BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Opahc Johan kuulostaa oudolta toi FF’n sekoilu😂 onneksi on muitakin appeja mihin saa kĂ€yrĂ€n. SielĂ€ hyvin lĂ€mmöt nousujohteessađŸ€žđŸŒđŸ˜Š

@Pottis Varovaiset onnittelut đŸ„č❀ hyvin selkeĂ€ viiva on! Ootko jatkanu testailuja🙈

@MustikkatĂ€plĂ€ Pahoittelut negasta❀‍đŸ©č vaikkakin sielĂ€ on vielĂ€ hyvin aikaiset pĂ€ivĂ€t testailla, joten tÀÀllĂ€ vielĂ€ sormet ristissĂ€ sen suhteen ettĂ€ posiksi muuttuisikin vielĂ€đŸ€žđŸŒđŸ€žđŸŒ

@minttutuuli Joo ymmĂ€rrĂ€n ton fiiliksen, siinĂ€ tulee itellĂ€ vahva fiilis ettĂ€ ei oo tĂ€mĂ€kÀÀn se kierto, vaikka lĂ€mmöt nĂ€yttĂ€isikin hyviltĂ€ tms😐 Ja joo, se on kyllĂ€ tosi, muita jaksaa tsempata ja sit jos asettuu itse siihen tilanteeseen niin on jo menettĂ€nyt toivon 😂 Oli tosiaan epĂ€selvĂ€ tilanne tÀÀllĂ€kin sen oikeanpuolimmaisen tuuban suhteen, kun neste ei sinne mennyt mutta sitten ei mitÀÀn tuntemuksia tai kipujakaan tullut, ettĂ€ tiiĂ€ sitten mikĂ€ tilanne onđŸ€”
Aiotko vielÀ testailla vai odotatko alkaako vuoto?

@Jolinda Ihana kuulla ettĂ€ on ollu onnistunut loma đŸ„°se on tosi tĂ€rkeetĂ€ oman mielen kannalta, ettĂ€ tapahtuu noita kivoja ja ihania juttuja💕

@SyysSumu Hieno kuulla ettĂ€ labroissa kaikki ok! Meet tikutuksen kanssa ihan fiilispohjaltađŸ€­

@Ness @Malttamaton145 TsemppiĂ€ alkukiertoihin ja tervetuloa taas kun aika onđŸ©·

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli Kohta pÀÀsee siis taas tositoimiinđŸ™đŸŒ Paljon sulla on tsh? Sen kai suositeltaisiin olevan alle 2,5 raskautta yrittĂ€essĂ€ vaikka viiterajat ovatkin vĂ€hĂ€n korkeammatđŸ€”

FF vahvisti oviksen vaikka lĂ€mmöt tulikin vĂ€hĂ€n alaspĂ€in. Tosin toi dpo1 pomppu oli mun normaaliin nĂ€hden aika korkea, et noi dpo2-3 nĂ€yttÀÀ enemmĂ€n normaaleilta😂 Parin pĂ€ivĂ€n sisÀÀn pitĂ€isi lĂ€htĂ€ lĂ€mmöt nousuun. Mies muuten soitti HUSin vaihteeseen eilen, ohjasivat sieltĂ€ eteenpĂ€in oikealle taholle mutta sielĂ€ on vaan takaisinsoittopalvelu eivĂ€tkĂ€ enÀÀ eilen soittaneet, joten jospa sitten maanantaina oltaisiin viisaampia sen suhteen mikĂ€ jonotilanne ym sielĂ€ on🙉
IMG_8278.jpeg

@Malttamaton145 ja @Ness TsemppiÀ uuteen kiertoon!

@SyysSumu Kiva, ettĂ€ labrat oli kunnossa! Ite koen, et tikuttaminen on aika iisiĂ€, niin helpottaa sitĂ€ kaikkee muuta stressiĂ€. Ei tarvii koko ajan jyystÀÀ 🙈 Mut mieti, mikĂ€ teille sopii parhaiten.

@Jolinda Ihanaa, ettĂ€ reissu virkisti. 😊 Toivottavasti pian pÀÀsisi hoitoihin kiinni!

@minttutuuli LĂ€mmöt kyl hyvĂ€llĂ€ tasolla siellĂ€ vielĂ€. Toivotaan vielĂ€ myöhĂ€istĂ€ plussaa đŸ€ž Tai et viimeistÀÀn inssistĂ€ on apua.

