BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nopeasti oma napa vaan tähän, nappasin itsekin influenssan ja kuume huitelee 39> joten tämän kierron mittaukset oli sitten siinä, eikä muutenkaan jaksamista roikkua puhelimella joten halusin vaan tulla kertomaan miksi häviän hetkeksi just ”jännillä päivillä” 😆 hirveästi myös tsemppiä kaikille kierron vaiheisiin, ja plussatuulta ❣️ palailen viimeistään seuraavan ovulaation aikaan😊🫶🏻 sitä ennen varmasti käyn lueskelemassa!

@Mustikkatäplä mitkä alennusviikot siis tulossa? Puhdillako? Turhauttavaa toi lämpöjen sahaaminen mut super uutinen ferritiinin nousu!

@Jolinda no johan siellä turhauttavia uutisia nesteestä. Ikävää toi epätieto siitä miten se vaikuttaisi mahdolliseen raskautumiseen nyt. Ehkä ne lääkkeet tosiaan voisi olla tässä kohtaa hyvä säästää vaikka se turhauttavalta tuntuukin.

@Ness tuttua toi alkukierron hiljaisuus, tsemppiä odotteluun

Täällä kp 2 menossa. Lämmöt ei tosin oo vieläkään kunnolla laskeneet. Kierto oli nyt pisin ikinä, 27 päivää, jota pidän positiivisena merkkinä. Mies meinaa käydä jossain kohtaa simppa-analyysissa ja mä käyn kattelee felicitaksella kans mikä oma tilanne tän kierron aikana. Muutoin jatkanen hiljaiseloa tän alkukierron ajan. Kaikille toivotan paljon vauvapölyä ✨

@Mustikkatäplä mitkä alennusviikot siis tulossa? Puhdillako? Turhauttavaa toi lämpöjen sahaaminen mut super uutinen ferritiinin nousu!

Felicitakselle on kuulemma tulossa taas aleviikko maaliskuussa. Näin niiden hedelmälllisyyshoitaja tammikuussa lupaili. Syksyllä oli 50% ale ensikäyntiin, hedelmällisyyskatsaukseen ja mioxsys-siemennesteanalyysiin. Niin ehkä sama nytkin. En nyt muista koskiko koko suomea vai vaan Hkiä. 🤔

Itellä seuraava ovis osuu vaan maaliskuun ekan viikon loppuun, niin sillä arvon, et menenkö sillä viikolla täydellä hinnalla gynelle vai ootanko sitä alea ja menen sit loppukierrosta. 🤔 Ellei se ale satu osumaan just sille ekalle viikolle.

Okei hei toihan on hyvä tietää @Mustikkatäplä. Mulla osuu ovis kans johki maaliskuun alkuun mutta ensikäynti kun on niin ei kuulemma ole väliä missä kohtaa kiertoa menee kun koko kierto seurataan. Täytyy pitää silmällä

Okei tääl alkokin jo menkat. 🤨🤨🤨 Virallisen merkintätavan mukaan kp1 meni huomiselle, mut silti luteaali jäi 10pv mittaseks eli 2pv lyhyempi ku yleensä. Ja jos luteaalin pituudessa on joskus ollu poikkeamaa, niin ei kyl ikinä lyhyempää vaan ainoostaan päivän pari pidempi. Et tää kierto meni nyt totaalisesti mönkään.

Olis kiva tietää miks säännöllisen selkeä kierto on ruvennu heittää ihan mitä sattuu sen jälkeen ku yritys alko. Nytkö tuli ikä vastaan. 😞

Lämmöt nousi taas korkeammalle. Saa nähdä miten käyttäytyy tulevina päivinä.

Koko eilisen päivän oli sellainen jomottava mutta samalla vihlova tunne oikealla lähellä munasarjaa.

