BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ness hyvä että sait sovelluksen tiedot korjattua! Ja on kyllä niin oppikirjasta tuo dippi lämmöissä, mutta ymmärrän hyvin jos et halua toiveita elätellä. Ehkä kuitenkin kiinnittymisyritys...?🤭
@Bella95 ja @summerlemon toivotaan uuteen kiertoon positiivisia tuulia 🩷
@Mustikkatäplä tsemppiä uuden kierron odotteluun ja pettymyksen käsittelyyn🩷 itsekin miettinyt geleetä, mutta kun on ampiaisallergiaa, niin pelkään, että noista voisi tulla jotain oireita itselle.
@minttutuuli ihana että halut on ainakin kohdillaan, toivotaan että ovulaatiokin tulis kohta niin loppuisi "piina" sen suhteen, jos on vaikea pysyä toisesta erossa 🤭

Kiitos kaikille kommentoijille ja käppyrän tulkitsijoille! Itse vielä niin ummikko tässä hommassa, että olipa taas hyvä käydä täältä asiaan perehtyneiltä vinkkejä ja mielipiteitä😊 Kävin reippaana ostamassa niitä pregchekin testejä vielä tähän kiertoon. Aamun rfsu ylempänä, ja alempana iltapäivän pregcheck. Taidan nyt vielä seuraavat päivät testata kahdesti päivään, ja katsoa, josko pc:llä vielä saatas tuo ovulaatio kiinni🤞🏼

IMG_20241103_155716.jpg

@Mustikkatäplä hurjasti tsemppiä ja pahoittelut negasta. Tuo on raskasta kun just siinä pahimmassa hormonimyrskyssä joutuu negaa testaamaan. Plussatuulta seuraavaan kiertoon 🌈

@Bella95 mä testaan vasta sitten kun olisi menkat myöhässä tai jos olisi jotain tosi kovia tai erityisiä oireita. Nyt mikään ei puhu sen puolesta, että olis plussaa. Perus pms itkuisuutta, tissikipua ja pieniä kramppeja havaittavissa 😅 Tässä kun on yli vuosi yritystä takana niin ei jaksa tehdä raskaustestejä kauheen herkästi.

@SilenceSing kuulostaa hyvältä tuo 2x päivässä testaus, kyllä se plussa sieltä vielä tulee ✨

@Bella95 @summerlemon @Mustikkatäplä pahoittelut negoista, olin ihan varma, että jollekin teistä olisi plussa tullut ❤️ on tää kyllä raakaa peliä omalla tavallaan.

@SilenceSing kyllä se ovis sieltä varmasti tulee ja itse huomasin, että tuo pc:n testi on mulle herkempi kuin rfsu.

@Ness täältä paljon plussatuulia, olisipa vihdoin!

@minttutuuli kohta siellä päästään piinailemaan, jännää!

Meitsi sai tänään ovisplussan ja aamulla sellaista pientä jomotusta kohdun seudulla. Nyt saatiin petipuuhat kivasti ajoitettua ja silleen, ettei ollut pakkopullaa. Nyt sit alkaa jännittelyt 🤩

@Bella95 @summerlemon @Mustikkatäplä Äh voi ei, olin kanssa varma et jollekkin teistä tulee plussa😫 oon pahoillani kaikkien puolesta negasta💔

@Ness Oi sielä tosi lupaavan näkönen dippi!🤩👌🏻 tosin ymmärrän mitä meinaat, mullakin on tullut noita dippejä eikä oo meinannut mitään kuitenkaan. Mutta kerta se olis ensimmäinenkin☝🏼

@SilenceSing Oon noista Rfsun testeistä kuullu monilta, ettei saa plussaa kiinni niillä. Ite käytän PCn testejä, ne on ainakin omalla kohdalla toimivia😊 en myöskään usko että sulla on vielä ovis mennyt.

@minttutuuli Hauska miten tasainen alkukierto😂 Lämmöt kuitenkin alkaa jo hiipimään alaspäin, eli jospa se ovis pian sieltä tulisi🙏🏼

@Mustikkamarja Jee! Eli piinapäivät kutsuu pian!🥳

@Misa Oliko sulla tänään se folliultra? Olis kiva kuulla sielä kuulumisia!🤗

Huh viikonloppu oli ja meni, olis voinu jatkua pidempääkin😂 lämmöt tasaisesti ylhäällä, ei mitään fiiliksiä, leposyke laski eilen ja viimeyöltä kanssa matalammalla, ei niin hyvä merkki raskautumisen kannalta😆 Inhottaa, kun vuodon pitäis alkaa just isänpäivänä tai päivä sen jälkeen. Positesti isänpäiväks olis ollu ihan huippu juttu🥲 mut onneksi jo ensviikolla se polikäynti🙏🏼
IMG_5951.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Bella95 voi höh! 😔💔 Niin lupaavalta näytti käyrä… 😣

