BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@minttutuuli hyvännäköinen käyrä sulla!

@Mustikkatäplä jotenkin ei osaa mennä sellaista kultaista keskilinjaa, onkohan ees sellaista? Et testais sit kun oikeesti jotain voisi näkyä. Kuopuksestahan sit en lopulta uskaltanut testata kun vasta dpo17 vai 18 🤔 ja se ei enää jättänyt mitään arvailujen varaan 😅 mut paha kun testejä löytyy, niin se on vaa yks päähänpisto kun jo testi uitettu. 🫣

@Pottis toivottavasti tuo sun päätös tarkoittaisi just sitä et se tärppi sieltä vielä tulis. 😅 Mielenkiintoista seurata mihin lämmöt lähtee lähipäivinä 🌈

@Ansq jo on hyvin erottuva ovisplussa! Ei ainakaan jätä arvailujen varaan 😁

@Ness Tsempit kun uusi kierto sieltä alkaa ❤️ Joo tuo onkin kun ei noista oireista oikeasti tiedä. Mut noi repäisykivut onneksi on sellaisia ettei niitä pysty kuvittelemaan 😅

Joo testasin tänäänkin, eikä mitään suurempia ilon aiheita. 😂 Nyt päätin että huomenna en testaa ja katotaan mitä tapahtuu. Yritin latailla tähän videopätkää, tosta tän aamuisesta kuivuneesta testistä. Kun hitto, siinä näkyy kyllä jotain 🧐 Mutta, kuten todettu eipä kovin luottoa noihin kuivuneisiin ole. 😅Toki luin kokemuksia myös että osalla varhaisessa vaiheessa on juurikin kuivuneena jotain näkynyt kunnes sitten lähtenyt tummentumaan. 🤭

Yritän uskotella itelle että dpo11 on vielä aikaista. Paljon selailin kuvia että osalla vasta paljon myöhemminkin testiin jotain piirtyy. Joten tämän päivän fiilikset vielä, toivoa on 🌈

Liitteet

• Screenshot_20250312_110712.jpg
    Screenshot_20250312_110712.jpg
    155.5 KB · Katsottu: 34
@Mustikkatäplä joo, samaistun kyllä noihin sun ajatuksiin tosta tunteiden tasoittumisesta. Hyvä lämpöjen nousu siellä!

@Pottis hyvin samanlaisia fiiliksiä täälläkin. 🤍 Pahoittelut negasta 😔 mut hyvä, että oot saanut nyt ajan varattua!

@Ness eipä oikeastaan ole, ihan jotain yksittäisiä tuikkauksia lukuunottamatta. Onneksi siellä luteaali on kuitenkin ihan hyvän pituinen, vaikka jäisikin vähän lyhyemmäksi. Tsemppiä uuteen kiertoon ❤️

@Opahc kyllä sen FF pitäs toimia ihan hyvin ilmaisversionakin!

@Malttamaton145 ihanaa, että pidät siellä toivoa yllä! Ainahan on mahdollisuus, kunnes menkat alkaa 😊

@Ansq ihanan selkeä ovisplussa 🤩 varmasti hyvä idea alkaa soittelee sen ajan perään.

Mulla oli eilen pitkin päivää sellasta hyvin kevyttä menkkajomottelua. Se kyllä herätti vähän toivoa. Mut tänään ei oo sit ollu yhtään mitään. Rinnat on todella kipeät, aiemmin luteaalissa ne ei oo ollu näin pitkään kipeet, enemmänkin vaa just ennen menkkoja. Toisaalta tekis mieli testata, että sais vaikka mahdollisen kemiallisen kiinni, mut luulen et odottelen mitä lämmöt näyttää pidemmälle luteaaliin ja katon sit tuhlaanko testiä vai en. Eilen lämmöt näytti hyvältä ja tänään suunta onki sit ihan toinen...

