BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Calliope aivan selkeĂ€ posihan toi on, onnea ja tarrasukkia!! 😍

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli Ă€hh toi negan odottelu on niin turhauttavaa 😭 toivottavasti pian katoais viimeisetkin vĂ€rit testistĂ€ ja pÀÀsis uuteen yritykseen.

@Ness toivottavasti ei oo PMS-oireita vaan tosta vielÀ paljastuis raskausoireiks. Samoja mielialaheittelyitÀhÀn siinÀkin on.

@minttutuuli hyvÀ ettÀ asiat etenee ja saitte lÀhetteen, vaikka toki toivois ettÀ tulis tÀrppi jo ennen sitÀ. TsemppiÀ töihin, lomaltapaluu on kyllÀ aina haastava!

@Pottis toivotaan pikaista ovulaatiota đŸ€žđŸ»

Menkat alko eilen iltapĂ€ivĂ€llĂ€ kuten aavistelinkin, se oli kyllĂ€ vaan ilonen juttu siinĂ€ kohtaa kun toivoa ei enÀÀ ollu. Toi oli hyvĂ€ siitĂ€ mielessĂ€ ettĂ€ pÀÀsen oikeena pĂ€ivĂ€nĂ€ verikokeisiin yms, vĂ€hĂ€n jo jĂ€nnitin meneekö tĂ€n pĂ€ivĂ€n puolelle. Menkkaoireet olikin sitten ihan kamalat tĂ€llĂ€ kertaa, sĂ€rkylÀÀkkeistĂ€ huolimatta ihan jĂ€rkyttĂ€vĂ€t kramppailut ja niin kova pÀÀnsĂ€rky ettĂ€ tuntu ettĂ€ pÀÀ rĂ€jĂ€htÀÀ. Tuntuu niin epĂ€reilulta kokea sekĂ€ pettymys ettĂ€ toi fyysinen puoli 😭

Mutta nyt jo parempi ja optimistisilla fiiliksillÀ tÀhÀn kiertoon. Huomenna tosiaan labroissa katotaan AMH, FSH, ferritiini yms ja heti sen jÀlkeen alkaakin jo Letrojen syönti. Tuntuu ettÀ nyt saa aktiivisemman otteen yrittÀmiseen jo kierron alussa.

Kuvaajaa turha ees tĂ€ssĂ€ kohtaa laittaa 😄

@kaihotar tsempit menkkoihin💕 Onneksi se pahin pettymys ja menkkaoireet ei kestĂ€ kuin muutaman pĂ€ivĂ€n, sit alkaa taas mieli orientoitumaan seuraavaan kiertoon ✹ sullakin testejĂ€ tulossa, niin pÀÀsee nĂ€kemÀÀn miltĂ€ ne nĂ€yttÀÀ. JĂ€nnittĂ€vÀÀ kun letrotkin alkaa, toivottavasti niillĂ€ saisi raskauden kĂ€yntiin!

Samat lĂ€mmöt jatkuu, sykkeetkin ihan ok vaikka alaspĂ€in tulleet. Ihmeen tasaista on, mulla on usein enemmĂ€n siksakkia, kuten nĂ€kyy alkukierrostađŸ€Ł Huomenna tai perjantaina olisi sit menkat alkamassa, ehkĂ€ todennĂ€köisemmin kuitenkin perjantaina - luteaali on yleensĂ€ ollut sen 14 pv.
IMG_6485.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ness joo mĂ€ otin ton premominkin kĂ€yttöön ja just sen avulla katselin noita ovulaatiotestejĂ€. Toivottavasti sun lĂ€mmöt pysyy ylhÀÀllĂ€! ✹

@kaihotar joo nyt tikutin joka pĂ€ivĂ€ kaksi kertaa ja sitten kun lh lĂ€hti kohoamaan niin vielĂ€ useammin. Mulla oli viime menkkojen kanssa ihan sama juttu, oli kovimmat krampit mitĂ€ on koskaan ollut, kaksinkerroin jouduin makaamaan reilun tunnin sĂ€ngyssĂ€. LĂ€hes huusin ÀÀneen ettĂ€ tĂ€mĂ€kin vielĂ€, kun muutenkin oli mieli maassa menkkojen alkamisesta 😔 hei hienoa, ettĂ€ saat nyt teetettyĂ€ testejĂ€ ja on sellainen olo, ettĂ€ on aktiivinen ote yrittĂ€miseen nyt!

@minttutuuli toi sun taktiikka on kyllÀ varmasti jÀrkevÀ niin tulee joka pÀivÀlle sitten samaan aikaan. Itse en jotenkin tohdi laittaa noin aikaiselle herÀtystÀ tÀmÀn takia, kun muutenkin unet on vÀhÀn katkonaisia. Kiva ettÀ sait lÀhetteen tutkimuksiin!

@Calliope ÀÀ, ihan selkeĂ€ viiva!! Toivottavasti se lĂ€htee vahvistumaan! Varovaiset onnittelut ja tarrasukkia ❀

TÀÀllĂ€ Kp14 selkeĂ€sti lĂ€hti LH nousemaan ovis tikkujen mukaan ja sitten laskuun. Luulen ettĂ€ noi kaksi testiĂ€ ton korkeimman LH:n jĂ€lkeen oli otettu hieman liian laimeasta virtsasta (kun yritĂ€pĂ€ siinĂ€ pidĂ€tellĂ€ samalla kun talletellaki pitĂ€is đŸ€Ł), toki olin pidĂ€ttĂ€nyt ainakin puolitoista tuntia, joten vĂ€hĂ€n ihmetyttÀÀ ettĂ€ noin suuren heiton teki, mutta sitten seuraavana aamuna ja pĂ€ivĂ€nĂ€ oli korkeammat lh:t. EttĂ€ olisiko se piikki sitten kuitenkin tullut siinĂ€ vĂ€lissĂ€.. toisilla ihmisillĂ€ saattaa nĂ€kyĂ€ pari pĂ€ivÀÀkin se positiivinen testi ja tÀÀllĂ€ on tĂ€llĂ€inen salama ovis sitten vissiin.

