BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@minttutuuli Eli siellä alkaa tosiaan ovis olla kulman takana!👏🏼

@Ness Käyrä on kyllä todella lupaavan näköinen, jospa se nyt tarkottaisi plussaa🤞🏼😍 niinhän monille käy, että just joko ennen ensikäyntiä tai hoitoja tuleekin plussa tikkuun🙈 PMS oireiden puuttuminen on myös hyvä merkki 🤭

@SilenceSing Joo ymmärrän! Sellanen pakkopulla ei oo hyväksi, ja ilo sekä nautinto on kaukana jos pitää ”väkisin” vääntää.
Jättäisin myös molemmat plussaksi, FF pystyy kyllä arvioimaan siitä huolimatta oviksen muutoinkin, itsekin jätin tässä kierrossa kahdelle päivälle + merkinnät😊

@Mustikkamarja Joo leposyke saattaa nousta raskauden alkaessa jonkun verran 😊

@Mustikkatäplä Äh pahoittelut negasta 😕 Oot kyllä tehny kattavaa taustatyötä noiden kanssa😁🙏🏼 Jos lompakko antaa myöten niin tuskin mitään haittaakaan on noiden syönnistä. En osaa sanoa voiko kroppa siitä sekaisin mennä, mistäs niitä tietää🤷🏼‍♀️

Omaa napaa vielä loppuun, sain tänään tietää että meillä alkaa YT neuvottelut töissä ensi viikolla, sehän tästä puuttuisikin kun työtkin menis alta 😔 Oon meidän tiimissä uusin, joten en ihmettele vaikka osuiskin muhun, mut eipä sille sit minkään mahda. Yks stressin aihe vielä tähän lisää, ihan kun ei olis muuten jo tämä lapsettomuus/ alkavat hoidot stressaavia🥲

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli Söin myo-inositolia ja ubiquinolia n. 3kk ennen tätä meidän elokuisen plussaa tässä ketjussa. Mulla ei ole mitään ongelmia; säännölliset 29-32pv kierrot, ei pcosia tai mitään muutakaan häikkää hormonitoiminnassa.
Eikä mulla ainakaan aiheuttanut mitään negatiivisia haittavaikutuksia, päin vastoin. Yleensä kierto kallistuu enemmän tohon 32päivään, mut elokuisen pojan raskaudessa kierto oli 29pv (kuukautisia ei tietty tullu, mut siis ovis tuli aikaisemmin). Mä laihdutin ja söin tosi terveellisesti samaan aikaan et tiedä sitä sitten kummasta johtui, terveellisistä elämäntavoista vai noista ravinnelisistä.

Ubiquinolin lopetin heti plussaan ja myo-inositolia söin purkin loppuun/melkein koko ekan kolmanneksen, se kun on ihan ok raskauden aikanakin ja ehkäisee radia.
"In a recent review of literature, one study found that when the supplement was taken early on in the pregnancy it reduced the risk of developing gestational diabetes by up to 67%!"

Syy miksi söin näitä oli se, et niillä on se munasolujen laatua parantava vaikutus.
"Myo-inositol improves egg quality by helping regulate hormone levels and by inducing the synthesis of melatonin -- increasing the chances of successful conception when trying to conceive naturally or undergoing Assisted Reproductive Technologies, such as IVF and ICSI."
"As we age, our natural CoQ10 levels decrease, as does our ability to convert CoQ10 into its active form, ubiquinol. Since conception demands such a huge amount of energy, CoQ10 appears uniquely equipped to support fertility."

Miehenikin pistin syömään ubiquinolia:
"Studies show that taking a Ubiqiunol supplement supports healthy sperm function, enhances sperm quality, and promotes sperm motility (sperm's ability to swim)."

Meillä kun oli ennen tätä elokuisen raskautta trisomia-13 enkeli ja sitä ennen kemiallinen. Raskautunut olen aina ensimmäisestä kierrosta, siksi koin meille olevan hyötyä näistä ravintolisistä. Eli jatka vaan rauhassa sen syömistä, toivottavasti siitä on apua 🌈:red-heart:

Muokattu viimeksi:
@Ansq Voi ei! Yt:t ei kyllä ole mikään kiva juttu 😐 onko isosta porukasta kyse? Toivottavasti ei nyt osuisi sinuun!