Yritän tsempata itteeni olemaan vähä optimistisempi, kuitenkin nyt todettu tässä kierrossa et siellä on ainakin yks hyvä folli, ehkä jopa kaks, optimaalinen limakalvo ja sit vielä se aukkari mikä on kai joillain ollu joku ihmelääke raskautumiseen 😅

Screenshot_2025-03-12-12-25-02-81_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Muokattu viimeksi:
Apua omanapa. Kaiken ton eilisen jälkeen, mulla pysyi koko päivän lämmöt 37:ssä, nyt edelleen tänä aamuna siinä ja piru vie tässä testissä on haamu! Ei oo tietenkään herkkä testi vaan ihan normi mutta nää on kyllä ollu niin valkosia mulla sen jälkeen kun sen tuulimunan pois testasin. Väriä ei tosin viivassa oo mut aika ilkee viivanpaikka jos sellanen on. Miten mä kestän työpäivän nyt? 😅😅😅😅 kontrasti muokattu kuvaan jotta näky siinäki

Vielä kuivuneena kuva ilman muokkaustakin

Liitteet

• 20250313_070359.jpg
    20250313_070359.jpg
    490.4 KB · Katsottu: 77
  • 20250313_072132.jpg
    20250313_072132.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 74
Muokattu viimeksi:
Varovaiset onnittelut @Pottis, kyllä siellä mun silmään viiva näkyy ja mulla on todella kriittiset viivalasit 😂😍

@Malttamaton145 tsemppiä uuteen kiertoon, uskoisin et ei tarvii kauaa odotella vuotoa kun lämpö lähtenyt jo noin laskuun. ❤️‍🩹

Mie nyt testasin kans aamulla. Dpo 10 (tai FF mielestä 11) ja aivan puhdas nega. 😔 En jotenkin jaksa uskoa, että se tuosta enää muuksi muuttuu. Aika paska fiilis. Jotenki miusta tuntuu, et meillä on jotain ongelmaa hedelmöittymisessä kun ei oo mitään tässä koko aikana tapahtunut, ei edes yhden yhtä kemiallista. Sen myötä pelottaa hitosti, et jos inssitki on ihan turhaa ja menee tosi paljon aikaa hukkaan. Äh.

@Ness Kiva kyllä että te saitte niin nopeasti sen toimenpideajan tietoon ja suht nopeasti myös sen ajan!😊 Voi olla joo, että toimenpiteet vähän eri luokkaa kun tuota tehdään vaan yliopistollisissa, mutta vaikka olis jonoa niin vois ne silti jo 3,5kk odottelun jälkeen ajan edes varata😵‍💫
Tsemppiä uuteen kiertoon mikäli sielä sellainen kohta alkaa🥺❤️‍🩹

@Opahc Ei tarvii olla maksullinen että saa käyrän käyttöön😊 Toi premomin oma on jotenkin tönkkö🫣 tsemppiä piinapäiville, mennään aika samoissa🤞🏼

@Malttamaton145 Äh voihan😕 toivottavasti pääsee mahdollisimman helpoilla, tsemppiä uuteen kiertoon jos se nyt alkaa pian❤️‍🩹

@Pottis Minäkin nään kyllä selkeästi viivan mutta en oikein erota onko siinä väriä, pääsisitkö hakemaan jotain toista testiä?🙈🥰

@minttutuuli Pahoittelut negasta❤️‍🩹 Eilen kattelin sun käyrää että vois hyvin olla kiinnittymisdippi, jos kiinnittyminen olisi alkanu dpo8 kun noi tuntemukset on ilmaantunut ja dpo9 vielä jatkunut niin ihan hyvin voi vielä posiksi kuitenkin muuttua🥰 Toki ymmärrän myös ettei halua liikoja toivoa😐

Täällä lämmöt lähti nousuun. Jomotellu aamulla oikealle puolelle eli just taas sille mistä ei mennyt aukkarissa neste läpi🫠🫣
IMG_8251.jpeg

@Ansq voidaan piinailla yhdessä ❤️

@Pottis mä näen myös viivan 😍

@Ness @Malttamaton145 @minttutuuli ❤️❤️

Olihan se eiline posi. Onneks sitä tuli eilen tikutettua aikasemmin olis taas menny varmaa ohi muuten🙈 eilen koitin uudestaan FF mut ei antanu mun edes kirjautua sisään enään 🤣 täytyy yrittää vielä tänään.
Nyt edessä sit piinaavat viikot ja oireiden seurailua 🤞🏻🤞🏻saataisko jouluvauva ❤️
IMG_4580.jpeg

