BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@minttutuuli Voi miten kurjaa, että sattu niin paljon. Siellä ronklaaminen voi kyl tehdä tosi kipeää. Mul synnytyksen käynnistyksessä kohdunsuuta tutkittiin ja se sattu niin paljon! Lähdettiin sillon ihan 0-tilanteesta, ei ollu pehmenny, tai auennu viel yhtään. Mietin siin, et miten voin ikinä synnyttää, kun ekasta pikkutoimenpiteestä oon ihan palasina, kun sattu niin paljon. Mut ne lupaili, et sit ku se pehmenee ja laskeutuu, niin ei satu niin paljon enää. Ja totta se olikin. Sillä sanon, kun ovulaation aikaanhan se on pehmeempi ja muutenkin vastaanottavaisempi, että ehkä ne inssit ei sit niin paljon sattuis? Toivotaan! 🌈🌈

@minttutuuli mulle on laitettu kierukka kahdesti ja ekaa kertaa sen kohdunkaulan sörkkiminen oli ihan hirveintä. Meinasin pyörtyä kun tuntui niin ilkeältä. Mutta toka kerta ei sit ollutkaan enää yhtään niin paha. Ei se kivaa ollut mutta ihan sellasta siedettävää kummiskin eikä mitän pyörtymispisteellä olemista. Tuo mustikkatäplän pointti ovulaatiosta voi hyvin helpottaa tilannetta kun kohdunkaula on pehmeämpi!

@Ness onpa jännä joutua noita miehen tutkimuksia odottamaan ennen etenemistä. Todella turhauttavaa kun venyy vaan aloitus.

Onko @Ansq alkanut jo uusi kierto?

Toivottavasti @Jolinda teillä on hyvä loma ja sieltä saa lisää virtaa tuleviin yrityksiin! Harmi että tämä kierto ei luomuna ovulaatiota tuottanut 😔

@Mustikkatäplä Hyvä kun on gynet varattu noin ni pääsee sit varmasti parhaimpaan aikaan käymään. Kiinnostaa kuulla minkälaisia terveisiä sieltä tulee.

Musta tuntuu että pääsin tässä kierrossa johonkin hälläväliä asenteeseen. Kp9 ja yhtäkään ovistikkua en oo kastanut eikä oo kyllä yrityskään alkanut. Jotenkin kun halusi alunperin niin sen 2025 vauvan ni nyt tuli semmonen ihan sama asenne tähän päälle. Tyhmää ajatella edes näin mutta joulun alla on jo se sen verran synttäreitä etten tohon loppu/alkuvuoteen millään haluaisi lasta. Se varmaan vaikuttaa nyt tähän fiiliksen laskuun. Katotaan jos se felicitas alennus vielä alkaa ja motivoituisi sen sitten varaamaan. Toistaseks mennään näillä. Tänään oli kyl aikomuksissa vähän talletella ja josko sitä huomenna kastais ovistikkuakin. Toisaalta kiva kun ei oo niin stressaantunut.

Liitteet

• Screenshot_20250226_082831_FF App.jpg
    Screenshot_20250226_082831_FF App.jpg
    118.9 KB · Katsottu: 53
Nopea omanapa-päivitys, lämmöt edelleen selvästi ylhäällä. Annoin toissayönä testihulluudelle periksi ja tein negatestin (jossa häämötti korkeintaan viivanpaikka tai nyt kunnolla kuivuttuaan jonkinlaista tuhrua), mikä vähän rauhoitti kuumeilua. Mutta nyt kun oviksen paikasta on tuon mittaustauon takia vaikea sanoa (pitäisin 14.2. todennäköisempänä kuin tuota FF:n katkoviivaa), testaan uudestaan perjantaina tai ehkä viikonloppuna jos lämmöt vielä näyttää siltä eikä menkat ala.

Liitteet

• IMG_20250226_075636.jpg
    IMG_20250226_075636.jpg
    171.8 KB · Katsottu: 68
Muokattu viimeksi:
@Jolinda Aa aivan..😣 voihan kurjuus, onneksi kuitenkin on olemassa ovitrelle jos ei ilman sitä onnistu🙏🏼 vaikka kivempihan se varmasti olisi jos luonnostaan onnistuisi.

