BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mustikkamarja hurraa, jospa nyt olis lämmöt noususuuntaiset!👏🏼
@minttutuuli @Mustikkatäplä lämmöt nousi edelleen, mutta vielä ei FF ole ovispaikkaa merkkaillut. Varmaan joko kp17 tai kp18 se viivan tulee merkkaamaan🧐 Kp18 tosiaan vahvin viiva oli.
Mustikkatäplälle vielä plussatestiin liittyen, toivotaan että alkas vähitellen nyt siellä viiva selvästi vahvistumaan niin ei tarviis siun jännitellä kemiallisen suhteen niin paljon🩷
@Ness voihan kamelikäyrä tosiaan, harmi että lämmöt jäi nyt laskusuuntaan. Jospa täti tulisi nyt nopeaan niin pääsette uuteen yritykseen🩷
@Ansq meinasitko testata vai odotteletko että alkaako vuoto? Lämmöt kuitenkin vielä hipoo tuossa luteaalilinjan ympärillä, ehkä ei vielä tarvii heittää kirvestä kaivoon...?
@Misa tulehan kertomaan ultrakuulumisia kun ehdit!🥰

Alle vielä käppyrä, eli vielä ei ovisviivaa ole ilmestynyt, lämmöt kuitenkin vähän jo noususuunnassa, vaikkei mitenkään merkittävän paljon muun alkukierron lämpöjä poikkeava vielä olekaan. Varmaan siiven kp17-18 ovis asettuu, kp18 tosiaan vahvin viiva tuli. Normi luteaalilämpö on ollut miulla kaikkea 36,4-36,8 välillä, tänä aamuna siis 36,44°🙈 tuo kp8 lämpö on itseasiassa hieman myöhempään aamulla mitattu, joten jos sitä ei huomioi, niin nousu vaikuttas oikein lupaavalta👏🏼

IMG_20241107_064239.jpg

@Ness no voi kökkö! Onko teillä jo hoitosuunnitelma, jos tämä kierto ei nyt tärpännyt? Toivottavasti pääsette pian aloittamaan jollakin hoitosuunnitelmalla ❤️

@Ansq vielä se lämpö kuitenkin on siinä hyvissä tasoissa. Meinaatko odotella kuukautisten myöhästymiseen ennen kuin testaisit?

Tänään ollut kyllä heti aamusta tosi väsynyt meininki, mutta onneksi on viikonloppu pian alkamassa. En oikein osaa sanoa, mikä fiilis mulla on tästä kierrosta. Tavallaan tosi toiveikas ja jännittynyt, mutta ei haluisi kuitenkaan liiakseltaan hihkua, ettei pety pahasti.

@SilenceSing hyvältä näyttää 🤩 ja olen ymmärtänyt, että ovulaation paikantamiseen otetaan huomioon 6 edellistä päivää ja 3 seuraavaa päivää. Eli keskiarvot siitä ympäriltä. Silloine ne ihan alkukierron lämmöt ei vaikuta mihinkään.

@Ansq mä oottelen vuotoa. Oon nyt viimeiset kolmisen kiertoa mennyt niin, et jos ei ole mitään erikoisia oireita tai jos lämmöt alkaa selvästi laskemaan niin en testaile. Täs on sen verran monta kiertoa menty nyt näitä negoja, että osaa vähän lukea et jos ei oo otollinen kierto 😃

@Mustikkamarja suunnitelmaa ei vielä ole, meillä ensikäynti tulossa 3 viikon päästä. Sit selvinnee lisää, et missä mahdollisesti vika, mitä tutkimuksia pitää vielä tehdä ja muutenkin tulevat askeleet 🌈 Että eteenpäin mennään, mutta koska ollaan julkisella, niin eteneminen on hidasta.

@Ness Harmi, että lämmöt lähteny laskuun. :side_tear:

@Ansq Onko sulla yleensä minkä pituinen luteaali? Toivotaan, että viikonlopun säästyis menkoilta, jos niin haluat. (Ite aina haluun menkkojen alkavan mahd pian, niin pääsee eteenpäin. 😅)

@SilenceSing Vaikuttais siltä, että ovi meni joo, vaikee ehkä ihan tarkkaa päivää sanoa, mutta suunnilleen. Ite veikkaan tota kp18. :Eyes:

@Mustikkamarja Mullakin aina hassut fiilikset oviksen jälkeen. Jotenkin hassua kun kaikki on vielä mahdollista ja ei oo mitään oireita tai käyriä tai muuta mistä päätellä miten kävi. Ja kuitenkin samaan aikaan kehossa tapahtuu kaikennäköistä, jos tapahtuu. :Eyes:Toivotaan, et nyt olis sun kierto!

