BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikä mitä uutisia täällä @Misa !! 🩷🤞 nyt pidän kädet ristissä ja varpaat pystyssä että tämä pysyisi kyydissä! Nyt ei kyllä ole haamu vaan ihan selvä viiva. 🌈🌈 IIK!

Huuuh, voisko tää olla nyt? 😭 Vai tuleeko lisää numeroita keskenmenojen pinoon? Saa nähdä. Nyt oon onnellinen että jotain edes tapahtuu 🥺❤️ Dpo11 ilta. Beige sävy valkovuodossa sai testaamaan.
Hyvältä näyttää, täällä pidetään sormet ja varpaat ristissä että tällä kertaa menisi teidän kohdalla kaikki hyvin🤞

Kiitos myös plussa-aallon tilaajalle! Toivottavasti tähän saadaan vielä muitakin mukaan 🥰

Muokattu viimeksi:
@Misa voi että, ihanaa 😍😍 aivan selkeä viiva! Onnea hurjasti ja toivon niin kovasti teille viivan vahvistumista! Mähän sanoin että jospa se sun fiilis tästä kierrosta oiskin ihan väärässä 🤩

Kiitos kaikki ❤️ Palaan myöhemmin kommentoimaan teille muutenkin, nyt vaan lyhyesti. Veikkaan kuitenkin itse että jää kemialliseksi, kun niin haaleaa on. Esikoisesta oli dpo10 jo vahvempi viiva kuin nyt on dpo12 aamulla 😔 Kemiallisissa taas ollut just tällästä hailuraa näillä dpo:illa. Mutta kattellaan… Tässä kohtaa kemiallinenkin on mulle parempi kuin nega, koska se luo toivoa tulevaan. Toki silti mieluiten sen elokuisen ottaisin.

IMG_2527.jpeg

Tulin
Kiitos kaikki ❤️ Palaan myöhemmin kommentoimaan teille muutenkin, nyt vaan lyhyesti. Veikkaan kuitenkin itse että jää kemialliseksi, kun niin haaleaa on. Esikoisesta oli dpo10 jo vahvempi viiva kuin nyt on dpo12 aamulla 😔 Kemiallisissa taas ollut just tällästä hailuraa näillä dpo:illa. Mutta kattellaan… Tässä kohtaa kemiallinenkin on mulle parempi kuin nega, koska se luo toivoa tulevaan. Toki silti mieluiten sen elokuisen ottaisin.

View attachment 139035
Alempi on eri testi? Testimerkkien välillä voi olla vaihtelua alussa. Älä siis vielä luovu toivosta. Tsemppiä! ❤️

Tulin kysymään neuvoa teiltä viisaammilta, kun aloitin lämpöjen mittailun eilen (kp7) ja mun aamu lämmöt tänään ja eilen on ollut 36,7 ja 36,8. Mietin vaan että miten nuo tuosta voi enää nousta vai nouseeko ne sitten sinne 37 ja päälle ? Vai onko nää ihan normaalia vaihtelua, että välillä tulee korkeita tuloksia muutenkin? Mittaan elohopeakuumemittarilla kielen alta. En ole ennen tällä tavalla mitannut, niin voihan tämä olla mittaustekniikastakin kiinni? 😅

Tulin
Alempi on eri testi? Testimerkkien välillä voi olla vaihtelua alussa. Älä siis vielä luovu toivosta. Tsemppiä! ❤️

Tulin kysymään neuvoa teiltä viisaammilta, kun aloitin lämpöjen mittailun eilen (kp7) ja mun aamu lämmöt tänään ja eilen on ollut 36,7 ja 36,8. Mietin vaan että miten nuo tuosta voi enää nousta vai nouseeko ne sitten sinne 37 ja päälle ? Vai onko nää ihan normaalia vaihtelua, että välillä tulee korkeita tuloksia muutenkin? Mittaan elohopeakuumemittarilla kielen alta. En ole ennen tällä tavalla mitannut, niin voihan tämä olla mittaustekniikastakin kiinni? 😅
Ylempi on siis myös tältä aamulta ja joo, alempi on PC. Sillä testillä sain esikoisesta vahvemmat viivat jo paljon aiemmassa vaiheessa.

Mulla on välillä korkeitakin lämpöjä alkukierrossa, uskoisin että sullakin vielä laskee ennen ovista 😊 Tai sitten sulla on vaan korkeammat lämmöt ja oviksen jälkeen ovat siellä yli 37. Sekin on normaalia.

