BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerta jo tässä kävin hihkuilemassa, niin ehkäpä sitä voisi jo palailla taas tänne. Niinkuin arvelin viimeksi kun kirjoittelin, että menkat alkaa pian ja niin ne alkoikin. Ajoissa, 24 päivän pituiseksi jäi kierto ja luteaali jäi 10 päivään.. kovasti on tässä mietityttänyt, että pitäisikö gynelle käydä puhumassa tuosta lyhyehköstä luteaalista, varata tälle kierrolle tähän oviksen aikaan aika, jos sitä proge testiä ottaisi sitten oviksen jälkeen, jos gyne kokisi että siihen on tarvetta. Mutta sitten toisaalta, jotkut sanoo, että se 10 päivän luteaalikin voi olla riittävä ja sitten taas enpä tiedä auttaako luteaalituki omassa tilanteessa mihinkään kun eipä tuolla ole edes tainnut mikään yrittääkään kiinnittyä koko yrittämisen aikana, ainakaan tietääkseni.

Eih, mulla on kans tuo 10 pv luteaalivaiheen ongelma! 😭 Syksyllä kun oli useampi ovulaatiollinen kierto, ovis oli noin kp 26 ja luteaalivaihe kesti aina 10 päivää... Niin turhauttavaa!

Eilen ehdin jo iloita että pääsin DPO11, mutta laskin kai eilen eilen väärin, koska jos nyt lasken oikein kirkkaan päivän jälkeisiä päiviä, tänään on DPO10 ja vaikka aamulla oli vain tiputtelua, iltapäivästä alkoi yltyvä verenvuoto, eli taisi taas olla tässä tämä kierto, enkä saanut luteaaliin yhtään päivää lisää. Vaikka lämpöä aamulla vielä riitti! 😞 No, onpahan mitä tilittää lääkärille ensi viikolla... Toivon mukaan mun menkat loppuu siihen mennessä niin mut on helpompi tutkia, niillä kun on tapana kestää yli 10 päivää. 😅 Laskenkohan tämän nyt KP1 kun alkoi kirkas punainen vuoto vai vasta huomisen kun on eka kokonainen "kunnon" vuotopäivä? 🤔
1000050242.jpg

Ja kiitos niin paljon kaikille tervetulleeksi toivottaneille! 😍 Onpa mahtavan tsemppaava ilmapiiri täällä ja on niin kiva saada vertaistukea kun ei ole muita tuttuja joilla olisi yritys menossa! Ootte kaikki ihania ♥️

@SyysSumu ja @Haaveilija25 Kannattaa kyl hakea apua siihen liian lyhyeen luteaalin, mulle lääkäri sano et 12 päivän luteaalikin olis kiva olla vähän pidempi. Kun jos alkio on vasta matkalla tai juuri kiinnittymässä kun vuoto alkaa, niin vaikee siinä on sit kiinnittyä. Eli se luteaalin pidempi antaa vähän enemmän aikaa kiinnittymiselle, jos homma on siitä kiinni.

Toki @SyysSumu kannattaa miettiä olisko hyvä eka oottaa ne miehen tulokset, niin olis sit kaikki kortit tiedossa kun menee lääkärille, niin tietää sit mitä suositella. Jos ne kerta oli aika pian.

Ja @Haaveilija25 jonkun virallisen ohjeen mukaan, jos kunnon vuoto alkaa vasta klo 18 jälkeen, niin kp1 lasketaan vasta seuraavalle päivälle.

@Malttamaton145 Äh, onpa mälsää, et kierrot venyy. 🫤

@Kimpsu Eikäh toi on niin kurjaa! 💔 Vähän heikolta näyttää, et viel lähtis uudestaan vahvistuu, mut toivotaan parasta 🌈 Ja jos ei, niin toivotaan, et kemiallinen olis taas hedelmällisyysboosti ja seuraavassa sit tärppäis kunnolla! (Tästähän on ihan tutkimusta.)

@Opahc Sulle kans tsemppiä kemiallisesta toipumiseen, toivottavasti sullakin se buustais hedelmällisyyttä.

@Jolinda ja @minttutuuli Onpa kurjaa, et pitää laskelmoida, et osuu ajoitukset kohdalleen. Toivottavasti ajoitukset osuu kohilleen!