@Mustikkatäplä Toivottavasti saat gynekäynnillä jotain irti, kun käy ennen ovista! Ymmärrän noita sun ajatuksia hyvin, lopulta siihen sit kai vaan jotenkin turtuu kun ei asiat mennytkään ajallisesti niinkun oli miettinyt vaikka kuinka yrittäisi😔

@minttutuuli Mulla oli samalla tavalla tossa aukkarissa. Vasen puoli imaisi nesteet heti läpi, mutta oikealle puolelle ei mennyt läpi joskaan ei myöskään aiheuttanut minkäänlaisia tuntemuksia / kipuja, joten ei voinut varmaksi sanoa että tukkeessa olisi. Oon silti ajatellut, et jos se oliskin tukkeessa, ei se lapsettomuus silti siitä johdu kun toinen on kuitenkin auki. Mullakin on jyrkästi taaksepäin kallistunut kohtu, joutuvat aina ränkkäämään sitä ankannokkaa että saa napukasta kunnolla kiinni. Mulla tuo ei kyllä satu ollenkaan mutta en ihmettele jos joillain tuntuu ikävältä, aina ne varoittelee että ”tätä pitää täältä vähän kaivaa, saattaa vähän ikävältä tuntua”. Mulla ei jostain syystä sattunut edes kohtuun asti meneminen aukkarissa, mulla muutenkin on aika korkea kipukynnys. Toivottavasti inssi sujuisi kivuitta kuitenkin❤️ toivonmukaan tässä kierrossa jo pääsisitte!

@Pottis Ymmärrän noita ajatuksia tosi hyvin, mekin aiemmin ollaan suosiolla skipattu ne kierrot josta tulisi joulukuinen, en itse haluaisi loppuvuoden lasta. Nyt jotenkin kuitenkin mulle olis ihan sama, vaikka syntyisi 31.12. kunhan syntyisi😂oon jotenkin päässyt tuosta loppuvuosivauvasta yli, mutta noi ajatukset on täysin normaaleja ja teette niinkun parhaaksi näette🙏🏼 Ei oo väärin ajatella, että ei mielellään haluaisi lapsen syntyvän tiettynä aikana vuodesta. En itse toivoisi myöskään että lapsi syntyisi heinäkuussa, koska esikoinen on syntynyt silloin😅

@Yrttiteetä tekisi mieli Ovis olisi hyvin voinutkin olla tuolloin 14.2., joten toivotaan että vielä plussaksi muuttuu🤞🏼

Vetäydyn omien juttujen kanssa taas hetkeksi taka-alalle odottamaan ovista, täällä tosiaan kp2 niin alkukierrosta ei yleensä oo oikein omasta tilanteesta asiaa😂 seurailen kuitenkin taustalla🙏🏼

@Pottis Ymmärrän hyvin ajatukset, että loppuvuoden lapsi ei ole se kaikista tavoitelluin aika. Mulla itselläni vähän samat fiilikset, vaikka nyt kyllä yrittäisin jos voisin. Jotenkin se vähän helpottaa turhautumista hoitojen venymiseen, kun seuraava kierto, joka menee tuhlaan kohdun tyhjennyksen takia olisi just joulukuisen lapsen kierto. Jotenkin pettymys on helpompi niellä 😅

@Yrttiteetä tekisi mieli toivottavasti siellä olisi plussa tulossa! Lämmöt vaikuttaa hyvältä ja ehkä ovis on tosiaan ollut vähän myöhemmin 😊

@minttutuuli toivottavasti inseminaatio ei satu yhtä paljon. Muistan kyllä itsekin kun tehtiin aukkari kuinka paljon se sattui. Toivon, että teidän vauva saadaan aluilleen vähemmän kipeästi ❤️

