BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa naistenpäivää kaikille 💕💕

@Yrttiteetä tekisi mieli ihana kuulla, että aloittivat tutkimukset herkästi julkisella ✨ Joskus kuulee tarinoita, ettei millään meinata lähteä tutkimaan vaan keskenmenoja pitää olla joku hirmuinen määrä ennen kuin näkevät ongelmalliseksi.

@Pottis siellä on kyllä tasaisen varman käyrä 😄

@Mustikkatäplä siellä ollaan kanssa nousussa hitaasti mutta varmasti! Mulla on kyl yleensä aina myös noin, että dpo1-3 lämmöt vielä aika alhaalla ja siitä pikkuhiljaa nousee. Harvassa on ne kerrat että oikeasti ”pomppaisi” lämmöt jonnekin 37 tienoille oviksen jälkeen 😅 voihan tää olla myös joku Ouran mittaustapa-juttu 🤔

@minttutuuli Arrg, vti on kyllä inhottava. Toivottavasti saat sen häädettyä kotikonstein, eikä tarvitsisi antibiootteja🙏 Siellä myös hyvän näköinen käyrä, eiköhän ne lämmöt kohta nouse korkeammalle ✨

Täällä mennään dpo8 ja on kyllä huvittavan samanlainen käyrä, kuin viime kierrossa. Samaan tapaan on lämmöt nousseet dpo8 asti ja sitten pieni droppi 😄 Mitään oireita ei ole, paitsi tänään rinnat vähän arat. Luulen kyllä että ne johtuu vain ja ainoastaan siitä, että eilen treeneissä piti tehdä burbee-hyppyjä, joissa rinta lattiaan useita kertoja 🤣

Meille tuli myös aika vihdoin lääkärin vastaanotolle (suunnittelukäynti) 🎉Se on Huhtikuun lopussa, kun miehen tutkimukset on saatu toivottavasti tehtyä. Jos hoitona inssi, niin yhden voisi ehtiä ennen kesäsulkua kun kiertoja katsoo. Jos IVF niin se meneekin sit elo-syyskuulle. Mutta onpahan nyt se tuleva aika kalenterissa ✨
IMG_7206.jpeg

@minttutuuli Voi eiii, toivottavasti vti väistyy itekseen. Onko jo helpottanut?

@Opahc Mulla kans kemiallisten jälkeen oli kipeemmät menkat vaikka tuli vaan muutama päivä myöhässä. Tsemppiä kovasti työnhakuun!

Tääl herättiin alkuun tosi aikasin ja lämmöt oli miinuksella, mikä otti päähän (onko ovis varmasti ollu, voiko luget alottaa?). Mut sit väkisin yritin nukkua lisää, et saisin sen nousemaan. 😆 Mikä oli aika haastavaa, ku kissat hyppi päälle, mies nyki peittoa ym. Mut sain hetkeks torkahdettua. Aattelin, ettei riitä mihinkään, mut oli kuitenkin noussu plussalle 👌😅 Nyt voi hyvillä mielin alottaa tänään luget, jännäää 😱😱

FF piti ovisarvionsa kp13:ssa, joten laitoin nyt ite oikeet viivat.

Screenshot_20250308_083524_FF App.jpg

@Ness VIHDOIN teille aika! Ihan mahtavaa 🥳 olisitko itse halukas kokeilemaan inssiä? Ja niin, jos yhden inssin ehtisi vielä ennen kesätaukoja niin eipä siinä mitään menettäisi (paitsi rahaa 😖) jos kokeilee, vaikka muuten ois ivf suosituksena. Vaikka eihän he ehkä sitä tee, jos näkevät ettei olisi järkeä, mut jos ois pienikin mahis niin onhan se varmaan toiveikkaampaa kuin luomuyritys ✨

@Mustikkatäplä kyllä täällä ehkä aletaan olla jo voiton puolella. Ärsyttävä vaiva, vaikka oon yrittänyt olla tosi tarkka näiden estämisen kanssa niin silti pääsi yllättämään. Hehe, hyvä että pikku torkut auttoi vielä lämpöjen kanssa! Toivottavasti lugeista ois apuja jos nyt ois tärppikierto teillä, sormet ristissä täällä 🤞