@Mustikkamarja jes, hyviä piinapäiviä! 🥰

@SilenceSing hyvä että sait PC:t käyttöön, kerta ne toimii sulla! Eiköhän se viiva lähde pian sieltä tummumaan. 😊

@Ansq sulla on supermuisti! 😄 Joo ultra on klo 11. Tuun kertomaan kuulumiset heti sen jälkeen 😊
Voiiii, kunpa saisitte isänpäiväplussan 🥺🙏 Jos ette, niin onneksi polikäynti on jo tosi pian. Vaikka eihän se samalla lailla lämmitä mieltä kuin plussa testissä.

Olin pe-la kuumeessa, ja luojan kiitos eilen oli jo normaali lämpö ja tänään täysin terve olo. Niin ei tarvinnut keskeyttää tätä hoitokiertoa 😮‍💨 On tää kyllä ihan hullunmyllyä noiden tautien kanssa.

FF discardasi automaattisesti kuumelämmöt (oli siellä 38 paikkeilla) kun laitoin specificseihin ”fever”.

IMG_2232.jpeg

Nyt ei ole kyllä mitään hajua, että mitä tuolla tapahtuu. Muniskipuja ollut tosi vaihdellen, sellaista pistävää, molemmin puolin mutta välillä loppuu kokonaan. Kauheaa alaselkäsärkyä oli myös kuumeen yhteydessä. Oviksen tuloon viittaavaa alavatsakipua ollut muutaman kerran mutta niin vähän aikaa kerrallaan etten ole edes viitsinyt merkata FF:ään. Eikä yhtään eggiksiä. Että saapa nähdä 😅 Veikkaan ettei ole vielä johtofollia TAI sitten on kysta jommalla kummalla puolella ellei jopa molemmin puolin. Mutta kerron sitten ultran jälkeen, omat odotukset on kyllä hyvin matalalla tällä kertaa. 🫠

Vielä pari kommenttia!

@minttutuuli liian tiheää tahtia ei olekaan! Eli ei tarvitse väkisin pitää näppejä erossa 😊❤️ Vaikka siittiöitä olisi vähemmän kerralla kun tahti on tiheä, yhteismäärä on silti isompi kuin jos harvemmin touhuilisi. Harvemminkin riittää hyvin, mutta jos tekee mieli, niin ei tarvitse rajoittaa! Ihana ongelma kyllä, meillä on niin päin, että ei vaan jaksaisi useampaa päivää putkeen millään 😂

@Mustikkatäplä pahoittelut negasta! 😔 Jos ei enää plussaksi muutu, niin toivon ensi kiertoon parempaa onnea ❤️

@summerlemon samoin sinne pahoittelut 😔💔 Niin toivoisin tänne ketjuun jo plussia. Viime kerrasta on jo aikaa!

@Mustikkamarja Jee, nyt eikun piinailemaan! 😍
@Ansq voi että, isänpäivän plussa olisi varmasti ihana! Pidetään peukut pystyssä!👍🏼
@Misa hyvä että kuumeesta olet toipunut, ja olo jo normaali, niin ei tarvinnut hoitoja keskeyttää!😊 Toivotaan parasta ultran suhteen, vaikkei ehkä omat odotukset kovin korkealla nyt oliskaan.

Täällä alkoi eilen illasta selkeät ovislimat! 🥳 Aamun pc ovistesti oli myös tummentunut eilisestä, tarkistan iltapäivällä tilanteen uudestaan. Eilen sain suostuteltua miehen vielä petipuuhiin, mutta pientä kisaväsymystä on kyllä molemmilla ilmassa jo tämän kierron suhteen, kun ennakoitiin jo menneellä viikolla 😅 Miehelläkin alkoi jo vähän pinna kiristyä, kun oletettu ovulaatiopäivä vaan siirtyi joka päivä, mutta jospa nyt vihdoin olis se ovis nurkilla. Toivotaan, että kuntoa riittäis vällyjen väliin vielä tälle illalle😂🤞🏼
Mutta mitä tästä opin: älä hätiköi ja oleta, vaan seuraa ja odottele rauhassa että ne ovismerkit saapuu, kun kerta vv perusteella voin ainakin jotain päätellä:No Evil Monkey: noh, ehkä menee vielä aloittelijan mokien piikkiin, onhan tämä vasta yk4, ja kolmas kierto jossa varsinaisesti oireita ja ovistikutteluja on tullut tehtyä.