Mutta, homman tekee nyt mielenkiintoisemmaksi nuo lĂ€mmöt. Lh:n kohouma oli testien mukaan kp14 ja seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€ kĂ€vikin dippi lĂ€mmöissĂ€. Mutta koska mulla myös kĂ€vi myöhemminkin dippi lĂ€mmöissĂ€, ff ja premom heittikin ovulaation kp 18 pĂ€ivĂ€lle. En kyllĂ€ nyt meinaa uskoa tĂ€hĂ€n.. lĂ€hinnĂ€ ettĂ€ esim ovislimat loppui seinÀÀn kp 15-16 ja kun on ollut eilisestĂ€ lĂ€htien vĂ€hĂ€n pms rintojen arkuutta, niin olisiko sitĂ€ muka tullut jo nyt jos olisin ovuloinut vasta justiinsa. Ja jos ovis olisi ollut nyt, niin miksi tuollainen kohoama lh:ssĂ€ olisi kĂ€ynyt kp14. Mulla oli ihmeellistĂ€ unettomuus ongelmaa vĂ€hĂ€n tĂ€ssĂ€ ovulaation huudeilla, mutta en harmikseni muista ettĂ€ oliko esim tolloin kp18 tienoilla, ettĂ€ olisiko se voinut vaikuttaa lĂ€mpöjen laskuun. Nyt harmittaa vietĂ€vĂ€sti ettĂ€ multa loppui ovistestit enkĂ€ testaillut tuosta kp15 eteenpĂ€in. Mutta jos se ovis olis tullut nyt vasta kp18 niin meidĂ€n tallettelut olis ollu aivan liian aikaisin đŸ˜©

Meni nyt vĂ€hĂ€n jotenkin hermo tĂ€hĂ€n mittailuun ja oon nyt tĂ€n lyhyen itse mittailun jĂ€lkeen ihan valmis sijoittamaan oura sormukseen 😅 hainkin itseasiassa ouran testisetin, mutta vielĂ€ harkinnassa laitanko tilaukseen, tulee kalliiksi tĂ€mĂ€ yrittĂ€minen 😀. Tuntuu ettĂ€ mun katkonaisten unien takia tÀÀ itse mittailu on vĂ€hĂ€n haastavaa. Ja jos ens kierto tulee, toki toivon ettei tule, siihen valmistaudun useammalla testillĂ€ ja testailen reilusti yli oletetun oviksenkin ihan varmuuden vuoksi. Olisihan tuo luteaali sitten aivan liian lyhyt, jos muka ovuloisin noin myöhÀÀn.
Sori kun ootte nyt saanut tĂ€llĂ€isen ongelma tapauksen tĂ€nne 🙄 kuinka voikaan olla nĂ€in hukassa.

IMG_20250108_094725.jpg

IMG_20250108_112118.jpg

@kaihotar harmi ettĂ€ alkoi mutta kiva ettĂ€ sullakin optimistisemmat fiilikset ensi kiertoon! Toivottavasti letroista on apua đŸ€ž

@Ness sulla kyllÀ nÀyttÀÀ kÀppyrÀ hyvÀltÀ! JÀnnityksellÀ jÀÀmme oottamaan. Meinasitko testailla tÀssÀ ennen menkkojen odotettua alkua?

@SyysSumu mĂ€ niin samaistun tohon testailun ja pidĂ€ttĂ€misen tuskaan 😅 joutuu ihan ajatuksella olla juomatta nesteitĂ€ kun muuten ei tuu mitÀÀn useemman tunnin pidĂ€tyksestĂ€. Oon aivan liian nesteytynyt pienirakkoinen tĂ€mmöseen pĂ€ivĂ€testailuun. MĂ€ en ite osaa sanoa tosta sun lĂ€mpökĂ€yrĂ€stĂ€ varmaksi kun itekin oon ihan noviisi noita tulkkaamaan mutta vĂ€hĂ€n nĂ€yttÀÀ ettĂ€ ois voinu tulla vasta tuolloin kp18 đŸ€” ilmeisesti lh voi tehdĂ€ nousuja ja laskuja jo ennen ovista kun toi kp14 ei vielĂ€ ole positiivinen kuitenkaan. Mun on ollut tosi vaikee saada itekin huippua kiinni. Se tulee selvĂ€sti tosi nopeesti ja kestÀÀ lyhyen aikaa. Nyt oon pidĂ€tellyt 2 tuntia ja koitan jossain 3h kohdalla testailla kun aamun testit nĂ€ytti vihdoin merkkejĂ€ noususta.

Muoks. Jatkan tÀhÀn nyt pidÀtyksen jÀlkeen omat kuulumiset ettÀ ovistesti on jo mun onnistumisasteella liki positiivinen. Ylempi aamulla klo 8 ja nyt klo 18. Koitan vielÀ testaa ennen nukkumaanmenoa jos sais selkeÀn posin ja ennustan ettÀ huomenna aamulla testi on jo haalistunut.

Muokataan vielÀ kerran pÀivÀn viimesellÀ testillÀ vÀhÀn ennen kello 22 jonka lasken nyt positiiviseksi.

Liitteet

• SquareFit_20250108_18075255.jpg
    SquareFit_20250108_18075255.jpg
    177.4 KB · Katsottu: 77
  • Screenshot_20250108_181212_FF App.jpg
    Screenshot_20250108_181212_FF App.jpg
    146.4 KB · Katsottu: 75
  • 20250108_220942.jpg
    20250108_220942.jpg
    121.7 KB · Katsottu: 71
Muokattu viimeksi:
@Calliope onnea 😍 ihan selkeĂ€ viiva! Ootko testaillut tiistain jĂ€lkeen?