Lämmöt kapuaa täälläkin nyt hitaasti ylemmäs. Katselin muuten paljonko mennyt rahaa tähän mennessä julkiselle puolelle, niin helmikuun summa on jo lähemmäs 500e 😵 toki tässä oli nyt kertarysäyksellä paljon kaikkea, kun ensikäynti, aukkari, ultra ja lääkkeet tuli kaikki samalle kuukaudelle. Ja tossa summassa on myös pieniannoksinen gonal f kynä, jota en nyt sit lopulta tarvinnutkaan, sekä ovitrelle. No, ne onneks säilyy ja voi ehkä vielä käyttää seuraavissa kierroissa, jos ei nyt tärppää. Ja tietysti täytyy olla kiitollinen että hoitoa saa julkisella, olisihan tää ihan eri summissa yksityisellä. Mut silti vähän yllätti.

Ihanaa naistenpäivää 🌷💕

Screenshot_2025-03-08-10-43-10-35_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Muokattu viimeksi:
Kiitos @Mustikkatäplä @Ness @minttutuuli @Yrttiteetä tekisi mieli sekä @Ansq tsempeistä ❤️ erityisesti @Ansq tykkäsin sun tekemästä tulkinnasta, se oli kannustavampi kuin lääkärin tekemä raportti ja siinä oli kyllä järkeä ✨ Ehkä itseä jäi vähän hämäämään se hoitajan kommentti, että hän ei usko että tuolla sairastetulla taudilla olisi ollut vaikutusta testituloksiin 🤔 Mutta joo, sinällään ihan luottavaisin mielin molemmat odotetaan kontrollia!

Ja @Mustikkatäplä toi oli hyvä pointti, että vaikka siinä siittiöiden uusiutumisessa kestää, ei ne kuitenkaan vasta kolmen kuukauden päästä kaikki kerralla sieltä tupsahda vaan sitä tapahtuu tässä vähitellen 😅
Ihana kuulla että siellä oli hyvä gynekäynti! Toivotaan että progetuella olisi vaikutusta ja teillä pian tärppäisi ✨

@RabbitRabbit mulla on melko epäsäännölliset unet, valvon suht myöhään ja heräilen yöllä useampaan kertaan. Mutta oon kuitenkin saanut ihan hyvää käyrää, josta kierron vaiheet näkyvät selkeästi. Sitä tosin ehkä helpottaa kun mittauksen tekee oura ja se käsittääkseni laskee jonkun lämpöjen keskiarvon eikä viimeisintä lämpöä ja nousen kuitenkin suht samoihin aikoihin aina. Sanoisin että kokeile, nopeastihan sen sitten näkee että onko siitä hyötyä.

@Yrttiteetä tekisi mieli onpa hieno juttu että siellä aloitetaan tutkimukset! ❤️

@Ness jei hienoa että saitte viimein ajan suunnittelukäynnille! ✨ Mä oon yleisestikin vähän huono nukkuja, mutta olen kyllä selkeästi huomannut että luteaalissa unet on huonommat. Mikä on sinäänsä hassua kun kun yleensä kroppa kaipaisi silloin eniten lepoa, joten voisi luulla että silloin nukkuisi paremmin 😀

@minttutuuli no oho! Onhan toi siis varmasti murto-osa siitä mitä yksityisellä maksaisi, mutta siltikin yllätti vähän tuo summa.

Täällä lämmöt laskussa ja menkat varmastikin alkaa huomenna. Ollut tällä kertaa jo tiistai-keskiviikosta asti kropassa sellainen olo että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä. Mutta onneksi kierto tuli silti ihan hyvän pituiseksi.

IMG_20250308_123910.jpg

Ihanaa naistenpäivää! 🌼❤️ ihan huikea keli tuli ainakin tännepäin naistenpäivälle 🌞. Mikä on hyvä juttu kun ihan selkeästi kohottaa mielialaa ☺️ yleensä aina tässä kierron kohtaa vähän lannistunut olo, mutta nyt ihmeen pirteänä.

