BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ness mulle on tullut papa-tulokset aina postitse, tai tarkemmin ottaen OmaPostiin ihan kirjeenä. Vilkaisitko sieltä?

Moi taas kaikki, piti vähän vetää happea tuon kemiallisen takia, mutta nyt alkaa ovisaika lähestyä ja yritän nyt asennoitua edes jollakin tapaa toiveikkaasti tähän kiertoon.

Eli tänään kp10 ja ovis voisi olla pe/la. En ole vielä testannut mitään, mietin jopa, että ehkä en tässä kierrossa nyt testaakaan, koska omat tuntemukset osui niin hyvin yksiin ovistestien plussien kanssa edellisillä kierroilla.

Samoin mietin, että jospa tässä kierrossa en testaisi ennen kuin jos menkat ei alakaan. Koska toi kemiallisen tuoma pettymys oli ihan perseestä.

@Ness mulle on tullut papa-tulokset aina postitse, tai tarkemmin ottaen OmaPostiin ihan kirjeenä. Vilkaisitko sieltä?
Kiitos! Sieltähän se löytyikin. En todellakaan muistanut että tästä tulee tulos vain kirjeellä. Kuitenkin 25v seulonnan tulos löytyi omakannasta. Miksihän näitä tuloksia ei voi vaan tallentaa kantaan kuten kaikki muutkin 😅

@Mustikkamarja se toivo joka sitten viedäänkin heti pois, vetää kyllä mielen niin matalaksi. 😔💔 Hyvä suunnitelma olla testaamatta aikaisin, jos vaan mahdollista.

@Ness hyvä että löytyi! No joo oon miettinyt samaa 😅 Mikä lie syynä tuohonkin…

@Mustikkamarja Varmasti tuli tarpeeseen hetken hengähdystauko🥺❤️‍🩹 Myöhempään testaaminen on kyllä oikeastikin ihan fiksua, jos vaan malttaa.🙏🏼

Siis apua mie sekoan kohta! Sieltä Mehiläisestä soitettiin, se lähetteen saaminen onnistuu ihan siten, että he soittavat mun miehelle etävastaanottona ja pystyvät laittamaan sen lähetteen sitä kautta😭❤️ Sovittiin soittoaika tällepäivää, joten se lähete saadaan jo tänään eteenpäin vs että olis pitäny odottaa helmikuun loppuun! Oon niin iloinen että joku asia ees etenee nopeammin kun oli kuvitellut🥹
IMG_6312.jpeg

Jotenkin tosi erikoinen olo. Kaikissa aiemmissa raskauksissa (myös kemiallisissa) ensimmäinen oire jo dpo9-11 eteenpäin on ollut päänsärky, mutta nyt oon ollut täysin kivuton. Sen sijaan eilen ja tänään on kuvotus ollut läsnä, oksettaaa. 🤢 Tosi vaikea nyt tästä vielä arvioida, mikä tilanne tuolla kohdussa on. Voispa sinne nähdä, jos vaan olisi olemassa joku megatarkka ultraäänilaite... 😅 Onnistuneessakin raskaudessa jossa testit tummui supernopeasti, kuvotusta oli vasta paljon myöhemmin, ja se pysyi tosi lievänä silloin. En oksentanut kertaakaan.

Lämmöistä nyt voi vaan päätellä ainoastaan sen, että keltarauhanen (/keltarauhaset, jos molemmat follit ovuloituivat) tuottaa yhä progesteronia.

IMG_2547.jpeg

@Ansq ihana uutinen 😍 mahtavaa, että saa säästettyä noinkin paljon aikaa. Kyllä näissä asioissa kannattaa selvästi olla itse aktiivinen. Oon niin iloinen teidän puolesta. Toivottavasti tää hyvän onnen kantama jatkuu nyt myös teillä 😊

@Misa voi että, niin toivon ja uskon, et siellä lähtisi viiva vahvistumaan ❤️ kuulostaa hyvältä miusta, että jotain oireita on! Vaikka varmasti täysi oireettomuuskin ois tässä kohtaa ihan ok eikä mikään huolen aihe sekään.

Täällä elellään alkukiertoa, huomenna reissuun ja loppuviikko vapaata töistä. Ylihuomenna miehellä se siemennesteanalyysi. Jännittää jotenki tosi paljon sen tulokset. Mä varasin myös ens viikolle ferritiinikontrollin itselleni.