Mulla lämmöt tänään nousi (eilen täydet nega ovistestit), mutta yö oli huono, esikoinen herätteli monta kertaa ja olin stressaantunut operaatiosta, joka pitää vielä tehdä kohdun tyhjentämiseksi. Asun tosiaan ulkomailla ja sain eilen lähetteen leikkaukseen klinikalle, joka on just ollut uutisissa siitä, kuinka heidän hoidossa naisia on kuollut hoitovirheiden takia ja monet ovat saaneet aivan hirveitä komplikaatioita. Ja sit vielä että heidän gynekologit on tosi kovakouraisoa yms. Oon ollut aivan kauhuissani, että pitääkö mun oikeasti mennä leikkaukseen paikkaan, joka on tällä hetkellä viraston tutkinnan alaisena, mutta saa vielä kuitenkin toimia tutkinnan aikana 😩 Soitin tänään lähetteen kirjoittaneelle klinikalle ja lupasivat vaihtaa lähetteen mun tavalliselle lääkärille, mutta lähetteen vaihdos tehdään vasta ensi viikolla ja luultavasti mun haluamalla klinikalla on pitkät jonot.. eli saa nähdä milloin saan kohdun tyhjennykseen ajan. Tuntuu, että voi mennä muutamakin kuukausi ennen kuin yritys on oikeasti ajankohtaista 😔

Mä luulen, että otan nyt ainakin loman ajaksi paussia tänne päivittelyyn, mutta ehkä seurailen taustalla 😊 palailen sitten kun on jotain raportoitavaa 😅

@minttutuuli mä vähän tutustuin tuohon mut taidan nyt pysytellä nykysissä 🙈

Eilisestä lämmöt laskussa eli nyt vaan sit odotellaan menkkoja 🙄

Oon kyl sellane hätähousu mulle kaikki heti nyt tyyppi 🙈

Halusin vertailuks testaa ihan kuumemittarilla herätessä versus watch8 ja anto kyllä ihan samat lukemat.

Liitteet

• IMG_4529.jpeg
    IMG_4529.jpeg
    217 KB · Katsottu: 67
@Yrttiteetä tekisi mieli voi, toivotaan toivotaan 🌈🤩 Lämmöt ainakin vaikuttaa hyviltä

@Pottis maaliskuisen yritysaikana meillä oli tosiaan yksi varhainen keskenmeno. Laskettu aika olisi ollut 22.12. Muistan kun mietittiin silloin että skipataanko se yrityskierto vai ei. Ja päätettiin tosiaan ettei skipata. Hieman ehkä silloin kun testin teki, niin tuli huvittunutkin olo että pitikö nyt just sitten tärpätäkkin 😅 Mikä tietysti sit jälkeenpäin ajateltuna taas olisi ollut kovin toivottavaa että raskaus olisi jatkunut. Nyt seuraava kierto (jos täs nyt edes uuteen kiertoon vielä päästään 🙄) osuisi sitten joulukuulle ja päätettiin ettei anneta sen vaikuttaa nytkään. Jotenkin en jaksaisi uskoa että samaan osuttaisiin taas 😅🫣

@Mustikkatäplä no hyvin oot saanu tosiaan arvot nousemaan! Hitsi kun pitäis itekin syödä rautaa ihan ylläpitoon. Sain vuosi sitten loppuraskaudessa infuusion ja viimeksi heinäkuulla mitattiin oli jotain 170 (mut laskenut tosiaan viime keväästä ku sillon oli jotain 250!) Hyvähän tuo 170 on, mutta jos laskeekin hurjaa vauhtia 😬

Täällä ei kiertoon tunnu vieläkään tulevan loppua. Luulin jo tuossa kp41 kohdalla et nytkö päästään uuteen kiertoon mut sit taas tänään lämmöt pienessä nousussa. Myös ovistestit tummentumaan päin ja vv on kovin liukasta 😯 voisko se ovis oikeasti olla vasta tulossa! Ehkä pitäisi yrittää varooksi talletteluja. 😁

Liitteet

• Screenshot_20250226_143332.jpg
    Screenshot_20250226_143332.jpg
    154.2 KB · Katsottu: 74
  • Screenshot_20250226_143409.jpg
    Screenshot_20250226_143409.jpg
    183.2 KB · Katsottu: 72
Täällä nyt sitten pärähti positiiviseksi ovistesti. Tai ainakin tuon alimman miellän jo positiiviseksi. Katon vielä illalla miltä näyttää. Raskaustestinkin koitin dipata, mutta se ihan täysin nega. Eli kai sit oikeasti kp43 paikkeilla voi ovis olla 😯 Halut on lisääntynyt ja vv viittaa myös vahvasti ovikseen. Mielenkiintoista nyt sit seuraavat päivät, miten lämmöt lähtee käyttäytymään.