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli mä en oikein tiedä vielä miten suhtautua tuohon inssiin vaihtoehtona. Mielenkiinnolla kuulisin ensin, että mitä lääkäri suosittelee. Yleensähän miehestä johtuvaa lapsettomuutta hoidetaan IVF:llä ja inssit usein skipataan kokonaan. Toki meillä on ne vasta-aineet, jotka pitäisi saada pestyä pois ja näin ollen inssi olisi ainakin paperilla todennäköisempi keino raskautua, kuin luomuna 😅 Mutta et onko mahdollisuudet silti meillä liian alhaiset, kun oli alenemaa tiheydessä ja liikkuvuudessakin. Sit vähän pohdituttaa, et mistä se jonossa oleminen lasketaan. Oletan että IVF-jonossa ei voi olla samaan aikaan jos inssejä tehdään, et eka pitäisi tehdä ne inssit loppuun ja sit ilmoittautua jonoon kun tehnyt negatestin. Mut toisaalta, jonotus on varmaan yhtä pitkä meille tuon kesäsulun takia, riippumatta siitä et tehtäisiinkö yksi inssi vai ei😅 Ja hitsit, että teillä on mennyt kyllä paljon rahaa. Varmasti juuri tuo, että kasautunut kaikki samalle kuulle kun hoidot lähteneet ripeästi käyntiin. Meille on tullut vain marraskuun poliklinikkamaksuista laskut, vaikka tässä on ties mitä tutkittu loppuvuodesta asti. Noista tutkimuksista (toistuvat verikokeet ja kivesultra) ei kai sitten edes mitään maksuja tule. Ja mun thyroxin lääke maksoi hurjat 8€ 😅 Mut eiköhän sitä maksettavaa sit tuu, kun lähtee hoidot käyntiin 😄

@SyysSumu voi harmitus, että lämmöt laskussa 😕 Tsempit alkukiertoon jos sieltä vuoto alkaa.

@Mustikkatäplä mielenkiintoista nähdä miten luget lähtee vaikuttamaan! Nostaakohan ne myös lämpöjä ?

Kiitos vastauksista luteaalivaiheen nukkumiseen liittyen :D Ehkä tää on jotain stressiperäistä, että ei nukuta niin hyvin. Toisaalta mä saatan luteaalissa herätä yöllä siihen, että on fyysisesti kuuma ja sykkeet korkealla. Vähän sellainen olo et olisi ollut juhlimassa ja alkoholi palaa kropasta yöllä 🤣 ja tätä ei ilmene ollenkaan alkukierrossa, kun sykkeet ja lämmöt alemmalla tasolla. Onkohan tälläinen ihan normaalia 😅

IMG_7224.jpeg

@minttutuuli mä en oikein tiedä vielä miten suhtautua tuohon inssiin vaihtoehtona. Mielenkiinnolla kuulisin ensin, että mitä lääkäri suosittelee. Yleensähän miehestä johtuvaa lapsettomuutta hoidetaan IVF:llä ja inssit usein skipataan kokonaan. Toki meillä on ne vasta-aineet, jotka pitäisi saada pestyä pois ja näin ollen inssi olisi ainakin paperilla todennäköisempi keino raskautua, kuin luomuna 😅 Mutta et onko mahdollisuudet silti meillä liian alhaiset, kun oli alenemaa tiheydessä ja liikkuvuudessakin. Sit vähän pohdituttaa, et mistä se jonossa oleminen lasketaan. Oletan että IVF-jonossa ei voi olla samaan aikaan jos inssejä tehdään, et eka pitäisi tehdä ne inssit loppuun ja sit ilmoittautua jonoon kun tehnyt negatestin. Mut toisaalta, jonotus on varmaan yhtä pitkä meille tuon kesäsulun takia, riippumatta siitä et tehtäisiinkö yksi inssi vai ei😅 Ja hitsit, että teillä on mennyt kyllä paljon rahaa. Varmasti juuri tuo, että kasautunut kaikki samalle kuulle kun hoidot lähteneet ripeästi käyntiin. Meille on tullut vain marraskuun poliklinikkamaksuista laskut, vaikka tässä on ties mitä tutkittu loppuvuodesta asti. Noista tutkimuksista (toistuvat verikokeet ja kivesultra) ei kai sitten edes mitään maksuja tule. Ja mun thyroxin lääke maksoi hurjat 8€ 😅 Mut eiköhän sitä maksettavaa sit tuu, kun lähtee hoidot käyntiin 😄

@SyysSumu voi harmitus, että lämmöt laskussa 😕 Tsempit alkukiertoon jos sieltä vuoto alkaa.

@Mustikkatäplä mielenkiintoista nähdä miten luget lähtee vaikuttamaan! Nostaakohan ne myös lämpöjä ?