Liitteet

• Screenshot_2025-02-20-07-48-54-86_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-02-20-07-48-54-86_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    291.9 KB · Katsottu: 63
Halit kaikille joilla uusi kierto alkanut 🫂

@Mustikkatäplä hmm, ompas erikoista miten noin päin et lyhyempi luteaalivaihe. Toivotaan että oli vain poikkeus eikä ole jäädäkseen. Stressi on yksi iso tekijä, mutta yleensä kyllä ainakin mulla se pidentää kiertoja.

Täällä eilinen olikin niin kiireinen ettei ehtinyt täällä piipahtaa. Mutta tässä käyrää. Taasen laskusuunnassa, kovasti siksaksaa. Testit negaa. Oireitakaan ei oikein ole, paitsi naama kukkii 🙄🤔 mielenkiintoinen teoria @Mustikkatäplä et ovis ois kp29. Ja totta, e@h testi kaikista tummin silloin. 0.5 antoi premom arvoksi. Tietysti vaikea vertailla kun tuolla 23-25 päivillä vielä pregcheckit käytössä ja ne antoi haaleampia tuloksia. Eggiksien mukaan ovis ois ollu tuolloin mitä FF ennustaa. 🤔 Nyt ois dpo 12 mutta jos ovis olikin vasta myöhemmin niin?
No ei auta kun odotella mahdollista kp1

Muoks. Lisäilin vielä eilisiltaisen testin. Jota pitkään ja hartaasti yritin tihrustaa josko jotain näkyisi. 🙈

Liitteet

• Screenshot_20250220_074722.jpg
    Screenshot_20250220_074722.jpg
    148 KB · Katsottu: 132
  • IMG_20250219_211847.jpg
    IMG_20250219_211847.jpg
    451.8 KB · Katsottu: 139
Halit kaikille joilla uusi kierto alkanut 🫂

@Mustikkatäplä hmm, ompas erikoista miten noin päin et lyhyempi luteaalivaihe. Toivotaan että oli vain poikkeus eikä ole jäädäkseen. Stressi on yksi iso tekijä, mutta yleensä kyllä ainakin mulla se pidentää kiertoja.

Täällä eilinen olikin niin kiireinen ettei ehtinyt täällä piipahtaa. Mutta tässä käyrää. Taasen laskusuunnassa, kovasti siksaksaa. Testit negaa. Oireitakaan ei oikein ole, paitsi naama kukkii 🙄🤔 mielenkiintoinen teoria @Mustikkatäplä et ovis ois kp29. Ja totta, e@h testi kaikista tummin silloin. 0.5 antoi premom arvoksi. Tietysti vaikea vertailla kun tuolla 23-25 päivillä vielä pregcheckit käytössä ja ne antoi haaleampia tuloksia. Eggiksien mukaan ovis ois ollu tuolloin mitä FF ennustaa. 🤔 Nyt ois dpo 12 mutta jos ovis olikin vasta myöhemmin niin?
No ei auta kun odotella mahdollista kp1

Muoks. Lisäilin vielä eilisiltaisen testin. Jota pitkään ja hartaasti yritin tihrustaa josko jotain näkyisi. 🙈
Mulla aina kunnon viivalasit silmillä, mut mä nään tossa tosi haamujen haamun🤭 toivotaan, että on oikeasti ja alkaisi vahvistumaan🤞🏼🫶🏼

@Malttamaton145 Minä nään kyllä tuossa haamun 😊 mulla ei noihin ole tullut viivanpaikkoja koskaan. Toivotaan parasta!

Muokattu viimeksi:
Mulla lämmöt sahaa edelleen ja tän päivän lukemien perusteella ff heitti oviksen takas sinne missä olikin. Nännit on nyt kipeytyneet ihan todella ja naama kukkii. Paino myös noususuunnassa. R-testi täysin nega tänäaamuna (ois laskennallisesti dpo10). Tein siis apteekin ultran sekä one stepin. Alavatsaa taas vähän juilii ja nipistelee ja ihan kauhea angsti päällä. Eilen itkin about koko päivän. Fiilis niin maassa. Kävin eilen myös verikokeissa, joten tänään tulee tulos progesta niin saa varmuuden tapahtuiko ovis vai ei.