Täällä lämmöt ei vielä nousseetkaan, mutta leposyke kylläkin 🤔 muutenkin ollut tosi tasaiset lämmöt alusta asti. Mitähän tää nyt meinaa, vai meinaako mitään 😅

Screenshot_20241106_071703_FF App.jpg

@Mustikkamarja Jos sulla tää ovis on tullu pari päivää plussan jälkeen, ja on vaikka ollu eilen illalla ja lämmöt ei oo vielä kerinny nousta🤔
Meillä se koskee n. 50tä henkilöä ja seitsemää eri tiimiä, noin neljääntoista henkilöön tulee alustavan arvion mukaan vaikuttamaan eli aika iso % 😢

Täällä ei sen kummempaa, käyrä näyttää ”normaalilta” eikä muutenkaan tärppioloja. Tosin tän kierron varaan en muutenkaan hirveesti laskenut😁 leposykkeen eilinen nousu johtu varmasti tosta YT uutisesta.
IMG_5964.jpeg

@Mustikkatäplä tervetuloa mukaan lisäravinnehulluuteen! 😂 hienoa jos saat vielä miehen mukaan menoon. Mä oon koittanut saada kans miehen syömään kaikenlaista, mut se on vähän haastavaa. Ehkä jos lähetän sille ton tutkimusartikkelin luettavaksi, että sen insinööriaivoit prosessoisivat tiedon sille sopivalla tavalla 😄 yliopiston apteekeilla on kans usein -24% alennuksia koko valikoimasta ja olen silloin tilannut sieltä YA:n omaa ubikinonia. Myös aminopoörssi.fi on ihan hyviä tarjouksia. Sieltä saa myös NACia ja jotain muita jauheversiona, joka on edullisempaa kuin kapselit. Myös myo-inositolia löytyy vähän edullisempaan, jos sitä joku haluaa testata. Toi Donaferty on nimittäin kallista.

@Ansq voi ei, niin ikävä kuulla Yt-neuvotteluista 🥺 Ihan varmasti vaikutti sykkeisiin tuollaiset uutiset. Toivottavasti kuitenkin saat jäädä ja pitää työn. Tuleeko teillä koska päätökset, meneekö ens vuoteen?

Täällä ne lämmöt lähti vähän tippumaan😅 näinköhän on suunta seuraavanakin päivinä vain alas päin.

… ja hei sit taas kysymys FFn liittyen 😅, Onko kellään ollut ongelmaa että noi unitunnit ja leposykkeet eivät näy tässä graafissa jos on merkinnyt samalle päivälle menkat tai ovistestin tulokset? Mulla on näin useamman kuukauden graafissa. Ja minne ihmeeseen noi leposykkeet ja unitiedot tallentuu tuolla apissa?

IMG_5590.jpeg

@Ansq Voi ei, onpa kurjaa, että tulee YT:t 😩 Todella inhottava ajoitus kyllä, vaikka eihän nuo ikinä kivoja ole. 😞 Kovasti tsemppiä siihenkin prosessiin. 🫂

@Mustikkamarja Onpa jännä ettei ole vielä tullut. Oletko nyt tehnyt lisää ovistestejä? Miltä näyttävät? Entä oliko tossa ovulaation alla jotain mikä olis voinut siirtää? Sairastelua, stressiä tms. Tai jos lh-huippu olikin tosi aikaisin ja viel odottaa nousua. Toivottavasti kuitenkin pian nousee lämmöt!

@Ness Kiitos vinkistä, tuolta aminopörssistä löytykin pari purkkia halvemmalla. Ja liike on tossa kodin lähellä, niin vois sieltä suoraan käydä hakemassa. :thumbs-up: Oon kuitenkin viel oottanu näiden ja testien tilaamisen kanssa sitä, et menkat alkais eka. Ihan varmuuden vuoksi, vaikka on tyhmältä tuntunut, ku mahdollisuudet plussaan on niin pienet.

Muttaaaaa tota noin. Äsken tein positiivisen testin. Dpo13, joten ei kyl kauheen lupaavalta vaikuta. Valmistaudun tässä siis kolmanteen kemialliseen. :side_tear: Toki vois olla tietty sekin, et jos se ovis olikin joskus myöhemmin. Oireita ei ole melkeinpä mitään.