Tervetuloa mukaan @bandoo! Mä olen pärjännyt ihan tavallisella elohopea-mittarilla josta saa lämmöt jotenkuten katsottua asteen 0.05 asteen tarkkuudella (eli merkkaan esim. 36.5, 36.55, 36.6 jne sen mukaan näyttääkö pylväs päättyvän enemmän pikkuviivaan vai jääkö se niiden väliin), vaikka voihan se olla että desimaalinäytöllisillä käyristä tulee nätimpiä.

Tämä tuntui itselle hyvältä tavalta siksi että varsinkin alkuvaiheessa arvelin mittaustavan aiheuttaman virheen (missä asennossa mittari sattuu olemaan suussa) samansuuruiseksi kuin omaa 'vähän sinnepäin' lukutapaa käyttäessä tulevan virheen, eli siksi tuntui ettei niistä ylimääräisistä desimaaleista olisi ollut hirveästi apua. Mutta tää siis vain oma mielipide, oikein hyvin voi hommata tarkemmankin mittarin jos tykkää olla arvailematta päättyykö pylväs tänä aamuna enemmän elohopeamittarin pikkuviivan kohdalle vai niiden väliin 🙃

@summerlemon Ehkä siellä ekalla kerralla jäi ovulaatio jostain syystä tapahtumatta ja nyt sit yrittää uudestaan. Miltäs tänään vaikuttaa tilanne?

@Misa Voi että, kumpa vielä lähtisi nopeasti vahvistumaan ja kaikki olisi hyvin! :red-heart::folded:

@bandoo Voihan olla, et sun peruslämpö on vaan korkeampi ja sit tosiaan oviksen jälkeen nousee viel lisää. Tai mittari antaa vaan vähän korkeampia tuloksia. Tai joku pöpö huomaamatta nostaa vähän lämpöä. Eka kierto on aina vähän ihmettelyä, et miten ne lämmöt käyttäytyy ja vasta jälkikäteen näkee sit sen kokonaisuuden. Tulevissa kierroissa on sit paremmin kartalla, kun on jotain mihin verrata. :smiling-eyes:

Täällä lämmöt nousi ourassa plussan puolelle. Illalla mietin, et pitäisikö sitä vielä jaksaa ryhtyä hommiin, mut iltapesulla huomasin, et paikat oli jo kuivahtanut ja "mennyt kiinni", eli ovis varmastikin meni jo, niin ei sit tehty mitään. Flunssaa pukkaa molemmilla, niin ei ollut oikein fiiliksiä. Ei ollut päivän aikana kyl missään vaiheessa mitään oviskipuja. Mistähän johtuu vai johtuuko mistään. 🤷‍♀️ Lämmöt on ollu nousussa nyt pari päivää jo, niin FF laitto oviksen nyt pari päivää aikasemmaks ja ignooras ton ovistestin. Merkkasin nekin päivät sit viel tautipäiviks, niin FF sit vaan vaihtoi viivat katkoviivaks, mut piti samassa. Katsotaan vaihtaako mielipidettä jossain kohti vai pitääkö itse käydä säätämässä. Ourassa näkyy selkeemmin, et nyt ollaan menty viivan yläpuolelle. Mut toki kyl tää tauti (viikonloppuna lähti uudestaan pahenemaan) voi vähän kaikkiin arvoihin vaikuttaa. Pitää katsoa pitääkö tässä yrittää jossain kohti jaksaa viel yrittää, vai annetaanko tän kierron olla.

Tällä hetkellä asenne tähän kiertoon on vähän semmonen, etten ees täysin halua plussaa. Jotenkin se tuntuis olevan meant to be. Ei jaksaisi uskoa, että siitä plussasta seurais mitään hyvää. Jos sais plussan vasta esim. seuraavasta kierrosta, niin olis jotenkin suurempi luotto, et kaikki vois mennä hyvin, kun on ehtinyt noi kaikki lisäravinteet vaikuttaa sen pari kuukautta. Siihen olisi henkisesti valmiimpi. Nyt tuntuis vielä liian aikaiselta. Lisäksi jos nyt ei tärppää, niin saisi jouluna syödä ja juoda rauhassa mitä haluaa. 🤪 Ja muutenkin jotenkin raskaus vasta vuoden alussa tuntuis jotenkin symbolisesti paremmalta. Loppuvuoden voisi nyt vaan hengitellä ja toipua noista kemiallisista ja sit uusi vuosi, uudet kujeet jne. No tietty se, et nyt ei tärppää, niin ei tietty tarkoita, et sit seuraavassa tärppäis, mut kuitenkin. Henkisesti tuntuisi helpommalta nyt tähän väliin negakierto.