@Opahc Musta on oikein hyvÀnnÀköinen sun lÀmpökÀyrÀ, siellÀ lÀhtenyt selkeesti nousuun. Ja eipÀ sillÀ vÀliÀ, mitÀ appia kÀyttÀÀ. Premomissa on kyl kiva toi LH-kÀyrÀ.

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli Toivotaan, et saatte ajoitukset onnistumaan. Voisko sullakin olla vĂ€hĂ€n se kilppariarvo koholla? Kun se viitearvo taitaa olla 3,jtn, mut hedelmĂ€llisyysmielessĂ€ pitĂ€is olla alle 2,5 tai jopa alle 2. đŸ€”

TÀÀl lÀmmöt ja leposyke vÀhÀn rauhottunut, mut koholla edelleen. Mut eipÀ niitÀ nyt kannata kauheesti kattoa, kun tÀÀ miniflunssa sotkee niitÀ.

Toi eilinen testi veti mielen hetkeks aika matalaksi, vaik yleensÀ dpo9 negaan osaa suhtautua maltillisesti. Mut ku hetken aikaa ehti hyppiÀ jo pilvilinnoissa, kun nÀytti niin selkeÀltÀ, niin oli sit iso pettymys, ku ei ollutkaan mitÀÀn. No hyvÀ, ettÀ tein testin, ettei enempÀÀ ehtinyt lÀhteÀ laukalle.

Vaikka noi pomput kĂ€yrissĂ€ ei johtunutkaan ollenkaan raskaudesta, niin ei tietty tarkoita, etteikö kiinnittyminen vois viel tapahtua. On tĂ€s viel pari pĂ€ivÀÀ aikaa. đŸ€·â€â™€ïž

Mut eilen tulikin muita mielenkiintoisia uutisia. Mies kĂ€vi sperma-analyysissĂ€ (hyödynnettiin ale). Ja hĂ€nkin sai teratozoospermia diagnoosin. 😕 Mut hedelmöityskyky lÀÀkĂ€rin mielestĂ€ normaali. Tiheys 39milj, kokonaismÀÀrĂ€ 156milj, eteenpĂ€in liikkuvia 60%, normaalimuotoisia 3%.

Nyt sit tuota googlaillu ja tutkimuksia lukenu. Aika riistiriitaista kyl kaikki tieto, et onko sillÀ vÀliÀ vai ei. Plaah. Ainakin nyt otetaan kaikki keinot kÀyttöön, miten parantaa sitÀ.

Screenshot_20250315_085903_FF App.jpg

@MustikkatĂ€plĂ€ aivan hyvĂ€t simppa-arvot on! Hyvin vastaavat kun mun miehellĂ€. TÀÀllĂ€ hoitoihin hakeutuessa lÀÀkĂ€ri katsoi miehen analyysin ja totesi, ettei ole mitÀÀn huolta sperman suhteen meillĂ€. TĂ€rkeintĂ€ on, ettĂ€ siittiöitĂ€ on ja eteenpĂ€in liikkuvia iso osa. Ja sama kuin meillĂ€, vain yhden prosenttiyksikön ero viitearvoihin morfologiassa! Se on ihan mitĂ€tön. LÀÀkĂ€ri sanoi meille, et seuraavassa nĂ€ytteessĂ€ tulos olisi todennĂ€köisesti ihan normaali, kun ero on noin pieni. Eli huoli pois teillĂ€kin sen suhteen! ❀

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli toivottavasti kilppariasia selviÀÀ! Ja ovis malttaisi odotella otolliseen ajankohtaan asti. đŸ€ž

@Ansq en mie enÀÀ testaile, ellei menkat ole myöhÀssÀ. LÀmmötki jo laskusuunnassa. Toivottavasti saatte maanantaina takaisinsoiton, tuuhan sitten infoilemaan mikÀ tilanne!