Kiitos vastauksista luteaalivaiheen nukkumiseen liittyen :D Ehkä tää on jotain stressiperäistä, että ei nukuta niin hyvin. Toisaalta mä saatan luteaalissa herätä yöllä siihen, että on fyysisesti kuuma ja sykkeet korkealla. Vähän sellainen olo et olisi ollut juhlimassa ja alkoholi palaa kropasta yöllä 🤣 ja tätä ei ilmene ollenkaan alkukierrossa, kun sykkeet ja lämmöt alemmalla tasolla. Onkohan tälläinen ihan normaalia 😅

View attachment 142169
Mä tuun tänne vastaamaan sulle vaikka en muute täällä ketjussa vaikuta, sillä mulla on ihan sama vaiva ton luteaalivaiheen unettomuuden kanssa! (Ja muutenkin niin saman kaltainen tilanne, kun miehestä johtuva lapsettomuus ja tyroksiinit ja Ouralla seuraan lämpöjäkin, mut luomutärppiin usko aivan 0, joten turha niitä täällä seurailla).

Mulla tää laukes esikoisen syntymän jälkeen ja huomaan tosi isoja eroja kierron mukaan. Oon ihan varma, et osa on stressiä, mutta hormoonit jotenkin sitä buustaa.

Ja vielä ekstrakommenttina, et ne voi myös yllättää ja laskea et ootte ollu IVF-jonossa siitä saakka, kun oli selvää että IVF olis oikea hoito. (jos ne sitä mieltä nyt on). Meillä kävi niin, toki siitä on jo pari vuotta.

Ei näy tasaantumisen merkkejä ollenkaan. En tiedä mikä on tän kierron kohdalla kun näin heittelee. Voiko vuorotyö tehdä kun heräämisajat on toisistaan poikkeavat.

Liitteet

• Screenshot_2025-03-09-19-33-35-00_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-03-09-19-33-35-00_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    375.1 KB · Katsottu: 39
@Ness helpottavaa kun on nyt aika varattuna vaikka tommonen kesäsulku on kyllä rasittava kun venyttää. Mulla luteaalissa toi kuumeilun tunne on iltasin tosi voimakasta. Yöllä se ei yleensä enää häiritse mutta iltaa kohti joka luteaalissa ihan kuumeinen olo.

@minttutuuli yllättävän paljon julkisellekin menee kun on paljon tutkimuksia ja toimenpidekin. Yksityisellä toki tolla ei taida juuri muuta saada ku ensikäynnin ja jonku verikokeen mutta silti 500e on iso summa.

@Pogo kuinka vaihtelevat sun mittausajat siis on? Vähän hurjan näkönen vaihteluväli.

Ärsytti katkoviivat FFssä ni poistin sen yhen lämpötilan ohituksen ja se siirsi noita viivoja vähän erilaiseksi. Mulla oli eilen ihan optimistinen fiilis tästä kierrosta mutta tänään lämpötilat tehny laskua. Lauantain lämpö ei ole uskottava kun oli niin huonosti nukuttu yö ja ravintolailta mutta eilen oli ihan hyvän näköstä. Mitä nää lämmöt tässä kohtaa DPO9 alkaa laskea. Toivottavasti ei jää kierto ihan tyngäks. Se felicitaksen hedelmällisyysviikko on nyt kierron kannalta tosi ärsyttävässä ajassa ku just tällä viikolla odotan kuukautisia. Toki jos nyt sais käytyy alkuviikosta ni ehkä se olis ok. Eipä tää tärppikierto taida olla 🫠

Liitteet

• Screenshot_20250310_080647_FF App.jpg
    Screenshot_20250310_080647_FF App.jpg
    150.6 KB · Katsottu: 30
@Pottis aamuvuoron aikaan herään noin klo 5 ja iltavuoron tai vapaan aikaan noin klo 7. Eroa ei sen enempää ole mutta kai tuokin ero voi vaikuttaa. En ole vielä tän aamun lukemaa merkannut.

@Kumma kiitos vastauksesta 🙏 Kuulostaa kyllä teidän tilanne hyvin samanlaiselta, mitä täällä käydään läpi. Ja näinhän se usko luomutärppiin murenee kierto kierrolta 😅 Vähän tämä mittailu tuntuu turhalta, mut onpahan jotain tekemistä kun odottelee hoitoihin pääsyä 😄 Olisihan se kiva ylläri, jos meidän jonotus olisi laskettu jo sieltä helmi-maaliskuun vaihteesta - mut vähän epäilen. Ei meille ole kukaan kommunikoinut yhtään mitään et mikä hoitomuoto tulisi.