@Pottis kiva ettÀ on optimistinen fiilis uudessa kierrossa. Onnea oviksen löytymisestÀ ja tsemppiÀ alkavaan piinailuun.

@kaihotar tuuhan sit kertoo labrojen tuloksia, jos haluat jakaa! Varmasti toiveikas fiilis lĂ€hteĂ€ tĂ€hĂ€n kiertoon, toivottavasti tulisi teille nyt se tĂ€rppikierto đŸ€

@Ness mikĂ€ tilanne siellĂ€? LĂ€mmöt tosi hyvin koholla vielĂ€ dpo 13! JĂ€nnÀÀ đŸ€©

@SyysSumu hmm, noista testeistĂ€ ei kyllĂ€ minun silmÀÀn mikÀÀn ole pos, joten ehkĂ€ lĂ€mpöjen mukaan uskoisin ennemmin tuon oviksen olleen myöhemmin. MiltĂ€ lĂ€mmöt nĂ€ytti tĂ€nÀÀn? Ja hei, kannattaa muistaa ettĂ€ eihĂ€n tÀÀ bbt:n seurailu ole mitenkÀÀn pakollista yrittĂ€essĂ€, jos tuntuu ettĂ€ se tuo vaan enemmĂ€nkin stressiĂ€ ❀

TÀÀllÀ nyt dpo 6. Ei oikein mitÀÀn erikoisia tuntemuksia vielÀ. VÀsymys ja palelu olleet lÀsnÀ. MÀ itseasiassa sain eilen joulupukin lahjoman Ouran sormeen, mut sen kanssa menee varmasti vÀhÀn aikaa et se pÀÀsee kÀrryille musta kunnolla. Viime yön lÀmmöt oli sen mukaan selkeÀsti korkeella ja ff ku synkkasin nii heitti ne 37,05.

/Edit. Jee! Huomasin aamulla, et omakantaan oli tullut kirjaus lĂ€hetteen hyvĂ€ksymisestĂ€! JĂ€nnitti se, meneekö se ylipÀÀtÀÀn lĂ€pi kun ei oo vielĂ€ sitĂ€ vuotta yritetty. TekstissĂ€ oli vaa vĂ€hĂ€ hĂ€mÀÀvĂ€sti et "hoidon kiireellisyys: 6 kolme kuukautta" 😅 eli kumpihan se nyt on... No joka tapauksessa ei tĂ€ssĂ€ henkeĂ€ pidĂ€tellĂ€ et asiat kĂ€visi nopeasti, mut pieni voitto edes đŸ„ł

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu mulle kans nĂ€yttÀÀ siltĂ€, ettei ovis ole vielĂ€ vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ollut kp15 mennessĂ€. Voisi olla, ettĂ€ tullut sit vasta sen jĂ€lkeen. Harmi ettĂ€ testit loppui tuohon kiertoon. Sit kun saat jossain vaiheessa sen posin kiinni niin varmaan riittÀÀ se 2x testiĂ€ pĂ€ivĂ€ssĂ€kin ✹ miltĂ€ nĂ€yttÀÀ lĂ€mmöt nyt?

@Pottis siellĂ€ ihan selkeĂ€ plussa ovistestiin! Kannattaa vielĂ€ testata aamulla / tĂ€nÀÀn et nĂ€kee et varmasti lĂ€htee haalenemaan :) ja mulla ei oo tapana testata ellei menkat jÀÀ pois 😀

@minttutuuli jes onnea 😊 MeillĂ€kin muistaakseni se lĂ€hete hyvĂ€ksyttiin aika pian, ehkĂ€ just parissa pĂ€ivĂ€ssĂ€ ja sen jĂ€lkeen tuli kutsu erilasiiin testeihin + ensikĂ€ynti ✹✹ Kiva ettĂ€ pÀÀsette nyt etenemÀÀn asian kanssa

Omaa kĂ€yrÀÀ kun katsoo niin ei ole epĂ€selvÀÀ, ettĂ€ mitĂ€ tapahtuu seuraavaksi 😅 oli kyllĂ€ hienon nĂ€köinen kĂ€yrĂ€, varmaan optimistisin tĂ€hĂ€n mennessĂ€, mutta niin vaan se droppi sieltĂ€ tuli 💔

Liitteet

• IMG_6496.jpeg
    IMG_6496.jpeg
    402.5 KB · Katsottu: 84
@Ness Ă€h, harmi ettĂ€ lĂ€mmöt tuli alas! 😣Tiesit kyllĂ€ hyvin omat loppukierron oireesi, kĂ€yrĂ€ pysyi niin lupaavasti ylhÀÀllĂ€ ettĂ€ mĂ€ olin jo alkanut toivoa ettĂ€ pms-pĂ€ivĂ€si olisi ollut jotain lomanloppumisstressiĂ€ tai vastaavaa...

@minttutuuli mahtavia uutisia ettÀ lÀhete on hyvÀksytty! TsemppiÀ töiden aloitukseen, toivottavasti pÀivÀt tuntuvat vÀhemmÀn kuluttavilta sitten kun rutiini löytyy.

@Calliope ihana yllĂ€tys vuoden alkuun, nyt vaan tarrasukat jalkaan ja toivotaan parasta! 🌈

@Pottis no nyt tuli ainakin vahvat viivat testeihin - tsemppiĂ€ talletteluun, ja olettaisin et lĂ€mmöt vahvistaa oviksen parissa pĂ€ivĂ€sssĂ€ 🙂

@kaihotar pÀÀnsĂ€rky on kyllĂ€ niin kamalaa, mutta hyvĂ€ jos menee ohi menkkojen myötĂ€ đŸ˜”â€đŸ’«Kiva ettĂ€ verikokeiden aikataulutus onnistui hyvin!