Mielenkiintoista myös muuten oli koittaa Chatgpt laittaa kuvia ovistesteistä ja kysyä onko positiivinen. Hyvin osas kertoa oikein, kun laitoin myös negatiivisen testin kuvan. 😁

Liitteet

• IMG_20250227_080604.jpg
    IMG_20250227_080604.jpg
    626.8 KB · Katsottu: 76
@minttutuuli Harmi kuulla, että aukkari ei mennyt täysin putkeen 😕 onneksi kuitenkin toinen puoli on auki ja varmaan kuitenkin todennäköistä, että se toinenkin on. Selviääkö se viimeistään inssissä, että onko auki vai ei? Vai onko sillä enää siinä vaiheessa merkitystä? Kiva kuulla että myös pistäminen onnistui. Mä jännitän sitä myös tosi paljon jo etukäteen, vaikkei siis mitään pistoksia ole vielä tiedossa edes 😅 Olen siis ollut pahasti piikkikammoinen koko ikäni ja pyörtynyt lukemattomia kertoja milloin verikokeessa, milloin vain sairaalassa kun nähnyt jollain toisella kanyylin yms 🤣 Mutta nykyään onneksi paljon parempi tilanne, kiitos lukuisten verikokeiden ja rokotteiden 😄

@Mustikkatäplä ihana kuulla, että olet löytänyt zen-olon. Auttaa varmasti omaan oloon jos pystyy olemaan jotenkin sinut tilanteen kanssa, tai että tässä nyt saattaa kestää ✨ Mäkään en enää pyöri noilla haaveina esikoinen tai raskaaksi 2025 ym ryhmissä, kun en jotenkin koe kuuluvani enää sinne kun ei oo enää sellaista alkuinnostusta ja jännitystä, mitä yrityksen alussa 😄 Mut sit en jotenkin koe myöskään vielä kuuluvani lapsettomuus-puolelle, kun mitään hoitoja ei kuitenkaan ole käynnissä. Onneksi tää BBT-ketju on kuitenkin sellainen missä voi päivitellä ja hakea tukea ❤️ ja tietysti pohtia mitä käyrissä tapahtuu 😄

@Jolinda voihan hitsit että siellä ei ole kierto käynnistynyt esikoisen jälkeen. Oliko sulla siis ennen esikoista ihan normaali kierto ja ovis tapahtui?

@Pottis ehkä se tekee ihan hyvää ottaa vähän sellainen rennompi kierto väliin ❤️ Vaikka tallettelisikin vähän, muttei niin suurta stressiä jossei olisi ihanteellista saada joulukuista. Ehkä ihan virkistävääkin 🙏 Mullakin oli yrityksen alkuun @Ansq tapaan ajatuksia et ”toivottavasti ei synny tammikuussa kun niin mälsä kuukausi” ym, mut nykyään ihan sama vaikka tulee perjantai 13. päivänä tai jouluaattona. Kaikki käy, kunhan vain onnistuisi 😆

@Opahc mäkin käytin aikaisemmin tuota premomin käyrää, mut alkoi pännimään se manuaalisti lämpötilojen naputteleu 😆 täältä myös suositus FF:lle, sillä lämmöt menee Apple watchista/ourasta sinne automaattisesti! Mut siellä ainakin hienosti näkyy lämmöissä et ovis tapahtui. Toivotaan ettei menkat nyt kuitenkaan alkaisi.

@Malttamaton145 kyllä se nyt vahvasti siltä näyttää, että ovis on tai on tulossa! ✨ Testaa vielä myöhemmin, se voi tosta tummua. Mut tosiaan jollain tuokin on jo plussa eikä tuosta tummemmaksi tule. Sulla on nyt vaan pitkä kierto meneillään, varmaan johtuu ihan vaan kropan käynnistelyistä imetykseen ym. jäljiltä.

Hienoja uutisia tuli, miehen lähete hyväksyttiin ja sai ajan tähystykseen maaliskuun loppuun. Eli kuukausi pitää taas odottaa seuraavaan toimenpiteeseen, mutta onneksi ei sen pidempään🙏 Mulla on myös ens viikolla kontrolli kilppareista. Pyysin siihen samaan myös D-vitamiinin kontrollin kun olen nyt vetänyt lokakuusta asti maksimiannosta, 100mikrogrammaa… toivottavasti olisi tapahtunut edes jonkinlaista nousua 😅

Ovistikuttelut alkaneet, vielä on hailuraa testeissä. Mut eiköhän se tuolla la-ma akselilla plussaksi muutu!
IMG_7113.jpeg

Täällä tullut niin paljon viestejä, etten nyt kaikkeen ehdi reagoimaan.