IMG_20241104_110843.jpg

@SilenceSing tsemppiä! Kisaväsymys on kyllä tuttua, itse en myöskään jaksa enää kauheasti yrittää ennakoida, vaan toimitaan sitten kun kaikkien merkkien mukaan ovis on tuloillaan 😄

Limakalvo ihan hyvä 7,8mm mutta ei selvää johtofollia 😕 Vasemmalla joku n. 13mm kokoinen, mutta se ei ollut täydellisen pyöreä. Torstaina uudelleen ultra niin katsotaan, olisko lähtenyt kasvuun. Iso pettymys kyllä jos tosiaan taas ovuloin vasemmalta, mun huonommalta puolelta, jo kolmas kierto peräkkäin. 😔

@Misa Äh voi hitto.😫 oisko kuumeella voinut olla vaikutusta asiaan 😐 toivottavasti lähtee nyt kasvamaan kunnolla kuitenkin 🤞🏼 mut eihän toi varmasti koskaan kivaa ole kuulla että pistelyistä huolimatta ei selvää jf 😓

@SilenceSing Kuulostaa hyvältä, sielä varmasti ihan pian tulee posi ja pääsette piinailemaan!😊 Mutta näinhän se on yleensä oman kropan merkkeihin enempi luottaminen, kun kalenterin päiviin.

@summerlemon joko alkoi uusi kierto? Tsemppiä ❤️

@Mustikkatäplä mites siellä tän päivän lämmöt? Oon ite syöny geleetä jo usean kuukauden ilman mitään suurempia vaikutuksia. Luultavasti jätän sen pois, kun tää purkki loppuu.

@Ness no kuitenkin lämmöt vielä hyvin ylhäällä! Pidän sormet ristissä teille 🤞

@Mustikkamarja jee, tsemppiä piinailuun!

@Ansq voi vitsi, pidän sormia ristissä niin että tää ois teidän kierto 🤞 ja onneksi se aika tulossa pian!

@Misa no joo, äh kun tosta seksin määrästäkin on niin ristiriitaisia neuvoja joka puolella. Tässä menee ihan sekasin, et mikä sit ois hyvä. Harmi, että oli vähän epäselvä tulos nyt ultrassa! Toivottavasti torstaina siellä näkyy kasvua ❤️

@SilenceSing ooo, no jospa nyt tänään! Tsemppiä piinailuun! Kyllä sitä omaa kroppaa kannattaa aina kuunnella, mut on se välillä vaan vaikeaa.

Täällä pomppas vähän lämmöt tänään ja toki iski paniikki ekana, että menikö se ovis jo jotenkin salamana huomaamatta ohi 😅 vaikka kai toi yksi seksikertakin ois ollu ihan ok, vaikka ois mennytkin. Rinnatkin tuntu vähän aroilta. Testit kuitenkin negaa eilen ip ja tänä aamuna, niin ehkä ei vielä. Vähän on semmonen olo, et tekeekö jotain tautia. 😬 Toivottavasti ei. Eggikset ollu kaks päivää, eli alkaa se ovis varmaan semilähellä olla. Lämmöthän nyt sinänsä samoissa lukemissa mitä yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Katellaan.

Screenshot_2024-11-04-11-58-11-92_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Ansq joo luultavasti kuume sitten on vaikuttanut! Kun limakalvo tosiaan hyvä mutta follin kasvu jäänyt ihan puolitiehen 😒

@minttutuuli teen ennustuksen! Huomenna sun lämmöt laskee ja ovistesti on posi huomenna tai ylihuomenna 😁 Katotaan osuuko oikeaan. 😆 Mulla usein nousee lämpö ensin, ja sitten laskee just ennen ovista.

Nyt on sitä alavatsajomotusta taas mikä liittyy useimmiten ovisaikaan itellä. Eli se nyt taitaa johtua vain limakalvon kasvusta/paksuudesta eikä mistään muusta. Luin myös tuon käynnin tekstit nyt ja siellä oli merkitty follin kooksi 11mm 🤷‍♀️ Kaipa se oli niiden mittojen keskiarvo kun tosiaan oli sellainen vähän soikea. Toivon että tuo olisi joku kystan jämä tai muu ja johtofolli vielä ilmestyisikin oikealle. Aina voi haaveilla 😄

@Misa no voi harmi! Toivotaan nyt vielä, että torstain ultrasta tulis parempia uutisia 🤞🏼
@minttutuuli oiskohan tosiaan vasta tuloillaan? Teitkö/teetkö vielä uutta ovistestiä tänään?