@Ansq ihania uutisia! Onneksi saatte sen lähetteen hoidettua tuolta kautta 🤩 ja vieläpä noin helposti. Tosi kiva homma 🙏🙏

@Misa oho, mut hei sehän on hyvä merkki et on oireita. Luulisi et pian alkaa myös näkymään testeissä tarkemmin, jos oireet puskee jo päälle. Jännittäviä aikoja eletään 🌈💕

@minttutuuli toivotaan teille hyviä simppatuloksia 🌈 ja toivottavasti myös ferrit ok tasolla 😊

Täällä ovista edelleen odotellaan… mulla olis vielä kolme ovistestiä jäljellä. Eli jos ei huomenna plussaa niin sit pitää lähteä ostamaan lisää 🤣

Ajattelin kysyä täältä kun täällä jos missä ollaan perillä ajoituksista 😊 onko joku raskautunut kun yhdyntä ollut dpo -4? Tarkemmin meillä oli seksiä pe-la yönä juuri siinä 00.00 aikaan eli ehkä nipinnapin dpo -3 ja eilen iltapäivällä ovistesti oli plus eli tänään tiistaina ovispäivä (ainakin laskennallisesti). Tässä vaan mietin et onko ihan ok mahikset vai lieneekö jo aika epätodennäköistä 🥹

@minttutuuli joo mulla oli kyllä esikoisesta paljon oireettomampaa. Siksi tää vähän epäilyttääkin, että ei kai joku noro ole sittenkin 😅 Pian se nähdään, jos testit on haalenneet niin ei sitten ainakaan hcg:n noususta voi johtua tämä huonovointisuus.
Muakin jännittää teidän simppanäytetulosten puolesta! Ne tulokset onneksi tulee tosi nopsaa, muistaakseni meillä tullut aina saman päivän aikana (kahdesti simpat on tutkittu). Toivotaan että kaikki on siellä kunnossa. 🤞

@Ness voi kun nyt jo tummuisi ne ovistestit! Toi on niin turhauttavaa, kun ei vaan tummene 🙄 Mullakin jossain kierrossa meni kerran kymmeniä testejä, kun ei vaan ovista kuulunut...

@Viivi92 tietääkseni ainakin dpo-3 on vielä ihan hyvät mahdollisuudet! Dpo-4 taisi olla jo vähemmän hyvä, mutta ihan mahdollinen sekin, jos vaan on sitkeitä siittiöitä. 😊

@Viivi92 tässä yksi tälläinen havainnollistava kuva noista hedelmällisestä päivistä ennen ovulaatiota (lähde British Fertility Society). Näitähän löytyy erilaisia graafeja netti pullollaan ja prosentit on vähän erilaisia riippuen lähteestä, mutta idea sama (kolme ovista edeltävää päivää on ne parhaat mahikset) 😊

IMG_5849.png

Muokattu viimeksi:
@Viivi92 tässä yksi tälläinen havainnollistavankuva noista hedelmällisestä päivistä ennen ovulaatiota (lähde British Fertility Society). Näitähän löytyy erilaisia graafeja netti pullollaan ja prosentit on vähän erilaisia riippuen lähteestä, mutta idea sama (kolme ovista edeltävää päivää on ne parhaat mahikset) 😊

View attachment 139081
Omaan korvaan tuollainen 15-20% mahis ei kuulosta kovin suurelta, mutta will see 😎

@Misa Jos sielä tälläkertaa majailee tyttö joka aiheuttaa pahoinvointia jo hyvissä ajoin🤭 Kovin odotan huomista testiä, jos testailet siis huomenna!

@Ness Toivottavasti riittäisi nyt nuo testit🤞🏼 toisaalta jos ovis ei ehtis ennen polikäyntiä ja sielä ultrattais, niin pystyis ainakin tarkastelemaan mikä tilanne on ennen ovista limakalvossa ja johtofollissa🙈

@Viivi92 Kyllähän sielä saattaa vielä joku sitkeä simppa odottaa irronnutta munasolua muutamankin päivän päästä😊

@minttutuuli Kivaa reissua teille!❤️ Meneekö mies mihin antamaan siemennestenäytteen? Meillä joutuu odottelee viikon tuloksia, mutta se ilmeisesti riippuu paikasta. Mies on käyny antamassa Pihlajanlinnan (yhteistyössä Dextran) kautta.