@Malttamaton145 hienoa että sielläkin näyttää ovis nyt sitten kuitenkin tulevan! ✨

@Ness hienoa, että lähete tuli ja ette joudu nyt sen enempää sitä odotella! Toivottavasti siellä lähtisi hoidot rullaamaan tämän jälkeen hyvää tahtia.

@minttutuuli siellä on tapahtunut paljon kaikkea ja ootte jo oikeissa hoidoissa, jännää! Tsemppiä siihen ❤️

Täällä nyt vähän huonoa onnea tässä kierrossa. Ensin itselleni tuli hyville hedelmällisille päiville menoa ja jouduin olemaan kaksi päivää poissa kaupungista. Pelkäsin että ovis tulee sinä aikana, mutta testit alkoi tummumaan vasta kun tulin kotiin mutta - sitten mies tulikin kovaan flunssaan. Saatiin talleteltua vaan päivä oletetun ovisplussan jälkeen ja neljä päivää ennen sitä. Joten usko ei oo kauhean korkealla ja mä taidan jättää piinailut nyt tässä kierrossa välistä. Harmittaa kun tuntuu ettei olisi varaa jättää yhtäkään mahdollisuutta käyttämättä.

Ovishuippu meni ohi, mutta lh kohosi kp15 ja sitten laski, joten oletan että en vaan saanut sitä kiinni. Näistä viimeisestä kolmesta kierrosta oon nyt päätellyt että mulla se lh piikki näkyy testeissä ihan todella vähän aikaa, puhutaan parista-neljästä tunnista, joten se että saisin sen testiin kiinni tarkoittaa mulla sitä että pitäisi testata useampaan kertaan päivässä kun lähtee kohoamaan. Tiedä sitten, kertooko se jostain. Lämmöt on ollut vähän erikoiset tässä kierrossa. Korkeammalla kuin normaalisti ja sitten normaalia suurempaa sahailua. Itselläkin oli välillä olo, että joku tauti koittaisi iskeä, et johtuisikohan se sitten siitä, että kroppa taisteli sitä vastaan.. Ff ilmoitteli ettei se saa selkoa mun lämmöistä nyt, ehdotti ovista kp13 mutta testit oli silloin täysin blankkoja.

Sitten vielä unohdettiin perua miehen spermatesti aika 🤦 hän kävi nyt sitten antamassa näytteensä sairastelun jälkeen. Toivotaan ettei sillä ole kovin suurta vaikutusta testien tuloksiin.

Hei osaako täällä joku sanoa.. tuolla toisessa keskustelussa sanottiin että amh pitäisi testata alkukierrosta? Missään ei oikein ole ohjeistuksia ja munkaan tossa ostamassa testipaketissa ei sanota mitään että pitäisi tiettynä kierron päivänä käydä. Jäin nyt sitten himmaamaan labrassa käyntiä, että täytyykö tässä nyt sitten odotella alkukiertoon.. olisi ollut kiva hoitaa kaikki testit nyt vaan samantien pois alta.

IMG_20250227_103844.jpg

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu Mulle tuli silloin ohjeistus polilta että ne labrat missä myös AMH pitäisi antaa alkukierrosta, olikohan tyyliin kp3-5 tms🤔
Flunssan ei niinkään pitäisi vaikuttaa spermanäytteeseen mutta kuume kuulemma näkyy näytteessä heti

@SyysSumu Mulle tuli silloin ohjeistus polilta että ne labrat missä myös AMH pitäisi antaa alkukierrosta, olikohan tyyliin kp3-5 tms🤔
Flunssan ei niinkään pitäisi vaikuttaa spermanäytteeseen mutta kuume kuulemma näkyy näytteessä heti
Okei, no ehkä sitten täytyy nyt ihan rauhassa odotella seuraavan kierron alkuun, kun näin monelle ohjeistettu näin. Olipa hyvä sitten että huomasin tuon keskustelun tuolla aiheesta, kun ei itselle olisi tullut mieleenkään.. hölmöä ettei noihin laiteta tarkempia ohjeistuksia, kun mistä tälläisen nyt itse tajuaa 🤷
Äh..no hänellä oli vähän kuumettakin. Kävi hetken lähellä 38 astetta, mutta oli ottanu särkylääkettä, joten olisi voinut olla enemmänkin.. hyvä tietää sitten, että jos tulokset on huonot niin tälläkin voi olla vaikutuksia asiaan. Ihan totaalisesti unohdettiin toi aika, eikä ehditty enään perumaan niin hän kiltisti asteli paikalle testiin.

edit/ hoitaja oli kuulemma todennut näytteenoton jälkeen kysellessä tietoja, että ei hän usko että sillä on kovasti vaikutusta 🤷 tiedä sitten.