@SyysSumu tÀÀllÀ toinen herkkÀuninen / ainakin satunnaisesti rikkonaisista öistÀ kÀrsijÀ! MÀ olen mitannut arkena herÀtyskellon soidessa (viikonloppuisin yleensÀ noin tuntia myöhemmin) riippumatta siitÀ miten kevyesti tai sikeÀsti olen nukkunut sitÀ ennen. Jos on sellainen olo ettÀ esim. aamuyön valvomisen jÀlkeen en ole saanut kuin torkuksittua ennen mittausaikaa ainakin FF:ÀÀn (ehkÀ myös prenomiin?) voi merkata unettomuuden, kuumeen tai jotkin muut lÀmpöihin todennÀköisesti vaikuttavat tekijÀt niin ettÀ sovellus (ehkÀ?) antaa sille vÀhemmÀn painoaarvoa lÀmpökÀyrÀÀ laskiessa; tai sitten ainakin voi manuaalisesti valita ettÀ kyseinen pÀivÀ jÀtetÀÀn huomiotta. Jos pÀÀdyn nousemaan sÀngystÀ tavallista aikaisemmin niin etten aio enÀÀ palata nukkumaan, olen sitten vaan mitannut ennen kuin nousen vuoteesta ja hyvÀksynyt sen ettÀ lÀmpökÀyrÀ siltÀ pÀivÀltÀ saattaa heittÀÀ hieman - kyllÀ sieltÀ isot linjat yleensÀ erottuu kuitenkin.
(En ole ollut linjoilla niin paljoa ettÀ tietÀisin tarkemmin tilannettasi, mutta vasta jÀlkikÀteen tuli mieleen ettÀ voihan olla esim. jokin tukilÀÀkitykseen liittyvÀ syy jonka vuoksi on tÀrkeÀÀ ettÀ oviksen tarkka ajankohta selviÀÀ reaaliajassa. Seuraan itse lÀmpöjÀ aika rennolla otteella, lÀhinnÀ ajatuksella ettÀ noususta nÀen oviksen tapahtuneen sitten joskus jÀlkikÀteen eikÀ tarkalla pÀivÀllÀ ole mulle niin vÀliÀ, niin ettÀ vÀlillÀ mulla tuppaa unohtumaan ettÀ muitakin motivaatioita lÀmpöjen seurailuun voi oikein hyvin olla.)

Oon voinut olosuhteisiin nÀhden ihan kohtuullisesti (mitÀ nyt ÀrsyttÀvÀ flunssa- ja sairastelukierre sen kun jatkuu, ja tÀllÀkin viikolla kuumeessa on mennyt suunnilleen joka toinen pÀivÀ niin ettei lÀmpökÀyrÀÀ auta pahemmin tulkita), vaikka suruprosessi onkin ollut yllÀttÀvÀn erilainen kuin aiemmin. Tunteet tulivat niin eri tahtiin kuin viimeksi ettÀ vÀhÀn hirvittÀÀ tuleekohan osa tunnetyöstÀ eteen vasta seuraavan plussan kohdalla (jos tai kun se toivottavasti osuu kohdalle pian!), mutta ei kai auta ennakkoon murehtia.

Mulla vÀhÀn epÀröinnissÀ, pitÀisikö yrittÀÀ saada lÀhete julkiselle tutkimuksiin tÀnÀ kevÀÀnÀ (yritys aloitettu loppuvuodesta -23) vaikka asuinpaikka todennÀköisesti toukokuussa vaihtuukin - eipÀhÀn ainakaan jÀisi harmittamaan ettÀ jÀipÀ sekin kivi kÀÀntÀmÀttÀ, jos seuraavassa plussassa kestÀÀkin pitkÀÀn ja työtilanne pyörÀhtÀÀ niin pÀin ettÀ sama asumisjÀrjestely ja sh-piiri sÀilyy, vaikka todennÀköistÀ kai (tÀstÀ taisi olla nimenomaan pÀÀkaupunkiseudulla ja ehkÀ tÀssÀkin ketjussa kokemuksia?) sekin ettÀ keskenmenoihin pÀÀttyvÀt plussat lykkÀÀvÀt tutkimuksiin pÀÀsyÀ.

Muokattu viimeksi:
@Pottis joo, ihan sama tÀÀllĂ€, toinen pienirakkoinen 😂 pidĂ€ttĂ€minen on lĂ€hes tuskaa ja melkein tĂ€ytyy harjoittaa mindfullnessia ettĂ€ siinĂ€ onnistuu. Ja sitten vielĂ€ se ettĂ€ kun oot tyylikkÀÀsti onnistunut pidĂ€ttelemÀÀn ja sitten hajamielisesti menet kĂ€ymÀÀn pissalla ja muistat sen jĂ€lkeen, ettĂ€ nouuu se testi ja ei muuta kuin alusta taas pidĂ€ttelemÀÀn đŸ€ŠđŸ˜…
Siis tÀÀ on kyllĂ€ mulle ihan uutta, ettĂ€ niitĂ€ nousuja voi tulla ennen ovulaatiotakin. Kun oon kĂ€yttĂ€nyt noita muita testejĂ€ sieltĂ€ on tullut niin puhtaita negoja kunnes on kohonnut ja myös kohoamisten jĂ€lkeen, ettĂ€ ei tĂ€llĂ€inen jotenkin tullut mieleenkÀÀn. Ja olen usein aloittanut testailun melko ajoissa, kp7. Mutta hei tĂ€ssĂ€ opitaan ja taas tietÀÀ kropastaan enemmĂ€n, jos se ovulaatio tosiaan tuli vasta kp18 đŸ€· kurjaa jos sullakin huippujen löytyminen haastavaa. Mutta nyt sĂ€ sait kyllĂ€ niin kauniin positiivisen kiinni, ettĂ€ ei oo epĂ€ilystĂ€kÀÀn etteikö olisi posi! ✹