TÀÀllĂ€ lĂ€mmöt tosiaan jo laskusuunnassa. TĂ€ssĂ€ vaiheessa kiertoa sitĂ€ aina toivoo, ettĂ€ oispa vaikka 12pv luteaali. 😅

Screenshot_2025-03-15-09-21-07-04_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Kiitos kaikille onnitteluista ❀@Malttamaton145 kyllĂ€ hyvin ennustit tĂ€n plussan jo mun masispĂ€ivĂ€stĂ€ DPO11. Sun optimismi riitti sinne minne mun ei 😅

@Ansq joo testailu jatkuu ja vastoin suosituksia oon myös jatkanut lĂ€mpöjen mittausta. Kai se vĂ€hĂ€n helpottaa jĂ€nnitystĂ€ kun lĂ€mmöt pysyy ylhÀÀllĂ€. Tiedostan toki ettĂ€ ne voi heitellĂ€ niin parempi yrittÀÀ lopettaa se mittaus. FF:ltĂ€kin tuli jo notifikaatio ettĂ€ mittailut kannattaiai lopettaa. Jos piilotan kuumemittarin pois yöpöydĂ€ltĂ€ niin se ei ole aamuisin saatavilla 🙈 testeissĂ€ ei tĂ€nÀÀn eiliseen nĂ€hden ole mitÀÀn dramaattista muutosta eikĂ€ toki oo odotettavissakaan. Iso ero siihen DPO12 haamuun kyllĂ€ on jo sentÀÀn. Jos ei olisi niin neuroottinen niin malttaisi testailla vaan jokatoinen pĂ€ivĂ€.

TÀÀ ryhmĂ€ on ollut niin ihana ja jÀÀn varmasti teijĂ€n kuulumisia lukemaan taustalle. Toivon kaikille paljon vauvapölyĂ€ ✚❀

Liitteet

• SquareFit_20250315_10324343.jpg
    SquareFit_20250315_10324343.jpg
    150.2 KB · Katsottu: 79
  • Screenshot_20250315_102928_FF App.jpg
    Screenshot_20250315_102928_FF App.jpg
    154.7 KB · Katsottu: 82
@MustikkatĂ€plĂ€ noi loppukierron Ă€killiset lĂ€mmönnousut on niin julmia. VĂ€kisin nousee toiveet korkeelle. Mutta toivotaan, ettĂ€ siellĂ€ kiinnittymistĂ€ vasta olisi tapahtumassa pian ✹
No just toi, tikuttelu vĂ€hentÀÀ jyystĂ€misen tarvetta 😅 todennĂ€köisesti nyt sanon etten jaksa tikuttaa, mutta kuitenkin oon tikku kĂ€dessĂ€ kp13 đŸ€·

@minttutuuli no jep, mulla on ihan sama fiilis. Jos ikÀÀ olisi vÀhemmÀn, niin todennÀköisesti ottaisi rennommin.. Nyt taas tuntuu siltÀ, ettÀ ei ole aikaa jÀttÀÀ yhtÀkÀÀn tilaisuutta kÀyttÀmÀttÀ.

@Ness tsemppiĂ€ uuteen kiertoon ❀

Hei mua nyt alkoi mietityttÀmÀÀn ettÀ onko jotain muita arvoja jotka olisi hyvÀ olla tietyllÀ tasolla raskautumista varten? Kun esim toi @MustikkatÀplÀ mainitsit ton tsh:n, itsellÀ ollut mitÀÀn hajua ettÀ raskautta yrittÀvÀllÀ sen kannattaisi olla jossain tietyssÀ arvossa, vaikka muuten viitearvojen sisÀllÀ liikuttaisiinkin.. Mulla se oli 2.7 eli ei nyt kuitenkaan kaukana jos sen pitÀisi olla 2.5. Aloin katselemaan tuota ferritiiniÀkin kriittisesti, huvittavaa miten matalalla ollessaankin se on viitearvojen sisÀllÀ, kun vaikka puhdilla sanotaan ettÀ sen olisi naisellakin hyvÀ olla siellÀ 100 tienoilla.

@Ansq ja @MustikkatĂ€plĂ€ tsh nĂ€yttĂ€isi mulle olevan 3.04 (viitearvon ylĂ€raja 4) 😕 Kirjauksessa mainittiin nĂ€köjÀÀn myös kilpirauhasen korkeanpuoleinen vasta-aine-arvo eli autoimmuunisairauden mahdollisuutta selvitetÀÀn. Ja kumppani ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ pÀÀsekÀÀn huomenna tulemaan ellei sÀÀ tasoitu, ainakin tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ on kenttĂ€ suljettuna. Äh sentÀÀn 😞

@Pottis 😍😍😍 kaikkea hyvÀÀ sinne odotukseen ja paljon tarrasukkia matkaan!