Muokattu viimeksi:
edit/ hoitaja oli kuulemma todennut näytteenoton jälkeen kysellessä tietoja, että ei hän usko että sillä on kovasti vaikutusta 🤷 tiedä sitten.
Ompa jännä, meille sitten taas ennen ensimmäistäkään näytettä painotti että kuume näkyy heti, että jos on ollu justiinsa joku tauti niin älkää menkö antamaan näytettä😂 ja toki huonojen näytteiden jälkeen kyselty aina kuumetaudeista. Mutta toivottavasti ei ainakaan paljoa vaikuttaisi!

Ompa jännä, meille sitten taas ennen ensimmäistäkään näytettä painotti että kuume näkyy heti, että jos on ollu justiinsa joku tauti niin älkää menkö antamaan näytettä😂 ja toki huonojen näytteiden jälkeen kyselty aina kuumetaudeista. Mutta toivottavasti ei ainakaan paljoa vaikuttaisi!
Voiskohan olla sen takia, ettei tämän enempää sitten kuitenkaan ollut lämpöä. Joku artikkeli tuli vastaan, jossa puhuttiin yli 38 asteen lämmöstä. En tiedä, tai sitten hoitaja vaan yritti lohduttaa 😂 tässäkin olisi taas saanut olla enemmän ohjeistusta ennen näytteenantoa. Hoitaja oli puhelimessa puhunut pelkästään aiempien siemensyöksyjen aikatauluista. Mutta siis toki itse mokattiin tämä, alkuviikosta puhuttiin että varmaan pitää aika perua, mutta sitten unohdettiin koko asia.

Mä taustailen täällä kun on alkukierto menossa eikä mitään jännitettävää. Tosi huonosti nukuttu ja öitä takana niin en jaksa kenellekään alkaa kommentoimaan.

Jes @Ness ! Onnea ovisplussasta. Me mennään nyt liki samoissa piinapäivissä varmaankin.

Mulla kävi semmoi pieni hups että unohdin tänään aamulla katsoa ovistestiä ennen ku se kuivahti ja sehän ryökäle näyttää siltä et ois mahdollisesti ollut positiivinen 😅 olis saattanut olla eilen illalla positiivisin mutta jäi nyt testaamatta koska sain riesaksi flunssan jonka johdosta oon pitänyt itteni niin nesteytettynä ettei toivoakaan pidättää riittävän kauaa iltatestaamiseen. Yritän ehkä tänä iltana kummiski testata ja jos huomenna aamusta on haaleampi ni merkkailen sen plussan varmaan sit suosiolla torstai-illalle jo. Lämmöt on kyllä äärimmäisen epäluotettavia näillä katkonaisilla unilla niin niiden puolestakin tosi vaikee sit tulkita. Onneks eilen ehittiin kierron ekat ja ehkä vikat tallettelut 😅

Liitteet

• Screenshot_20250228_141207_FF App.jpg
    Screenshot_20250228_141207_FF App.jpg
    111.7 KB · Katsottu: 67
  • 20250228_092712.jpg
    20250228_092712.jpg
    212.1 KB · Katsottu: 68
@Mustikkatäplä @Pottis @Ansq @Jolinda @Ness @SyysSumu kiitos kaikille tsempeistä ❤️

@Pottis mullakin oli aluksi fiilis, etten haluaisi loppuvuoden lasta. Mutta nyt tuntuu siltä, että ei sillä oikeastaan ole mitään väliä. Mut ymmärrän hyvin tuon fiiliksen, ja voihan se tehdä tosi hyvää yrittää tässä rennommin pari kuukautta!

@Yrttiteetä tekisi mieli mikä tilanne siellä, ootko testaillut uusiksi?