Screenshot_20241106_120345_FF App.jpg

@Ness Ei hajuakaan päätöksistä, ens viikolla on tosiaan 1. neuvottelu, joten en tiedä onko se ensimmäinen ja viimeinen vai tuleeko niitä vielä lisää.
Mulla ei vaikuta ovis+ tai vuotopäivien merkkaaminen mitenkään leposykkeen tai unen näyttämiseen, ompa jännä miten sulla noin 😵
Ja onneks tuo yks yksittäinen dippi ei vielä tarkoita mitään pahaa!😊

@Mustikkatäplä Iiks!🤩 Mitä jos ovis onkin ollut vasta kp13 kun on tullu tuo dippi, silloin sulla olis sopivasti tullu käyrässä myös dpo7 dippi (kiinnittyminen?) ja nyt olis vasta dpo10 🙈 laita kuvaa testistä?😊

@Mustikkatäplä oii sieltä tuli positiivinen kuitenkin!! Nyt tosi paljon tarrasukkia matkaan 🌈❤️

@Ansq ihan varmasti vaikuttaa yt-uutiset sykkeisiin ja kaikkeen. Se on niin stressaavaa aikaa kyllä. Toivottavasti ei osu sun kohdalle!

@Ness oii mut oisko toi lupaavaa, että ei oo pahemmin mitään menkkoja enteileviäkään oireita? 🤞 Miten lämmöt tänään?

@Mustikkatäplä jännää! Ihan hurjaa, jos sattus kolme kiertoa putkeen kemialliset. Toivotaan, että nyt olisi parempi onni 🌈

@Ansq voi itku, kurja kuulla noista yt-uutisista. Toivottavasti ne ei koske sinua 🙁

@Däumeline kiitos kattavasta viestistä! Ehkä mä uskallan ensi kierrossa vaikka aloittaa sen, jos ei nyt käy tärppi.

@Mustikkamarja no onpa nyt hassut lämpökäyrät 🤔 onkohan ovis varmasti jo menny?

Täällä ei mitää ihmeitä. Mun empiirinen ovistestikoe jatkuu, eilisen iltapäivän pregcheck oli jo milliä vaille posi, mut muut ei ihan. Katotaan, miltä tänää näyttää ku illalla pääsen testaa. Stressailin eilen taas sitä, et oisko pitäny pitää välipäivä seksistä. Mut mieli teki ja mies sano, et ei se raskaus ala ainakaan jos ei harrasteta seksiä 😅 et ehkä me nyt ei stressata tästä liikaa, ja jos tekee mieli niin menkööt päivittäin.

Toivoisin kyllä, et ovis ois vasta loppuviikosta. Ti on se 2xviisurin poisto ja jos se ei sattus just parhaisiin kiinnittymisaikoihin niin uskaltas paremmalla omatunnolla ottaa särkylääkkeitä tarvittaessa.

Screenshot_2024-11-06-13-02-39-24_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Ness Multa oli menny ohi toi sun kyssäri FF:n leposykkeistä ja unesta. Mä en oo huomannu, et jos merkkaan ovistestituloksia tms et ne tiedot katois. Mut välillä se vaan randomista jättää ne poimimatta ourasta. Et merkkaa lämpötilan, mut syke ja uni puuttuu. Ja se ei anna lisätä niitä itse, koska on oura synkattuna. Mut mä oon sit käyny sieltä samasta paikasta synkronoimassa uudestaan. Lisäsin uudestaan tän kierron, niin ilmesty ne tiedot parilta puuttuvalta päivältä (eikä mikään muu kadonnu). Samoin oon synkronoinu kuluvaa päivää sinne, jos on lisänny vaan lämmöt. Mut en tiiä mistä johtuu. 🤷‍♀️ Välillä tuntuu, et jos liian nopsaa avaa FF:n ouran avaamisen jälkeen, niin se ei sit jotenkin ehdi ottaa kaikkia niitä tietoja sieltä tai jotain. 😅 Nyt oon aamulla aina ekana käyny kattoo ourasta lämmöt, unen ja sykkeen (siis avannu ne välilehdet) ja sit vasta menny FF:n niin ei oo nyt hetkeen tullu noita poisjääntejä. Mut se voi olla ihan sattumaa. 😅

@minttutuuli Toivotaan, et ovis sattuis otollisesti ja viisurien poisto menis helposti! Ja sanoisin kans, et parempi pitää hyvä fiilis tossa yrittämisessä, että sit vaik joka päivä, jos se tuntuu hyvältä. Tosiaan aika ristiriitaista tietoa on siitä, että kumpi nyt olis parempi joka vai joka toinen päivä, niin tuskinpa sillä siis on mitään suurta merkitystä. :smiling-eyes:

@Ansq Itekin kattelin, et toi dippi "dpo10" menis aikataulullisesti siihen et kiinnittymisestä 3pv päästä näkys testissä. Onhan niitä ihan terveitä myöhäisiä kiinnittyjiäkin. Ja jos se ovis oli tos pari päivää myöhemmin. Ja mullahan oli myös vähän se villi fiilis kahdsta oviksesta 😅 Tässä testi. Tein eka siis ihan vaan pregcheckin. Siihen tuli haamu ja sit pitikin taas rynnätä kauppaan ostaamaan herkempää testiä. Tässä kuva siitä.