@Ness Sain kans toimimaan, se linkin purku auttoi 👍

Täälläpä ei mtn ihmeempiä. Ei mitään oireita niin turhapa testata. Katotaan sit testaanko varmuuden vuoksi huomenna vai ylihuomenna ja sit lopetan luget. 🤔 Tauti yhä vaivaa, mut sykkeet on sentään palautuneet.

Screenshot_20250410_205143_FF App.jpg

Kiitos kaikille tsempeistä 🥰 Puolisolla oli se kuumetauti ja ens oviksen aikaan osuu mulla reissu, niin nyt on hyvä hetki pistää mittari sivuun, foorumi kiinni ja ottaa pieni pause 😊 Tekee varmasti hyvää saada jotain muuta ajateltavaa kun tää projekti.

Täällä oli paljon piinailijoita nyt samaan aikaan, mä toivon mahdollisimman monelle plussan ja joululahjaksi pienen nyytin! 🤞🏼🌈 Ja plussaa pärähtäväksi myös ovista odottaville 😁 Pitkien kiertojen kanssa painiville tsempit 🫶🏼

Tässä ryhmässä on kyllä ihanan tsemppaava porukka 🥰 Palataanpa asiaan myöhemmin (varmaan jo ens kierron jälkeen) 🫡😂

@Kimpsu testailitko vielä tänään vai alkoiko siellä uusi kierto?

@SyysSumu ihana sun mies💕 Kertoo siitä, että hänkin on mukana projektissa kun suunnittelee vähän lomiakin oviksen mukaan 🌈

@minttutuuli huh hyvä, että mies säästyi! Eipä päässeet simpat palamaan 😅 Koskas sulla onkaan se virallinen testipäivä ?

@Haaveilija25 joo mä oon kans tehnyt niin, et jos 18 jälkeen alkaa vuoto, niin sit seuraavalle päivälle kp1.

@Mustikkatäplä tsempit taudin loppumetreille 🙏 Toi on kyllä varmasti vähän rasittavaa, kun joutuu pelaamaan raskaustestien kanssa, et koska voi lopettaa luget et pääsis uuteen kiertoon, jossei mitään jää kiinni.

Täällä vedellään kyllä historiallisen korkeissa lämmöissä. Nyt alkaa VIHDOIN tuntua, että flunssa on ohi. Oon niistänyt 6 päivää niin perkeleesti, et tuntuu et aivotkin on jo valuneet sieraimista ulos 🤣 Mielenkiintoista nähdä, että laskeeko lämmöt huomenna kun alkaa tauti olla ohi.
IMG_7997.jpeg

@Ness hyvä, että tauti alkaa helpottaa siellä! Näyttää kyllä hyvältä lämpökäyrä, mutta vaikea just tulkita jos on ollut kipeänä 😩 inhottavaa, että teilläkin on työmatkojen kanssa järjestelyä!

@Mustikkatäplä toi testailu ja lääkkeiden miettiminen just ärsyttää itseänikin. Testasitko tänään?

@Haaveilija25 täällä kans ollut luteaali ilman lääkkeitä 8-10 päivää, suosittelen pyytämään tukea luteaalin pidentämiseen lääkäriltä 💪

@SyysSumu ihana kun mies on nyt kunnolla projektissa mukana ja suunnittelee lomiaankin ovisten mukaan 🥰

@minttutuuli toivottavasti teilläkin se kierto sieltä alkaisi silleen, että osuu ovis hoitojen kannalta hyvään aikaan.

Täällä lämmöt laskeneet, testeissä näkyy tänäänkin viivanpaikka, en tiedä näkeekö sitä edes kuvasta, mutta laitanpa itselleni tänne talteen ensi kiertoa varten 😅 viivassa ei ole yhtään väriä, eli lopetan cyclot tänään, että menkat toivottavasti alkaisi alkuviikosta, jotta ei missattaisi hoitoja. On ollut kyllä rasittavaa tää testien tihrustelu, melkein toivonut, että olisi selkeä nega, niin ei tarttis arpoa noiden cyclojen lopetusta - ärsyttää noi haaleat viivanpaikat 😅

Jännästi rannelämmöt, joita oon nyt merkannut premomiin, ei oo vielä lähteneet huomattavaan laskuun. Ennen kun käytin rannelämpöjä, huomasin, että lämmöt laski vasta menkkojen alun jälkeen, kiinnostavaa seurata nyt kun mittaan vielä molempia, että miten ne reagoi eri tavalla 😊

Tsemppiä kaikille piinailijoille ❤️ toivottavasti tulisi plussatuuli tänne 🌸❤️

Liitteet

• Screenshot_20250412_054722_FF App.jpg
    Screenshot_20250412_054722_FF App.jpg
    150.8 KB · Katsottu: 50
  • 20250412_053256.jpg
    20250412_053256.jpg
    217.7 KB · Katsottu: 50
Huomenta kaikille!

