BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tsempeistä @Ness ja @kaihotar! Pääsin kotiin ja saatiin vielä talleteltua. Lämmöt ei ollu noussu vielä tänä aamuna mutta nyt illalla oli 36,9, mikä on normaali luteaalin iltalämpötila. Toivottavasti Kaihotar tuo tukilääke auttaisi, ja tuosta tärppäisi. Kivasti kapuaa lämmöt ainakin ylös päin.

@Calliope harmi, että pms-oireet painaa päälle. Mihin suuntaan lämmöt meni tänään?

@minttutuuli äh olipa ikävää, että ne siirsi sen ajan. Toivottavasti pääset vastaamaan tiistaina. Tsemppiä piinailuun 🌈

Tänään on ollu vähä sellainen olo, että flunssa olisi iskemässä mullekin. Katsotaanpa, iskeekö kovasti päälle vai meniskö ohi 🤞

s_qCz7k2.png

@Bella95 voi ei, nyt vaan sinkkiä ja lepoa, toivotaan ettei flunssa iske!

Se oli siinä sitten tän kierron osalta. Lämmöt ja leposyke droppas täysin. Oon nyt erittäin hämmentyny että näin kävi tukilääkkeestä huolimatta. Toki vielä ei olla ihan kp1 lämmöissä, mutta leposykkeissä ollaan 😅 tietysti ehkä jos oma progentuotanto lakkaa kun raskaus ei oo alkanu niin ei tukikaan tasoja riittävän korkeena pidä. Tein myös varuilta rtestin, nega se oli. Ajattelin etten nyt sit käytä tukilääkettä enää tässä kierrossa vaikka pari päivää vielä oli suositus, mutta näin selkeiden merkkien jälkeen tuntuu aivan turhalta kun se viivästyttää menkkoja.

Mutta eipä tää nyt erityistä pettymystä aiheuta, kun ei ollu oireita niin tiesin että negakierto on jälleen. Ja kuten aiemmin sanottu niin pelkkä ovulaatio ovuloimattomuuspelon jälkeen oli erävoitto, sai edes pienen toivon tähänkin kiertoon. Ens kierrossa sitten Letrozolit köyttöön.

1000025077.jpg

@Bella95 toivottavasti menee flunssa lievänä ohitse 🙏🙏 vaikuttaisi myös et ovis siellä tapahtunut, nyt sit vaan piinailemaan 😊

@kaihotar voi höh että lämmöt droppasi. Nyt sit vaan toivotaan et menkat tulee pian eikä anna odotuttaa. Ja tärkeää on myös juhlia pieniä voittoja, kuten tota ovista 😊 Tsemppiä ❤️❤️

Mulla tuli se piikki mitä epäilinkin, varmaan sit huomisesta tai ylihuomisesta lähtee laskemaan. Ei oo oikeen mitään oloja täällä, ei edes pms raivo kolkuttele ovella (vielä)😆
IMG_6465.jpeg

@minttutuuli harmi että soittoaika siirtyi, ootko nyt seuraillut lämpöjä?
ainakin jotain tummempaa viivaa sain noilla onestepeillä kiinni sillä mutta lähti aika nopeasti taas hiipumaan, oletan että en ihan ennen piikkiä saanut kiinni mutta jotain kuitenkin 🙂

@Ness tuo näyttää kyllä hämäävän paljon mun edeltävältä nega-kierrolta 😕 tavallaan itseä ainakin helpottaa jo tossa kohtaa todeta että ehkä ei tärpännytkään niin menkat ei sitten masenna ihan niin paljon.

@kaihotar pahoittelut negasta, hyvä että toivoa tuli silti pelkästä ovulaatiosta <3 ja hyvä että ensi kiertoon on sitten tukilääkkeet valmiina.

@Bella95 toivottavasti ei flunssa iske ja komppaan kaihotarta, sinkkiä ja C:tä vaan kroppa täyteen 😁

@Calliope sain noilla onestepeillä tosiaan jotain vahvempaa viivaa näkyviin niin luotetaan nyt siihen 😅 miten siellä on olot edennyt? toivottavasti angsti on helpottanut.

Screenshot 2025-01-05 at 10.46.16.png

pari päivää sitten tuli onesteppiin vähän vahvempaa viivaa, tänään odotetusti pieni lasku ja huomenna sitten toivottavasti lähtisi nousuun 🤞 päivä ennen opk-plussaa oli aika vahvat krampit selkeesti vasemmalla puolella ja nyt pari päivää ollut taas nännit ihan törkeen kipeät 😅 tästä se piinailu sitten taas alkaa.

@Calliope mites siellä lämmöt, onko pysyneet ylhäällä? Tsemppiä pms-oireilun kanssa, se on aina yhtä rankkaa.