@SyysSumu niinpÀ.. en ollut tajunnutkaan aiemmin, et ollaan saman ikÀisiÀ. Todellakin on tuo fiilis jatkuvasti pÀÀllÀ, ettei voi hukata aikaa. Varmaan tÀrkein on tuo tsh, se on sellainen mitÀ julkisellakin katsotaan. FerritiinistÀ en tiedÀ mikÀ olisi optimaalinen hedelmÀllisyyttÀ ajatellen, muistelen jostain lukeneeni ettÀ 30 oli pidetty alarajana mutta ei oo kyllÀ mitÀÀn faktaa heittÀÀ, sekin on kuitenkin vielÀ aika matala. Ferritiinin viitearvot on ihan naurettavat. LisÀksi raskaus tulee kuluttamaan rautavarastoja. Oon ite tankannut rautaa nyt viime syksystÀ asti. Ja ainakin d-vitamiinin taso on myös sellainen millÀ voi olla merkitystÀ.

@YrttiteetÀ tekisi mieli voi itku, ettÀ tuollaisia löydöksiÀ on ollut. Toivottavasti ne ovat helposti hoidettavissa. Miten sulla tuo asia etenee, soitellaanko sulle vielÀ tuloksista tms? Toivottavasti kumppanisi pÀÀsisi matkaan!

TÀÀllĂ€ lĂ€mmöt (ja sykkeet) pitÀÀ jĂ€nnityksessĂ€ viimeiseen asti nĂ€köjÀÀn 👀 kropassa on kyllĂ€ silti aivan sellainen olo ettĂ€ menkat alkaa pian.

Screenshot_2025-03-16-08-18-06-49_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@SyysSumu mÀ sanoisin ettÀ tuo sun tsh arvioi ei vaikuta itse raskautumiseen. Kilpisrauhasen vajaatoiminta ymmÀrtÀÀkseni voi aiheuttaa hedelmÀttömyyttÀ esim ovulaatiohÀiriöiden kautta. Julkisella on tapana, ettÀ laskeva TSH arvon <2.5 jos ollaan menossa hoitoihin. TSH arvo voi vaihdella kuitenkin tosi paljon ja siihen mitattavan arvoon voi vaikuttaa esim jos on nukkunut huonosti, mihin aikaan nÀyte otettiin pÀivÀstÀ ym. (Mulla ei ole vajaatoimintaa ja silti arvot olleet kolmessa eri mittauksessa ennen lÀÀkitystÀ 3.2 , 3.7 ja 4.85) NÀillÀ arvoilla lÀÀkityksen sain, koska ollaan menossa hoitoihin. On siis aika todennÀköistÀ, ettÀ jos kÀvisit mittauttamassa ton kilpparin uusiksi niin arvo olisi jo alle tuon 2.5. Tietysti jos se arvo pohdituttaa, niin voihan sen uudelleenmitata ja katsoa, et mihin asettuu. D-vitamiini oli toinen mitÀ mulla seurattiin (oli <50) ja siihen tankkasin D-vitamiinia maksimiannoksella.

@Ansq Toivottavasti sieltÀ soitettaisiin jo maanantaina!

@SyysSumu ItellĂ€ oli ferrit viime mittauksessa reilu 70 ja edellen syön pĂ€ivittĂ€in rautaa. YritĂ€n saada hilattua sitĂ€ niin korkeelle ku pystyn raskautta ajatellen, kun se syö sitĂ€ niin paljon ja kaks lasta jo on raudanpuutteisia 😅 HedelmĂ€llisyyslÀÀkĂ€rit on mulle sanonu, et yrittĂ€mistĂ€ ajatellen yli 50 pitĂ€is sen olla. Sit d-vitamiinissa ovat suositelleen sitĂ€ 75, syön sitĂ€kin isolla annostuksella (100ug). Ja tosiaan se kilppari alle 2,5. Mulla se arvo on kyl vaihdellu mittauksissa, jossain vaiheessa oli yli 3, mut seuraavassa sit taas alle sen 2,5. En tiiĂ€ sit, et onko noi mun syömĂ€t lisĂ€ravinteet auttanut. Ainakin omega-3 on varmaan ollu isossa roolissa moniin parantuneisiin veriarvoihin mulla.