Täällä osa pohti tuota luteaalivaiheen lyhyyttä, että onko 8-10 pv liian lyhyt. Kuuntelen juuri Eero Varilan (yksi johtavista lapsettomuuslääkäreistä suomessa!) Simpukka Ry:lle tekemää verkkoluentoa ja hän siinä mainitsee, että minimi on 10 päivää, mielellään pitäisi olla 12 pv tai enemmän.

Kaikki ketä kiinnostaa lapsettomuushoidot, ja miten voi itse vaikuttaa raskauden alkamiseen, niin käykäähän kurkkaamassa tuo luento YouTubesta, löytyy Simpukka Ry:n kanavalta . On vielä muutaman viikon katsottavissa :)

Muokattu viimeksi:
Huomenta kaikille!

Täällä osa pohti tuota luteaalivaiheen lyhyyttä, että onko 8-10 pv liian lyhyt. Kuuntelen juuri Eero Varilan (yksi johtavista lapsettomuuslääkäreistä suomessa!) Simpukka Ry:lle tekemää verkkoluentoa ja hän siinä mainitsee, että minimi on 10 päivää, mielellään pitäisi olla 12 pv tai enemmän.

Kaikki ketä kiinnostaa lapsettomuushoidot, ja miten voi itse vaikuttaa raskauden alkamiseen, niin käykäähän kurkkaamassa tuo luento YouTubesta, löytyy Simpukka Ry:n kanavalta . On vielä muutaman viikon katsottavissa :)
Tykkäsin kans itse tuosta luennosta! Tosi mielenkiintoista tietoa just D-vitamiinista, ferritiinistä ja hoidoista. Ärsyttää, kun olen kysellyt mun lääkäreiltä mitä voisin tehdä mun ohuen limakalvon kasvattamiseksi ja aina vastaus on, että mitään ei voi tehdä 😩 Eero kuitenkin mainitsi kaksi lääkettä, jotka voi auttaa siinä.. toista myydään ainakin myös täällä missä asun. Aion kysellä sen perään jos limis on ohut ensi kierrossa 😊 tuli sellainen olo, että haluaisin Dextralle hoitoihin, mutta se ei valitettavasti onnistu 😅

@Opahc onpa jännä, että noin niukka vuoto! Toivottavasti kierto palautuu siellä nopeasti ❤️‍🩹

@Ness keskiviikkona olisi se virallinen päivä. Hyvä, että sielläkin alkaa tauti helpottaa! Ja vitsi mitkä lämmöt, jospa ei ois vaan flunssaa 🤞 miltä näytti tänään? Täytyy kuunnella toi luento, bongasin sen kans mut en oo ehtinyt vielä sen pariin.

@Kimpsu rentouttavaa taukoa!

@Mustikkatäplä miltäs siellä näyttää tilanne, testasitko vielä?

@Haaveilija25 tsemppiä uuteen kiertoon ❤️

@Jolinda tsemppiä uuteen kiertoon, toivottavasti menkat tulee siellä otolliseen aikaan!

Tämä luteaali on ollut jotenkin tosi erilainen aiempiin verrattuna, mut luulen että se johtuu ihan noista lääkityksistä. Rinnat on kipeät ja alkupuolella cyclojen käyttöä oli enemmän tuntemuksia alavatsalla, nyt ei oo pariin päivään ollut mitään. Mulle kaikista tyypillisin luteaalioire eli nännien kipu on loistanut poissaolollaan. Ei ole lainkaan tärppiolo. Keskiviikkona siis testipäivä.

Luultavasti käytän ne cyclot nyt ihan ohjeen mukaan vielä sinne dpo 16 asti. Sillä saattaa välttyä siltä, että seuraava ovis ei osuisi vappuun/sen jälkeiseen viikonloppuun. Soittelen luultavasti ke kuitenkin polille testituloksen jälkeen ja varmistelen asiaa vielä.