Alla nyt kuva lähes kuivuneista testeistä. Pregcheck ja rfsu herkkä. Alemmat molemmista tältä päivältä. Kyl niistä nyt erottaa, et on vahvistunut. Tää toka päivä on aina haastava kuten sanoitte, kun se ero on viel niin pienen pieni, et vahvistumista vaikee erottaa (jos siis on ne ekat päivät ku ylipäänsä mitään näkyy). Ku jos eilen oli hcg esim. 15, niin tänään se on reilu 20, et se numeerinen ero on niin pieni, et vaikee nähdä eroa. Kolmantena päivänä on sit aina jo selkeemmin näkyny (paitsi viime kierrossa, kun sillon oli jo haalistunu :Upside Down Face:). Nyt noiden kemiallisten jälkeen on kyl orientoitunut bongaamaan ennemmin sitä haalenemista kuin tummumista :No Evil Monkey: Mut toivotaan, et hyvä suunta jatkuu. On kyl vähän valosammat fiilikset tänään tästä hommasta. Raskausjomotuskin on alkanut, niin sekin huojentaa, kun eilen ihmettelin oireettomuutta. Ja samaan aikaan ajatus kolmannesta kemiallisesta ei tunnu ihan maailman lopulta vielä, kun oli jo käsitellyt pettymyksen ja siirtänyt katseet seuraavaan kiertoon. Ei oo ihan vielä kääntynyt ajatukset takas plussaan. Mut se ei kyl varmaan montaa päivää enää kanna, et kohta alkaa toiveikkuus nosta päätään ja pettymys iso, jos menee taas kesken.

20241107_104743.jpg

@SilenceSing @Mustikkamarja Yhteisesti molemmille vastaus, en testaa jollei tuu jotain selkeitä raskausoireita / fiilistä siitä, että olis raskaana 🙈 sama siis kun @Ness llä.
Alussa 1,5v sitten tein kierto toisensa perään negatestejä ja sittemmin niitä ei oo enää jaksanut katsoa😁 Lämmöt on normaalissa luteaalilämmössä, ei siis poikkeavaa niissäkään edellisiin kiertoihin 🙈 @Mustikkatäplä Mulla on yleensä sama, toivon mahd. nopeaa uutta kiertoa mut nyt ei jaksais vklp vuotaa 🥲😆 luteaali on yleensä 12-13päivää.

@Mustikkatäplä Näkee kyllä jo noissakin vahvistumista! Voi, kumpa tämä olisi nyt se teidän kierto, varovaiset onnittelut jo💕

@Mustikkamarja Tiiän tuon fiiliksen, haluis toivoa muttei liikoja🙈

@SilenceSing Sielä nätisti lämmöt nousee🤩👏🏼

@Mustikkatäplä oi, kunpa olisi vihdoin se pysyvä plussa! 😍 Kyllä tuo viiva mielestäni on vahvistunut! Pidän kovasti peukkuja täällä, että tämä pysyisi kyydissä ❤️🤞

@SilenceSing oon kyllä aika varma ton käyrän perusteella, että ovis oli sulla kp18!

@Ansq voi ei, nuo yt:t! 😣 Toivon kovasti että saat pitää työsi 🥺❤️ Ja pidän peukut pystyssä plussan puolesta täällä.

@minttutuuli mahtavat ovisplussat testeissä 😍 Nyt sitten taas piinailemaan!

@Mustikkamarja samaistun! Mulla ihan väsähtänyt fiilis tähän koko touhuun 😂 Silti välillä ne toiveikkaat fiilikset ottaa vallan. Ja välillä kaikki toivo on poissa.

Tuntuu ihan absurdilta ja käsittämättömältä, että oikeesti oon joskus onnistunut tulemaan raskaaksi ja pysymään raskaana. Ei se tunnu enää todelliseltakaan, kun nyt ei millään tärppää.

Ultrassa näkyi vasen folli kasvaneen maanantaista vain millin, ollen nyt noin 12mm. (13x11) En usko että tuo on mikään kunnon folli ollenkaan. Joku muu nestekertymä varmaankin. Oikealle oli ilmestynyt myös 12mm folli, joka toivottavasti nyt lähtisi kasvamaan kunnolla. 🤞 Limis 8,3mm. Ma taas uusi ultra jos saavat järkättyä mulle ajan. En tiedä mitä tapahtuu, jos eivät onnistu 🤔 Gonal F on kallista ja oon jo 10 päivää pistellyt sitä, joten menisi kyllä kuppi nurin jos koko homma peruttaisiin. Saapa nähdä.

IMG_2260.jpeg

Alavatsakivut katosivat taas viimeksi heti kun niistä kirjotin tänne, joten voin vielä varmaankin luottaa siihen, että kun ne tulee pysyvinä, niin ovis on lähellä.