@Malttamaton145 mä näen myös todella haalean toisen viivan. Oisko kuitenkin mahdollista että ovis ois ollut tuossa myöhemmin kun testit oli vahvempia?

Mulla tosiaan alkaa tulevana maanantaina harkka ja mietin tekisikö sinä aamuna apteekin testin jos ei menkat ole alkanut sitä ennen. Vai odottaisko tulevaan keskiviikkoon kun mulla on harkasta vapaapäivä. Käytän joka tapauksessa sitä ennen raskauskeijulta tilattuja herkkiä testejä mitkä ei mun kokemuksella ole herkkiä.

Merkkasin oviksen tuohon mitä epäilin se on ollu tuolloin jos on ollakseen 😁 enskierrossa sit tarvittaes tikkuilu aikasemmin jos tarve 🤞🏻 viime kierrossa oli oviksen jälkeen ihan kamala olo koko ajan ja luulin jo et olis napannu mut ei. Tällä kertaa vaan ihan jäätävä palelu koko ajan sekä mahassa outo myllerrys. En noihin applen lämpöihin ihan 100% luota. R-Testiin maltan odottaa nyt ihan reippaasti ku viimeks tuli testailtua niin monta kertaa turhaan 🙈 mun pitäis myös käydä tsekkaa ferrit ku niissä aikasemmin ollu häikkää ja omin päin syöny rautaa ku lääkäreille kelpaa se jos on just viiterajoilla 🙄

Liitteet

• IMG_4502.jpeg
    IMG_4502.jpeg
    79.2 KB · Katsottu: 70
Täällä kp15 ja ovistestit on niiiiiin haaleita, että en tiedä voiko ovis olla tulossa tässä kierrossa.. googlaillessa follien kokoa toi mun kp13 13mm folli on vielä siinä kasvuvaiheessa, että voi olla että ei kasva ja ovista ei tulisi.

Tää ei kyllä sinällään yllätä, kun luonnollinen ovis ei ole onnistunut moneen vuoteen, mutta kuitenkin on vähän ollut toiveet ylhäällä, jos km olisi aktivoinut kroppaa toimimaan ja kun pieni follikin näkyi.. Aion jatkaa testailua vielä ehkä viikon ja sit luovutan tämän kierron kohdalla.

Liitteet

• Screenshot_20250221_055120_Premom.jpg
    Screenshot_20250221_055120_Premom.jpg
    88.8 KB · Katsottu: 64
Täällä FF heitti katkoviiva oviksen pois ja lämmöt laskusuunnassa. Nyt jotenkin kun tuota käyrää kokonaisvaltaisesti katsoo, nii onko ovista tapahtunut ollenkaan 🤔
Se edellinen testikuva, niin munkin mielestä haamu. Toki saan näkymään haamu vaikka kuinka katsois, eli kunnon viivalasit löytyy täältä ainakin! Eilisiltainen testi täysin nega, tänään en enää uittanutkaa ku ovistestin ihan mielenkiinnosta. Tuossa vielä teillekin tiirailtavaksi.
Ärsytys alkaa nostaa päätään sen suhteen että hiton pitkä kierto ja menkat sais jo alkaa, et pääsis uuteen kiertoon. Ja siihenkin menee tovi jos toinenkin ennenkuin alettais oleen taas oviksen paikkeilla 😮‍💨 Sisko plussas tuossa viime kuulla, pitkän lapsettomuuden jälkeen ja voi että kun olisi ollut niin ihanaa hänen kanssaan jakaa raskaus suht. yhtä aikaa. ❤️ Toisaalta eihän sillä ole merkitystä koska tärppää, kunhan tärppää mutta silti se mieltä painaa ja väkisinkin nostaa pettymyksen tunteita ilmaan. Hirveän ristiriitaiset fiilikset täällä siis!