@Pogo on kyllä todella suuret lämpötilavaihtelut. Tuollainen 34.5 aamulämpö kuulostaa jo melko epänormaalilta. Itse ottaisin tuollaisessa tilanteessa uusintamittauksen. Mittaatko suusta / kainalosta vai onko jokin älylaite?

@Pottis okei hyvä kuulla, että muillakin tätä ”kuumottelua” 😆 niin pohditko sitä Felitacsen ensikäyntiä? Niin en tiedä sit olisiko sille paras aika just ennen ovista, et näkis follin koon ja limiksen paksuuden🤔 Mä kanssa odottelen menkkoja alkavaksi loppuviikosta, tsempit sinne myös 💕

Täällä ihme lämpöjojoilua. Vähän jo alkaa vatsassa oudosti muljumaan, enteileekö sit menkkoja… odottelin menkkoja alkavaksi pe-la akselilla, et siihen nähden vatsakipua vähän ajoissa. Mut ainahan sitä voi luteaali jäädä vähän lyhyemmäksi..
IMG_7237.jpeg

Joo ensikäyntiä pohdin kun sen saisi tällä viikolla alennettuun hintaan -73€ @Ness Ei vaan tunnu järkevältä/mieluisalta mennä menkkojen aikaan ainakaan enkä tiedä onko tää loppukiertokaan hyvä. Näkisi kai siitä edes onko siellä kohdun limakalvo riittävän paksu kiinnittymiseen. Mut eipä toi 73e nyt oo niin uskomaton alennus että menis vaan sen takia

@minttutuuli Ohhoh, no kyl noista julkisen hoidoistakin näköjään kuluja kertyy. Toivottavasti tärppäis pian, niin ei ehtisi sen enempää niitä kertyä! Hyvännäköinen käyrä ainakin nyt!

@SyysSumu Kiva, että kierto oli hyvänpituinen ja fiilis tällä hetkellä ok. Tsemppiä alkavaan kiertoon!

@Ness Kiinnostavan kuuloisia oireita :Eyes: Itsellähän menkkajomo on se eka raskausoire. Mut tietty sun tilanteessa ei ehkä jaksa jokaisesta poikkeavasta oireesta alkaa vielä innostumaan.

@Pogo Ootsä ollu kipeenä? Noihan on melkein kuumeen rajalla jo osa arvoista. Ite olisin jo aika tööt noilla lämmöillä.

@Pottis Sillä mäkin menin jo viime viikolla, kun ei tällä kertaa ollu niin iso ale ja halusin ennemmin mennä siihen optimaalisimpaan aikaan kiertoa, et saa varmasti kaiken hyödyn käynnistä. Mut sithän siel on Turku kans viel vaihtoehtona loppukuusta, jos haluut siihen oviksen alle ajoittaa. 2h menee junalla Kupittaan asemalle Hkistä (Felicitas on ihan sen aseman vieressä) ja junalippu n. kympin/suunta. Ja siel oli viel isompi ale ku Hkissä. Siinä vaan tietty tulee sit se ajallinen panostus, ku sinne ja takas pitää reissata, ettei välttis sit oo vaihtoehto. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ite olisin ehkä saattanut tätä harkita, mut ehdin jo käydä Hkissä.

Tääl lämmöt on progetuesta huolimatta ennätysmatalalla. 🥲 No monesti ne vasta näillä näppäimillä alkaa enemmän nousta, mut silti vähän surkealta näyttää. 😅 Ei ole ollut myöskään oikeastaan mitään oireita. Nyt illalla on kyl ollu vähän vilu, et ehkä ne lämmöt on nyt sit nousemaan päin. Ja voi olla, et tänään oli mun alkuluteaalin dippipäivä. Ja eilen oli matalat lämmöt varmastikin lyhyiden huonojen unien takia, et normiunilla olis ollu 0,1-0,2 astetta korkeemmalla.

1741627774259.png

@Pogo on kyl tosi hurjat lämpötilaerot, millä/mistä mittaat? Ootko ollut kipeänä nuo 1.-3.3. päivät, mulle toi ois jo kuumetta? Vaikea uskoa, että vain 2h muutos heräämisajoissa voisi selittää noin isoja vaihteluita jos oot ollut ihan terveenä 🤔

@Ness ooh, mie tietysti heti mietin voisiko siellä ne muljumiset olla jotain ihan muuta 🤩 ymmärrän hyvin ajatuksesi tuosta inssistä. Olis kyllä ihan huippua, jos ivf:n jonotusaikana voisi tehdä niitä inssejä edes muutaman, mut en tosiaan tiedä onko se mahdollista. Eiköhän siellä sitten huhtikuussa suunnitelmat selkene!