@minttutuuli joo, testeillÀ en saanut kyllÀ huippua kiinni. En nyt sanoisi ettÀ mittailu stressaisi, mutta tulokset harmittaa toki. Koska jos tÀllÀisiÀ kiertoja on tullut enemmÀnkin tietÀmÀttÀni niin ollaan kyllÀ talleteltu aivan vÀÀriin aikoihin. Mutta sitten samalla, tÀÀ oli just se miksi halusin alkaa mittailemaan, saadakseni varmistusta mahdollisille ovulaatioille ja tÀÀhÀn on tosi arvokasta tietoa tulevaisuutta varten, jos yritetÀÀn hakeutua hoitoihin. Jos tÀllÀisiÀ kiertoja on ollut useampia niin eihÀn meillÀ ole ollut edes tsÀÀnssejÀkÀÀn koska mun kierron kanssa luteaali jÀisi ihan toivottoman lyhyeksi, 7-9 pÀivÀn pituiseksi. TÀnÀÀn oli lÀmpö tullut vÀhÀn alas, mutta ei paljoa.
Uu, sullakin oura! Mun sormuksen pitĂ€iskin tulla jo tĂ€nÀÀn. Joo ilmeisesti siitĂ€ saa parempaa dataa 2 viikon kĂ€ytön jĂ€lkeen ja luinkohan jostain, ettĂ€ kierto juttuja se osaa alkaa ennustelemaan 60 pĂ€ivĂ€n jĂ€lkeen. Tosta lĂ€mmöstĂ€ en osaa sanoa. Hei hienoa ettĂ€ lĂ€hete oli hyvĂ€ksytty! ❀

@Ness kp16 olin vielÀ aamulla ottanut nÀköjÀÀn vikan testin ja todella matala se oli. TÀnÀÀn oli ihan vÀhÀn laskenut lÀmpö. Harmi, jos se tosiaan oli tullut myöhemmin, mutta ehkÀpÀ sitten ei tarvitse tÀltÀ kierrolta odotella liikoja. JÀnnÀ ettÀ kehon merkkeihin ei sitten nÀköjÀÀn voi luottaa, koska myöhemmin ei ollut mitÀÀn merkkejÀ ovulaation tulosta.
Voi onpa harmi ettĂ€ siellĂ€ tuli droppi lĂ€mpöihin 😔

@SyysSumu kieltĂ€mĂ€ttĂ€ vaikea kyllĂ€ nyt tolla testi+lĂ€mpöyhdistelmĂ€llĂ€ tulkita ettĂ€ koska ovulaatio olis tapahtunu, harmi ettĂ€ testit loppu kesken 😔 mĂ€kin oon tota Ouraa kauheesti pohtinu mutta onhan se tosi kallis kun en pĂ€ivĂ€llĂ€ kĂ€yttĂ€is kun ei sovi yhtÀÀn mun tyyliin. Mutta olishan se huomattavasti lĂ€mpömittaria helpompi.

@Pottis on ainakin selkeÀ posi siellÀ! Tuliko tÀnÀÀn ovispÀivÀn lÀmpödroppi?

@minttutuuli mahtava uutinen ettĂ€ lĂ€hete menny lĂ€pi ja asiat edistyy!! 😍 Toki paras nyt olis kun koko lĂ€hete olis ihan turha.

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli voin vaan kuvitella millasia ajatuksia tossa joutuu kĂ€ymÀÀn lĂ€pi kun joutuu kokemaan jo toisen menetyksen 😔 kenenkÀÀn ei pitĂ€is joutua kokeen noita. Tosiaan pk-seudulla ainakaan ei pÀÀse julkiselle tutkimuksiin ennen kun edellisestĂ€ keskenmenosta on vuosi, mutta monia asioita pystyy tutkiin myös yksityisellĂ€ ilman ettĂ€ menee ihan omaisuus (vaikka kallistahan se on silti..)

@Ness Ă€hhh onpas todella kurja kÀÀnne siellĂ€kin hienosta kĂ€yrĂ€stĂ€ huolimatta 😔 tuntuu kyllĂ€ ettei kĂ€yrĂ€stĂ€ voi tulkita oikein mitÀÀn muuta kun ovulaation tapahtumisen ja menkkojen alkamisen.

Alkukierto tuntuu hujahtavan, nyt jo kp3. Hurjaa ettĂ€ ens viikon lopulla pÀÀsee jo taas tikuttaan ovista. Labroissa kĂ€yty tĂ€nÀÀn, toivon ettĂ€ tulokset tulee ens viikon gynekĂ€yntiin mennessĂ€. Illalla otan myös ensimmĂ€isen letron, se vĂ€hĂ€n jĂ€nnittÀÀ kun oon lukenu karmeista sivuoireista 😅

Onpa harmi ettĂ€ tuli alas @Ness 😔

@YrttiteetÀ tekisi mieli mitÀÀn ei siinÀ ainakaan menetÀ jos yrittÀÀ hakeutua jo tutkimuksiin. Kannustaisin ainakin kysymÀÀn miten suhtautuvat!

TÀnÀÀn tuli juurikin ovispÀivÀn lÀmpödroppi! @kaihotar toivottavasti sulla ei tulis letroista sivuoireita

Aamulla vastoin kaikkia odotuksiani testi(ylempi) on mun silmiin vielĂ€ positiivinen klo 7:20 ja nyt töistĂ€ palatessa(alempi) negatiivinen. Tehtiin vielĂ€ viime hetken tallettelut töiden jĂ€lkeen varastoon kun ei eilen ollut hyvÀÀ hetkeĂ€. Voi olla jo myöhĂ€stĂ€ mutta yrittĂ€nyttĂ€ ei laiteta 😄 toi kp 9 oli joka tapauksessa ajoitukselta nappi. Piina alkakoon đŸ€ž

Liitteet

• SquareFit_20250109_17191484.jpg
    SquareFit_20250109_17191484.jpg
    182.3 KB · Katsottu: 82
  • Screenshot_20250109_171953_FF App.jpg
    Screenshot_20250109_171953_FF App.jpg
    137.8 KB · Katsottu: 85
HyviĂ€ piinailuja @Pottis! HyvĂ€t talletetut teillĂ€ ja kiva, ettĂ€ saitte tĂ€nÀÀn varuiksi viedĂ€ yhdet đŸ€žđŸŒ

@Ness harmi, ku lÀmmöt putosikin. Vaikka ois kuikka hyvÀn nÀköinen kÀyrÀ, niin ei nuista tiliÀ..

