta ois helpompaa jos löytyis jotain mitä vois hoitaa 🤔 Kromosomitutkimuksesta en löytäny mitään, jääpähän sit lääkärikäynnille vielä jotain odotettavaa. 🙈

Liitteet

• Screenshot_2025-04-05-16-49-37-16_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-04-05-16-49-37-16_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    160.4 KB · Katsottu: 7
Tietäähän sen, kun pääsee kotiin omaan rauhaan ja testien äärelle... ovistestit hyvin haaleita. Pari raskaustikkuakin piti uittaa. Nämähän on täysin negatiiviset eikö? Oma mieli keksi noihinkin jo viivat.

Liitteet

• 20250405_174430.jpg
    20250405_174430.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 41
@marik91 ihanaa, että saitte ensikäynnille peruutusajan! ✨ Harvoin sitä näin käy! Onko teillä jo kaikki tutkimukset tehtynä? En tiedä/muista historiaanne, että saitteko ensimmäisen plussan myös lapsettomuushoitojen kautta. Ja mä kirjoittelin siitä Donafertysta, mulla taisi vaikuttaa kiertoja tasaavasti/lyhentävästi. Täytyy nyt katsoa otanko uudelleen käyttöön.

@Jolinda joo sama juttu mulla noiden lisäravinteiden kanssa. Ihan järkyttävä homma säätää 😅 mun täytyy viel ottaa aamuisin kilpparilääke niin siitä ei saa 4h ottaa mitään vitskuja…. Ja sit jotain monivitamiini/ubukinoli yms ei viitsi kovin myöhää ottaa, kun tuntuu mua ainakin piristävän, niin kyllä siiinä saa säätää tablettien kanssa 🤣

@Kimpsu mulla vähän saunat tai myöhään tehty treeni tuppaa vaikuttavan lämpöihin ja leposykkeeseen nostattavasti. Sulla siellä tosi hyvännäköinen nousu, oikeaoppinen luteaalinousu todellakin. 😆

@Mustikkatäplä @minttutuuli pikaista paranemista molemmille! Toivottavasti alkaa pian helpottaa 🙏🙏 ja joo, kyllä me vielä ehdittiin perjantaina talletella. Saatiinpa edes dpo-4 ja dpo0, eihän ne nyt tän ikäisellä mitenkään kovin todennäköiset kai ole, mut näillä nyt mennään.

Käyrällä maltillista nousua havaittavissa, kuten yleensä..
View attachment 142854
Niimpä, oon super innostunut et päästään jo tiistaina! Miehen siemennesteanalyysi on tehty helmikuussa, silloin selkeästi raja-arvojen alapuolella tulokset, mm. siittiöiden määrä (oli niitä kuitenkin useampi miljoona, oisko ollu 4 miljoonaa/ml) ja heikentynyt liikkuvuus. Normaaleja siittiöitä 12 % muistaakseni. Nyt otetaan ainakin siis häneltä uusintanäyte, et oliko tuo vaan yks heikompi näyte, kun on niin herkkiä olosuhteille, tuo otettiin kotona ja kuljetettiin labraan ite. Multa otettu pvk, kilppariarvot, (ja rauta-arvot ym tutkittu just työterveydestä) ja AMH, tulos 2,59, oon 33v, ja fsh oli 3,4 kp2. Ja prolaktiini 118 mut mullahan yhä heruu välillä maitoa rinnoista, sain marraskuussa ekan maidonestolääkityksen kohtukuoleman jälkeen ja joulukuussa toisen, mut ei oo täysin stopannu vielä ja enempää lääkettä ei anneta, kauheet sivuvaikutukset oli.

Eka plussa saatiin sillon viime vuoden maaliskuussa niin, et oltiin oltu ekalla käynnillä perusterveydenhuollon puolella ja oltais saatu labrojen jälkeen lähete lapsettomuuspolille, mut plussasin samalla viikolla luomuna 😁 1,5 v yrityksen jälkeen.