Täällä ip:llä ovistestin viivat laskisin jo plussaksi🥳 mies kyllä jo totesi, että nyt voi olla tiukassa jaksaa pitkän työpäivän jälkeen enää mitään puuhastella illalla, mutta katsellaan nyt vielä, intoutuuko. Homma kun vähän vaatii sen hänen osallisuutensa aika oleellisesti😂 jos ei tänään lähde, niin sit katsotaan vieläkö huomenna pystys, ja sit herran haltuun näillä ajoituksilla🤞🏼 katsotaan nyt vielä, mihin FF lähtee ovista ennustamaan ja miltä huomisaamun lämmöt näyttää🥰
Mielenkiintoista nähdä, miten pitkä luteaali/kierto nyt tulee, kun luteaali yleensä ollut sen n. +/-15pv, ja normikierto +/-28pv...

IMG_20241104_153046.jpg

@Misa oon kyllä iteki havainnut samanlaista omissa käyrissä! Katotaan meneekö veikkaus oikein 😂🤞

@SilenceSing jee! Tsemppiä piinailuun! Ja onhan tuossa ajoitukset jo nyt vallan kohdallaan 😊 tein vielä nyt töiden jälkeen joo, kaukana on vielä plussasta.

Tässä alempana tän kierron pregcheckit ja vertauksena ylempänä edellisen kierron 😅 nää siis näyttää mulle räikeää plussaa yleensä kolmekin päivää, nii en nyt näiden perusteella lähe myymään et ovis ois jo menny tässä kierrossa... Ellei kroppa tee ihan jotain outouksia.

IMG_20241104_155559.jpg

@minttutuuli sieltä se varmasti pian vahvistuu! Mulla taas meni silleen, että yksi päivä oli tosi tumma viiva ja seuraavana jo haalistunut. Viime kierrossa oli rfsu:n testillä, että päivällä oli vahva viiva ja illalla jo haalistunut.

@Ness Lupaavan näköinen käyrä, mutta ymmärrän, että ei vielä sen perusteella nosta toiveita. Onneksi on kuitenkin se aika tulossa. Oliko teille jotain tutkimuksia jo ennestään tehty?

@Mustikkamarja ja @SilenceSing Jee, kohta sit piinailemaan! @minttutuuli Toivottavasti sielläkin kohta olis ovis. Hauskan samassa tahdissa tekin kolme. Jos ovis olikin eilen, niin ainakin oli hyvin ajoitettu tallettelu lauantaina. Eihän se tarvii kuin yhden kerran oikeaan aikaan. Mut eiköhän se ovis oo viel tulossa.

@Ansq Oi olisipa ihana isänpäivälahja, jos nyt tärppäisi.

@Misa, voi kurjuus, et ultrassa ei ollut optimi tilanne. Onks aikaisemmin ollut vastaavaa, että olis tässä vaiheessa vielä pieni folli? Tehdäänkö inseminaatio sit joka tapauksessa vai vaan, jos tilanne paranee?

@Bella95 Mäkin oon pikkuhiljaa lisänny näitä posittavia 😅Alkuun oli noita perusjuttuja, sit alotin Q10 ja nyt seuraavaks toi gelee. Q10:stä ja geleestä lueskelin tieteellisiä artikkeleja mitä niistä sanotaan. Ei mitään ihmelääkkeitä, mut kuitenkin selkee yhteys hedelmällisyyteen. Itellä kiinnostus siis lähinnä munasolujen laatua parantaa, mut oli niillä muitakin ominaisuuksia. @minttutuuli Kiinnostavaa kyl tietää, miten itellä vaikuttaa. Kiva olis, jos ei olossa pahemmin huomais, ainakin sen perusteella, kun moni tuolla gelee ketjussa puhuu esim. kovemmista oviskivuista. :No Evil Monkey: Mut lupailtiin sillä myös esim. lisää energiaa, et sen vaikutuksen mielelläni kyl ottaisin. Munasolujen laadun koheneminen ei varmaan oikein oireina näy, jos onkin ollut vaikutusta? 🤔 Q10:stä en oo huomannu viel sivuvaikutuksia. Joku reilu kk sitä syöny.