Screenshot_2025-04-12-11-56-10-71_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Mua harmittaa, että yksityiseltä tuntuu saavan niin monipuolisemmin apua kuin julkiselta. Meillä ei tuu koskaan olemaan mahdollista käydä yksityisellä hoidoissa, ellei joku lottovoitto ilmam lottoamista osuus kohdalle. 😅 täytyy tuo varilan luento kyllä kuunnella

odottelen nyt ens viikolla tk:sta jotain ilmoitusta siitä laittavatko lähetteen eteenpäin vai joudutaanko vielä odottamaan. 6kk yritystä tulee gynen mielestä täyteen kesäkuussa. Bmi nyt saatu alle 35 ja alamäki jatkuu siinä suhteessa. Nyt vaan iski se lapsen flunssa mullekin, eilen tuli kurkku ihan kunnolla kipeäksi. Kuumetta ei vielä oo tullut.

Testit on negaa ja menkkoja ei kuulu eli eiköhän tämäkin kierto ollut kuitenkin ovuloimaton. Terot pitäisi aloittaa, mutta en halua nyt menkkoja sit tän flunssan kanssa päällekkäin. Tarpeeksi kenkku olo muutenkin.

@Jolinda oli kyllä ihana luento. Jotenkin tuo ratkaisukeskenen ja tieteellinen lähestymistapa yhdistettynä inhimilliseen empatiaan on aivan ihana. Nuo Eeron mainitsemat kommentit puhuttaessa vaikuttaako stressi raskauden alkamiseen vai ei ja kuinka läheisille ja ystävillekin pitäisi pitää luentoja toisinaan, jotta ymmärtäisivät että mikä siihen raskauden alkamiseen oikeesti vaikuttaa ja näin vältyttäisiin kipeiltä ”älä stressaa” kommenteilla oli mielestäni aivan naulan kantaan 😄 Tuli paljon tietoa ja pidin myös tuosta rauta&d-vitamiini osiosta. Lopussa joku vielä kysyi, että voiko miehen alhainen rauta-arvo vaikuttaa siittiöihin, olisi voinut olla suoraan minulta. Harmillisesti tästä ei ole tehtynä tieteellistä tutkimusta tarpeeksi.

@minttutuuli jes, eli testipäivä sieltä lähestyy 🙏 Toi on kyllä hankala et mikä oirehdinta/oireiden puuttuminen johtuu tuosta tukilääkkeestä - varmaan selviää sitten mitä useampi kierto takana noilla lääkkeillä, et toistuuko oireet. Toivotaan kuitenkin että siellä tulisi positiivinen yllätys keskiviikkona 💕

@Nukkelapsi joo näinhän se vähän on, että yksityiseltä saa sitä yksilöllistä hoitoa ja julkisella menevät tietyn protokollan mukaan. Suurimmalle osalle kuitenkin tuo peruskaava toimii, mut sit on näitä erikoistapauksia jotka tarvitsee yksilöllistä arviointia (siihen liittyen tuo Eeron luento oli myös tosi valaiseva!)

Täällä lämmöt jatkaa pysyttelyä korkealla😊 FF on nyt merkannut tuon oviksen tapahtuneen samalle päivälle kuin ovistesti oli plussa. En sit tiedä et onko oikeasti ollut siinä vai vasta seuraavana päivänä. Eli tänään joko dpo8 tai dpo9. Mulla on yleensä viimeistään siinä dpo11 alkanut käyrä laskemaan hissukseen kohti tuota punaista vaakaviivaa ja dpo14 tai dpo15 on muuttunut kp1. Mielenkiinnolla odotellaan miten käy 😅
IMG_8006.jpeg

@Nukkelapsi aika samoja ajatuksia täällä, harmittaa tosi paljon että yksityisellä katsotaan tilanteet niin paljon kokonaisvaltaisemmin. Multa ei esim. ole otettu mitään hormoniarvoja julkisella hoidoissa tms.