@minttutuuli No joo, mut teillĂ€ sit taas se tiheys oli huomattavasti parempi, joka sit kompensoi. Jostain luin, et yli 5milj olis hyvĂ€ olla niitĂ€ hyviĂ€ liikkuvia siittiöitĂ€ ja miehellĂ€ olis vaan 2,8. Ja joissain lĂ€hteissĂ€ se 4%kin on tosi huono, joskin eroa voi tietty olla, et mitĂ€ arviointikriteeristöÀ kĂ€ytetÀÀn. NykyÀÀn on tullu niin kriittisiksi kaikille viitearvoille ja "normaalin" mÀÀritelmille. Ku se, et joku on viitteissĂ€ tai normaalia, ei silti tarkoita, et olis hyvĂ€. 😅 EsimerkkinĂ€ noi ferritiini ym. tossa yllĂ€. No pitÀÀ nyt ottaa kikkoja kĂ€yttöön, et sitĂ€ sais parannettua ja kyllĂ€ tollakin siis toki varmasti onnistutaan. 🌈 Mut hei, siellĂ€hĂ€n kĂ€yrĂ€t nĂ€yttÀÀ tosi lupaavalta :Eyes:🌈

@Pottis HyvÀltÀ nÀyttÀÀ siellÀ! :smiling-eyes:

@YrttiteetÀ tekisi mieli Voi ei mitÀ vastoinkÀymisiÀ siellÀ! :loudlycrying: Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin kunnossa jatkotutkimuksissa!

TÀÀllÀ nÀyttÀÀ nyt tÀltÀ. Sykkeet palannut normaaliin. LÀmpökÀyrÀstÀ vaikee sanoa nyt mitÀÀn. Normikaavalla menkat alkais huomenna tai ylihuomenna, mut nyt varmaan pysyvÀt viel poissa progetuen takia.

1742109189091.png

Heippa taas. En oo taas hetkeen kirjoitellut, mutta uuteen kiertoon pÀÀsty tÀÀllÀkin. TÀnÀÀn kp 7 ja ekat tikut pissin Àsken. Menkat oli 6 pÀivÀset mut vuoto tosi niukkaa normaaliin verrattuna. NÀmÀ pissatikut vaan hÀmmentÀÀ. TÀssÀ siis tÀmÀniltaiset ylinnÀ pc, keskellÀ joku Amazonin liuska ja alinna one step. Ovista ei verikokeiden perusteella viime kierrossa ollt, joten olisi aika ihmeellistÀ jos olisik raskaana. 20250316_215629.jpg

Heippa taas. En oo taas hetkeen kirjoitellut, mutta uuteen kiertoon pÀÀsty tÀÀllÀkin. TÀnÀÀn kp 7 ja ekat tikut pissin Àsken. Menkat oli 6 pÀivÀset mut vuoto tosi niukkaa normaaliin verrattuna. NÀmÀ pissatikut vaan hÀmmentÀÀ. TÀssÀ siis tÀmÀniltaiset ylinnÀ pc, keskellÀ joku Amazonin liuska ja alinna one step. Ovista ei verikokeiden perusteella viime kierrossa ollt, joten olisi aika ihmeellistÀ jos olisik raskaana. View attachment 142368
Ootko kokeillut raskaustestin tehdÀ?
Mulla itellĂ€ silloin keskenmeno raskaudessa kĂ€vi niin ettĂ€ tuli vuoto, toki ihan normaali. Jonka jĂ€lkeen teinkin sit ovistestin lĂ€mpöjen perusteella ja plussaa nĂ€ytti. No ihmettelin ettĂ€ miksi ovis nyt muka olisi ja tein sitten raskaustestin ja plussahan tuli. Mun kohdalla mysteeriksi jĂ€i, oliko se menkkavuoto sitten ollut jo keskenmenoa vai vaan valemenkat. Kuitenkin kunnon hyytymĂ€vuoto sitten alkoi noin viikon pÀÀstĂ€ siitĂ€ positiivisesta testistĂ€. Sulla toki hieman eri, kun on ne verikokeet siellĂ€ taustalla đŸ€” Onko ovisoireita? 🌈