Tääl lämmöt nous taas vähän, mut mul ne yleensä pysyy tuol ylhääl menkkoihin asti. Mut kieltämättä kyl siel taas vähän välähti toivon pilkahdus, jos olisikin hyvä merkki. Mut kuoppasin sen nopeasti. En haluu rakennella turhaan pilvilinnoja. En myöskään tehnyt testiä. Keskiviikkona varmaan teen seuraavan, jos ei menkat huomenna ala. Muuten alkais taas lähteä toiveet turhaan laukalle. :No Evil Monkey:Mut voi olla, et huomenna tuleekin fiilis testata, kun alkaa liikaa jossittelemaan. Minkäänlaisia oireita ei kuitenkaan tänään ole ollut, niin tuskin tulee himoa tehdä. Mulla ei yleensä ole myöskään mitään menkkoja ennakoivia oireita, et jännä nyt nähdä millon ne tulee. :Eyes:

Kiitos kaikille myötätunnosta. Tosiaan monta lupaavaa tilannetta oli tässä ketjussa, mutta ei päästykään juhlimaan. Jännä kyl nähdä kellä seuraavaksi tärppää. Eniten sitä toivois tietty sinne suuntaan, keillä pisimmät yritykset takana. 🌈

@Mustikkamarja @SilenceSing tsemppiä piinaviikkoihin! 🤞🌈 oletteko kovia tekemään myös raskaustestejä, vai odotatteko, että menkat myöhässä?

@minttutuuli toivottavasti pysyt terveenä eikä tule mitään tautia 🙏 ja kiva et eggigset alkaa olla lähellä, varmaan parin päivään sisään tulee ovis+ ✨

@Ansq toivotaan isänpäiväksi plussaa 🩷 Edit: teillähän oli se suunnittlekäynti tulossa! Jännittävää kuulla mitä siellä sanotaan ja mikä on hoitosuositus.

@Mustikkatäplä peruslabrat ennen ensikäyntiä tehty. Mulla sieltä löydöksenä D-vitamiini just siinä viitearvon alapuolella ja TSH, eli kilppari koholla. Näillä voi siis olla vaikutusta raskautumiseen. Miehen verikokeessa ei ollut mitään ihmeellistä, toki ne oli aika suppeat. Simppatulokset vielä odottelee.. ensikäynti 29.11, niin sitten tiedetään vähän lisää. Toivotaan että sulle tulee sieltä vielä ylläriplussa 💕

@Bella95 @Mustikkatäplä Te kun puhuitte noista vitamiineista ja lisäravinteista, niin täällä foorumilla joku joskus jakoi tämän, oli tehnyt hienon yhteenvetotaulukon tuosta artikkelista. Mut hitsi toi CoQ10 annostus kyllä on melkoinen, kun ei se mitään halvinta tavaraa ole 😅😅
IMG_5495.png

Muokattu viimeksi:
@Ness kiitosta 😊 noooh, viime kierrossa tikuttelin aika ahkeraan, mutta sitten jokaisesta negasta alkoi vaan ärsytyskäyrä nousemaan liikaa. Silloin vannoin, että en testaa ennen kuin kuukautiset on myöhässä... mutta mutta, itseni tuntien varmaan testaan kyllä ennen sitä 😅

Mitattiinko sulta myös se ferritiini? Mulla oli aikoinaan kilppariarvot huonot ja samoin ferritiini alhainen. Kun se saatiin ylös, kilppariarvot parani ja ovat sen jälkeen olleet hyvät. D-vitamiini myös vaikuttaa rauta-aineenvaihduntaan.

@SilenceSing toivottavasti mies vielä innostui/innostuu, jos ei tänään enää niin huomenna 😊 Sitten vaan leppoisia piinapäiviä! 😄

@Mustikkatäplä joo esikoista yrittäessä kyllä oli. Nyt vaan edelliskierron perusteella oletin, että tässä vaiheessa kyllä johtofolli selvästi erottuisi, mutta joka (hoito)kierto on erilainen 🤷‍♀️ Inssiä ei tehdä kuin vasta 5. ja 6. OI-hoitoon meillä, nyt toka hoito menossa. Ja toki inssi tehdään vasta noin vuorokausi irrotuspiikin jälkeen, ja irrotuspiikin voi pistää vasta kun folli on riittävän iso irrotettavaksi (olikohan se minimi vähintään joku 17mm).
Paljon tsemppiä, noi luteaalivaiheen loppupään päivät on jotenkin hankalia kun jossittelu ottaa vallan. Mulla ainakin pää aina meinaa hajota siinä 😥

@Ness toi taulukko on kyllä hyvä! Olikohan Nurpun tekemä 😊 Ite oon syönyt ubikinonia 300mg annoksella just hinnan takia… On kyllä kallista tavaraa.

@Mustikkamarja joo itseasiassa kävin ennen tutkimuksiin hakeutumista tekemässä muutamia testejä yksityisessä labrassa 05/2024 ja siellä mitattiin myös ferritiini, joka oli 81 ug/l , eli ymmärtääkseni ihan hyvä?

Takaisin