@Bella95 lähtikö lämmöt nousuun? mennäänkin taas aika samoissa kierron suhteen. Tsemppiä piinailuun sinnekin, hyvä että ehditte vielä saman katon alle ajoissa 🥳 Toivottavasti flunssa ei tullut päälle?

@kaihotar pahoittelut negasta 😔 toivottavasti menkat alkaa sieltä pian eivätkä anna odotuttaa itseään. Jospa ensi kierto olisi se teidän kierto letrojen kanssa ❤️

@Ness jospa pms-raivon puuttuminen oiskin hyvä merkki 😂 kiva nousu vielä lämmöissä, jospa ne pysyis nyt ylhäällä 🤞 oliks se niin että sulla on ens viikolla niitä kilpparitestejä, mites teillä muuten nyt asiat etenee tutkimusten osalta?

@salamana en oo seuraillut lämpöjä. Ens kierrossa sit taas 😊 (jota ei toivottavasti tule 🤞😅) tsemppiä piinailuun!

Täällä menossa dpo 2. Ovis oli ja meni, kyllä sen jomotuksista tunnistaa ja nännit kipeytyi myös melkein heti, niinku aina. Samoin vv kuivahti eilen. Ihan kiva huomata, että osaa lukea jo omaa kehoakin aika hyvin. Sitpä vaa odotellaan ja toivotaan parasta 🤞 vielä kaksi päivää lomaa ja sit kutsuu taas työt.

@salamana joo mä olen muutenkin ottanut näihin luomukiertoihin sen asenteen, et olisi suoranainen ihme jos näissä tärppäisi 😆 Sen hyväksyminen helpottaa loppukiertoa ja ei masenna niin kovin kun menkat alkaa :) Ja hei kyllähän sen oviksen voi todellakin tuntea just tuollaisena pysäyttävänä nippauksena! Jotkut myös sanoo, ettei ole tuntenut ovista vasta kuin ekan lapsen syntymän jälkeen.

@minttutuuli jes! Eli vielä muutama yks lomapäivä ja huomenna odottaakin se lääkärin puhelu 🙏✨ Joo! Mulla on ens viikolla kilpparikontrolli, miehellä tammikuun lopussa kivesultra + viikko sen jälkeen hoitopuhelu sen testituloksista. Eli tuon puhelun jälkeen pitäisi tulla kutsu suunnittelukäynnille. Voi kun pääsisi sinne jo helmikuussa ✨

Tämmöistä täällä, ei mitään erikoista, paitsi leposyke hassun korkealla. Olin kyllä melkein tunnin hereillä yöllä, kun en jostain syystä saanut nukahdettua uudelleen.
IMG_6475.jpeg

@salamana selkeeltä näyttää käyrä sen kannalta että ovis tapahtunu eilen 😊 Mä oon yritysaikana kerran kokenu sen että ovulaatiopäivänä on tullu oikein kova yksittäinen tuikkasu, siinä pohdin kans että kai se ovulaatio on.

@minttutuuli toi on kyllä kiva fiilis ettei oo ihan ovistestien varassa vaan voi ite päätellä omasta kehosta että missä mennään!

@Ness kieltämättä on kyllä tosi korkeet leposykkeet. Meinasitko testailla vasta jos menkat myöhässä?

Mun keho suoraan sanottuna v*ttuilee mulle. Lämmöt ja syke taas korkeemmalla, ehdin taas olla hetken todella toiveikas ja kipitinkin heräämisen jälkeen tekeen kaapista viimeisen testin - niin puhdas nega etten edes parhaalla mielikuvituksellani pystyny kuvitteleen siihen toista viivaa. Toki niitä jomotteluja tms ei edelleenkään joten olihan toi arvattavissa 😅 silti outoo että nousi vielä, varsinkin kun en eilen enää käyttäny cycloja. Mutta samantapainen nousu oli viime kierrossakin just dpo11 ja sit dpo12 lämmöt tippu sinne menkkojen tasolle.

1000025091.jpg

@kaihotar voihan hitsi, pahoittelut negasta 💔 Toi on kyllä jännä kun noita lömpöpomppuja tule vielä loppukierrosta ennen kun lähtee menemään alas päin. Mullakin on noita ollut 😅 Onneks sulla on tulilääkkeet nyt turvana seuraavaan kiertoon, niin jos nyt vahvistaa ja tukee ovista ✨ En kyllä meinannut testata - oon jo liian monta negatestiä tehnyt, niin nyt testaan vaan jos tulee selkeitä oireita tai on menkat myöhässä. Joo leposyke kyllä korkealla, mut ajattelin et jos myöhäinen saunominen + keskellä yötä valvominen on jotenkin nostattanut sitä 😅

@Bella95 toivottavasti säästyit flunssalta, lähtivätkö aamulämmöt myös nousuun?