20241106_113846.jpg

@Mustikkatäplä hei onnea ihan hirmuisesti! Mä kans luulen et sulla on vasta menossa dpo10 ja toi ovis ollut myöhemmin ja siksi testikin näyttää haaleaa. Tai sit vain myöhäinen kiinnittäminen. Paljon tarrasukkia 🩷

@Mustikkatäplä onnea 🤩❤️ jospa nyt kolmas kerta toden sanoo!

Täällä oli ovistesteissä nyt äsken rääääikeät plussat, myös parjatuissa rfsu ja onestep 😂 eli oliskohan se nyt sit huomenna kp 14 ovispäivä. Toivon et nää ei ois sellaisia jotka näyttää myös plussaa monta päivää 😅

Liitteet

• IMG_20241106_182828.jpg
    IMG_20241106_182828.jpg
    174.2 KB · Katsottu: 18
  • IMG_20241106_182812.jpg
    IMG_20241106_182812.jpg
    193.3 KB · Katsottu: 20
@Mustikkatäplä mahtava juttu! Toivottavasti nyt kaikki sujuisi hyvin ja ei jäisi kemialliseksi 🥰

@minttutuuli now we are talking! Selkee ovisplussa ja pääset sinäkin piinarinkiin 😊

@Ness no voihan kameli (lämpökäyrä näyttää ihan siltä), jospa se lämpö sieltä lähtis vielä nousuun!

Tosiaan, mulla oli todella vahvat ovistuntemukset plussapäivästä seuraavana iltana. Ja äsken testasin ovistestillä aivan selvän negan. Lueskelin, että progesteroni lähtisi nousuun oviksesta 24-36h, joten jospa se lämpö nyt sentään huomenna nousisi, toivottavasti! Tai sit ei ollutkaan ovista ja se oli joku kysta? En tiiä, enpä arvannut, että tätä joutuisi jännittää heti piinapäivien alkuun 😅

@Mustikkatäplä voi että, varovaiset onnittelut! 🤩😍 Pidetään peukut pystyssä että nyt pysyisi kyydissä!🩷 Ihanaa että plussia tulee!
@Mustikkamarja ilmottelehan aamulla sit oliko lämmöt nousseet🤭! Jos kuitenkin vahvat tuntemukset oli siulla, niin toivotaan että ne oli siitä oviksesta🤭
@minttutuuli no nyt on kunnon viivat! Tervetuloa piinailemaan🤩 ja samaa mieltä että ei kannata turhaan stressata välipäivistä seksin suhteen, vaan pitää homma mielekkäänä ja puuhastella kun hyvältä tuntuu🥰
@Ansq pahoittelut YT-uutisista😟 toivotaan ettei osu siulle kohdalle🩷 varmasti vaikuttaa sykkeisiin tuommoinen stressiuutinen.

Omaa käyrää tässä. Mielenkiinnolla odottelen, josko huomenna olis lämmöt jo reilusti alkukierron lämpöjä korkeammalla. Töiden ja sitä myötä miehen stressin takia jäi tosiaan plussapäivät hyödyntämättä🫤 tänään sit vielä ehdittiin yhdessä puuhastelemaan, vaikka myöhässä ehkä jo oltiinkin🙈 toki jos ovis oli tänään, niin tämä päivä oli ehkä vielä ihan hyvä hyödyntää? Kovat oli toiveet tähän kiertoon etukäteen, mutta olikin niin outo koko alkukierto tällä kertaa etten nyt tiedä mitä mieltä olisin enää😅

IMG_20241106_221249.jpg

@Mustikkamarja noniin, eiköhän ne lämmöt lähde sit pikkuhiljaa kipuamaan ylöspäin! 🌈

@SilenceSing mites siellä, joko FF vahvisti oviksen? Varmasti ihan hyvä "varmuuden vuoksi" ajoitus vielä teillä tuo eilinen! Tsemppiä piinailuun ✨

@Misa tsemppiä ultraan! ❤️ Tuuhan kertoo sit taas kuulumisia.