Liitteet

• Screenshot_20250221_092543.jpg
    Screenshot_20250221_092543.jpg
    258.5 KB · Katsottu: 82
  • Screenshot_20250221_093042.jpg
    Screenshot_20250221_093042.jpg
    149.4 KB · Katsottu: 74
Huonosti nukuttu yö takana ja selkeästi normaalia aikaisempi herätys kun eilen olin iltavuoroissa ja tänään heti aamuvuorossa. Olin illalla kotona vasta 21.30 ja tänään lähdin jo ennen 6. Joko siitä johtuen tai siitä huolimatta lämmöt nousi eilisestä.

Liitteet

• Screenshot_2025-02-21-12-57-34-30_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-02-21-12-57-34-30_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    287.1 KB · Katsottu: 54
Tän aamun lämmöt taas tippui. Tais olla kierto tässä ja menkat alkaa viimeistään alkuviikosta. En jaksa uskoa enää ollenkaan tästä kierrosta plussaan.

Liitteet

• Screenshot_2025-02-22-08-16-03-73_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-02-22-08-16-03-73_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    303.7 KB · Katsottu: 52
Tän aamun lämmöt taas tippui. Tais olla kierto tässä ja menkat alkaa viimeistään alkuviikosta. En jaksa uskoa enää ollenkaan tästä kierrosta plussaan.
Taitaa olla sama homma 😞 lämmöt +0,51-> +0,39 ja tiputtelee. Viime kierto 32pv ja tämä 23pv. Ei taida kroppa vielä olla toipunu kapselista.

Käyriä ei edelleenkään ole näyttää kun sain mahdutettua täle viikolle vain yksittäisen aamulämpömittauksen (joka sai ff:n heittämään nuo katkoviiva-crosshairit, joskin valkovuodon perusteella olisi saattanut olla pari päivää myöhemminkin), mutta piipahdan kertomaan että täällä aletaan olla jännillä päivillä. Erottuu siinä (ehkä?) sen verran nousujohteisuutta, että luultavasti ovis kuitenkin tässä kierrossa on tapahtunut, vaikka mökin yläkertaan pakkaava lämpö onkin nostanut nukkumatilan lämpötilaa niin paljon että jotain voi ehkä laittaa senkin piikkiin.

Sain ihan kunnon piinat kehitettyä lupaavilta tuntuneiden alavatsa-jomottelujen takia mutta testaaminen ja pettymys (niin kuin tietysti myös mahdollisuus lapsettomaksi jäämisestäkin) pelottaa.

Parane pian @Ansq!

@Malttamaton145 mietin samaa noita sun käyriä katsoessani. Tsemppiä odotteluun, uskon että kyllä se kierto sieltä aikanaan käynnistyy. Muistanko oikein että siellä oli vielä suht-säännöllinen imetys päällä?

@Mustikkatäplä toivottavasti parantuneet ferritiinit ja kolesterolit parantaisi mahdollisuuksia eikä kroppa ottaisi lyhyitä luteaaleja tavaksi! Hassusti tuossa sun käyrässä jo kp13 on dippi, mistä mun tekisi mieli alkaa laskemaan luteaalin alkua, mutta eiköhän se ovistesti anna luotettavamman tuloksen... Toivottavasti gynekäynnit tai mittaukset (jos niihin päädyt) tuottaisi tulosta, on ihan pyllystä joutua miettimään että tuottaakohan kroppa ylipäätäänsä tarpeeksi progesteronia pitääkseen kiinni hedelmöittyneestä munasolusta silloin kun sellainen kohdalle sattuu ❤️

Tsemppiä kaikille muillekin tilanteesta riippumatta!

Liitteet

• IMG_20250223_062300.jpg
    IMG_20250223_062300.jpg
    152.4 KB · Katsottu: 63
Muokattu viimeksi:
Takaisin