@minttutuuli DPO 10 on vielä varhainen niin toivoa on edelleen. Mun DPO10 oli aiiiivan vitivalkoinen toisen viivan kohdalta. Mä niin toivon että inssi teille tepsisi 🤞

Tsemppiä @Ansq piinaan! Mä kyllä luin jonkun jutun että se millä puolella kipu tuntuu ei korreloinut kuitenkaan siihen miltä puolelta irtosi. Toivottavasti lähti aukkarin puolelta kummiski!

Toivon teille myös jouluvauvaa @Opahc 🤞🤞

Kiitos tsemppaajille ❤️ tein nyt 2,5 tunnin pidätyksellä RFSU varhaisen ja kyllä se on uskottava nyt että raskaana ollaan kunnes joku toisin todistaa! Ei enää tarvii viivalaseja ja värikin näkyy. Oon nyt omaan muistiin toinen joka täältä plussaa sellaisessa kierrossa kun on kaiken toivon jo heittönyt kaivoon😅 Pelottaa ihan vietävästi että tää on vaan toinen tuulimuna tai kemiallinen tai jotenkin muuten päätyy kesken. Todella epäuskoinen fiilis tästä tilanteesta 🤯

Liitteet

• Screenshot_20250313_170149_FF App.jpg
    Screenshot_20250313_170149_FF App.jpg
    161.2 KB · Katsottu: 40
  • 20250313_170105.jpg
    20250313_170105.jpg
    656.7 KB · Katsottu: 39
@Pottis varovaiset onnittelut ! Nyt hurjasti tarrasukkia matkaan ❤️❤️

@minttutuuli no voihan hitsiläinen 😖 Negatestit on kyllä niin masentavia, vaikka kyllähän se voi olla ettei vielä näy jos olisi myöhäinen kiinnittyjä. Mut tiedän tunteen, lämpöjen lasku + negatesti ja vielä mahdolliset orastavat pms oireet on kyllä pahin mahdollinen kombo loppukierrossq 🥺💔

@Malttamaton145 tsempit uuteen kiertoon🙏

@Opahc hyvä ovisplussa sielä! Toivottavasti pääset FF:n pian sisään 😅 Miten ne käyrät ei sulla siis toimi FF:ssä? 😄

@Ansq toivottavasti saatte pian tietoa tuosta toimenpiteestä 💫 ja nyt piinaviikoille kohti!

Täällä tuhruttelu jatkuu, menkat vielä antaa odotuttaa. Ehkä ne sit alkaakin vasta huomenna tai lauantaina, mut nyt tulee tätä pre-menkka vuotoa. Alavatsaa kyllä juilii siihen tyyliin et vois tänään alkaa. Myös lämmöt edelleen laskussa, et eiköhän huomenna olla baselinen alla. Alkais nyt vaan pian, ni pääsis kärsimään nää pois alta 😅😆
IMG_7283.jpeg

@Pottis Oikein paljon onnea! Siellä olikin lupaava pomppu lämmöissä enteilemässä :Ok Hand Sign: Oikein hyvä viiva testissä, ei jätä epäselväksi 😁

@Ansq Kannattaa joo kysellä ajan perään. Jos saisi tietää millaiset jonot tai esim. peruutusajan tms. Noi on kyl ärsyttäviä, kun ei saa mitään tietoa siitä, että miten jonot etenee. Olis ees joku laskuri, et olette kuudentena jonossa, niin näkis ees, miten se etenee. 😅 Mäkin on monesti miettiny, et eikai vaan oo unohtunut tai tiedot kadonnu jonnekin bittiavaruuteen, kun ei oo käyntiä tms. kuulunu silloin kun piti.

@Ness Tsemppiä uuteen kiertoon :red-heart:

@Opahc Mul on vaan tavis FF ja ei oo ollu ongelmia saada lämpökäyrää näkymään, muut käyrät saa sit vip versiolla. Hyvän näköinen LH-nousu siellä!