@Mustikkatäplä onko ollu mitään fiiliksiä niistä lugeista? Ei oo mulle tuttuja noi progetuet, käytetäänkö niitä ihan koko luteaalin ajan sit vai mihin ne lopetetaan?

@SyysSumu alkoiko siellä uusi kierto? Tsemppiä, jos niin kävi ❤️

@Pottis optimistisesti täällä mietin käyrää katsoessa et voisko olla kiinnittymisestä nyt toi lasku! 🤩Toivotaan parasta 🤞

Täälläkin lämmöt reilusti matalammalla ku yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Mut toki viime kierto näytti, et ouran lämmöt on vähä matalammat ku suusta mitaten, et ei oo ehkä kovin vertailukelpoisia nyt aiempien käyrien kanssa. Rinnat tosi kipeet ja yöllä ku sain jonkun yskäkohtauksen nii munasarjoihin jomotti ihan urakalla. Kohta tässä kai alkas olla kiinnittymisen suhteen jännät päivät, mut en vaan löydä oikein toivoa, että vois onnistuu.

Oon pallotellut tätä fiilistä aika paljon viime aikoina. Toisaalta tuntuu, että stressilevelit on alempana, ku ei oo juuri odotuksiakaan. Ja sen myötä helpompi olla. Mut sit taas tulee melkein huono omatunto, kun ei oo luottoa ja uskoa, että vois onnistua. Tuntuu ku sillä ois merkitystä onnistumisen kannalta, että jaksanko ite pysyy kuinka optimistisena. Tyhmää, mut kaikenlaista sitä miettii. 🤷

Mites muilla pää/mieli jaksaa tällä hetkellä tän kaiken kanssa?

IMG_20250310_195950.jpg

Päivittelen pikaisesti vain omia kuulumisia. Oon kyllä kaikki viestit lukenut, mutta en ehdi vastailla. Hengessä mukana kyllä ❤️

Täällä nyt siis dpo10, kp 55!
Lämmöt pysyttelee edelleen ylhäällä. Eilen sit menin aamulla vessaan ja mikä päähänpisto olikin mennä uittamaan testi, ihan tuosta vaan! 🙈😁 Noh, eilispäivä sit meni siinä että vähän väliä kävin kurkkimassa mahdollista haamua. Ihan typerää touhua 😂 No tänään uitin taas, enkä onneksi ehdi jäädä tikkua tuijottamaan. Eipä siihen ainakaan mitään kovin erityistä piirtynyt. Enkä toki tiedä miten luotettavaa noita enää testiajan kuluttua onkaan tutkia. Toki tuo easy@home on ollut siitä hyvä testi ettei se mun mielestä ole antanut mitään viivanpaikkoja. 🤔

Oireina kauhee väsymys ollut nyt pari päivää, nyt tuntuu siltä kuin flunssa iskis. Tissit epäselvästi hieman arat sivuilta, tai sit vaan kuvittelen. Edelleen ollut satunnaisesti repäisy/tuikkimiskipuja varsinkin äkillisissä liikkeissä 🤔 Ei silti ole mitenkään erityisesti tärppiolo, ei toki myöskään menkkojen alku olo 😅

Liitteet

• Screenshot_20250311_072047.jpg
    Screenshot_20250311_072047.jpg
    151.4 KB · Katsottu: 31
@Malttamaton145 Mä kans jätän testit lojumaan lavuaarin reunalle ja tiirailen niitä aina vessassa käydessä sen toivossa, että olisi jotain ilmestynyt. Tai lähinnä ehkä silloin, jos on ollut lupaavia oireita ja ei meinaa uskoa sitä tulosta. Eipä niihin ole vielä ikinä mitään ilmestynyt 😅😅 Ja jos sit joskus ilmestyisi, niin eihän siihen tietenkään voisi luottaa. Mutta sulla on kyl lupaavia oireita, et toivotaan vielä plussaa 🌈