@Ness voi vitsi siellä näyttää hienolta käyrä 🤩

Täällä taas ihan päinvastainen suunta 😅 en nyt tiedä mitä pitäs ajatella, että tukilääkityksellä ollessa lämmöt on näin matalalla, kun luomukierroissa ei vielä koskaan tässä vaiheessa olis 🤷

Mitä enemmän oon tätä kiertoa miettinyt, sitä enemmän mua on alkanut suututtaa että tää meni "mönkään" jo alun alkaen. Oon miettinyt antaisinko palautetta seuraavan kerran, että pitäisi olla vähän tarkempana. Ja eniten ehkä vielä ärsyttää, että kyseenalaistin itse siinä kp10 folliultrassa että ehtiikö folli muka kasvaa riittävästi, ja silti väitettiin että ehtii. Ja seuraava lääkäri on sit inssipäivänä sitä mieltä, että todennäköisesti ovitrelle oli liian aikaisin ja olisi pitänyt seurata tarkemmin. Ja nyt jos vielä käy huonosti ajoitusten puolesta eikä ensi kierrossa edes päästä inssiin. Äh. Anteeksi avautuminen 😅

Screenshot_2025-04-13-10-29-33-54_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Ness Kiitos vinkistä, kuulostaa mielenkiintoselta tuo luento 🤔

@Jolinda Tuo on kyl vielä hankalampi tilanne, kun ei voi oikein raskaustestiin luottaa kun päättää, milloin lopettaa progetuen. Toivottavasti osuisi nyt ajoitukset kohdalleen ja toivottavasti saat myös sen lääkkeen limakalvoa paksuntamaan.

@minttutuuli Mullakin oli oudon oireeton luteaali. Voikohan tautikin siihen vaikuttaa jotenkin. Toi on kyl tosi mälsää, et meni kierto puihin, toivottavasti ens kierroissa saat parempaa seurantaa ja hoitoa!

@Nukkelapsi Pikaista paranemista!

Tääl edelleen tauti vaivaa. Ei mitään kauheen hankalaa enää, mut monta päivää nyt ollut kova yskä ja räkä, jotka ei vaan tunnu laantuvan ollenkaan. Iltasin välillä meinaa myös tulla kuumeista oloa ja vähän lämpöä nousta, mut seuraavassa hetkessä taas ihan ok olo. Yli viikon jo kestäny tämä tauti, eli koko loma meni sairastaessa. :Upside Down Face: Lapsella kans sama tilanne, katotaan millon hänet pystyy taas päikkyyn laittaa. Puuh.

Mut eniveis. Menkat alkamassa, tuhrua tuli jo, huomenna varmastikin kp1. Progetuen lopetin nyt päivän myöhempään eli dpo12 oli vika päivä ku niitä laitoin ja taas 3pv myöhemmin lopetuksesta alko/alkaa menkat. Lämmöt tuli tällä kertaa selkeemmin alas lopetuksesta. Aika paska fiilis vaikka se pahin terä on kyl jo laantunut, kun ehtinyt pari päivää pettymystä jo sulatella. Mullahan tavoite oli, et kuhan sais vauvan 2025 aikana, niin sit olisin tyytyväinen. Ajattelin, et kun 9kk oli aikaa, ettei olis mitenkään kohtuuton vaatimus. Mut oli sit kuitenkin. :disappointed-face: Nyt tulee sit vuosi ikäeroa lapsille lisää. Eihän se maailman loppu ole, mutta vi****aa. Ja tietty menetän nyt sit paremmat vanhempainrahat, jotka sain kuopuksesta, kun menee yli 3v.

Samahan kävi viimeksi, et toivottiin vauvaa edelliselle vuodelle ja sit saatiin tammikuinen. Nyt on fiilis, et käy saleen sama ja tekee mieli jostain syystä heittäytyä lapselliseksi ja skipata tammikuu, ettei voi käydä niin. Kun en saanut sitä ainoaa asiaa mitä halusin. Ja samoin, kun oon yrittäny miettiä tässä hyviä puolia, ettei oo viel tärpänny (kuopus on vähän isompi, on saanu palautua raskaus&imetys hormonipaskasta, parisuhteelle tehnyt hyvää ym.), mut jotenkin kaikki tommonen lapsi-tulee-sit-kun-on-tarkoitus ottaa vaan päähän ja tekee mieli itse kusta tommoset universumin master planit olemalla yrittämättä. Tämmösiä outoja lapsellisia uhmakiukkukeloja pyörii nyt päässä. En tiiä samaistuuko kukaan? :No Evil Monkey: Turhauttavaa, kun ei tästä voi olla kenellekään vihainen.