Nyt on lähete vetämässä! Iiks. Se operaatio tehdäänkin HUSilla, sillä vaan yliopistolliset sairaalat tekee noita toimenpiteitä. Nyt jännätään hyväksyykö HUS suoraan lähetteen ja kuinka hirvittävät jonot sinne toimenpiteeseen on 😩

Mites teillä, joilla oviskipuja niin onko plussan aikaan vai jälkeen? Tää koko alavatsan jäytävä kipu on uus juttu raskauksien jälkeen Edellispäivänä alko ja oli lievää ja hetkittäistä, eilen selkeesti pahin ja tänään ollut vähän ja lievää kipuilua

@Ansq totta! Limistä kai voi arvioida ihan vielä ok vaikka olisikin jotain dpo päiviä ultrassa, mut ei sit oikeen enää johtofollia siihen tapaan. Tai en tiedä 😆 Hyvät ajat ultralle joka tapauksessa 😊 Tänään pitäisi vielä kellistää mies, eilen ei vaan millään jaksanut 😃 Toivon teille pikaista operaatioaikaa 🙏🙏

@Viivi92 vähän riippuu mutta yleensä ennen ovista on limat + pientä kramppia alavatsalla ja sellainen vannemainen turvotus. Tätä kestää ovikseen asti, joskus selkeämpää ja joskus lievempää. Oviksen jälkeen mulla ei oo kuin vähän pahoinvointia yleensä seuraavana päivänä, maks sitä seuraavana.

@Misa laittelehan huomenna kuvaa sit jos testaat! ❤️

@Ansq Mehiläiselle mennään! En tiedä yhtään, miten nopeeta siellä on. Toivon, et ois lähempänä tuota misan veikkaamaa päivää kun viikkoa 😅 toivottavasti teillä menee lähete suorilla läpi ja odotus ei oo pitkä!

Ajattelin kysyä täältä kun täällä jos missä ollaan perillä ajoituksista 😊 onko joku raskautunut kun yhdyntä ollut dpo -4? Tarkemmin meillä oli seksiä pe-la yönä juuri siinä 00.00 aikaan eli ehkä nipinnapin dpo -3 ja eilen iltapäivällä ovistesti oli plus eli tänään tiistaina ovispäivä (ainakin laskennallisesti). Tässä vaan mietin et onko ihan ok mahikset vai lieneekö jo aika epätodennäköistä 🥹
Onkos siellä alotettu kolmannen yritys..? 😍

Onkos siellä alotettu kolmannen yritys..? 😍
No eii, mut mun käyttämät pillerit on loppu apteekeista ja arvioivat et tulee vasta joulun jälkeen. Ollaan menty keskeytetyllä/varmoilla päivillä, mut tässä kierrossa ovis yllätti ja tuli 5 päivää normaalia aiemmin 😄 mutta siis iloinen yllätys olisi jos tästä nyt raskaaksi tulisin 😌☺️

@Ansq onpa mahtavaa, että saitte jo lähetteen! Toivottavasti HUS hyväksyy sen, ja pääsette operaatioon pikimmiten.

@Ness toivotaan, että ovis on pian niin ei tarvis testikaupoille lähteä 😄

@minttutuuli toivon teille hyvää tulosta simppatestistä ja hyvää reissua myös! 😊

@Misa oispa oireet hyvä merkki ja että seuraava testi näyttäis jo selvää vahvistumista 🤞🌈

@Mustikkamarja Tsemppiä ❤️ Se on kyllä raskasta, ku toiveet ehtii jo nousta korkealle ja sitten ei onnistukaan. Hyvä ajatus olla testaamatta ainakin tämä kierto, jos se tuo vaan lisästressiä.

Mullakin taisi olla kemiallinen se edellinen kierto. En kyllä muuten osaisi asiaa varmaan epäillä, mutta se yhden testin hailura kummittelee mielessä. Itsekin mietin, että onko mun järkeä tehdä aikaisia raskaustestejä. Negatestistä uskottelen itelle, että voi muuttua vielä posiksi, ja se pienen pieni hailura sai toiveet ihan liian suuriksi, vaikka menkat alkoi kuitenkin ajallaan. Tämä just päättynyt kierto oli kyllä niin ihmeellinen, etten oikein muuta selitystä keksi kuin se kemiallinen. Menkat alkoi tosi vaisuina eilen eli kierto jäi 22 päivän mittaiseksi ja ilman ovulaatiota. Monta päivää on kramppaillu alavatsaa ja vuoto on ollu erilaista (verisiä klönttejä lähinnä, anteeksi yksityiskohdat). Toivon, että nyt alkanut kierto olisi normaali.

Takaisin