@Jolinda kauhea tilanne! Toivottavasti pääset sinne omalle tutulle klinikalle pian toimenpiteeseen ❤️ ja hyvää ja rentouttavaa lomaa 😊

@Malttamaton145 ooh, tsemppiä piinailuun! Kannatti jatkaa sinnikkäästi tikuttelua 🥳

@Ness luulen, et se jää mysteeriksi onko se oikea puoli auki. Ellen sit joskus onnistu raskautumaan niin, että munasolu on todistetusti irronnut oikealta. Mahtavaa, että siellä on lähete mennyt läpi ja aikakin tullut! Toivottavasti kuukauden odotus kuluu nopeasti. Ja onnea ovisplussasta! Tsemppiä piinailuun sinnekin 🌈

@SyysSumu onpas siellä ollut nyt huonoa onnea ❤️‍🩹 joko mies sai tuloksia analyysistä?

Mulla oli tänään kontrolliultra. Vasemmalta se ma näkynyt 10mm folli oli kasvanut -> 14mm nyt. Ja sit yllärinä myös oikealle oli ilmestynyt 12mm folli. Tainnut gonalin tehot mennä enimmäkseen sille puolelle, kun ma siellä ei näkynyt mitään 🙃 limis oli 8mm ja lääkärin mielestä oikein hyvän näköinen nyt. Pieni kaksosriski tähän kiertoon siis liittyy (jos oikealla se putki on edes auki...) mut enpä kyllä itse jaksa moista uskoa kun ei oo tähän mennessä yhdestäkään munasolusta tapahtunut yhtään mitään.

Nyt tämä lääkäri oli sitä mieltä, että ei tehdä tähän kiertoon vielä inssiä. Eli jatkan gonalin pistämistä ja oviksen tikuttelua. Jos ovista ei näy tiistaihin mennessä, sain myös ovitrellen pistettäväksi. Vähän harmittaa toi inssi, mutta ehkä tässä on sitten joku mahis ilmankin. Ensi kiertoon luvattiin sitten se Menopur ja inssi, jos ei nyt tärppää.

Toistaiseksi ovistestit tosi haaleita, eiköhän tässä vielä pari päivää ainakin mene noita folleja kasvatellessa.

Screenshot_2025-02-28-14-17-21-79_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli kivaa että follit on kasvaneet! Miten suhtautuisit ajatukseen mahdollisista kaksosista, jos nyt sattuisi sillä tavoin tässä kierrossa lykästämään?

@Pottis toivottavasti flunssa ja katkonaiset yöt helpottavat pian! Hyvällä paikalla ainakin tallettelu mahd. ovisplussaa ajatellen (ehkä muut oireet vahvistaa asian muutamassa päivässä), vaikka toki jos on vasta tulolla, saattaapi olla tallettelumahkuja enemmänkin.

@Ness jee tosiaan, onnea ovisplussasta! Kivaa myös että miehen tutkimukset etenee.

@Opahc oho, kävin kurkkimassa testejä ja sullahan on siellä jännät päivät menossa 😲🙂 Tsemppiä odotukseen ja alun epävarmuuteen!

@SyysSumu äh ärsyttävää miten paljon vastoinkäymisiä 😣 Toivottavasti ensi kierrossa osuu palikat paremmin kohdalleen.

@Malttamaton145 tsemppiä piinapäiville! On niitä saatu noilla kiertopäivillä jo odottaakin.

Täällä siirryttiin seuraavaan kiertoon, olo lopulta lähinnä helpottunut siitä että toivomisen/epätoivon jojoilu-piina taas päättyi. Tuntui kyllä että ihan tahdon voimalla onnistuin välillä näkemään roskishaamuja kaikissa testeissä joita tein, eli viivalaseihin on varmaan alkanut iskeä ikänäkö 🤣 Eipähän tartte huolehtia lääkäriaikojen/viisurileikkausten ajankohdista mahd. raskauden näkökulmasta - ehkä sit taas kierron tai parin päästä (voi olla ettei seuraavassa kierrossa paljon talletella ellei kumppani pääse sopivaan aikaan etäilemään mun työpaikkakunnalle). Ja pääsen viikonloppuna nauttimaan punaviinistä ja juustoista kun ystäväpariskunta kutsui syömään 🤗

Takaisin