@minttutuuli Ourastahan ei tuu mitään oikeaa lämpötiladataa. Et sitä ei silleen asteissa voi verrata kuumemittarilla mitattuun. FF on vaan määritelly sen ouran 0,0-rajan n. 36,25 paikkeille (ainakin mulla toi on se default), ja siihen verraten sit heittää lämmöt käyrälle. Sen vois vissiin jostain asetuksista kyl muuttaa. Ja tjoo noista fiiliksistä. On kyl vähän eri fiilis tässä vaiheessa nyt yrittää kun viel joku aika sit. Tavallaan vaikeempaa, tavallaan helpompaa. Jotenkin ehkä semmoset suuret tunteet ja terävin kärki on tasottunu. Mut sit taas kauttaaltaan on vähän masentuneemmat ja pessimistisemmät fiilikset. Eli tunneskaala on tasaisempi ja kapeempi, mut kauttaaltaan vähän matalammalla. Jos joku saa kiinni... 😅

Kemiallisten jälkeen oli alkuun optimistinen tunne, et kyl ihan kohta taas uudestaan tärppää ja enemmän jännitti sitä, et meneekö taas kesken. Nyt on sit monta kiertoo ilman plussaa, niin ajatukset kääntyny siihen, et miks nytkään tärppäis. Ja kovasti nyt sit mietityttää, et alkuun niitä plussia tuli joka kierto ja nyt sit ei enää yhtään. Et mikä muuttui? Mitä voin tehdä eri tavalla? Vai oliko se vaan tosiaan ihmeellinen sattuma, et niitä tuli niin monta putkeen ja tää plussattomuus on se oikee normi. Jaa-a. Loppuvuodesta paljon sairastelin, et ehkä se sitten selittää tai pimeys tai en tiiä.

No mutta, tänään kuitenkin lämmöt kunnolla noussut, jee! Oireita ei edelleenkään. Hassua kyl kun jänskäsin, et millaset oireet tulee tai miltä käyrä sit näyttää. Mut tällä hetkellä ei missään näy kyl mitään vaikutusta, mut toivottavasti ne kuitenkin tuolla vaikuttaa. 🌈 Tai no eilen ja tänään ollu ihan aavistus flunssaoireita. Vähän niiskuttaa välillä ja aamusin vähän kurkussa tuntemuksia. Mut aattelin, et ihan vaan jtn flunssaa taas. Esikoinenkin eilen sano, et on tukkonen olo. Sehän se voisi tota lämpöpomppuakin selittää. Mut voihan toi olla siitä progesteronistakin ehkä.

1741699486343.png

@Mustikkatäplä tunnistan samaa fiilistä kun sulla. Ihan yrityksen alkuun oli ihan semmonen epäusko että voiko sitä edes ikinä raskautua. Sit plussa yllätti jo kolmannella yrityksellä ja tuulimuna murskasi mukanaan ne toiveet. Pysyin kuitenkin sen jälkeen ihan suht optimistisena vielä. Kun kerta noin nopeesti tapahtui jotain niin eiköhän sitä uudestaankin tapahdu. Nyt siitä onkin sitten 5, kohta 6 kiertoa ilman viivan viivaa. Ei enää jaksa uskoa että tästä mitään tulee. Oon palannut takaisin siihen mun alkuperäseen fiilikseen jossa jostain syystä tunnen että en voi raskautua. Toisaalta se helpottaa näitä loppukiertoja kun on jo valmiiksi pessimistinä ettei mitään oo tapahtunut tälläkään kertaa 😅

Eilen tein negatestin ja siitä jo päätin että tärppiä ei tässä kierrossa kuulu. Tänään herätessä oli super kuuma kun mittasin lämmön joka oli tehny jättipompun 37.0. Mittasin vielä 2 kertaa uudestaan sängyssä makoillessa kun otin peiton pois päältä ja lämpö tippui jo 10 minuutissa 36.8. Jätin silti ton ekan lämmön, mutta siinä taisi ulkoiset tekijät vaikuttaa. Sama peitto ja sisälämpötila tosin ku muinakin öinä niin tiedä sitten miksi nyt oli niin kuuma.

Varasin myös vihdoin sen ensikäynnin yksityiselle 24.3. Yritin laskeskella että osuisi johonkin parin päivän säteelle oviksesta mutta voi olla että joutuu vielä siirtää kun mun kierron pituus heitellyt monta päivää sinne tänne.