@SyysSumu mÀ sanoisin ettÀ tuo sun tsh arvioi ei vaikuta itse raskautumiseen. Kilpisrauhasen vajaatoiminta ymmÀrtÀÀkseni voi aiheuttaa hedelmÀttömyyttÀ esim ovulaatiohÀiriöiden kautta. Julkisella on tapana, ettÀ laskeva TSH arvon <2.5 jos ollaan menossa hoitoihin. TSH arvo voi vaihdella kuitenkin tosi paljon ja siihen mitattavan arvoon voi vaikuttaa esim jos on nukkunut huonosti, mihin aikaan nÀyte otettiin pÀivÀstÀ ym. (Mulla ei ole vajaatoimintaa ja silti arvot olleet kolmessa eri mittauksessa ennen lÀÀkitystÀ 3.2 , 3.7 ja 4.85) NÀillÀ arvoilla lÀÀkityksen sain, koska ollaan menossa hoitoihin. On siis aika todennÀköistÀ, ettÀ jos kÀvisit mittauttamassa ton kilpparin uusiksi niin arvo olisi jo alle tuon 2.5. Tietysti jos se arvo pohdituttaa, niin voihan sen uudelleenmitata ja katsoa, et mihin asettuu. D-vitamiini oli toinen mitÀ mulla seurattiin (oli <50) ja siihen tankkasin D-vitamiinia maksimiannoksella.
HyvÀ tietÀÀ! Olin kyllÀ muistaakseni saanut tosi huonosti nukuttua yönÀ ennen mittausta. Mutta katsotaan - ohje oli soittaa perÀÀn ja kysyÀ konsultaation tuloksia jos mulle ei soiteta 2 viikon sisÀllÀ. Ja nyt kun katsoin tuossa kÀyttÀmÀssÀni monivitamiini-valmisteessa oli biotiinia mikÀ kai saattaa joillakin vaikuttaa arvoon...

Mutta mutta. Sain kumppanin tÀnne suunnitelmien mukaan. LÀmmöt nÀytti jo parina aamuna siltÀ ettÀ myöhÀstyttiin mutta tÀnÀÀn taas matalammat. Nyt alkoi hÀmÀrÀ useamman pÀivÀn jatkunut tuhruvuoto, jota ei koskaan aiemmin ollut oviksen aikaan... joten katsotaan mihin tÀmÀ kehittyy. EipÀhÀn tartte huolehtia loppuviikon viisurileikkauksesta ja kipulÀÀkkeistÀ nyt jos ei tÀssÀ kierrossa pÀÀsty hyödyntÀmÀÀn hedelmÀllisimpiÀ pÀiviÀ.

Ootko kokeillut raskaustestin tehdÀ?
Mulla itellĂ€ silloin keskenmeno raskaudessa kĂ€vi niin ettĂ€ tuli vuoto, toki ihan normaali. Jonka jĂ€lkeen teinkin sit ovistestin lĂ€mpöjen perusteella ja plussaa nĂ€ytti. No ihmettelin ettĂ€ miksi ovis nyt muka olisi ja tein sitten raskaustestin ja plussahan tuli. Mun kohdalla mysteeriksi jĂ€i, oliko se menkkavuoto sitten ollut jo keskenmenoa vai vaan valemenkat. Kuitenkin kunnon hyytymĂ€vuoto sitten alkoi noin viikon pÀÀstĂ€ siitĂ€ positiivisesta testistĂ€. Sulla toki hieman eri, kun on ne verikokeet siellĂ€ taustalla đŸ€” Onko ovisoireita? 🌈
Tein ennen menkkoja ja vielÀ tÀnÀÀn uusiksi. Negatiivinen oli. Ovistestit tÀnÀÀn selvÀsti haaleampia. Nyt illasta joku outo nippaisu vasemmalla alavatsalla. Talletettu on nyt kolme pÀivÀÀ putkeen.

@Nukkelapsi Kuulostaa sille ettĂ€ kierto hakee vielĂ€ vĂ€hĂ€n paikkaansa 😊 Toki on aikaisestakin ovulaatiosta raskauksia alkanut, jos sielĂ€ on nyt ovulaatio tapahtunut đŸ€žđŸŒ

@YrttiteetÀ tekisi mieli MiltÀ lÀmmöt tÀnÀÀn nÀytti? Tukeeko sitÀ ettÀ ovulaatio olisi jo mennyt?