Mut en halunnu kuitenkaan täysin skipata tätä kiertoa. Eihän sitä tiedä, jos just tässä kierrossa siellä oli kypsymässä se täydellinen munasolu. Kun ei nää jutut toimi niin, et ne katsois, milloin olisi henkisesti valmis. Ainahan se tavoite tietty plussa on, et jos sen nyt saisi, niin tietty se olisi hyvä juttu. Henkisesti vain tuntuisi helpommalta, jos sen saisi vasta myöhemmin. Mutta tän fiiliksen takia ei nyt olla sit ihan kaikkeamme annettu tähän kiertoon. Riittäköön tuo yksi kerta, jos on riittääkseen.

Screenshot_20241125_102534_FF App.jpg
Screenshot_20241125_074007_Oura.jpg

Hei @bandoo ja tervetuloa mittailun ihmeelliseen maailmaan 👋 Kuten jo moni mainitsi, niin eka kierto menee vähän siinä ihmetellessä ja et löytää sen oman peruslämmön. Kyl sen eron sit huomaa ovista edeltävään vs. oviksen jälkeiseen aikaan 😃

@Misa toivotaan vahvistumisia!🩷 Täältä palstoilta kuitenkin lukenut, et on ollut onnistuneita raskauksia vaikka viivat lähtenyt tummenemaan hieman hitaammin tai myöhemmin kuin edeltävissä raskauksissa. Nyt vaan hurjat tsempit sinne ✨🙏

@Mustikkatäplä just niin, eihän se tarvitse kuin sen yhden hyvän munasolun ja yhden hyvän siittiön! Kuitenkin tuo teidän yksi touhuilu ajoittunut hyvään kohtaan, eli mahdollisuudet kyllä on 🌈 Toki ymmärrettävää, että noin monen kemiallisen jälkeen tekee mieli ottaa pieni paussi ja nauttia loppuvuodesta ilman tämän yrittämisen tuomia paineita.

Täällä lämmöt ei jatkaneet nousuaan, joten ovista ei vielä tapahtunut. Tänään vetiset paikat ja alavatsaan turvotus ja pieni pahoinvointi läsnä, eli ovis lienee ihan nurkan takana kuitenkin. Aamulla testi vielä nega, mutta testaanpa taas illemmasta uudelleen.

IMG_5832.jpeg

@Ness Mikä päivä teillä olikaan tällä viikolla se käynti?😊

@Mustikkatäplä Mulla on välillä niitä kiertoja jossa ei tunnu kertakaikkiaan mitään kipuja/vihlontoja, sit on niitä kiertoja jossa on ihan selkeät. En tiedä mistä johtuu, mutta googlen mukaan ihan normaalia 🤷🏼‍♀️😁 Jos tästä kierrosta nyt tärppäisi, toivotaan että kävisi tuuri ja olisi irronnut elinkelpoinen munasolu🙏🏼 Toisaalta voisihan se tehdä kropallekkin hyvää, jos olisi yks negakierto välissä useamman kemiallisen jälkeen🤔 Pystyn kyllä samaistumaan tuohon jouluruokaan, parasta joulussa on raaka kala ja viini😋🤣

@bandoo Tervetuloa remmiin!❤️

@Misa Onneksi kuitenkin jokainen raskaus ja hcg nousu on erilaiset, joten ei vielä hätää.❤️ Ymmärrän kuitenkin, että kun on onnistuneessa raskaudessa ollu vahvemmat viivat ja on kemiallisia takana, niin huolettaa. Toivotaan kuitenkin että testit jatkaa vahvistumistaan 🥹

@Bella95 Minunkaan mielestä käyrä ei näytä sille, että olisi ovis ollut🤔 Voihan se olla että jää ovuloimattomaksi, sekin on kuitenkin ihan normaalia että sellaisia joskus tulee vaikka ei mitään vikaa olisikaan. Jännä nähdä miten käy🤔

@summerlemon Oliko niin että se sun aiempi testi ei kuitenkaan ollu niin selkeä posi? Sekin on normaalia, että LH voi kohota mutta ei kuitenkaan posiksi asti, ja jos nyt vasta sitten tullu se piikki🤔nää on välillä vähän tympeitä, kun joutuu miettimään että mitä tapahtuu😅