Summa summarum, musertaa. Mutta tästä eteenpäin on sit taas vähän helpompaa, kun se aikapaine meni hetkeksi. Vuoden päästä sit itketään ehkä uudestaan samaa asiaa.

1744569496763.png

Liitteet

• 1744569403636.png
    1744569403636.png
    114.3 KB · Katsottu: 2
@minttutuuli toi on kyllä ärsyttävää, että teitä on neuvottu väärin. Ja sit vielä toinen lääkäri ollut samaa mieltä. Heti tuntuu, et yks hoito on nyt tän takia mennyt pieleen, tai tehty ”turhaan”. Sinun tilanteessa mä varmaan antaisin palautetta, tai ainakin ohjaksin keskustelua suoraan siihen, että haluaisin että seuraavalla kerralla ollaan tarkempia ja kasvua seurataan jos folliultrassa näyttää samalta kuin viimeksi. Hurjasti tsemppiä🙏

@Mustikkatäplä halauksia sinne myllerrykseen 💕 osaan kyllä itsekin samaistua tuohon, et kun laittaa itse itsellensä paineita. Mullakin oli suunnitelmia miten olen silloin ja tällöin äippälomalla jne. Niin ne vaan ei mene asiat yhtään kuten suunnittelee ja edelleen tässä limbossa 1.5 v myöhemmin🙁 Jos olisikin joku resepti tai keino millä pettymyksiä saisi pienemmäksi, mut jotenkin ne vaan aika ajoin tulee käsiteltäväksi 💔 Onneksi tänne palstalle on hyvä purkaa ja avautua 🙏

Plaah täällä klassinen alamäki on alkanut 😅 Toki tähän kiertoon ei paljon odotuksia ollut, kun tallettelut osui huonosti, mit lämmöt oli jotenkin tosi korkealla tuossa monta päivää. Ehkä se sit oli vaan se kipeily 😅
IMG_8020.jpeg

@Mustikkatäplä tuttuja tunteita ❤️ meillä toiveena oli 1.5-2.5 vuoden ikäero ja nyt se tulisi parhaassa tapauksessa olemaan 4.5v jos tultaisiin raskaaksi ensi kierrossa ja huomaan kans kuinka noi tunteet menee "aalloissa". Aina uuden kierron alussa se tuntuu toivottomalta 💔

@minttutuuli Ymmärrän, että hoidon kulku ärsyttää! Tosi outoa, että kasvua ei seurattu enempää, mutta onneksi nyt jatkossa seurataan ❤️ mulla vähän sama kokemus ja "hukkasin"(nyt jälkeenpäin katsottuna) vuoden julkisella puolella hoitoihin, jotka ei olleet yksilöityjä mulle ja folliultrat oli joskus huonoihin aikoihin, jos sain ovitrellen, niin en saanut progetukea yms. Nyt vuosi yksityisellä takana (en voi olla enää julkisella) ja vaikka täälläkin on takkuista joskus, niin sentään tuntuu että mua katsotaan edes vähän yksilönä, eikä vaan osana "keskiarvo massaa". Ja siis en varmaan olisi vieläkään yksityisellä, jos julkinen puoli ei olisi mua sinne lähettänyt, mutta onneksi lähettivät, vaikka alkuun harmitti ja kauhistutti nousevat hinnat. Asutaan siis ulkomailla ja täällä eri systeemi kuin Suomessa ☺️

@Ness onpa harmi kun lämmöt tippui 😩 aina ne toiveet herää luteaalissa, varsinkin jos lämmöt näyttää alkuun lupaavalta ❤️

Täällä alkoi uusi kierto tänään, oon tosi iloinen! Eilen oli masispäivä, kun ei ollut menkkoja, eikä raskautta, mutta nyt on paljon parempi fiilis 🤩Mulla siis ollut amenorrea ja anovulaatoi, joiden takia alunperin hoitoihin jouduin. Silloin pahimpaan aikaan kierto ei alkanut kaikista lääkkeistä huolimatta, niin oon super iloinen, että menkat nyt tuli! Ja nyt pitäisi onnistua ajoituksen työmatkojenkin kannalta 🙏 kunhan letrot vaikuttaa kuten ennenkin 😅 toivon, että jatkossa pitäisi vaan miettiä ovista, eikä enää stressata kans sitä tuleeko menkkoja.