Liitteet

• Screenshot_20250312_081654_FF App.jpg
    Screenshot_20250312_081654_FF App.jpg
    161.8 KB · Katsottu: 26
Heippa taas pitkästä aikaa 🌸 Ovisaika aikaa olla ajankohtanen joten kaivaudun kolostani taas tänne, oon teidän kuulumisia lukenut mutta isken tähän vaan omaa napaa ja sit tämän viestin jälkeen on taas helpompi päästä keskusteluihin mukaan🙏🏼

Ovisplussa tuli eilen, eli tänään oletettu ovispäivä. Lämmöt on ollu ihmeellisen korkealla normaaliin verrattuna ja vetäny siksakia, oviskin tuli suht ”myöhässä” mutta tuli kuitenkin🤌🏻 Ens viikolla olis tarkoitus soitella HUSiin (tällä viikolla mies ei ehdi kun molemmat hänen työntekijät kipeenä) ja kysellä mikä sielä mättää kun ei toimenpideaikaa kuulu, Maisassakin lukee että suositeltu toimenpideaika on jo mennyt….🙃 Eli on varmaan kirjattu niin että toimenpide suositeltais tehtäväksi tyyliin 3kk sisällä, vaan eipä edes koko aikaa kuulu. En enää edes jaksais yllättyä vaikka lähete olisi hävinnyt hyväksymisen jälkeen kun tuhka tuuleen.
IMG_8245.jpeg

IMG_8244.jpeg

@Mustikkatäplä jes, lämmöt nousussa! Näyttää hyvältä 🤩 Tää yrittäminen on kyllä niin ihmeellistä. Todella vaikea ymmärtää, että miten sulla tuli kolme kemiallista putkeen ja sit ei oo tullut mitään. Just toi kysymys, että mikä on muuttunut (vaikkei siis varmasti mikään?). Tää on vaan niin kummallista välillä 😅 Ja sit kun oot käynyt kuitenkin gynellä ja labroissa ja kaikki ok. Halauksia 💕

@minttutuuli siellä on kans hienon näköinen käyrä. Tuostahan ne lämmöt voi (ja toivottavasti) jatkaa nousuaan 📈 Onko munistuntemukset jatkuneet?

@Malttamaton145 ainakin oireet kuulostaa hyvältä, etenkin noi repäisykivut. Mut toki voi myös enteillä tulevia menkkoja 🤷‍♀️ Ajattelitko testailla vielä tänään?

@Pottis halauksia myös sinne 💕 Hyvä että varasit nyt sen gynen, niin katsovat ainakin, että on oviksen aikaan otolliset limikset ym. Ehkä siitä saa lisää tietoa ja voihan olla et jos näkevät tarpeelliseksi lisätutkimukset tai antavat jotain tukilääkettä.

@Ansq no nyt on kyllä tumma ovisplus! Ei jää epäselväksi et onko posi 😄 On kyllä kauan kestänyt toi toimenpideajan saaminen. En sit tiedä, et millaiset jonot on. Toi on varmaan myös toimenpiteenä vähän harvinaisempi (vs. meillä se miehen tähystys) niin jos ei ole tekijöitä niin paljon saatavilla. Toki tää on ihan vaan arvailua eikä lähelläkään tietoa 😆 Tosi hyvä idis soittaa sinne ja kysyä, että mikä kestää ja mikä on jonon tilanne.

Täällä lämmöt selvässä laskussa jo muutaman päivän. Aamulla pyyhkiessä tuhrua, eli ne maanantain tuntemukset oli kuin olikin menkat ja luteaali jäänee lyhyemmäksi tässä kierrossa.

IMG_7270.jpeg

Outoo et lähempänä mahollista ovista ne vatsatuntemukset on hävinny. Menkkojen jälkeen siis alko sellanen nippailu/vihlonta varsinki vasemmalla. Tää kierto poikkee kyllä paljon vv osalta olispa se hyvä juttu 🤞🏻🤞🏻 aamulla vähän riskillä tikutin mut yllätyin täytyy illemmasta kokeilla uudestaan. Eilen talleteltu❤️
(En tiiä mihin multa hävis toi premomim keskiviiva)🤔 yritin taas sitä FF mut en vaan tuu toimeen sen kans. Pitääkö ottaa se maksullinen et saa käyrät toimimaan?

Liitteet

• IMG_4578.jpeg
    IMG_4578.jpeg
    333.5 KB · Katsottu: 42
  • IMG_4577.jpeg
    IMG_4577.jpeg
    215.1 KB · Katsottu: 43
Takaisin