Mulla kans tuntuu muuten toi ubikinoni piristävän tosi paljon! Kiva vaikutus, kunhan ottaa aamuisin 😁

@marik91 olipa ihana juttu et saitte ajan aiemmin 😍 meilläkin on 28.4. lääkäriaika toistuvien keskenmenojen tutkimuksiin liittyen ja mullekin sopis oikein hyvin jos sen sais aiemmin 😅

@Jolinda ihan sama juttu täällä vitamiinien ja yrittämisen kanssa 🥺 Ei jaksais, mut pakko vaan jaksaa koska kuten viimeks lääkäriki meille sano niin "ei se tilanne tästä enää ainakaan parane" 🥲

@Pogo toivottavasti la osuminen merkitykselliseen päivään tarkottais tälläkin kertaa toivottua lopputulosta 🤞🏼

Teille tosiaan osu @Mustikkatäplä ja @minttutuuli tosi huonoon ajankohtaan noi taudit. Molemmilla vielä lomakin 🥺 Koittakaahan parannella 🫶🏼

@Ness joo no se nousu loppu yhtä nopeesti ku tuliki 🤣

@Nukkelapsi lupaavan kuulosia oireita 🤩 toivotaan parasta 🤞🏼

Ollaan mökillä ja saunottiin taas eilen ja nyt lämmöt oli laskenu normaalille luteaalitasolle. Mikä lie pomppu se korkeempi oli, vai oisko tänään voinu olla sit secondary estrogen surge 🤔 Onko sille muuten mitään suomenkielistä nimeä? Redditissä tuo ainaki nousee monissa bbt-ketjuissa esiin et kai se on ihan oikee juttu..? Huomennahan sen taas näkee et mitä tapahtuu. Ja en tiiä miten vaikuttaa sekin et nukkuu eri ympäristössä.

Kävin muuten kaivelemassa omakantaa ja nyt siellä oli tuloksia niistä labrakokeista. Siellä oli otettu just AMH, LH, FSH ja prolaktiini, pitkäaikanen sokeri, kilppari ja mitähän lie muuta. AMH näytti olevan ainoo mistä ei ollu vielä tulosta, muut oli normaalitasolla niin kun vähän osasin odottaakin. Sinänsä hyvä jos mitään vikaa ei oo, mut sit taas toisaalta ois helpompaa jos löytyis jotain mitä vois hoitaa 🤔 Kromosomitutkimuksesta en löytäny mitään, jääpähän sit lääkärikäynnille vielä jotain odotettavaa. 🙈

No meilläkin piti olla vasta 28.4!😁 Multa ei muuten tota LH-arvoa otettu vielä lainkaan. Katotaan mitä tiistaina meinaavat, otetaanko lisäkokeita jne ja muutenkin miten lähdetään etenemään. Lyhyehköön luteaaliin toivoisin apuja, ja synnytyksen jälkeen alkaneeseen menkkojen jälkeiseen tiputteluun (ja tässä kierrossa myös ennen menkkoja). Miehen simppanäyte jännittää, toivottavasti tulokset paremmat nyt. Tupakoi ennen satunnaisesti, muutaman päivässä, se lopetettu tammikuussa kun ehtona tietty näissä lapsettomuusjutuissa. Mullakin muuten kesti AMH tulos valmistua, muut tuli nopeammin.

Autossa 7h istuessa on taas aikaa miettiä, kun horroksesta herätti kaikenlainen paineentunne ja tuikkiminen. Tänään oletettavasti dpo8, joten herättelee toiveita. Låmmöt myös pikkuhiljaa matkanneet ylöspäin. Donaferty ollut nyt tässä kierrossa käytössä. Vielä pitäisi malttaa odottaa testaamista järkevämmille päiville. Onneksi maanantaina pääsee takaisin töihin 🤣

Mäkin palaan töihin toukokuussa, kun kohtukuoleman jälkeen sai olla yhteensä sen n 4 kk vanhempainvapaalla ja sit oon saikulla vielä nyt tän kuun. Ihan hyvältä alkaa tuntua jo ajatus töihin paluusta ja saa muuta mietittävää kun nää asiat 😁

Täytyy tiistaina myös jutella tästä fosfolipidivasta-aineoireyhtymästä, et jos se voi tuoda haasteita raskautumiseen/kiinnittymiseen, et oisko siihen mitään apuja.