@MustikkatĂ€plĂ€ LĂ€mmöt sielĂ€ nĂ€yttÀÀ oikein hyvĂ€ltĂ€, toki lÀÀkkeillĂ€kin voi olla vaikutus🙈 Ootko vielĂ€ tehnyt testejĂ€?
Ja tohon sun miehen nĂ€ytteeseen, sielĂ€ kuitenkin on alkanut raskaus kolme kiertoa putkeen joten en liikaa miettisi sitĂ€, voihan se olla ettĂ€ yksi nĂ€yte on huonompi syystĂ€ tai toisesta ja seuraava nĂ€yte olisi taas tĂ€ysin normaali😊

@minttutuuli SielĂ€ on nyt jĂ€nnittĂ€vĂ€t pĂ€ivĂ€t!đŸ€žđŸŒ MikĂ€ meininki?đŸ«Ł

EipĂ€ sieltĂ€ HUSilta kukaan eilen soitellut.đŸ«  niin inhottavaa, kun odotin koko viikonlopun ettĂ€ maanantai koittaa ja taas pettymys, Ă€rsyttÀÀ ihan todella paljon kun sinne ei tunnu saavan yhteyttĂ€ ja tĂ€ssĂ€ vaan mietin ettĂ€ kuinka kauas se toimenpideaika menee.. On aika siinĂ€ ja siinĂ€ ettĂ€ edes pÀÀstĂ€isiin tĂ€mĂ€n vuoden puolella aloittamaan hoitoja. Tulee ihan todella pitkĂ€ vuosiđŸ„Č Tuntuu myös, ettĂ€ aina vaan negistelen tÀÀllĂ€, eikĂ€ oo mitÀÀn positiivista kerrottavaa. 😂 LĂ€mmöt tasaisesti ylhÀÀllĂ€.
IMG_8409.jpeg

Joo premom on selkee ja toimiva mulle niin mitĂ€ turhii sÀÀtÀÀ muiden kaa. Piirs nyt ton viivanki ku oli vahvistanu lĂ€mpöjen avul oviksen kans. Oppi jotain uutta 😁
LĂ€mmöt nousussa joo mut herĂ€sin aamulla flunssassa đŸ˜« Eilen olin ihan tukkonen ja aivastelin. Viikonloppuna tuli pyyhkiessĂ€ ihan pientĂ€ vpun vuotoa pyyhkiessĂ€ mut voiko olla jo kiinnittymistĂ€ đŸ€” on tÀÀ kyl piinaavaa taas odotella.. en edes tiedĂ€ raaskinko tehĂ€ testiĂ€ yhtÀÀn aikasemmin 🙈
IMG_4600.jpeg

@Opahc Veikkaisin ennemmin ovulaatioon liittyvÀÀ vuotoa tai sitten jotain muuta esim kuivat limakalvot tmv, viikonloppuna on liian aikaiset pĂ€ivĂ€t kiinnittymiselle jos ovulaatio on ollut torstaina😊

@Ansq TÀnÀÀn lÀmmöt alkukiertoa korkeammat normaalien unien jÀlkeen. Muita merkkejÀ en oo seurannutkaan nyt. Tallettelut kyllÀ nyt tehty. Eilen illalla vasemmalla kunnon vihlaisu kesti ihan hetken. JÀnnÀ nÀhdÀ miten taas tÀstÀ etenee.

@Nukkelapsi Kuulostas siltÀ, et ovis tullut ja tallettelutkin osunut kohdilleen, eli mahtava juttu! EhkÀ tosiaan viime kierron ovuloimattomuus vaikutti, et nyt tuli sit nÀin aikaisin.

@YrttiteetÀ tekisi mieli MiltÀs lÀmmöt nÀytti tÀnÀÀn?

@Äh, kyllĂ€pĂ€ nyt kestÀÀ sieltĂ€ palata takaisin. PitĂ€iskö kokeilla soittaa uudestaan? MĂ€lsÀÀ kyl varmasti ootella, kun mikÀÀn ei etene. 😕 Ja totta juu eipĂ€ tuo mun miehen tulos varmaan tĂ€ssĂ€ paljoa paina, ettĂ€ enemmĂ€n se mun ikĂ€ tĂ€ssĂ€ mĂ€ttÀÀ. Mut mies nyt vĂ€hentÀÀ kahvin juontia (töissĂ€ juo kuulemma paljon) ja sÀÀdin vĂ€hĂ€n hĂ€nen vitamiinejaan. 😅 Jos nĂ€illĂ€ saatas sitĂ€ vĂ€hĂ€n paranemaan, ettei ainakaan jÀÀ siitĂ€ kiinni!