@Malttamaton145 Äh voi vitsit, kun lämmöt tippu. Oli kyl niin lupaava käyrä ennen sitä. 😕

@minttutuuli Miltä sun lämmöt näytti tänään, jatkuko suunta alaspäin? Pahoittelut negasta! :red-heart:

Tääl lämmöissä laskua, mut menee lyhyiden unien piikkiin. Paljon erinäisiä tuntemuksia ollut alavatsalla, mut siinä määrin, miten monissa muissakin negakierroissa. Leposyke oli kylläkin noussut eilen, mikä herätti aavistuksen toiveita. :Eyes: Voi tietty olla vaan tavallista loppukierron nousua ja tuli vaan pikkasen isompi pomppu tähän väliin. Tai sit on vaan merkki, et joku pöpö nyt kehossa jyllää. Edelleen vähän niiskuttaa. Pitää katsoa mikä tilanne käyrissä huomenna on, et teenkö testiä vai en. Musta on mukava tehdä se rauhassa yksin. Ja huomenna on ainoo sauma siihen moneen päivään, niin silleen houkuttelis, mut jos lämmöt ja sykkeet laskussa niin turha sit.

6 päivää lugeja takana, 6 päivää olis jälellä, jos ei raskaus ala. Joskin oon kyl miettiny, et lopettasko päivän tai pari etukäteen, jos ei oo mitään merkkejä mistään ja testit negat. Ei sit turhaan kierto veny ja on nää vähän epämukaviakin, kun toosa täynnä möhnää :No Evil Monkey:

1741887062081.png

Täällä sitten eilen alkoikin jo kp1
Mistä oikeastaan oonkin kyllä nyt tyytyväinen että jo alkoi, pääsee heti uuteen kiertoon. Tänään lämmöt droppas vielä enemmän.
Oma kierto oli lopulta siis 56 päiväinen. Se, että ovulaatio kuitenkin tapahtui oli jo iso juttu. Taidan hetkeksi jäädä taka-allalle, palailen kun alkaapi näyttää taas siltä. Viestit varmasti käyn lukemassa ja täten hengessä mukana. Tsemppiä kaikille ❤️

@Pottis ihanaa! Onnittelut 🥰 Hieno pomppu käyrässä. Tuo fiilis varmasti negatestin ja pelin menetyksen jälkeen on aika mahtava 😁

Jaahas. Joko mä oon kipee tai sit mä oon raskaana. 🫣🫣🫣 Hetki menee, et pääsen testin tekemään, niin oli pakko tulla pitämään muitakin jännityksessä. 😅 Ei mul noi kemialliset näkyny näin selkeesti käyrissä. Mut ei kyl näin pienillä flunssaoireillakaan yleensä tuu mitään käyriin. 👀 Jos olisin raskaana, niin ehkä tää sit olis hyvä merkki jatkumisen kannalta, et näin selkeet nousut jo nyt. 🌈 Mut mut, toisaalta vähän on tukkonen olo... 🙈

Screenshot_20250314_072306_FF App.jpg

@Pottis 😍 varovaiset onnittelut! Hurjasti tarrasukkia sinne!

@minttutuuli joo, niinkuin arvelinkin, niin menkat alkoi sunnuntaina.
Pahoittelut negasta ❤️ on täysin ymmärrettävää että on tuollaiset fiilikset 😞 miltä siellä on tänään näyttänyt?

@Malttamaton145 harmi, että siellä alkoi uusi kierto. Mutta samalla myös hienoa, että se ovulaatio tosiaan tapahtui! Tsemppiä uuteen kiertoon, toivottavasti seuraavasta tulisi vähän lyhyempi ❤️

@Mustikkatäplä pahoittelut sinnekin negasta ❤️

Täällä siis kp6. Kun naputtelin sunnuntaina menkat sovelluksiin alkaneiksi, sieltä tullut "hedelmälliset päiväsi alkavat 10 päivän päästä" ilmoitukset sai vaan hurjan väsyneen olon.. mietin, että pitäisikö tässä kierrossa jättää tikuttelut pois ja talleteltais vaan fiiliksen mukaan. Mutta sitten toisaalta mietin että kun mulla tuo ovulaation aika vaihtelee kierrosta toiseen, niin jaksetaankohan talletella niin usein siinä ympärillä että mikään niistä osuisi kohdilleen 🤷 epäilen että miehen stamina saattaa loppua kesken. Tässä on nyt muutenkin alkamassa melkoisen kiireiset päivät opintojen suhteen, niin saa nähdä mikä energiataso itsellänikään on. Kunpa vaan stressitasot ei nousisi liian korkealle.