@Nukkelapsi miltä testit näyttää nyt dpo9 aamuna? 😊

@Ness toivotaan, että dpo-4 ja 0 riittäisi ❤️ joskus se on vaan se yksi kerta joka riittää 😊

@marik91 toivottavasti lääkäri osaisi sanoa jotain tosta syndroomasta myös ja mikä siihen voisi auttaa kun haluaa tulla raskaaksi 😊 Hyvä, että töihin paluu alkaa tuntua ihan hyvältä ajatukselta, mutta muista pyytää lisää sairaslomaa herkästi, jos oma jaksaminen alkaa kärsimään ❤️

@Kimpsu miltä lämmöt tänään näyttää? Yhdyn kyllä tohon, että joskus olisi vaan kiva, että sieltä arvoista löytyisi joku, jossa on vika ja joka olisi helppo "parantaa". Toivotaan, että teidän käynti menee myös hyvin ja lääkäriltä saa vastauksia. Ja sit toiseen kysymykseen, oon kans lukenut/kuullut tuosta toisesta estregoni noususta, mutta en oo nähnyt mitään yhtä ja samaa suomennosta missään.

@minttutuuli apua toi kuume 😩 toivottavasti alkaa pian helpottaa, paljon paranemista ❤️.

@Yrttiteetä tekisi mieli pahoittelut kierron alkamisesta 💔 oletteko muuttamassa Euroopan sisällä? Toivottavasti hoidot ei olisi liian kalliita!

Me ollaan kans kipeänä, tottakai silloin kun on työjuttuja koko viikonloppu 🫣 itsellä onneksi vaan kurkkukipeänä ja väsynyt olo, kun lapsi on pitänyt nyt pari yötä hereillä. Lapsi kuumeessa ja hirveässä yskässä, ehkä se tulee huomiselle vapaapäivälle sopivasti mullekin 😅

Täällä lämmöt vihdoin vähän korkeammalla, mutta en ymmärrä kyllä vieläkään alkukierron korkeita lämpöja. Ennen luteaalia on usein lämmöt olleet 36.2- paikoilla, tämän kierron kokoajan aika korkealla ja sen takia ehkä FF ei tunnista ovisnousuakaan 🤔 saas nähdä, tuntuu vähän turhalta käyttää progetukia, vatsa on niistä ihan ilmapallona 😅 mutta katsellaan, ehkä alan innostua tästä kierrosta taas ensiviikon lopulla, kun voisi alkaa testailla 🤣

Liitteet

• Screenshot_20250406_071406_FF App.jpg
    Screenshot_20250406_071406_FF App.jpg
    139.3 KB · Katsottu: 10
Muokattu viimeksi:
@marik91 tsemppiä polin ensikäynnille ja tutkimuksiin! Mahtavaa että miehesi sai lopetettua tupakoinnin, jospa se nyt muutama kk jälkeen alkaisi saada siittiöihinkin vauhtia (jos matalat arvot aiemmassa näytteessä eivät tosiaan johtuneet vaan näytteen kuljetuksesta tms.) Kerro sit mitä sanovat fosfolipidivasta-aine-oireyhtymän suhteen. Ymmärrettävää kyllä odottaa muuta mietittävää töihinpaluun myötä ❤️‍🩹

@Nukkelapsi en nää näissä viivoja. Tiedän kyllä tunteen kun mieli haluaisi niitä niin kovasti näkemäänsä sovitella, ja sit alkaa epäilemään että olisiko tuossa kuitenkin... Kurjaa ettei ovista vielä kuulu. Viikon/parin päästä uudestaan, vai oliko sulla säännölliset oviksen tikutukset käynnissä nyt tuota reissua lukuunottamatta?

@Kimpsu hyvältä näyttää alkuluteaalin käyrä ja kuulostaa mökkeily. Tuutteko alkuviikosta takaisin vai ootteko pidempään?

@Ness toivotaan parasta, eihän sinne tarvita kuin yksi vähän muita nopeampi (tai pitkäikäisempi/sitkeämpi 😄) yksilö 🌈 Hyviä piinapäiviä!