Tsemppiä kaikkien piinapäiviin ja ovisten metsästykseen! Mä palailen tänne varmaan vähän kommentoimaan muiden juttuja, mutta muuten otan pientä taukoa oviksen lähestymiseen asti ☺️

Ihanaa pääsiäistä ja lomia kaikille 🌸🥰

@minttutuuli kurja kuulla että ajoitukset nyt asioitten kanssa ei tuntunut menevän kohdilleen. Suuttumus on kyllä ymmärrettävää! Ehdottomasti kannattaa antaa palautetta toiminnasta.

@Haaveilija25 äh, ikävä että sielläkin lyhyttä luteaalia 😞 jos sulla oli lääkäriaika tulossa, niin kannattaa siitä kyllä ehdottomasti mainita.

@Ness kiitos tosta video vinkistä! Se oli kyllä mielenkiintoinen. Huojentavaa jotenkin kuulla mm tuosta normaalin elämän stressin vaikutuksesta kiinnittymiseen ym ja hyvä kuulla että sen merkitys ei ole nyt ihan niin suuri kuin kaikki toitottaa. Siellä oli kyllä hyvässä korkeudessa lämmöt, kurjaa jos ne nyt lähtee lähtee laskemaan alas. Toivotaan että ne siitä vielä nousis ✨

@Jolinda ihana että menkkojen saapuminen aiheutti nyt positiivisia fiiliksiä! Tsemppiä uuteen kiertoon ja hyvää taukoilua ❤️

@Mustikkatäplä hali ❤️ ihan ymmärrettäviä fiiliksiä ja välillä saa kyllä kiukuttaa! On hyvä purkaa ne tunteet ulos.

Yleisesti kiitos kommenteista tuohon luteaaliin. Ehkäpä siitä sitten kannattaisi mainita. Miehen simppa kontrolli on toukokuun lopussa, tavallaan ei enään kauaa, mutta sitten samalla tuntuu vähän malttamattomalta odotella sinne asti.. miten sitä mieli onkin niin rauhaton, että jos tuntuu että jotain voisi tehdä itse auttaakseen asiaa niin se olisi tehtävä heti nyt.

Olipa hyvä että oon tarkasti tarkkaillu kehon viestejä nyt ja bongasin eggikset jo perjantaina. Jos olisin tuijotellut vaan noita sovelluksia niin olis taas missattu ovis. Eilen lähti lh nousuun, saattaapi olla että huippua en nyt testiin ehtinyt saada. Täytyy katsoa onko se tänään laskenut. Kyllä toi pienikin stressi selkeästi tekee mulla itse kierrolle jotain, tuli taas päivää aiemmin ovis kuin viimeksi.. jotenkin olen aina ajatellut että stressi enemmänkin myöhäistäisi ovista. Hyvänä juttuna nyt se, että meidän tallettelu ajoitukset oli niin paljon paremmat kuin kahdessa aiemmassa kierrosssa, joissa jompikumpi on ollut kipeenä. tuntuu että nyt pitkästä aikaa viimein voisi olla taas jotain piinattavaakin! ❤️ Tänään täytyy vielä mahdollisuudet hyödyntää. Mutta huonona se että pelkään pahoin että aikainen ovis tarkoittaa taas lyhyempää kiertoa.. no toivotaan, että se uusi kierto ei edes sieltä ala!

IMG_20250414_091332.jpg
IMG_20250414_091412.jpg

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu ymmärrän tosi hyvin, itsekin haluaisi koko ajan tehdä kaikkensa et voisi "edistää tilannetta", mut aika paljon on tietysti pois omista käsistä. Hyvältä näyttää tuo KP12 ovistesti! Sovellukset ei kyllä kovinkaan usein oo oikeassa. FF osaa sitä aikaikkunaa aika hyvin arpoa nyt monien kuukausien käytön jälkeen 😊 yleensä kai luteaalin pitäisi olla melko saman pituinen, riippumatta siitä milloin ovis tulee.