@kaihotar toivottavasti sÀÀstyt suuremmilta sivuoireita!

@YrttiteetÀ tekisi mieli Toivottavasti flunssa helpottaa pian. Tuntuu epÀreilulta, jos keskenmeno siirtÀÀ hoitoon pÀÀsyÀ. HyvÀ se varmaan on kuitenkin varmistaa.

@minttutuuli jee hyvĂ€, ettĂ€ sait lĂ€hetteen đŸ„ł Toivottavasti asia etenee nopeasti, eikĂ€ tarvis puolta vuotta odotella. Kivan joululahjan sait ja lĂ€mpötilojen seuraaminen helpottuu nyt kovasti â˜ș MĂ€kin oon vĂ€lillĂ€ haaveillu Ourasta mutta on vĂ€hĂ€n hintava ja multa löytyy jo hyvĂ€ urheilukello, niin en senkÀÀn puolesta sitĂ€ oikeasti tarvi.

Dpo 5 tai 6 menossa riippuen siitÀ, luotanko FF:n merkintÀÀn vai omiin tuntemuksiin. DPO3 paikkeilla oli tuttu notkahdus ja nyt kivutaan vÀhÀn ylemmÀs, eli normaalilta nÀyttÀÀ. TöissÀ on ollu vÀhÀ kiirettÀ enkÀ oo muutenkaan nyt tarkkaillu jokaista olotilaa, mikÀ on ollu tosi virkistÀvÀÀ!

@Bella95 Toi on kyllĂ€ hyvĂ€ fiilis, kun saa ajatuksia vĂ€lillĂ€ muihinkin asioihin. Mullakin työt on nyt kyllĂ€ auttanut/pakottanut pitĂ€mÀÀn ajatukset vĂ€hĂ€n muualla, muuten googlailisin varmaan vaan kokoajan jokaista oiretta 😬

@Pottis SiellÀ on selkeÀt ovisviivat saatu ja tallettelut osunut hyvin, tsemppiÀ piinailuun!

@kaihotar Toivottavasti labratulokset tulevat pian ja ettĂ€ letrot eivĂ€t aiheuta pahoja sivuoireita đŸ€ž

@SyysSumu Mulla viime kierrossa ovisviivat alkoivat vĂ€hĂ€n vahvistua muistaakseni kp 16-18 aikoihin, mutta sitten haalenivat. Jatkoin kuitenkin testailua ja aivan selkeĂ€ ovisplussa pĂ€rĂ€hti yllĂ€tyksekseni vasta kp 27. EttĂ€ kaikenlaista sitĂ€ voi tulla vastaan 😄 Tosin mulla pillereitten lopettamisen jĂ€lkeen kierrot ovat olle epĂ€sÀÀnnöllisiĂ€.

@YrttiteetÀ tekisi mieli Toivottavasti siellÀ sairastelukierre pian helpottaisi. On kyllÀ ÀÀrettömÀn epÀreilua jos/jollain alueilla kun keskenmeno nollaa yritysajan.

@Ness EikĂ€ 😔 Oli niin lupaavan nĂ€köinen kĂ€yrĂ€.

@minttutuuli Hienoa, ettĂ€ lĂ€hete hyvĂ€ksyttiin đŸ€©

TÀÀllÀ lÀmmöt vielÀ kulkevat aika samaa rataa ja testi on vÀhÀn tummunut. Vaikea uskoa tÀtÀ vielÀkÀÀn todeksi. Tunteet seilaavat toiveikkuudesta pelkoon joka pÀivÀ monta kertaa. Mutta eipÀ tÀssÀ auta, kun elÀÀ pÀivÀ kerrallaan. Oireet aika samoja, mitÀ luteaalissa ennenkin ollut, jÀrkkyÀ alavatsan turvotusta ja kaikenlaista alavatsan epÀmÀÀrÀistÀ juilintaa, vÀlillÀ taas ei mitÀÀn ihmeempiÀ tuntemuksia.
Jos viiva jatkaa tummumistaan, jossain kohtaa pitÀÀ varmaan lopettaa lĂ€mmön mittaaminen, jos se alkaa aiheuttaa stressiĂ€ đŸ€”