@minttutuuli paranemista ja huilitaukoa sinne ❤️

@Mustikkatäplä mikä vointi siellä? Toivottavasti menee ohi pienellä kuumeilulla. Lisäravinteista on hankala sanoa, mulla menee pelkkä fooli ja d-vitamiini. Yhteisvaikutusten tutkimukset on supertyöläitä eli mulla on pieni epäilys ettei kaikkia mahdollisia kombinaatioita ole tutkittu sellaisella otoskoolla et pystyttäisiin sanomaan onko vai eikö (minkä seurauksena olisi tuo 'ei havaittu'), mutta saattaahan se olla että oon vaan super-konservatiivinen kaiken uuden tiedon suhteen ja epäilen kaikkea mistä en oo itse alkuperäistutkimuksia lukenut 🙄😅 Mutta mitä th-henkilöstö suosittelee niin niitä kyllä söisin, ja greippimehua oon kyllä joskus ostanit.
Tuosta ruokahalusta, en tiiä olisinko kiinnittänyt huomiota ellet olisi sanonut, mutta 'voisin syödä melkein milloin vaan melkein mitä vaan'-olo (joo välillä oon vähän pohjaton kattila 😄) loppui kuin seinään ainakin kp1:n tienoilla.

@Pogo tsemppiä uuteen kiertoon!

Aina vaan tuntuu, että voisi tehdä enemmän/paremmin
Niinpä! Ja sit kun on vielä omalla kohdalla epäilys että kyse on kroonistuneesta tunteesta, niin että sinä aikana kun selvitän miten tarkalleen tehdä enemmän/paremmin, ehdin kyllä keksimään seuraavan asian huolehdittavaksi/optimoitavaksi. Jos yrittäisin selvittää kaikkea mistä voisi olla hyötyä, en ehtisi tekemään mitään muuta. En tiedä miten selvitä asian kanssa muuten kuin laskemalla rimaa ja yrittämällä jättää tän tunteen huomiotta ❤️

Kiitos @Malttamaton145 ❤️ Voi ei sielläkin huonoon aikaan osunut kuume! Toivottavasti ei kuitenkaan ehtisi vaikuttamaan, onko lämmöt lähteneet nousuun dropin jälkeen?

@Ansq ihanaa että toimenpideaika hyppäsi aiemmaksi! Leppoisaa foorumi-/mittailutaukoa 🪷

@ihmeellä1 oon pahoillani keskenmenosta ❤️

Jos en ymmärtänyt ihan väärin, uudessa asuinmaassa olisi reilun parintuhannen euron omavastuu per vuosi lapsettomuusasioihin, ja tietty maksimimäärä hoitokierroksia (sis. tietyn määrän ivf:ää) jonka yksi pari saa käydä julkisella läpi (ehkä per lapsi?).

@Yrttiteetä tekisi mieli tikuttelin reissuun asti ja just ennen reissua tuli cb dualillakin pysyvä hymynaama. Ja lämmöt näyttää jyt kans vähän kohonneilta ja tasaisemmilta kuin alkukierrossa. Jospa se ovis olis sillon ollut kuitenkin. Päätin että katson nyt mitä tuleman pitää. Tein eilen parit ovistestit kun tulin kotiin ja ne oli selkeät negat. Ja pari raskaustestiåkin piti uittaa.

@Jolinda tänään en testannut ainakaan aamupissasta. Yritän etä jos seuraavat testit tekisi dpo 12.

@Jolinda Siellä ainakin nyt selkeästi erottuva nousu 🤩 toivottavasti säästyt pahemmalta taudilta 😬 Hirveesti nyt tuntuu olevan tautia liikkeellä.

@Yrttiteetä tekisi mieli no ei kuulosta ihan mahottomalta summalta sit kuitenkaan 👍🏼 Onhan 2k tosi iso raha (ainakin mun mittakaavassa), mutta lapsettomuushoitoihin liittyen vois olla paljon enemmänkin! Me ollaan viikonloppu mökillä, mökkeillään keväästä syksyyn aika lailla joka viikonloppu 😊

Mä nukuin tosi huonosti viime yön. Normaalisti herään 6-6.15 ja viime yönä heräsin aika virkeenä 5.15 🙈 sillo mittasin lämmön 36.63 kun en ollu varma saanko enää nukahdettua. Nukahdin sit kuitenki ja heräsin 6.45 ja sillo lämmöt oli 36.84. En tiiä onko siis kumpikaan lämpö hirveen luotettava. Puoliso on ollut nyt kipeenä (yhyy rip simpat) niin saas nähdä tarttuuko sekin vielä tässä. Ei oo kyllä kipeä olo ainakaan vielä. Varmaan huominen taas näyttää..

Takaisin