Edit // HUH, nyt tuli ajanvaraus ultraan maanantaiaamulle! 😮‍💨

Muokattu viimeksi:
Heippa taas kaikille! Pidin alkukierron vähän hiljaiseloa/etäisyyttä foorumilta mutta nyt alkaa taas ovis lähestyä ainakin muiden oireiden kuin lämpökäyrän perusteella. Olin pikkuisen kipeänä pari oireiden alkua edeltävää päivää joten saa nähdä erottuuko tässä lierrossa käyrältä ollenkaan... mutta voihan se olla että tulee vielä selkeämpi droppi ja nousee sitten kunnolla.

Anteeksi kun en vastaa yksitellen jokaiselle! Meitä alkaa olla täällä jo niin monta että on lyhytmuistisen on vaikea pysyä kärryillä kaikkien käänteistä, joten poimin vaan eniten mielenpäälle jääneistä viesteistä 🫣 Ootte silti tärkeitä, ihanaa käydä lukemassa ja jännittää yhdessä.

Paljon tarrasukkia @Mustikkatäplä lle! Ja @SilenceSing me päästään ehkä piinailemaan samoihin aikoihin 🙃 Oliko muita tällä hetkellä ovista odottavia vai nyt muutaman päivän sisään ovuloineita?

Liitteet

• Screenshot_20241107-152001_FF App.png
    Screenshot_20241107-152001_FF App.png
    206 KB · Katsottu: 13
@Mustikkamarja miulla on myös vähän ristiriitaiset fiilikset, toisaalta on vaikuttais ajoitukset menneen kohdilleen ja yritystä tähän kiertoon oli tosi paljon, mutta jännittää että odotanko taas liikoja ja petyn jos ja kun ei onnistukaan. Nyt pitäisi saada ajatuksia muualle ja pitää itsensä vaan kiireisenä🙈
@Mustikkatäplä alussahan voi tosiaan olla hidastakin se vahvistuminen, toivotaan että lähipäivinä alkaisi näkymään yhä selvempää viivaa testeissä 🩷 toivon kovasti että nyt ois sinnikäs kaveri kyydissä! 🥰
@Misa HYVÄ, että tuli aika maanantaille! 😍 Pistetään peukut pystyyn tuon oikeanpuoleisen follin suhteen🤞🏼
@Yrttiteetä tekisi mieli moi taas pitkästä aikaa! Miullakin oli alkukierto hiljaiseloa foorumilta ja aktivoiduin taas, kun ovis alkoi lähestyä. Kiva saada piinakavereita lisää! 🤩 Mustikkamarja tosiaan jännittelee myös meidän kanssa samassa tahdissa. Harmilliseen aikaan tosiaan tuo sairastelu käyrän suhteen, mutta toivottavasti ovis löytyy! Teetkö ovistestejä ollenkaan?

@Ness voih, tsemppiä uuteen kiertoon jos se on nyt viikonloppuna alkaakseen. Onneksi lähestyy se suunnittelukäynti teillä!

@Ansq toivottavasti uus kierto alkaa vasta maanantaina, jos on alkaakseen! Pidän kyllä edelleen sormet ristissä 🤞

@SilenceSing veikkaan kyllä, et sun ovis on ollut kp18! Eiköhän se huomenna vahvistu FF 😊

@Mustikkatäplä hyvältä näyttää nuo viivat! Tuu laittaa kuvat jos testaat taas aamulla ✨

@Misa jeee, jospa sieltä oikealta ja paremmalta puolelta lähtis nyt kasvaa! Onneksi sait maanantaille ajan. Paljonko tuo gonal f maksaa?

@Yrttiteetä tekisi mieli tsemppiä oviksen odotteluun! Mulla tänään oletettavasti ovis, eli aika samoissa 😊

@Yrttiteetä tekisi mieli en mäkään pysy kunnolla kärryillä kaikkien tilanteista 😄 Mutta ihanaa kun tää ketju on näin aktivoitunut! ❤️ Toivottavasti pian on ovis siellä, niin pääset piinailemaan 😊

@minttutuuli ennen kelakorvausta noin 100€ per 300IU kynä, ja mun päiväannos on 75IU. Kelakorvauksen jälkeen jää 60€ hintaa kynälle. Noissa on kyllä ylimääräistä 50-75IU aina eli lähes 5 annosta saan yhdestä. Ovitrellekin sitten, kun sen aika on, on noin 50€ eikä se jostain syystä ole Kelakorvattava, en tajua miksei se ole, kun Gonal on 🤔 Eihän nää kalliita ole esim. IVF-hoidossa tarvittaviin annoksiin verrattuna, mutta jos täysin turhaan pistelisi, niin silloin kyllä harmittaisi.

Takaisin