FF veikkaa nyt että ovis olisikin ollut kp14, jota en kyllä usko itse. Mulle on ihan normaalia että lämmöt nousee hiukan jo ennen ovistakin🤔 Katotaan miten etenee, eilen illalla vihlo kyllä todella selkeästi, että en oo nyt yhtään varma onko ovis ollu sittenkin vasta eilen, eikä kp15 toissapäivänä. Mut nyt valkovuoto on muuttunut sellaiseksi runsaammaksi ja paksummaksi, mitä mulla tulee oviksen jälkeen eli varmasti ovis on nyt ollut. Mutta en päivän päälle tiedä kummin😁 pitänee varmaan jotain muutoksia FF tehdä, jos se pitää oviksen tuossa kp14. Jokatapauksessa nyt vaan odotellaan, vaikka tokikaan ei odotukset ole korkealla😅 Huomenna pitäisi sieltä Mehiläiseltä tulla puhelu josta sitten selviäisi onnistuisko heidän kautta jouduttaa tätä meidän hoitoasiaa🙏🏼 en kyllä odota senkään suhteen liikoja, sillä tuntuu että meidän matka on hyvin kuoppanen kaiken suhteen.
IMG_6304.jpeg

@Mustikkatäplä tosi samaistuttavaa tekstiä! Mullakin välillä ollut, etenkin ku:n jälkeen oli, se tunne ettei ihan vielä haluakaan uutta plussaa. Ja joulunahan on ihanaa jos ei tarvitse olla raskausruokavaliolla. Toivotaan siis, että seuraavasta kierrosta tärppäisi ❤️ Mutta jos tärppääkin jo nyt, niin toivottavasti sitten menisi kaikki hyvin! 💕

@Ness onhan se mahdollista! On mulla pieni toivo olemassa, koska ikinä ei voi tietää.
Toivottavasti nyt siellä pian ovistesti tummuisi, niin pääsisit myös piinailemaan! Mikä päivä se teidän ensikäynti olikaan? Pahoittelut jos oot sanonut, oon huonomuistinen 🙈

@Ansq mulla tosi usein siirtyy FF:ssa ovisviiva vasta myöhemmin päivällä eteenpäin, luulen että sulla käy kyllä sama kun lämmöt vielä kipuaa ylöspäin! 😊 Voi että, kunpa Mehiläisestä sanottaisiin että voivat sen lähetteen tehdä. 🥺 On teillä kyllä todella kuoppainen tie takana jo tähän mennessä. 😔

Tajusin että täähän on mun kolmas kerta kun tärppää marraskuun kierrosta. Mutta ei tullut elokuista 2022 eikä elokuista 2024 😅 Viime joulu meni ihan turhaan raskausruokavaliolla, kun se paljastuikin myöhemmin kohdunulkoiseksi. 2021 onneksi meni niin aikaisin kesken ettei vaikuttanut jouluun.

Mutta joo, ei voi muuta kuin odotella nyt. Testaan vasta ylihuomenna dpo14 uudelleen, ihan turhaa testata useammin kun ei se testitulos kerro varmuutta suuntaan tai toiseen, eikä se testaaminen myöskään muuta lopputulosta 🥲

IMG_2532.jpeg

@Ansq @Misa käynti on perjantaina, eli vielä pitää hieman odotella. Toivon, että siellä otettaisiin papa ja ultrattaisiin, ettei tarvisi taas niitä toimenpiteitä venailla. Luulin käyneeni 30v papassa, mutta en löytänyt kannasta tuloksia 🤔 Mutta en tiedä sitten jäikö jotenkin käymättä koronahässäkän keskellä… 🫣

@Ansq @Misa käynti on perjantaina, eli vielä pitää hieman odotella. Toivon, että siellä otettaisiin papa ja ultrattaisiin, ettei tarvisi taas niitä toimenpiteitä venailla. Luulin käyneeni 30v papassa, mutta en löytänyt kannasta tuloksia 🤔 Mutta en tiedä sitten jäikö jotenkin käymättä koronahässäkän keskellä… 🫣
Mut ultrattiin ensikäynnillä, jos oot myös HUS:lle Tilkkaan menossa niin eiköhän ne sen tee! Ellei 3 vuodessa ole muutettu käytäntöjä 🙂

Käsittääkseni joukkoseulonnan vastauksia ei kirjata omakantaan nähtäville, mutta voin olla väärässäkin.
Toivotaan, että sielä voitaisiin ultrata! Tämä kai riippuu ihan paikasta, joissain ultrataan ja meillä ei PHKS mitään muuta kun juteltu😐

Takaisin