Liitteet

• Screenshot_20250109-184403~2.png
    Screenshot_20250109-184403~2.png
    121.2 KB · Katsottu: 105
  • IMG_20250109_060130.jpg
    IMG_20250109_060130.jpg
    885.6 KB · Katsottu: 104
Kaikille Ouraa pohtiville sanoisin, ettĂ€ ei ole ostamisen vÀÀrti jos pelkĂ€stÀÀn tĂ€hĂ€n raskautumiseen ja kierronseurantaan kĂ€yttÀÀ 😅 mut jos se kaikki muukin data (uni, sykkeet, palautuminen, liikunta) kiinnostaa, niin siinĂ€ tapauksessa on oiva hankinta. Sit toinen juttu mikĂ€ kannattaa ottaa huomioon, niin jatkuvassa kĂ€ytössĂ€ tÀÀ kestÀÀ 2-3 vuotta ja sit pitÀÀ uusia. Mulla on jo toinen nĂ€iden sormus, ekasta kuoli akku alle 2 vuoden kohdalla. TĂ€ssĂ€ toisessa on nyt tullut 2 vuotta tĂ€yteen, ja akku kestÀÀ sen 3 pĂ€ivÀÀ. Se on vĂ€hĂ€n rasittavaa, kun joutuu niin usein lataamaan, eli pitĂ€isi jo ostaa uusi sormus. Takuu taitaa olla nykyÀÀn vuoden tai kaksi, edellinen meni takuuseen, tĂ€mĂ€ ei nyt enÀÀ. Ja sit tietysti Ouralla on nykyÀÀn joku kuukausimaksullinen systeemi, et saa avattua ”kaikki datat”. En itse tiedĂ€ mitĂ€ tĂ€hĂ€n kuuluu vs. Ilmaisversio, kun mulla on joku ainaisjĂ€senyys, kun aloitin kĂ€ytön niin aikaisin 😅 Mut siis tÀÀ on super helppo ja kiva, ja oon kohta 4 vuotta tĂ€tĂ€ pitĂ€nyt sormessa taukoamatta! En vaihtaisi 😊

@YrttiteetÀ tekisi mieli tuo on kyllÀ ihan törkeÀÀ ettÀ pitÀisi jokaisen km jÀlkeen aina vuosi odottaa. Toistuvat km:tkin todennÀköisesti indikoivat, ettÀ jokin on vialla kun raskaus ei jatku. Onkohan tÀssÀ jotain linjausta, ettÀ jos on vaikla 12kk sisÀÀn tullut x km, niin sitÀkin alettaisiin tutkimaan? EhkÀ jos hakisit lÀhetteen yksityiseltÀ ja yrittÀisit sieltÀ kautta pÀÀstÀ etenemÀÀn. Saattaisit myös saada sieltÀ jotain testejÀ suht ok hintaan otettua.

@Pottis kyllĂ€ mĂ€ sanoisin, ettĂ€ teillĂ€ on oikein hyvĂ€t tallettelut tuohon kiertoon! Ja hienoa et ovis löytyi nyt noin selkeĂ€sti đŸ€©

@Bella95 tsemppiĂ€ piinaviikoilleâœšđŸ€ž

@Calliope toivottavasti kaikki menee sielĂ€ hyvin 💕💕

@SyysSumu mutta hei, tĂ€rkeintĂ€ ettĂ€ lĂ€mmöt lĂ€hti nousemaan - se kuitenkin on vahvempi indikaattori et ovis tapahtunut kuin itse ovistesti✹ Seuraavassa kierrossa sit uusi ovistestailu, josko se sitten saataisiin kiinni

Mulla alkoi menkat tĂ€nÀÀn kuten ennustin 😅 TĂ€nÀÀn menen myös ottamaan sen kilpparikontrollin, toivotaan et arvot on tulleet alas. Saatan pitÀÀ tÀÀltĂ€ vĂ€hĂ€n hiljaisempaa eloa alkukuun, sillĂ€ ovisennuste on vasta tammikuun lopulle - silloin myös edessĂ€ se hoitopuhelu miehen tuloksista. Toivotaan, et saadaan vihdoin asiat etenemÀÀn hoitojen suuntaan. 4kk mennyt siitĂ€, et haettiin lĂ€hete ja edelleen jumitetaan tĂ€ssĂ€ testit/tutkimukset -vaiheessa 😅

pĂ€ivĂ€t on vahingossa vierĂ€htĂ€nyt kauheella vauhdilla taas eteenpĂ€in, ei ole kauheesti aikaa ollut palstoilla kirjoitella đŸ«Ł

@Ness harmi ettÀ noin lupaavat kÀyrÀt johti kuitenkin uuteen kiertoon, tsemppiÀ kilpparikontrolliin ja toivottavasti hoidot etenisi vÀhÀn ripeÀmmin nyt!

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli voimia myös sinne, tuo kuulostaa rankalta 😞

@Bella95 meillÀ melkein sama dpo menossa, varmasti tekee tosi hyvÀÀ pysyÀ kiireisenÀ ja olla miettimÀttÀ jokaista mahdollista oiretta.

Screenshot 2025-01-10 at 9.24.24.png

lĂ€mmöt ja sykkeet on taas hassua siksakkia vetĂ€nyt tÀÀllĂ€, unet on viimeaikoina ollut aika katkonaisia ja herÀÀmisaika vaihdellut tosi paljon. FF kuitenkin piirsi tuonne kp14 oviksen, eli samaan pĂ€ivÀÀn kun itsekin sen ainakin luulin tuntevani 😊 ovis-tissikipu meni vĂ€hĂ€ksi aikaa pois tuossa vĂ€lissĂ€ mutta tĂ€nÀÀn tuli isosti takaisin, kaikki maailman hajut myös hĂ€iritsee.

@kaihotar ja @Ness joo, tĂ€mĂ€ kierto meni nyt nĂ€in ja eipĂ€ sille voi mitÀÀn. Eilen tuli pikkuinen meltdown asian suhteen ja itkut itkettyĂ€, mutta nyt tĂ€nÀÀn vĂ€hĂ€n positiivisempi. Ens kiertoon mennÀÀn nyt sit entistĂ€ viisaampana! Ja joo @Ness oot oikeassa, arvokasta tietoa tÀÀ ettĂ€ ovulaatio on ylipÀÀtÀÀn tapahtunut kun huolta asiasta oli. Toivottavasti siellĂ€ lĂ€htee hoidot etenee ripeÀÀn! ✹

