BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Calliope aivan selkeĂ€ posihan toi on, onnea ja tarrasukkia!! 😍

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli Ă€hh toi negan odottelu on niin turhauttavaa 😭 toivottavasti pian katoais viimeisetkin vĂ€rit testistĂ€ ja pÀÀsis uuteen yritykseen.

@Ness toivottavasti ei oo PMS-oireita vaan tosta vielÀ paljastuis raskausoireiks. Samoja mielialaheittelyitÀhÀn siinÀkin on.

@minttutuuli hyvÀ ettÀ asiat etenee ja saitte lÀhetteen, vaikka toki toivois ettÀ tulis tÀrppi jo ennen sitÀ. TsemppiÀ töihin, lomaltapaluu on kyllÀ aina haastava!

@Pottis toivotaan pikaista ovulaatiota đŸ€žđŸ»

Menkat alko eilen iltapĂ€ivĂ€llĂ€ kuten aavistelinkin, se oli kyllĂ€ vaan ilonen juttu siinĂ€ kohtaa kun toivoa ei enÀÀ ollu. Toi oli hyvĂ€ siitĂ€ mielessĂ€ ettĂ€ pÀÀsen oikeena pĂ€ivĂ€nĂ€ verikokeisiin yms, vĂ€hĂ€n jo jĂ€nnitin meneekö tĂ€n pĂ€ivĂ€n puolelle. Menkkaoireet olikin sitten ihan kamalat tĂ€llĂ€ kertaa, sĂ€rkylÀÀkkeistĂ€ huolimatta ihan jĂ€rkyttĂ€vĂ€t kramppailut ja niin kova pÀÀnsĂ€rky ettĂ€ tuntu ettĂ€ pÀÀ rĂ€jĂ€htÀÀ. Tuntuu niin epĂ€reilulta kokea sekĂ€ pettymys ettĂ€ toi fyysinen puoli 😭

Mutta nyt jo parempi ja optimistisilla fiiliksillÀ tÀhÀn kiertoon. Huomenna tosiaan labroissa katotaan AMH, FSH, ferritiini yms ja heti sen jÀlkeen alkaakin jo Letrojen syönti. Tuntuu ettÀ nyt saa aktiivisemman otteen yrittÀmiseen jo kierron alussa.

Kuvaajaa turha ees tĂ€ssĂ€ kohtaa laittaa 😄

@kaihotar tsempit menkkoihin💕 Onneksi se pahin pettymys ja menkkaoireet ei kestĂ€ kuin muutaman pĂ€ivĂ€n, sit alkaa taas mieli orientoitumaan seuraavaan kiertoon ✹ sullakin testejĂ€ tulossa, niin pÀÀsee nĂ€kemÀÀn miltĂ€ ne nĂ€yttÀÀ. JĂ€nnittĂ€vÀÀ kun letrotkin alkaa, toivottavasti niillĂ€ saisi raskauden kĂ€yntiin!

Samat lĂ€mmöt jatkuu, sykkeetkin ihan ok vaikka alaspĂ€in tulleet. Ihmeen tasaista on, mulla on usein enemmĂ€n siksakkia, kuten nĂ€kyy alkukierrostađŸ€Ł Huomenna tai perjantaina olisi sit menkat alkamassa, ehkĂ€ todennĂ€köisemmin kuitenkin perjantaina - luteaali on yleensĂ€ ollut sen 14 pv.
IMG_6485.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ness joo mĂ€ otin ton premominkin kĂ€yttöön ja just sen avulla katselin noita ovulaatiotestejĂ€. Toivottavasti sun lĂ€mmöt pysyy ylhÀÀllĂ€! ✹

@kaihotar joo nyt tikutin joka pĂ€ivĂ€ kaksi kertaa ja sitten kun lh lĂ€hti kohoamaan niin vielĂ€ useammin. Mulla oli viime menkkojen kanssa ihan sama juttu, oli kovimmat krampit mitĂ€ on koskaan ollut, kaksinkerroin jouduin makaamaan reilun tunnin sĂ€ngyssĂ€. LĂ€hes huusin ÀÀneen ettĂ€ tĂ€mĂ€kin vielĂ€, kun muutenkin oli mieli maassa menkkojen alkamisesta 😔 hei hienoa, ettĂ€ saat nyt teetettyĂ€ testejĂ€ ja on sellainen olo, ettĂ€ on aktiivinen ote yrittĂ€miseen nyt!