Kävin alkukierrosta niissä labroissa ja tuloksetkin jo tuli. Kaikki arvot oli viitearvojen sisällä. Ainut joka just ja just oli viitearvon sisällä oli joku E-hemoglobiini, mutta kun itse perus hemoglobiini oli hyvä ja ferritiini oli 69 niin sillä tuskin on vaikutusta mihinkään. AMH oli käsittääkseni ikäiselleni myös ihan hyvissä lukemissa.

Muokattu viimeksi:
Omaa napaa sen verran, että loma teki hyvää ja pystyin aika pitkälti unohtamaan kaikki km/yrityshommat lomalla. Nyt heti kotiin tultua on alkanut taas käytännön järjestelyt - tultiin eilen illalla kotiin ja olen jo tänään puhunut kahden eri lääkärin kanssa 😅🤣 Odotan vieläkin uutta leikkausaikaa, ja sit pitää yrittää saada hoidot aloitettua, olisin onneissani jos ehdittäisiin edes yksi kierto saada ennen kesäsulkuja.. aika masentava olo, kun kaikki venyy itsestä riippumattomista syistä, mutta pitää yrittää uskoa, että vaikeuksien jälkeen meidän asiat voi toivottavasti mennä hyvin ❤️‍🩹

Paljon tsemppiä kaikkien piinapäiviin! Mä aktivoidun enemmän sitten kun on taas kierto, jota seurata, mutta seurailen taustalla silti ❤️

@Ansq hieno nousu siellä heti lämmöissä! Joo, kyllähän tuon tietysti tiedostaa että dpo10 on tosi aikainen, ja järjellä ymmärrän et "kaikki on vielä mahdollista", mut musta tuntuu et jotenki vaan tunnen sen että tää kierto oli tässä. Mut ihanaa kyllä kun jaksat tsempata kun itseltä loppuu välillä usko ❤️ jospa siellä heijastelee jomottelut toiselta puolelta! Ja eikös sullaki ollu se tilanne, et on vähä epävarmaa kuitenkin se oikean puolen tilanne? Ihana ku tääki on tämmönen, et omalla kohdallani ajattelen vaa koko ajan, et se oikee on paska puoli ja varmasti tukossa, mut sit sun kohdalla osaa ajatella että no eihän sitä tiedetä, voihan se hyvinkin olla auki! Tsemppiä piinailuun ✨

@Opahc Selkee plussa siellä löytynyt! Onks sulla se FF siis sovelluksena ladattuna? Tsemppiä piinailuun!

@Pottis kiitos sullekin kannustavista sanoistasi ❤️ ja aivan ihana selkee viiva siellä 😍 Voi että toivon koko sydämestäni, että teillä menee nyt kaikki hyvin loppuun saakka!

@Ness kiitti sullekin ihanasta kommentista ❤️ kyl se negatesti vie aina vähäksi aikaa aika syviin vesiin. Tsemppiä uuteen kiertoon ❤️‍🩹

@Mustikkatäplä no onpas siellä lämmöt tehny sulle julman tempun tänään 😔 pakko myöntää, et kerkesin iteki jo innostua sun puolesta kun huomasin ton tän päivän käyrän. Tosi harmi, että olikin nyt vaan tautia. Kovasti tsemppiä sinne, tiedän tunteen ja harmituksen ❤️‍🩹

@Malttamaton145 toivotaan, että seuraava kierto olisi jo normaalimpi ja lyhkäisempi! Tsemppiä sinne uuteen kiertoon ❤️