@salamana hyvännäköinen lämmönnousu! Ja no hyvä tietää, että onestepeistäkin on johonkin 😂

@Ness samanlaista siksakia täällä 😄 toivottavasti pääsette suunnittelukäynnille helmikuussa, ellei sitä ennen luomusti tärppää. Olen miettinyt, pitäisikö käydä taas tsekkaamassa kilppariarvot, kun viimeksi ne on vuosi sitten otettu. Lähisuvussa on kilpparin vajaatoimintaa ja mulla on oireita, jotka siihen sopisivat - tosin ovat niin yleismaailmallisia, ettei niistä nyt isoja johtopäätöksiä voi tehdä. Verikokeiden tulokset ovat myös olleet viitearvojen sisällä.

@kaihotar samanlaiset fiilikset. Olin varma, että tänään lämmöt olisivat taas alhaisemmat, mutta ne nousivatkin 🤦🏼‍♀️ärsyttävä toivo herää, vaikka järjellä ajatellen lasku alkaa sitten varmaan huomenna vasta. Mulla vielä on mahdollista, että oikeesti on vasta dpo 10-11, ja vaikka viime kierrossa luteaali on kestänyt 12pvää, niin nythän se voikin olla vaikka 14 päivää, kun kierrot ovat vielä niin sekaisin. Että terve 🤯 ja samaistun kyllä erävoittoon, syksyllä se oli menkat ja nyt viime kierroissa ovulaatio.

Liitteet

• Screenshot_20250106-080119~2.png
    Screenshot_20250106-080119~2.png
    124.6 KB · Katsottu: 13
@Calliope on kyllä sullakin lämmöt vielä kivasti korkealla. Onko mitään pms-oireita, jos menkat olisi alkamassa seuraavan 3pv sisään? Toivotaan, ettei kuitenkaa ala 🤞🤞✨ Millaiset sun kilppari-arvot oli vuosi sitten? Mä oon käynyt testaamassa niitä jo alkuvuodesta 2024, eka sellaisessa hedelmällisyyspaketissa omakustanteisesti, jossa oli TSH just viitearvojen alle, 3.9. Sit työterveyden kanssa sain tapeltua kontrollin, siinä arvot 3.2. Eivät suostuneet tekemään asialle mitään koska ”arvo niin hyvä ja viitearvoissa”. Noh, sit kun menin lapsettomuustutkimuksiin niin arvot oli yli viitearvojen ja vaikka olisi ollut mikä tahansa noista edellisistäkin arvoista, niin hoitojen (ja muutenkin hedelmällisyyden) kannalta olisi kuulemma tärkeää, että TSH arvo olisi <2.5 ja pistivät mut lääkitykselle 😀 Vaikkei mulla ole mitään vajaatoiminnan oireita edes. Et tässä lapsenteko-hommassa ne viitearvot on vissiin hieman eri mitä normi-elämässä. Jos olisin tiennyt paremmin, niin olisin mennyt alkuvuodesta jo asiaan erikoistuneelle lääkärille hakemaan reseptin, niin nyt ei tarvitsisi hoidoissa odotella näitä kontrolleja ym. Et se kannattaa tietysti tsekata, jos on oireita ja suvussakin ko. sairautta.

@kaihotar pahoittelut negasta. Tommonen lämpöjen nousu loppukierrosta kyllä nostaa aina toiveita.

@salamana mullakin tuntuu ovulaatio välillä kovana pistona. Oon aika varma, että perjantain tuntemus oli ovulaatio ja lämmöt lähti kunnolla nousuun lauantaina iltapäivällä. Mutta joskus ei tuu tuntemuksia ollenkaan tai niitä on monena päivänä. Tsemppiä piinailuun!

@Ness toivottavasti pääsisitte helmikuussa suunnittelukäynnille, ja että kilppariarvot olis nyt paremmat 🤞

@minttutuuli hauskaa, että ollaan taas samassa vaiheessa! 😁 Mulla on nyt dpo2-3 menossa. Hyviä piinailuja 🌈

@Calliope vielä on lämmöt kivasti ylhäällä. Jännä nähdä, mihin ne liikahtaa huomenna.

Eilen ja tänään oli lämmöt selvästi koholla. Oon melko varma, että mun ovis oli perjantaina, joten nyt olisi jo dpo3. Siinä tapauksessa lauantain tallettelut oli liian myöhään mutta en ota tästä nyt stressiä, ku ajattelin muutenki, että tämä on välikierto. Flunssa iski päälle, mutta onneksi ei kovin pahana. Onneksi on tämä Loppiainen tässä, niin saa levätä ylimääräisen päivän 😊

Takaisin