@minttutuuli toi sun taktiikka on kyllÀ varmasti jÀrkevÀ niin tulee joka pÀivÀlle sitten samaan aikaan. Itse en jotenkin tohdi laittaa noin aikaiselle herÀtystÀ tÀmÀn takia, kun muutenkin unet on vÀhÀn katkonaisia. Kiva ettÀ sait lÀhetteen tutkimuksiin!

@Calliope ÀÀ, ihan selkeĂ€ viiva!! Toivottavasti se lĂ€htee vahvistumaan! Varovaiset onnittelut ja tarrasukkia ❀

TÀÀllĂ€ Kp14 selkeĂ€sti lĂ€hti LH nousemaan ovis tikkujen mukaan ja sitten laskuun. Luulen ettĂ€ noi kaksi testiĂ€ ton korkeimman LH:n jĂ€lkeen oli otettu hieman liian laimeasta virtsasta (kun yritĂ€pĂ€ siinĂ€ pidĂ€tellĂ€ samalla kun talletellaki pitĂ€is đŸ€Ł), toki olin pidĂ€ttĂ€nyt ainakin puolitoista tuntia, joten vĂ€hĂ€n ihmetyttÀÀ ettĂ€ noin suuren heiton teki, mutta sitten seuraavana aamuna ja pĂ€ivĂ€nĂ€ oli korkeammat lh:t. EttĂ€ olisiko se piikki sitten kuitenkin tullut siinĂ€ vĂ€lissĂ€.. toisilla ihmisillĂ€ saattaa nĂ€kyĂ€ pari pĂ€ivÀÀkin se positiivinen testi ja tÀÀllĂ€ on tĂ€llĂ€inen salama ovis sitten vissiin.

Mutta, homman tekee nyt mielenkiintoisemmaksi nuo lĂ€mmöt. Lh:n kohouma oli testien mukaan kp14 ja seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€ kĂ€vikin dippi lĂ€mmöissĂ€. Mutta koska mulla myös kĂ€vi myöhemminkin dippi lĂ€mmöissĂ€, ff ja premom heittikin ovulaation kp 18 pĂ€ivĂ€lle. En kyllĂ€ nyt meinaa uskoa tĂ€hĂ€n.. lĂ€hinnĂ€ ettĂ€ esim ovislimat loppui seinÀÀn kp 15-16 ja kun on ollut eilisestĂ€ lĂ€htien vĂ€hĂ€n pms rintojen arkuutta, niin olisiko sitĂ€ muka tullut jo nyt jos olisin ovuloinut vasta justiinsa. Ja jos ovis olisi ollut nyt, niin miksi tuollainen kohoama lh:ssĂ€ olisi kĂ€ynyt kp14. Mulla oli ihmeellistĂ€ unettomuus ongelmaa vĂ€hĂ€n tĂ€ssĂ€ ovulaation huudeilla, mutta en harmikseni muista ettĂ€ oliko esim tolloin kp18 tienoilla, ettĂ€ olisiko se voinut vaikuttaa lĂ€mpöjen laskuun. Nyt harmittaa vietĂ€vĂ€sti ettĂ€ multa loppui ovistestit enkĂ€ testaillut tuosta kp15 eteenpĂ€in. Mutta jos se ovis olis tullut nyt vasta kp18 niin meidĂ€n tallettelut olis ollu aivan liian aikaisin đŸ˜©