@Opahc HyvĂ€nnĂ€köinen kĂ€yrĂ€, vuoto on varmaan oviksesta tai sit joku nirhauma, kun noin aikaisin on tullu. đŸ€”

TÀÀl nyt odotellaan menkkojen alkuja. En nyt lugeja enÀÀ laittanu dpo12 eteenpĂ€in, kun ei mitÀÀn viitteitĂ€ raskaudesta ja ne kuitenkin hetken viel vaikuttaa, jos supermyöhĂ€nen kiinnittyjĂ€ viel ilmestyiskin. Testaan viel huomenna varmuuden vuoksi, et voi sit jatkaa lugeja, jos oliskin tarvis, mut oletus on, et 99,9% varmasti seuraavaan kiertoon mennÀÀn. Selkeesti kyl progetuki tepsi, et lĂ€mmöt ollu hyvĂ€llĂ€ tasolla nyt loppukierrossa, et ehkĂ€ niistĂ€ tulee sit olee hyötyĂ€, kun kiinnittyminen tapahtuu. đŸ€ž TĂ€nÀÀn kuitenkin lĂ€hteny laskuun, kun eilen en enÀÀ lugeja laittanut, et toivottavasti menkat tulis nopsaa, et ehtis ehkĂ€ viel yhen kerran 2025-vauvaa yrittÀÀ. đŸ„Č

1742302590886.png

@MustikkatĂ€plĂ€ joo, ymmĂ€rrĂ€n sun pointin. Ja kyllĂ€ mekin katsottiin miehen kans noiden tulosten tultua uusiksi vitamiinit ja vĂ€hĂ€n hĂ€n vielĂ€ omasta halusta on viilannut elintapoja parempaan pĂ€in. HĂ€n oli itse noihin arvoihin pettyneempi kuin minĂ€ ja kova hinku olisi saada niitĂ€ parannettua 😅eikĂ€ oikein uskonut lÀÀkĂ€riĂ€kÀÀn, et mitÀÀn huolta ei oo. KyllĂ€hĂ€n nuo viitearvot on matalat ja mitĂ€ itsekin tutkin niin vielĂ€ joitakin vuosia sitten olleet ihan erilaiset. Mut tosiaan, teillĂ€ on raskaus onnistuneesti siellĂ€ alkanut useamman kerran niin ei ole varmasti huolta! Toivottavasti siellĂ€ pian tulee vuoto, jos siltĂ€ nĂ€yttÀÀ.

@Nukkelapsi tsemppiĂ€ piinailuun! Jospa aikainen ovis olisi teillĂ€ nyt taikasana đŸ€ž

@Ansq eikĂ€!! Tuliko soittoa tĂ€nÀÀnkÀÀn? Ja pöh, ihana ettĂ€ kirjoitat. Mustaki tuntuu usein, et tĂ€nne tulee vaa purkauduttua ja "valitettua", mut ei tĂ€ssĂ€ nyt kauheesti ilon aiheita aina oo ollutkaan. 😅 Mun mielestĂ€ tĂ€rkeÀÀ et tĂ€nne saa avautua, oli fiilis mikĂ€ tahansa.

TÀÀllĂ€ varmaan kp1 ja yk 11 ihan nĂ€illĂ€ nĂ€ppĂ€imillĂ€. LĂ€mmöt laski tĂ€nÀÀn. Yritin aamulla tiristellĂ€ itestĂ€ni kaikin voimin menkkoja pihalle, et ois saanu soitettuu jo polille, mut ei onnistunut tahdonvoimalla prkl 😅 kp5 ois kai tarkotus alottaa sit se menopur, ja se pitÀÀ tilata apteekkiin, ku ei sitĂ€ saa tÀÀltĂ€ mistÀÀn suoraan.

EttÀ mua tympii tÀÀ nÀin pitkÀ luteaali aina tÀssÀ loppuvaiheessa ku tietÀÀ et on negakierto. Vaikka kai sitÀ pitÀs olla vaa iloinen, ainaki luulis progesteronitasojen olevan ihan ok kun kesto on sen 14-15pv.

Screenshot_2025-03-18-16-30-19-92_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Takaisin