@minttutuuli No nyt on niin räikeän positiivisest ovistestit, et ei ole epäselvää onko plussa 😅 Nyt ootellaan lähteekö huomenna lämmöt nousuun.

@Ness miltä siellä näyttää lämmöissä? Onko vieläkin oireetonta? Huomasin muuten, et lupaava pomppu sykkeissä eilen? :Eyes:

@SilenceSing Kyl mä luulen, et toi kp16 riittää, jos on riittääkseen. Ja hyvä lisä viel toi kp19. Hyvältä näyttää jo toi eilinen nousu. Lämmöt ollu ennen sitä niin matalalla, ettei pomppu riittäny ihan sinne ylös asti? Miltä tänään näytti lämmöt?

@Mustikkamarja Toivottavasti sielläkin lämmöt jatkaa nyt kapuamista ja ei tartte enää ovista miettiä.

@Misa Tsemppiä ultraan, toivotaan oikein hyvää follia! 🌈

Tääl lämmöt samassa, syke vähän noussu. Pientä vihlontaa ollu alavatsalla. Testistä vaikee sanoa. 😕 Oli plussa, mut onko vahvistunu, niin en tiiä. Ainakin nyt näyttävät about samalta, mut eilenkin se viiva vahvistu/selkiyty sit kun oli kuivunut. Et ehkä ero on sit selkeempi kun toi uus testikin on kuivunut. Ja pitää varmaan nyt kuitenkin kipittää kauppaan hakee viel yks herkkä testi, et voi sitäkin viivaa verrata.

Screenshot_20241107_082538_FF App.jpg

@Mustikkatäplä oisko tosiaan kiinnittyminen ollut dpo10 ja sitä vastenhan ei se testi kamalan vahva vielä voisi ollakaan. Ai että, jännää! Toivottavasti nyt olisi tärppi 🥰 laita vaan meillekin testeistä kuvia, voidaan yhdessä pähkäillä 🤓

@Mustikkatäplä täytyy varmaan joo synkata uudelleen toi data 😅 ihan hassua et ei näytä kaikkia vaikka ne tiedot on kyllä tietysti Ourassa. Lämmöt toi oikein, mut sykkeet ja unet jättää joltain päivältä täyttämättä. Noh, ei ne datat kyllä niin kauheen tärkeät edes ole. Hyvältä näyttää sun käyrä! Ja muista et se testin tummuus on paras arvioida joka toinen päivä, kun sillä tahdilla hormoni pitäisi tuplaantua. Tänään ei siis edes välttämättä näy kovasti muutosta.

@minttutuuli tsemppiä piinapäiviin! Toivotaan plussaa pian myös siihen toiseen testiin 🩷

@SilenceSing hyvät talletetut on, tosiaan jos eilen ollut ovis niin silloin on vielä hyvä talletettupäivä, vaikka ne ”parhaat” lienee 1-3 pv ennen ovista. Mut teillä on tuossakin välissä talletus niin tosi hyvä 🤞

Täällä lämmöt jatkaa alamäkeä 😅 @Mustikkamarja n nimeämä kameli jäänee kaksikyttyräiseksi… saman tyyppinen kamelikäyrä oli muuten myös viimekuussa. Tässä kierrossa voinee luopua toivosta. Pientä juilintaa alavatsalla myös havaittavissa, et eiköhän se täti sieltä lauantaina tule kylään.

IMG_5596.jpeg

@minttutuuli No nyt ei tarvitse enää arpoa!🤩👏🏼

@Mustikkatäplä Vaikka ei päivässä vahvistuiskaa niin se ei onneksi vielä mitään meinaa! Jospa huomenna sitten jo vahvempi😊🙏🏼 Toivotaan todella, että nyt kolmas kerta todensanoisi 🤞🏼

@Mustikkamarja Noniin eli oletettavasti ovis oli ja meni, tsemppiä piinailuun!🤩

@SilenceSing Uskon myös ettei jää ainakaan ajotuksista teillä kiinni. Nousiko siellä lämpö?😊

@Ness Äh no voihan. 🥺 En enää muista ootko sanonut, ootteletko vuotoa vai testaatko jossain vaiheessa?

@Misa Täälläkin odotellaan ultrakuulumisia!😊

Yllättävän tasainen luteaali täällä, pikkuhiljaa kuitenkin hivuttautuu alaspäin🙈 voi kumpa vuoto alkais vasta vaikka maanantaina, ei yhtään jaksais viikonlopulle 😵
IMG_5973.jpeg

Muokattu viimeksi:
Takaisin