@Jolinda oi ihana kuulla, että oot saanut hyvän mielen siellä uuteen kiertoon 🤩 jospa se kantaisi ja tää olisi teidän tärppikierto. Ja ymmärrän hyvin ton pohdinnan julkisesta /yksityisestä. Mentäs varmasti riemusta kiljuen yksityiselle, jos olisi varaa. 😅

@Ness kiitos tsempeistä! Voi höh, että siellä lähti lämmöt laskuun. Oli nii hyvän näköinen käyrä! Onneks teillä lähenee se suunnittelukäynti 😍

@Mustikkatäplä halauksia sinne ❤️‍🩹 mä ymmärrän. En ois ikinä uskonut, että tässä kohtaa en olisi vähintään raskaana. Meillä voisi olla jo vauva, jos olisi heti tärpännyt. Kyllä ne fiilikset iskee välillä kovaa päälle, eikä ne auta kun käydä läpi. Toivottavasti siellä alkaa koko porukalla tauti helpottaa. Ja toivottavasti me samat nimet ei olla täällä ketjussa enää vuoden päästä suremassa näitä asioita ❤️

Täällä lämmöt teki jonkun curveballin vielä tälle päivälle. Hitto ku se pieni toivo aina herääkin, vaikka periaatteessa tuntuu et ei tässä kierrossa oo mahiksia mihinkään. Mulla on ollu ton sairastelun jälkeen ihan supertarkka hajuaisti, mikä ei oo mulle tyypillistä. Nii yhdessä sen, eilisten menkkajomojen, kipeiden rintojen ja ton tän aamun lämmön kans kyllä vähän nousi taas toivo. Vaikka muuten oonki aivan oireeton. Enkä uskalla päästää sitä toivoa kovin ylös, ettei sit ke romahda liian korkealta. On tääki 😅

Screenshot_2025-04-14-11-41-15-77_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Täällä voimat vähissä joten omanapalinjalla jatketaan: nyt kp15 ja ekoja eggiksiä alkaa tulemaan. Viikonloppuna ja sitä ennen talleteltiin huolella, maanantaina pidin taukoa kun paikat tuntui sunnuntaina kuivilta ja tänään taas puolipaniikissa kun kosteutta alkoikin löytyä. Jos ovis tulee aiemman aikataulun mukaan vielä ainakin viikonloppuun pitäisi olla aikaa tahkota. Lämmöissä ei kummempaa

Liitteet

• IMG_20250415_210158.jpg
    IMG_20250415_210158.jpg
    178.5 KB · Katsottu: 11
Minäkin vain omanapailen, oon pitänyt täältä taukoa ja yrittänyt olla miettimättä näitä asioita niin paljoa.

Täällähän tosiaan ovis ei sitten tullutkaan silloin kun eka droppi oli, vaan nyt kp 33 sain ovis plussan. Noh, sentään tällä kertaa 10 päivää aikaisemmin!
Ovisplussa tuli vahvempana kp 34. Mielenkiintoista kattoa lähteekö tänään jo laskuun vai miten nyt käyttäytyy. 2 päivän ovisplussaa ei ole täällä ennen tavattu 🤔 Mitä lie merkitsee, onko ovis nyt jotenkin vahva vai mitä, miksi näin? 😁
Tallettelut ollaan nyt suoritettu, enempään ei pysty 😅 Joten piinailut voipi alkaa 🥹
Tässä kierrossa laskin paljon sitä että jos ovis olisi tällöin, niin laskettu aika menisi näin ja näin. Jossain vaiheessa olin kovin toiveikas että se sinne joulukuulle osuisi, ja laskin päiviä että mihin mennessä oviksen pitäisi olla että se joulukuinen laskettu aika saataisiin.
Eikös täällä muillakin ollut vähän näitä samantyylisiä mietteitä?
Noh ovista kun ei kuulunut alkoi mielikin toisaalta sitten jo olla sinut sen kanssa että alkuvuodenkin lapsi on ok! Ja näillä ovistiedoilla (ovis plussasta laskettuna) näyttäisi 5. tai 6.1 🤩

Yritän tässä nyt aktivoitua enemmän tänne, viestejä tänne tulee niin paljon että kun pitää hetken taukoa niin ei pysy yhtään kärryillä! Kaikille siis tähän väliin tsempit eri tilanteisiin ja hyvää pääsiäisen odotusta! 🐥

Liitteet

• Screenshot_20250416_070109.jpg
    Screenshot_20250416_070109.jpg
    100.6 KB · Katsottu: 20
  • Screenshot_20250416_070225.jpg
    Screenshot_20250416_070225.jpg
    174.3 KB · Katsottu: 20
  • Screenshot_20250416_070256_edit_3258962196908881.jpg
    Screenshot_20250416_070256_edit_3258962196908881.jpg
    96.1 KB · Katsottu: 19
Takaisin