Tuosta Ourasta. Onhan se joo aikamoinen sijoitus pelkÀstÀÀn lÀmmön mittaukseen ja raskauden yrittÀmiseen. Mutta sitten taas itse jotenkin ajattelen, ettÀ jos se tuo mulle mielenrauhaa kierron suhteen antamallaa tiedolla niin silloin se on lÀhes rahan vÀÀrti. Toki itseÀ kyllÀ kiinnostaa kaikki muukin tieto mitÀ se antaa. Mua on alkanut ahdistaa öisin Àlykellon kÀyttÀminen enkÀ saa siitÀ enÀÀn luotettavaa tietoa kun joudun pitÀÀ sitÀ niin löysÀllÀ, niin tÀÀ korvaa nyt sitÀkin. @kaihotar tÀÀ uusin aura on melko huomaamaton ja menee kyllÀ ihan tÀysin sormuksesta, en usko ettÀ monikaan edes tajuaa ettÀ tÀÀ on oura. Ja jotkut toki kÀyttÀÀ sitÀ vain öisinkin, kun pitÀvÀt sitÀ unen ja palautumisen seurantaa tÀrkeimpÀnÀ, kun ilmeisesti ei ole optimaalein urheilun seurannassa. Tosin mietin itsekin vÀhÀn tÀtÀ akun kestoa, oli eilen vain kolme tuntia kÀytössÀ ja yön ja nyt jo akku 70%. Toki mulla on myös maahisen kÀdet ja on ihmeellistÀ ettÀ ne saa nÀin pieneen sormukseen tungettua nÀin paljon kaikkea.

@YrttiteetÀ tekisi mieli hei hyvÀ tietÀÀ, ettÀ ff:n pystyy laittaa tietoja jotka mahdollisesti vaikuttanut lÀmpötiloihin, kiitos! TÀytyy tutkia sen asetuksia paremmin, ollut mulla kÀytössÀ vasta vÀhÀn aikaa. Joo ei mulla sen ihmeenpi tilanne kuin se ettÀ ovulaatioiden pongaaminen on ollut haastavaa ovulaatiotikuilla, mutta siitÀkin kÀvi ilmi, ettÀ mulla ei ollut itselle tarpeeksi herkkiÀ testejÀ. Mutta halusin alkaa lÀmpöjÀ mittailemaan ihan sen takia, ettÀ saisin varmistusta siihen ettÀ siellÀ edes ovulaatiota tapahtuu.
Sinulle haluan lĂ€hettÀÀ halauksia ja voimia ❀ olen myös lukenut muista keskusteluista tuosta keskenmenon vaikutuksesta hoitoihin pÀÀsyyn ja oon ollut ihan pöyristynyt. Mun mielestĂ€ se on ihan epĂ€arvoista. Mutta mĂ€ sanoisin ettĂ€ aina kannattaa yrittÀÀ, laittaa pyyntöÀ lĂ€hetteestĂ€ tutkimuksiin menemÀÀn. Ei siitĂ€ haittaakaan ole.

@Calliope okei, hyvĂ€ tietÀÀ. Selkeestikin kaikki on mahdollista 😀 ens kierron kyllĂ€ tikutan tĂ€ysin.

Ja mĂ€ haluan kyllĂ€ kiittÀÀ teitĂ€ kaikkia tÀÀllĂ€, tÀÀ foorumi ja te tyypit ootte kyllĂ€ ihan kultaa kaikki ❀ itsellĂ€ ei lĂ€hipiirissĂ€ oikein ole ketÀÀn jolle nĂ€istĂ€ asioista voisi puhua, joten tÀÀ on ihan tosi tĂ€rkeÀÀ itselle. toivon niin vauvapölyĂ€ meille kaikille ✹

Muokattu viimeksi:
Hei, tĂ€ssĂ€pĂ€ hieno palsta đŸ‘đŸ€“ Onko kokemusta lĂ€mpöjen kĂ€yttĂ€ytymisestĂ€ kemiallisen raskauden/varhaisen keskenmenon jĂ€lkeen?

TÀÀllÀ oviksen metsÀstys jatkuu eikÀ mitÀÀn merkkejÀ siihen suuntaan ole vaikka nyt on jo kpl 14. On joko ovuloimaton kierto tai venyy vaan pidemmÀksi.

Hei, tĂ€ssĂ€pĂ€ hieno palsta đŸ‘đŸ€“ Onko kokemusta lĂ€mpöjen kĂ€yttĂ€ytymisestĂ€ kemiallisen raskauden/varhaisen keskenmenon jĂ€lkeen?
Hei ja tervetuloa palstalle! Mulla saattoi olla kemiallinen loppusyksystÀ. Arvioin sen oireiden ja dpo9 saadun todella heikon haamuviivan perusteella. Menkkojen alettua lÀmpötila laski nopeasti (kp2) normaalille follivaiheen tasolle mutta en ovuloinut siinÀ kierrossa ollenkaan, vaan kevyet menkat alkoivat kp22. TÀstÀ alkaneessa kierrossa ovulaatio oli monta pÀivÀÀ aiemmin, kuin mulla yleensÀ.

Hei ja tervetuloa palstalle! Mulla saattoi olla kemiallinen loppusyksystÀ. Arvioin sen oireiden ja dpo9 saadun todella heikon haamuviivan perusteella. Menkkojen alettua lÀmpötila laski nopeasti (kp2) normaalille follivaiheen tasolle mutta en ovuloinut siinÀ kierrossa ollenkaan, vaan kevyet menkat alkoivat kp22. TÀstÀ alkaneessa kierrossa ovulaatio oli monta pÀivÀÀ aiemmin, kuin mulla yleensÀ.
Kiitos, ja kiitos vastauksesta! 😊

PitÀÀ kaivaa nyt itsekin Oura pöytĂ€laatikosta. Olen sillĂ€ yrittĂ€nyt seurata lĂ€mpöja aiemmin, mutta jotenkin se sormus alkaa aina Ă€rsyttÀÀ mun ihoa. Oon kai tosi herkkĂ€ sormuksille đŸ€·â€â™€ïž Aamun lĂ€mpöjĂ€ kuumemittarilla en jaksa sÀÀnnöllisesti mitata, itseni tuntien.

Takaisin