@SyysSumu onpa hienoa, et siellä oli labrat kunnossa. Yksi huolenaihe vähemmän! Tikutuksessa on kyllä puolensa ja puolensa. Toivottavasti löydätte siellä teidän tilanteeseen tällä hetkellä parhaan ratkaisun. Olisi kyllä ihanaa unohtaa tää asia vaan hetkeksi ja olla vaan normaalisti. Oon ite siinä pisteessä, et tekisin niin varmasti jos oisin yhtään nuorempi eikä ois hoidot just alkanut 😅

@Jolinda ihana kuulla susta ja että loma oli onnistunut 😍 toivottavasti saatte hoidot pian alkuun ja ehtisitte vielä tehdä jotain ennen kesäsulkuja!

Kiitos kaikille ihanista tsemppiviesteistä. Onneks tuotte toivoo niillä hetkillä, kun ite on hankala sitä löytää mistään. Eilinen oli vaikee päivä, mut tänään jo vähän aurinkoisempi fiilis. Lämmöt siksakaa, oon kyllä aika varma että tää on negakierto mut katotaan nyt loppuun asti. Vuodon pitäs alkaa ma/ti. Vähän kyllä katse kääntyy jo piikityksiin, ultriin ja toivottavasti inssiin. Onneksi on viikonloppu edessä ☀️

Screenshot_2025-03-14-15-15-43-20_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Mulla oli se appi ja olin siellä mut se ei piirtäny sitä käyrää. Laitto ne lämmöt vaan sinne alas. Sit meni hermo poistin tunnarit ja koko appin. Sit kokeilin uusiks ja tullu enää mitään tietoi applelt sinne. Sit taas poistin ja nyt ei anna ollenkaa tehä tunnareit sinne 🤣

Hassu toi mun lämpökäyrä. Ei oo samanlaisii piikkejä ku viimeks. En sit tiiä onko hyvä vai huono 🤞🏻
Mulla ollu pari pv niskat niin jumissa ja oli pakko ottaa lääkettä. Toivottavasti ei oo mitään haittaa, sinnittelin viimetinkaan ennenku otin ku en olis halunnu 😭
IMG_4590.jpeg

@Pottis ihania testikuvia siellä! Tarrasukkia ja tsemppiä alun epävarmuuteen 🌈❤️

@Mustikkatäplä pahoittelut negasta!

@Ness harmi että lämmöt tuli alas. Tsemppiä seuraavan kierron odotteluun!

@Opahc tsemppiä piinailuihin! Harmi ettei appi suostu enää oikein yhteistyöhön, mut ehkä sit jollain muulla?

@Ansq jatkoiko lämmöt nousua? Toivotaan oikein aaltoa joulukuisille/vuodenvaihteen lapsille jos se vaikka tempaisisi useammankin mukaansa 🌈

@minttutuuli pahoittelut negasta 🥺 Kunpa uusi kierto sit alkais pian, jos on alkaakseen ❤️‍🩹

@Malttamaton145 toivottavasti pääset vuodon suhteen helpolla. Mulla ei pitkittyneistä kierroista vuodon määrä oo yleensä sen suurempi kuin tavallisestikaan, mutta en tiedä onko synnytyksen jälkeen toisin.

Nyt jää varmaan joku välistä mutta sitten omaan napaan. Täällä toivotaan että lämmöt malttaisi pysyä alhaalla/ovis tulematta ainakin maanantaihin (kp18) asti kun ehdittäisiin kumppanin kanssa järjestämään vastaanottokomitea. Toistaiseksi näyttää käyrä hyvältä (reissuviikolla lämpötilat hitusen tavallista korkeammat) mutta vielähän tässä on päiviä niin katsotaan - paikat alkoi tuntua kosteammilta eilen mikä kielisi että ovis on lähestymässä.

Yleislääkäri ilmoitti että kilpirauhasarvoissa oli jotain hassua vaikka en Maisasta mitään viitearvoista poikkeavaa huomannutkaan, laittaa verikokeen tulokset sisätaudeille katsottavaksi.

Liitteet

• IMG_20250314_191511.jpg
    IMG_20250314_191511.jpg
    141.4 KB · Katsottu: 19
Takaisin