Meni nyt vĂ€hĂ€n jotenkin hermo tĂ€hĂ€n mittailuun ja oon nyt tĂ€n lyhyen itse mittailun jĂ€lkeen ihan valmis sijoittamaan oura sormukseen 😅 hainkin itseasiassa ouran testisetin, mutta vielĂ€ harkinnassa laitanko tilaukseen, tulee kalliiksi tĂ€mĂ€ yrittĂ€minen 😀. Tuntuu ettĂ€ mun katkonaisten unien takia tÀÀ itse mittailu on vĂ€hĂ€n haastavaa. Ja jos ens kierto tulee, toki toivon ettei tule, siihen valmistaudun useammalla testillĂ€ ja testailen reilusti yli oletetun oviksenkin ihan varmuuden vuoksi. Olisihan tuo luteaali sitten aivan liian lyhyt, jos muka ovuloisin noin myöhÀÀn.
Sori kun ootte nyt saanut tĂ€llĂ€isen ongelma tapauksen tĂ€nne 🙄 kuinka voikaan olla nĂ€in hukassa.

IMG_20250108_094725.jpg

IMG_20250108_112118.jpg

@kaihotar harmi ettĂ€ alkoi mutta kiva ettĂ€ sullakin optimistisemmat fiilikset ensi kiertoon! Toivottavasti letroista on apua đŸ€ž

@Ness sulla kyllÀ nÀyttÀÀ kÀppyrÀ hyvÀltÀ! JÀnnityksellÀ jÀÀmme oottamaan. Meinasitko testailla tÀssÀ ennen menkkojen odotettua alkua?

@SyysSumu mĂ€ niin samaistun tohon testailun ja pidĂ€ttĂ€misen tuskaan 😅 joutuu ihan ajatuksella olla juomatta nesteitĂ€ kun muuten ei tuu mitÀÀn useemman tunnin pidĂ€tyksestĂ€. Oon aivan liian nesteytynyt pienirakkoinen tĂ€mmöseen pĂ€ivĂ€testailuun. MĂ€ en ite osaa sanoa tosta sun lĂ€mpökĂ€yrĂ€stĂ€ varmaksi kun itekin oon ihan noviisi noita tulkkaamaan mutta vĂ€hĂ€n nĂ€yttÀÀ ettĂ€ ois voinu tulla vasta tuolloin kp18 đŸ€” ilmeisesti lh voi tehdĂ€ nousuja ja laskuja jo ennen ovista kun toi kp14 ei vielĂ€ ole positiivinen kuitenkaan. Mun on ollut tosi vaikee saada itekin huippua kiinni. Se tulee selvĂ€sti tosi nopeesti ja kestÀÀ lyhyen aikaa. Nyt oon pidĂ€tellyt 2 tuntia ja koitan jossain 3h kohdalla testailla kun aamun testit nĂ€ytti vihdoin merkkejĂ€ noususta.

Muoks. Jatkan tÀhÀn nyt pidÀtyksen jÀlkeen omat kuulumiset ettÀ ovistesti on jo mun onnistumisasteella liki positiivinen. Ylempi aamulla klo 8 ja nyt klo 18. Koitan vielÀ testaa ennen nukkumaanmenoa jos sais selkeÀn posin ja ennustan ettÀ huomenna aamulla testi on jo haalistunut.

Muokataan vielÀ kerran pÀivÀn viimesellÀ testillÀ vÀhÀn ennen kello 22 jonka lasken nyt positiiviseksi.

Liitteet

• SquareFit_20250108_18075255.jpg
    SquareFit_20250108_18075255.jpg
    177.4 KB · Katsottu: 11
  • Screenshot_20250108_181212_FF App.jpg
    Screenshot_20250108_181212_FF App.jpg
    146.4 KB · Katsottu: 10
  • 20250108_220942.jpg
    20250108_220942.jpg
    121.7 KB · Katsottu: 2
Muokattu viimeksi:
Takaisin